Privatekonomisk rådgivare

Sök bland 25 lediga jobb som Privatekonomisk rådgivare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Privatlånerådgivare till Ordna

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Drivs du av att arbeta hos ett snabbt växande företag, med en tydlig vision och riktning, där kulturen präglas av glädje, engagemang och utveckling? Brinner du för relationer och möjligheterna av att vara i mitten av en resa med otrolig potential? Då kan den här rollen på Ordna Bolån vara rätt för dig! Om rollen Som Privatlånerådgivare ringer du varmt och kallt till personer för att erbjuda hjälp med deras lånebehov, oavsett om de behöver förbättra sin nuvarande situation, finansiera en oväntad möjlighet eller lösa en plötslig ekonomisk utmaning. Ditt främsta mål är att ge kunder rådgivning så att de kan fatta de mest fördelaktiga besluten för sin ekonomi. I rollen som lånerådgivare kommer du att bli utbildad inom försäljning och privatekonomi. Detta ger dig grundläggande kunskaper och erfarenheter inom privatekonomi som kommer att vara användbart för dig som önskar jobba framåt inom bank och finans. Om dig Om du är en person som är redo för en utmaning och intresserad av att arbeta med lån, kan Ordna vara det perfekta företaget för dig. Vi letar efter teammedlemmar som är engagerade i att bidra till företagets tillväxt och ta det till nya höjder. Som lånerådgivare är det fördelaktigt att vara både social och driven, med en hög ambitionsnivå och en vilja att fortsätta kämpa tills målet är nått! Vi ser även att du; Har minst ett års arbetserfarenhet av försäljning Talar flytande svenska och engelska Uttrycker dig väl i skrift på svenska Har lätt för siffror och kan lätt ta till dig privatekonomisk matematik Lägst gymnasieexamen Meriterande förkunskaper och egenskaper vi gärna ser Flerspråkig Intresse för ekonomi Studerar/studerat ekonomi på högskola eller universitet Vad Ordna erbjuder: På Ordna blir du sedd och hörd. Här är det högt i tak, alla kommer till tals och vi stöttar och lär oss av varandra. Du kommer in i en expansiv fas vilket innebär att du kommer att ha möjlighet att påverka utvecklingen av din egen roll, bolåneteamet och bolaget i stort. Vi är ett gäng energiska och professionella personer med höga ambitioner och en vilja att förändra. Hos oss känns det när man jobbar. Vi skrattar, kämpar för kunderna, vi är engagerade, vi lär oss och utvecklas, vi låter oss inspireras och vi är passionerade i arbetet. Varje dag. Låter det här som ett ställe där du skulle trivas? Då vill vi höra ifrån dig idag! Tillsammans med Svensk Fastighetsförmedling sitter Ordna centralt i fina lokaler på Vasagatan 28. Tjänsten är heltid och en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Om Ordna Bolån Ordna Bolån är den naturliga mötesplatsen för bolån. Vi vill förändra bolånemarknaden genom att förenkla bolåneprocessen för låntagare och långivare. Sedan Ordna Bolån lanserades i mitten av 2021 har vi redan hanterat bolåneansökningar värda många miljarder och vi växer så att det knakar. Vi har skapat en teknisk plattform som ligger i framkant. Genom denna plattform sparar våra kunder massor med tid och med våra kompetenta medarbetare, som kan allt om bolån, har vi skapat en tjänst vi är stolta över. Ordna Bolån är ett systerbolag till Svensk Fastighetsförmedling som är Sveriges största oberoende fastighetsmäklare med 1250 anställda i ett rikstäckande nätverk av 230 Bobutiker.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Finansiell Rådgivare till Fair Investments

Om tjänsten Vill du arbeta för ett nytänkande och revolutionerade företag i en expansiv fas? Vi på Recruitive söker nu en Finansiell Rådgivare till vår kund Fair Investments. Fair Investments är en kapitalförvaltare som särskiljer sig genom sitt sätt att ta betalt av kunderna. De är den enda kapitalförvaltaren i Sverige som endast tar betalt på prestation vilket innebär att de har linjerade incitament med våra kunder. Deras flaggskepp är Spetsförvaltningen som förvaltas av deras huvudförvaltare och grundare Johan Bynélius. Genom Spetsförvaltningen har dem de senaste 12 åren genererat en avkastning i världsklass. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu dig som i rollen som investeringsrådgivare kan hjälpa oss att uppnå vår fortsatta expansion samt hjälpa våra kunder att uppnå sina drömmar genom att välja rätt kapitalförvaltning. I din roll kommer du att ha kontakt med kunder för att ge dem rådgivning i hur de kan förvalta sin förmögenhet på bästa sätt. Arbetsuppgifter: - Boka och genomföra kundbesök. - Genomföra hela säljprocessen enligt Fair Investments Way Of Sales. - Ta fram offert och delge avtal till prospekt/kund. - Kontinuerligt säkerhetställa kundnöjdhet och hantera omdömet. Din profil - Har ett starkt intresse för försäljning och vilja att fortsätta utvecklas inom det. - Är strukturerad och vill arbeta med en tydlig försäljningsprocess. - Har stor förståelse för den finansiella sektorn. - Resultatorienterad och självständig med hög integritet. - Duktig på att möta och bygga relation med många olika typer av människor. - Vilja att förbättra för kunden och förstår vikten av långsiktighet. - Påvisbara höga resultat inom försäljning. Meriterande: - Swedsec rådgivarlicens och/eller Insuresec. För rätt person så kan vi bistå med både licens och utbildning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom finans och investeringsrådgivning alternativt att du har ett personligt stort intresse för finans. Om företaget Vi erbjuder: - Löpande utbildning inom försäljning och finans på högsta nivå. - Stora möjligheter att påverka din egen lön utan tak. - Att komma in i en expansiv fas med alla dess möjligheter. - Ett grymt skönt gäng med en stark kultur där vi tar hand om varandra. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Finansiell Rådgivare till Fair Investments

Om tjänsten Vill du arbeta för ett nytänkande och revolutionerade företag i en expansiv fas? Vi på Recruitive söker nu en Finansiell Rådgivare till vår kund Fair Investments. Fair Investments är en kapitalförvaltare som särskiljer sig genom sitt sätt att ta betalt av kunderna. De är den enda kapitalförvaltaren i Sverige som endast tar betalt på prestation vilket innebär att de har linjerade incitament med våra kunder. Deras flaggskepp är Spetsförvaltningen som förvaltas av deras huvudförvaltare och grundare Johan Bynélius. Genom Spetsförvaltningen har dem de senaste 12 åren genererat en avkastning i världsklass. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu dig som i rollen som investeringsrådgivare kan hjälpa oss att uppnå vår fortsatta expansion samt hjälpa våra kunder att uppnå sina drömmar genom att välja rätt kapitalförvaltning. I din roll kommer du att ha kontakt med kunder för att ge dem rådgivning i hur de kan förvalta sin förmögenhet på bästa sätt. Arbetsuppgifter: - Boka och genomföra kundbesök. - Genomföra hela säljprocessen enligt Fair Investments Way Of Sales. - Ta fram offert och delge avtal till prospekt/kund. - Kontinuerligt säkerhetställa kundnöjdhet och hantera omdömet. Din profil - Har ett starkt intresse för försäljning och vilja att fortsätta utvecklas inom det. - Är strukturerad och vill arbeta med en tydlig försäljningsprocess. - Har stor förståelse för den finansiella sektorn. - Resultatorienterad och självständig med hög integritet. - Duktig på att möta och bygga relation med många olika typer av människor. - Vilja att förbättra för kunden och förstår vikten av långsiktighet. - Påvisbara höga resultat inom försäljning. Meriterande: - Swedsec rådgivarlicens och/eller Insuresec. För rätt person så kan vi bistå med både licens och utbildning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom finans och investeringsrådgivning alternativt att du har ett personligt stort intresse för finans. Om företaget Vi erbjuder: - Löpande utbildning inom försäljning och finans på högsta nivå. - Stora möjligheter att påverka din egen lön utan tak. - Att komma in i en expansiv fas med alla dess möjligheter. - Ett grymt skönt gäng med en stark kultur där vi tar hand om varandra. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

19 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Rådgivare bank - region Norr

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag. Vi tillhandahåller helhetslösningar inom bank, pension och försäkring och har ett nära samarbete med våra mäklarkollegor på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Du kommer till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder och en stark strävan efter att erbjuda marknadens bästa helhetslösningar! Som medarbetare hos oss får du möjlighet att växa i en inkluderande och affärsorienterad kultur. Våra rötter går långt tillbaka i tiden men vårt fokus är framåt och nöjda kunder. I rollen som Rådgivare Bank hjälper du våra kunder att skapa trygghet och förverkliga sina drömmar. Du arbetar självständigt och proaktivt med att boka rådgivningsmöten inom spara och låna. Du får en befintlig kundstock men det finns stort utrymme för tillväxt, så du behöver arbeta uppsökande och proaktivt för att lyckas. Vem är du Du har ett starkt affärsdriv och trivs att arbeta i team för att nå såväl individuella som gemensamma mål. Det finns en stor frihet att styra sin kalender, planera och lägga upp eget arbete vilket kräver struktur. Du sätter kunden främst, är noggrann med återkoppling och skapar hållbara kundrelationer. Det är en fördel om du har lokalanknytning men det viktigaste är din inställning och vilja att göra ett bra jobb. Du är välbekant med de regelverk vi har att förhålla oss till och van vid att leverera nöjda kunder med hög kvalitet. Eftersom vi är övertygande om att kraften kommer från teamet förväntar vi oss att du är en lagspelare. Utbildning inom ekonomi ser vi som mycket meriterande. I denna roll behöver du vara Swedsec-licensierad. Villkor Tjänsten är på heltid med placering i vår region norr där du kan komma att möta våra kunder på kontoret i Trollhättan, Vänersborg eller Åmål. Vi ser att du har körkort och tillgång till egen bil. Placering av tjänsten är på vårt regionkontor i Trollhättan. Vi tillämpar provanställning och tillträde sker enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan snarast då vi kan komma att tillämpa löpande urval. Sistan ansökningsdag för tjänsten är 5 maj. Kontakt Marcus Högeteg, Privatmarknadschef Bank tel: 0520-49 49 66 Roger Rönnerhag , HR tel: 0521-27 30 26 Karin Eriksson-Gustavsson, Facklig företrädare FORENA tel: 0521-27 30 74

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Nu söker vi kundtjänstrådgivare till storbank i Sundsvall!

Vi söker nu Kundtjänstrådgivare till en av storbankerna i centrala Sundsvall med start 3 juni. ArbetsbeskrivningDu kommer till största del att möta kunder via telefon och ta emot inkommande samtal med dator som ditt främsta arbetsredskap. Av dig krävs en stark servicekänsla och en nyfikenhet kring att lära dig mer inom bank. Arbetet som Kundtjänstrådgivare innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon. Din tjänst kommer inledas med en utbildning som innefattar både teoretiska och praktiska moment, för ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkter och tjänster till våra kunder. Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema. Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som brinner för service, är social och vill möta kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en positiv upplevelse av banken. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på den digitala utvecklingen. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på en karriär inom banken. För att bli aktuell i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst i telefon eller liknande arbete- God telefon- och datorvana- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen (gärna inriktning ekonomi)- Meriterande är tidigare erfarenhet inom bank, finans och relevant högskoleutbildning Nästa steg i rekryteringsprocessenNär du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligtför att komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervjuDu kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på [email protected]å vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Privatrådgivare

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 23679 Till Lidköping söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning. Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med din kunskap och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, på nya sätt – varhelst och närhelst det passar dem. Välkommen till ett litet team med stort hjärta för vår lokala marknad, Lidköping och Trollhättan med omnejd! På kontoret i Lidköping är vi ett glatt sammansvetsat gäng som i olika roller jobbar med rådgivning till privatpersoner. Om tjänsten Som Privatrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna planera inför framtiden. Du ger förstklassig rådgivning med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret. Dina fokusområden blir att: * Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov. * Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder. * Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat. Tjänsten är placerad i Lidköping. Vem du är Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag. Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. Du: * Har förmågan att sätta dig in i kundens situation och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder samt kollegor. * Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster. * Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor. * Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden. * Har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat som rådgivare på bank och är Swedsec-licensierad. Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig! Nästa steg Välkommen med din ansökan inklusive CV, senast 30/04/2024. Intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Om du vill veta mer om tjänsten, vänligen vänligen kontakta Mona Gunnarsson på [email protected] eller 010-1567428. För facklig information, kontakta Finansförbundet på [email protected] eller SACO på [email protected]. I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Privatrådgivare

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 22660 Har du en passion för att skapa goda kundupplevelser och kommer personlig service naturligt för dig? Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att var en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi. Till kontoret i Halmstad söker vi dig som vill vara med och bidra till att uppfylla våra kunders framtidsplaner och drömmar. Genom detta bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, på nya sätt – varhelst och närhelst det passar dem. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande uppdrag och att bli del av ett team av härliga kollegor, i en god arbetsmiljö och med uppskattade ledare. Som ny får du utbildning som ger dig förutsättningar att ge våra kunder kvalificerad service. Du behöver alltså inte ha erfarenhet av finansiella tjänster. Vi tillhandahåller löpande utbildningar för att du på bästa sätt ska kunna ge våra kunder förstklassig hjälp och ge kundanpassade tips om bankens tjänster, produkter och kanaler. Om tjänsten Som Privatrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna utifrån var de befinner sig i livet och planera inför framtiden. Du ger relevant rådgivning utifrån Nordeas hållbarhetspolicy med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret. Ditt jobb handlar om att: * Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet. * Attrahera nya kunder, samtidigt som du bibehåller goda relationer med befintliga kunder. * Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat. Välkommen till ett team med privatrådgivare, premiumrådgivare och kundrådgivare som har roligt tillsammans. Vi verkar på en tillväxtmarknad och har stort fokus på våra fina samarbetspartners och på att ta in nya kunder. Detta tillsammans med ett proaktivt arbete för att värna våra befintliga kunder gör oss till ett fantastiskt team att tillhöra. Tjänsten är placerad i Halmstad. Vem du är Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. Du: * Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer. * Stimuleras av att ge service och få kunders och medarbetares uppskattning för ditt bidrag. * Deltar aktivt för att skapa god stämning och utvecklas tillsammans med kollegor. * Är strukturerad, anpassningsbar och tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden. * Har professionella kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. ​Det är meriterande om du har bank/försäkringsbakgrund eller flera års erfarenhet från serviceyrken. Med rätt personliga egenskaper kan du komma från någon annan yrkesbakgrund. Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig! Nästa steg Välkommen med din ansökan inklusive CV, senast 30/04/2024. Intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Om du vill veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Lina Larsson på [email protected]. För facklig information, kontakta Finansförbundet på [email protected] eller SACO på [email protected].

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Nu söker vi kundtjänstrådgivare till storbank i Malmö!

Vi söker nu Kundtjänstrådgivare till en av storbankerna i centrala Malmö med start 3 juni. ArbetsbeskrivningDu kommer till största del att möta kunder via telefon och ta emot inkommande samtal med dator som ditt främsta arbetsredskap. Av dig krävs en stark servicekänsla och en nyfikenhet kring att lära dig mer inom bank. Arbetet som Kundtjänstrådgivare innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon. Din tjänst kommer inledas med en utbildning som innefattar både teoretiska och praktiska moment, för ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkter och tjänster till våra kunder. Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema. Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som brinner för service, är social och vill möta kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en positiv upplevelse av banken. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på den digitala utvecklingen. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på en karriär inom banken. För att bli aktuell i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst i telefon eller liknande arbete- God telefon- och datorvana- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen (gärna inriktning ekonomi)- Meriterande är tidigare erfarenhet inom bank, finans och relevant högskoleutbildning Nästa steg i rekryteringsprocessenNär du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligtför att komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervjuDu kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på [email protected]å vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Finansiell Rådgivare till Fair Investments

Om tjänsten Vill du arbeta för ett nytänkande och revolutionerade företag i en expansiv fas? Vi på Recruitive söker nu en Finansiell Rådgivare till vår kund Fair Investments. Fair Investments är en kapitalförvaltare som särskiljer sig genom sitt sätt att ta betalt av kunderna. De är den enda kapitalförvaltaren i Sverige som endast tar betalt på prestation vilket innebär att de har linjerade incitament med våra kunder. Deras flaggskepp är Spetsförvaltningen som förvaltas av deras huvudförvaltare och grundare Johan Bynélius. Genom Spetsförvaltningen har dem de senaste 12 åren genererat en avkastning i världsklass. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu dig som i rollen som investeringsrådgivare kan hjälpa oss att uppnå vår fortsatta expansion samt hjälpa våra kunder att uppnå sina drömmar genom att välja rätt kapitalförvaltning. I din roll kommer du att ha kontakt med kunder för att ge dem rådgivning i hur de kan förvalta sin förmögenhet på bästa sätt. Arbetsuppgifter: - Boka och genomföra kundbesök. - Genomföra hela säljprocessen enligt Fair Investments Way Of Sales. - Ta fram offert och delge avtal till prospekt/kund. - Kontinuerligt säkerhetställa kundnöjdhet och hantera omdömet. Din profil - Har ett starkt intresse för försäljning och vilja att fortsätta utvecklas inom det. - Är strukturerad och vill arbeta med en tydlig försäljningsprocess. - Har stor förståelse för den finansiella sektorn. - Resultatorienterad och självständig med hög integritet. - Duktig på att möta och bygga relation med många olika typer av människor. - Vilja att förbättra för kunden och förstår vikten av långsiktighet. - Påvisbara höga resultat inom försäljning. Meriterande: - Swedsec rådgivarlicens och/eller Insuresec. För rätt person så kan vi bistå med både licens och utbildning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom finans och investeringsrådgivning alternativt att du har ett personligt stort intresse för finans. Om företaget Vi erbjuder: - Löpande utbildning inom försäljning och finans på högsta nivå. - Stora möjligheter att påverka din egen lön utan tak. - Att komma in i en expansiv fas med alla dess möjligheter. - Ett grymt skönt gäng med en stark kultur där vi tar hand om varandra. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Kundrådgivare Bank

Länsförsäkringar Jönköping består av 290 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap. Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss. Vill du arbeta med service, rådgivning och försäljning till privatpersoner via spontana och bokade möten samt via telefon och digitala kanaler? Drivs du av att överträffa kundens förväntningar och är redo att anta utmaningen och bli en del av någonting större? Då är det just dig vi söker till vårt team i Jönköping. Välkommen till ett glatt sammansvetsat gäng med ett stort hjärta för vår lokala marknad. Som Kundrådgivare arbetar du med service, rådgivning och försäljning till nya och befintliga privatkunder vid spontana och bokade personliga möten men också via digitala kanaler och telefon. Arbetet erbjuder dig omväxlande arbetsdagar där dina arbetsuppgifter kommer att variera utifrån varje kunds unika behov och frågeställningar. Du kommer att problemlösa och hjälpa samtidigt som du säkerställer att kunden alltid har rätt engagemang hos oss, ser till helheten inom både bank och försäkring och bidrar därmed till kundens ekonomiska trygghet. Du skapar kundupplevelser som gör skillnad och strävar alltid efter en nöjd kund genom att överträffa kundens förväntningar. Du följer marknadens utveckling och föreslår förändringar och kompletteringar som förbättrar kundens trygghet. Vi arbetar med både individuella och gemensamma mål som du coachas mot och du rapporterar direkt till kontorschefen. Vi erbjuder en stimulerande tjänst där arbetsuppgifterna spänner över ett brett kompetensområde över hela vårt produktsortiment. Vi söker dig som brinner för att arbeta med kundservice, försäljning och rådgivning inom bank. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och har förmågan att lätt sätta dig in i och använda olika affärssystem samt digitala kanaler. Då mötet med kunder sker i flera kanaler och tempot stundvis är högt kräver det att du är flexibel och har förmågan att prioritera. Du är en person som på ett naturligt sätt delar med dig av din positiva energi och brinner för att skapa goda kundmöten med hög kvalité. Du drivs av att söka efter möjliga affärer vid varje kundmöte, du behöver därför känna dig bekväm med självständigt arbete och i att ta egna initiativ. Då vi ser att omvärlden och våra kunders beteende förändras behöver du vara öppen för förändringar och snabbt kunna anpassa ditt arbetssätt till nya omständigheter samt ha lätt för att driva på din egen och bolagets utveckling. Du tar lätt till dig nyheter, program och system och har ett intresse av att testa nya vägar, arbetssätt och processer. Vi arbetar med löpande urval och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är 1 maj.  Vi har två vakanser, ett vikariat för en kollega som ska vara föräldraledig samt en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Provanställning tillämpas. För att säkerställa en fördomsfri rekryteringsprocess så arbetar vi med urvalsfrågor och arbetspsykologiska tester. I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Du kommer att vara placerad på Länsförsäkringars kontor i Jönköping. För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Dag Hamilton 036-19 91 86. Facklig kontaktperson är Noor Remmo 036-19 91 23. Varmt välkommen med din ansökan!

10 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024