Välkommen att förstärka vår sekreterarenhet på barnmedicin och habilitering, här arbetar sex medicinska sekreterare med att dokumentera patientbesök och annan vårdadministration för våra två avdelningar, medicin och habiliteringsmottagning. Vi söker Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, vårdadministratör eller du som läser sista året till medicinsk sekreterare. Du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift samt god kännedom om medicinsk terminologi. Det är meriterande om du har diagnosutbildning samt kunskap i journalsystemen VAS och Cosmic. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är flexibel, strukturerad och självgående och du har god samarbetsförmåga då du är lyhörd och kan anpassa dig till andra. Det här får du arbeta med Som medicinsk sekreterare på barnmedicin och habilitering erbjuder vi dig ett omväxlande arbete. Arbetsuppgifter består av medicinsk dokumentation, diagnoskodning och posthantering, möjlighet finns att lära sig registerhantering i SNQ och dokumenthantering i VIS. Vi har två slutenvårdsavdelningar varav en är inriktad mot neonatal vård, barnmedicinmottagning, dagvård och barnhabilitering. De medicinska sekreterarna har sina kontor här i Barnhuset på Sunderby sjukhus så du har alltid närhet till dina kollegor. Det här erbjuder vi dig - Introduktion av erfarna och kompetenta kollegor - Flexibel arbetstid - Kontinuerlig kompetensutveckling, tex diagnosutbildning - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid. Arbetstiden är förlagd dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som medicinsk sekreterare på Kälarne hälsocentral innebär journalskrivning, remisshantering, visst receptionsarbete, kassahantering, telefonservice samt för verksamheten övrigt administrationsarbete. Din roll är omväxlande och du blir spindeln i nätet. Vi arbetar i systemet Cosmic. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning som medicinsk sekreterare, läkarsekreterare eller vårdadministratör Du är serviceinriktad och flexibel och du har ett gott bemötande och ser patientkontakter som en berikande del i ditt arbete. Vi förväntar oss att du tillsammans med dina kollegor bidrar med din kompetens. Du trivs i din yrkesroll, är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat då du har initiativförmåga och ansvarskänsla. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Vi söker dig som vill arbeta för en god primärvård med hög tillgänglighet och kvalitet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla. Till Doktor.se Örestadskliniken i Malmö söker vi nu en medicinsk sekreterare vill vara med på resan mot framtidens primärvård! Du kommer att arbeta patientcentrerat i ett team där nära samarbete och vård av hög kvalitet är av högsta prioritet. Om rollen På Doktor.se Örestadskliniken behöver förstärka vårt team med en medicinsk sekreterare som samtidigt är ett administrativt nav för verksamhetschefen och ledningen. Rollen passar dig som trivs med att kombinera klassiska vårdadministrativa uppgifter med strategiskt chefstöd – och som vill bidra till ett tryggt informationsflöde och en smidig vardag för hela verksamheten. Du en nyckelperson där du är ansiktet utåt gentemot våra patienter. Utöver patientmöten kommer du även samarbeta nära med kollegorna på vårdcentralen. Exempel på arbetsuppgifter: Receptionsarbete Vårdadministrativa uppgifter Journalföring utifrån läkardiktat Diagnos/KVÅ-kodning Hantering av HSA/SITHS-Kort för legitimerad sjukvårdspersonal Hantering av väntelistor och bokningar Support kring våra digitala tjänster till våra medarbetare och patienter Stöd till Verksamhetschefen samt deltagande i förbättrings- och utvecklingsarbete Om dig Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt. Du har en förmåga att planera och strukturera din arbetsdag, samtidigt som du enkelt växlar mellan olika arbetsuppgifter. Du förstår vikten vid god service och trivs med att möta människor i ditt arbete. Vi söker dig med följande kvalifikationer: Är utbildad medicinsk sekreterare Har några års primärvårdserfarenhet Har god datavana Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Övriga språkkunskaper är meriterande Erfarenhet av journalsystemet PMO är meriterade Kalendersamordning, mötesbokningar och dokumenthantering åt verksamhetschef Förberedelse av mötesunderlag samt protokoll/minnesanteckningar vid ledningsmöten Uppföljning av checklistor, avvikelser, nyckeltal, statistik och kvalitetsmått Rekryteringsadministration, onboarding och introduktion av nyanställda Kontaktperson mot HR, IT och övriga stödfunktioner Planering och genomförande av interna informations- och medarbetaraktiviteter Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur! Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Påverkan: Du blir en nyckelperson i både patientflöde och strategiskt beslutsstöd. Utveckling: Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling och möjlighet att forma rutiner. Samarbete: Ett engagerat, tvärprofessionellt team med högt i tak och god sammanhållning. Förmåner: Individuell utvecklingsplan, glada och engagerade kollegor. Mer praktiska detaljer Önskad start är så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till din uppsägningstid Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning Din placering kommer vara på Örestadskliniken i Malmö. Kan det vara dig vi söker? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Observera att vi inte önskar något personligt brev. Välkommen med din ansökan!
Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla. Till Doktor.se Örestadsklinken söker vi nu en medicinsk sekreterare vill vara med på resan mot framtidens primärvård! Du kommer att arbeta patientcentrerat i ett team där nära samarbete och vård av hög kvalitet är av högsta prioritet. Om rollen Som medicinsk sekreterare på Doktor.se Örestadskliniken är du en nyckelperson där du är ansiktet utåt gentemot våra patienter. Utöver patientmöten kommer du även samarbeta nära med kollegorna på vårdcentralen. Exempel på arbetsuppgifter: Receptionsarbete Vårdadministrativa uppgifter Journalföring utifrån läkardiktat Diagnos/KVÅ-kodning Hantering av HSA/SITHS-Kort för legitimerad sjukvårdspersonal Hantering av väntelistor och bokningar Support kring våra digitala tjänster till våra medarbetare och patienter Journaldokumentation i PMO och diagnosklassificering enligt gällande riktlinjer Hantering av remisser, kallelser, intyg, provsvar och arkivering Statistik, dokumentation och annat administrativt stöd till verksamhetschef & vårdteam Bidra till utveckling och förbättring av administrativa rutiner Om dig Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt. Du har en förmåga att planera och strukturera din arbetsdag, samtidigt som du enkelt växlar mellan olika arbetsuppgifter. Du förstår vikten vid god service och trivs med att möta människor i ditt arbete. Vi söker dig med följande kvalifikationer: Är utbildad medicinsk sekreterare Har några års primärvårdserfarenhet Har god datavana Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Övriga språkkunskaper är meriterande Erfarenhet av journalsystemet PMO är meriterade Behärskar Officepaketet och har teknisk förståelse för IT-utrustning Är serviceinriktad, stresstålig och trivs med att växla mellan flera uppgifter Arbetar noggrant, ansvarstagande och lösningsfokuserat Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur! Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Variation: En dynamisk roll där du kombinerar reception och administration Utveckling: Kompetensutveckling och möjlighet att påverka rutiner och arbetssätt Teamkänsla: Ett varmt och engagerat arbetslag som stöttar varandra Mer praktiska detaljer Önskad start är så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till din uppsägningstid Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning Din placering kommer vara på Örestadskliniken i Malmö Kan det vara dig vi söker? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Observera att vi inte önskar något personligt brev. Välkommen med din ansökan!
Barnsjukvården Kiruna söker en medicinsk sekreterare till Kiruna sjukhus. Vårt upptagningsområde innefattar Gällivare, Kiruna, Jokkmokk och Pajala. Vi sökerVi söker dig som är medicinsk sekreterare/vårdadministratör/läkarsekreterare med kunskaper i svenska språket och datorkunskaper. Meriterande är om du har kunskaper i systemen Cosmic, iHSAk, IP, och/eller VIS. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person har du ett genuint servicefokus och strävar efter att skapa ett gott bemötande i varje kontakt, oavsett situation. Du är flexibel och trivs i en föränderlig vardag där prioriteringar kan skifta snabbt, du anpassar dig med ett lösningsfokuserat och positivt förhållningssätt. Samtidigt är du självständig och tar gärna eget ansvar för att driva ditt arbete framåt, med god förmåga att fatta beslut och strukturera dina uppgifter på ett effektivt sätt. Det här får du arbeta med Som medicinsk sekreterare erbjuder vi dig ett omväxlande och självständigt arbete inom vår Barnklinik. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av medicinsk dokumentation med journalföring och diagnoskodning. Även sedvaniga sekreterar uppgifter, så som att hantera Cosmic, iHSAk- VIS system och fakturahantering. Du ingår i en arbetsgrupp med sekreterare och klinikassistent. Vi arbetar tillsammans för att få en välfungerande klinik. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid måndag till fredag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Närpsykiatrin i Luleå, Regionens största öppenvårdsmottagning, söker nu engagerade medicinska sekreterare till vårt team. Med cirka 60 medarbetare arbetar vi aktivt just nu med ett förändringsarbete för att förbättra vår verksamhet. Arbetet baseras på omställningen till Nära vård och syftar till att utveckla innovativa lösningar som gynnar våra patienter genom effektiva vård- och insatsprogram. Välkommen att bidra till vår fortsatta utveckling och forma framtiden för specialistpsykiatrin hos oss! Vi sökerVi söker dig som är medicinsk sekreterare/vårdadministratör med goda språkkunskaper i tal och skrift. Meriterande är utbildning i diagnoskodning och redaktörsutbildning samt erfarenhet av läkarbokning. Erfarenhet av psykiatrisk öppen- eller slutenvård är också meriterande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i stressande eller pressande situationer. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt arbete och arbetar självständigt samtidigt som du värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Det här får du arbeta med Vårdadministratörer har en central roll inom mottagningen vilket innebär kontakt med patienter, vårdgrannar och samtliga medarbetare - något som gör arbetet varierande och roligt. Du och dina närmsta kollegor har ett övergripande ansvar för att den dagliga administrativa verksamheten inom verksamhetsområdet ska fungera. Arbetet är stimulerande och omväxlande med varierande arbetsuppgifter som till exempel medicinsk dokumentation i journalsystemet VAS (från hösten 2024 journalsystemet Cosmic), diagnoskodning, kassa-/receptionsarbete, upprättande och lagring av dokument i VIS (regionens kvalitets- och ledningssystem), läkarbokning, uppdatera våra hemsidor och övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. På mottagningen samarbetar en mångsidig grupp av kompetenser, inklusive medicinska sekreterare, sjuksköterskor, läkare, skötare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, psykoterapeuter, psykologer och kuratorer. Vi är en stor och trevlig arbetsgrupp som inkluderar både nyfikna nykomlingar och erfarna medarbetare som gärna delar med sig av sin kunskap. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda våra patienter ett snabbt och professionellt omhändertagande med hög kvalitet. Det här erbjuder vi dig - En möjlighet att vara med och påverka utformningen av framtidens psykiatriska specialistvård - Individanpassad introduktion efter behov - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Moment förstärker nu vårdadministrationen med rekrytering av chefsstöd vårdadministration. Är du medicinsk sekreterare eller har erfarenhet av chefsstöd vårdadministration inom hälso- och sjukvård och lockas av en verksamhetskultur som kännetecknas av omtanke och kunskap? Moment erbjuder stort inflytande, korta beslutsvägar och målinriktat arbete tillsammans med chef och kunniga engagerade kollegor. Moment är en verksamhet med fokus på patienternas bästa. Här arbetar vi tillsammans för att patienterna ska få ett bra omhändertagande från första kontakt och igenom hela vårdkedjan. Som chefstöd är du en nyckelperson för vår verksamhetschef och hela verksamheten. Om verksamhetenMoment Psykologi Stockholm ligger invid Observatorielunden i centrala Stockholm. Här arbetar ca 15 medarbetare, psykologer, specialistläkare, specialistsjuksköterska och vårdadministratörer. På mottagningen bedriver vi barn- och vuxenpsykiatrisk konsultation och vård. Våra kunder är privatpersoner, försäkringsbolag, kommun och regioner. I rollen ingår samarbete med Moment Psykologis övriga vårdadministratörer såväl på den egna arbetsplatsen som på distans med andra mottagningar i landet. Om tjänstenSom chefstöd/chefssekreterare arbetar du i nära samarbete med verksamhetschef, MLA, PLA, kollegor och ansvarar för den vårdadministrativa dagliga driften av verksamheten. Några av dina övergripande arbetsuppgifter; - Kontrollera och säkerställa daglig följsamhet till boknings- och rapporteringsanvisningar för medarbetare - Delaktig i planering och genomförande av nyanställning och avslut såsom on/offbordning och schemaläggning - Ställföreträdande chef vid verksamhetschefens frånvaro - Remisshantering, kallelse, bokning, bemötande i tfn, chat och på mottagningen -Delaktig i utvecklings och förbättringsarbete - Systemansvarig administratör för huvudsystem på enheten - Sammankallande till, förbereder och leder produktionsplaneringsmöten - Ansvarar för egen rapportpunkt på APT Du kommer ha mycket kontakt med din kollegor, patienter och deras anhöriga. Vem är du?Vi söker dig med gedigen arbetserfarenhet av vårdadministration inom hälso- och/eller sjukvård. I rollen har du huvudansvaret för vår process boka- kalla - bemöta. Tjänsten kräver hög grad av självständighet, ansvarstagande och vilja att förbättra och utveckla. Du har god organisations- och samarbetsförmåga, är drivande i det dagliga arbetet och i det långsiktiga utvecklingsarbetet. Du har lätt för att kommunicera med medarbetare, patienter och externa kontakter. Som person har du ett positivt förhållningssätt, är trygg i din roll och kan vara både uppgifts- och relationsorienterad. Personliga egenskaper värderas högt i rollen som chefstöd. Du uppskattar att ge god service och är självständig, ansvarstagande och noggrann. Personliga egenskaper värderas högt i rollen som chefstöd. God kunskap om och erfarenhet av arbete med olika IT-system är ett krav. Särskilt meriterande är erfarenhet av Webdoc och Doctrin och utmärkande god kompetens inom Office 365. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du ska behärska engelska, muntlig och skriftligt. Förstås ser vi gärna att du delar vår värdegrund: VI GER Vi omsätter högspecialiserad evidensbaserad vård till handfasta råd och verktyg Vi är fokuserade på utveckling och arbetsglädje för våra medarbetare Vi ger vård som ger hållbara resultat Vi delar med oss av kunskap och stödjer varandra kollegialt VI LÄR Vi anstränger oss för att ta reda på ny kunskap Vi tar del av vetenskapliga rön och utvecklar våra metoder kontinuerligt Vi bedriver förbättringsarbete som en naturlig del av vardagen VI GÖR SKILLNAD Våra tjänster skapar kännbar förändring och mätbara resultat Våra tjänster ger effekt som håller i sig över tid Vi skapar en branschförebild i enlighet med vår vision och affärsidé som förbättrar vården Vi erbjuder dig Som medarbetare på Moment får du ett varierat och ansvarsfullt arbete med bra anställningsvillkor. Hos oss hittar du arbetsglädje, gemenskap, frihet och många möjligheter till utveckling. Du kommer att ingå i ett stöttande team som skapar fantastiska resultat - varje dag. Här arbetar du tillsammans med dina kollegor i en kvalitetsfokuserad organisation med snabba beslutsvägar - allt för att du ska kunna göra det du gör bäst. Moment är kollektivavtalsanslutna. Hos oss har vi dessutom en uppskattad tradition som innebär att du alltid är ledig på din födelsedag! Om ossMoment Psykologi är en specialiserad del av Moment Hälsa och systerbolag till Moment Barn och ungdom. Moment grundades 2010 och erbjuder specialisttjänster inom psykologi/psykiatri, barnmedicin och neuropsykiatri till företag, privatpersoner och offentlig sektor. Vi har mottagningar i Stockholm, Vällingby, Borås, Uddevalla, Göteborg, Skövde, Malmö, Borlänge och Umeå. Hos oss arbetar ett 80-tal psykologer, specialistläkare och specialistsjuksköterskor med att skapa psykisk och fysisk hälsa. Företaget leds värderingsstyrt med stort fokus på att skapa samhällsnytta. Moment har haft en mycket stark och sund tillväxt under ett flertal år och blivit utsedda till Gasellföretag 2017, 2018, 2019, 2020 och 2022. Om anställningen Tjänsten är på 100% och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Deltid kan diskuteras. Lönetyp: Fast månadslön Anställningsvillkor: Heltid, tillsvidare Vi har löpande urval så tveka inte att visa ditt intresse redan idag. Sista ansökningsdag är 20 juni. Vi ser fram emot att komma i kontakt med dig. Varmt välkommen med din ansökan!
Klappar ditt hjärta lite extra mycket för Lund och letar du efter ett fantastiskt gäng kollegor? Då är Viklinik Vårdcentral troligen arbetsplatsen för dig :-). Vi har varit igång i drygt 3 år med vår vårdcentral i centrala Lund. I dagsläget är Vi cirka 45 medarbetare, varav 2 medicinska sekreterare. Vi tar hand om cirka 9200 Lundabor och växer fortsatt så det knakar. Vårdcentralen har varit rankad högst i Lund och bland de absolut högsta i Skåne i SKRs Nationella Patientenkät - 3 år i rad! Vårdcentralen är en samlingsplats för välmående, kunskap och motivation. Hit kommer lundaborna inte enbart för hjälp när dom är sjuka, och för medicinering, utan för helheten, aktiviteten och gemenskapen! Med långsiktighet och förebyggande insatser erbjuder Vi en friskare vård för våra patienter. Viktiga grundstenar i vårt arbete är att våra patienter ska ha en ökad delaktighet i vården och ett minskat vårdbehov på sikt. Förebyggande insatser såsom fysisk aktivitet, hälsosamtal, kostrådgivning, rökavvänjning, hälsoskolor m.m. står i fokus för att hålla individer friska och välmående. Vi erbjuder våra patienter en ny typ av vård som är både proaktiv och reaktiv! Som medicinsk sekreterare hos oss är du social, ansvarstagande och en utpräglad lagspelare! Vi tycker här om att vara aktiva tillsammans så om du själv gillar träning så är det ett plus. Vi är ett stabilt arbetslag som tycker om varandra och stöttar varandra i det dagliga arbetet kring patienterna. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du med medicinsk dokumentation i PMO såsom journalföring, scanning, diagnosregistrering, diktat, kallelser, diagnossättning, remisshantering samt övriga förekommande administrativa uppgifter. Du kan även ha ansvar för IT- och telefoni, behörighetsbeställningar, internt dikteringssystem, loggkontroller, e-tjänster och e-intyg. Det ingår inte receptionsarbete i tjänsten. Du har erfarna kollegor både i sekreterarteamet och bland övriga professioner som kommer stötta dig i din introduktion hos oss. KVALIFIKATIONER Du som söker har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY) / 400 p (YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning, inklusive genomförd LIA (Lärande i Arbete). Du har erfarenhet av PMO, PASIS, Lissy, Filur, 1177, 1177 direkt, Mina Planer, SECTRA, Signe och andra förekommande IT-system inom primärvården. I denna rekrytering investerar Vi mer i person än i CV och Vi värderar personlig lämplighet högst, och att du passar in i vårt befintliga team är A och O. Du måste behärska svenska och engelska helt flytande. Tidigare erfarenhet från arbete inom primärvård är inget krav men det är önskvärt att du gjort några år i yrket. OBS! intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Typ/omfattning: Vi är flexibla avseende anställningsform och tjänstegrad - tillsvidare, visstid eller behovsanställning kan vara aktuellt, och Vi är öppna för förslag kring tjänstegrad. Så oavsett om du vill arbeta 40 h i veckan eller 6 h i veckan så ser Vi gärna att du skickar in en ansökan :-)! Lön: individuell. Start: Enligt överenskommelse. Men rimligt aug - okt 2025. Vid frågor eller Intresse kontakta Verksamhetschef Marcus Tervahauta [email protected] 0709317471
Bli en nyckelspelare i vårt vårdteam där du gör skillnad varje dag! Vill du använda din administrativa talang i en verksamhet där människor står i centrum? På Tryggakliniken Kristianstad söker vi nu en driven administratör som trivs i rollen att vara navet i vår verksamhet. Hos oss får du möjlighet att använda din organisatoriska förmåga i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik. OM OSS Tryggakliniken Kristianstad är en modern vårdcentral som sedan starten 2018 ständigt utvecklats och växer. Vi är idag en etablerad del av en koncern inom hälso- och sjukvård med fokus på primärvård, företagshälsovård och friskvård. I våra ljusa, nybyggda lokaler på C4 Shopping i Hammar tar vi hand om 5600 listade patienter, med ett team av cirka 20 engagerade medarbetare. Vår vision är att skapa trygghet för våra patienter genom högkvalitativ vård och personlig service. DIN ROLL HOS OSS Som administratör blir du en central kraft i vår organisation med möjlighet att påverka och utveckla. Du kommer att: Vara vårt ansikte utåt i receptionen och första kontakten för våra patienter Hantera patientadministration med professionalism och värme Ta ansvar för ekonomiadministrativa uppgifter, inklusive fakturahantering Fungera som lokal IT-support och säkerställa att tekniken fungerar optimalt Utveckla och effektivisera administrativa processer Ge administrativt stöd till vårdpersonalen så de kan fokusera på patienterna VEM VI SÖKER Vi letar efter dig som brinner för service och kvalitet. Du är en person som: Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom vården Är en problemlösare som trivs med att ta initiativ och hitta smarta lösningar Har blick för detaljer samtidigt som du ser helheten Arbetar strukturerat och kan prioritera i en föränderlig miljö Har ett varmt bemötande och genuint intresse för människor Behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska Har god datorvana (erfarenhet av PMO, Pasis, Sectra eller CGM J4 är meriterande) VI ERBJUDER DIG En meningsfull roll där du verkligen gör skillnad Ett varmt arbetsklimat med engagerade kollegor som stöttar varandra Möjlighet till personlig och professionell utveckling Modern arbetsmiljö i nybyggda lokaler Flexibel arbetstid som underlättar livspusslet Friskvårdsbidrag för ditt välmående SÅ ANSÖKER DU Känner du att detta är rätt plats för dig att växa och bidra? Skicka din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar varför just du skulle bli en tillgång för vårt team till [email protected]. Sista ansökningsdag: 30 juni 2025 Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanber oss ansökningar som inte uppfyller kriterierna i annonsen.
Inledning Inledning Söker du en dynamisk arbetsplats med ett nära samarbete, en trevlig stämning och varierande arbetsuppgifter? Se då hit. Arbetsuppgifter Som vårdadministratör/läkarsekreterare får du möjlighet att bistå oss med en viktig och central roll som är ytterst nödvändig för en fungerade verksamhet. Arbetsuppgifterna är varierande där du bland annat kommer arbeta med: Sedvanliga administrativa uppgifter och dokumentation. Remisshantering. Diagnosklassificering. Möjlighet till eget ansvar inom verksamhetsutvecklingen och IT data vana som kan bli aktuellt för den som är intresserad. Även möjlighet till extraarbete under jour- och närakutpass. Vi söker dig som Är utbildad vårdadministratör/medicinsk sekreterare med kodningsutbildning. Meriterande är om du tidigare haft erfarenhet av yrket samt av arbete i Cosmic, men det är inte ett krav. Även du som saknar erfarenhet är välkommen att söka. Främst tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas på Wasa vårdcentral. Vi söker dig som tänker till det lilla extra för att göra ett gott bemötande bland så väl våra patienter som kollegor, har ett stort engagemang i ditt arbete och värdesätter lojalitet högt. Vi som arbetar på Wasa vårdcentral är ett team som månar om verksamheten, lagkänslan och ett gott arbetsklimat med högt i tak. Vi tror på att bemötande, ansvar och struktur bidrar till en god arbetsmiljö och leder till patientsäkert arbete och kvalitativ vård. Hos oss är det viktigt att samtliga medarbetare gillar att komma till arbetsplatsen och även ges möjlighet att utvecklas inom sin profession. Vi erbjuder Heltid eller deltidstjänstgöring. Konkurrenskraftig lön och en positiv löneutveckling som har en tydlig koppling till individuell prestation. Delaktighet i verksamheten, styrning av eget arbete samt medbestämmande av eget schema & ledigheter. Fördjupning av din kompetens och kunskap. Vi tror på att erbjuda utbildning och har genom åren satsat mycket på att utbilda vår personal. Wasa vårdcentral startade 2010 i Jönköping och 2019 expanderade vårdcentralen och flyttade in i nybyggda, moderna lokaler. Vi befinner oss på Kungsängen i Jönköping. Vi ingår i vårdval inom Region Jönköping och omfattas av kollektivavtal För mer info om tjänsten Är du välkommen att ring eller maila till Josefine Fröjd, administrativ enhetschef på 010-24 288 08 eller mail [email protected] Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer