Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Sök bland 41 lediga jobb som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du produktionsplanerare med erfarenhet inom produktion? Vill du ta del av en spännande roll inom tillverkande industri? Då kan vi ha uppdraget för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells en produktionsplanerare för ett konsultuppdrag hos vår kund ABB som är ett stort internationellt företag i Västerås. Vi genomför urval löpande och välkomnar din ansökan idag! Ort: Västerås Start: Omgående Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag Om rollen: Som produktionsplanerare har du ansvaret för att skapa noggrant genomarbetade produktionsscheman för en produktionslinje som ingår i tillverkningen av stora motorer och generatorer. Planeringen sker i nära samarbete med olika funktioner, såsom inköp, projektledning och produktionsledning. En central del av ditt arbete är att samordna med andra planerare inom avdelningen för att säkerställa att dina scheman är i linje med fabriksplanen i sin helhet. Du ansvarar också för att följa upp genomförandet av dina planer och säkerställa att leveranser sker enligt tidsplanen. I rollen ingår även att: * Skapa detaljerade produktionsplaner för att optimera resursutnyttjandet och säkerställa att produktionsspecifikationer och tidsplaner följs. * Fastställa ordningsföljd och ledtider för varje arbetsmoment för att möta behov och leveranstider enligt plan. * Följa upp prestationer, identifiera orsaker till eventuella avvikelser och genomföra nödvändiga förbättringsåtgärder. * Samarbeta med produktionsledare och tydligt kommunicera eventuella kapacitetsutmaningar i produktionen samt detaljer om materialtillgång. Om dig: Vi söker dig som är en erfaren produktionsplanerare med ett starkt intresse och driv för att strukturera och utveckla processer. Du har förmåga att se både till helhet och ner på detaljnivå och trivs i en roll med mycket eget ansvar. Vi söker dig som har: * En teknisk yrkesutbildning eller kandidatexamen, alternativ några års relevant arbetslivserfarenhet. * Du har erfarenhet av produktionsplanering och gärna även erfarenhet av att arbeta i eller leda projekt. * Du har en förmåga att identifiera och lösa problem, samt goda kommunikationsfärdigheter. * Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska. * De har dessutom goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med SAP. Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål Ansökan: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som produktionsplanerare kommer du att ansvara för produktionsplanering för våra underhållsverkstäder. Du kommer att ge planeringsstöd genom hela produktionskedjan samt materialbevakning och rapporter om leveransstatus mm. Det krävs således en aktiv planering för att se orsak och verkan för att ge rätt förutsättningar för att klara produktionens åtaganden. Ett tvärfunktionellt samarbete med produktionsledare, inköpsavdelning och ingenjörer är en daglig del av arbetet för att säkerställa att leveransmål uppnås. Du kommer att tillhöra sektionen som ansvarar för produktionsplanering och blir en del av Saabs affärsområde Aeronautics i Arboga. Vi arbetar främst med underhåll och reparation av apparater till Gripen. Din profil Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet av produktionsplanering och som kan se till helheten i våra processer och därmed bidra till att vi fortsätter att utveckla och effektivisera vår verksamhet och våra produktionsprocesser. Utbildning inom produktionsplanering är meriterande. För att trivas i rollen tror vi att du är van vid att arbeta i en föränderlig miljö med stor variation och kontaktnät. Du är flexibel, strukturerad och självgående med ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i grupp, samt i en affärsorienterad miljö som präglas av interaktion med andra organisationsenheter inom Saab. Dessutom har du en god kommunikationsförmåga och behärskar både svenska och engelska väl, i både tal och skrift. Du har lätt för att se helheten och förstår hur olika uppgifter passar in i ett större sammanhang. Du är också en person som motiveras av ständiga förbättringar och effektiviseringar, både när det gäller dina egna arbetsuppgifter och verksamheten i stort. Problemlösning är något du trivs med, och du har kunskaper inom affärssystem (IFS, SAP eller annat) samt goda kunskaper inom Officepaketet, främst Excel. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
ARBETSUPPGIFTER Till ett av våra kundföretag utanför Växjö söker vi omgående en erfaren Produktionsplanerare för direktrekrytering. Rollen som Produktionsplanerare innefattas i huvudsak att koordinera och planera arbetet från order till leverans och vara en länk mellan olika avdelningar. Följa upp och dagligen justera tillgängliga resurser i Monitor samt prioritera, planera produktion- och monteringsavdelningen. Vidare kommer du ansvara för att justera dagliga förändringar av behov, kapacitet och fördela resurserna rätt. I rollen som Produktionsplanerare kommer du även att arbeta och ansvarar över: Utföra detaljerad dags planering för komponenttillverkning och montering. Följa upp och bevaka övriga avdelningars tidsplanering. Bevaka leverans-/produktionstider internt och externt samt omplanera efter behov. Bevaka status och rapporteringar i systemet samt påpeka avvikelser. Medverka i framtagning av behovsanalyser som materialbehov, personalresurser med mera. Löpande kontroller, uppföljning, statistik, osv inom planering. Hålla veckovis planeringsmöten med inköp, produktion och montering. Skapa och utveckla processer, flöden och rutiner inom produktionsplanering. Medverka i förbättrings- och effektiviseringsprojekt. Delaktig i beredningsarbetet med våra maskiner. Ansvarig och kontaktperson mot Monitor. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har minst en gymnasieutbildning, gärna mot logistik eller produktion. Utöver detta har du flerårig erfarenhet av planering i en tillverkande verksamhet. Du är van att arbeta med förbättringar, lönsamhetsuppföljning, mål och nyckeltal samt trivs du med att arbeta effektivt med planering, produktionsflöden och optimering. Som person är du genuint intresserad av produktionsmiljö och tillverkning. Du har en gedigen erfarenhet av produktion och har blick för hela produktionsflödet. Du ser det som en självklarhet att arbeta mot att skapa trivsel och gemenskap inom avdelningen och företaget, samt är du en förebild för medarbetare, företaget och deras produkter. Vidare är du en kommunikativ person som har lätt för att ta kontakt med människor, du arbetar aktivt mot kundnöjdhet, nöjda medarbetare, utveckling, förbättring och lönsamhet. Du är en förespråkare av, tolkar och tillämpar företagets rutiner och policys. Med ödmjukhet antar du diverse övrigt förekommande administrativa arbeten inom avdelningen, du är flexibel och hjälper gärna till där det behövs. Eventuella fel och brister förmedlar du till närmsta chef och berörd avdelning och jobbar aktivt med utveckling och förbättring. Vidare har du har en positiv och prestigelös attityd samt förstår vikten av att samarbeta och bygga en stark kultur med goda relationer. Du har en utmärkt kommunikationsförmåga samt behärskar god svenska och engelska i både tal och skrift. Du har mycket god datorvana och att ha arbetat i olika system. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Tjänsten är en direktrekrytering till vår kund. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
ARBETSUPPGIFTER Till ett av våra kundföretag utanför Växjö söker vi omgående en erfaren Produktionsplanerare för direktrekrytering. Rollen som Produktionsplanerare innefattas i huvudsak att koordinera och planera arbetet från order till leverans och vara en länk mellan olika avdelningar. Följa upp och dagligen justera tillgängliga resurser i Monitor samt prioritera, planera produktion- och monteringsavdelningen. Vidare kommer du ansvara för att justera dagliga förändringar av behov, kapacitet och fördela resurserna rätt. I rollen som Produktionsplanerare kommer du även att arbeta och ansvarar över: Utföra detaljerad dags planering för komponenttillverkning och montering. Följa upp och bevaka övriga avdelningars tidsplanering. Bevaka leverans-/produktionstider internt och externt samt omplanera efter behov. Bevaka status och rapporteringar i systemet samt påpeka avvikelser. Medverka i framtagning av behovsanalyser som materialbehov, personalresurser med mera. Löpande kontroller, uppföljning, statistik, osv inom planering. Hålla veckovis planeringsmöten med inköp, produktion och montering. Skapa och utveckla processer, flöden och rutiner inom produktionsplanering. Medverka i förbättrings- och effektiviseringsprojekt. Delaktig i beredningsarbetet med våra maskiner. Ansvarig och kontaktperson mot Monitor. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har minst en gymnasieutbildning, gärna mot logistik eller produktion. Utöver detta har du flerårig erfarenhet av planering i en tillverkande verksamhet. Du är van att arbeta med förbättringar, lönsamhetsuppföljning, mål och nyckeltal samt trivs du med att arbeta effektivt med planering, produktionsflöden och optimering. Som person är du genuint intresserad av produktionsmiljö och tillverkning. Du har en gedigen erfarenhet av produktion och har blick för hela produktionsflödet. Du ser det som en självklarhet att arbeta mot att skapa trivsel och gemenskap inom avdelningen och företaget, samt är du en förebild för medarbetare, företaget och deras produkter. Vidare är du en kommunikativ person som har lätt för att ta kontakt med människor, du arbetar aktivt mot kundnöjdhet, nöjda medarbetare, utveckling, förbättring och lönsamhet. Du är en förespråkare av, tolkar och tillämpar företagets rutiner och policys. Med ödmjukhet antar du diverse övrigt förekommande administrativa arbeten inom avdelningen, du är flexibel och hjälper gärna till där det behövs. Eventuella fel och brister förmedlar du till närmsta chef och berörd avdelning och jobbar aktivt med utveckling och förbättring. Vidare har du har en positiv och prestigelös attityd samt förstår vikten av att samarbeta och bygga en stark kultur med goda relationer. Du har en utmärkt kommunikationsförmåga samt behärskar god svenska och engelska i både tal och skrift. Du har mycket god datorvana och att ha arbetat i olika system. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Tjänsten är en direktrekrytering till vår kund. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
ARBETSUPPGIFTER Till ett av våra kundföretag utanför Växjö söker vi omgående en erfaren Produktionsplanerare för direktrekrytering. Rollen som Produktionsplanerare innefattas i huvudsak att koordinera och planera arbetet från order till leverans och vara en länk mellan olika avdelningar. Följa upp och dagligen justera tillgängliga resurser i Monitor samt prioritera, planera produktion- och monteringsavdelningen. Vidare kommer du ansvara för att justera dagliga förändringar av behov, kapacitet och fördela resurserna rätt. I rollen som Produktionsplanerare kommer du även att arbeta och ansvarar över: Utföra detaljerad dags planering för komponenttillverkning och montering. Följa upp och bevaka övriga avdelningars tidsplanering. Bevaka leverans-/produktionstider internt och externt samt omplanera efter behov. Bevaka status och rapporteringar i systemet samt påpeka avvikelser. Medverka i framtagning av behovsanalyser som materialbehov, personalresurser med mera. Löpande kontroller, uppföljning, statistik, osv inom planering. Hålla veckovis planeringsmöten med inköp, produktion och montering. Skapa och utveckla processer, flöden och rutiner inom produktionsplanering. Medverka i förbättrings- och effektiviseringsprojekt. Delaktig i beredningsarbetet med våra maskiner. Ansvarig och kontaktperson mot Monitor. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har minst en gymnasieutbildning, gärna mot logistik eller produktion. Utöver detta har du flerårig erfarenhet av planering i en tillverkande verksamhet. Du är van att arbeta med förbättringar, lönsamhetsuppföljning, mål och nyckeltal samt trivs du med att arbeta effektivt med planering, produktionsflöden och optimering. Som person är du genuint intresserad av produktionsmiljö och tillverkning. Du har en gedigen erfarenhet av produktion och har blick för hela produktionsflödet. Du ser det som en självklarhet att arbeta mot att skapa trivsel och gemenskap inom avdelningen och företaget, samt är du en förebild för medarbetare, företaget och deras produkter. Vidare är du en kommunikativ person som har lätt för att ta kontakt med människor, du arbetar aktivt mot kundnöjdhet, nöjda medarbetare, utveckling, förbättring och lönsamhet. Du är en förespråkare av, tolkar och tillämpar företagets rutiner och policys. Med ödmjukhet antar du diverse övrigt förekommande administrativa arbeten inom avdelningen, du är flexibel och hjälper gärna till där det behövs. Eventuella fel och brister förmedlar du till närmsta chef och berörd avdelning och jobbar aktivt med utveckling och förbättring. Vidare har du har en positiv och prestigelös attityd samt förstår vikten av att samarbeta och bygga en stark kultur med goda relationer. Du har en utmärkt kommunikationsförmåga samt behärskar god svenska och engelska i både tal och skrift. Du har mycket god datorvana och att ha arbetat i olika system. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Tjänsten är en direktrekrytering till vår kund. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Har du erfarenhet inom produktion, teknik och/eller logistik? Är du driven, lösningsfokuserad, duktig med det administrativa och en god kommunikatör? Här är för dig en fantastisk möjlighet att få arbeta hos ett innovativt och växande bolag! Dina arbetsuppgifter * Följa och analyserar kunders behov utifrån leveransplaner och order där du identifierar förändringar och vidtar åtgärder. * Planerar/omplanerar uppkomna behov, vilket görs i företagets affärssystem. Vidare kan även förekomma visst ansvar för bevakning av materialanskaffning och detta görs tillsammans med dina kollegor inom logistik. Din profil Vi söker dig med erfarenhet från en liknande roll och med en eftergymnasial utbildning i ryggen inom logistik, teknik eller produktion. Det är meriterande om du har erfarenhet från en tillverkande industri. Du har en mycket god systemvana och en god generell datavana gällande MS Office mm. Du behärskar engelska och svenska obehindrat i både tal samt skrift. Stor vikt lägger vi självklart vid din personlighet. För att lyckas och trivas i denna roll är du analytisk, flexibel, servicemedveten och genuint intresserad av att arbeta med siffror. Du arbetar noggrant och systematiskt samtidigt som du är driftig och vill komma framåt i ditt arbete. Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information Placeringsort: Hässleholms kommun Start: Så snart som möjligt efter överenskommelse Varaktighet: Visstid med eventuell möjlighet tillsvidare Arbetstid: Dagtid, Heltid För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos vår kund med eventuell framtida möjlighet till anställning hos kundföretaget. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Jenny Öster 073- 436 81 69 [email protected] Urval och intervjuer sker löpande i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Are you an experienced Master Planner or Operational Planner? Do you enjoy working in a quality focused industrial manufacturer? Join Westermo as our next Master Planner! For almost 50 years, Westermo has worked with Industrial Data Communication. Our main manufacturing is still the small village of Västermo in Stora Sundby, but we have and are still growing and establishing both sales offices and technology centers abroad. In our factory, there is a planning team which is now looking for a new Master Planner, due to retirement. The team has a team leader, and reports to our Logistics and Distribution Manager, both of whom are located in Stora Sundby. Are you our new Master Planner? The role of Master Planner is a versatile role, with a long term and strategic focus, leading the planning processes. The role is responsible to plan and schedule the production of our Global Product Assortment at our manufacturing units. Your main area of responsibility will be the Stora Sundby factory, but also collaborating and supporting our other assembly sites. Furthermore, the role is leading and developing the S&OP process in collaboration with other key stakeholders and is being an active interface between our supply chain and the production shop floor. Responsibilities also include new product introduction and the end-of-life management within the supply chain. The role of the Master Planner comprises of the following tasks: 1. Maintain and lead the Master Schedule & MRP/IRP according to Westermo Production System guidelines: - Establish yearly/quarterly/monthly production plans for Operations - Highlight gaps in the supply-demand chain to reach accurate volume forecast - Schedule & maintain EOL (End of life) Product plans - Plan production through bottlenecks (internal & sub suppliers) – Constrains Planning & adjustments 2. Lead and further improve the S&OP process of our production units with focus on: - Creation & maintenance of forecast for our product portfolio as well as collection of external forecast data from key customers. - Understand past and future assumptions, risks and opportunities in cooperation with the Sales teams, product management and R&D. - Analyze data to apply statistical models to understand future demand and mitigate risks. (Using forecast data to adjust our capacity models at the factory) 3. Administrate & carry through the PRB process (Assortment Control) quarterly 4. Report, analyse and deliver department KPI’s (e.g., Forecast Accuracy) So, who are we looking for? We are looking for someone who has previous experience in planning, at some form of industrial manufacturer. You might work as a master planner today, but would like to try a a mid sized, "complete" company. Or you might be an Operative Planner today, and are ready to take the next step and work with more long term planning. To some degree, you have worked with S&OP. As a person, you are well organized and a true problem solver. You can take a helicopter view and a strategic approach in your work. You like to collaborate with other people and enjoy succeeding together. It's a given for you to consider safety, quality and innovation. Requirements: Experience from planning in industrial manufacturing Well experienced in working in ERP systems Proficient in Swedish and English Meritorious: Formal education in Planning/Logistics/or similar Experienced in IFS Experience in leading projects Experience from electronical production In return, we offer: You will be working at the forefront of technology in a friendly, open culture where we you get the opportunity to learn from skilled colleagues every day. A mature and caring leadership in a flat organization. Through our collective bargain agreement you will be covered in terms of insurance, pension and other benefits. We like to have fun together and we regularly enjoy sports and other social activities as a team. We believe that magic happens when people meet. We are a learning organization and we truly love to try new things, think outside the box and be innovative together! Basic information: Location: Stora Sundby, outside Eskilstuna, Arboga, Katrineholm and Kungsör Job type: Full time Employment contract: Permanent Start date: As agreed Don’t miss out on this opportunity – apply today. For further information please contact: Claudio Musazzi; [email protected] Elin Sandell, Recruiter at [email protected]
Beskrivning Vi söker en engagerad och lösningsorienterad produktionstekniker till vår kund. Som produktionstekniker kommer du att vara en del av det verkstadsnära stödteamet, där du arbetar tillsammans med produktionstekniker, kvalitetstekniker, produktionsledning och andra viktiga funktioner för att förbättra och effektivisera produktionen på både kort och lång sikt. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta främst i maskinverkstaden med NC-bearbetning, fräsning, svarvning och OFP, men det finns stora möjligheter att utvecklas och bredda din kompetens inom hela detaljtillverkningen. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Produktionsteknisk beredning och framtagande av arbetsinstruktioner; - Identifiera och genomföra förbättringsåtgärder i befintliga arbetssätt; - Samarbeta med andra funktioner för att lösa produktionstekniska problem och effektivisera processer. Vi värdesätter ett proaktivt arbetssätt och en vilja att ständigt utveckla kompetens och metoder för att kunna stötta produktionen på bästa möjliga sätt. Kvalifikationer - Gymnasieingenjör eller motsvarande erfarenhet inom produktion; - Erfarenhet av att arbeta med produktionstekniska utmaningar och förbättringsarbete; - YH-utbildning, exempelvis certifierad produktionstekniker eller industriell teknisk grundutbildning, ses som meriterande. Meriterande - YH-utbildning, exempelvis certifierad produktionstekniker eller industriell teknisk grundutbildning, ses som meriterande; Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse, en nyfiken inställning till problemlösning och en vilja att vara en del av ett team som ständigt strävar efter att förbättra och effektivisera produktionen. Du trivs i en miljö där du får ta ansvar och bidra till långsiktig utveckling. Villkor Tjänsten är en anställning hos Q, där du arbetar på uppdrag hos kund. - Plats: Linköping - Startdatum: Enligt överenskommelse - Distansarbete: 0% (uppdraget utförs på plats) Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande rekrytering till denna tjänst. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Om jobbetDina arbetsuppgifterkommer vara varierande. Du kommerbla att genomföra beredning på nya produkter, hantera ändringar på underlag, ansvara för att dokumentkoppling sker till MPS-systemet, skapa förkalkyler för offerter, tidsätta operationstider utifrån kundunderlag och ta fram montageinstruktioner tillsammans med produktion. Du kommer att ingå i ett team med fem (med dig sex)beredare som hjälps åt.I denna roll jobbar du aktivt i vårt affärssystem Monitor. Om digDu är en person med stor initiativförmåga och är strukturerad av naturen. Du sprider glädje runt dig och är duktig på att bygga nätverk. Vi är en platt organisation så din personlighet kommer vara en viktig del för att passa in ivårt team och vår kultur här på AQ Components. För att passa i rollen måste du ha god förståelse för produktion och industri. Du har antigen en utbildning inom teknik eller arbetslivserfarenhet inom området. Du är van att hantera Office-programmen. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och då gärna i Monitor. Vi tar för givet att du kan hantera svenska och engelska i tal och skrift. Om anställningen Anställningen sker direkt av AQ Components Mjällom AB som erbjuder marknadsmässiga villkor. Startdatum enligt överenskommelse. Läs mer om AQ Components på hemsidan. Låter allt ovan spännande? Skicka in din ansökan omgående! Du söker tjänsten som Beredare via länken i anslutning till annonsen. Vi vill att du skickar in din ansökan snarast. Intervjuer sker löpande.Rekryteringsprocessen avslutas när vi hittat vår kandidat. Rekryteringsprocessen sker genom AW Rekrytering. Har du frågor och funderingar kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, via mail [email protected] eller via mobil 070–28 28 414. Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Gillar du att planera och jobba processtyrt? I denna roll kommer du jobba inom projektet Förbifart Stockholm som rör en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen! Vidare är Eltel en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Varmt välkommen till oss på Eltel! Vi är ett glatt och sammansvetsat team som välkomnar dig med öppna armar! Tidplan och resursplan kommer att vara bland dina viktigaste arbetsuppgifter, men även övrig projektdokumentation såsom KMA och ÄTA-hantering är en stor del av arbetet. Tillsammans kommer ni vara ett team bland annat bestående av montörer, tekniker samt flera installationsarbetsledare, projektingenjörer och platschefer. Ansvarsområden Dokumentation av löpande förändringar i produktion Tidplan, resursplan och materialleveransplan med tillägg för projekteringstidsplan och testningstidsplan Dokumentation av ÄTA arbete Samarbete med både interna och externa aktörer Arbetet utförs i Asta Power Project Kvalifikationer För att lyckas med denna roll behöver du ha ett produktionsfokus och kunna hantera och administrera frågor som rör projektet. Vidare behöver du: Relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom större installationsprojekt, anläggning och/ eller telekom Administrativ vana samt god kunskap i Officepaketet och med fördel i Asta Power Project Ha en teknisk fallenhet Ett stort och genuint intresse för frågor som rör projektstyrning Ha förmåga att prioritera kvalité samtidigt som du kan bidra till att hålla budget och tidplan B körkort Goda kunskaper i svenska samt engelska Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll Personliga egenskaper som du behöver för att lyckas i rollen är att du behöver vara aktiv, proaktiv, kommunikativ och en lagspelare. Du kommer etablera relationer med många olika personer både internt och externt, därför är det viktigt att du är relationsskapande samtidigt som du arbetar resultatinriktat. Om företaget Eltel Networks Infranet AB Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.
Visar 1 till 10 av 41 jobb