Produktionschef, tillverkning
Sök bland 130 lediga jobb som Produktionschef, tillverkning och börja ditt nya yrkesliv idag!
KRAHN Specialty Fluids tillverkar, marknadsför och säljer köldbärare inom kyl- och brandtillämpningar på en internationell marknad. All vår nuvarande verksamhet är förlagd i Göteborg, med kontor i Hisings Backa och produktion i Hisings Kärra. Härifrån bedriver vi vår affär med hjälp av distributörer och agenter globalt. Produkterna är anpassade för framtida krav på marknaden gällande miljö, hållbarhet och för långsiktigt användande. Företaget växer stort internationellt och är under stor expansion med en spännande utveckling framför sig. Produktionschef - Sweden, Göteborg, Hisings Kärra Vad vi erbjuder - Utmanande arbetsuppgifter i ett företag som växer internationellt - Prestationsinriktat team som tar ansvar och ser möjligheter - Snabba beslutsvägar som gynnar utveckling - Öppet arbetsklimat, format av ambition och kreativitet - Möjlighet att påverka i ett litet team Vad tjänsten innebär - Du ansvarar för personal vid vår produktion och ser till att all produktionspersonal följer säkerhetsföreskrifter och regler - Du ansvarar för arbetsledning och arbetsplanering samt egen insats i produktionen - Du rapporterar till vår affärschef - Vi är certifierade enligt ISO 9001:2015 och du rapporterar avvikelser samt gör riskanalyser och handlingsplaner efter behov - Du ansvarar för produktionsplanering och genomför eventuella nödvändiga produktionsförändringar för att säkerställa att fastställda lagernivåer kan upprätthållas - Du ansvarar för att underhåll utförs enligt rutiner och behov samt samordnar underhåll - Du ansvarar för kontakt med entreprenörer vid anläggningen och eventuella avtal - Du ansvarar för löpande rapportering av produktion, lager och inventering. - Säkerställa att anläggningen hanteras i enlighet med tillstånd och andra lagstadgade krav - Ansvara för att regelbundna produktionsmöten hålls och dokumenteras - Utföra analyser av produktprover från kunder för vidare rapportering till teknisk support Vad vi förväntar oss - Du har erfarenhet inom process- eller produktionsindustrin - Det är meriterande om du har erfarenhet av personalansvar - Du är ansvarstagande, en problemlösare och en god kommunikatör - Du är van vid att arbeta tätt med ditt team men arbetar lika bra på egen hand - Du är van vid att ha många bollar i luften och har lätt för att samarbeta - Det är meriterande om du har kunskap inom Ongoing och/eller SAP samt utbildningar inom exempelvis: Heta arbeten, farligt gods, chef för brandfarlig vara - Du behöver ha tillämpligt truckkort Vid frågor ta en första e-mail kontakt med vår affärschef Stina Forsberg via [email protected] Ansök nu via vår koncerns rekryteringsportal: krahn.eu/career Vi ser över ansökningar löpande.
Arbetsbeskrivning Är du en passionerad ledare med entusiasm för hållbarhet och effektivitet? Drivs du av att forma framtidens odlings- och produktionsprocesser? Då kan detta vara din chans att göra skillnad. Som funktionschef hos oss kommer du att vara hjärtat i vår verksamhet, med det spännande ansvaret att utveckla, leda och optimera produktionen i vårt moderna växthus. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med vårt dedikerade team för att nå våra ambitiösa mål inom kvalitet, säkerhet och hållbarhet. Du leder en grupp på cirka 30 medarbetare och ansvarar för både personal och budget. Din tekniska skicklighet kommer till nytta när du hanterar reparationer av produktionsmaskiner och säkerställer att produktionslinjer och arbetsstationer följer de dagliga planerna. Du planerar och utvärderar även våra odlingssäsonger med fokus på detaljer och långsiktig framgång. Vi söker en erfaren ledare med bakgrund inom fabrik eller tillverkning som har erfarenhet av att utveckla processer och optimera flöden. Du bör ha en stark känsla för ansvar och vara skicklig på att fatta strategiska beslut. Ett metodiskt och systematiskt arbetssätt, tillsammans med förmågan att prioritera och driva affärer framåt, är avgörande för rollen. Du bör ha en ödmjuk inställning, trivas i en varierad arbetsmiljö och snabbt kunna justera arbetssättet efter behov. Baserad i Vallentuna får du chansen att bli en del av Blomsterbodas engagerade och växande organisation. Här har du möjlighet att forma vår framtid med hållbar odling och produktion och verkligen göra skillnad. Ta steget och ansök nu för att bli en del av vår blomstrande framtid! I denna rekryteringsprocess samarbetar Blomsterboda med Randstad. Ansvarig rekryterare Hanna Wide ([email protected]) svarar gärna på dina frågor. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi arbetar med ett kompetensbaserat urval. Om du uppfyller kriterierna ovan är första steget i processen att genomföra två tester: ett problemlösningstest (Matrigma) och ett personlighetstest (MAP). Därefter gör vi ett första urval för att gå vidare till intervju. Ansvarsområden Ansvara för budget, resultat och personal, inklusive schemaläggning. Utveckla och utbilda personal i samarbete med andra chefer och teamledare. Leda och organisera produktionen för att säkerställa att den bedrivs effektivt och säkert. Driva systematiskt arbetsmiljöarbete (HSE) och följa gällande lagar och förordningar. Kvalifikationer Erfarenhet av en ledande befattning, gärna inom fabrik, tillverkning eller liknande. Tidigare erfarenhet av att utveckla processer och optimera flöden. Stark känsla för ansvar och förmåga att fatta strategiska beslut. Metodiskt och systematiskt arbetssätt, med förmåga att prioritera och driva goda affärer. Förmåga att bygga starka relationer, både internt och externt. Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. God datorvana och teknisk förståelse. Prestigelös, flexibel och anpassningsbar person med stark förmåga att strukturera och planera arbetet. Om företaget Blomsterboda AB Blomsterboda Odling- och produktion producerar blommor och buketter till syskonbolaget Blomsterboda Sverige AB, som i sin tur levererar och tar hand om blomsteravdelningarna hos drygt 550 kunder i dagligvarubranschen runt om i Sverige. I vårt växthus med modern vattenreningsteknik producerar vi över 10 miljoner tulpaner varje säsong, samt 100,000 amaryllis och 1 miljon hyacinter. I vår bukettproduktion producerar vi dessutom över 2 miljoner buketter och buntar per år. Odling och Produktion består av 30 tillsvidareanställda och hela Blomsterboda-koncernen byggs av ett fantastiskt gäng eldsjälar och blomsterälskare i hela landet. Vi driver det bästa fullservicekonceptet för blommor i dagligvaruhandeln. Genom att erbjuda ett stort utbud av lokalt odlade, utvalda blommor och växter, med rätt kvalitet, ser konsumenten sin mataffär som en destination för blommor. Vi tror att alla mår bra av blommor och växter. Att vi dessutom levererar till en mataffär nära våra konsumenter gör att ingen ska behöva åka långt för att kunna ta del av vår fantastiska produkt. Vår stora drivkraft är enkel: Mer blommor åt alla.
Euromaint söker nu en produktionsledare till vår verkstad i Notviken Luleå. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta utifrån Lean, där du utvecklar din personalgrupp och verkstad både operativt och strategiskt med ständiga förbättringar. Du kommer tillsammans med ditt team att skapa engagemang och fortsatt lönsamhet för verkstaden i ditt dagliga arbete. Låter ovan intressant? Ansök redan idag! Vad kan vi erbjuda dig? Som produktionsledare på Euromaint får du en viktig roll i en platt och kundnära organisation. Du kommer att ha ett operativt ansvar för arbetet på verkstaden samt personalansvar för ca 9 medarbetare. Det är 9 personer som jobbar med underhållet på X52 Regina i verkstaden och samarbetar internt och externt, där du ansvarar för att följa upp och utveckla verksamheten enligt gällande mål och strategier. Dina arbetsuppgifter Som produktionsledare har du operativt ansvar för produktionen och personal på verkstaden, vilket innebär att du leder, planerar, följer upp och utvecklar verksamheten på daglig basis. Du jobbar hela tiden utifrån Lean och i enlighet med gällande mål och strategier. Daglig styrning och förbättringsarbeten är några av dina största fokusområden, där du säkerställer att dina skiftlag har rätt kompetens och förutsättningar samt att arbetet utförs på ett effektivt och kvalitetssäkert sätt. Du har lönsamhetsansvar och driver implementering av den utvecklingen som sker. Om rollen Tjänsten är dagtid, men viss tillgänglighet krävs då verksamheten i stort bedrivs även vissa kvällar och helger. Du har ett nära samarbete med den lokala ledningsgruppen och rapporterar till Underhållschefen. Start sker omgående, efter överenskommelse. Tjänsten är visstid och sträcker sig till 31 december 2025. Vem är du? Vi söker en engagerad ledare som är strukturerad och kan fortsätta förvalta och driva den förändringsresa som just nu pågår. Du motiveras av utmaningar och utveckling och visar vägen genom ditt eget agerande för att skapa engagemang och gemenskap. Vi ser att din kommunikationsförmåga är god då rollen har många kontaktytor och att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du bör ha minst gymnasial utbildning och ett antal års erfarenhet som ledare inom industrisektorn med god teknisk kunskap. Du bör även ha haft personal- och budgetansvar tidigare då du är ansvarig för hela verkstaden. Vi ser också att du har erfarenhet av tidigare kundkontakt och förstår vikten av att alltid leverera enligt kunders förväntningar. God datorvana är också en förutsättning där erfarenhet av SAP/LN eller liknande ERP-system är meriterande. Intresserad? Är du intresserad av att börja jobba som Produktionsledare, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag gått ut. Senast den 27 oktober vill vi ha din ansökan.Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du bidra till utvecklingen av en mer hållbar industri och ha en nyckelroll i etableringen av vår verksamhet i Boden? SMS group är en global koncern som står för framtidsorienterad teknik och service inom anläggningskonstruktion och maskinteknik. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. I samband med vårt partnerskap med Stegra etablerar vi nu vår organisation i Boden och letar efter drivna medarbetare som delar våra värderingar och lockas av att vara med och forma vår verksamhet. Tillsammans bygger vi upp ett starkt team och vi erbjuder stora utvecklings- och karriärmöjligheter för dig som har ambition och vilja. Om rollen Rollen erbjuder en unik möjlighet att vara en del av en spännande etableringsfas för SMS group i Boden. Det är ett utmanande och spännande arbete i en dynamisk och mångkulturell miljö. Du kommer få ett varierat arbete och vara delaktig i stort som smått. Uppdraget kommer att utvecklas tillsammans med vår organisation med initialt fokus på att bygga upp verksamhet och lokala arbetssätt i Boden. Som Hot & Cold Roll Shops Manager har du ett övergripande lednings- och driftansvar för verkstäderna vars uppgift är reparation och underhåll av processtekniken som används i varm- och kallvalsningsprocessen. I din roll ingår att säkerhetsställa hög drifttillgänglighet och kostnadseffektivitet. I verksamheten arbetar totalt 84 medarbetare, bestående av arbetsledare och planerings- och underhållsteam, fördelat på två verkstäder. Du rapporterar direkt till Site Director för SMS group i Boden. Arbetsuppgifter innebär även: · Personal- och arbetsmiljöansvar · Ha ett nära samarbete med kundens drift- och underhållsavdelning för att säkerhetsställa att krav efterlevs · Uppföljning och efterlevnad av budget · Regelbunden uppföljning och rapportering om verksamhetens alla delar · Säkerhetsställa att verksamheten bedrivs på ett säkert sätt Din profil Du har civilingenjörsexamen inom maskinteknik kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet inom ståltillverkningsindustri, gärna valsning, gjutning eller liknande. Du har tidigare ledarerfarenhet med ansvar för verksamhet, personal och anläggning. Du har starka organisatoriska färdigheter så som förmåga att kunna planera, prioritera och delegera. Du arbetar systematiskt och självständigt samtidigt som du är en skicklig kommunikatör och har god samarbetsförmåga. För att trivas och lyckas i rollen ser vi även att du har: · Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom ståltillverkningsindustri, gärna valsning, gjutning eller liknande · Mycket god förmåga att uttrycka dig på engelska i både tal och skrift, kan du tyska är det meriterande · Viljan att lära dig ny teknik och utveckla nya färdigheter vid behov · Mycket goda kunskaper i officepaketet och SAP/ERP systemet OM SMS group Vi använder vår 150-åriga erfarenhet och digitala expertis för att kontinuerligt förse industrin med innovativa produkter och processer. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. SMS group är en ledande partner för utmanande industriprojekt och vi stöttar våra kunder under hela livscykeln för deras anläggningar. Hos oss får du internationella karriärmöjligheter. Som ett globalt företag sysselsätter vi mer än 14 400 personer på över 100 platser. Våra värderingar ACT, SHARE, CARE, INNOVATE och SUCCEED har alltid varit en integrerad del av vårt arbete och är även vad vi lovar våra kunder och medarbetare idag och i framtiden. Ansökan Låter det här som en intressant möjlighet? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av SMS group och vår etablering i Boden men funderar på om din profil inte helt överensstämmer med jobbannonsen rekommenderar vi dig starkt att ändå skicka in din ansökan. Vi kanske tycker att din profil är helt rätt för denna tjänst eller för någon av kommande roller i vår växande verksamhet. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Business Partner Kim Marielle Bieler, [email protected]. Vi ser fram mot din ansökan!
Nu söker Fasadglas en driven Platschef som kan utveckla och driva vår produktionsanläggning i Hultsfred. Vi söker dig som har ett bra eget driv och är trygg i ditt ledarskap samt att har du erfarenhet av orderstyrd tillverkning. Känner du igen kan detta vara något för dig! Om Fasadglas Fasadglas Bäcklin AB är en av de äldsta (1913) aktörerna på den svenska glasmarknaden. Bolaget har med åren utvecklats från ett traditionellt glasmästeri i Stockholm till ett rikstäckande bolag inom områdena entreprenad, projekt-& systemutveckling, produktion, glasgrossist och service. Fasadglas AB är etablerade i Bromma (huvudkontor), Göteborg, Uppsala och Hultsfred. I produktionsanläggningen i Hultsfred bearbetas limträ, hyvling, CNC-bearbetning samt lackering, som sedan monteras samman till kundanpassade fasadmoduler alternativt levereras som "stick fasader" (lösa delar i paket). År 2020 togs beslutet att projektera fram det egna träsystemet (bARK) som idag säljs på den svenska och danska marknaden. Fasadsystemet är under ständig vidareutveckling och andra limträprodukter såsom taklösningar och interiöra fasader utvecklas för närvarande. Produktionens huvudkund idag, är moderbolaget Fasadglas Bäcklin AB som är det kommersiella bolaget i företagsstrukturen. Under år 2025 så kommer bolaget även att kunna sälja direkt till utvalda kunder - både i Sverige och inom Europa. Tillverkningsprocessen med limträ är ny och under intrimning. Tidigare affärssystem som använts har ersatts med monitor som håller på att implementeras. Platschef Rollbeskrivning Befattningen innebär ett helhetsansvar för den producerande verksamheten som innefattar maskinbearbetning inklusive lackering, förmontering och hopplock till monteringshallen, där färdiga fasadelement monteras. Efter att färdiga element har tillverkats så sker mellanlagring och transportlogistik ut till bygg-arbetsplatserna. Platschefen har det övergripande ansvaret för att trimma in, förbättra och engagera personalen samt ansvar för att kvalitets- och leveransmål uppnås. Du kommer ansvara för framtagandet av process-och rollbeskrivningar om det saknas eller behöver uppdateras. I arbetet ingår även ansvar för att vidareutveckla rutiner, strategier och att kommunikationen stärks både internt och externt. Som Platschef rapporterar till koncernledningen hos Fasadglas Bäcklin AB. Kravprofil Vi söker en person med mycket god arbetserfarenhet inom relevant område som till exempel modulhusproduktion eller likvärdigt. Vederbörande skall vara van att leda produktionsorganisationer med spännvidd mellan övergripande och "hands-on" uppgifter. Dokumenterad erfarenhet som resultatinriktad, drivande, motivationsskapande samt kommunikativ. Vederbörande skall ha utbildning inom produktion samt vana vid att arbeta med affärssystemet Monitor eller likvärdigt. Det dagliga framskridandet av arbetet skall ske med nuvarande personal samt ha avstämningsmöten med koncernledning. Rapportering skall ske veckovis till koncernledning i Fasadglas Bäcklin AB. I moderbolaget finns stabsfunktioner såsom VD, CFO, KMA-chef, inköpschef samt HR & Ekonomi att understödja arbetet och det är väsentligt att styrning sker efter samförstånd med koncernledningens direktiv. Kontakt och ansökan I den här rekryteringen samarbetar Fasadglas med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Magnus Carlhielm på [email protected] eller på 0708 - 546740. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 25 oktober. Vi ser fram emot att höra från dig!
Är du en erfaren ledare med ett starkt intresse för produktionsprocesser och arbetsmiljö ? Industriverken söker nu en Produktionschef som kan fortsätta vår resa mot ständig förbättring och stärka vår framåtanda. Dina ansvarsområden: Som produktionschef på Industriverken får du en nyckelroll i att leda och utveckla vår produktion samt driva förbättringsarbeten och implementera nya arbetsmetoder. Du inspirerar och engagerar ett team på 26 personer, inklusive underhållspersonal, där ni tillsammans arbetar för att ständigt förbättra verksamheten. Du kommer att: - Bedriva dagliga pulsmöten för att följa upp och driva produktionen framåt. - Arbeta aktivt med systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM), säkerställer stabilitet och effektivitet i våra processer samt se till att vi håller hög takt i vårt förbättringsarbete - Leda teamet med ett nära ledarskap, där du lyssnar, är lyhörd och har en bra dialog med dina medarbetare. - Arbeta med ständiga förbättringar och implementera Lean-principer för att optimera våra processer och minska slöseri. - Samarbeta med underhållsavdelningen för att säkerställa driftsäkerhet och hög produktivitet. Vi söker dig som: - Har produktionsvana från en liknande roll inom industrin. - Har erfarenhet av att leda människor och skapa ett positivt arbetsklimat genom att sprida framåtanda och motivation. - Är van att arbeta med systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) och har god kunskap om arbetsmiljölagar. - Har erfarenhet av Lean-metodik och ett starkt fokus på ständiga förbättringar. - Det är meriterande om du har erfarenhet av Monitor 5G eller liknande ERP-system. - Är en tydlig, närvarande och kommunikativ ledare som värdesätter goda dialoger. - Är lyhörd och har förmågan att hantera olika situationer på ett lösningsorienterat och konstruktivt sätt, med fokus på att skapa en öppen och inkluderande kommunikation Hos Industriverken erbjuder vi dig en unik möjlighet att vara med och påverka samt utveckla en stabil och växande verksamhet. Som ledare hos oss blir du en del av en kultur som präglas av öppenhet, delaktighet och en stark vilja att ständigt förbättras. Här får du utrymme att växa i din roll och bidra till företagets framgång genom att skapa en positiv arbetsmiljö där kommunikation och samarbete står i centrum. Se vår hemsida för mer info www.industriverken.com Kontaktuppgifter och ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt team? Industriverken samarbetar i den här rekryteringen med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Du anställs av Industriverken. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vid frågor, eller för mer information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Carina Berg på 0703-770747 alternativt [email protected] Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast. Ansök redan idag och bli en del av vårt engagerade team!
About OCS Overhead Conveyor System (OCS) is part of Axel Johnson International, a privately owned Swedish industrial group operating globally. The group has a dedicated long-term approach to ownership, emphasising sustainable progress and collaboration. The focus lies on acquisitions and the development of companies, specializing in technical components and industrial solutions. The group consists of more than 200 companies and employs ~6000 people in 34 countries, organized into six business groups, each focusing on selected niche markets. Axel Johnson International is a part of the Swedish family-owned corporate group, Axel Johnson who has ~30000 employees worldwide. OCS offers innovative, sustainable and durable automation solutions based on conveyor systems for industrial applications – Optimizing production processes, improving work environments and creating cost savings for the customers. Are you our next Product Manager? As our next Product Manager you will be part of the Operations department and will report to the COO, you will also collaborate with departments of Automation, SCM, Engineering, Sales and Marketing to develop and launch new products. You will be the primary point of contact for all product- related inquiries. The location for this role is in Borås. What will you do? Your responsibilities include but are not limited to; Lead and manage the HW Design & Development team. Lead and manage the SW Design & Development Team including Automation solutions. Oversee the entire HW & SW product lifecycle from D&D to Obsolescence. Drive continuous improvements on existing current product portfolio. Develop new, state-of-the-art solutions aligned with customer demands and new market trends Be the center of gravity for OCSs Sales, Marketing and Engineering in terms of aligning and connecting the different vantage points. Travel within Europe a couple of times/month Your qualifications: To be successful in this role we believe you have: Masters degree in Engineering or equivalent Minimum of five years’ experience in similar role Experience in Product Lifecycle Management (PLM) Experience in team management and leadership Worked closely with Sales & Marketing departments Fluent in English and Swedish You have technical skills in: HW and SW design Six Sigma certification Design for X (DfX) Version control and modularization PLM software As a person you are flexible and pragmatic, you have excellent leadership skills and are a team player. You are driven and motivated to achieve challenging goals and targets. You take own initiatives and follow through. Why should you join us? OCS is a great company with substantial growth opportunities. It is a familiar and supportive company culture with fast decision-making capabilities. The company is part of a large family-owned group – Axel Johnson – offering extensive know-how and development opportunities. It is a fun and collaborative work environment. We have Union agreements – Unionen (White collar) and IF Metall (Blue collar) respectively. We also have flexible working environment with two remote working days per week. In addition, you have opportunity for professional development within a decentralized, goal-oriented, and supportive work culture. Application If you recognize yourself in the description, then do not hesitate to apply! If you have any questions about the position please contact Feven Hall Selassie at [email protected] or Per Gottfridsson at [email protected] Please note that we do not accept CVs by email due to GDPR, kindly register you application via the link.
At Axis, great ideas have a way of becoming great products. We are a fast growing and innovative company with a global footprint. Our success is largely due to our highly skilled staff and our strong culture of daring to succeed and allowing ourselves to constantly break new ground. We are proud of our joyful, cooperative working environment, where we work closely with our colleagues and with a dedication to making a difference. We are now looking for a Global Manufacturing Director to join our team, is that you? Who is your future team? Operations is responsible for Axis global supply chain, sourcing, industrialization and manufacturing. We plan and execute to meet customer demands and work in close collaboration with manufacturing partners and suppliers worldwide. We ensure that our supply chain is reliable in terms of quality and environmental impact and develop and supply equipment used to produce and test Axis products. What will you do as a Global Manufacturing Director? Lead the Manufacturing function of around 100 people in a way that creates growth and development of both business and people. Create high performing, openminded and committed teams that collaborates well within and between other teams. Be a role-model and inspire others to think big, act as one and always be open. Together with your team: * Strategically develop and drive the agenda of manufacturing to meet the long-term capacity and capability to manufacture Axis' products. Assure and develop manufacturing based on circumstances in a changing world and landscape. * Be responsible to secure that manufacturing is performed with repeatable and right quality, at a competitive cost, and act when production output is considered insufficient. * Drive the production agenda both technically and commercially, develop technologies, capabilities and capacity, proactively and own the manufacturing and EMS strategy that supports Axis strong growth agenda in a robust and resilient way. * Manage a cohesive portfolio and road map of the production and test systems and assure that the range of systems is fit for purpose at all times. Monitor production capacity and supply new production equipment with stable lead times, to assure manufacturing and test capacity which supports high availability to customers. * Supervise production quality and assess non-conformities continuously and take actions swiftly to assure that the products reaching customers are of high quality. * Perform the production of Axis EX products according to certifications and applicable standards. * Actively contribute by being a part of the management team to lead both Operations and Axis growth journey. Who are we looking for? We are looking for an experienced and grounded people leader with a solid record of accomplishment in leading relevant areas for the role, both strategically and operationally. You collaborate well with others and are curious to learn and develop while contributing to happy customers and the success of Axis. You connect well with our company core values; Always Open, Think Big and Act as One. You are used to work in a fast paced and growing environment, have a flexible attitude but with a structured approach when putting plans into actions. Have a business-oriented mindset, with the ability to balance strategic and tactical responsibilities. Successful characteristics would be a strong ambition paired with a lack of prestige personality and high level of emotional intelligence and self-awareness. We furthermore believe you have: * Several years of experience in leading manufacturing direct or through contract manufacturers * A relevant education in the field * An ability to build and sustain strong trusting collaborative internal relationships * Fluent English skills The role will be based in Lund. Travel will be considered a natural part of the job. You will in this role be reporting to the VP of Operations. What Axis can do for you? In exchange for your dedication, Axis can offer you a job in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, solutions and services to our customers. Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally, getting a broad responsibility and experience. You will work with highly skilled and motivated colleagues who enjoy going to work - developing products, solutions, and services for a smarter, safer world. We want you to enjoy working with us! Therefore, we offer great benefits, e.g. flexible working hours, breakfast every day, classic Swedish fika on Fridays, corporate bonus, physical training grants, insurances, your very own Axis bicycle and relocation assistance if needed - just to name a few. Ready to act? Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. We will call for interviews continuously throughout the application time. For questions, please contact recruiting manager, Jeanette Skjelmose +46 732-320063,
Saab is a place where teamwork makes things fly. Literally. Join us and experience our supportive and friendly workplace. Your role We are looking for an experienced project manager to be a part of our team at Gripen Support Project Management Office (PMO). You will lead development and delivery projects focusing on support solutions for the Gripen System. You will also play a role in developing our project office within in the competence area of project management. You will work closely with contract managers, line managers and representatives within development, procurement and production. You will be a part of an enthusiastic and high performing team with project managers, planners, controller and risk and opportunity managers. We have a strong focus on career development and personal growth to strengthen us as individuals and as a team. You will also be part of the Business Unit Aviation Services that provide support for the Gripen System, including a range of products and services. The department Program Management Gripen consists of a small number of sections with approximately 50 employees working with Contract Management, Project Management Office and Customer Support. Your key responsibilities include: * Lead and deliver projects that usually span across one or more business units. * Monitor, report and achieve the projects financial, time and quality goals * Manage resource planning, schedules and financials * Risk and opportunity management * Manage communication and maintain good working relationships with stakeholders * Report status to the Project Steering Group We are a geographically dispersed organization, travelling is part of the job and driving license necessary. Base location Linköping - Sweden. Your profile We are looking for a driven, people-focused leader with a strong ability to inspire and motivate others toward clear goals. With a background in development projects, you have great ability to lead through others while ensuring effective collaboration across the organisation. You are a confident and organized, and excels at building relationships and navigating complex environments. With a strong ability in decision making, you have the ability to adapt to change and competing demands. We are looking for someone: * With strong skills in leadership with the ability to achieve a good balance between team drive and well-being. * With experience in working as project manager or leader * With excellent communication skills in Swedish and English * With a Masters or Bachelor degree of Science in technology or economy. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 23,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.
We are looking for a dedicated Director of Operations to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is part of our excellent team based in Skellefteå. By joining us, you will be a key player in building one of the first large-scale European battery factories. Managing the team of Operations at Revolt 1 in Northvolt ETT. Including operational departments of; Production, Maintenance, Production Technology, Logistics & Planning and HSE. Empowering the organization to ensure safe operations and continuous improvements in order to obtain Operations with excellent quality and OEE resulting in a successful business. Plan, direct, and monitor all manufacturing activities within Revolt-1 to maximize the use of the organization’s resources and establish and meet production specifications and schedules; safety, quality, volume, cost, and yield targets. Key Responsibilities including but not limited to the following: Safe Operations, ensuring Safety and Environmental requirements on site. Capacity of Production with efficient OEE, manning and cost efficient operations Optimization of Operations processes in cooperation with other departments within Materials team and company Strategic and tactical planning for Operations, including Develop and implement schedules and procedures and allocate labor and capital resources to maximize productivity. Analyze production and malfunction records to identify problems and recommend solutions (for example changes to procedures, workflow, or equipment) that will improve performance. Liaise with leadership team and together understand current and future needs and develop plans, cost estimates, and schedules for integrating these needs into existing manufacturing activities. Lead, direct, evaluate, and develop a team of managers who are responsible for various manufacturing activities via close collaboration with R&D teams as well. Has full managerial responsibility for multiple departments. Accountable for developing new methods, tools and processes. Responsible for sharing of best practices. Ensure adherence to Northvolt Code of Conduct, applicable legislation and established policies and guidelines within area of responsibility. Accountable for environment, health and safety as per local legislation, policies etc. Physical area of responsibility according to Site layout. Identifies and resolves complex technical, operational and/or organizational problems. Qualifications Bachelor or Master of science in chemical/mechanical/industrial engineering Proven Leadership in large Manufacturing Organizations (100+ people) Experience in the modern Operations Management principles: Lean, Kaizen, Six Sigma, Documented leadership training Specific skills Fluent in English Structured problem solving methods Personal success factors Bold and passionate safety mindset, creating a strong safety culture Visionary, need to be able to paint the picture of the near and far away future Challenges, in a bold way, current behaviors and ways of working Close to employees, follow up, encourage, exceptional in feed forward and feedback Very good in empowering people to make people act Excellent cooperation with people from different cultures Strong result focus Role model attracting and fostering talents Create team spirit and sense of belonging and relatedness in the team The ability to communicate guidelines to a multidisciplinary, as well as multinational, workforce is essential. Strong verbal, written communication skills Ability to interact effectively with all levels of employees and management. Full time employment, fixed salary. Please note that candidates considered for employment with Northvolt Revolt AB may be subject to a mandatory background check process. Please note that any applications submitted via email or direct messaging will not be considered.
Visar 1 till 10 av 130 jobb