Produktionschef, tillverkning
Sök bland 91 lediga jobb som Produktionschef, tillverkning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du en erfaren ledare inom produktion som drivs av att skapa och utveckla effektiva arbetsflöden, säkerställa hög kvalitet genom hela tillverkningsprocessen samt brinner för att utveckla sina medarbetare på arbetsplatsen? Då bör du läsa vidare! Kanske är detta ditt nya drömjobb? Vi på Maxkompetens i Växjö söker för en direktrekrytering till vår kund i Ljungby en engagerad Produktionsledare som vill anta en yrkesroll där du får möjlighet att bidra till organisationens vidareutveckling! Dina arbetsuppgifter Som Produktionsledare kommer ditt huvudsakliga ansvarsområde vara att leda och utveckla en av organisationens produktionsavdelningar. Du har det främsta ansvaret för den dagliga driften och ser till att produktionen följer planerad tidsplan, med rätt bemanning och resurser på plats. Genom ett tydligt och närvarande ledarskap skapar du engagemang och delaktighet i teamet, samtidigt som du arbetar för att optimera processer och säkerställa högsta kvalitet genom hela tillverkningsprocessen. Vidare har du det huvudsakliga arbetsmiljöansvaret för din avdelning. I rollen som Produktionsledare ansvar du för: Leda och utveckla en organisationens produktionsavdelningar. Säkerhetsställa god tillverkningsprocess med högsta kvalité. Ha övergripande personal- och arbetsmiljöansvar för din avdelning på cirka 30 medarbetare. Hantering av kvalitetssäkrande där ditt ansvar är att säkerhetsställa mycket hög kvalitet utifrån interna- som externa krav. Som Produktionsledare förväntas du bidra till organisationens övergripande mål och ökad produktivitet. Du förväntas även upprätthålla en god dialog mellan de olika avdelningarna/skiften i syfte om att skapa en bra sammanhållning genom hela organisationen. Din profil För rollen som Produktionsledare söker vi dig som har mångårig arbetslivserfarenhet inom liknande roll sedan tidigare. Du som söker är van att leda och utveckla en produktionsverksamhet, gärna i en miljö där höga krav på kvalitet och effektivitet är en del av vardagen. Vidare har du en god erfarenhet kring produktionsplanering samt förbättring- och utvecklingsarbete. Som ledare är du tydlig, förtroendegivande och närvarande i ditt tillvägagångsätt. Du förstår vikten av att kontinuerligt arbeta med din personalgrupp där ditt främsta fokus är att motivera och engagera dina medarbetare samt skapa en god sammanhållning i gruppen. Vidare är du inkluderande samt delegerande i ditt ledarskap och ser endast fördelar i att sprida kunskap och kompetens inom organisationen. Som person drivs du av organisationsutveckling och ser lösningen i problemet. Du är kommunikativ och strukturerad i ditt arbetssätt. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker: Mångårig arbetslivserfarenhet inom produktionsledning från liknande roll. Mångårig erfarenhet av utvecklings- och förbättringsarbete inom produktion med goda resultat. Eftergymnasial utbildning inom relevant område. Mycket goda kunskaper av svenska och engelska, i tal och skrift. God dator- och systemvana. Har du som söker arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom en producerade/tillverkande verksamhet sedan tidigare ser vi detta som meriterande för tjänsten. Övrig information Placeringsort: Ljungby Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: tills vidare Arbetstid: måndag-fredag, dagtid För denna rekryteringsprocess har organisationen valt att samarbeta med Maxkompetens. Har du frågor angående tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Maxkompetens, Lisa Andersson på telefon 073- 436 81 02. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna rekryteringsprocess så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Vi undanber oss ansökningar via e-post med hänvisning till GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
ABOUT THE COMPANY Tiger of Sweden is a Stockholm-based fashion house established in 1903 with a heritage in tailoring. For more than a century Tiger of Sweden has stood for style with purpose, dressing men and women for whom true style is about the confidence to be themselves. POSITION OVERVIEW: The Chief Product Officer will lead the end-to-end process of design, product management, development, sourcing, production, quality assurance, CSR, and supply chain of all Tiger of Sweden collections to meet both the (upper) premium quality & sustainability commitment of the company as well as the gross margin expectations. The role is core to the company’s management team and at the center of the cross-functional collaboration between Design, Product, Sales, Marketing, and Finance functions. TASKS & RESPONSIBILITIES: Be commercially responsible for achieving gross margin (%) and gross profit targets. Follow up during the development to ensure set targets and RRP are reached and decide go/no go Define the range plan, incl. Entry – Core – Profile mix with a focus on the Core Identify the number of styles and options, capsule splits, price points, margin structure & hierarchy based on market demands Define which styles should be carryovers, updated or newly developed based on net sales, profitability and required quality improvements Decide on product cancellations Own SSP (Stock Service Program) Oversee regular analysis on stock turn of SSP offer, lead cross-functional decision making on which styles to out phase vs. which styles to in-phase Ensure appropriate stock levels and replenishment on the SSP offer, to minimize cash bound in SSP stock while maximizing commercial opportunities. Effectively liaise with key internal/external customers (Design, Sales, Product Team, Finance, Production teams) to ensure all supply chain opportunities are maximized for NOS products (SSP) Lead the end-to-end process of development, sourcing, production, quality assurance, CSR and supply chain for each season End-to-end responsibility for developing a long-term sourcing and supply chain strategy for the brand Regularly challenge supplier footprint and steer supplier partnerships Lead the Sourcing office in Romania Coach and develop the team on identifying, negotiating, and onboarding new suppliers Ensure product quality standards Drive development of sustainability and CSR commitments of the company Be open to travel very frequently to visit new suppliers all over the world and investigate possibilities for cooperation. Create and strengthen partnership between fabric suppliers and garment manufacturers across the world Identify opportunities for innovation from a production and market perspective Oversee end-to-end supply chain for prototypes, samples and finished garments, from ex factory to regional distribution center, to ensure deliveries on time in full Identify improvements in current business processes, systems and procedures within the Supply Chain, which improve the efficiency of our business. Oversee communication between Sales, Design, Merchandising and Product teams to align the current demand, sales actions and the necessary information to develop supply chain process Identify an effective plan aiming at minimizing obsolete and excess stock. Support production facilities and suppliers with fabric planning for both SSP and collection and give the inputs minimizing potential leftovers Sign off budgets and OPEX Lead, develop and mentor internal Design, Merchandising and Product team across all locations, empowering existing talent to deliver excellence SKILLS & REQUIREMENTS: Needed Tools: MS Office package PDM ERP system (Infor M3) Business Objects / Power BI Knowledge and Experience: 15+ years’ experience in Product Development, Sourcing, Production, and Supply Chain, preferably in the fashion industry Several years of experience in working as an integral part of a company’s executive management team Degree in clothing/material technology and/or manufacturing; textile engineering or textile commercial background Very good technical knowledge of garment construction, materials, and manufacturing processes Personal Skills: Highly organized with the ability to juggle priorities and work in a fast-paced environment Proven people leader: ability to manage others and build successful cross-functional partnerships Strong written and verbal communication skills, full professional proficiency in English Analytical, structured, detail-oriented, and results driven Team player with a positive ‘can do’ attitude Continuously works with a greater brand image in mind The position is based in our Head office in Stockholm and is a full-time position. If this sounds like the perfect fit for you? Please don't hesitate to apply by submitting a CV and personal letter in English. We look forward to receiving your application. Tiger of Sweden stands against any form of discrimination and strives to be an inclusive brand and workplace. We welcome applications from all individuals, regardless of gender, sexual orientation, religion, ethnicity, race, or disability and recruitment is purely on the based on skills and experience.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din Profil Vill du arbeta med världsledande teknik som bidrar till ökad säkerhet i en orolig omvärld? Drivs du av ett högt tempo, leveransfokus och en arbetsmiljö där professionalism kombineras med arbetsglädje? Som Manager SW Integration Järfälla har du personal- och budgetansvar för teamet som säkerställer kvaliteten i våra ledningssystem. Ditt arbete fokuserar på att: * Utveckla och implementera effektiva integrationsmodeller och metoder * Bidra till Continuous Integration och Continuous Delivery * Säkerställa hög kvalitet på våra leveranser * Leda förändringsarbete inom integrationsverksamheten * Införa nya verktyg och tekniker för att stärka teamets kompetens och effektivitet Du har även en central roll i personalutvecklingen, där du ansvarar för: * Lönesättning och arbetsmiljö * Kompetensutveckling inom test och verifiering * Återbruk av metoder och lösningar för effektivare arbete Avdelningen 9LV Software 1 utvecklar och levererar avancerade ledningssystem till den svenska marinen och internationella kunder. Vi samarbetar tätt med team i Sverige, Australien, Finland och Tyskland - alla arbetar i samma kodbas för att säkerställa en enhetlig och högkvalitativ utveckling. Som en del av avdelningens ledningsgrupp förväntas du bidra aktivt med en positiv attityd och en vilja att utveckla både verksamheten och dina medarbetare. Din profil Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av integration av mjukvara i hårdvarusystem, gärna i en ledande roll. Erfarenhet från mjukvaruutveckling och förändringsarbete är meriterande. Du har en teknisk högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet från försvarsindustrin och ledningssystem är ett plus - men vi ser till att du får den kunskap du behöver. För att trivas i rollen ser vi att du är en kommunikativ och samarbetsvillig person med god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska, i tal och skrift. Vi tror att du har följande egenskaper: * Passion för integration och kvalitet * Hög integritet och professionellt förhållningssätt - en förebild i organisationen * Förmåga att hantera parallella uppgifter på ett strukturerat sätt * Driv och initiativförmåga - du får saker att hända * Trivs med förändring och utmaningar Genom att driva kompetensutveckling, både teknisk och personlig, bidrar du till Saabs och våra kunders konkurrenskraft. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och leda test och verifiering i en världsledande teknisk miljö? Välkommen att ansöka! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Nordic Equipment Welding söker nu en driven produktionschef till vår verkstad i Kalix – en möjlighet för dig som vill påverka, utveckla och göra verklig skillnad i en spännande bransch. Om företaget Nordic Equipment Welding är ett lokalt företag med fokus på långsiktigt värdeskapande för kunderna. Vår största tillgång är våra anställda, och genom hög kompetens och regelbunden fortbildning garanterar vi kvalitet i allt vi gör. Vi erbjuder allt från konstruktion och tillverkning till underhåll och reparation av redskap för entreprenadmaskiner. Sedan 2024 är vi certifierade enligt EN 1090-1 för bärverksdelar och byggsatser av stål, vilket befäster vår position som en pålitlig aktör inom branschen. Om rollen Vi söker nu en produktionschef till vår verksamhet i Kalix. Detta är en roll för dig som vill ha stort inflytande och arbeta i en miljö där du verkligen kan göra skillnad. Du blir en del av ledningsgruppen och ansvarar för att leda och vidareutveckla produktionen med fokus på kvalitet, effektivitet och kundnöjdhet. Som produktionschef hos oss leder du det dagliga arbetet i verkstaden, säkerställer att vi följer gällande kvalitets- och miljökrav samt ser till att produktionen lever upp till de krav som ställs inom vår bransch. Rollen innefattar personalansvar och kräver en ledare som kan inspirera och driva teamet framåt. Med en prestigelös och engagerad inställning kommer du att ha en central roll i företagets fortsatta tillväxt. Du kommer att arbeta tätt med våra svetsare, konstruktörer och andra tjänstemän för att planera och optimera produktionen. Dessutom har du en viktig roll i kontakten med kunder och leverantörer, där du bidrar till långsiktiga relationer och hållbara affärer. Dina kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av arbetsledning i något slag samt svetsning. Meriterande är det om du haft eller har produktionsledaroll eller personalansvar inom verkstadsindustrin, gärna inom det tyngre segmentet. Du har sannolikt en bakgrund som gör att du är insatt i vikten av kvalitet och effektivitet i produktion. Du har god förmåga att planera och strukturera arbetet, samt att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Att vara resultatorienterad och affärsmässig ser vi som en självklarhet. Vi värdesätter din kommunikativa förmåga, då rollen innebär samverkan med såväl medarbetare som externa parter. Vidare har du god datorvana och förmåga att dokumentera och följa upp verksamheten. Erfarenhet av ISO 3834 och EN 1090-1 är meriterande, men inget krav. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, och har B-körkort. Som person är du trygg i dig själv och ditt ledarskap. Du har en naturlig förmåga att bygga relationer och påverka andra på ett positivt sätt. Du trivs i en dynamisk miljö där du kan driva förbättringar och utveckla verksamheten tillsammans med ditt team. Ansökan Sista ansökningsdag är 9 april 2025. I denna rekrytering samarbetar Nordic Equipment Welding med OnePartnerGroup. Vi tillämpar löpande intag då behovet är stort, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan snarast. För frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Peter Nilsson Sandlund, 070-549 94 82, [email protected].
Vi på GELITA Sweden har en lång historia av expertis och kvalitet, men vi stannar aldrig upp. Vi driver utvecklingen framåt, skapar innovativa lösningar och levererar mervärde till våra kunder och vår omvärld. Vår framgång bygger på våra engagerade medarbetare – ett team som varje dag arbetar med passion och fokus på vår vision. Nu söker vi en driven Produktionschef som vill vara med och forma framtiden med oss! Är du redo att anta en spännande utmaning i en dynamisk och innovativ miljö? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad gör vi på GELITA? I vår produktionsprocess skapar vi livsmedelsklassade produkter såsom gelatin, fett och proteinpulver. Tillverkningen är en avancerad och högt automatiserad process där råvaran genomgår flera noggrant kontrollerade steg innan den blir en färdig produkt. En effektiv energianvändning, i form av el och ånga, är också en avgörande del av vår produktion. Uppdrag och arbetsbeskrivning Inom GELITA koncernen finns idag över 20 fabriker globalt. En av våra ledstjärnor är teknisk processutveckling där vi hela tiden jobbar för att ligga i framkant. Ett viktigt uppdrag framöver är vårt fokus på vidareutveckling av Lean för att synliggöra och underlätta avdelningarnas och personalens värdeskapande arbete. Du blir en nyckelspelare i att leda den spännande resan inom Lean som påbörjats. Vi har ambitiösa planer och målsättningar. Du förstår hur vi ska ta oss till de uppsatta målen samt hur tillsammansansvar bidrar till framgång. • ha det övergripande ansvaret för våra olika produktionsavdelningar • säkerställa efterlevnad och driva utveckling av rutiner och processer (SOP´s) • ha ansvar för det personalrelaterade arbetet som till exempel kompetensmatriser, utvecklingsplaner och uppföljningar • bedriva nära samarbete med dina avdelningschefer med fokus på att utveckla medarbetarnas självledarskap och entusiasmera till ständiga förbättringar • ha nära samarbete med chefer inom projekt/underhåll, processutveckling samt miljö • vara anläggningens språkrör i produktionsrelaterade frågor globalt inom koncernen • ha budget och kostnadsansvar för produktionen Vem är du? • du har en relevant högskoleutbildning inom teknikområdet eller yrkeserfarenhet som vi bedömer som likvärdig • flera års erfarenhet av att leda och utveckla produktion i skiftgång med dess personal, då gärna från en internationell koncern • det är starkt meriterande om du arbetat i processindustri och gärna då inom livsmedel, läkemedel, kemi eller annan liknande verksamhet • du har god erfarenhet av verktygen kring ständiga förbättringar såsom Lean/SIX Sigma, WCM • du har erfarenhet från att ha medverkat vid såväl underhålls- som investeringsprojekt. För att lyckas i denna roll behöver du ha ett coachande ledarskap där du motiverar, utvecklar och engagerar dina medarbetare. Genom tydlig kommunikation och ett inkluderande arbetssätt skapar du delaktighet och driver teamet framåt. Du är en skicklig kommunikatör som enkelt bygger starka relationer på alla nivåer inom en internationell koncern. Därför är flytande svenska och engelska i både tal och skrift ett krav. Har du dessutom kunskaper i tyska? Då är det en fördel men inget krav. Vi ser även att du har en god digital mognad och kunskap kring ERP system. Vad erbjuder GELITA dig? På GELITA är våra medarbetare vår största tillgång. Vi strävar varje dag efter att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig uppskattade, sedda och förstår sin viktiga roll i att göra GELITA till den dynamiska och utvecklande arbetsplats vi är idag. Tillsammans med oss får du: • utmanande uppdrag där du får bidra med dina kunskaper och erfarenheter • en lönemodell och avtal som kombinerar anställningstrygghet och vinstdelning • omtänksamma och erfarna kollegor som gör det roligt att gå till jobbet • en god balans mellan arbete, familj och fritid • ett generöst friskvårdsbidrag och en mängd andra förmåner • möjligheter att klä på din kompetens för att utveckla dig själv och ditt arbete Om ansökan Urvalet i rekryteringen sker löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt GELITA Sweden AB är en högt automatiserad processindustri som producerar högkvalitativa livsmedelsklassade produkter som gelatin, fett och proteinpulver, verksamheten är placerad i Stidsvig nära Helsingborg och Ängelholm. 90% av produktionen går på export. Som ledande tillverkare har företaget tagit på sig ett ansvar i branschfrågor som rör kvalitet, hygien, etik och miljö. GELITA Sweden AB ingår i GELITA gruppen som är ledande i branschen med tillverkning över hela världen. GELITA Sweden AB är certifierade enligt ISO 9001,14001 samt FSSC 22000. Läs mer på www.gelita.com Krav: Körkort: * B (Personbil)
Är du en driven och engagerad ledare som brinner för att utveckla både människor och produktion? Vill du vara en del av ett företag där hållbarhet, kvalitet och innovation står i fokus? Då kan detta vara rollen för dig! Vi på Marenor söker nu en Linjechef till vår produktionsanläggning i Lysekil – en nyckelroll där du får möjlighet att påverka, leda och utveckla framtidens sjömatsproduktion. Om rollen Som Linjechef hos Marenor i Lysekil får du en avgörande roll i att säkerställa en effektiv och kvalitetsfokuserad produktion. Du leder och utvecklar ditt team, skapar struktur och driver kontinuerliga förbättringar för att optimera produktionsprocesserna. Med ett tydligt operativt fokus ansvarar du för att planera, följa upp och analysera produktionen för att nå uppsatta mål inom kvalitet, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö. Genom ditt ledarskap skapar du engagemang och delaktighet i teamet och ser till att standardiserade arbetssätt implementeras och efterlevs. Som en del av Produktionsledningsgruppen bidrar du aktivt till strategiska beslut och långsiktig utveckling av produktionen. I rollen rapporterar du till Platschefen och har en bred samverkan med andra funktioner inom fabriken. Arbetsuppgifter I rollen som linjechef kommer du att ansvara för: - Leda och utveckla ditt skiftlag genom daglig styrning och operativt fokus. - Planera, följa upp och analysera produktionsmål samt genomföra förbättringsåtgärder. - Ansvara för kvalitet, hållbarhet, miljö och arbetsmiljö inom avdelningen. - Arbetsledning för livsmedelsoperatörer, inklusive utvecklings- och lönesamtal. - Säkerställa att arbetet sker enligt lagkrav och interna riktlinjer. - Utreda och hantera avvikelser, tillbud, skador och olyckor. - Driva åtgärds- och förbättringsarbete för en mer effektiv produktion. - Delta i produktionsledningsgruppen och bidra till strategisk utveckling. Vi söker dig som har - Har en högskoleutbildning inom produktion eller annan relevant bakgrund. - Har erfarenhet av att leda team, fördela arbete och driva förbättringsarbete. - Har goda kunskaper inom arbetsmiljölagstiftning, säkerhetsarbete samt kvalitets- och hållbarhetsfrågor. - Är van att arbeta med produktionssystem och budgetkontroll. - Har flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha - Starka ledaregenskaper och förmåga att motivera och engagera ditt team. - Problemlösningsförmåga, affärsmässighet och en god stresstålighet. - Vara kommunikativ, relationsskapande och förtroendeingivande. - Ett driv att arbeta med utveckling och förändring, i linje med vår tillväxtstrategi. Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta med M3. Personliga egenskaper vi värdesätter Vi söker en närvarande, prestigelös och engagerad ledare som har förmåga att inspirera och utveckla sitt team. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt, är nyfiken och ser möjligheter där andra ser utmaningar. Hos oss värdesätts våra gemensamma värderingar: Respekt, Ansvar, Nyfiken och Starka tillsammans – dessa är centrala i vårt arbetssätt och ditt ledarskap. Anställningsform: Tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader. Arbetstid: Dagtid Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansök redan idag I denna rekrytering samarbetar vi med Chefspoolen AB, har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annchen Kull tel. 0723 39 70 34. Då vi arbetar med löpande urval ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt dock senast 1 april. Marenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och ingår i den norska sjömatskoncernen Insula. Vi är modiga, nära och engagerade i allt vi gör. Det genomsyrar allt från det miljövänliga fisket, de smakrika produkterna, vårt samhällsansvar och till relationer med våra anställa, kunder och leverantörer. Vi levererar våra smakrika produkter i Norden, övriga Europa och vidare ut i världen. Vårt namn Marenor ger en fingervisning om vår verksamhet; "mare" är det latinska ordet för hav och "nor" signalerar vårt nordiska ursprung. Marenor har sin verksamhet på den svenska västkusten, med fabriker i Kungshamn och Lysekil samt kontor i Göteborg och Stockholm. Insulakoncernen etablerades 2015. Genom vår portfölj av starka och traditionsrika företag, samlar och bygger vi en stabil, tvärvetenskaplig kompetens om förädling och försäljning av sjömat. Vår strategi är att tillsammans vara en komplett leverantör av sjömat till dagligvaruhandeln och storhushållsmarknaden, med Norden som vår hemmamarknad. Sjömat är bra för kroppen och bra för miljön. Konsumenterna väljer sjömat när den smakar gott och är enkel att tillaga. Det ska vi jobba för och genom det göra vårt samhälle sundare och mer hållbart. Det är därför vi säger: En bättre värld genom kärlek till sjömat.
För att genomföra alla de spännande projekt vi har på gång behöver vår Plant Manager förstärkning. Därför söker vi nu en Produktionschef som vill vara en del av vår fortsatta utveckling. I denna nyinrättade roll blir du en nyckelspelare i vårt produktionsteam, där du tillsammans med befintliga ledare och medarbetare driver förbättringar, optimerar processer och säkerställer en effektiv och högkvalitativ produktion. Vill du vara med på vår resa? Då kan detta vara möjligheten för dig! Placeringsort är Markaryd och du rapporterar till Plant Manager. Om rollen Som Produktionschef hos oss har du en central och strategisk roll där du leder ett produktionsteam på cirka 100 medarbetare. Du ansvarar för att produktionen inte bara fungerar smidigt utan också ständigt utvecklas för att möta våra höga krav på kvalitet, effektivitet och hållbarhet. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga ansvarområden är: - Säkerställa att produktionsmålen nås genom smart planering och optimering av resurser. - Leda och utveckla våra team och säkerställa kompetensutveckling för medarbetarna. - Arbeta nära ledningsgruppen för att skapa och implementera produktionsstrategier. - Driva förbättringar genom vårt Purmo Group Operations System (PGOS). - Analysera och följa upp KPI:er för att säkerställa måluppfyllelse och resultat. - Initiera och leda projekt för att förbättra säkerhet, kvalitet och produktivitet. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: - En teknisk utbildning, gärna inom maskinteknik eller produktionsteknik. - Dokumenterad erfarenhet av ledarskap inom tillverkningsindustrin och är lika bekväm på produktionsgolvet som i strategiska samtal. - Gedigen kunskap om kvalitetsstandarder och produktionsstyrning. - Förmåga att analysera KPI:er och hantera budgetar. - Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper: - Resultatorienterad och förmåga att fatta välgrundade beslut. - En stark ledare med förmåga att bygga relationer. - Strukturerad, analytisk och kommunikativ. Om Purmo Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet. Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat. Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser. Läs mer på https://www.purmo.com/sv-se Erbjudande - En nyckelroll i ett innovativt och framgångsrikt företag. - Möjligheten att påverka och utveckla både processer och människor. - Ett engagerat team med höga ambitioner och en kultur där vi stöttar varandra. Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20. Om Addilon Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss gärna: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.
Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Som projektledare kommer du att ha en central roll i att utveckla produktion genom att analysera och optimera processer, driva tekniska investeringar och säkerställa att Siemens Energys produktionsmetoder är konkurrenskraftiga. Du arbetar tätt tillsammans med olika avdelningar för att skapa effektiva och hållbara lösningar för produktionen i Finspång. Dina huvudsakliga uppgifter: Leda projekt och förstudier inom: Investeringar i maskiner och produktionsutrustning Omstruktureringar och moderniseringar av produktionsanläggningar Processoptimering för effektivare tillverkning Utföra kapacitets- och ekonomiska analyser för investeringar Ta fram tekniska kravspecifikationer och layouter för installation och flytt av utrustning Säkerställa att projekt genomförs enligt tidsramar, budget och gällande lagkrav Ta fram beslutsunderlag till styrgrupp och andra intressenter Utveckla och implementera åtgärdsprogram för optimering av produktionsprocesser Din profil För denna roll ser vi att du som sökande har... Erfarenhet av att leda projekt inom processoptimering och investeringar inom tillverkningsindustrin God förståelse för produktionsflöden och maskininvesteringar Förmåga att analysera och driva förändringsprocesser Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift Som person är du driven, analytisk och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med olika intressenter. Ansökningsförfarande Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, [email protected] eller ring Tel: 011- 19 94 70.
Hydro Building Systems Sweden AB söker en Produktionschef för Sapa Transport- och Golvsystem Produktionschef LPS Hydro Building Systems Sweden AB utvecklar och marknadsför system i aluminiumprofiler till tre affärsområden: Bygg-, Transport- och Golvsystem. Vi är cirka 120 medarbetare lokalt i Vetlanda och är verksamma med försäljningskontor i Norden, Baltikum och Polen. Vi ingår i den globala Hydro koncernen med 33 000 anställda i 40 länder på alla kontinenter, vilket kombinerar lokal kompetens, världsomfattande räckvidd och oöverträffad kompetens. Idag äger och driver vi olika företag och har investeringar med bas inom hållbara industrier. Hydro är genom sina verksamheter aktiva i ett brett spektrum av marknadssegment för aluminium, energi, metallåtervinning, förnybara energikällor och batterier, som erbjuder en unik rikedom av kunskap och kompetens. ”Här har du möjlighet att skapa vår historia med din personlighet, kunskap, ambition och arbete i en global organisation där vi sätter medarbetaren i fokus! Vi agerar utifrån våra värdeord Care, Courage och Collaboration - och har stort fokus på hållbarhet både gällande både våra produkter och socialt. På Hydro Building Systems i Vetlanda är vi medarbetare med blandade roller som tillsammans bidrar till en dynamisk, utvecklande och inspirerande arbetsmiljö." Våra produkter hittar du under namnet Sapa och vi erbjuder fasader, fönster och dörrar med ett av marknadens lägsta koldioxidavtryck. Förutom att värna om bra och miljövänliga material vill vi driva varje del av vår verksamhet så hållbar som möjligt. Sapa transportsystem innebär systemlösningar i aluminium för skåp, flak, lämmar och dörrar. Vi erbjuder ett brett sortiment av aluminiumprofiler och tillbehör som kombineras ihop for att kunna tillverka flak, lämmar samt skåpbyggnationer för såväl släpvagnar som lastbilar. Vi söker nu Produktionschef till LPS hos oss på Hydro Building Systems Din profil: Vi söker efter en kollega som gillar utmaningar och att arbeta i en fartfylld och dynamisk verksamhet. Tjänsten innebär ett stort fokus på att utveckla och optimera våra arbetsprocesser. Dessutom är du en driven och strukturerad person med logiskt och kritiskt tänkande, som kan hålla många bollar i luften med parallella projekt och deadlines. Ansvarsområden I rollen ingår ansvar för: · att LPS Produktion följer HBS AB:s mål, riktlinjer, policyers, rutiner och regler och att gällande lagar och förordningar efterlevs. · att kvalitets- och funktionskrav från marknaden och myndigheter beaktas. · att följa upp vidareutbildning av underställd personal för att säkerställa nödvändig kompetens · att leda och fördela arbetet inom LPS Produktion. · identifiera nyckeltal/KPI, sätta strategiskt mål för LPS Produktionen i samråd med LPS Försäljning samt uppföljning. · att upprätta och följa upp kostnadsbudget. · hantering av interna och externa reklamationsärenden. · att utföra nödvändiga korrigerande åtgärder samt driva ständiga förbättringar inom LPS Produktion för att säkerställa effektivitet, kvalitet och leveranssäkerhet. Utbildning och erfarenhet · Minst 5 års yrkeserfarenhet som chef/ledare inom bearbetande produktion · Bred kunskap för produktionsprocesser och logistik · PC-vana samt baskunskaper i Officie-365 (specifikt excel) eventuellt SAP-kunskap ses som en merit. · Svenska och engelska i tal och skrift. · Placering on-site i Vetlanda Med ditt arbete kommer du att starkt bidra till Hydros fortsatta framgång. Låter det som ett spännande uppdrag? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! Mångfald förbättrar vår förmåga att agera i enlighet med Hydro Way. Därför kommer alla ansökningar att övervägas med samma lämplighet. Ansök online i ONE med ditt CV och eventuellt ett personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum 2025-04-17. Om du har några frågor, vänligen kontakta: Ken Langsbo, Operational Manager, 0706639576 eller Lisa Nilsson, HR, 07302511859. Varmt välkommen till ett företag med höga ambitioner och en trevlig, öppen och samarbetsvänlig atmosfär!
Som produktionschef har du det övergripande ansvaret för CWS produktion i Arlandastad och du arbetar tillsammans med Customer Team Manager och Lager/Logistik Manager för en väl fungerande anläggning. Du har verksamhets-, personal-, budget- och uppföljningsansvar för tvätteriet. Du leder och utvecklar tvätteriverksamheten och dina anställda och säkerställer en effektiv verksamhet med goda resultat. Du samarbetar med CWS övriga verksamheter i Sverige och rapporterar till Regional Operations Manager Workwear Sverige. I ditt ansvar ingår: Säkerställande att gällande lagstiftning, bindande krav och interna krav gällande miljö, säkerhet, arbetsmiljö och hälsa följs Ständigt förbättringsarbete för att utveckla och förbättra kvalitet, säkerhet, miljö, arbetsmiljön, effektivitet och kostnadseffektivitet Att säkerställa ett väl fungerande samarbete internt och med kunder, leverantörer och myndigheter Verksamheten som har idag drygt 100 anställda och i din roll har du direktrapporterande produktionsledare, med ansvar för tvätteriprocessen samt underhåll och fastighet Du har: Relevant akademisk utbildning eller likvärdig kompetens, förvärvad genom erfarenhet Aktuell chefserfarenhet från liknande roll, med ansvar för komplex verksamhet Erfarenhet av att arbeta i processverksamhet, tex inom textilservice Kunskap och arbeta genom Lean, 5S och DPM Vana att arbeta i systemstöd som Office, produktionssystem och säljstöd (Salesforce) Vana att arbeta med ekonomi, budget och resultatuppföljning God kännedom om ISO-standarder för kvalitet, miljö och arbetsmiljö Erfarenhet av projektledning Förmåga att uttrycka sig väl och pedagogiskt och behärskar svenska och engelska på hög nivå i både tal och skrift Vana att driva och leda förändrings- och utvecklingsarbete Erfarenhet av att leda chefer och är trygg i att leda genom andra Lätt för att samverka och skapa goda resultat och relationer, såväl internt som externt genom din helhetssyn och goda samarbetsförmåga Ett strukturerat arbetssätt, god analytisk förmåga och är en skicklig kommunikatör, som med gott omdöme kan läsa av, analysera, dra slutsatser och förmedla dem. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna. Som person är du driven, orädd och självgående och du trivs i en strategisk roll där du får möjlighet att både utveckla och utvecklas. Du är en naturlig ledare med en coachande och involverande ledarstil, som bidrar till både medarbetares och verksamhetens utveckling. CWS erbjuder innovativa, hållbara och digitala hyreslösningar för att förbättra våra kunders och anställdas hälsa, säkerhet och skydd. Med ca 10 000 anställda i 15 europeiska länder arbetar vi entusiastiskt varje dag för att uppnå våra mål!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 91 jobb