Produktionsledare till Preciform AB

Produktionsledare med fokus på förändringsprocesser, kommunikation och laganda Preciform, en ledande leverantör inom fordonsindustrin, expanderar och söker nu en Produktionsledare som är prestigelös, förändringsdriven och har en stark förmåga att agera. Om du är en person som trivs i en miljö där problemlösning, tydlig kommunikation och effektivitet står i centrum, då är det dig vi letar efter. Om företaget: Preciform, en del av den svenska koncernen CalixKlippan AB, specialiserar sig på leverans av komponenter och delsystem till fordonsindustrin, från personbilar till tunga fordon. Vi är kända för vår kompetens inom formsprutning och montering, med en imponerande maskinpark och en dedikerad personalstyrka på cirka 80 medarbetare. Vårt arbete präglas av innovation, kvalitet och ett starkt teamarbete. Rollbeskrivning: I rollen som Produktionsledare blir du en nyckelspelare i vårt team, med ansvar för cirka 40–50 anställda och en varierad grupp bemanningskonsulter. Du kommer att leda verksamheten genom exempel, med fokus på att lösa problem, förbättra processer och inspirera ditt team till att nå gemensamma mål. Din förmåga att kommunikativt förmedla visioner och strategier, samt att motivera och coacha ditt team, är avgörande för att uppnå framgång. Vem är du? Har utbildning eller relevant erfarenhet inom produktion/logistik och erfarenhet som ledare inom samma område. Är en skicklig problemlösare som trivs med att ta initiativ och driva förändring. Har praktisk erfarenhet av moderna produktionsmetoder och förbättringsarbeten såsom LEAN och 5S. Är en utmärkt kommunikatör och organisatör, med förmåga att inspirera och motivera ditt team. Besitter en god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska. Varför Preciform? Arbeta i en miljö där din förmåga att lösa problem, kommunicera effektivt och leda med exempel värderas högt. Du kommer att vara en del av ett företag som ständigt strävar efter förbättring och innovation, där din roll är avgörande för vår framgång. Ansökan: Är du den drivna och förändringsbenägna ledare vi söker? Skicka in ditt CV och personliga brev via rekryteringsverktyget Yobber. För ytterligare information och support, kontakta [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Produktionsledare till Sigma Polymer Group

Sigma Polymer Group är ett ledande företag inom specialiserade högkvalitativa polymera produkter. Vi erbjuder tekniska komponenter i gummi, gummi till metall, silikon och polyuretan. Med över 75 års erfarenhet och med produktion i Estland och Sverige omsätter vi ca 30 MEUR. Sigma är en uppskattad huvudleverantör till ett stort antal företag och industrier. Sigma Polymer Group expanderar och vi söker nu dig som vill ha en ledande roll i vår framtida tillväxt. Vår geografiska marknad är Europa med huvudsakligt fokus på Norden. Rollen är placerad i Örebro, där vi också har produktion. Läs mer på; https://sigmapolymergroup.com Produktionsledare med stort intresse för teknik och ständiga förbättringar till Sigma Polymer Group Vi förstärker nu organisationen med ytterligare en produktionsledare och vi ser fram emot att du blir en del i vårt team! Rollen Som Produktionsledare får du ett operativt ansvar för ca 20 anställda i produktionen. Till din hjälp har du även två teamledare på respektive skift. Rollen innebär att du har ett övergripande ansvar för personal, arbetsmiljö, kvalitet, leveranser och produktivitet. Du förväntas dagligen coacha, bevaka och styra mot mål och uppsatta KPI:er. Förutom den dagliga driften kommer det vara stort fokus på att driva, initiera och vara en aktiv del i förbättringsarbetet. Vi vill också att du skapar förutsättningar för avdelningens utveckling och få medarbetare att ständigt vilja växa och utvecklas i sina roller. Du rapporterar till platschefen och ingår i ledningsgruppen på Örebrofabriken. Vem är du? Vår kandidat har stor kunskap inom teknik, du kan exempelvis vara maskiningenjör, produktionsingenjör eller har skaffat dig motsvarande erfarenhet från tillverkande industri. Vi ser att du har 3–5 års tidigare erfarenhet av en ledande roll inom produktion och förbättringsarbete. Du har erfarenhet av praktisk tillämpning av olika produktionsmetoder som exempelvis Lean och 5S. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Har du erfarenhet av att arbeta i M3 ser vi det som meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen. Du är engagerande, kommunikativ och har en mycket god förmåga att stödja och inspirera personalen att utvecklas genom delaktighet. Vidare drivs du av utveckling, problemlösning och förbättringsarbete. Du gillar och förväntas att jobba nära dina medarbetare och den dagliga verksamheten. Vad kan Sigma Polymer Group erbjuda dig? Sigma har en agil och decentraliserad organisation där alla har möjlighet att påverka beslut, resultat och utveckling. Vi kombinerar den globala organisationen med en familjär känsla. Vi vill ha kul på jobbet – enkelhet i vardagen är viktigt för oss! Ansökan och information Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler, på tel. 070-591 90 33 alternativt HR-konsult Linnea Arvidsson på tel. 070-301 99 80. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte på att ansöka omgående. Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är den 5 maj.

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Regional Produktionsledare Teknisk Bevakning

Vill du också arbeta i en miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vill du påverka och bidra till Sveriges säkerhet och att vi kan fortsätta leva i ett demokratiskt land? Om enheten FMTIS söker en civil medarbetare som Regional Produktionsledare inom Teknisk Bevakning till Genomförandeenhet Norr med placering i Boden. Genomförandeenhet Norr (GE Norr) bedriver verksamhet som säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda, dygnet runt – året om. Enheten består i dagsläget av ca 120 medarbetare fördelade på 5 avdelningar som verkar på sju orter inom Militärregion Norr (MR N) område (från Sundsvall till Kiruna) vilka leds från GE Norr stab i Boden. Huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten som regional produktionsledare är placerad på GE Norr stab. I befattningen ingår samarbete med övriga regionala produktionsledare. Inom enheten finns även projektsamordnare inom teknisk bevakning, IT och transmission som utgör tekniskt stöd, kalkylerar, projekterar och byggleder. Du kommer även att ha ett nära samarbete med enhetens avdelningar för att planera, leda och följa upp produktionen inom enheten. Som regional produktionsledare teknisk bevakning har du möjligheter att bygga ditt kontaktnät och att påverka samt utveckla dina arbetsmetoder för att få en övergripande bild och nå resultat. Som produktionsledare teknisk bevakning kommer du att: • Fördela, planera samt följa upp inkomna uppdrag/ärenden • Efter givna krav och prioriteringar besluta och prioritera den dagliga produktionen • Ansvara för samt leda produktionsmöten • Representera chefen GE Norr vid samverkans- och planeringsmöten • Samverka med lokala kunder, leverantörer och internt inom FMTIS • Arbeta nära avdelningarna för att tillsammans driva utvecklingen framåt Arbetet utförs i huvudsak i Försvarsmaktens lokaler och anläggningar.  KRAV Kvalifikationer • Avslutad 3-årig gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande aktuell erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren • Erfarenhet av produktionsplanering och arbetsledning • God administrativ förmåga och god kunskap i MS Office • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort (manuell växellåda) Personliga egenskaper Som person är du självständig, serviceinriktad och du har god samarbetsförmåga. Du har en teknisk läggning, har god analytisk förmåga, är säkerhetsmedveten och strukturerad. Vi lägger mycket stor vikt på dina personliga egenskaper och att vi bedömer att du kommer att passa in i befintligt arbetslag. MERITERANDE • Dokumenterad säkerhetsteknikutbildning • Kunskap om SFF:s olika regler och normer • Erfarenheter av och kännedom om Försvarsmaktens ledningssystem • Erfarenheter av att prioritera utifrån givna styrningar/direktiv För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Civil befattning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Boden. Resor ingår i jobbet då arbete och utbildning förekommer inom enhetens geografiska område och i övriga delar av landet. Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse. I Försvarsmakten benämns befattningen Regional Produktionsledare Upplysningar om befattningen Mikael Sjögren Upplysningar om rekryteringsprocessen Johan Bäcklund Fackliga företrädare SACO Agnetha Landqvist SEKO Matz Felix OFR/S Martin Sparr OFR/O Heikki Videll Samtliga nås via växeln på 019-39 35 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-10. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Skiftledare/Shift Manager

Om rollen Som Shift Manager hos kommer du ha ansvar för att se till att de tjänsten som ska utföras av underhållsteamet under skiftet sker. Detta kommer bland annat att innefatta korrigerande och förebyggande underhåll. Rollen kommer även innebära kontroll av den dagliga teamverksamheten och att delta i de dagliga verksamhetsmötena med kunden. Viktigt för rollen är även att sköta uppföljning av dagliga KPI:er och prioritering av dessa kommer att utföras av Shift Manager. I rollen som Shift Manager kommer du även ha ansvar för säkerhetskontroller av utrustning samt säkerställa att sin egen och teamets tekniska kunskaper alltid är uppdaterade. Det kommer vara av stor vikt att följa företagets policys hela tiden. Som Shift Manager kommer du vara en del verksamheten. Rollen innefattar skiftarbete. Du kommer att ha ansvar för följande: Att vara en del av Resident Maintenance team och analysera brister och tekniska data Att vara en del av Incident Manager om en eventuell olycka skulle ske Dela med dig av din kunskap och erfarenhet till ditt team Arbete med olycksförebyggande arbete inom verksamheten Personalen som ingår i ditt team Vem är du? Vi tror att du är en driven, samarbetsvillig och kommunikativ person som har erfarenhet från tidigare ledarskapsroller. Vi ser gärna att du är självgående, resultatfokuserad samt kvalitetsmedveten. Som Shift Manager tror vi att du har ett gott omdöme och en ledarskapsförmåga där du får med dig alla i ditt team och tillsammans arbetar mot uppsatta KPI:er. Viktigt för rollen är även att du har en god kommunikation med ditt team. Vi ser gärna att du har: Utbildning inom exempelvis Maintenance Engineering eller annan utbilding som anses likvärdig Några års erfarenhet av arbete med fokus på automation, underhållsarbete eller likvärdigt arbete Några års erfarenhet som Teamleader eller annan likvärdig ledande position Kan kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska Erfarenhet av MS Excel, MS Word, PowerPoint och Outlook Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med CMMS system (Computerised Maintenance Management System) Låter detta som något för dig? Ansök redan idag!

8 april 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Senior Manager, Strategy & Operational Excellence

Ignite your career with Swedish Match: Senior Manager, Strategy & Operational Excellence wanted! Are you ready to be part of a company dedicated to transforming the tobacco industry towards a smoke-free future? Then look no further. We're redefining the industry by offering smoke-free alternatives to traditional cigarettes, with a focus on innovation, sustainability and responsibility. Join us on our journey as Senior Manager, Strategy & Operational Excellence! Shape the future of our oral smoke-free category In this position you will play a pivotal role in leading the development and execution of strategic initiatives and the operations masterplan. You'll contribute to succefull integration between Phillip Morris International and Swedish Match, as you set-up governance forums and establish monitoring mechanisms to ensure alignment with overall business objectives and provide regular updates to Senior Management. Are we a good match? This role requires strong leadership skills, collaboration and strategic thinking to achieve our ambitious objectives, as you will drive and monitor the obejctive setting and KPIs for Operations. Therefore you also thrive when collaborating in cross-functional teams, while defining the global industrial strategy for the oral smoke-free category. Your main tasks and responsibilites include: - Lead the deployment of oral smoke-free operations strategy through effective program management and continuous improvement methodologies. - Partner with operations departments to implement strategic programs aimed at cost savings, productivity increases and Supply Chain resilience within the oral smoke-free category. - Oversee the development of manufacturing centers' capabilities and capacities to support long-term growth objectives. - Serve as the operations PMO for ressource allocation, prioritization, and project portfolio management. - Collaborate with finance and other key stakeholders for operations CAPEX budget preparation, management and monitoring. - Establish a productivity governance forum within Swedish Match and align with PMI's productivity management program. Qualifications: - Master degree in business administration, engineering or similar. MBA preferred. - Proven experience within strategic development within manufacturing in a global company. - Strong project management skills and experience in leading cross-functional teams. - Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to influence stakeholders at all levels. - Analytical mindset with the ability to translate complex data into actionable insights. - Knowledge of continuous improvement methodologies such as SDDS/PDCA is desirable. - Experience in the tobacco industry or FMCG sector is a plus. Are you ready to join us? If you're passionate about driving change and making a difference, seize this opportunity and be part of a dynamic team passionate about driving operational excellence and shaping the future of the tobacco industry and create a smoke-free furture. Apply now and be part of our journey towards a better tomorrow! You apply by clicking the ”Apply now” button below, where you enter your personal details, enclose CV and cover letter written in English or Swedish. We kindly ask you to submit your application as soon as possible, as we may work continuously with the selection and interview process. If you have questions you can contact Mattias Gustafsson, VP Operations on phone +46 703734874. We look forward hearing from you Swedish Match is a listed company on the international market. We develop, manufacture and sell well-known brands of the highest quality in the Smokeless Products and Lights segments. With a flexible, innovative, and sustainable approach, we are working for having the right strategy, people, competences, products and structure in place to quickly meet changing market conditions. We want to maximize enjoyment of our products by minimizing the carbon footprint. With a portfolio of modern brands and brands with a long tradition, Swedish Match offers products both with and without tobacco that meet market demand. Offering tobacco consumers alternatives to cigarettes is at the heart of what we are doing. That's why we who work at Swedish Match are proud to work here – because together we make a difference!

7 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Produktionsledare till Partex

Partex är i stora delar av världen liktydigt med en totalleverantör av märksystem i olika material som t ex. plast, folie och rostfritt stål. Vi har märkprodukter för alla typer av ledningar, kablar, rör och elektriska komponenter. Koncernen omsätter ca. 350 MSEK och har anställda i 15 länder runt om i världen. Rollen Produktionsledaren ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. I rollen som produktionsledare är du tillsammans med dina kollegor inom produktion ansvarig för att kunderna får produkter levererade enligt förväntan. I din roll kommer du ansvara och medverka i att effektivisera produktionen i den takt som krävs samt att funktion, underhåll och service på samtliga hjälpmedel och verktyg efterhålls. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att leda verksamheten operativt genom att tillsammans med ditt team följa upp och proaktivt förbättra kvalitet, leveransprecision, kostnad och produktivitet. Du ansvarar också för budget, nyckeltal och förbättringsarbetet. Som produktionsledare ansvarar du även för personalfrågor och kompetensutveckling. Vem är du Du är en engagerad ledare som gillar att utveckla människor och produktionsprocesser. Du är närvarande i din roll och du lägger stor vikt vid att motivera och samarbeta med ditt team. För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av produktionsledning, kanske från en större produktion eller en tillverkande industri. Har du tidigare erfarenhet av LEAN är det meriterande. Vi arbetar idag i ERP-systemet Monitor G5 vilket vi gärna ser att du har erfarenhet av. Produktionsteamet på plats är en flexibel grupp av människor och därför är det viktigt för oss att du har ett ödmjukt ledarskap med god kommunikation. Vi erbjuder En arbetsplats där samarbete är nyckelordet. Vi jobbar hårt med att implementera vår värdegrund som bygger på Kvalitet, Närhet och Långsiktighet. Företaget är fundamentalt väl förankrat och har under lång tid utvecklat så väl omsättning som lönsamhet, så du kommer in i en väl fungerande miljö. De finns trots det stora möjligheter att förbättra och utveckla verksamheten ytterligare och i den här rollen är frihetsgraden stor för att genomföra de tankar och idéer man har tillsammans med teamet. Övrigt Din ansökan vill vi ha senast den 5 maj Vi går igenom ansökningar löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofia Kyrk på [email protected] alt. 070-146 11 64. Varmt välkommen med din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Produktionsledare till PMC Cylinders!

Vi söker nu en engagerad och prestigelös Produktionsledare som brinner för att driva och utveckla produktionsprocesser. Som Produktionsledare har du personalansvar för ca 40 personer, till din hjälp har du 3 teamleader. Produktionsledarens roll är att leda och fördela arbetet för att säkerställa leveransprecision, produktivitet och kvalitet. Du kommer att vara ansvarig för att planera och förbereda material, balansera produktionskapaciteten samt säkerställa att rätt kvalitet upprätthålls och följs upp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att leda och fördela arbetet inom ditt ansvarsområde, ansvara för löpande service och underhåll av utrustningen, finplanera för produktion mot planerat behov, följa upp tillämpning av rutiner. I rollen är du ansvarig för arbetsmiljö, hälsa och säkerhetsfrågor, du har en central roll när det gäller att säkerställa en trygg och hälsosam arbetsmiljö för alla anställda. En annan viktig del av din roll är att driva ständigt förbättringsarbete, vara proaktiv och identifiera områden där förbättringar kan göras när det gäller arbetsmiljö, hälsa, säkerhet och personalhantering. Vem söker vi? Vi letar efter dig som inte bara besitter goda ledaregenskaper och en förmåga att kommunicera effektivt, utan även har en stark teknisk kompetens. Som ledare förväntar vi oss att du är en inspirerande och motiverande kraft för ditt team. Du bör ha förmågan att lyfta fram individernas styrkor, främja samarbete och skapa en positiv arbetskultur där varje medarbetare känner sig engagerad och delaktig. Din kommunikativa förmåga är avgörande, inte bara för att kunna tydligt kommunicera mål och förväntningar till ditt team, utan också för att kunna samarbeta effektivt med andra avdelningar. Utöver dina ledaregenskaper och kommunikationsfärdigheter, förväntar vi oss att du har en förståelse för tekniska koncept och processer. En högskoleutbildning inom teknik är önskvärd och flera års erfarenhet av produktionsledande befattningar inom verkstadsindustrin. Meriterande är om man har erfarenhet från mekanisk tillverkningsindustri. PMC:s processer innefattar bla. skärande bearbetning, svetsning, montering och lackering. Erfarenhet av Lean Manufacturing, Six Sigma eller liknande metodiker är meriterande. Svenska i tal och skrift är en förutsättning för rollen, då en klar och tydlig kommunikation är viktig för att säkerställa effektivt samarbete och förståelse. Vi söker en passionerad och engagerad produktionsledare som är redo att leda och driva förändringar för att uppnå våra mål och visioner. Om du tror att du har de egenskaper och färdigheter som krävs för att lyckas i denna roll, ser vi fram emot att höra från dig. Ansök redan idag och ta nästa steg i din karriär hos oss! Vi erbjuder En spännande utmaning i ett stabilt och tryggt företag med starka och långsiktiga ägare. PMC har en platt organisation med snabba beslutsvägar. Hos oss får du stora möjligheter att vara med och påverka hur framtiden skall se ut. Du erbjuds även en anställning med bra arbetsvillkor i ett tryggt företag med goda traditioner och en positiv framåtanda. Dessutom får du ett gott gäng med arbetskollegor som har högt i tak. Om PMC PMC Cylinders har tillverkat hydraulcylindrar och hydrauliska produkter i mer än 60 år. PMC Cylinders i Vaggeryd har en inriktning mot internationella OEM-kunder inom det mobila segmentet. Inom den verksamheten har vi investerat 35 MSEK med fokus på kvalitet, leveranssäkerhet, arbetsmiljö, kapacitet och produktivitet. Omsättningen är 30 miljoner EUR och bolaget har idag 100 anställda. PMC Cylinders ingår sedan januari 2016 i Dacke Industri. Läs mer: https://pmccylinders.se/sv/ I denna rekrytering har PMC Cylinders valt att samarbeta med Flodin. Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se För mer information om denna tjänst kontakta Peter Flodin 0733 25 52 33. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail. Välkommen med din ansökan!

4 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Skiftledare/Shift Manager

Om rollen Som Shift Manager hos kommer du ha ansvar för att se till att de tjänsten som ska utföras av underhållsteamet under skiftet sker. Detta kommer bland annat att innefatta korrigerande och förebyggande underhåll. Rollen kommer även innebära kontroll av den dagliga teamverksamheten och att delta i de dagliga verksamhetsmötena med kunden. Viktigt för rollen är även att sköta uppföljning av dagliga KPI:er och prioritering av dessa kommer att utföras av Shift Manager. I rollen som Shift Manager kommer du även ha ansvar för säkerhetskontroller av utrustning samt säkerställa att sin egen och teamets tekniska kunskaper alltid är uppdaterade. Det kommer vara av stor vikt att följa företagets policys hela tiden. Som Shift Manager kommer du vara en del verksamheten. Rollen innefattar skiftarbete. Du kommer att ha ansvar för följande: - Att vara en del av Resident Maintenance team och analysera brister och tekniska data - Att vara en del av Incident Manager om en eventuell olycka skulle ske - Dela med dig av din kunskap och erfarenhet till ditt team - Arbete med olycksförebyggande arbete inom verksamheten - Personalen som ingår i ditt team Vem är du? Vi tror att du är en driven, samarbetsvillig och kommunikativ person som har erfarenhet från tidigare ledarskapsroller. Vi ser gärna att du är självgående, resultatfokuserad samt kvalitetsmedveten. Som Shift Manager tror vi att du har ett gott omdöme och en ledarskapsförmåga där du får med dig alla i ditt team och tillsammans arbetar mot uppsatta KPI:er. Viktigt för rollen är även att du har en god kommunikation med ditt team. Vi ser gärna att du har: - Utbildning inom exempelvis Maintenance Engineering eller annan utbilding som anses likvärdig - Några års erfarenhet av arbete med fokus på automation, underhållsarbete eller likvärdigt arbete - Några års erfarenhet som Teamleader eller annan likvärdig ledande position - Kan kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska - Erfarenhet av MS Excel, MS Word, PowerPoint och Outlook - Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med CMMS system (Computerised Maintenance Management System) Låter detta som något för dig? Ansök redan idag!

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Produktionsplanerare till GKN Aerospace

Om företaget GKN Aerospace is one of the world’s largest independent first tier suppliers to the global aviation industry. With over 100 year’s aerospace experience, we harness our considerable knowledge and advanced manufacturing technologies to supply high-value, integrated assemblies in both metallic and composite materials. GKN Aerospace Sweden AB, with 2000 employees, is located in Trollhättan Sweden. GKN Aerospace Sweden AB is a part of GKN Aerospace Engine Systems (“AES”). AES have 4,000 people working in 12 manufacturing sites in Sweden, Norway, USA and Mexico. Tjänstebeskrivning Produktionsplanerare (Shop Floor Scheduler) till Value Stream “Fabrication & Processes” Har du utbildning inom eller erfarenhet från logistik, produktion eller annan produktionsnära roll? Då kanske din nästa utmaning finns hos oss på GKN Aerospace. Vi utökar vår SC-funktion inom produktfamilj Structures och söker en person som brinner för produktionsplanering. Rollen som Produktionsplanerare (Shop Floor Scheduler) innebär att du jobbar med planering på kort horisont och med fokus på flödesoptimering och att säkra leveranser i tid till nästa del av flödet. Vi har flera produkter som konkurrerar om samma resurser, därmed är förståelse för produkterna individuellt men också som en helhet av stor vikt för att kunna driva och prioritera på rätt sätt. Den person vi söker kommer dock jobba 100% mot produkten XWB med målet att säkra stadig takt genom flödet och leverans till vår kund Rolls Royce. Vi har en ansträngd leveranssituation vilket gör att vi har ständig uppföljning med vår kund. Du kommer vara en del av det team som regelbundet pratar med kunden vilket kräver att du är bekväm med att prata engelska. Praktisk erfarenhet från Lean Production är meriterande. Rollen kräver att du har ett starkt eget driv att få saker att hända samt att initiera lösningar på uppkomna problem och utmaningar på ett snabbt och effektivt sätt. Du kommer vara en del av ett tvärfunktionellt team och jobba nära såväl huvudplanerare och chefer som inköp och produktionsteknik vilket kräver god samarbetsförmåga. Närvaro ute i verkstaden samt att ha en dialog inom och utanför det egna värdeflödet är en viktig och naturlig del av din vardag och innebär att vi lägger stor vikt vid hög kommunikativ förmåga. Du kommer funktionellt tillhöra Supply Chain-avdelningen men operativt verka ute i Värdeflödet ”Fabrication & Processes”, som är ett av tre värdeflöden inom Produktfamiljen Structures. Inom detta värdeflöde har vi en spännande och expansiv fas framför oss då vi i dagsläget introducerar nya produkter in i vår befintliga högvolymsproduktion. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ansvarig för detaljplanering av XWB - Planering kort sikt i linje med TP/ ikappkörningsplan och bemanning/kapacitet/underhållsplaner - På kort sikt i samråd med Team Lead lägga och förmedla planer - Nära dialog och samarbete med övriga Logistiker inom flödet - Nära dialog med inköp angående materialförsörjning från leverantör -Uppföljning av takt per dag och vecka och säkra leverans av detaljer i tid till nästa del av flödet - Säkra att vi har rätt balansering av produktflödet - Följa upp utfall och förstå utfallets orsaker om vi inte möter plan - Problemlösning och förbättringsarbete - Kommunikation inom och utanför det egna värdeflödet - Kundkommunikation Kvalifikationer -Praktisk erfarenhet från Lean-koncept -Mål- och resultatorienterad -God förmåga att skapa team och utveckla/upprätthålla nätverk genom god kommunikation -Analytiska färdigheter Krav för tjänsten; -Kunskap och erfarenhet från Supply Chain och/eller Produktion/produktionsnära roll -Goda kunskaper inom IT, t.ex. Microsoft Office och SAP -Högskoleexamen i Business, Engineering eller motsvarande är meriterande Stort värde sätts i personlig lämplighet. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Nathalie Stenman tel 0707-858413. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

9 februari 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Försäljningsingenjör Hainbuch, Södra Sverige

HAINBUCH har designat och tillverkat maskindelar till bearbetningsindustrin i över 60 år. Vi är ett familjeägt företag med huvudkontor i Tyskland och ca 760 anställda världen över. Vi har 11 dotterbolag runtom i världen. Vårt svenska kontor ligger i Täby. Här arbetar en sales manager, en teknisk säljare och en administratör. Vår försäljningsingenjör som har hand om vårt område norr arbetar utifrån sitt kontor i Lindesberg. Vi behöver nu förstärka vårt svenska team med ytterligare en Försäljningsingenjör/Key account manager i södra Sverige. Hos oss arbetar människor med olika personlighet och olika bakgrund och för oss är det viktigt att vi visar respekt för varandra och att alla ges möjlighet att lyckas i sina respektive uppdrag. Våra kunder skall uppfatta oss som ödmjuka, kompetenta och hjälpsamma och känna sig trygga med att vi hjälper dem till den bästa lösningen och ett lönsamt köp. Läs mer på www.hainbuch.se (http://www.hainbuch.se/) Hur ser din dag ut? Som Försäljningsingenjör på HAINBUCH ansvarar du för att vårda och utveckla befintliga kundrelationer i vårt södra distrikt. Vi ser också att detta är en stark region och vill att du aktivt söker upp och skapar nya framgångsrika affärsmöjligheter. Rollen ställer höga krav på din konsultativa förmåga. Att lyssna på och förstå kundens behov och därefter presentera en lösning och dess kundfördelar är nyckeln till framgång för oss. Du är också vår representant på mässor och produktvisningar. Den här tjänsten lämnar mycket frihet under ansvar då du utgår ifrån ditt hemmakontor och planerar och strukturerar din arbetsdag på egen hand. Du rapporterar till vår lokala försäljningschef i Täby och har naturligtvis också regelbundna möten med övriga medarbetare i den svenska organisationen. Inom HAINBUCH värnar vi om våra anställda och vi är stolta över vår familjära atmosfär i bolaget. Vi hoppas att du vill bli en av oss. Vem är du? Vi söker dig med mycket god teknisk kompetens och säljande personlighet. Maskinteknisk utbildning är mycket meriterande, lång erfarenhet av arbete inom maskinindustri värderas högt. Du trivs bäst när du får arbeta självständigt, planera din tid på egen hand och du motiveras av att ha mål att nå. Resor inom regionen förekommer regelbundet och därför är körkort ett krav. Dina kunder uppskattar dig för att du är öppen och social, har en god förmåga att lyssna och förstå deras behov samt kunna presentera lösningar som passar dem. Vi tror att du har arbetat med någon form av teknisk försäljning tidigare och har därför förhandlingsvana och erfarenhet av att skapa och utveckla kundrelationer på ett framgångsrikt sätt. Du talar och skriver svenska samt förstår engelska mycket väl. Vad erbjuder vi? En utvecklande roll i ett starkt bolag med fina traditioner. Vi ger dig stora möjligheter att på egen hand styra din vardag och på så sätt bidra till din egen och HAINBUCHs framgång. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka din ansökan och CV på engelska. Frågor angående tjänsten besvaras genom: Rubino Rekrytering, Harry Rubino på 0733-763930. Varmt välkommen med din ansökan!

4 februari 2024
Sista ansökan:
23 juli 2024