Finansiell Rådgivare till Fair Investments

Om tjänsten Vill du arbeta för ett nytänkande och revolutionerade företag i en expansiv fas? Vi på Recruitive söker nu en Finansiell Rådgivare till vår kund Fair Investments. Fair Investments är en kapitalförvaltare som särskiljer sig genom sitt sätt att ta betalt av kunderna. De är den enda kapitalförvaltaren i Sverige som endast tar betalt på prestation vilket innebär att de har linjerade incitament med våra kunder. Deras flaggskepp är Spetsförvaltningen som förvaltas av deras huvudförvaltare och grundare Johan Bynélius. Genom Spetsförvaltningen har dem de senaste 12 åren genererat en avkastning i världsklass. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu dig som i rollen som investeringsrådgivare kan hjälpa oss att uppnå vår fortsatta expansion samt hjälpa våra kunder att uppnå sina drömmar genom att välja rätt kapitalförvaltning. I din roll kommer du att ha kontakt med kunder för att ge dem rådgivning i hur de kan förvalta sin förmögenhet på bästa sätt. Arbetsuppgifter: - Boka och genomföra kundbesök. - Genomföra hela säljprocessen enligt Fair Investments Way Of Sales. - Ta fram offert och delge avtal till prospekt/kund. - Kontinuerligt säkerhetställa kundnöjdhet och hantera omdömet. Din profil - Har ett starkt intresse för försäljning och vilja att fortsätta utvecklas inom det. - Är strukturerad och vill arbeta med en tydlig försäljningsprocess. - Har stor förståelse för den finansiella sektorn. - Resultatorienterad och självständig med hög integritet. - Duktig på att möta och bygga relation med många olika typer av människor. - Vilja att förbättra för kunden och förstår vikten av långsiktighet. - Påvisbara höga resultat inom försäljning. Meriterande: - Swedsec rådgivarlicens och/eller Insuresec. För rätt person så kan vi bistå med både licens och utbildning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom finans och investeringsrådgivning alternativt att du har ett personligt stort intresse för finans. Om företaget Vi erbjuder: - Löpande utbildning inom försäljning och finans på högsta nivå. - Stora möjligheter att påverka din egen lön utan tak. - Att komma in i en expansiv fas med alla dess möjligheter. - Ett grymt skönt gäng med en stark kultur där vi tar hand om varandra. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Kundrådgivare Bank

Länsförsäkringar Jönköping består av 290 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap. Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss. Vill du arbeta med service, rådgivning och försäljning till privatpersoner via spontana och bokade möten samt via telefon och digitala kanaler? Drivs du av att överträffa kundens förväntningar och är redo att anta utmaningen och bli en del av någonting större? Då är det just dig vi söker till vårt team i Jönköping. Välkommen till ett glatt sammansvetsat gäng med ett stort hjärta för vår lokala marknad. Som Kundrådgivare arbetar du med service, rådgivning och försäljning till nya och befintliga privatkunder vid spontana och bokade personliga möten men också via digitala kanaler och telefon. Arbetet erbjuder dig omväxlande arbetsdagar där dina arbetsuppgifter kommer att variera utifrån varje kunds unika behov och frågeställningar. Du kommer att problemlösa och hjälpa samtidigt som du säkerställer att kunden alltid har rätt engagemang hos oss, ser till helheten inom både bank och försäkring och bidrar därmed till kundens ekonomiska trygghet. Du skapar kundupplevelser som gör skillnad och strävar alltid efter en nöjd kund genom att överträffa kundens förväntningar. Du följer marknadens utveckling och föreslår förändringar och kompletteringar som förbättrar kundens trygghet. Vi arbetar med både individuella och gemensamma mål som du coachas mot och du rapporterar direkt till kontorschefen. Vi erbjuder en stimulerande tjänst där arbetsuppgifterna spänner över ett brett kompetensområde över hela vårt produktsortiment. Vi söker dig som brinner för att arbeta med kundservice, försäljning och rådgivning inom bank. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och har förmågan att lätt sätta dig in i och använda olika affärssystem samt digitala kanaler. Då mötet med kunder sker i flera kanaler och tempot stundvis är högt kräver det att du är flexibel och har förmågan att prioritera. Du är en person som på ett naturligt sätt delar med dig av din positiva energi och brinner för att skapa goda kundmöten med hög kvalité. Du drivs av att söka efter möjliga affärer vid varje kundmöte, du behöver därför känna dig bekväm med självständigt arbete och i att ta egna initiativ. Då vi ser att omvärlden och våra kunders beteende förändras behöver du vara öppen för förändringar och snabbt kunna anpassa ditt arbetssätt till nya omständigheter samt ha lätt för att driva på din egen och bolagets utveckling. Du tar lätt till dig nyheter, program och system och har ett intresse av att testa nya vägar, arbetssätt och processer. Vi arbetar med löpande urval och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är 1 maj.  Vi har två vakanser, ett vikariat för en kollega som ska vara föräldraledig samt en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Provanställning tillämpas. För att säkerställa en fördomsfri rekryteringsprocess så arbetar vi med urvalsfrågor och arbetspsykologiska tester. I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Du kommer att vara placerad på Länsförsäkringars kontor i Jönköping. För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Dag Hamilton 036-19 91 86. Facklig kontaktperson är Noor Remmo 036-19 91 23. Varmt välkommen med din ansökan!

10 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Privatrådgivare

Ekeby Sparbank Ekeby är en sparbank med stark lokal förankring och 20 anställda. I mer än 130 år har banken bidragit till utvecklingen av både Ekeby och regionen. Som en av Sveriges minsta sparbanker har vi en styrka i ett nära samarbete mellan alla medarbetare som varje dag gemensamt bidrar till att hjälpa våra kunder. Att vi dessutom finns nära många av våra kunder ger en stark relation och god möjlighet att fatta lokala beslut med stor förståelse för varje individ och företags förutsättningar. Nyligen har vi renoverat vårt kontor för att stå rustade för framtiden och ännu bättre kunna ta hand om våra kunder. Att ha bra möjlighet att välkomna våra kunder till oss är mycket viktigt och utgör en grundpelare för oss! Som många känner till ägnar vi en stor del av vårt engagemang åt det lokala föreningslivet och stöttar varje år med ekonomiska medel för att bidra till en levande landsbygd och en positiv utveckling i samhället. Sveriges cirka 58 sparbanker har något som är alldeles unikt och som vi har med oss sedan den första Sparbanken bildades 1820; Vår verksamhet är lokal. Sparbankerna finns runt omkring i landet på små och medelstora orter. Genom Sparbankernas samarbete med Swedbank är vi dessutom med och utvecklar ny teknik och nya produkter & tjänster som snabbt kommer våra kunder till nytta. För mer information, se www.ekebysparbank.se Rollen Nu söker vi en privatrådgivare som brinner för att överträffa kundens förväntningar och därigenom göra bra affärer både för kunden och för banken. Tjänsten innebär ett kundansvar för både nya och befintliga privatkunder. Ansvaret för att bygga och utveckla relationer till våra kunder är en viktig del i att kunna leverera bästa tänkbara service och att ha nödvändig kundkännedom. Du ansvarar för att handlägga och ge kvalitativa råd inom områdena sparande, pension, låna och personförsäkringar. Inom områdena sakförsäkringar och familjejuridik ansvarar du för att se över kundens behov och slussa vidare till rätt kompetens. Löpande proaktiv rådgivning likväl som när kunden får specifika behov är en viktig del i arbetet. Till det hör även att vägleda kunder i användning av de system och den teknik som kan underlätta deras bankrelaterade ärenden. Vår möjlighet att bidra bygger på en kombination av kompetens, förståelse och förtroende. Din profil och vår filosofi Utbildning, erfarenhet och intresse inom ekonomi ger dig bra förutsättningar för att bygga på med ytterligare kunskaper hos oss. Du är en person som gillar att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturera dem och hitta lösningar på problem som uppstår. Erfarenhet från arbete på bank är önskvärt, men behöver också kompletteras med en ambition om att utvecklas och lära sig mer efter hand. Du som inte har erfarenhet från motsvarande tjänst kommer att få stöd från erfarna kollegor och en grundlig introduktion för att växa in i rollen. Vi är mycket mån om att bygga relationer till våra kunder och att alltid erbjuda möjlighet till personliga möten, inte minst genom att kunderna kan besöka oss för att vi ska få bättre ömsesidig förståelse och därmed hitta bästa möjliga lösningar på olika behov. Därför är det viktigt att du trivs med och tar ansvar för relationsbyggande samt att tillse att alla kunder känner sig välkomna till oss. Du har liksom oss en stark tro på att kundnära och personlig service är ett vinnande koncept och att en lokal sparbank erbjuder mervärden som går hand i hand med digitalisering i stället för att helt ersättas av opersonliga distanskontakter. Anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du blir anställd av Ekeby Sparbank (inte av Lokal Bemanning). I din anställning omfattas du av kollektivavtal med Finansförbundet. Rekryteringen Lokal Bemanning och rekryteringskonsult Kristoffer Hall stödjer Ekeby Sparbank i genomförandet av rekryteringen. Har du frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Kristoffer på telefon 0430-71020. Syftet med rekryteringsprocessen är att ge möjlighet till ömsesidig förståelse och erbjuda ett bra beslutsunderlag för de som följer med på resan. Kontakter och ansökningar hanteras mycket diskret. Referenser kontaktas endast i sista fasen av rekryteringsprocessen, efter klartecken från dig. Din ansökan registrerar du senast 2024-05-01 via www.lokalbemanning.se

10 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Finansiell Rådgivare till Fair Investments

Om tjänsten Vill du arbeta för ett nytänkande och revolutionerade företag i en expansiv fas? Vi på Recruitive söker nu en Finansiell Rådgivare till vår kund Fair Investments. Fair Investments är en kapitalförvaltare som särskiljer sig genom sitt sätt att ta betalt av kunderna. De är den enda kapitalförvaltaren i Sverige som endast tar betalt på prestation vilket innebär att de har linjerade incitament med våra kunder. Deras flaggskepp är Spetsförvaltningen som förvaltas av deras huvudförvaltare och grundare Johan Bynélius. Genom Spetsförvaltningen har dem de senaste 12 åren genererat en avkastning i världsklass. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu dig som i rollen som investeringsrådgivare kan hjälpa oss att uppnå vår fortsatta expansion samt hjälpa våra kunder att uppnå sina drömmar genom att välja rätt kapitalförvaltning. I din roll kommer du att ha kontakt med kunder för att ge dem rådgivning i hur de kan förvalta sin förmögenhet på bästa sätt. Arbetsuppgifter: - Boka och genomföra kundbesök. - Genomföra hela säljprocessen enligt Fair Investments Way Of Sales. - Ta fram offert och delge avtal till prospekt/kund. - Kontinuerligt säkerhetställa kundnöjdhet och hantera omdömet. Din profil - Har ett starkt intresse för försäljning och vilja att fortsätta utvecklas inom det. - Är strukturerad och vill arbeta med en tydlig försäljningsprocess. - Har stor förståelse för den finansiella sektorn. - Resultatorienterad och självständig med hög integritet. - Duktig på att möta och bygga relation med många olika typer av människor. - Vilja att förbättra för kunden och förstår vikten av långsiktighet. - Påvisbara höga resultat inom försäljning. Meriterande: - Swedsec rådgivarlicens och/eller Insuresec. För rätt person så kan vi bistå med både licens och utbildning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom finans och investeringsrådgivning alternativt att du har ett personligt stort intresse för finans. Om företaget Vi erbjuder: - Löpande utbildning inom försäljning och finans på högsta nivå. - Stora möjligheter att påverka din egen lön utan tak. - Att komma in i en expansiv fas med alla dess möjligheter. - Ett grymt skönt gäng med en stark kultur där vi tar hand om varandra. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

5 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Back Office Depå

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt tillsammans och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan! Back Office Depå | Skandiabanken | Stockholm Skandiabanken söker dig som vill vara med och skapa Sveriges bästa Back Office! Nu söker vi dig som passionerat vill arbeta med värdepapper i världsklass för Skandiabankens kunder. Har du ett genuint intresse för finans och aktiehandel och vill utvecklas långsiktigt inom Skandiabanken? Drivs du av utveckling, hög service och att ständigt hitta bättre lösningar tillsammans med kollegor? Då är detta ett jobb för dig! Sök redan idag och bli deras nya medarbetare inom Back Office Depå! Om tjänsten Skandia är en av Sveriges ledande banker som erbjuder tjänster till både privat och offentlig sektor. Sektionen Back Office Depå arbetar mot den privata marknaden inom daglig aktiehandel och söker nu efter en medarbetare till sitt team! Back Office Depå är ett av tre team inom Back Office Spara. Teamet består idag av två teamspelande medarbetare som nu skall bli tre. Lång erfarenhet blandas med nya tankar och idéer, med strävan efter ständig förbättring där automatisering och effektivisering av processer är en naturlig del av jobbet. Ett nära samarbete med teamet är en viktig nyckel för bra prestation. I rollen kan din insats göra verklig skillnad – med rätt engagemang och vilja kommer du nå långt. Nu väntar de på dig! Du erbjuds: - En stabil och väletablerad arbetsplats med goda förmåner - Goda möjligheter att utvecklas internt - Ett öppet klimat med god personalpolitik Arbetsuppgifter - Säkra en effektiv administration - Hantering av bankens kunder. - Ansvar för administrationen kring Skandias depåprodukter, Investeringssparkonto, Värdepappersdepå, Individuellt pensionssparande samt depåförsäkring. - Öppning av depåprodukter, flyttar av värdepapper, orderläggning, rapportering etc. Vi söker dig som - Har tidigare erfarenhet inom finansbranschen och då helst med koppling till värdepappersadministration. - Har högskoleexamen inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning - Har mycket goda egenskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du - Har SwedSec licensiering - Har erfarenhet av att ha jobbat med AbaSec och VPC Vi ser fram emot din ansökan ! Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

4 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Back Office Depå

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt tillsammans och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan! Back Office Depå | Skandiabanken | Stockholm Skandiabanken söker dig som vill vara med och skapa Sveriges bästa Back Office! Nu söker vi dig som passionerat vill arbeta med värdepapper i världsklass för Skandiabankens kunder. Har du ett genuint intresse för finans och aktiehandel och vill utvecklas långsiktigt inom Skandiabanken? Drivs du av utveckling, hög service och att ständigt hitta bättre lösningar tillsammans med kollegor? Då är detta ett jobb för dig! Sök redan idag och bli deras nya medarbetare inom Back Office Depå! Om tjänsten Skandia är en av Sveriges ledande banker som erbjuder tjänster till både privat och offentlig sektor. Sektionen Back Office Depå arbetar mot den privata marknaden inom daglig aktiehandel och söker nu efter en medarbetare till sitt team! Back Office Depå är ett av tre team inom Back Office Spara. Teamet består idag av två teamspelande medarbetare som nu skall bli tre. Lång erfarenhet blandas med nya tankar och idéer, med strävan efter ständig förbättring där automatisering och effektivisering av processer är en naturlig del av jobbet. Ett nära samarbete med teamet är en viktig nyckel för bra prestation. I rollen kan din insats göra verklig skillnad – med rätt engagemang och vilja kommer du nå långt. Nu väntar de på dig! Du erbjuds: - En stabil och väletablerad arbetsplats med goda förmåner - Goda möjligheter att utvecklas internt inom kapitalförvaltning eller andra intresseområden - Ett öppet klimat med god personalpolitik Arbetsuppgifter I detta dynamiska team kommer du att vara involverad i samarbetsprojekt som hanterar och driver förändringar framåt. Dina dagliga uppgifter varierar beroende på den aktuella agendan, projektportfölj och dina egna färdigheter och erfarenheter. Du kommer jobba med daglig aktiehandel och kommunicera med många av teamets intressenter och sköta viktiga leveranser. Dessa innebär bland annat att säkerställa rätt kurssättning av fonder, fondbolagshändelser och hantering av fondflyttar. Du kommer i och med detta ha daglig kontakt med rådgivare och andra svenska samt utländska fondbolag och institut. För att lyckas i rollen har du ett brinnande intresse för aktier och finansmarknaden samt en administrativ ådra. Du har ett sinne för detaljer och tycker om att arbeta mot deadlines. Vidare har du en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som du kan upprätthålla en god kvalitet i det arbete som du genomför. Du skall ha en god samarbetsförmåga, men även kunna arbeta självständigt. Framför allt kommer vi att titta på följande personliga egenskaper - God samarbetsförmåga - Orädd - Initiativtagande - Noggrann Vi söker dig som - Har högskoleexamen inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning - Har mycket goda egenskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - Har mycket goda egenskaper av Excel Det är meriterande om du - Har tidigare erfarenhet inom finansbranschen och värdepappersadministration och då helst med god vana att hantera både svenska och utländska motparter - Har SwedSec licensiering - Har erfarenhet av Lumera Vi ser fram emot din ansökan ! Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Back Office Depå

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt tillsammans och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan! Back Office Depå | Skandiabanken | Stockholm Skandiabanken söker dig som vill vara med och skapa Sveriges bästa Back Office! Nu söker vi dig som passionerat vill arbeta med värdepapper i världsklass för Skandiabankens kunder. Har du ett genuint intresse för finans och aktiehandel och vill utvecklas långsiktigt inom Skandiabanken? Drivs du av utveckling, hög service och att ständigt hitta bättre lösningar tillsammans med kollegor? Då är detta ett jobb för dig! Sök redan idag och bli deras nya medarbetare inom Back Office Depå! Om tjänsten Skandia är en av Sveriges ledande banker som erbjuder tjänster till både privat och offentlig sektor. Sektionen Back Office Depå arbetar mot den privata marknaden inom daglig aktiehandel och söker nu efter en medarbetare till sitt team! Back Office Depå är ett av tre team inom Back Office Spara. Teamet består idag av två teamspelande medarbetare som nu skall bli tre. Lång erfarenhet blandas med nya tankar och idéer, med strävan efter ständig förbättring där automatisering och effektivisering av processer är en naturlig del av jobbet. Ett nära samarbete med teamet är en viktig nyckel för bra prestation. I rollen kan din insats göra verklig skillnad – med rätt engagemang och vilja kommer du nå långt. Nu väntar de på dig! Du erbjuds: - En stabil och väletablerad arbetsplats med goda förmåner - Goda möjligheter att utvecklas internt inom kapitalförvaltning eller andra intresseområden - Ett öppet klimat med god personalpolitik Arbetsuppgifter I detta dynamiska team kommer du att vara involverad i samarbetsprojekt som hanterar och driver förändringar framåt. Dina dagliga uppgifter varierar beroende på den aktuella agendan, projektportfölj och dina egna färdigheter och erfarenheter. Du kommer jobba med daglig aktiehandel och kommunicera med många av teamets intressenter och sköta viktiga leveranser. Dessa innebär bland annat att säkerställa rätt kurssättning av fonder, fondbolagshändelser och hantering av fondflyttar. Du kommer i och med detta ha daglig kontakt med rådgivare och andra svenska samt utländska fondbolag och institut. För att lyckas i rollen har du ett brinnande intresse för aktier och finansmarknaden samt en administrativ ådra. Du har ett sinne för detaljer och tycker om att arbeta mot deadlines. Vidare har du en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som du kan upprätthålla en god kvalitet i det arbete som du genomför. Du skall ha en god samarbetsförmåga, men även kunna arbeta självständigt. Framför allt kommer vi att titta på följande personliga egenskaper - God samarbetsförmåga - Orädd - Initiativtagande - Noggrann Vi söker dig som - Har högskoleexamen inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning - Har mycket goda egenskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - Har mycket goda egenskaper av Excel Det är meriterande om du - Har tidigare erfarenhet inom finansbranschen och värdepappersadministration och då helst med god vana att hantera både svenska och utländska motparter - Har SwedSec licensiering - Har erfarenhet av Lumera Vi ser fram emot din ansökan ! Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Kundrådgivare sökes till Swedbank i Västra Götaland

Gillar du att möta kunder, utvecklas och ta till dig ny kunskap? Swedbank förstärker sitt team i Uddevalla/Munkedal! Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Skapa affärsrelationer och nöjda kunder samt bli del av ett framgångsrikt team. Vara med i ständig förändring då vi som bank kontinuerligt anpassar, utvecklar och lär oss av våra kunders behov och marknadens förväntningar. Denna annons riktar sig till dig som antingen vill påbörja eller fortsätta din resa inom finansbranschen eller som vill utvecklas inom en annan roll inom Swedbank. Vi söker dig som vill arbeta heltid och du blir anställd direkt av Swedbank. I denna roll behöver du: Erfarenhet och stort intresse av att jobba med service, en vilja att sätta kunden i centrum samt ha ett uttalat intresse för finansiella produkter och tjänster. Då kundnöjdhet är vårt största fokus blir ditt uppdrag som rådgivare hos oss att skapa mervärde för både nya och befintliga kunder. Swedbank kommer tillhandahålla de Swedsec-licenser som krävs för rollen samt en omfattande introduktionsutbildning. Just nu söker vi nya rådgivare till: Uddevalla/Munkedal Vi söker dig som har: Minst en gymnasieexamen eller motsvarande Behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift Erfarenhet från försäljning och kundservice är särskilt meriterande Det är meriterande om du har följande, men inget krav: Kunskap inom ekonomi, bank och försäkring Innhear försäkringsrätt IDD SwedSec-licens (bolånelicens eller rådgivarlicens) Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper: Du brinner för att tillhandahålla service i en kundnära roll Du är strukturerad, noggrann samt avslutar det du påbörjat Du har förmågan att ta till dig ny information och kunskap Bli en del av Swedbank och… Inled din utvecklingsresa inom våra kundmötande tjänster. Du får jobba i direkt kundkontakt och hjälpa människor nå lösningar på sina ärenden. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi tror att du kan vara dig själv och samtidigt utvecklas till en framgångsrik privatrådgivare. Om du känner igen dig i denna beskrivning är vi mycket intresserade av dig. Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur. Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder. En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär. Flexibla arbetsmöjligheter. Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, valfri sjukförsäkring och andra förmåner. Placeringsort: Uddevalla/Munkedal Kontaktpersoner: Rekryteringsteam: [email protected] Finansförbundet Kontor: Kristina Holst, [email protected] Kontor: Chatrine Löfgren, [email protected] Kundcenter: Louise Johansson, [email protected] SACO Martin Anthony, [email protected] Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna. #LI-LB1

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Privatlånerådgivare till Ordna

Drivs du av att arbeta hos ett snabbt växande företag, med en tydlig vision och riktning, där kulturen präglas av glädje, engagemang och utveckling? Brinner du för relationer och möjligheterna av att vara i mitten av en resa med otrolig potential? Då kan den här rollen på Ordna Bolån vara rätt för dig! Om rollen Som Privatlånerådgivare ringer du varmt och kallt till personer för att erbjuda hjälp med deras lånebehov, oavsett om de behöver förbättra sin nuvarande situation, finansiera en oväntad möjlighet eller lösa en plötslig ekonomisk utmaning. Ditt främsta mål är att ge kunder rådgivning så att de kan fatta de mest fördelaktiga besluten för sin ekonomi. I rollen som lånerådgivare kommer du att bli utbildad inom försäljning och privatekonomi. Detta ger dig grundläggande kunskaper och erfarenheter inom privatekonomi som kommer att vara användbart för dig som önskar jobba framåt inom bank och finans. Om dig Om du är en person som är redo för en utmaning och intresserad av att arbeta med lån, kan Ordna vara det perfekta företaget för dig. Vi letar efter teammedlemmar som är engagerade i att bidra till företagets tillväxt och ta det till nya höjder. Som lånerådgivare är det fördelaktigt att vara både social och driven, med en hög ambitionsnivå och en vilja att fortsätta kämpa tills målet är nått! Vi ser även att du; - Har minst ett års arbetserfarenhet av försäljning - Talar flytande svenska och engelska - Uttrycker dig väl i skrift på svenska - Har lätt för siffror och kan lätt ta till dig privatekonomisk matematik - Lägst gymnasieexamen Meriterande förkunskaper och egenskaper vi gärna ser - Flerspråkig - Intresse för ekonomi - Studerar/studerat ekonomi på högskola eller universitet Vad Ordna erbjuder: På Ordna blir du sedd och hörd. Här är det högt i tak, alla kommer till tals och vi stöttar och lär oss av varandra. Du kommer in i en expansiv fas vilket innebär att du kommer att ha möjlighet att påverka utvecklingen av din egen roll, bolåneteamet och bolaget i stort. Vi är ett gäng energiska och professionella personer med höga ambitioner och en vilja att förändra. Hos oss känns det när man jobbar. Vi skrattar, kämpar för kunderna, vi är engagerade, vi lär oss och utvecklas, vi låter oss inspireras och vi är passionerade i arbetet. Varje dag. Låter det här som ett ställe där du skulle trivas? Då vill vi höra ifrån dig idag! Tillsammans med Svensk Fastighetsförmedling sitter Ordna centralt i fina lokaler på Vasagatan 28. Tjänsten är heltid och en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Om Ordna Bolån Ordna Bolån är den naturliga mötesplatsen för bolån. Vi vill förändra bolånemarknaden genom att förenkla bolåneprocessen för låntagare och långivare. Sedan Ordna Bolån lanserades i mitten av 2021 har vi redan hanterat bolåneansökningar värda många miljarder och vi växer så att det knakar. Vi har skapat en teknisk plattform som ligger i framkant. Genom denna plattform sparar våra kunder massor med tid och med våra kompetenta medarbetare, som kan allt om bolån, har vi skapat en tjänst vi är stolta över. Ordna Bolån är ett systerbolag till Svensk Fastighetsförmedling som är Sveriges största oberoende fastighetsmäklare med 1250 anställda i ett rikstäckande nätverk av 230 Bobutiker.

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Kundrådgivare sökes till Swedbank i Västra Götaland

Gillar du att möta kunder, utvecklas och ta till dig ny kunskap? Swedbank förstärker sitt team i Uddevalla/Munkedal! Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Skapa affärsrelationer och nöjda kunder samt bli del av ett framgångsrikt team. Vara med i ständig förändring då vi som bank kontinuerligt anpassar, utvecklar och lär oss av våra kunders behov och marknadens förväntningar. Denna annons riktar sig till dig som antingen vill påbörja eller fortsätta din resa inom finansbranschen eller som vill utvecklas inom en annan roll inom Swedbank. Vi söker dig som vill arbeta heltid och du blir anställd direkt av Swedbank. I denna roll behöver du: Erfarenhet och stort intresse av att jobba med service, en vilja att sätta kunden i centrum samt ha ett uttalat intresse för finansiella produkter och tjänster. Då kundnöjdhet är vårt största fokus blir ditt uppdrag som rådgivare hos oss att skapa mervärde för både nya och befintliga kunder. Swedbank kommer tillhandahålla de Swedsec-licenser som krävs för rollen samt en omfattande introduktionsutbildning. Just nu söker vi nya rådgivare till: - Uddevalla/Munkedal Vi söker dig som har: - Minst en gymnasieexamen eller motsvarande - Behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift - Erfarenhet från försäljning och kundservice är särskilt meriterande Det är meriterande om du har följande, men inget krav: - Kunskap inom ekonomi, bank och försäkring - Innhear försäkringsrätt IDD - SwedSec-licens (bolånelicens eller rådgivarlicens) Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper: - Du brinner för att tillhandahålla service i en kundnära roll - Du är strukturerad, noggrann samt avslutar det du påbörjat - Du har förmågan att ta till dig ny information och kunskap Bli en del av Swedbank och… Inled din utvecklingsresa inom våra kundmötande tjänster. Du får jobba i direkt kundkontakt och hjälpa människor nå lösningar på sina ärenden. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi tror att du kan vara dig själv och samtidigt utvecklas till en framgångsrik privatrådgivare. Om du känner igen dig i denna beskrivning är vi mycket intresserade av dig. Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: - En öppen, enkel och omtänksam kultur. - Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder. - En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö. - Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär. - Flexibla arbetsmöjligheter. - Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, valfri sjukförsäkring och andra förmåner (https://www.swedbank.com/sv/jobba-hos-oss/ersattning-och-formaner.html). Placeringsort:  Uddevalla/Munkedal Kontaktpersoner: Rekryteringsteam: [email protected] Finansförbundet Kontor: Kristina Holst, [email protected] Kontor: Chatrine Löfgren, [email protected] Kundcenter: Louise Johansson, [email protected] SACO Martin Anthony, [email protected] Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna. LI-LB1

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024