Har du förmågan att se helheten, ta ansvar och leda andra mot gemensamma mål? Är du lösningsorienterad, trygg i din roll och van vid att ha kundkontakt? Då kan rollen som platschef hos oss på Fidior Bygg vara något för dig! Platschef, Stockholm Som platschef hos Fidior Bygg har du det övergripande ansvaret för projektens ekonomi, planering och genomförande. Du är länken mellan beställare, arbetsledare och övrig personal på plats, och ansvarar för att alla delar i projektet samverkar effektivt. Du driver projekt framåt och ser till att såväl tidplaner som budget och kvalitetskrav hålls. Rollen kräver en person med tydligt ledarskap och god byggteknisk kompetens. Vi arbetar i huvudsak med projekt inom vård och sjukhusmiljöer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Övergripande ansvar för projektens ekonomi och måluppfyllelse Framtagande av tidsplaner och ansvar för löpande projektplanering Löpande kontakt och samarbete med beställare Personalansvar för arbetsledare och all personal på plats Ansvar för brandskyddsarbete enligt gällande regelverk Säkerställa att projektet drivs effektivt enligt rutiner och lagkrav För att trivas i denna roll behöver du ha: Dokumenterad erfarenhet som platschef inom bygg God byggteknisk kunskap och förståelse för hela byggprocessen BAS-U och BAS-P Meriterande med erfarenhet av Byggsamordnaren Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är en naturlig ledare med ett starkt affärsdriv och en positiv inställning. Du trivs i mötet med människor, bygger gärna relationer och har alltid kundens bästa i fokus. Du har förmåga att hantera ett högt arbetstempo med flera parallella processer och känner dig trygg i att fatta snabba beslut. Du erbjuds: Ett ekonomiskt stabilt bolag med lång erfarenhet i branschen Ett hjälpsamt och sammansvetsat team där vi stöttar varandra En öppen och inkluderande arbetsmiljö där idéer och initiativ uppmuntras Om Fidior Bygg Fidior Bygg är ett engagerat bygg- och entreprenadbolag med heltäckande service. Vi är specialiserade på byggverksamhet och framför allt hyresgästsanpassning. Huvudinriktningen är kommersiella fastigheter för handel, industri och kontor samt bostäder i Stockholm. Vårt arbetsklimat kännetecknas av samarbete och prestigelöshet, där du tillsammans med engagerade kollegor och samarbetspartners arbetar mot gemensamma mål. I denna rekrytering samarbetar Fidior Bygg med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av Celina Sundberg, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Inom Skanska Väg och Anläggning Norr bedrivs olika mark-, energi-, och anläggningsprojekt åt näringsliv, stat och kommun. Vi har som ambition att vara en förebild inom branschen vad gäller säkerhet och grönt byggande och vi ser en stor marknad i den gröna omställningen i Norr. Vi söker nu en produktionschef som vill leda vårt team, leverera högkvalitativt arbete och skapa framgångsrika projekt. Om du har ledarskapserfarenhet, gillar att utveckla nya projekt och en vilja att ta dig an nya utmaningar, så är det här din chans att vara med och bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Vi söker dig som vill vara med och skapa en spännande framtid tillsammans med oss. Om rollen Som produktionschef på Skanska leder du mark- och anläggningsprojekt med fokus på hållbarhet, säkerhet och lönsamhet. Du ansvarar för planering, produktion och ekonomistyrning samt ser till att arbetsmiljö- och säkerhetsrutiner följs. Rollen innebär också att utveckla effektiva arbetssätt och säkerställa god kommunikation inom projekten. Ledarskap är en central del i rollen. Du arbetar också med budgetering, prognos och uppföljning I arbetet ingår också till exempel: - Produktionsmöten - Samordna och koordinera arbetet - Upprätta och uppdatera projektplan - Ansvara för arbetsberedningar och dokumentation - Leda och coacha medarbetarna Den vi söker Den här tjänsten passar dig som har en god förmåga att skapa relationer och god samarbetsförmåga, samtidigt som du har ett nära ledarskap och är tydlig i din kommunikation och van att ta beslut. Du håller deadlines och har ett entreprenörstänk i ekonomiska frågor och viktigast av allt – du är nyfiken och har en vilja att lära nytt! För att vara framgångsrik i rollen bör du självklart också ha hög kompetens inom mark och anläggning. Kvalifikationer: - Utbildning inom bygg och anläggning alternativt förvärvat motsvarande kunskaper genom produktionserfarenhet inom mark och anläggning - Tre års erfarenhet som produktions/platschef för mark och anläggningsprojekt - Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - God IT-vana och erfarenhet av att jobba med digitala hjälpmedel i projekt - AMA / MER anläggning - B-körkort - Meriterande med mobilitet (resor i arbetet), Betong klass 1 el 2, samt om du arbetat i samverkansprojekt Ansökningar tas emot under sommaren! Vill du ha tid att skriva på ditt CV? Inga problem, vi tar emot ansökningar under sommarveckorna och sista ansökningsdag är den 10 aug. Genomgång av ansökningar och kontakt med kandidater tar vi först framåt mitten av augusti. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Urban Qarlsin from 11 aug på tel: 010-448 9706. Trevlig sommar! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
SSEA söker en driven och affärsmässig platschef som vill utveckla team! Just nu har vi ett superintressant projekt i Gällivare där vi kommer jobba med Multiaktivitetshuset. Om företaget SSEA är en rikstäckande byggentreprenör som kombinerar det lilla företagets flexibilitet, nyfikenhet och närhet till kund med storbolagets kompetens, erfarenhet och leveranssäkerhet. Vi genomför byggprojekt i partnering/samverkan för kunder både i privat och offentlig sektor över hela Sverige.Vår vision är att bli Sveriges ledande samverkansentreprenör. Vår samverkansmodell har tre byggstenar; affär, kultur och struktur. Tillsammans med våra kunder och samarbetspartners utreder och utvecklar vi möjligheten till kundens planerade investering och arbetar för att ge största möjliga värde.Vår företagskultur grundar sig i fyra värdeord; ärlighet, nyfikenhet, engagerade och inkluderande. Vi jobbar målmedvetet med arbetsmiljö- och hållbarhetsfrågor för att hela tiden förbättra förutsättningarna för både människa och miljö. Om tjänsten Som platschef på SSEA kommer du att ansvara för den dagliga driften på byggplatsen där du ansvar för att leda, planera och följa upp arbetet på plats. Du kommer att ha ett nära samarbete med beställare, underentreprenörer och andra intressenter. Du kommer också att säkerställa att arbetet utförs enligt gällande lagar, regler och kvalitetskrav.Platschefen bygger projektteamet av arbetsledare, projektingenjörer, inköpare och underentreprenörer. Som platschef arbetar du i nära samarbete med projektchef. Stationeringsort är Luleå och geografin är projekt i Norr- och Västerbotten. I den här rollen kommer du ha möjlighet att påverka olika beslut då företaget har en platt organisation i ett medelstort företag som hanterar en rad spännande projekt av varierande storlek och komplexitet. Din profil Vi söker dig med högskoleutbildning inom bygg- och anläggning, med kunskap inom entreprenadjuridik. Du har 5-6 års erfarenhet från liknande roll i större byggprojekt och är van vid att hantera större kontrakt och avtal.Som ledare är du en trygg ambassadör för våra värderingar och har ett strukturerat arbetssätt där säkerhet och ordning är centrala delar. Du är affärsmässig och har en stark förmåga att arbeta i och utveckla ditt team. Erfarenhet av projekt i storleksklassen >100 miljoner är meriterande. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, liksom B-körkort. Din ansökan Ansökan: Sista ansökningsdag är måndag 11 augusti 2025. Intervjuer och urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighetstester kan förekomma.Kontakt för frågor: I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Kontakta rekryteringskonsult Peter Nilsson Sandlund (070-549 94 82, [email protected]) för mer information. Om oss Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega I karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö I söder till Kalix I norr, finns vi alltid nära dig.
Välkommen till ett företag där vi lägger stort fokus på vår gemensamma värdegrund att agera klokt, kreativt och med stort hjärta. Hos oss arbetar alla under ett stort mått av eget ansvar. Utrymmet för egna idéer är generöst och det är kort väg till besluten. Vi befinner oss i en spännande tid och söker dig som har ett starkt engagemang för att ta ansvar i din roll, för din grupp och för att utveckla verksamheten. Ditt ansvar Som platschef har du ansvar för allt som operativt händer på arbetsplatsen – från igångsättning fram till överlämnandet. Din övergripande uppgift är att se till att det som kunden beställt levereras på rätt sätt och i rätt tid. Rollen innebär ledning av personal, inhyrda konsulter och underentreprenörer samt ansvar för ekonomiska avstämningar, vissa inköp och ÄTA-hantering. I tjänsten som platschef ingår ansvar för: att lagar och förordningar följs projektets totala ekonomi och framdrift att kvalitets- och arbetsmiljömål uppnås att samspelet med kunden fungerar på bästa möjliga sätt arbetsmiljö (Bas-U) resurs- och tidsplanering samt samordning av UE Vem är du? Vi söker dig med många års erfarenhet som platschef där du genom åren har drivit ett antal byggprojekt inom bostad, kommersiellt eller samhällsbyggnad. Din arbetslivserfarenhet gör att du känner dig trygg i ditt byggtekniska kunnande. Dina kunskaper om entreprenadjuridik och lagkrav är goda och du talar och skriver svenska obehindrat. Då vi arbetar i hela Mälardalen förutsätter rollen att du har B-körkort. Som person kommer ledarskapet naturligt och du får med dig ditt team och motiverar andra. Kommunikation och information är en naturlig del i ditt ledarskap för att skapa delaktighet. Du har en god planeringsförmåga och ser till att driva arbetet framåt även när projektet möts av utmaningar och ändrade förutsättningar. Fokus på affärsmässighet är en stor del av rollen där det krävs en kostnadsmedvetenhet och en marknadsförståelse för att kunna driva våra projekt på ett framgångsrikt sätt. Om oss Wästbygg, som ingår i Wästbygg Gruppen, är ett bygg- och utvecklingsbolag specialiserat på fastigheter inom bostad, kommersiellt och samhällsbyggnad. Efter många år i branschen är vi ett tryggt val som kan leverera såväl mindre som större mer komplexa projekt, specifikt anpassade till våra kunders behov. Vi är en erfaren och långsiktig partner som oavsett vad vi bygger, bygger förtroende. Vår verksamhet bedrivs med lokal närvaro på de mest expansiva marknaderna i södra och mellersta Sverige. Läs gärna mer om oss på www.wastbygg.se Övrigt Sista ansökningsdag: 2025-08-15. Urval sker löpande, med uppehåll under v 28 – 32, vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Rollen är placerad på vårt kontor i Västerås och innebär resande ut till våra projekt. Vi tillämpar tester, digital referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av vår rekryteringsprocess. Wästbygg Gruppen omfattas utav kollektivavtal mellan Sveriges Byggindustrier och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en senior platschef med starkt affärsfokus och gedigen erfarenhet av kalkylering och kundrelationer. I rollen driver du hela försäljningsprocessen och ansvarar för verksamhetens operativa framgång. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Takab. Om företaget Takab, eller Tak & Bygg i Falun AB, är ett etablerat företag med bas i Falun, specialiserat på takläggning, plåtslageri och moderna solenergilösningar. Takab är en trygg och erfaren partner för både nyproduktion, renoveringar och servicearbeten på papptak, plåttak och tegeltak. Sedan 2021 är Takab en del av Soltechkoncernen, vilket gör det möjligt att erbjuda heltäckande och framtidssäkra energilösningar – där tak- och solcellsteknik samspelar på ett smart och kostnadseffektivt sätt. Takab drivs av värdeorden kunskap, trygghet och engagemang, och har som mål att inte bara möta utan överträffa kundens förväntningar i varje projekt. Oavsett om du söker en långsiktig takpartner eller vill framtidssäkra din fastighet med solenergi, är Takab det självklara valet. Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren och affärsdriven platschef med gedigen branscherfarenhet, som vill ta ett helhetsansvar för både den operativa verksamheten och försäljningsarbetet. I denna roll är du ansvarig för att bygga starka kundrelationer och driva affärer från första kontakt till avslutat projekt, med särskilt fokus på B2B-segmentet. En central del av rollen är kalkylansvaret. Du ansvarar för att ta fram projektkalkyler, tidsbedömningar och kostnadsprognoser, samt följa upp dessa genom projektens gång. Det innebär att du är med redan från förfrågningsunderlag, genom anbudsarbete och hela vägen till utvärdering efter avslutat projekt. Du är van att hantera både nykundsbearbetning och vidareutveckling av befintliga affärer. Du arbetar strukturerat med hela säljcykeln och har en tydlig förmåga att identifiera kundbehov, skapa relevanta lösningar och stänga affärer. Det ingår projektledning samt personalansvar över medarbetare. I rollen ingår även: Att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer Att ta fram, följa upp och utvärdera projektkalkyler och resultat Inköp och prisförhandlingar av material och tjänster Försäljningsansvar med fokus på affärer inom bygg, verkstad, underhåll och energisektorn Att besöka potentiella projekt, föra dialog med kunder och leverantörer Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, har arbetat i liknande befattningar tidigare och har en teknisk och kommersiell förståelse som gör att du kan kombinera operativt ansvar med strategiskt arbete. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet som kalkylator inom byggbranschen Djup förståelse för byggprocessens alla skeden inom tak och plåt – från projektering till produktion och uppföljning Van vid att läsa och tolka bygghandlingar och ritningar Tidigare ledarerfarenhet med personalansvar Erfarenhet av att driva hela försäljningsprocessen och bygga affärsrelationer Goda kunskaper inom entreprenadjuridik, avtal, inköp och projektadministration Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Kunskaper i CAD och/eller Bluebeam är meriterande B-körkort krävs För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha ett starkt affärsmässigt förhållningssätt och förmåga att fatta välgrundade, ekonomiskt kloka beslut. Du har ett strategiskt synsätt och förstår värdet av långsiktiga, hållbara affärsrelationer. Rollen ställer höga krav på noggrannhet och struktur, särskilt vid kalkylering av större projekt där metodiskt arbete och hög precision är avgörande. Det är därför viktigt att du har djup förståelse för byggprocessen – med särskilt fokus på tak- och plåtarbeten – för att kunna göra korrekta tekniska och ekonomiska bedömningar genom hela projektets gång. Du är en tydlig och lyhörd kommunikatör med mycket god samarbetsförmåga, och du har lätt för att bygga förtroende – både internt i teamet och externt mot kunder och leverantörer. Som person är du engagerad, ansvarstagande och bidrar aktivt till en professionell och positiv arbetsmiljö. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Falun Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-08-01. #Specialist
Peab Transport och Maskin bildades 1965 och är en del av Peab koncernen. Idag har vi tre verkstäder belägna i Örkelljunga, Landskrona och Förslöv. Vi är ca 30 anställda och omsätter ca 60 milj/år. Vi utför all form av service och reparationer på lastbilar och entreprenadmaskiner. Samtliga av våra tre verkstäder är ackrediterade av SWEDAC. Vi söker efter en verkstadschef till vår fordonsverkstad i Förslöv. Har du god erfarenhet av fordonsbranschen, ledarskap, ekonomi och försäljning? Är du en person som är bra på att samarbeta, är prestigelös, ordningsam och noggrann som tar ansvar för sitt arbete? Nu erbjuder vi en tjänst som verkstadschef vid vår verkstad i Förslöv. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss! Om tjänsten I rollen som verkstadschef får du ett självständigt, ansvarsfullt och omväxlande jobb med stor möjlighet att påverka och utveckla. Du ansvarar för att driva vår verkstad i Förslöv. Till dina primära arbetsuppgifter hör: Att leda, planera och styra den dagliga verksamheten. Driva verksamheten i enligt med myndigheters ålägganden och krav. Resultatansvar för verkstadens ekonomi med månadsrapportering, prognoser etc. Ansvar för resursplanering, produktivitet och kostnadsoptimering. Operativt personalansvar vilket inkluderar exempelvis delaktighet i rekryteringar, lönesättning, medarbetsamtal etc. Arbetsmiljöansvar och ansvar för miljö enligt fastställt regelverk. Kontakt med våra kunder. Tjänsten kräver fysisk närvaro. Vem söker vi? Vi söker dig som är glad, utåtriktad och som kan bidra med dina personliga kunskaper inom området. Din kompetens inom området och förmåga att skapa goda relationer med våra kunder och leverantörer är av stor betydelse för vår verksamhet. Då vi jobbar tätt ihop i ett litet team kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver ha några års erfarenhet ifrån liknande tjänster inom fordons eller entreprenadbranschen, samt datorvana och en hög kostnadsmedvetenhet. Som person är du självgående och noggrann med ett strukturerat arbetssätt. Du är trygg i dig själv, har lätt för att skapa goda relationer och ser styrkan i att arbeta i team. Ansökan Sök gärna tjänsten omgående då vi kommer att jobba med löpande urval och har som målsättning att hitta vår nya kollega snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Johansson på nr 0733-84 86 95. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Är du en ansvarstagande, relationsbyggande och drivande platschef? Älmby Entreprenad AB är en pålitlig och komplett samarbetspartner som erbjuder lösningar inom mark-, anläggning-, bygg- och rivningsbranschen. Tillsammans med kompetenta medarbetare och en modern maskinpark utför vi uppdrag på ett professionellt sätt, allt för att tillgodose våra kunders krav och önskemål. Arbetsuppgifter Som Platschef på Byggavdelningen på Älmby Entreprenad har du det övergripande ansvaret för olika projekt och du ansvarar för att få projekten i hamn enligt angiven tidsplan. Här får du leda och genomföra projektet från början till slut tillsammans med övriga medarbetare. Du ansvarar för ekonomisk uppföljning, projektstyrning för att nå uppställda mål inom kvalité, miljö och ekonomi. Du medverkar även vid planerings- och byggmöten. Lönsamhet och hög kundnöjdhet är viktigt i projekten. Du har även en viktig roll i att samordna såväl egen personal som att anlita underentreprenörer. Profil Vi söker dig med flera års arbetslivserfarenhet som platschef inom byggbranschen. Har du dessutom relevant högskole-/YH-utbildning ses detta som starkt meriterande. Tjänsten innebär resor och övernattningar i samband med projekt. Du behöver därför vara flexibel med resor och ha möjlighet att ligga ute i veckorna. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du kan skapa goda relationer till såväl medarbetare som underentreprenörer och kunder. Vi tror att du har ett starkt driv för att expandera och att föra verksamheten och projekten framåt. Din ekonomiska kunskap, din noggranna sida och ditt öga för kvalité är vinnande egenskaper i denna tjänst. Då vissa av våra uppdrag är säkerhetsklassade krävs att du är ostraffad. Utdrag ur belastningsregistret kan komma att begäras vid anställning. Vidare talar och skriver du svenska obehindrat och har B-körkort.
Skanska Hus Norr arbetar med nyproduktion och ombyggnation av bland annat sjukhus, kontor, industrier, skolor och bostäder, med ambitionen att vara en förebild inom svenskt näringsliv gällande hållbart samhällsbyggande, säkerhet och lönsamhet. Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle. Vi skapar hem och arbetsplatser som får både människor och företag att växa; alltid med kvalité, miljö och nöjda kunder i fokus. Om rollen Som produktionschef har du en bred nyckelroll och ett övergripande ansvar för att leda, styra och planera produktionen med fokus på säkerhet, produktivitet och lönsamhet. Det ligger också inom ditt ansvarsområde att skapa rutiner och uppföljning av arbetsmiljö- och säkerhetsrisker, samt ansvara för kommunikation och information inom projektet. Att leda, motivera och utveckla ditt team är en given och en stor del av din roll.Du leder enligt Skanskas värderingar och riktlinjer och jobbar mot uppsatta hållbarhetsmål och med seriositetsfrågan. Exempel på arbetsuppgifter: - Tidsplanering - Ansvara för arbetsberedningar och dokumentation - Ekonomistyrning Projekten finns i hela Dalarna och resor ingår i arbetet. Den vi söker För att trivas i rollen tror vi att du är en god ledare som ser individen. Du har ett inkluderande ledarskap och är bra på att skapa relationer. Du vill arbeta med produktionen och har viljan att tillsammans med teamet driva projekten framåt och med lönsamhet. Du är nyfiken och har en vilja att lära och utvecklas tillsammans med ditt team. För den här rollen behöver du: - Minst tre års erfarenhet av byggproduktion - Erfarenhet av att arbetsleda medarbetare i byggprojekt - Goda IT-kunskaper - Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - B-körkort - Det är meriterande om du har erfarenhet av installationer, kunskap inom entreprenadjuridik, ledarskapsutbildningAnsökningar tas emot löpande! Vi tar emot ansökningar under sommarveckorna och gör urval löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 17 aug. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Robert Svahn på tel: 076-8303387 Glad sommar! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Är du en ledare som entusiasmerar och prioriterar kvalitet, att leverera i tid och enligt vad du lovat kunden? Rosborg Entreprenad AB söker nu en projektchef/platschef. Det här är en unik möjlighet för dig som vill mer och som är redo att kavla upp ärmarna och ta fullt ansvar för en expansiv verksamhet i högt tempo. Dina arbetsuppgifter I rollen som Projektchef/Platschef är du navet i företagets projekt - från planering till färdigt resultat. Du leder, organiserar, rapporterar och bygger struktur. Du arbetar nära VD och stöttar honom med administrativa och ekonomiska rapporter och uppföljningar. Exempel på ansvarsområden: Projektplanering, kalkylering och inköp enligt budget Leda projektteamet och säkerställa framdrift, kvalitet och effektivitet Fungera som huvudkontakt gentemot kunder och beställare Budgetansvar och ekonomisk uppföljning i samarbete med Fasadgruppen Säkerställa arbetsmiljö, kvalitetskrav och att tidplaner hålls Rapportering enligt börskraven från Fasadgruppen Möten och samverkan med koncernledning Delta i försäljning av nya projekt Din profil Vi söker en engagerad, självgående och hungrig ledare som ser denna roll som ett naturligt nästa steg. Du har koll på både bygg och människor - och du tvekar inte att ta tag i saker. För dig är det självklart att ledord som kvalitet, service och kunskap skall efterlevas. Vi tror att du: Har bakgrund som snickare i grunden och sedan haft roller som platschef eller projektchef i ett medelstort till stort byggbolag Har minst 5 års erfarenhet inom byggprojektledning eller liknande roller (gärna inom ROT, nyproduktion, skolor eller inredning) Är van vid högt tempo, många bollar i luften och skarpa deadlines Är tydlig, trygg, strukturerad och inte rädd för att fatta beslut Har god förståelse för ekonomi och rapportering i en börsnoterad miljö Är datorkunnig och van vid digitala verktyg Vill påverka, komma med idéer och vara med och bygga något långsiktigt Meriterande: Relevant utbildning inom bygg, teknik eller projektledning Erfarenhet av personalansvar och rekrytering Övrig information Placeringsort: Skärholmen/Sätra Start: Efter sommaren enligt ök. Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Kontorstider Lön: enligt överenskommelse Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Rosborg Entreprenad AB startade 2016 och vi är idag ca 50 anställda. Vi är en entreprenadfirma som bedriver medelstora arbeten inom bygg, sanering och rivning. Vi arbetar endast med företagssektorn. Till största delen arbetar vi i Stockholm med omnejd, vårt kontor/lager är i Sätra. Vi är kollektivanslutna till Sveriges Byggindustrier. Rosborg Entreprenad ingår i Fasadgruppen Group AB som är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs gärna mer om oss på www.rosborgentreprenad.se
Nordec söker en platschef till norra Sverige – med ansvar för några av landets mest betydande industriprojekt inom stålbyggnation i den gröna omställningen! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter I rollen som platschef i norra Sverige ansvarar du för några av landets mest betydande byggprojekt inom stål- och prefabbyggnation. Du har totalansvar för montageplatsen, leder det dagliga arbetet och säkerställer att genomförandet håller rätt kvalitet samt följer tidplan, budget och säkerhetskrav. Du har personalansvar på plats och samarbetar med erfarna arbetsledare. Som platschef är du en nyckelperson i våra projekt inom samtliga Nordecs affärsområden. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Huvudsakliga ansvarsområden: Driva byggprojekt inom stål, betong och prefab Leda montageplatsen och säkerställa kvalitet, tidplan, budget och säkerhet Samordna arbetet med arbetsledare och ha indirekt personalansvar Arbeta i en internationell miljö med korta beslutsvägar och stort inflytande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Relevant eftergymnasial utbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Dokumenterad erfarenhet av att leda montage- eller byggprojekt, gärna inom industribyggnation eller stålbyggnation Erfarenhet av helhetsansvar inklusive budget- och resultatansvar Goda ledaregenskaper och erfarenhet av personalansvar Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-13. #Specialist
Välj ett jobb för att visa detaljer