KOPIA AV Produktionstekniker

TechROi är ett ingenjörsbolag med över 25 års erfarenhet från tillverkningsindustrin. Bolagets huvudfokus är ingenjörskonsulter men har även ett eget concept center där man konstruerar och tillverkar prototyper samt lågserieprodukter, detta främst till bilindustrin. TechROi har sedan ett tag tillbaka haft en fortsatt stor tillväxt och behöver nu utvidga sitt team av produktionstekniker.   Som produktionstekniker på TechROi får du en omväxlande vardag med stor frihet och samtidigt stort ansvar för dina produkter. Du kommer ingå i ett team med andra medarbetare som har en bred samlad kompetens av produktionsteknik. Arbetsuppgifter - Ansvara för produktionen samt kvalitén på din/dina produkter - Ansvara för att planera, monitorerna och kontrollera produktion av dina produkter - Ha dialogen med samtliga intressenter för produkten och verka som teknisk expert Vi söker dig som gärna har relevant utbildning antingen från Industriell ekonomi, Maskinteknik eller liknande. Alternativt har du längre erfarenhet av produktionsteknik. Vi ser gärna att du har en bakgrund från producerande industri samt erfarenhet av liknande befattning, detta är dock inget krav. Du har goda kunskaper från tekniksektorn hanterar engelska i både i tal och skrift.  För rollen är det viktigt att vara väl rustad med olika personliga egenskaper för att kunna hantera de utmaningar och krav som rollen innebär. En produktionstekniker spelar en viktig roll i att säkerställa effektivitet och produktivitet i tillverkningsprocessen. Som person bör du vara öppen för att prova nya idéer och metoder för problemlösning, vara kreativ och ha förmågan att tänka utanför boxen är en tillgång. Att vara ansvarstagande och agera proaktivt i att identifiera och åtgärda eventuella avvikelser är avgörande för rollen. För oss är samarbete och kommunikation nyckeln till framgång. Att vara prestigelös och kunna samarbeta med olika teammedlemmar och intressenter är avgörande för att upprätthålla en positiv arbetsmiljö och för att säkerställa smidig samordning mellan olika avdelningar och funktioner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas i konsultrollen Kontakt Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Carl Christensen mail: [email protected] telefon: 073-844 40 18 Varmt välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Produktionstekniker

TechROi är ett ingenjörsbolag med över 25 års erfarenhet från tillverkningsindustrin. Bolagets huvudfokus är ingenjörskonsulter men har även ett eget concept center där man konstruerar och tillverkar prototyper samt lågserieprodukter, detta främst till bilindustrin. TechROi har sedan ett tag tillbaka haft en fortsatt stor tillväxt och behöver nu utvidga sitt team av produktionstekniker.   Som produktionstekniker på TechROi får du en omväxlande vardag med stor frihet och samtidigt stort ansvar för dina produkter. Du kommer ingå i ett team med andra medarbetare som har en bred samlad kompetens av produktionsteknik. Arbetsuppgifter - Ansvara för produktionen samt kvalitén på din/dina produkter - Ansvara för att planera, monitorerna och kontrollera produktion av dina produkter - Ha dialogen med samtliga intressenter för produkten och verka som teknisk expert Vi söker dig som gärna har relevant utbildning antingen från Industriell ekonomi, Maskinteknik eller liknande. Alternativt har du längre erfarenhet av produktionsteknik. Vi ser gärna att du har en bakgrund från producerande industri samt erfarenhet av liknande befattning, detta är dock inget krav. Du har goda kunskaper från tekniksektorn hanterar engelska i både i tal och skrift.  För rollen är det viktigt att vara väl rustad med olika personliga egenskaper för att kunna hantera de utmaningar och krav som rollen innebär. En produktionstekniker spelar en viktig roll i att säkerställa effektivitet och produktivitet i tillverkningsprocessen. Som person bör du vara öppen för att prova nya idéer och metoder för problemlösning, vara kreativ och ha förmågan att tänka utanför boxen är en tillgång. Att vara ansvarstagande och agera proaktivt i att identifiera och åtgärda eventuella avvikelser är avgörande för rollen. För oss är samarbete och kommunikation nyckeln till framgång. Att vara prestigelös och kunna samarbeta med olika teammedlemmar och intressenter är avgörande för att upprätthålla en positiv arbetsmiljö och för att säkerställa smidig samordning mellan olika avdelningar och funktioner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas i konsultrollen Kontakt Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Carl Christensen mail: [email protected] telefon: 073-844 40 18 Varmt välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Produktionsplanerare till Husqvarna Group!

Vill du vara en del av ett världsledande företag inom tillverkning av utomhusprodukter? Är du en junior produktionsplanerare som brinner för att optimera produktionsflöden och säkerställa effektiva leveranskedjor? Då kan du vara den vi söker! OM TJÄNSTEN Husqvarna är en världsledande tillverkare av utomhusprodukter som erbjuder allt från motorsågar till robotgräsklippare. De drivs av innovation och strävar ständigt efter att leverera högkvalitativa produkter till sina kunder över hela världen. Nu hjälper vi Husqvarna att hitta en produktionsplanerare som ska stötta upp teamet under 3 månader. Du kommer bland annat att arbeta med produktionsledare för att optimera produktionskapaciteten, bidra i produktions- och produktrelaterade projekt med fokus på konsekvensanalys för planeringsflödet. Vi söker dig som är självgående, strukturerad och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du är analytiskt lagd och har förmågan att hantera komplexa situationer och problem på ett effektivt sätt. Du erbjuds Som konsult för Academic Work erbjuder vi dessutom stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera och optimera produktionskapaciteten i nära samarbete med produktionsledningen * Säkerställa att produktionsplanerna motsvarar mållager och kundorder med fokus på optimala lagernivåer * Samverka med materialplanering för att optimera materialtillgången * Hantera produktvårdsärenden och implementera nya produkter (ECO-hantering) VI SÖKER DIG SOM - Har en utbildning inom logistik alternativt har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom produktionsplanering - Har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor, kunder och leverantörer - Har goda kunskaper i excel och dataanalys För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Problemlösande - Kvalitetsmedveten - Kommunikativ Övrigt: - Uppdraget är på 3 månader med möjlighet till förlängning - Allt arbete sker på siten i Huskvarna Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

3 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Produktionsplanerare till Telia Field Operations

"Det är viktigt att du hittar en bra balans mellan arbetet och ditt privatliv, så att båda delarna bidrar till att du känner arbetsglädje och får en meningsfull fritid. Vi kommer satsa på dig långsiktigt och vill att du ska utvecklas och växa med oss." Så låter det på Telia Field Operations, som nu söker en Produktionsplanerare! OM TJÄNSTEN Telia Field Operations (TFO) är Telias egen teknikerverksamhet som arbetar med service, leverans och felavhjälpning av det fasta nätet. Deras primära uppgift är att säkerställa att Telias nationella säkerhetskunder ständigt är i drift, även i kris och beredskapstider. TFO finns idag i Örebro, Trollhättan, Sundsvall, Luleå, Stockholm, Kalmar, Gotland och Skåne. De är idag ca 60 medarbetare varav ett 40-tal är tekniker, du kommer arbeta tätt tillsammans med ytterligare en Produktionsplanerare. En anställning hos Telia innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Du erbjuds - En trygg och bra arbetsmiljö där det råder frihet under ansvar - Möjlighet till hemarbete (ca. 2 dagar i veckan) samt flexibla arbetstider - Förutom de kollektivavtalade förmånerna erbjuder TFO friskvård, personalrabatter samt ett brett nätverk av kollegor i branschen ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Uppdragsplanering för att optimera teknikernas dagliga arbete ute i fält * Bevakning av orderingång, ta emot och prioritera uppdrag * Daglig kontakt med TFO:s tekniker, teamledare och projektörer för löpande uppföljning av uppdrag utifrån sluttid och för att säkerställa effektiv planering * Administrering av sidouppdrag som ej kräver projektering. T.ex. kundbokning. * Ta emot klarskrivningar * Administrering av teknikernas beredskapsschema samt generell administration kopplat till aktuella projekt inom företaget VI SÖKER DIG SOM - I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper, men vi ser att god datorvana, excelkunskaper samt svenska och engelska krävs Det är meriterande om du har - Eftergymnasial utbildning alternativt arbetslivserfarenhet inom logistik och produktionsplanering - Erfarenhet från en liknande roll För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Självgående - Serviceinriktad - Problemlösande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Telia Field Operations (TFO) är Telias egen teknikerverksamhet som arbetar med service, leverans och felavhjälpning av det fasta nätet. Vår primära uppgift är att säkerställa att Telias nationella säkerhetskunder ständigt är i drift, även i kris och beredskapstider. Vi arbetar även med fiberbyggnation, nätsäkerhetsarbete, fältanalyser, metodutveckling, nätutredningar, migreringsarbete m.m. Vi finns idag i Örebro, Trollhättan, Sundsvall, Luleå, Stockholm, Kalmar, Gotland och Skåne. Vi är idag ca 60 medarbetare varav ett 40-tal är tekniker. I samband med att verksamheten tar sig an ett nytt spännande uppdrag utökar vi både teknikerstyrkan, administration och ledning.

2 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Manufacturing Program Planner

Northvolt has an exciting job offer for a Manufacturing Program Planner to join our Stockholm/Västerås/Skellefteå team. In joining us you will play an important part from the very start in developing a new generation of large-scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon-free society, and this is your opportunity to take part in leading those efforts and help drive us to success. As a Manufacturing Program Planner, you will be responsible for providing essential support to the Program Managers in the development and execution of program plans. Your role will involve gathering and analysing requirements, developing detailed schedules, and identifying potential risks or delays. You will work closely with cross-functional teams to ensure program activities are aligned with overall objectives, and you will contribute to risk analysis and mitigation strategies. While not directly managing programs, your role will be instrumental in supporting program objectives by leading activity level projects when necessary and ensuring the successful execution of manufacturing programs. Key responsibilities: Gather and analyse cross functional requirements to support program planning and execution. Building detailed schedules, monitor progress, and identify potential risks or delays. Collaborate with cross-functional teams to ensure alignment of program activities with overall objectives. Support Program Managers in the development and execution of comprehensive program plans. Assist in the preparation of reports and presentations for senior management. Contribute to risk analysis and mitigation strategies to ensure program success. We value individuals who are proactive, adaptable, and passionate about making a difference. If you are excited about the opportunity to contribute to a sustainable future and thrive in a collaborative team environment, we encourage you to apply. Skills & Requirements Bachelor’s degree, preferably engineering or industrial in nature, flexible with equivalent professional experience. 2+ years of experience in a relevant planning role, preferably in a manufacturing or project management environment. Strong scheduling and problem-solving skills, with attention to detail. Proficiency in Oracle Primavera P6 ePPM Ability to work collaboratively in a fast-paced environment. Familiarity with program management methodologies is advantageous. Enthusiasm for contributing to a sustainable future and driving results. Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is ASAP.

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Production Scheduler

Vårt vinnande lag behöver nu en Production Scheduler och ser fram emot din ansökan! I rollen som Production Scheduler hos Swedish Match arbetar du med att lägga produktionsplaner för att säkra vår leveransprecision ut från fabrik. Du skall var delaktig i att utveckla produktionsplaneringen mot sänkt totalkostnad, dvs att med leveranssäkerhet som primär målsättning optimera produktionsplanering avseende produktivitet, lagringskostnad, kassationer och utförsäljningar. Du samarbetar med och arbetar nära fabrikens Supply Chain planner. Du rapporterar till Planning Manager, Supply Chain. Tjänstens omfattning är heltid, tillsvidare. Placeringsort är Kungälv. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis innebära - Att operativt planera produktionen i våra produktionslinjer mot leveransplan alternativt omsättnings- och säkerhetslager. - Operativt planera vår beredning så att vi har rätt sort och mängd snus till våra produktionslinjer - Operativt distributionsplanera leveranser till våra distributörer och Konceptbutiker - Underhålla vårt affärssystem och planeringsverktyg med rätt uppsättningsparametrar - Utföra analyser på beredning och produktionslinjer för att säkerställa att vi har rätt kapaciteter i vårt affärssystem och produktionsplaneringsverktyg. - Initiera planeringsträffar med adekvata funktioner inom Operations Kungälv, för att säkerställa att vi har förmåga att exekvera på våra produktionsplaner med tidshorisont 3 veckor - 3 månader. Din Profil För att bli framgångsrik i den aktuella rollen tror vi att du som söker har en bakgrund inom logistiska flöden samt gärna erfarenhet av att arbeta i Dynamics 365. Din utbildningsbakgrund ser vi som en examen på högskolenivå eller annan relevant eftergymnasial utbildning inom logistik. Alternativt minst tre års erfarenhet från produktionsmiljö inom konsumentvaror. Om du har kunskaper inom avancerade planeringsverktyg är det meriterande. - Du skall ha god analytisk förmåga och förmåga att kunna fatta beslut. Vidare ser vi att rollen också kräver en stark kommunikationsförmåga och goda kunskaper i presentationsteknik. - Dina sociala färdigheter är också avgörande, du skall ha förmågan att kunna interagera med alla team, områden och nivåer inom verksamheten. Så här söker du tjänsten Du ansöker genom att registrera din CV och ditt personliga brev i vårt rekryteringssystem Jobylon. Vid frågor är du välkommen att kontakta Interim Planning Manager Martin Nordqvist på: +46 734 157 882. Intervjuer sker löpande. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse Vi ser fram emot din ansökan! Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Rökfria produkter, Cigarrer och Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i USA och Skandinavien. Swedish Match är ett dotterbolag till Philip Morris International sedan november 2022 och har totalt 7523 medarbetare. Med ett flexibelt, innovativt och hållbart tillvägagångssätt arbetar vi med att ha rätt strategi, människor, kompetenser, produkter och struktur på plats. Allt för att snabbt kunna möta förändrade marknadsförutsättningar. Med en portfölj bestående av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition, erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakskonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i det vi gör. Alltid med vår vision i sikte: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Produktionsplanerare

ValueOne söker en Senior Produktionsplanerare för ett konsultuppdrag till ett tillverkande företag i Landskrona. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper till årsskiftet. För rätt person finns stora möjligheter till tillsvidareanställning efter avslutat uppdrag. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: marknadsmässig lön, som du själv kan påverka tjänstepension sjuk- och vårdförsäkring  friskvårdsbidrag personlig coachning och karriärrådgivning nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen I rollen som Senior Produktionsplanerare förväntas du arbeta med produktionsplanering i företagets verkstad såsom svetsning, mekanisk montering, elmontage, provning och paketering med hänsyn till produktionsresurser såsom personal, material och monteringsytor. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Skapa produktionsplan och materialplan Analysera produktionsutfall och upprätta KPI:er Leda och planera möten samt ansvara för intern kommunikation med produktionsledning, projektledare och marknadsavdelning Medverka till att utveckla och förbättra interna processer och arbetsmetoder Upprätthålla god kommunikation med produktionsledare och projektledare med avseende på omplanering och eventuella förseningar av projekt i produktionen Erfarenhet och kompetens Till uppdraget som Senior Produktionsplanerare söker vi dig som har erfarenhet av produktionsplanering i tillverkande industri, gärna med kunskap inom områden som montering, verkstadsarbete och produktionsmetoder. Erfarenhet av planering i SAP är mycket meriterande. Uppdraget kräver vidare att du talar och skriver svenska och engelska flytande. Vi värdesätter dessutom goda sociala och kommunikativa egenskaper då du kommer att ha många kontakter med intressenter både internt och externt. Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon 073 152 02 78 alternativt 010 332 29 20.

19 mars 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Produktionsplanerare/administratör hos Ventana Hackås AB

Ventana Hackås AB är ett framstående aluminiumgjuteri som funnits i Jämtland sedan 1971. Vår produktionsmetod där vi precisionsgjuter aluminium i gips är unik i Europa. Vi levererar högkvalitativt gjutgods till olika branscher. Våra kunder har höga krav och de största finns inom fordonsindustri, medicinteknik och försvarsindustri. Läs gärna mer om oss på www.hpgab.se. Om tjänsten: Vi söker en engagerad och noggrann produktionsplanerare som kommer att ha en mängd varierande arbetsuppgifter, dagarna ser aldrig lika ut. Du kommer bland annat att planera och samordna produktion, inköp och ordermottagning. Arbetsuppgifter: - Ordermottagning - Planering och schemaläggning av produktionen - Löpande inköp - Attestering av leverantörsfakturor - Transportbokning - Kundfakturering - Registervård i vårt affärssystem Monitor G5 - Kontroll och attestering av personalens tidrapportering - Löpande kontakt med kunder och leverantörer - Inventering - Diverse övriga administrativa uppgifter Kvalifikationer: Du måste ha: - Erfarenhet av produktionsplanering eller liknande administrativt arbete - Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift - God förmåga att arbeta med olika datasystem och -program Det är meriterande om du har erfarenhet av: - Monitor G5 - Inköp - Ordermottagning - Industri Som person är du: - Lätt att samarbete med - Kommunikativ - Effektiv och strukturerad - Ansvarstagande och självgående - Nyfiken och uppskattar varierande arbetsuppgifter Om företagskulturen: Vi är ett litet företag med tolv anställda. Samarbete mellan de olika avdelningarna är en förutsättning för att verksamheten ska fungera. Vår organisation är helt platt så det är väldigt nära mellan ledning och produktion. Vi strävar efter att skapa en inkluderande och stödjande arbetsplats där alla oavsett roll, kön eller bakgrund kan trivas och utvecklas. Alla är lika viktiga. Anställningsform: Detta uppdrag är ett vikariat och anställningen sker direkt hos Ventana Hackås. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat. Om rekryteringsprocessen: Rekryteringen sköts av A-hub, ett företag specialiserat på att matcha talanger med företag inom olika branscher. Enligt kunds önskemål hanteras därför att alla frågor rörande tjänsten av A-hub. Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Grinde, [email protected]. Ventana Hackås och A-hub är stolta över att vara arbetsgivare som främjar lika möjligheter och välkomnar sökande oavsett kön, ålder, etnisk bakgrund, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Demand Planner

ValueOne is looking for a Demand Planner to one of our customers in Piteå. The assignment must be filled as soon as possible.  ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).  The role   As Demand Planner, you will be responsible for the company’s short term and long-term demand planning. The work is conducted in close collaboration with the sales, purchasing and production departments. You are going to lead the planning meetings and will be the internal and external first point of contact in planning topics. Remote work is possible to some extent. Main tasks: Assemble and analyze all data pertinent to creating an unconstrained demand plan Production and demand planning Releasing production orders Registration of orders and handling order acknowledgements Create and maintain demand forecasts Support Sales by providing guidance on global demand for specific products Experience and competencies   The person we are looking for must have at least a couple of years’ experience in production and demand planning. Good communication skills and fluency in Swedish and English, both in oral and in writing, is a must. Experience of working in a manufacturing environment is desired. Furthermore, it is meritorious to be knowledgeable in SAP. Your personal characteristics are important to us. The person we are looking for is a person with excellent communication skills and high business acumen. Furthermore, we expect you to be proficient at continuously developing and improving working methods and processes.   Application   We look forward to receiving your application. Please apply through our webpage at: http://valueone.se/aktuella-jobb/ as soon as possible. Feel free to contact Johanna Hallnemo at +46 72-1432 379 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

8 mars 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Demand Planner

Arbetsbeskrivning Är du intresserad av att arbeta inom industrin? Har du till och med erfarenhet därifrån? Då har du kommit rätt! Vi söker både dig som tidigare har erfarenhet inom industrin och dig som inte tidigare arbetat inom industrin till kommande uppdrag i Piteå. Detta är ett perfekt tillfälle att få in foten och utvecklas hos en av våra största kunder, vilket är ett globalt företag inom tillverkningsindustrin i Piteå. De kommande uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer vara anställd av Randstad. Som Demand planner spelar du en viktig roll inom området för supply chain management och är ansvarig för att förutsäga efterfrågan på produkter eller tjänster.  Arbetsperioden är tänkt att sträcka sig under 8 månader men kan komma att förlängas. Uppdraget är på heltid (100%) och arbetet kommer att utföras 100% på plats i Piteå (Öjebyn). Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.  Vid frågor, vänligen kontakta konsultchef Jenny Lindgren, [email protected] Ansvarsområden - Skapa en obegränsad, kortsiktig och långsiktig, efterfrågeplan och rationalisering av färdiga varor i nära samarbete med relevanta funktioner. - Ansvarig för hantering av kundorder (registrering och orderbekräftelse). - I samarbete med försäljnings- och produktionsledning, generera detaljerad produktionsplan och produktionsorder med hänsyn till tillgängliga resurser (kapacitet och material). - Leda planeringsmöten och vara den första kontaktpunkten, internt och externt, i planerings-/orderfrågor. - Skapar och underhåller rullande obegränsade efterfrågeprognoser för tilldelade produkter. - Sammanställer och analyserar all data som är relevant för att skapa en obegränsad efterfrågeplan. - Stödjer försäljning genom att ge vägledning om global efterfrågan på specifika produkter. Kvalifikationer - Minst 2 års erfarenhet av produktionsplanering krävs. - Erfarenhet av att arbeta i ERP-system krävs (SAP är ett plus). - Goda kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska krävs. - Erfarenhet av att arbeta i en tillverkningsmiljö önskas. - Förmåga att agera på ett professionellt sätt och vara företagets representant vid samarbete med både interna och externa kunder. - Förmåga att kontinuerligt utveckla och förbättra befintliga processer och arbetssätt krävs. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

27 februari 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024