Produktionsplanerare, tillverkningsindustri

Sök bland 42 lediga jobb som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produktionsplanerare

We have a requirement for the position of Produktionsplanerare withone of our client. Location: Stockholm Erfarenhetskrav: - En BSc samt minst 3 års erfarenhet inom produktion, logistik eller produktionsplanering. - Förkunskaper inom Excel, VBA, SQL och IFS är meriterande. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. - Svensk medborgare. Ansök genom att skicka ditt CV med liten motivering till: [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och beslut kan tas innan sista svarsdatum. Telefon: 0739488808 Start Date: 2024-07-02 Job Types: Temporary, Contract Contract length: 6 months Application Deadline: 28-05-2024

17 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Produktionsplanerare

Vi letar efter en Produktionsplanerare till vår kund i Västerås! Som produktionsplanerare är du ansvarig för att generera väl analyserade tillverkningsplaner för komponenter och produktionslinjer. Planeringen utförs i nära samarbete med relevanta funktioner såsom inköp och det tvärfunktionella IPU-teamet, osv. Som produktionsplanerare är du ansvarig för att fastställa en optimerad produktionsplan genom att optimera ROTD och DIH. Förutom att fastställa planen förväntas du också att följa upp och analysera avvikelser från ROTD för att kontinuerligt förbättra processerna. Som produktionsplanerare är du även ansvarig för påfyllning av vissa råvaror och/eller material. Ställ in lagerparametrar, lagermål och se till att lagret fylls på tillräckligt genom inköpsorder. Erfarenhetskrav: Företrädesvis en kandidat- eller masterexamen inom teknik Erfarenhet av produktionsplanering Stor förmåga att identifiera och lösa problem på ett lämpligt och professionellt sätt Starka kommunikationsfärdigheter är en del av dina styrkor Lätt att anpassa sig till en snabbt föränderlig miljö Förmåga att hantera flera prioriteringar Flytande svenska och engelska, både skriftligt och muntligt God kunskap i SAP och Excel Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

17 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Produktionsplanerare till Göteborg

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi på Eltel söker nu en produktionsplanerare till Göteborg! Vi erbjuder dig en trygg arbetsgivare, en härlig arbetsmiljö och trevliga kollegor. Vi söker nu en tekniskt intresserad person som har fallenhet för att planera och organisera och vill jobba som produktionsplanerare hos oss på Eltel! Vad är mina arbetsuppgifter? Som produktionsplanerare utgör du en länk mellan kund, kundservice, tekniker och projektörer. Det är du som ser till att våra beställningar från kund genomförs på bästa sätt, till rätt ekonomi och du skapar förtroende hos både våra kunder och tekniker och ser till att förvalta det på bästa sätt. Som produktionsplanerare koordinerar du kundjobben åt avdelningens tekniker. Det är du som planerar ut jobben på rätt personer i rätt tid. Du är spindeln i nätet som ser till att planeringen är effektiv. Du kommer jobba såväl självständigt som tillsammans med dina kollegor för att på bästa sätt klara deras kundåtaganden utifrån krav och förväntningar. I din roll kommer du att: ansvara för ett effektivt resursutnyttjande av tekniker och hitta åtgärder för att effektivisera produktion och resursanvändning/resurssäkring säkerställa att rätt arbetshandlingar finns för att utföra arbetet på ett säkert och effektivt sätt driva arbetet till framgång och fatta nödvändiga beslut som gör att arbetet löper på. Ekonomiska beslut fattas i samråd med ansvarig ledare agera administratör och samordnare i flera processer samtidigt Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Vi är ett sammansvetsat gäng i Göteborg som jobbar både självständigt och tillsammans. Du kommer att tillhöra ett team med stor teknisk bredd och kompetens. Här erbjuds du ett varmt, lyhört, tydligt och närvarande ledarskap som tror på frihet under ansvar. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till dagens och morgondagens uppkopplade samhälle. Hos oss får du stor variation i dina arbetsuppgifter och frihet tillsammans med mycket ansvar. Det är viktigt för oss att du trivs och utvecklas i ditt arbete, det finns således stora möjligheter att växa med oss om du vill – både inom din roll och genom att testa nytt. Vidare satsar vi på säkerheten och erbjuder en god arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Att Eltel håller en hög nivå på säkerhetsskyddsarbetet är en avgörande faktor för vår affärsverksamhet och du är en viktig spelare för att säkerställa att vi bibehåller den höga nivå vi har idag. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Men den absolut viktigaste anledningen till att jobba hos oss är alla trevliga och kompetenta kollegor!

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Produktionsplanerare till Göteborg

Vi på Eltel söker nu en produktionsplanerare till Göteborg! Vi erbjuder dig en trygg arbetsgivare, en härlig arbetsmiljö och trevliga kollegor. Vi söker nu en tekniskt intresserad person som har fallenhet för att planera och organisera och vill jobba som produktionsplanerare hos oss på Eltel! Vad är mina arbetsuppgifter? Som produktionsplanerare utgör du en länk mellan kund, kundservice, tekniker och projektörer. Det är du som ser till att våra beställningar från kund genomförs på bästa sätt, till rätt ekonomi och du skapar förtroende hos både våra kunder och tekniker och ser till att förvalta det på bästa sätt. Som produktionsplanerare koordinerar du kundjobben åt avdelningens tekniker. Det är du som planerar ut jobben på rätt personer i rätt tid. Du är spindeln i nätet som ser till att planeringen är effektiv. Du kommer jobba såväl självständigt som tillsammans med dina kollegor för att på bästa sätt klara deras kundåtaganden utifrån krav och förväntningar. I din roll kommer du att: - ansvara för ett effektivt resursutnyttjande av tekniker och hitta åtgärder för att effektivisera produktion och resursanvändning/resurssäkring - säkerställa att rätt arbetshandlingar finns för att utföra arbetet på ett säkert och effektivt sätt - driva arbetet till framgång och fatta nödvändiga beslut som gör att arbetet löper på. Ekonomiska beslut fattas i samråd med ansvarig ledare - agera administratör och samordnare i flera processer samtidigt Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Vi är ett sammansvetsat gäng i Göteborg som jobbar både självständigt och tillsammans. Du kommer att tillhöra ett team med stor teknisk bredd och kompetens. Här erbjuds du ett varmt, lyhört, tydligt och närvarande ledarskap som tror på frihet under ansvar. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till dagens och morgondagens uppkopplade samhälle. Hos oss får du stor variation i dina arbetsuppgifter och frihet tillsammans med mycket ansvar. Det är viktigt för oss att du trivs och utvecklas i ditt arbete, det finns således stora möjligheter att växa med oss om du vill – både inom din roll och genom att testa nytt. Vidare satsar vi på säkerheten och erbjuder en god arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Att Eltel håller en hög nivå på säkerhetsskyddsarbetet är en avgörande faktor för vår affärsverksamhet och du är en viktig spelare för att säkerställa att vi bibehåller den höga nivå vi har idag. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Men den absolut viktigaste anledningen till att jobba hos oss är alla trevliga och kompetenta kollegor! För att lyckas och trivas i denna roll behöver du: - ha något/några års erfarenhet av en koordinator roll, eller tidigare jobbat som tekniker - ha goda datakunskaper i Microsoft Office - ha grundläggande ekonomisk förståelse - ha goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift - ha en fallenhet för att förstå datorbaserade interna/ externa stödsystem inom verksamhetsområdet samt kunna läsa och tolka beställningshandlingar/nätdokumentation - ha ett flexibelt arbetssätt då arbetsdagen kan behöva omprioriteras - ha B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom byggbranschen. Vidare behöver du vara ansvarstagande, strukturerad, lösningsorienterad och självgående. Det är viktigt för oss att du är en lagspelare som trivs att arbeta i team. Du behöver också gilla att knyta kontakter både med externa och interna aktörer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det du inte kan, det kan vi lära dig! Det viktiga för oss är att vi hittar rätt person. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, därför är godkänd säkerhetsprövning en grund för anställning. Ytterligare information Tjänsten är en vikariat på heltid under 1 år, med goda möjligheter till förlängning. Placeringsort: Göteborg. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Annonsen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via länken här i annonsen. Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (inklusive b.l.a. kontroll av rättsliga tvister och ekonomisk status) och säkerhetsprövning. Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! Om du har frågor rörande rekryteringsprocessen och rollen, kontakta rekryteringsteamet på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på [email protected].

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Produktionsplanerare

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid. Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter. Vi söker nu en engagerad och erfaren produktionsplanerare för att stärka upp vårt team. Som Produktionsplanerare hos oss på ABB Motors and Generators kommer du att ha en central position. Tillsammans med dina kollegor kommer du att vara nyckeln till att säkerställa en effektiv produktion genom noggrann planering och samordning. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att vi levererar i tid till våra kunder och upprätthåller hög leveranssäkerhet. Du kommer att rapportera till vår Planning & Fulfillment Manager och bidra till att driva vår produktionsverksamhet framåt. Dina ansvarsområden Skapa och hantera detaljerade produktionsstrategier för att optimera resursanvändningen och säkerställa att produktionskrav och tidtabeller uppfylls. Fastställa ordningsföljden och ledtiden för att möta behovet och leveranstiderna genom hela produktionsprocessen, i enlighet med vår övergripande plan. Övervaka prestanda noggrant, identifiera grundorsakerna till eventuella avvikelser och genomföra passande förbättringar. Samarbeta nära produktionsledningen för att effektivt kommunicera eventuella utmaningar gällande produktionskapacitet och ge detaljerad information om materialtillgänglighet. Din bakgrund Vi ser gärna att du antingen har en yrkeshögskoleutbildning eller kandidatexamen inom teknik eller motsvarande, alternativt mer än fem års arbetslivserfarenhet från liknande områden. Det är meriterande om du har erfarenhet av produktionsplanering. Vi värdesätter en stark förmåga att identifiera och lösa problem på ett professionellt sätt. Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med olika team. Det är värdefullt om du kan anpassa dig till en dynamisk arbetsmiljö och hantera flera uppgifter samtidigt med lugn och skicklighet, även under press. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Goda kunskaper i Excel är ett krav, medans goda kunskaper i SAP är meriterande. Mer om oss Divisionen Large Motors and Generators erbjuder ett omfattande produktsortiment med stora växelströmsmotorer och generatorer. Från generell till skräddarsydd design, synkronmotorer och högspända induktionsmotorer som bidrar till hög effektivitet, tillförlitlighet och tillgänglighet för alla betydande industrier och applikationer, bland annat i några av de svåraste och mest krävande miljöerna. Divisionen har också en lång historik av att designa och tillverka generatorer för många olika branscher som kraftgenerering, sjöfart, olja och gas, gruvor och datacenter. Ifall du har frågor, vänligen ring till vårt vxl nr +4601-732 50 00. Fackliga kontaktpersoner – Unionen Katja Saari, +46 730 77 05 02: Ledarna: Mats Wahlund, +46 767 69 80 80: Sveriges Ingenjörer: Håkan Sjöberg, +46 703 96 00 02. Övriga frågor ställs till rekryteringskonsult Linda Lundstedt, +46 722 05 65 54. Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Välkommen med din ansökan senast 2024-06-07. Urvalet görs löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Notera att anställningsprocessen på ABB Sverige inkluderar en referenskontroll, ett drogtest och vid vissa rekryteringar även en utökad bakgrundskontroll. Vi ser fram emot din ansökan och uppskattar om ansökan är i PDF format. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

17 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Produktionsplanerare

Är du en flexibel och driven person med erfarenhet av produktionsplanering? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker en driven medarbetare till vår samarbetspartners produktionsplaneringsteam. Företaget är verksamma inom livsmedel och som produktionsplanerare kommer du att ansvara för att planeringen av materialinköp stämmer överens med företagets orderingång. Du samverkar tätt med sälj- och produktionsavdelningarna för att det skall köpas in rätt varor efter produktionens behov. Utöver detta så arbetar du med avvikelsehantering, uppdatering av affärssystem, tolkning av inköpsförslag och upprättande av rapporteringsunderlag. Start: Omgående så ansök redan idag, urval sker löpande. Ort: Göteborg Omfattning: Heltid, mån-fre 08:00-16:40 Anställningsform: Detta är initialt ett konsultuppdrag men för rätt person kan det finnas chans till förlängning förutsatt att allting fungerar bra. Din profil Krav: • Utbildning inom logistik eller ekonomi • Goda kunskaper inom Microsoft Officepaketet + samt i olika affärssystem • Hantera svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet från produktionsplanering • Erfarenhet från livsmedelsproduktion • Utbildning inom: LEAN, 5S eller Kaizen Vi söker dig som tidigare arbetat som produktionsplanerare och trivs med den rollen. Du har erfarenhet från att göra avrop och köpa in material samtidigt som du är duktig på att samverka med andra avdelningar. Du är van vid att arbeta i affärssystem och är riktig bra på att kommunicera med andra. Du är duktig på att prioritera, planera och lösa dagliga problem. Vi ser gärna att du är positiv, driven och flexibel som person. Struktur och ansvarstagande är två viktiga ledord i denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Produktionsplanerare

Är du en flexibel och driven person med erfarenhet av produktionsplanering? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker en driven medarbetare till vår samarbetspartners produktionsplaneringsteam. Företaget är verksamma inom livsmedel och som produktionsplanerare kommer du att ansvara för att planeringen av materialinköp stämmer överens med företagets orderingång. Du samverkar tätt med sälj- och produktionsavdelningarna för att det skall köpas in rätt varor efter produktionens behov. Utöver detta så arbetar du med avvikelsehantering, uppdatering av affärssystem, tolkning av inköpsförslag och upprättande av rapporteringsunderlag. Start: Omgående så ansök redan idag, urval sker löpande. Ort: Göteborg Omfattning: Heltid, mån-fre 08:00-16:40 Anställningsform: Detta är initialt ett konsultuppdrag men för rätt person kan det finnas chans till förlängning förutsatt att allting fungerar bra. Din profil Krav: • Utbildning inom logistik eller ekonomi • Goda kunskaper inom Microsoft Officepaketet + samt i olika affärssystem • Hantera svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet från produktionsplanering • Erfarenhet från livsmedelsproduktion • Utbildning inom: LEAN, 5S eller Kaizen Vi söker dig som tidigare arbetat som produktionsplanerare och trivs med den rollen. Du har erfarenhet från att göra avrop och köpa in material samtidigt som du är duktig på att samverka med andra avdelningar. Du är van vid att arbeta i affärssystem och är riktig bra på att kommunicera med andra. Du är duktig på att prioritera, planera och lösa dagliga problem. Vi ser gärna att du är positiv, driven och flexibel som person. Struktur och ansvarstagande är två viktiga ledord i denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Produktionsplanerare till Saab i Linköping!

Har du erfarenhet av produktionsplanering och är redo för en ny utmaning? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en produktionsplanerare till Saab i Malmslätt. Uppdragets start är i juli 2024, och det kommer pågå under 12 månader. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsuppgifter som förekommer i den här tjänsten är kapacitetsplanering, materialplanering och produktionsplanering. Du kommer ha daglig uppföljning av utfall. Du kommer även få samarbeta med många olika funktioner. Vem är du? För den här tjänsten söker vi dig som har minst 3 års erfarenhet av produktionsplanering. Som person är du noggrann, organiserad och har en god samarbetsförmåga. Du förstår vikten av eget ansvar och trivs i en koordinerande roll där du får ha många kontaktytor. Du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

13 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Production Planner

The production planning team needs to strengthen the team with a new member. Our team's core responsibility involves planning production across various work centers, ensuring that production staff have access to the right materials at the appropriate time to seamlessly execute the production plan. You will be working in a fast-paced, entrepreneurial company, leading the way in the hypercar business. You’ll work alongside accomplished, world-renowned colleagues on perhaps the most exciting automotive programs in existence today. Primary Responsibilities: - Plan production utilizing available resources within the work center. - Maintain optimal stock levels for manufactured parts and assemblies within your designated scope. - Collaborate with sub-suppliers to create lego orders when necessary. - Collaborate with Manufacturing Engineering and Preparation teams to accurately update and manage planning parameters in the business system, ensuring precision in planning. - Verify the accuracy of production orders in comparison to the BoM and/or AoD. We are looking for someone with a genuine passion for planning. A background within the manufacturing industry will increase the chances of being successful in this role. Additionally, experience of working in Monitor is considered advantageous. The ability to build and maintain professional relationships, both internally and externally, is crucial, as this role involves resolving complex cross-functional challenges on a daily basis. The ideal candidate will also possess a structured approach to their work, coupled with the ability to simultaneously delve into details while maintaining a broader perspective. This position requires the capability to recognize patterns and trends, as well as the ability to forecast future outcomes based on present actions. Availability - According to agreement. - Full time. - Normal working hours 40 h/week, overtime may occur. Koenigsegg is most known for building some of the fastest cars in the world; with almost all of our megacar technologies that are patented and made in-house by our almost 500 world-class technicians, engineers, sourcing experts, production craftsmen, and communicators. What we’ve created is a unique proving ground of engineering creativity that makes use of our breakthrough megacar development and legacy to push the boundaries of sustainable mobility technology. So, what’s next? We are on a universe-denting mission to develop the next generation of breakthrough tech and products. We are looking for outstanding, impactful, and authentic individuals to grow with us. Our ambitions are inspiring but will push the limits of what is possible – requiring one to work efficiently amid our cross-functional teams to execute at high-quality levels. The goal is clear: innovate and transform.

12 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Master Scheduler (Produktionsplanerare) MPS/SIOP till GKN Aerospace!

Har du utbildning inom eller erfarenhet från logistik, produktion eller annan produktionsnära roll? Då kanske din nästa utmaning finns hos GKN Aerospace i rollen som Master Scheduler (produktionsplanerare)! Om företaget GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll. Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan. Dina arbetsuppgifter Som Master Scheduler (Produktionsplanerare) kommer ditt främsta ansvar att vara produktionsplanering inom MPS/SIOP-horisonten. Du kommer att säkerställa att produktionsplanen smidigt samordnas med efterfrågan samtidigt som du upprätthåller lagermål och optimerar kapaciteten. Din analytiska skicklighet och förmåga att balansera kortsiktiga och långsiktiga mål kommer att vara avgörande för framgången i denna roll. Du kommer att ha ett nära samarbete i ett tvärfunktionellt team som inkluderar Teamledare, Gruppledare, Programchefer, Inköp och Tillverkningsingenjörer (ME). Våra produktfamiljstrukturer består av tre värdeströmmar, var och en med unika bidrag till vår produktportfölj. Som Master Scheduler kommer du att vara en integrerad del av åtminstone en av dessa värdeströmmar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Planera inom MPS- och SIOP-horisonten, upprätthålla scheman för att möta programkraven. • Utveckla och upprätthålla en genomförbar och balanserad huvudproduktionsplan. • Genomföra kapacitetsplanering, analys och optimering. • Analysera och prognostisera lageraktiviteter. • Övervaka operationella prestandamått som leveransprestanda och lagerstatus. • Aktivt delta i MPS- och SIOP-processer. • Driva initiativ för kontinuerlig förbättring med Lean-koncept för en effektiv leveranskedja. Vidare arbetsuppgifter: • Förbereda dokumentation och prognoser för beslutsfattande. • Genomföra kapacitetsöversyner med teamledare. • Hantera flödeskontrollparametrar och se till att produktionsdatasystemet är uppdaterat. • Kommunicera med område/produktfamiljeledning och program om risker och motåtgärder. • Stödja aktiviteter för verkstadsschemaläggare. Din profil Rollen kräver att du har ett starkt eget driv att få saker att hända samt att initiera lösningar på uppkomna problem och utmaningar på ett snabbt och effektivt sätt. Kvalifikationer och erfarenhet: • Universitetsexamen inom företagsekonomi, teknik eller motsvarande. • Stark drivkraft för kontinuerlig förbättring genom Lean-principer. • Erfarenhet och kunskap inom leveranskedjeoperationer. • Professionell nivå av svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. • Behärskning av IT-verktyg, inklusive Microsoft Office och SAP. • Visad affärsförståelse. • Mål- och resultatorienterad mentalitet. • Starka analytiska färdigheter. • Förmåga att bygga team och utveckla hållbara nätverk. Stort värde sätts i personlig lämplighet. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill där du initialt blir anställd hos Skill. Om detta låter som något för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag! Vid eventuella frågor eller funderingar får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Nicolina Hansson, [email protected]. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

10 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024