Privatekonomisk rådgivare

Sök bland 27 lediga jobb som Privatekonomisk rådgivare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Bankrådgivare Privat

Länsförsäkringar AB Om jobbet Till vårt kontor i Västervik söker vi nu två privatrådgivare. Du kommer till ett trevligt kontor där vi arbetar tätt tillsammans, bank, försäkring och fastighetsförmedling. För att trivas och lyckas hos oss vill vi att du drivs av affärer, älskar att möta våra kunder, både fysiskt och digitalt och vill utvecklas tillsammans med oss. I rollen som privatrådgivare ger du förstklassig helhetsrådgivning till både nya och befintliga kunder. Du hjälper våra kunder till en långsiktigt trygg ekonomisk situation genom rådgivning inom kreditgivning, sparande och pension. Du arbetar mot uppsatta mål, ansvarar för egen kundstock och arbetar för att utveckla den. Vem är du? Vi ser gärna att du är en privatrådgivare som tar med dig erfarenhet av yrket, du är uppdaterad på relevanta regelverk inom bankverksamhet, innehar bolånelicensiering (swedsec) och känner dig trygg i din rådgivning mot kund. Om du skulle sakna erfarenhet inom området kommer du få möjlighet att gå interna utbildningar i form av bland annat fondcertifiering samt bolånelicens och lära dig yrket från grunden samt bistå rådgivarna med administrativa uppgifter. För att lyckas i rollen är du nyfiken, inlyssnande och söker självständigt upp nya utmaningar inom arbetet för att utmanas och utvecklas. Du har lätt att ta till dig nya arbetssätt och besitter stor förmåga att ta till dig ny kunskap och anpassa dig till förändringar. De vi söker har med fördel gått ekonomisk högskola alternativt har erfarenhet från bank sedan tidigare men önskar känna på privatrådgivarrollen. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Du motiveras av individuella mål men har ett affärsmässigt tänk med bolagshatten på. Du trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du samarbetar kring gemensamma affärer. Du är målmedveten, noggrann och får arbetet slutfört på ett strukturerat sätt. Du är proaktiv i ditt relationsbyggande både för att nå och skapa nya kunder och i ditt sätt att arbeta för att behålla och utveckla befintliga kundrelationer. Om oss När du jobbar hos oss på LF Kalmar blir du omedelbart en del av en stark, positiv kraft i vårt lokalsamhälle. Du får tillgång till stora resurser - inte minst genom mer än 240 trevliga och kompetenta kollegor. Vår vardag präglas av samarbete, gemenskap och glädje.  Men det finns också något annat som genomsyrar hur vi tänker och agerar. Eftersom vi ägs av våra kunder har vi aldrig några kortsiktiga vinstintressen, utan har alltid våra kunders långsiktiga bästa som enda mål. Vi tror helt enkelt på det vi gör och är måna om att du som jobbar hos ska trivas och utvecklas både inom yrket och som människa. Vi är här för länet, här för kunderna och här för dig. Mer information Tjänsterna är placerade på vårt kontor i Västervik eller enligt överenskommelse. En av tjänsterna är en tillsvidareanställning och den andra ett föräldravikariat. Vikariatet sträcker sig till och med hösten 2026. Båda tjänsterna är på 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighets- och problemlösningstest. Det är en del av vår urvalsprocess. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! För mer information om tjänsten, kontakta Rekryterande chef Angelica Holm: [email protected] Facklig representant Elisabet Reuterskiöld:  [email protected] Sista ansökningsdag: 2024-09-30

6 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Kundrådgivare med fokus på bolåneaffären till Sparbanken Alingsås
Sparbanken Alingsås AB
Banktjänstemän

Kundrådgivare med fokus på bolåneaffären till Sparbanken Alingsås Nu söker vi dig som vill hjälpa människor med deras största affär i livet- att köpa bostad! Vi erbjuder dig roliga, intressanta och varierande arbetsuppgifter och en möjlighet att utveckla våra relationer med våra fantastiska bolånekunder. Vi söker dig som vill hjälpa våra privatkunder med att köpa bostad och se till att de får en sund och hållbar ekonomi och att de kan sova gott om natten. Vi satsar på din personliga utveckling och erbjuder möjlighet till ett aktivt engagemang på arbetsplatsen genom till exempel friskvårdsgrupp och kundaktiviteter. Vi har en medarbetarnöjdhet på 78% vilket vi är otroligt stolta och glada över. Hos oss arbetar personer med olika bakgrund, erfarenhet och i alla åldrar som har ett stort samhällsengagemang och som brinner för sparbanksidén. Rollen innebär att du bland annat: - Ger råd inom alla delar av låneaffären och trygghet/försäkra. - Träffar främst kunder i det bokade rådgivningsmötet och via våra andra kanaler (telefon, internetbanken). - Har både kundnöjdhets- och lönsamhetsperspektivet som utgångspunkt för alla kundmöten. Vi ser gärna att du har SwedSec bolån och SwedSec rådgivarlicens och det är meriterande om du har försäkringsdistributionsrätt. Vi kommer påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.   Läs gärna mer om hur det är att jobba på banken och vad vi kan erbjuda dig på vår hemsida:  sparbankenalingsas.se/jobbahososs. Vi ser fram emot din ansökan!

4 september 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Lånerådgivare

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 25534 Vi letar efter dig som har personligheten, passionen och modet – vi adderar kunskapen! Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att var en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi. Till Nordeas Lånecenter i Uppsala söker vi dig som vill vara med och bidra till att uppfylla våra kunders framtidsplaner och drömmar. Passion för att skapa goda kundupplevelser och ge personlig service kommer naturligt för dig. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder en dynamisk, trivsam och inkluderande arbetsplats i en bank med höga ambitioner. Hos oss blir du en del av ett team med härliga kollegor i en god arbetsmiljö och engagerade ledare.  Som ny får du kunskap som ger dig förutsättningar att ge våra kunder kvalificerad service. Vi tillhandahåller löpande utbildningar för att du på bästa sätt ska kunna utvecklas i din roll. Du hjälper våra kunder med individanpassade förslag gällande bankens tjänster och produkter. På Lånecenter är vi specialister inom finansieringslösningar avseende bolån, privatlån och andra finansieringsprodukter och vi ser till helheten för att tillgodose våra kunders behov. Vi handlägger låneansökningar och hanterar inkommande telefonsamtal från kunder som har lån eller har ansökt om lån i Nordea.  Vi har kontakt med kunder från hela Sverige och möter dem på distans, i huvudsak genom telefon. Dina fokusområden blir att: * Bidra till vår goda tillgänglighet, där du hjälper kunderna i den kanal de väljer * Attrahera nya kunder, samtidigt som du bibehåller goda relationer med befintliga kunder * Med ett proaktivt arbetssätt främja hög kundnöjdhet och bidra till långsiktiga kundrelationer Vem är du Samarbete, Ägarskap, Passion och Mod är våra värderingar som du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.  Du: * Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer * Stimuleras av att skapa positiva kundupplevelser  * Deltar aktivt för att bidra till god stämning och utvecklas tillsammans med kollegor * Är strukturerad, anpassningsbar och tar till dig ny teknik som du använder i arbetet och i mötet med kunden Det är meriterande om du har flera års erfarenhet från serviceyrken eller finansbranschen. Med rätt personliga egenskaper kan du ha varierande yrkesbakgrund. Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och göra det möjligt för våra kunder. Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig! Nästa steg Skicka in din ansökan senast den 15/09/2024. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Sandqvist via e-post: [email protected]. För facklig information, kontakta [email protected] eller [email protected]. I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

3 september 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Senior Bolånehandläggare till Ordna Bolån

Välkommen till Ordna Bolån, den naturliga mötesplatsen för bolån. Vi strävar efter att förändra bolånemarknaden genom att göra bolåneprocessen enkel och effektiv för både låntagare och långivare. Sedan vår lansering i mitten av 2021 har vi framgångsrikt hanterat bolåneansökningar värda många miljarder och vår tillväxt fortsätter i en rasande takt. Med vår banbrytande tekniska plattform sparar våra kunder tid, och med vårt kompetenta team, som är experter inom bolån, har vi skapat en tjänst som vi är stolta över. Ordna Bolån är stolt att vara ett systerbolag till Svensk Fastighetsförmedling, Sveriges största oberoende mäklarkedja med 1 200 anställda och 230 Bobutiker runt om i landet! Varför Ordna BolånOm du lockas av att spela en betydande roll i en snabbt växande organisation med en positiv atmosfär och en stark inriktning på personalens utveckling, så är detta din chans. Vi letar efter en erfaren Bolånehandläggare som är redo att göra sin del för att påverka bostadsmarknaden. Om RollenI rollen som Bolånehandläggare kommer du att fungera som länken mellan kunden (låntagaren) och Ordna Bolåns bankpartners. Vi samarbetar med flera bolånebanker, och som Bolånehandläggare är du rådgivare till kunden för att säkerställa det bästa valet av bolån utifrån deras individuella förutsättningar. Du kommer att granska och bedöma varje unikt kundärende och vägleda kunden med engagemang genom den komplexa bolånemarknaden. Denna roll involverar flera olika kontaktytor, både internt och externt med kunder, bankpartners och mäklare. Du kommer att ingå i ett nära samarbete med ett team bestående av 12 Bolånehandläggare som arbetar mot gemensamma mål. Vi letar efter dig som är intresserad av att påverka och förbättra vår bolånetjänst genom din erfarenhet och dina idéer. Du rapporterar direkt till närmsta team-ledare. Om DigVi söker erfarna Bolånehandläggare med: Minst ett års erfarenhet inom området SwedSec-licens Vi söker en ambitiös individ som är motiverad att bidra till att ett redan framgångsrikt företag fortsätter att växa och utvecklas. Eftersom arbetsuppgifterna kan variera med nya utmaningar och samarbeten behöver du vara flexibel och snabb på att lära dig ny information. Kundservice är av stor vikt för oss, så vi letar efter någon som har en naturlig förmåga att skapa en positiv upplevelse för andra. Vad Ordna ErbjuderPå Ordna blir du sedd och hörd. Vi tror på öppenhet, där alla kommer till tals och stöttar varandra. Du kommer att vara en del av en expansiv fas där du har möjlighet att påverka utvecklingen av din egen roll, bolåneteamet och bolaget som helhet. Vi är ett energiskt och professionellt gäng med höga ambitioner, redo att förändra spelreglerna. Om du trivs i en arbetsmiljö där du skrattar, kämpar för kunderna, är engagerad, lär dig och utvecklas, låter dig inspireras och är passionerad i arbetet - då är Ordna Bolån platsen för dig! Sök redan idagTillsammans med Svensk Fastighetsförmedling sitter vi i fina lokaler på Vasagatan 28. Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande sex månaders provanställning. Tillsättning sker enligt överenskommelse och urval och intervjuer hanteras löpande. Låter det här som en plats där du skulle trivas? Då vill vi höra från dig idag! Har du frågor om rollen kontakta Affärsområdeschef Bolån, Alexander Hägerö på [email protected]. Läs mer om oss på: https://www.ordnabolan.se/

3 september 2024
Sista ansökan:
4 november 2024
Privatlånerådgivare till Ordna Bolån

Drivs du av att arbeta hos ett snabbt växande företag, med en tydlig vision och riktning, där kulturen präglas av glädje, engagemang och utveckling? Brinner du för relationer och möjligheterna av att vara i mitten av en resa med otrolig potential? Då kan den här rollen på Ordna Bolån vara rätt för dig! Om rollen Som privatlånerådgivare ringer du varmt och kallt till personer för att erbjuda hjälp med deras lånebehov, oavsett om de behöver förbättra sin nuvarande situation, finansiera en oväntad möjlighet eller lösa en plötslig ekonomisk utmaning. Ditt främsta mål är att ge kunder rådgivning så att de kan fatta de mest fördelaktiga besluten för sin ekonomi. I rollen som lånerådgivare kommer du att bli utbildad inom försäljning och privatekonomi. Detta ger dig grundläggande kunskaper och erfarenheter inom privatekonomi som kommer att vara användbart för dig som önskar jobba framåt inom bank och finans. Om dig Om du är en person mederfarenhet av att arbeta med lån och har ett brinnande intresse för branschen,kan Ordna Bolån vara det perfekta företagetför dig. Vi letar efter teammedlemmar som är engagerade i att bidra till företagets tillväxt och ta det till nya höjder. Som lånerådgivare är det fördelaktigt att vara både social och driven, med en hög ambitionsnivå och en vilja att fortsätta kämpa tills målet är nått! För att lyckas i rollen ser vi attdu; Har några års erfarenhet av försäljning inom bank och finans Talar flytande svenska och engelska Uttrycker dig väl i skrift på svenska Har lätt för siffror och kan lätt ta till dig privatekonomisk matematik Lägst gymnasieexamen Meriterande förkunskaper och egenskaper vi gärna ser Flerspråkig Intresse för ekonomi Studerar/studerat ekonomi på högskola eller universitet Vad Ordna Bolån erbjuder: På Ordna blir du sedd och hörd. Här är det högt i tak, alla kommer till tals och vi stöttar och lär oss av varandra. Du kommer in i en expansiv fas vilket innebär att du kommer att ha möjlighet att påverka utvecklingen av din egen roll, bolåneteamet och bolaget i stort. Vi är ett gäng energiska och professionella personer med höga ambitioner och en vilja att förändra. Hos oss känns det när man jobbar. Vi skrattar, kämpar för kunderna, vi är engagerade, vi lär oss och utvecklas, vi låter oss inspireras och vi är passionerade i arbetet. Varje dag. Låter det här som ett ställe där du skulle trivas? Då vill vi höra ifrån dig idag! Tillsammans med Svensk Fastighetsförmedling sitter Ordna Bolån centralt i fina lokaler på Vasagatan 28. Tjänsten är heltid och en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Om Ordna Bolån Ordna Bolån är den naturliga mötesplatsen för bolån. Vi vill förändra bolånemarknaden genom att förenkla bolåneprocessen för låntagare och långivare. Sedan Ordna Bolån lanserades i mitten av 2021 har vi redan hanterat bolåneansökningar värda många miljarder och vi växer så att det knakar. Vi har skapat en teknisk plattform som ligger i framkant. Genom denna plattform sparar våra kunder massor med tid och med våra kompetenta medarbetare, som kan allt om bolån, har vi skapat en tjänst vi är stolta över. Ordna Bolån är ett systerbolag till Svensk Fastighetsförmedling som är Sveriges största oberoende fastighetsmäklare med 1250 anställda i ett rikstäckande nätverk av 230 Bobutiker.

3 september 2024
Sista ansökan:
4 november 2024
Junior privatrådgivare till Tomelilla
Sparbanken Syd
Banktjänstemän

Som junior privatrådgivare är din roll att göra affärer med våra privatkunder. Du arbetar affärsmässigt och proaktivt för att skapa resultat, lönsamhet och nöjda kunder. I dina arbetsuppgifter ingår arbete med både kredit- och sparandesidan och du jobbar med att driva affären mot våra kunder på kontoret i Tomelilla. Det ingår även ansvar för kontorets kundtjänst samt administrationen kopplat till denna i tjänsten. Tillsammans skapar vi resultat Som junior privatrådgivare hos oss måste du gilla kundmötet. Du gillar även att bygga relationer och vill se resultat av ditt arbete. Tillsammans med dina kollegor samverkar du också regelbundet med specialister och samarbetspartners i och utanför banken. Det är ditt och teamets uppgift att ge så bra rådgivning som möjligt och därigenom skapa mervärde för kunderna. Som anställd hos oss kan du erbjuda våra kunder hela skalan av finansiella tjänster. Vår företagskultur genomsyras av samarbete, goda relationer och korta beslutsvägar, därför kan du enkelt hämta hjälp från våra specialistavdelningar om det behövs. Vårt Kundcenter avlastar dig så att du kan ägna full tid åt det du är bäst på – att ge professionell rådgivning åt våra kunder. Vem är du?  Vi tror att du är säljinriktad och tycker om att jobba med människor. Du brinner för att hitta nya kunder och att göra affärer med dessa, samtidigt som du tar hand om de befintliga. Vidare har du ett stort driv och intresse för de finansiella marknaderna och är engagerad i ditt arbete. Du är strukturerad och noggrann och kan arbeta både strategiskt med planering och praktiskt med genomförande och uppföljning. Vi tror att du drivs av att hitta enkla lösningar på komplicerade problem och har god förmåga att kommunicera och etablera relationer med personer i olika roller och på olika nivåer. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till ett positivt klimat i gruppen. Vi söker dig som jobbar med kundtjänst och vill ta ett första steg mot att bli en kommande privatrådgivare, med erfarenhet från liknande roller och har en examen inom ekonomi från högskola eller universitet. Du har SwedSeclicens för både rådgivare och bolån, men saknar du dem idag får du möjlighet att läsa in dem parallellt med ditt arbete. Din arbetsplats kommer att vara på vårt kontor i Tomelilla. Här har vi skapat en öppen mötesplats som kombinerar det traditionella med det moderna som våra kunder känner sig välkomna i.   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Ansökan Visst låter det spännande! Vi ser fram emot din ansökan senast den 25/9. Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att ringa Kontorschef Åsa Rodenburg, 0417-82 22 10 eller HR Emelie Askmyr, 0411-82 22 08. Kontaktperson för Finansförbundet är Richelle Cruz, 0411–82 21 52. Sparbanken Syd beskrivs av medarbetarna som en aktiv arbetsgivare. Här får man växa och ta eget ansvar med stöd och engagemang från kollegor och ledning. Medarbetarna känner sig trygga och det finns en familjär känsla i bolaget där alla känner alla vilket gör Sparbanken Syd till en mycket attraktiv arbetsgivare. Sparbanken Syd är Sveriges äldsta och enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och för samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Vi inspirerar och coachar människor till en god ekonomihälsa genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på nio kontor.  Besök gärna https://www.sparbankensyd.se för mer information Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber vi oss vänligen kontakter för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

2 september 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Senior Controller in Asset Management Accounting

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 25747 Would you like to take on the role as Senior Controller supporting Nordea’s Asset Management business? We are looking for a Senior Controller with experience in accounting, consolidation and taxes to join our team, which has a key role in providing high quality financial information. This is a position, which provides an opportunity for you to be part of a Nordic team of highly competent specialists in the dynamic financial sector, managing complex financial accounting matters in compliance with regulations and legislation. About this opportunity You’ll join the Asset Management Accounting team within Group Finance, where we provide financial reporting and insightful analysis for several Asset Management entities within the Nordea Group. As a Senior Controller, you will play a key role in the accounting, consolidation and preparation of annual reports and tax returns for the Swedish Asset Management entities.  What you’ll be doing: * Advise and support on Swedish accounting and reporting issues * Be responsible for the monthly, quarterly and annual oversight of the financial and tax reporting * Ensure that our financial reporting through a strong controlling environment has high quality, by monitoring and setting requirements * Understand new requirements and ensure proper implementation thereof * Drive the process for interim and annual report production, following both Swedish and international accounting standards * Liase with external and internal auditors * Take part in coordinating and driving continuous improvements of the financial reporting framework * Support management and other stakeholders with reports and ad hoc task You’ll join an experienced Nordic cross-border team located in Copenhagen, Helsinki, Oslo and Stockholm. The role is based in central Stockholm. Welcome to a team which takes ownership, works collaboratively and has highly motivated and committed specialists. You will be closely collaborating with your Nordic colleagues, the Polish accounting team, Group Consolidation and Group Taxes, not to forget the important interaction with the stakeholders within Asset Management.  Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us.  To succeed in this role, we believe that you: * Are proactive, service minded and solution oriented to find solutions to sometimes complex problems based on your ability to analyze data, understand the business and see the big picture * Enjoy learning and collaboration, as well as working independently * Have a strong understanding of accounting, consolidation, taxes and financial reporting * Can collaborate with stakeholders across the organization and find solutions working optimally in the value chain Your experience and background:  * University degree in relevant field, e.g. Finance, Accounting or Taxes * 5+ years or professional experience in financial services, preferably from audit firm (big 4), bank, insurance business, or other large company finance team * Understanding of consolidation process and good knowledge of consolidation tool * Excellent skills in accounting/ IFRS and period-end closing * Excellent communication skills in English, both spoken and written If this sounds like you, get in touch! Next steps Submit your application no later than 12/09/2024. For more information, you’re welcome to contact Anna Maria Lindberg at [email protected]. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are. Please be aware that any applications or CVs coming through email or direct messages will not be accepted or considered.  For union information, please contact [email protected] or [email protected].

2 september 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Kundrådgivare hopp-in
Swedbank AB
Banktjänstemän

Har du en passion för kundmötet och vill erbjuda service i Världsklass? Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att: Erbjuda bästa möjliga bemötande och affärsmässig service till våra privat och företagskunder. Tillsammans med teamet i Växjö utveckla och förädla bankens kunder. Möta kunden både fysiskt och via telefon. Samarbeta med andra kollegor och bli en del av ett team med fokus på god kundupplevelse. I denna roll behöver du: Trivas med att vada ansiktet utåt och hålla en hög servicenivå. Eget driv och vilja att göra affärer kring kundens hela ekonomi Vara affärsmedveten, lösningsorienterad och relationsskapande. Erfarenhet från kundservice eller försäljning. Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär Flexibla arbetsmöjligheter Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner "Bli en del av vårt team och... Kom och arbeta hos oss i ett öppet klimat med stort fokus på kundnöjdhet och affärer. Vi brinner för kundmötet och utveckling, där vi utmanar oss själva till att forma framtidens bankupplevelse. Våra värderingar ÖPPEN, ENKEL och OMTÄNKSAM genomsyrar vårt arbete och och är en naturlig del av vardagen för hela avdelningen. / Erica Wester,din framtida chef. Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-09-20. Placeringsort:Växjö och Tingsryd Rekryterande chef:Erica Wester 0470-97040 Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

2 september 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
MLRO - Money Laundering Reporting Officer

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 25871  Would you like to contribute to combating money laundering and terrorism financing? Do you want to be part of a AML/CFT competence centre in Asset Management? If yes, then this might be a position for you? We are now looking for a MLRO to Nordea Funds Ltd. If you are dedicated and have an interest in gaining more experience in the field of AML and Asset Management - this might be the position for you. Bring your collaboration focus, flexibility and aptitude for learning and we will offer a high-paced and multicultural environment with possibilities to grow.   Nordea Asset Management (NAM) is the centre of investment management in the Nordea Group and in the Asset & Wealth Management division. NAM is the largest asset manager in the Nordics with the vision of being a leading European Asset Manager. We want to do this by delivering returns with responsibility. We meet customer demands and guide our customers in the right direction in asset selection while ensuring prudent ESG practices. NAM has around 900 employees and more than 475 Nordic and international institutional clients.  About this opportunity Welcome to the NAM AML team. We add value by ensuring that our products and services are not used for illegal purposes. As the MLRO, you will coordinate relevant regulatory matters in close collaboration with the AML Compliance Officer, the operational AML team and relevant business stakeholders. You will be in daily contact with our business partners, local client relationship entities as well as other internal functions. What you will be doing: * Act as the point of escalation and expertise for the operational AML team  * Act as the point of contact and communication on escalated AML/CFT matters for business stakeholders and 2nd line control functions * Ensure regulatory-driven oversight on counterparties in relation to AML/CFT compliance   * Perform legal assessments of new regulatory requirements and its impact on AML/KYC policies and processes * Draft internal policy documents on AML/CFT and perform regular reviews of the same * Monitor compliance with the internal AML/CFT framework * Prepare and perform training and awareness on AML/CFT * Coordinate and prepare material for the AML Committee * Draft senior management and board reporting * Draft annual AML/CFT reporting You will join an experienced, highly motivated and diverse team. The role is based in Stockholm or Helsinki.  Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us. To do well in this role, we believe that you have: * The willingness and ability to learn and develop * A strong appreciation for collaboration * A problem-solving and pragmatic mindset Your experience and background:   * You have experience from a coordinator/leadership/manager position * You have a good understanding of company structures and the asset management environment * You have experience within the area of AML/CFT  * You demonstrate a high level of commitment and professionalism * You are customer focused, flexible and business oriented   * You pay attention to detail, are solution oriented, highly organised and able to meet deadlines   * You are able to work autonomously and prioritize your tasks   * You show high professional ethics in client and internal relations   * You display good communication skills verbally and in writing  * Fluency in English   * University degree preferably in Law, Finance, Economics, Political Science If this sounds like you, please get in touch! Next steps Please submit your application no later than 20/09/2024. For more information, you are welcome to contact Diahann Joseph at [email protected]. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at supporting our customers and communities. So please come as you are. For union information, please contact [email protected] or [email protected].

30 augusti 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Student in Nordea, Assistant Credit Officer

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 25903 Would you like to be part of a team that handles the most complex loan transactions provided by Nordea and work with some of the largest companies in the Nordic region? We are now looking for a Student to work as an Assistant Credit Officer in Sweden with high capability to perform multiple tasks related to our business. At Nordea, we see that the world is changing fast – and we want to be one step ahead of the curve. That’s why we’re deeply committed to providing the financial solutions of tomorrow to our customers. We’re creating an agile environment where we experiment and grow together – and we need your ideas and unique background. With us, you’ll be in good company with a chance to make your mark on something bigger. About this opportunity Welcome to the Structured Loan & Collateral Services team. We add value by offering first class credit services and operations. We support customers and enable them to seek new business opportunities. We strive towards being the leading global loan services unit by ensuring top quality service and support to our stakeholders and providing great customer experience at all levels. As the Assistant Credit Officer, you’ll play a valuable role in helping our customers in meeting their changing needs. What you will be doing: * Co-operate closely with our stakeholders (Loan Agency Team, Investment Banking, KYC, other Lenders, Borrowers and many others) * Review structured loan documentation and collateral documentation related to different loan products * Other deliveries connected to our loan business, such as fees, drawdowns, payments, rollovers etc. * Ensure we deliver and can deliver on what we have agreed with clients and stakeholders in an efficient way You will join a small but highly skilled, dedicated and professional team whose purpose is to deliver top-notch experience for our customers and stakeholders. Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us.   To succeed in this role, we believe that you have/are: * A positive mindset and a can-do attitude * The ability to drive your own work and meet tight deadlines when needed * Organized and structured, focusing on quality, efficiency and on creating great customer experiences * The ability to prioritise and execute with high level of accuracy * Able to grasp the overall picture, as well as pay attention to details, attention to detail and having a meticulous way of work is key to being a good fit for this role Your experience and background We believe you are just starting your second year of your university studies, preferably within Business/Economics or Law. A perfect candidate is able to work a lot early on to learn the basics and then a few hours every week followed by more intensive work in the quarter ends, as well as full time most weeks in summer. We hope to find you who are thinking about a career within Banking and are open to the possibility to stay with us for at least 1-2 years. The following skills and experiences are desirable to excel in this role: * Basic banking knowledge and understanding (expected) * Professional level speaker in both English and Swedish (expected) * At least 1 year into studies within Business/Economics or Law (expected)  * Experience working in Loan IQ and/or with SWIFT Payments (meriting) * Experience working with legal documentation (meriting) * Understanding of the Lending value chain (meriting) In finding the right fit for this position a lot of weight will be put in your personal qualities and personality. If this sounds like you, get in touch! Next steps Submit your application no later than 09/09/2024. For more information, you’re welcome to contact Head of Structured Loan & Collateral Services SE, Mattias Nokelainen at +46 767 24 28 72 or [email protected]. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are. Please be aware that any applications or CVs coming through email or direct messages will not be accepted or considered. ​For union information, please contact [email protected] or [email protected].

30 augusti 2024
Sista ansökan:
9 september 2024