Produktionschef, tillverkning

Sök bland 84 lediga jobb som Produktionschef, tillverkning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Head of Operations

AB Cernelle är ett svenskt läkemedelsföretag som bedriver forskning, utveckling och tillverkning av läkemedel inom urologi, med särskilt fokus på kronisk prostatit (CP) och godartad prostataförstoring (BPH). Företaget har utvecklat växtbaserade läkemedel av högkvalitativa pollenextrakt sedan 1953. Med över 2,3 miljarder dygnsdoser sedan 1964 är Cernitol ett av världens mest använda läkemedel vid godartade prostatabesvär. Bolaget omsätter 100 Mkr och har en positiv tillväxt och lönsamhet. På anläggningen utanför Ängelholm arbetar idag ca 38 personer. Cernelle ägs sedan december 2021 av Dermapharm AG. För ytterligare information kring bolag och produkter: www.cernelle.com www.cernitol.com Fortsatt expansion med ökad efterfrågan av egna produkter inom Europa och Asien, medför behov av fler kompetenta och drivande personer som kan bidra i företagets spännande tillväxtresa. Vi söker nu rätt person för att axla en spännande och utmanade roll som Head of Operations med ansvar att leda, driva, och utveckla arbetet inom Operations med fokus på tillverkning av företagets växtbaserade läkemedel och ansvar för verksamhetens samtliga produktionsprocesser, i linje med verksamhetens mål och uppfyllande av GMP direktiv. Du blir en del av Operations som består av totalt 15 erfarna och kompetenta medarbetare, varav en gruppledare med ansvar för 10 operatörer. I denna tjänst rapporterar du direkt till bolagets VD och ingår i ledningsgruppen. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Ansvar för att säkra tillverkning och leverans av bolagets produkter Ansvar för lager/logistik/produktionsplanering/råvaruförsörjning Ansvar för att verksamheten bedrivs i enlighet med gällande tillämpliga regelverk och interna rutiner inom GMP, arbetsmiljölagstiftning mm Ansvar för att GMP normer upprätthålls inom Operations, i nära samråd med företagets QA-avdelning Ansvar för att skapa de bästa förutsättningar till effektivt, utvecklande och produktivt samarbete både internt och externt Ansvar för att utveckla, uppdatera och tillämpa interna rutiner och processer inom Operations. Ansvar för ledning och fördelning av arbete, daglig drift och utveckling inom Operations med support av gruppledare. Personal- och budgetansvar för Operations. Du ingår i företagets ledningsgrupp med gemensamt övergripande ansvar att driva och säkerställa en stabil, lönsam tillväxt för bolaget utifrån definierade mål i affärsplanen, samt följa såväl interna som externa förväntningar och krav Erfarenhet och utbildning - Du har en relevant akademisk utbildning som civilingenjör inom process/tillverkning/kemiteknik eller liknande - Du har minst 8 års erfarenhet av läkemedelstillverkning - Du har erfarenhet från en ledande befattning - Du har erfarenhet av lager/logistik/produktionsplanering/råvaruinköp/validering - Du är van vid att skapa effektiva arbetssätt för TM/instruktioner/CC/avvikelser/riskbedömningar - Du är van vid att arbeta internationellt och har goda språkkunskaper i svenska och engelska (meriterande med tyska) - Meriterande är erfarenhet av kvalitetskontroll, Microsoft BC Affärssystem, projektledning samt uppskalning av produktion (nya produktionslinjer) Som person är du pragmatisk, trygg i dig själv, driven och engagerad. Du har en god kognitiv förmåga att hantera såväl stort som smått, samt utmärkta färdigheter att prioritera för att skapa en tillförlitlig daglig drift och samtidigt säkerställa pågående/planerade aktiviteter för utveckling och tillväxt. Som chef för Operations på AB Cernelle erbjuds du: Ett intressant och variationsrikt arbete i ett unikt företag med världsledande position inom extraktion av pollen för medicinskt bruk. Arbetsandan är öppen, lättsam och engagerande, med korta beslutsvägar. En modern och tilltalande arbetsplats som inrymmer såväl öppna arbetsutrymmen, mötesrum samt möjlighet till avskildhet för eget koncentrerat arbete skapar en hög trivselfaktor för företagets anställda. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV senast den 31:e maj! I denna rekrytering samarbetar vi med Agardh Recruitment & Consulting Eventuella frågor besvaras av Pernilla Agardh på telefon 072-2499480. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Dermapharm AG: Dermapharm AG är börsnoterat i Frankfurt. Läkemedelskoncernen är verksam inom specialläkemedel, generiska och receptfria produkter. Omsättningen 2023 var 1135 miljoner Euro med 310 miljoner Euro i resultat (EBITDA). Dermapharm har 2300 medarbetare i Tyskland och internationellt. Koncernen innehar 1300 egna marknadsföringstillstånd som innehåller mer än 380 farmaceutiska ingredienser.

24 april 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Materialplaneringschef Logistik (eMobility) - Chassis Södertälje

Vill du ha ett spännande arbete i en dynamisk produktionsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter? Känner du dig trygg i ledarrollen och har förmåga och vilja att inspirera och engagera dina medarbetare. Då ska du söka tjänsten som Materialplaneringschef. Det är en spännande roll där du kombinerar Materialplanering, gränssnitt till de centrala funktionerna samt ledarskap för att driva förändringen mot Scanias vision om hållbara transportlösningar. Det är NU skiftet till eMobility sker! Vi söker dig som vill ha ett utvecklande arbete i en tvärfunktionell produktionsmiljö. Känner du dig trygg i ledarrollen och har förmåga att göra analyser för att förstå verksamhetens och processens behov av strategier framåt, då är du den vi söker. Vår verksamhet Scania Chassiproduktion i Södertälje är en av fyra slutmonteringsenheter i Scanias globala produktionsstruktur. Sedan en tid tillbaka har vi också det spännande uppdraget att som enda slutmontering påbörja tillverkning av elektrifierade fordon, e-mobility: Scanias framtid! Vi är redan igång med att serieproducera de elektrifierade lastbilarna. Vårt uppdrag är också att representera de övriga slutmonteringarna i det tvärfunktionella utvecklingsarbetet med gränssnitt mot Inköp, Inbound, Central planering och Produktutveckling. Vi är idag ca 1200 personer i Scanias/Södertäljes enda slutmontering av färdiga lastbilar, och befinner oss i en period av många spännande utmaningar. Dina arbetsuppgifter Det finns en tydlig struktur för arbetet och för våra gemensamma processer men det är ditt aktiva och närvarande ledarskap som kommer att avgöra vilka resultat som uppnås. Rollen innebär ett självständigt, utmanande och framförallt utvecklande arbete. Du ingår i ledningsgruppen Logistik MS och kommer även delta i globala forum exempelvis Materialplanering och Inbound. Du kommer att ansvara för: • Leda gruppen Materialplanering MS • Säkerställa inbound flödet ur perspektivet volymkapacitet • Kompetensutveckling inför framtida behov kopplat mot digitalisering & e-mobility • Du kommer ha en viktig roll i Ledningsgruppen Logistik där framtida strategier har stor fokus både inom men även utanför MS Läs gärna mer om Produktion och logistik Scania Södertälje Har du den här bakgrunden? • Du har en akademisk bakgrund eller annan relevant utbildning med någon form av teknisk inriktning. • Du har tidigare erfarenhet av verksamhets- och personalansvar, gärna i produktions-/logistikmiljö. • Du kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift. Är det här du? Du har ett stort produktions- och logistikhjärta. Du strävar ständigt efter att utveckla våra medarbetare, våra arbetssätt och metoder för att nå uppsatta mål. Du är en god kommunikatör med förmåga att anpassa kommunikationsstil utifrån sammanhang och behov, du är lyhörd och har förmågan att entusiasmera, motivera och utveckla din omgivning. Du är lösningsorienterad och vågar testa nya idéer. För mer information Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad i Södertälje. Arbetstiden är förlagd på dagtid mellan kl 07.00-16.00. För mer information är du välkommen att kontakta Produktionschef Logistik Elias Malki elias.malkicania.com Ansökan Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under ansökningsperioden. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna befattning. Ansök genom att logga in i MySuccess / career, så snart som möjligt, men senast 2024-05-19.

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Manager Process Operation

We are looking for a driven Manager Process Operation to join us in our mission to contribute to build the world’s greenest battery. The role is a part of our passionate Revolt Ett team based in Skellefteå. By joining us, you will be part of building the first in-house full recycling flow in the world. Recovery and effective recycling of end-of-life batteries is key to closing the loop on batteries and to achieve a minimal carbon footprint. The Manager Process Operation is in charge of building a competent and dependable process operational team, capable to scale Northvolt Revolt’s production in Skellefteå. Must have a long experience in the field and have been driving large, innovative and challenging chemical plants with high demands on safety, purity and yield. You must ensure excellent working processes for Revolt Ett and will will work closely with the R&D and process engineering team to enable a safe and smooth process operation. The process operation team is key to commission, start and ramp-up the recycling processes in Skellefteå. The Manager Process Operation is reporting to the Revolt Ett Operations Manager. Key responsibilities include but are not limited to: Contribute to the development and implementation of manufacturing procedures. Allocate labour and capital resources to maximize productivity. Ensure that work is performed in accordance with Northvolt’s Code of Conduct, applicable legislation, and policies as well as the management system routines and standards. Analyse production data to identify problems and recommend solutions (for example changes to procedures, workflow, or equipment) that will improve performance. Contribute to strategic planning and decision-making so that the technology strategy is aligned with the long-term vision, mission, and objectives of the organization. Lead, direct, evaluate, and develop professional engineering staff to ensure the quality, validity, and credibility of the organization's activities. Develop and maintain technical expertise in the process engineering organization; evaluate new technologies and advise the organization on appropriate investments. About the team You will be a vital member of the Revolt Ett site management team in Skellefteå and will be focusing on create a NMC sulphate product of battery grade from recycled battery products. You will receive support from many knowledgeable colleagues throughout Northvolt's organization and will work closely with R&D and the Industrialization team. We expect your team to be experts in hydrometallurgical processes as well as solution discharge and crushing and sorting. You and your team must also have foresight and prepare for the future expansion. The person we are looking for is driven, caring and structured. You thrive by leading others and work towards common goals. You are used to a high paced work environment and got good time management skills. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor. Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognize that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this. Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Please note that any applications submitted via email or direct messaging will not be considered. Skills & Requirements We believe that you have : A degree in chemistry/chemical or mechanical engineering/material science, MSc or similar. Proven Leadership and 5+ years of working experience from relevant industry. Experience of scaling processes in a fast-growing environment, ideally in the metal, recycling or mineral processing. Good problem-solving skills, understanding the importance of keeping set schedules and production goals. Bonus points for: Experience of hydrometallurgical processes Experience and interest in manufacturing industry Fluency in other languages Experience from a multi-cultural environment

24 april 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
Produktionschef

Industrispår i Ystad kommer att utöka sin verksamhet! Utöver verkstaden som finns i dag kommer även en montagehall att byggas. Nu letar vi efter en produktionschef som kan leda det dagliga arbetet på företaget. Om företaget Industrispår AB är ett familjeägt företag, etablerat i Ystad. Företaget grundades 1981 av Gert Andersson och drivs nu efter generationsskifte av hans barn, Per och Stina. Vår vision är att inom järrnvägsbranschen vara ett innovativt och kreativt företag som vågar anta nya utmaningar och erbjuda kunden helhetslösningar - vi växlar ständigt upp inför framtiden. Verksamheten omfattar produktutveckling, tillverkning, handel med spårmaterial och service till alla Nordens järnvägar. Vi erbjuder totallösningar från idé till färdig produkt, detta gäller såväl spåranläggningar som maskinutrustning. En målmedveten satsning görs ständigt på utveckling av nya produkter, maskiner och arbetsmetoder. Allt för att erbjuda marknaden bättre kvalitet och rationella lösningar. Vår anläggning i centrala Ystad består av egen tillverkningsverkstad, kontor samt både inomhus- och utomhuslager. Företaget arbetar och är certifierade enligt EN 1090, ISO 3834, ISO 9001 och ISO 14001. Läs mer om företaget på industrispar.se. Dina arbetsuppgifter Tjänsten innebär att ansvara för produktionen i verkstaden och i montagehallen. Du kommer att planera såväl maskin- och personaltimmar som materialförbrukning i nära samarbete med lagret. Du arbetar även nära säljare och konstruktion. Inköp och kontroll av de olika projektens budget ingår också i dina arbetsuppgifter. Att identifiera investeringsbehov i verkstaden ligger också på ditt bord. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av verkstadsarbete. Kanske jobbar du i dag som en del av produktionen, men vill vara den som driver den? Du har egna tankar och visioner om hur du skulle vilja planera, effektivisera och leda arbetet i en verkstad. Som person är du strukturerad, driven och har lätt för att motivera dina medarbetare. Du vet vad som krävs för att få verkstadens projekt / ordrar att flyta, såväl ekonomiskt som materialmässigt. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du har B-körkort, behärskar svenska i tal och skrift och bor på pendlingsavstånd från Ystad. Information och kontakt För mer information om tjänsten kontakta Sebastian Strömberg, 0417-77 99 85. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos Industrispår. Vi ser att du bor inom ett rimligt pendlingsavstånd då rollen kräver fysisk närvaro. Tillsättning sker efter överenskommelse men uttagningen av kandidater sker löpande, så ansök redan idag! Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 2024-05-19. Samtliga ansökningar behandlas konfidentiellt. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Avdelningschef till registrering/preparering, SGS

Drivs du av att inspirera, motivera och arbeta tillsammans med andra människor? Har du lätt för att samarbeta och även ta egna beslut? Är du redo att utvecklas tillsammans med oss på SGS? Då kan du vara den vi söker! Nu söker vi en avdelningschef till vår registrering/prepareringsavdelning på miljölaboratoriet i Linköping. Tjänsten innefattar ansvar att leda och utveckla avdelningens verksamhet som primärt består av arbete med att godsmotta prov och registrera in dessa i vårt LIMS (Laboratory Information Management System). Inom avdelningen ingår även provhällning/delning av olika matriser inom vatten och fasta provmaterial samt genom olika metodiker upparbeta/extrahera dessa inför analys  på våra andra avdelningar i huset samt för prov som skickas till andra laboratorier inom vår koncern. Arbetet innefattar nära samarbete med övriga avdelningar inom laboratoriet och desss stödfunktioner.  Vårt arbete bidrar på ett avgörande sätt till att vi skyddar allmänhetens hälsa. OM TJÄNSTEN Som avdelningschef kommer du i första hand arbeta verksamhetsnära både operativt och strategiskt. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga avdelningschefer inom laboratoriet. Då vi bedriver verksamhet även nattetid innebär rollen även förmåga att ha ett helhetstänk och samarbetsförmåga med avdelningschef för nattverksamheten. I ditt uppdrag ingår bland annat att: • Fördela och leda arbetet i gruppen med fokus på leveranser ur både kvalitet och säkerhetsaspekt • Inneha personalansvar och arbetsmiljöansvar • Coacha och stötta medarbetarna i gruppen • Hålla medarbetarsamtal och utveckla gruppen samt ha lönesättande samtal i samråd med produktionsadministrativ chef för området • Sköta nyrekryteringar och introduktion av ny personal • Planera och följa upp kvalitetsarbete • Hantera tillbud och dokumentera åtgärder/utredningar KRAV • Gymnasieutbildning. • Arbetslivserfarenhet inom produktion eller service eller motsvarande bransch • Ledarerfarenhet • Goda kunskaper i Officepaketet • Goda kunskaper i svenska, tal och skrift då våra säkerhetsföreskrifter är skrivna på svenska • Goda kunskaper i engelska, tal och skrift då koncernspråket är på engelska MERITERANDE • Gymnasieutbildning inom teknik eller naturvetenskap • Högskoleutbildning inom kemi, biologi, miljö eller motsvarande • Ledarskapsutbildning DIN PROFIL Du är flexibel samt har en god förmåga att anpassa dig till förändringar och möter dessa på ett konstruktivt sätt. Du är mottaglig för nya idéer framförallt från gruppen men också ur kommersiella och strategiska utgångspunkter. Du uppskattar mångfald på arbetsplatsen och ser det som en förutsättning för att utveckla verksamheten framgångsrikt. Vi tror du har en god insikt i dina egna styrkor och svagheter, inser värdet av feedback och är ödmjuk inför andras kompetens. Det visar du genom att lyssna på andra, rådfråga dem och skapa dialog. Du är intresserad av andra människor och vill gärna skapa laganda. I pressade situationer kan du agera rationellt och har förmåga att fatta genomtänkta beslut Du vill föregå med gott exempel och står fast vid principer och värderingar, håller fast vid etiska och moraliska värden och visar personlig integritet. Du uppmuntrar alla att visa ansvar gentemot samhälle och miljö. VÅRT ERBJUDANDE På SGS erbjuder vi dig en vänlig och stöttande företagskultur med en vilja att låta dig växa och utmanas. Vi värnar om samarbete och har därför regelbundna chefsforum och ledarträffar. Vi har också en digital plattform med gedigna ledarutbildningar som du uppmuntras att gå för att göra dig mera trygg i din ledarroll. På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi arbetar utifrån Lean-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen. Utöver det så har vi på SGS en härlig gemenskap på arbetsplatsen med möjlighet till aktiviteter såsom Innebandy och Golf tillsammans med arbetskollegor. Vi har även friskvårdsbidrag och tillämpar flextid.  Vill du vara med och skapa "A better, safer and more interconnected world"? På SGS gör vi skillnad på riktigt! SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld! HUR OCH NÄR? Detta är en tillsvidareanställning med tillträdes så snart som möjligt, 100 %. SGS tillämpar 6 månaders provanställning. Kontaktpersoner Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Rekryterande chef, Joakim Carlsson Tfn: 0765–176 030. Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV, senast den 31 maj. Du ansöker genom att trycka på knappen ”ansök” nedan. SGS är världsledande inom TIC-sektorn (test, inspektion och certifiering) och har över 98 000 medarbetare runt om i världen. SGS finns inom 11 branscher och i hela leveranskedjorna genom att tillhandahålla specialiserade affärslösningar som förbättrar kvalitet, säkerhet och produktivitet samt minskar risker. Vårt nätverk på över 2 650 kontor och laboratorier hjälper kunder att navigera i en alltmer reglerad värld genom att erbjuda lokal expertis på global nivå. I Norden finns vi i Danmark, Norge, Sverige och Finland med huvudkontor i Linköping, där de flesta övergripande nordiska funktionerna är stationerade. Vi verkar inom 5 affärsområden: Health and Nutrition, Industry and Environment, Connectivity and Products, Natural Resources och Business Assurance. SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad, Nymölla och Umeå. Våra största affärsområden är Industries and Enviromental (I&E) och Health and Nutrition (H&N). Vi är ackrediterade enligt (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Produktionschef Dockstavarvet

Dockstavarvet är en del av Affärsområde Kockums inom Saab-koncernen med utvecklings- och tillverkningsansvar för båtar i storleksklassen15-35m. Vi arbetar med våra produkter i hela dess livscykel vilket innebär utveckling, nyproduktion, modifiering och vidmakthållande av Strids- och Patrullbåtar åt Försvarsmakter eller andra statliga myndigheter. Detta fortsätter vi att utveckla, gentemot befintliga och nya kunder runt om i världen. Tack vare våra professionella medarbetare fortsätter vi att utvecklas och jobba med ständiga förbättringar för att möta kundens behov. För att säkerställa att vi ligger i framkant av marknaden har vi alltid ett nära samarbete med våra kunder och slutanvändare.   Mer info hittar du på www.dockstavarvet.se   Nu söker Dockstavarvet dig som är en trygg och erfaren ledare och duktig på produktionsflöden, personal och effektiviseringar. Är du Dockstavarvets Produktionschef?    Din roll Som Produktionschef kommer du inneha det övergripande operativa och strategiska ansvaret för att leda och utveckla produktionen i Docksta. I rollen kommer du att ha personalansvar för produktionspersonalen. Din uppgift är att leda och styra produktionen för att säkerställa hög effektivitet och kvalitet. Du kommer att samarbeta med projektledare för att prioritera och fördela personalresurser i enlighet med pågående projekt. Rekrytering av kompetent produktionspersonal och kontraktering av inhyrd arbetskraft och underentreprenörer kommer också vara en viktig del av din roll.  Tjänsten är på heltid och placeringsort är Docksta. Du kommer att rapportera till Head of Shipyard.    Några av dina arbetsuppgifter:  Kompetensutveckla personalen samt säkerställa kompetensbehovet i produktionen Samordna och balansera produktionen mot projekt och kontrakt Identifiera och implementera effektiviseringsmöjligheter, utveckla metoder och arbetssätt Ansvara för medarbetarsamtal och lönesamtal  I nära samarbete med fastighetschef utveckla företagets produktionslokaler Resor kan förekomma    Din profil Du kommer att ha en central roll på Dockstavarvet där det är viktigt att du är trygg som person och ledare. Vi förväntar oss att du som söker har en högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område, alternativt har du inhämtat liknande arbetslivserfarenheter genom arbetslivet. För att vara aktuell till denna roll ska du ha minst några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.  Har du arbetat i en produktion där både serie och stycke produktion förekommer är det meriterande.  För att bli lyckosamt är det viktigt att du har ett stort engagemang i dina arbetsuppgifter. Du anser att struktur och ordning är viktigt och har en god förmåga att planera. Du trivs i sociala sammanhang och är en god representant för Dockstavarvet både internt och externt.  Som ledare är du nyfiken och närvarande, du har lätt för att kommunicera och skapa delaktighet.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med Lean och 5S.   Ett krav är att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska samt har en god datavana i Officepaketet samt ERP-system.    Din ansökan Dina ansökningshandlingar bestående av cv och personligt brev skickar du in via OnePartnerGroup.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2024-05-12. I denna rekrytering kan personlighetstester och bakrundskontroll förekomma.    Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR.  Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Vedman, VD OnePartnerGroup Örnsköldsvik, på 0660-689 602 eller [email protected]   Om oss  Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Mechanical Foreman

Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We will participate in a project where H2GS AB (H2 Green Steel) establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden, where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Mechanical Foreman. The work tasks may include but are not limited to: Job Description Read project plans, drawings, specifications, and blueprints Create and manage schedules and monitor attendance of the crew Supervi all mechanical fabrication&installation installation Oversee construction sites and supervise the use of machinery and equipment Delegate responsibilities and tasks to crew members, contractors, and other workers according to priorities and plans Emphasize safe use of all tools and equipment and enforce the proper use of safety gear, like helmets and goggles Manage employees to ensure the project is kept on schedule. Desirable qualifications (not mandatory) Advanced knowledge of construction procedures ,equipment and piping installation 7 years experience working as mechanical site/installation foreman in steel plant or cement plant or Power & Heat, Oil & Gas or Petrochemical projects installation works Experienced in rotary and static equipment installation, piping, vessel, storage tanks, conveyor installation Ability to read and understand drawings, blueprints, and construction plans Excellent organizational and time-management skills Ability to problem-solve and fix routine errors In-depth knowledge of safety guidelines and best practices Our headquarters are in Stockholm, and applications are received via the specified e-mail address.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Operational Manager till SKF Mekan

Operational Manager till SKF Mekan SKF Mekan AB i Katrineholm är en dynamisk och framtidsinriktad del av den globala SKF-gruppen. Vår historia sträcker sig tillbaka till 1891 och idag är vi en tillverkare med starkt fokus på innovation och hållbarhet. Med omkring 400 medarbetare och en anläggning som omfattar två fabriker och ett eget gjuteri, står vi inför en spännande framtid med stor potential för utveckling. Din roll Som Operational Manager kommer du att bli en nyckelperson i att forma framtiden för vår tillverkning. Du ansvarar för SKF Mekans operativa verksamhet innefattande två produktionssiter och har det övergripande personalansvaret för dessa. I rollen får du ansvar för att analysera och utveckla våra tillverkningsprocesser och kommer att vara en drivande kraft i vår resa mot Industri 4.0. Ditt ledarskap kommer att direkt påverka vår effektivitet, produktkvalitet och innovationsförmåga. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och inspirera ett team av chefer och totalt 250 medarbetare. Bidra aktivt i företagsledningen. Strategisk ledning av båda tillverkningsanläggningarna för att optimera resultat. Leda och utveckla din operativa ledningsgrupp. Driva fokus kring LEAN för att säkerställa hållbar kulturförändring. Säkerställa säkerhet för våra medarbetare genom att skapa en säker arbetsmiljö och kultur. Ansvara för och förädla vår tillverkningsstrategi som involverar automatisering och digitalisering. Förbättra flexibiliteten i bemanningen för att skapa kundvärde. Etablera arbetssätt för att utveckla energieffektivitet i produktionsprocesserna. Om dig Vi tror att du har en akademisk utbildning som ingenjör eller motsvarande och tidigare erfarenhet från ledande positioner inom produktion. Du har enbakgrund inom tillverkningsindustrin och erfarenhet av att leda chefer, har arbetat med lean manufacturing samt talar svenska och engelska flytande. Du kommer att trivas hos oss om du vill ha en ledande roll i vår utvecklingsresa där vi som bolag har extremt höga målsättningar och förväntningar på framtiden. Vi letar efter dig som brinner för utveckling, förbättringar och som har idéer och tankar som bidrar till hela SKF Mekan. Som person är du nyfiken och vill vara nära våran verksamhet och förstå våra processer. Ditt ledarskap är inspirerande, tydligt och med fokus på att skapaframgångsrika team. Om SKF Mekan SKF Mekan AB är en ledande tillverkare av lagerhus med en årsomsättning på cirka 150 MEUR och cirka 400 anställda. Företaget har en stark position inom SKF-gruppen och står inför en spännande framtidsutveckling med både utmaningar och utvecklingsmöjligheter. SKF står för prestanda, kvalitet, service och erkända för sitt engagemang kring hållbarhet. Dessa ansträngningar återspeglar SKF Mekan:s övergripande mål att förbättra säkerheten, miljön och effektiviteten i vår tillverkning, vilket gör oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som värdesätter process- innovation och hållbarhet inom industrin. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på SKF Mekan. Sista ansökningsdag är den 18 maj 2024. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

22 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Global Engineering Group Manager

🔋 Bli med i vårt team på Scania, Battery Production! 🔋 Scania genomgår för närvarande en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av omfattande och hållbara transportlösningar. Är du beredd att forma framtiden för hållbar transport? Scania, en globalt erkänd ledare inom fordonsindustrin, letar efter en dynamisk och erfaren Global Engineering Group Manager att ansluta sig till vår Battery Production division. Varför Scania? På Scania är vi dedikerade till att leda vägen i övergången till hållbara transportlösningar. Att gå med i vårt team innebär att vara i framkant av innovation, arbeta med toppmodern teknik och samarbeta med engagerade yrkesverksamma från hela världen. Du kommer att ha möjlighet att göra en konkret skillnad och bidra till en grönare, mer hållbar framtid. Organisations- och rollöversikt Vi driver både globala och lokala ingenjörsorganisationer, där den globala aspekten fokuserar på tidigare faser av produktutvecklingsprojekt (PD). Globala ingenjörsteam samarbetar nära med lokala motsvarigheter för att översätta beslutade eller föreslagna produktändringar till processpåverkan, vilket involverar flera lokala intressenter över olika produktionsplatser. Som Global Engineering Group Manager kommer du att leda våra insatser inom batteriproduktion tillsammans med andra delar av Scania och Traton Group. Du kommer att övervaka ett team av talangfulla process- och PD (Produktutveckling) -ingenjörer, med primära mål inklusive strävan mot nollavvikelser vid introduktioner, implementering av Design för Montering (DFA) och effektiv hantering av den avgörande gränssnittet och samarbetet mellan produktion och FoU. Rekryteringschef Peter Franzén: "Jag tror på tydlighet i ledande roller och förväntningar att erbjuda stöd och erfarenhet när det behövs. Det är avgörande för oss som ledare att vara närvarande, särskilt under intensiva faser där vi stöder och vägleder våra team. Jag förväntar mig analytiskt tänkande och övervägande av olika perspektiv innan beslut fattas, tillsammans med förmågan att anpassa sig om det visar sig att man har fel. Detta kräver självförtroende, ödmjukhet och uthållighet. Det är viktigt för oss alla att förstå helhetsbilden och arbeta mot samma allmänna riktning, även om vi väljer olika vägar. Mitt mål är att odla en arbetsmiljö som kombinerar innovation, värme, kundfokus, erfarenhet, ödmjukhet och humor, med en stark känsla av laganda för att främja en global ingenjörskultur och framgångsrika produktintroduktioner." Ansvar och utvecklingsmöjligheter i denna roll Vägleda och coacha ett team av globala processtekniker för att uppnå excellens i ett alltmer globalt batteriproduktionsnätverk, där vår första anläggning i Sverige utgör huvudplattformen. Stödja ingenjörsteamet för att leverera värde i form av en alltmer förfinad huvudproduktionsprocess/montagesekvens, produktkunskap och förändringshantering. Utveckla vår organisation och stödja initiativ för att säkerställa nollavvikelser vid introduktioner och bibehålla höga standarder för kvalitet och effektivitet. Förespråka DFA-principer för att integrera produktionsprocesser och strömlinjeformade monteringsprocedurer med produktutformning. Fungera som en avgörande länk mellan produktionsanläggningar och FoU-team, främja samarbete och innovation. Coacha ditt team för att utveckla och genomföra strategier för att förbättra produktivitet, minska kostnader och maximera resursutnyttjande. Samarbeta med tvärfunktionella team för att lösa tekniska utmaningar och implementera bästa praxis. Förstå och förespråka för behoven hos våra kunder, både externt och internt. Din profil Kandidat- eller masterexamen inom teknik eller ett relaterat område. Bevisad erfarenhet inom batteriproduktion eller relaterade branscher, helst med flera års relevant ledarskapserfarenhet. Gedigen bakgrund inom processteknik, med en djup förståelse för produktutveckling och DFA-principer. Utmärkta kommunikations- och ledarskapsfärdigheter, med förmåga att inspirera och motivera team över olika kulturer och ursprung. Strategiskt tänkesätt med en skarp blick för att identifiera förbättringsmöjligheter Behärskning av verktyg och tekniker för produktintroduktionshantering, såsom P-FMEA och ergonomiska bedömningar Flytande i svenska och engelska; ytterligare språkkunskaper är en fördel Ytterligare information om tjänsten Vänligen kontakta: Peter Franzén (Verkstadschef - Global Engineering, Batteriproduktion) [email protected] Ansökan Om du är redo att ta på dig denna spännande utmaning och leda teamet inom batteriproduktion på global nivå, vill vi höra från dig! Din ansökan bör inkludera ett CV, personligt brev och kopior av betyg. Vänligen ansök så snart som möjligt, men senast den 6 maj 2024! Urval och intervjuer kommer att äga rum under ansökningsperioden. Vi använder logik- och personlighetstester i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan genomföras för denna tjänst. Varmt välkommen att ansöka nu för att bli en del av Scania-teamet och vara med på vår resa mot en mer hållbar morgondag! Rekvisition 4720

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Chef för Hållbarhet och Arbetsmiljö på Scanias Motorbearbetning och Gjuteri

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. Var med och fortsätt utveckla en hållbar framtid med säkerhet, hälsa och miljö som fokusområden! Scanias ambition är att vara ledande i skiftet mot hållbara transportlösningar. På Scanias motorbearbetning och gjuteri utvecklar och tillverkar vi komponenter för våra bränslesnåla konventionella fordon. Vår ambitionsnivå är hög och vi vill utveckla vår verksamhet till yttersta klass, inte minst ur ett hållbarhetsperspektiv för människa och planet. I vårt arbete med att skapa en riktigt hållbar produktion och en attraktiv arbetsplats har gruppen som arbetar med säkerhet, arbetsmiljö, miljö, fastighetskoordinering och brandskydd en extremt viktig roll att spela. Är du den som kan inspirera och leda den här gruppen och hela vår verksamhet inom de här områdena? Dina arbetsuppgifter Tillsammans med ditt team på 8 medarbetare kommer du ansvara för att driva både långsiktig utveckling och support av vårt miljöarbete, vårt arbetsmiljöarbete och våra fastigheter med tillhörande brandskydd. Inom arbetsmiljöarbetet vill vi bland annat fortsätta arbetet med att skapa en säkerhetskultur i världsklass och goda förutsättningar för ett hälsosamt arbetsliv, inklusive ett ergonomiskt och psykosocialt perspektiv. Inom miljöarbetet behöver vi skapa ännu tydligare planer och genomföra aktiviteter för en hållbar produktion, med låg energiförbrukning och minskat avfall för att minimera vårt koldioxidavtryck. Inom fastighet har vi en fortsätt resa med projekt för att skapa verksamhetsanpassade och visuellt tilltalande miljöer både på våra kontor och i våra verkstäder med tillhörande pausrum, omklädningsrum och sociala ytor (Scania Visual Communication Standard). Dessutom vill vi fortsätta vårt arbete med ett riktigt gott brandskydd. I ditt uppdrag kommer du att arbeta nära alla på bearbetning och gjuteri, med allt från att förstå arbetsmiljöfrågor för våra medarbetare till hur våra teknikval påverkar miljöarbetet långsiktigt. Du ansvarar för att skapa de bästa förutsättningarna för att vår verksamhet ska kunna arbeta effektivt i enlighet med Scanias systematiska arbetsmiljöarbete, miljöpolicies och strategisk plan. Med en tydlig roadmap ser du till att upprätthålla en struktur så att ditt team, tillsammans med verksamheten, driver effektiva aktiviteter för att uppnå våra mål. Du kommer att samarbeta med andra SHE-gruppchefer inom Scania och företagshälsovården. Lokalt finns support från SPS Office och andra stödfunktioner för att skapa en hållbar, attraktiv och effektiv verksamhet. Du rapporterar till Head of Quality, SPS och SHE som sitter i ledningsgruppen för Motorbearbetningen. Vi tycker att det är viktigt för chefer på alla nivåer att fortsätta utvecklas som ledare och kommer att se till att du får en utvecklingsplan anpassad efter dig. Långsiktigt finns ett stort fält av möjligheter att bredda eller fördjupa din kompetens, både hos oss på Motorbearbetningen och inom andra delar av Scania. Är detta din nästa utmaning? Du är en person brinner för hållbarhet, både avseende miljö och arbetsmiljö, och trivs med tvärfunktionellt arbete i produktionsmiljö. Att inspirera andra, sätta tydliga mål och skapa och hålla en god struktur är några av dina styrkor. Som ledare är du lyhörd och har en god förmåga att skapa tillitsfulla samarbeten. Att utveckla verksamheten och medarbetarna är något av det roligaste du vet. Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet, erfarenhet av verksamhets- och personalansvar och har en god insikt i projektledning och förändringsarbete. Har du erfarenhet av att arbeta med ett eller flera av områdena miljö, arbetsmiljö, teknisk projektledning, fastighet, brand eller säkerhet är det mycket meriterande. Vi tror att du har en relevant akademisk bakgrund alternativt att du har skaffat dig motsvarande kunskap genom din erfarenhet. I den här rollen är god kommunikationsförmåga en förutsättning och du behöver behärska båda svenska och engelska flytande i tal och skrift. Ytterligare information För mer information är du välkommen att kontakta: Christina Caesar, 08 553 50463, nuvarande Gruppchef SHE (DMQSH) Remzija Kalic, 08 553 72183, Tf. Head of Quality, SPS och SHE (DMQ) Ansökan Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betygskopior. Vi använder logik- och personlighetstester i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst. Är du den vi söker och är redo att bidra till nästa nivå av hållbarhet för människan och planeten? Ansök redan idag! Ansök senast den 2024-05-06! Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad i Södertälje. Rekvisition 5847

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024