Montageledare

Har du erfarenhet från en arbetsledande befattning och förmågan att kunna läsa och förstå tekniskt underlag? Vill du dessutom utveckla dig i en bransch alla talar om där den ena dagen inte är den andra lik? Som Montageledare på Sumitomo får du ett spännande och varierande arbete med kunder från norr till söder. Välkommen med din ansökan! Företagspresentation Sumitomo SHI FW (SFW) är en global, innovativ leverantör av energieffektiva helhetslösningar för minskad klimatpåverkan. Med sina 1800 erfarna medarbetare, på fler än 20 olika platser i världen, står fokus på utveckling inom förnyelsebar energi och målsättningen att med sina tjänster bidra till att minska växthusgasutsläppen och vända den globala uppvärmningen. Sumitomo SHI FW Energi AB ingår i koncernen Sumitomo SHI FW Energia Oy och har sitt säte i Norrköping. Här tillhandahåller man avancerade ånggeneratorer och pannor för kraftproduktion och industriella processer som genererar högtemperaturånga för olika användningsområden. Dessa lösningar implementeras hos kund för att möta specifika behov inom energiproduktion och Sumitomo SHI FW Energi är involverade i byggandet, installation samt service och underhåll av anläggningarna. Läs gärna mer på www.shi-fw.com. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Montageledare ansvarar du för planering, organisering, genomförande och uppföljning av olika servicejobb på pannanläggningar runt om i Sverige. Arbetet sker i nära samarbete med ett kompetent och erfaret team av projektledare, projektsupport, konstruktör och produktion. Du ansvarar för korrekt förberedelse och organisering av montageplats, koordinerar teamet, övervakar arbetsflöden, säkerställer kvalitet och ser till att tidplan, förkalkyl och säkerhetsprotokoll följs. En del av rollen innebär också att göra inspektioner på kunders anläggningar. Rollen innefattar inte personalansvar då bland annat montörer och svetsare köps in från utländska och svenska entreprenörsfirmor, men förutom att leda deras arbete förväntas du även hantera personalärenden som inträffar på site. Vanligast är att varje installationsprojekt tar ca 2–3 veckor men varierar mellan 1–4 veckor beroende på storlek. Då kunderna finns i hela Sverige beräknas resdagarna till 50–150 dagar per år. Bostadsort är flexibelt i Sverige men du bör räkna med att vara på plats i Norrköping om så behövs, ex inför varje nytt projekt etc. Din profil Som person är du en motiverande och engagerad lagledare som har en stor vilja att lära dig nya saker. Du agerar utåtriktat och synligt, har lätt för att samarbeta med andra och är rak och tydlig i din kommunikation. Vidare lägger du mycket tid och energi på att nå önskat resultat, planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt och söker feedback från kunder för att utveckla leveransen. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga potential men det finns några specifika erfarenheter och kunskaper som vi tillsammans med kunden bedömer som nödvändiga och därmed krav att du har med dig in i rollen. Dessa är: · Gymnasieexamen · Minst 2 års erfarenhet i en arbetsledande befattning på kraftverk, inom industri eller bygg · God datavana · Förmåga att kunna läsa och förstå tekniskt underlag · Flytande svenska i tal och skrift · Goda kunskaper i engelska i tal och skrift · B-körkort Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: kommunikation, planering, relationsbyggande, kundfokus, samarbete och resultatorientering. Ansök redan idag! Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Urval sker löpande varför processen kan komma att stängas tidigare. Hoppas att vi möts i processen! Anastasia Almasidis, 0790-98 41 64 eller [email protected] Daniel Edqvist, 0721-42 69 23 eller [email protected] Väl mött! Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Produktionsledare

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och få möjlighet att leda i en dynamisk och teknisk miljö? Om du, precis som många andra, har en förpackning Kungsörnen-mjöl hemma och vill ta chansen att forma produktionen av världsklass bakom den, då är det just dig vi söker till rollen som Produktionsledare till vår paketering i Strängnäs. Bli en del av Cerealia, där vi tillsammans förenar ett starkt affärsfokus med ett brinnande intresse för människor i syfte att uppnå vår vision; att bli Nordens ledande livsmedelsföretag. Vi är en del av Lantmännen, en stor koncern med verksamhet globalt, där inspirerar och lyfter varandra på vägen mot våra mål! Det här kommer du att göra Som Produktionsledare har du en central roll inom produktionen där du ansvarar för vår paketering och lagring av mjöl för konsument- och grossistmarknaden. Ditt ansvar omfattar att produktionen sker enligt överenskommen plan med avseende på säkerhet, arbetsmiljö, kvalitet, leverans och kostnad. Du kommer löpande arbeta med ständiga förbättringar och effektivisering av våra processer och vi ser gärna att du tar initiativ till den utveckling vi befinner oss i. Du har personalansvar för ett skiftgående team av operatörer, där du ansvarar för att leda och fördela arbetet samt utveckla medarbetarna. Du arbetar aktivt för att motivera och engagera ditt team genom bland annat tydliga målsättningar och löpande resultatuppföljning. Utöver daglig kontakt med ditt team innefattar rollen flera andra kontaktytor internt, bland annat inom kvarnproduktion, underhåll, planering samt miljö- och kvalitet. I din roll förekommer även externa kontaktytor som utgörs av exempelvis leverantörer, kunder och myndigheter. Du ingår även i den lokala ledningsgruppen på anläggningen. Tjänsten är placerad i Strängnäs och rapporterar till Plant Manager. Det här behöver du för att lyckas och trivas Du har: - Erfarenhet av en ledarroll med personalansvar från producerande industri. - Vana att hantera flera olika system. - Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. - Med fördel erfarenhet av att leda skiftgående personal. - Med fördel en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du är: - En tydlig ledare som kan motivera teamet till framgång. Du har förmågan att skapa en trygg och produktiv arbetsmiljö där medarbetarna trivs och utvecklas. - En person med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Du kan hantera komplexa arbetsuppgifter och projekt på ett strukturerat sätt, samt säkerställa att allt går smidigt och enligt plan i produktionen. - Självständig och kan fatta beslut på egen hand när det behövs. Du tar initiativ och är proaktiv i att lösa problem och förbättra processer, vilket bidrar till en ständig utveckling av verksamheten. - Samtidigt är du en engagerad teamspelare som delar med dig av din kunskap och kompetens, vilket stärker gruppen som helhet och hjälper oss att nå våra gemensamma mål. Du delar våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord. Vi erbjuder dig En spännande roll där du får möjligheten att både utvecklas och utveckla. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade. Här har du möjlighet att arbeta, växa och utvecklas inom många olika områden. Låter det intressant? Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 14/5. Urval kan komma att ske löpande. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil. Vi tar inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten, detta för en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Malin Johansson, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 60 miljarder SEK på årsbasis. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se. Lantmännen Cerealia är en del av Lantmännens livsmedelsdivision. Vi utvecklar, tillverkar och saluför ett brett sortiment av nyttiga och hälsosamma livsmedel med basen i lokalt odlat spannmål. Vår kärnverksamhet är spannmålsbaserade produkter, inklusive mjöl, müsli, knäckebröd, pasta och pannkakor, men vi tillhandahåller även färdigrätter, vegetariska livsmedel och drycker, och mycket mer. Kungsörnen, AXA, START, FINN CRISP, Amo, Regal, Gooh och GoGreen är exempel på våra varumärken, som har ett gemensamt mål; att göra positiv skillnad inom livsmedel! Läs mer på www.lantmannencerealia.com.

24 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Produktionsledare, Anläggning

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Vår enhet anläggning arbetar med att underhålla, bygga gator och torg, hållplatser, gångbanor och cykelbanor, VA-arbeten, parker och övriga utemiljöer i Göteborgs stad. Som produktionsledare stöttar du projektledaren med arbetsledning och resultatuppföljning. Det innebär att du planerar och fördelar det löpande arbetet samt arbetar med kvalitet för olika projekt. Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter, där du har stora möjligheter att påverka arbetsinnehållet. Hos oss får du möjlighet att påverka göteborgarnas vardag och vara delaktig i att driva utvecklingen framåt i Göteborgs Stad. Rollen som produktionsledare/arbetsledare innebär många kontaktytor och kontinuerligt samarbete med olika samverkanspartners. För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs med att fatta snabba beslut och att operativt arbetsleda både medarbetare och entreprenörer. Vi tror att du är van vid en samordnande roll med högt tempo och har en väl utvecklad kommunikationsförmåga. Du får energi av att leda, engagera och motivera andra. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av att arbetsleda inom anläggningsprojekt. Du har minst en gymnasieutbildning inom anläggning eller likvärdig yrkeserfarenhet. B-körkort och goda kunskaper i svenska är ett krav. Ytterligare krav är erfarenheter av ritningsläsning och utsättningsinstrument. Du är en duktig administratör och bra på att organisera och planera ditt och andras arbete. God problemlösningsförmåga är en viktig del av arbetet tillsammans med ett engagemang för att utveckla verksamheten. Urval och intervjuer kan ske löpande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

23 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Produktionsledare till Kasthall

Är du produktionsledare och söker nya möjligheter? Nu söker vi en driven och engagerad produktionsledare till vår kund Kasthall i Kinna. Ta chansen att bli en del av ett härligt team där man jobbar tillsammans mot uppsatta mål och där du som person kan utvecklas. Om företaget Kasthall är ett svenskt designföretag som designar och tillverkar exklusiva mattor för privata hem och offentliga miljöer. Kasthall grundades 1889 och har sedan dess haft sin svenska tillverkning i den egna fabriken i Kinna, Västsverige. Kasthall är idag en av de ledande aktörerna på den globala marknaden, och har större delen av omsättningen utanför Sverige. Framgången kommer från en stark premium-medvetenhet, hög design-nivå & innovationstänk, gediget hantverkskunnande samt höga kvalitetskrav på både material, design och tillverkning. Kasthall har idag drygt 90 anställda och finns representerade i 30 länder med showroom och butik i New York, Milano, Stockholm, Göteborg samt Kinna. Arbetsuppgifter Som produktionsledare på Kasthall ansvarar du för att leda och planera det dagliga arbetet där du säkerställer att mål följs upp och rapporteras. Du håller i informationsmöten, personal- och utvecklingssamtal och är delaktig i rekrytering. Du kommer ansvara över förbättringsprojekt för din avdelning samt underhålla, utveckla och uppdatera företagets ledningssystem. Vidare kommer du att arbeta aktivt med arbetsmiljöfrågor, attestera tidrapporter och fakturor, samt ansvara för inköp av utrustning inom gällande budget. Vid eventuella förseningar ansvarar du också för att informera andra avdelningar. Om dig Du är en engagerad ledare som värdesätter och tar vara på gruppens styrkor och olikheter på ett konstruktivt sätt. Du inspireras av att utveckla ditt team och när andra lyckas blir du extra motiverad. Du trivs i en händelserik och spännande miljö där du fokuserar på lösningar. Vidare vågar du ta tag i saker som du ser kan förbättras. Du kommunicerar enkelt och skapar goda relationer med både ditt team och övriga kontaktytor i organisationen. Du gillar ordning och reda och har en god förmåga att prioritera. Vi söker dig som har erfarenhet som produktionsledare och goda kunskaper i svenska och engelska.Det är meriterande om du har erfarenhet av inom Lean Manufacturing och av affärssystemet Jeeves Om anställningen Tjänstgöringsgrad: 100% Placeringsort: Kinna Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: provanställning/tillsvidare Information Denna rekryteringsprocess hanteras av Lernia och vid frågor om tjänsten kontakta Lernias rekryteringskonsulter Malin Arnesson: [email protected] eller Nathaile Haglund Georgiev: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Forma framtiden med oss Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Produktionsledare

* Detta är en intresseanmälan för framtida tjänster i tillverkande industri. Om tjänsten Detta är en intresseanmälan för framtida produktionsledartjänster i tillverkande industri! Är du intresserad av att bli kontaktad när våra kunder behöver söka sin nästa produktionsledare? Dessa tjänster är normalt sett heltidstjänster på tjänstemannaavtal där du rapporterar till en produktionschef eller liknande. Arbetsbeskrivning Att planera och leda den dagliga produktionen tillsammans med en eventuell produktionsplanerare efter produktionschefens direktiv är din huvudsakliga uppgift. Vi söker dig som Vi tror att du har högskoleutbildning och kanske ett par års arbete i producerande verksamhet, och nu ser du en framtida karriär som ledare i den för Sverige så viktiga industrin. Din ansökan kommer att ses som en intresseanmälan och gör det möjligt för oss att hjälpa dig mot din framtida arbetsgivare.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Verkstadstekniker för gradavdelningen på RZ Riboverken i Frölunda!

Vill du arbeta med frihet under ansvar och jobba med gradmaskiner, ha omväxlande arbetsuppgifter och vara en del av ett härligt team i Västra Frölunda? Har du tidigare erfarenhet som bilmekaniker eller annat jobb som kräver fingerfärdighet? Då kan du vara den vi söker till att bli RZ Riboverkens nästa verkstadstekniker! Om rollen som verkstadstekniker Som verkstadstekniker kommer du arbeta på gradavdelningen, främst med gradmaskinen men även deras fladdermaskin. Ni är två personer på gradavdelningen och arbetet sker både självständigt och i samarbete. Du ansvarar för att ställa in maskinen rätt utifrån beskrivning, köra maskinen samt kontrollmätning innan produkterna skickas vidare till nästa stationen. Du arbetar i ett behagligt tempo där det är enkelt att följa instruktioner. Till en början kommer du gå bredvid en senior kollega som hjälper dig. Materialkännedom är fördelaktigt för denna roll då du behöver vara noggrann vilket slippapper som används till vilket material och hur materialet ska hanteras på bästa sätt. För att trivas i rollen som verkstadstekniker behöver du vara händig och noggrann. Du ansvarar för ditt arbete och ska trivas med att ha omväxlande arbetsuppgifter där du behöver tänka till. Du får produkterna (batchen) från en kollega och skickar sedan vidare till nästa när du är färdig, vilket innebär att du behöver kontrollera att kvaliteten på batchen är i godkänt skick. Ibland behöver du vara snabb på att växla om till ny arbetsuppgift för att produktionen ska fortsätta framåt. Förutom den kollega du arbetar med tillsammans på gradavdelningen är det cirka 28 personer i verkstaden. Det är en go stämning där alla samarbetar. Resor i Göteborgsområdet kan förekomma för leverans av produkter samt hämtning av material. I rollen som verkstadstekniker söker vi dig som har: För att axla rollen som verkstadstekniker behöver du trivas med att ha frihet under ansvar. På sikt behöver du trivas med att vara självgående och kunna kontrollera kvaliteten på ditt arbete. Du behöver vara öppen för att hoppa in och hjälpa till om så behövs. Du ska vilja jobba hands on, även om jobbet inte är så fysiskt krävande i sig. Skallkrav •Arbetserfarenhet inom verkstad, industri, produktion eller liknande område, exempelvis bilmekaniker. •Mek-intresse. •Truckkort. •B-körkort. •Svenska, flytande i tal & skrift. Vi lägger stork vikt på personlighet. Du behöver vara händig, noggrann och vara öppen för att hoppa in och hjälpa dina kollegor. Har du ett naturligt driv där du gillar att jobba med frihet under ansvar kommer du trivas i denna roll. Som verkstadstekniker behöver du även vara proaktiv och kunna effektivisera ditt arbete genom materialkännedom och helhetsperspektiv. Du behöver även vara kommunikativ och social för att bidra till en go stämningen med dina kollegor. Om RZ Riboverken RZ Bikoverken är en del av RZ Gruppen, en koncern med mekaniska verkstäder specialiserade på konstruktion, prototyper och tillverkning. De har bred kompetens inom områden som skärande bearbetning, plåtbearbetning, verktyg och fixturtillverkning samt montering. RZ Riboverken har varit etablerat på marknaden i mer än 50 år och ligger i västra Frölunda. Maskinparken består av moderna CNC-styrda maskiner såsom laserskärning, stansning, bockning, valsning, svetsning och all form av efterbehandling. I deras monteringsavdelningar utförs montering av färdiga produkter och hela system och även styckförpackning med tillhörande komponenter. Många av deras kunder finns i branscher som telecom, fordons- och flygindustri, försvars- och rymdindustri, optik- och lasermätning, elektronik, förpackning och medicinteknik. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos RZ Riboverken. Rekryteringsprocess Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: [email protected]. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos kundföretaget. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot din ansökan! Villkor Start: Enl. ö.k Omfattning: Heltid, skift. Arbetstid: mån-fre, 6-15, 6.30-15.30 eller 7-16, utifrån önskemål Ort: Göteborg, västra Frölunda. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Produktionsledare till Inpac i Lund AB

. Inpac i Lund AB är ett framstående företag specialiserat på kontraktstillverkning av probiotika och kosttillskott. Inpac är baserat i Lund och har upplevt betydande tillväxt. Med 65 anställda och en omsättning på 250 MSEK strävar bolaget ständigt efter utveckling och optimering. Verksamheten genomsyras av ledorden Agera, Transparens och Samarbete, och söker nu två engagerade och kompetenta produktionsledare för att stärka sitt team.  Vill du vara en nyckelperson i ett växande företag med fokus på kontraktstillverkning av hälsoprodukter? Inpac i Lund AB söker nu två passionerade produktionsledare som vill vara med och driva utvecklingen framåt! Varför Inpac i Lund AB? * Spännande tillväxt: Inpac är ett lundabaserat företag mitt i en expansiv fas, där du kan komma att spela en avgörande roll i utvecklingen framåt. * Innovativt fokus: Inpac specialiserar sig på kontraktstillverkning av probiotika och kosttillskott - en bransch i framkant. * Dynamiskt arbetsklimat: Med ledorden Agera, Transparens och Samarbete skapar Inpac en arbetsmiljö där du kan växa och trivas.  Produktionen är hjärtat i Inpacs verksamhet. För att säkerställa leverans av högkvalitativa produkter i rätt tid är det avgörande att fastigheten och maskinparken fungerar optimalt. Rollen som produktionsledare blir därmed nyckeln till företagets fortsatta framgång. Under våren 2024 kommer Inpac flytta till en ny fabrik. Detta innebär att början av 2024 kommer att präglas av denna spännande förändring, och som produktionsledare kommer du att vara en central del i att säkerställa smidigheten i processen. Samtidigt kommer du att ha ansvaret för att produktionen inom ditt ansvarsområde fungerar under flyttperioden.  På Inpac i Lund AB leder du ett arbetsteam som omfattar 2-skift om cirka 15-20 anställda på avdelningen. I rollen som produktionsledare arbetar du 2-skift (förmiddag, eftermiddag) och följer ditt skiftlag. Tjänsten innefattar att ansvara för att maskiner, material och personalresurser utnyttjas optimalt i syfte att uppnå uppsatta mål för företaget och avdelningen. Dina Huvudsakliga Arbetsuppgifter: * Strategiskt Ledarskap: Ta ansvar för arbetsledning inom din funktion och vara en nyckelspelare i produktionens framgång. * Optimerad Produktion: Bemanna och optimera produktionslinjer för att säkerställa effektivitet och kvalitet. * Säkerhetsåtgärder och Rapportering: Delta vid skyddsronder och hygienronder. Rapportera avvikelser, risker samt eventuella tillbud/olyckor. * Kvalitetsgaranti: Säkerställ att produkter levereras i rätt tid och med hög kvalitet samt hantera kvalitetsutredningar. * Utbildning: Utbilda operatörer på linjerna i förbättrade/optimerade processer. Vara behjälplig med att stödja produktionslinjerna vid behov. * Arbetsmiljö: Arbetsmiljöansvar för en säker och trivsam arbetsplats. Stödja och coacha produktionspersonal genom enskilda samtal. * Smidig Fabriksflytt: Bidra till en framgångsrik övergång till Inpacs nya fabrik, samtidigt som produktionen inom ditt ansvarsområde fortsätter att prestera under perioden. Personliga egenskaper: Som person är du som sökande lösningsfokuserad och flexibel för att navigera i en dynamisk arbetsmiljö. Du har ett tydligt och involverande ledarskap och är bra på att skapa ett motiverande team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa in som produktionsledare på Inpac i Lund AB krävs det att du är målinriktad, strukturerad och arbetar kvalitativt. En stark organisatorisk förmåga är avgörande, särskilt med tanke på den kommande fabriksflytten. Du bör vara förändringsberedd och kapabel att guida teamet genom övergångsperioden med fokus på effektivitet och kvalitet.   Kompetenskrav: * Arbetslivserfarenhet med dokumenterad erfarenhet från ledande position i producerande bolag och produktionsprocessen (produktions-, produkt- och teknikkompetens)  * Utbildning på akademisk nivå inom ämnesområde som är relevant till befattningen och/eller mångårig och dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter * Erfarenhet av förändringsarbete * God förmåga att leda och utveckla personal med utgångspunkt i företagets värdegrund  * God erfarenhet att arbeta med säkerhet och arbetsmiljö relaterade frågor * Erfarenhet av att arbeta i olika produktionssystem * Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift     Intresserad? I denna rekryteringsprocess samarbetar Inpac i Lund AB med Processbemanning Svenska AB. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Sofia Eriksson på tel. 070-224 98 47. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Vi tillämpar löpande rekryteringsprocess och omber dig att söka omgående. Ansök via länk nedan.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Produktionsledare till ABB Traction

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid. Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter. Vi på Traction söker nu en erfaren och engagerad Produktionsledare som är redo att ta ansvar för en av våra produktionsavdelningar. Här får du möjligheten att leda, engagera och utveckla ett team på cirka 20 skickliga medarbetare, inklusive lagledare. Vi arbetar med montering, bearbetning, målning och rutintestning av tågmotorer. Som Produktionsledare kommer du att spela en central roll i att säkerställa både produktivitet och kvalitet genom att coacha och motivera dina kollegor. Du kommer även att arbeta i nära samarbete med andra avdelningar för att uppfylla våra kunders projektbaserade krav. Du rapporterar till vår Produktionschef. Dina ansvarsområden Som produktionsledare kommer du att arbeta dagtid, med skift som varierar beroende på beläggningen. Chefsansvar för personal och arbetsmiljö. Du arbetar tätt tillsammans med din grupp och de stödfunktioner som finns för att ständigt utveckla teamet med avseende på säkerhet, kvalitet och leverans. Du ansvarar för att säkerställa att våra motorer uppfyller höga kvalitetskrav och följer avdelningens riktlinjer. Ett gott samarbetet med produktionstekniker och kvalitetsansvariga är nyckeln till ständiga förbättringar. Tillsammans med den andra avdelningen, planeringen och produktionsteknik, säkerställa att våra produkter levereras i rätt tid. Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av en producerande verksamhet och ett par års erfarenhet av att arbeta i någon form av ledande befattning. Du är trygg i ditt ledarskap och du arbetar aktivt med att engagera och inspirera din omgivning för att tillsammans åstadkomma förändring och goda resultat. Detta gör du genom att vara en tillgänglig och synlig ledare som för en rak, tydlig och öppen dialog. Du har erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete med t.ex. och vana av att sätta upp och använda mätetal för att styra och utveckla en producerande verksamhet. Du motiveras av att arbeta med problemlösning och ständiga förbättringar. Du är administrativt skicklig med en god ekonomisk förståelse, vilket gör att du känner dig bekväm med att göra analyser för framtida utveckling. Du kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift. Mer om oss ABB Traction är ledande inom traktionsteknik och driver på innovationer inom järnvägstrafik och e-mobilitet. Våra lösningar för framdrivningssystem, hjälpkraft och energilagring bidrar till att göra transporterna mer hållbara samtidigt som de sparar energi varje dag. Våra medarbetare och vår kultur är grunden för våra framgångar. Tillsammans gör vi skillnad för våra kunder varje dag. Rekryterande chef Enrico Pingani, +46 705 24 49 46, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Håkan Sjöberg, +46 703 96 00 02; Ledarna: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47; Unionen: Ing-Marie B Lindgren-Turpeinen, +46 703 30 75 40. Övriga frågor ställs till Talent Partner Linda Lundstedt, +46 722 05 65 54. Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Välkommen med din ansökan senast 09.05.2024. Urvalet görs löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Notera att anställningsprocessen på ABB Sverige inkluderar en referenskontroll, ett drogtest och vid vissa rekryteringar även en utökad bakgrundskontroll. Vi ser fram emot din ansökan och uppskattar om ansökan är i PDF format. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

19 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Linnéa söker dig som vill arbeta som Projektledare inom produktion!

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vill du tillhöra en gemenskap av ingenjörer med olika erfarenhetsnivåer och inriktningar, där ledarskapet och viljan att göra något spännande i karriären är en gemensam faktor? Då är det vårt team du söker! Du kommer tillhöra en grupp som ständigt vill bli bättre och ha roligt tillsammans. I din roll som projektledare hos oss kommer du att skapa värde genom att leda projekt av varierande storlek och komplexitet åt några av marknadens mest spännande teknikbolag. Din uppgift är att stödja våra kunder inom energi, processindustri och tillverkning med allt från investeringsprojekt inom produktion till produktutveckling eller industrialiseringsprojekt. Som projektledare hos oss kommer du att utveckla och stärka din förmåga att organisera, prioritera och lösa komplexa problem. Du kommer få ansvar att driva projektet framåt och säkerställa att målen uppfylls inom tid och budget. Ditt ledarskap och din förmåga att kommunicera tydligt och effektivt kommer att vara en bidragande faktor för projektets utveckling. Idag är vi en grupp projektledare med 0 till 25 års erfarenhet från ledande roller inom industrin. Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt. Du kommer att ha förmånen att omges av kompetenta kollegor som gärna delar med sig av sin erfarenhet och kunskap. Vi anser även att en god balans mellan arbetsliv och fritid är viktigt. I huvudsak är uppdragen hos våra kunder, vilka geografiskt befinner sig mellan Södertälje och Uppsala, alternativt i våra egna lokaler eller på distans. Vi får ständigt förfrågningar att hjälpa kunder över hela Sverige, det är därför meriterande om du vill ta uppdrag på andra orter. Varför jobba med mig? – Rekryterande chef Linnéa: ”Jag är en ledare som tycker om struktur, ambition och gemenskap. Jag drivs av utvecklande och spännande uppgifter med tydliga mål. Jag anser att teamwork utnyttjar individers olika styrkor och färdigheter, vilket leder till mer innovativa idéer och kreativa problemlösningar. Jag tror på att varje enskild individ har obegränsad potential så länge drivkraften finns. Att vara ett bra team som stöttar och hjälper varandra gör att arbetsplatsen känns roligare och mer trivsam.” Kravspecifikation Vi söker dig med 5-10 års erfarenhet av projektledning inom industri, gärna från produktion eller produktutveckling. Du är utbildad ingenjör och det är meriterande om du har erfarenhet av projekt inom olika branscher, t.ex. fordon, försvar, energi eller liknande. Som person har du en förmåga att skapa trygghet, engagemang och framgång inom dina projekt. Du drivs av att lösa utmaningar tillsammans med andra och du bidrar alltid med det där lilla extra. Du är positiv, resultatinriktad och tycker om att arbeta med andra människor. Är du certifierad inom några av följande ramverk och områden: PMP, IPMA, PRINCE2, Agile eller liknande är detta meriterande, men inget krav. Om du inte redan är certifierad projektledare kommer du få den möjligheten hos oss. Du som söker skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Ytterligare information Club AFRY har en mängd olika klubbar med förmånliga priser för dig som vill vara aktiv även efter arbetstid! Kanske kan vi locka med skidresor, brädspelskvällar eller nybörjarkurs i golf? Om du är redo att utveckla dig själv i en dynamisk och engagerande miljö, så är detta din möjlighet. Du kan bli en del av vårt team som formar framtiden som projektledare inom industri- och produktutveckling. Ansök idag och bli en del av vårt härliga team! För frågor gällande tjänsten, teamet och din framtida chef, kontakta Group Manager Linnéa Björkman, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 19 maj! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Produktionsledare till Torsby

Om företaget Torsby ses som Sveriges sydligaste vildmark med allt från storviltsjakt till högklassiga fiskevatten. Vi söker nu en produktionsledare till just dessa trakter. I fabriken arbetar man med att montera komponenter på mönsterkort som blir till kretskort. Det används i sin tur i teknisk utrustning inom medicin, industri och tunga fordon. Företaget är specialiserad på tillverkning av produkter som verkar i tuffa miljöer och med höga krav på kvalitet och prestanda. Rekryteringen kan leda till en visstidsanställning eller en direktrekrytering. Rekryteringen sker löpande, sök därför redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Tveka inte, dina kunniga och glada kollegor väntar på att få hälsa dig välkommen! Dina arbetsuppgifter Som Produktionsledare kommer du att ha en central roll i att övervaka och samordna aktiviteterna inom ditt ansvarsområde och att leda ditt team. Du kommer att inneha ansvar för personal, arbetsmiljö, rapportering av produktionsdata och säkerställa efterlevnad av beslutade rutiner och arbetssätt. Vidare innefattar ditt ansvar förbättringsarbete, utveckling och implementering av arbetsmetoder i samråd med andra ledare. Du kommer även att arbeta med kvalitetsärenden. Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Det här uppdraget är en hyrrekrytering och om allt fungerar som det ska är uppdraget tänkt att leda till en tillsvidareanställning hos kundföretaget. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

18 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024