Produktionsplanerare/inköpare till Timars

Timars växer och erbjuder en ny, spännande tjänst för dig som jobbat med planering och inköp inom tillverkning. Hos oss får du frihet under ansvar i en kreativ och familjär miljö. Vi har all tillverkning in-house, så du får se resultatet i verkligheten. Vill du vara en del i vår framgångsanda? Välkommen med din ansökan! Din framtida arbetsgivare Timars tillverkar och säljer globalt container- och transportutrustning till flera olika applikationer inom försvar, marin och industri. Vår styrka hämtar vi ur våra kunniga och erfarna medarbetare som tillsammans bidrar i framtagningen av nya kvalitativa lösningar för våra kunder. Våra ledord är pålitlighet, säkerhet och effektivitet – de skall genomsyra både våra värderingar och det våra produkter erbjuder våra kunder. Vi är certifierade enligt ISO 9001, 14001 och svetsstandarden ISO 3834-2. Timars ägs av Ambergate Invest Sverige AB, vi omsätter idag ca 50 MSEK och med ca 50% på export är vi ett dynamiskt företag. Läs gärna mer på www.timars.se Om företaget Vad erbjuder rollen? Timars växer och erbjuder dig en helt ny tjänst hos oss. Din uppgift blir att effektivisera vår produktions- och inköpsprocess genom att ansvara för orderflöde och artikelhantering, hitta synergier, optimera produktionstider och lagernivåer. Jobbet är omväxlande och innebär bland annat att: • Utveckla och underhålla produktionsplaner baserade på försäljningsprognoser och order • Balansera produktionskapacitet och resurser mot kundkrav för att minimera ledtider • Ansvara för inköp av råmaterial och komponenter • Hantera leverantörsrelationer och prestationsutvärdering • Säkerställa optimerade lagernivåer Du arbetar nära produktionsledningen och i tät dialog med försäljning, konstruktion och produktion. Din placering är i Falkenberg och vi erbjuder möjlighet att arbeta hemifrån någon dag/vecka. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av produktionsplanering och inköp inom en tillverkande industri. Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom logistik/supply chain management eller motsvarande praktisk erfarenhet. Du är van att arbeta med materialplanering, artikelhantering och inköp i ett affärssystem. Hos oss kommer du att arbeta i Pyramid och MS Office. Eftersom våra kunder finns över hela världen är det viktigt att du kan formulera dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du strukturerad, kommunikativ och proaktiv med en god problemlösningsförmåga. Du är nyfiken, driven och framåtlutad. Vi är inne i en tillväxtfas där det kommer att hända mycket spännande framöver, så det är viktigt att du trivs i en sådan miljö. Vi ser gärna att du vill bidra med din erfarenhet och vara involverad i utvecklings- och förbättringsarbete. Du trivs med att arbeta på ett mindre företag med allt vad det innebär; ett nära samarbete, en bred roll och ett prestigelöst förhållningssätt till varandra. Vi trivs tillsammans och ser till att ha roligt på jobbet. Är detta din perfekta match? Timars är ett stabilt och välmående företag med ett gott renommé. Våra styrkor utgörs av en hög kvalitet, flexibilitet och kunniga, erfarna medarbetare. Du kommer in i ett spännande skede av bolagets utveckling där vi växer kraftigt och stora investeringar förväntas genomföras de närmaste åren. Hos oss får du frihet under ansvar i en kreativ och familjär miljö. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos Timars. Varmt välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2024-05-19. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Skärström på [email protected] Sökord produktionsplanering, materialplanering, artikelhantering, inköp, lageroptimering, Pyramid

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Produktionsberedare sökes till vår kund i Getinge

Är du noggrann och prestigelös? Tycker du om att arbeta tillsammans med andra? Då ska du söka tjänsten hos vår kund i Getinge! Dina arbetsuppgifter Nu söker vi en produktionsberedare till en av våra kunder i Getinge. Det är ett långsiktigt uppdrag på heltid med goda chanser att kunden tar över anställningen efter ca 6 månader. Upplärning kommer ske på plats och det krävs således ingen tidigare erfarenhet men vi ser gärna att du har arbetat inom industri tidigare. Som person tror vi att du är noggrann, har en hög arbetsmoral och är flexibel då arbetsuppgifterna kan variera. Du behöver även ha en positiv inställning och kunna arbeta bra tillsammans med andra. Din profil - B-körkort och tillgång till egen bil - Goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift - Att du är mycket noggrann - Meriterande med erfarenhet av liknande arbete Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information Placeringsort: Getinge Start: Omgående Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid, dagtid Lön: Enligt överenskommelse Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos kunden. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Sara Hollsten på telefon 0733-20 56 33 eller via mail [email protected] Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Du är också välkommen att besöka vår hemsida www.maxkompetens.se för att se aktuella processer just nu. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

23 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Produktionsplanerare

Det är verkligen kul på CEOS Fritzoe just nu, med satsningar på flera olika plan. Bygget av ett toppmodernt lager är klart och inom kort är all verksamhet på plats i Nässjö, vilket såklart är ett stort lyft för verksamhet och stimulerande för personalen. Om Rollen Som Produktionsplanerare är ditt uppdrag att säkerställa effektiv produktion. Det gör du genom noggrann planering och optimalt utnyttjande av de it-verktyg som du har till förfogande. Du arbetar främst med: • Produktionsplanering och framtagning av av körplaner. • Hantering av avvikelser i produktionsprocessen • Produktionsuppföljning. • Att säkerställa parametrar och grunddata i affärssystemet. • Kontinuerlig förbättring och ständigt utveckling av processer, arbetssätt och arbetsverktyg. Du har utöver ordinarie uppgifter sannolikt tid över även för andra uppgifter som matchar din kompetens och dina intressen. Det skulle ex.vis kunna vara inom kvalitet, förbättringsarbete, produktionsteknik. Din profil Vi vill att du har lämplig eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet med inriktning planering/logistik. IT-kompetens är viktigt och vi räknar med att du är van med arbete i affärssystem och i office-paketet. Engelska och svenska behöver du hantera med lätthet i tal och skrift. Erfarenhet från förbättringsarbete är meriterande. Som person vill vi att är du är en bra problemlösare, att du arbetar strukturerat och med högt kund- och kvalitetsfokus. Även om du är trygg med att självständigt driva ditt arbete så behöver du vara en lagspelare och tydlig i din kommunikation. Vi Erbjuder CEOS Fritzoe har en stabil och långsiktig ägare som erbjuder stora möjligheter att vara med att bidra till företagets framtida framgångar och utveckling. Företagskulturen kännetecknas av kompetens, engagemang och enkelhet. Stämningen är familjär där man välkomnar och värdesätter hög delaktighet och utvecklingsvilja. Ansökan senast 8 maj via www.stellaab.se. Vi påbörjar intervjuer löpande. Kontaktperson: Christer Johansson, 0393 - 77 99 95. Om CEOS Fritzoe CEOS Fritzoe är specialister på träbaserat skivmaterial och massivträ och är den marknadsledande distributören till svensk snickeri-, inrednings- och möbelindustri. CEOS Fritzoe kan leverera det senaste och bästa inom träbaserat skivmaterial, massivträ, kantlist och laminat. Sortimentet består av fler än 2000 artiklar vilket ger en särställning på marknaden. CEOS Fritzoe har försäljningskontor och lager i Nässjö där man även har produktion/förädling i form av formatsågning och en pressline. CEOS Fritzoe omsätter ca 600 miljoner kronor och har ca 50 medarbetare. Mer info: www.ceos.se

18 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Produktionsplanerare till växande Alvenius Industrier

Bli med och forma framtidens produktionsplanering som vår nya Produktionsplanerare! Vi växer och behöver stärka kompetensen inom vår produktionsplanering. Om rollen: En spännande roll som delvis är ny, här kommer du att få vara med att forma och utveckla delar av våra processer för produktionsplanering. Vi har investerat i att skapa mer tid för planering, och nu behöver vi dig för att maximera användningen av den tiden. Du kommer att vara en nyckelperson som arbetar nära och tillsammans med huvudplaneraren, produktionschefen, produktionsledarna, säljteamet och inköp för att säkerställa smidig kommunikation och samarbete. Placering är på vår fabrik i Eskilstuna och du rapporterar direkt till vår produktionschef. Dina ansvarsområden kommer att inkludera: * Samarbeta nära huvudplaneraren, produktionschefen, produktionsledarna, säljteamet och inköp för att förstå deras behov och optimera produktionsplaneringen. * Ansvara för aktuella körplaner, samt kommunicera förändringar och avvikelser med berörda avdelningar * Analys av befintliga processer och system för att identifiera möjligheter till förbättring. * Samla in och analysera produktionsdata. Skapa och generera detaljerade rapporter och analyser för att stödja beslutsfattande och förbättra produktiviteten. Vad vi letar efter: Vi söker någon med en passion för produktionsplanering och en vilja att driva förändring och förbättring. Du bör ha: * Erfarenhet av produktionsplanering och en god förståelse för produktionsprocesser. * Viljan att vara med där det händer och ta dig an både planerade och oplanerade uppgifter * Starka analytiska färdigheter och förmåga att arbeta med data för att identifiera trender och mönster. * Erfarenhet av att utveckla och implementera processer och system för att optimera produktionsplaneringen. * Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta effektivt med olika team och avdelningar. * God kunskap inom affärssystem, särskilt erfarenhet av produktionsplanering i Monitor G4 eller G5 är meriterande * Goda kunskaper i både svenska och engelska Du har god erfarenhet av att jobba med planering inom en tillverkande industri och jobbar troligtvis idag som produktionsplanerare, alternativt som materialplanerare, beredningsingenjör produktionstekniker/ingenjör eller annan roll nära produktion med god systemkunskap. Mer om Alvenius Företaget Alvenius grundades i Eskilstuna, Sverige 1951. Företaget började tidigt att leverera stålrörssystem till internationella gruvföretag och anläggningsprojekt runt om i världen. Vår framgång har varit baserad på våra spiralsvetsade, tryckkärlsklassade svenska stålrör. Den överlägsna stålkvaliteten gör att vi kan göra rörväggarna tunna, men ändå robusta. Spiralsvetstekniken säkerställer att våra rör håller sig raka. Idag levererar vi rörledningslösningar för stora gruvdrifter, komplicerade tunnelsystem, komplicerade professionella brandbekämpningssystem samt vattenförsörjning. Alvenius tillhandahåller även lösningar för industriell produktion, samt hamnar och raffinaderier. Vi tillhandahåller också utmärkt effektivitet för snötillverkningssystem. Självklart ska du jobba med oss Hos oss finns möjlighet att växa och utvecklas. Alvenius är ett stabilt och väletablerat företag som värnar om våra medarbetares välmående och laganda. Vi sätter trivsel och medarbetarnöjdhet högt på agendan. Vår styrka ligger i våra medarbetare. Därför lägger vi stort värde i att ge våra medarbetare det personliga ansvar de behöver för att växa. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla trivs, utvecklas och tar ansvar för sin väg framåt. Kontaktperson Ansök via www.jeffersonwells.se. För mer information om rollen kontakta gärna Jefferson Wells rekryteringskonsult Thomas Andersson på tel. 070-276 99 53 Sök nu och bli en del av vårt team som strävar efter excellens inom produktionsplanering och verksamhetsutveckling.

17 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Produktionsplanerare

Ett smart och meningsfullt valTrivs du att arbeta både operativt och strategiskt? Är du lösningsorienterad och resultatinriktad? Då är denna roll något för dig! Vi söker nu en driven produktionsplanerare till Bygdsiljums sågverk för ett längre vikariat.     Din nästa arbetsplats?  Bygdsiljums Sågverk förädlar virket från Västerbottens skogar. Här produceras allt från sågade och vidareförädlade varor till limträ och KL-trä, produkter som tar tillvara de unika värdena hos den senvuxna, starka kvalitetsråvaran. Vi drivs av vår passion för trävaror och ligger långt fram vad gäller att använda ny teknik för att nyttja råvaran maximalt. Hos oss arbetar omkring 200 medarbetare. Vårt sågverk hittar du ca 6 mil sydväst om Skellefteå.  Tillsammans med Martinsons och våra byggsystem möjliggör vi leverans från frö till färdigt trähus. Vi vill vara en möjliggörande kraft inom cirkulärt och framtidssäkert samhällsbyggande. Men oavsett vilken roll vi har delar vi alla samma mål: att skapa hållbarhet och klimatnytta för framtida generationer.  Din framtida utmaning  Bygdsiljums sågverk söker nu en engagerad produktionsplanerare för föräldravikariat fram till och med hösten 2025.   Som produktionsplanerare kommer du arbeta målfokuserat och operativt för att på bästa sätt uppnå maximal lönsamhet ur sågproduktionen. Detta görs med hänsyn till faktorer såsom: råvara, produktionsförutsättningar, marknadsläge och intern förbrukning.  Du kommer i rollen som produktionsplanerare bland annat att:  • Ta fram produktionplaner och implementera dessa till våra system.  • Anpassa produktionsplaner efter råvarutillgång, förutsättningar och kundens efterfråga med tillhörande uppföljning.  • Stimulera, analysera och delta i optimering av produktionsprocesser.  • Övervaka sorteringsutfallen för att motsvara förväntad kvalitet. • Aktivit arbeta med förbättrings- och utvecklingsprojekt där vi använder oss av metoder från LEAN.  För att lyckas i rollen För denna tjänst ser vi att du har minst gymnasialutbildning. Högskolenivå är meriterande, exempelvis från logistik och/eller produktionsplanering alternativt annan relevant utbildning. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Du är van att arbeta systematiskt, har lätt för samarbeten och breda kontaktytor.  Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper-  Som person ser du lösningar snarare än problem. Du är uppmärksam på detaljer för att säkerställa kvalitet och säkerhet. Har en analytisk förmåga och är en god kommunikatör. Du ser varje arbetsmoment som lärande och du delar gärna med dig av din kunskap.  Körkort klass B är ett krav.    Vi erbjuder dig Hos oss får du det bästa av två världar. Vi är en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring. Vi erbjuder ett varierande, fritt och ansvarsfullt arbete och en möjlighet att arbeta med framtidens råvara - trä! Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.  Övrigt Placeringsort: Bygdsiljum Anställningsform: Vikariat på ca 1 år.  Tillträde: Önskvärt med start omgående eller enligt överenskommelse.  Omfattning: 100%, arbetstiden är dagtid.  Välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Produktionsplanerare

Är du en flexibel och driven person med erfarenhet av produktionsplanering? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker en driven medarbetare till vår samarbetspartners produktionsplaneringsteam. Företaget är verksamma inom livsmedel och som produktionsplanerare kommer du att ansvara för att planeringen av materialinköp stämmer överens med företagets orderingång. Du samverkar tätt med sälj- och produktionsavdelningarna för att det skall köpas in rätt varor efter produktionens behov. Utöver detta så arbetar du med avvikelsehantering, uppdatering av affärssystem, tolkning av inköpsförslag och upprättande av rapporteringsunderlag. Start: Omgående så ansök redan idag, urval sker löpande. Ort: Göteborg Omfattning: Heltid, mån-fre 08:00-16:40 Anställningsform: Detta är initialt ett konsultuppdrag men för rätt person kan det finnas chans till förlängning förutsatt att allting fungerar bra. Din profil Krav: • Utbildning inom logistik eller ekonomi • Goda kunskaper inom Microsoft Officepaketet + samt i olika affärssystem • Hantera svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet från produktionsplanering • Erfarenhet från livsmedelsproduktion • Utbildning inom: LEAN, 5S eller Kaizen Vi söker dig som tidigare arbetat som produktionsplanerare och trivs med den rollen. Du har erfarenhet från att göra avrop och köpa in material samtidigt som du är duktig på att samverka med andra avdelningar. Du är van vid att arbeta i affärssystem och är riktig bra på att kommunicera med andra. Du är duktig på att prioritera, planera och lösa dagliga problem. Vi ser gärna att du är positiv, driven och flexibel som person. Struktur och ansvarstagande är två viktiga ledord i denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.

14 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Produktionsplanerare

Är du en flexibel och driven person med erfarenhet av produktionsplanering? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker en driven medarbetare till vår samarbetspartners produktionsplaneringsteam. Företaget är verksamma inom livsmedel och som produktionsplanerare kommer du att ansvara för att planeringen av materialinköp stämmer överens med företagets orderingång. Du samverkar tätt med sälj- och produktionsavdelningarna för att det skall köpas in rätt varor efter produktionens behov. Utöver detta så arbetar du med avvikelsehantering, uppdatering av affärssystem, tolkning av inköpsförslag och upprättande av rapporteringsunderlag. Start: Omgående så ansök redan idag, urval sker löpande. Ort: Göteborg Omfattning: Heltid, mån-fre 08:00-16:40 Anställningsform: Detta är initialt ett konsultuppdrag men för rätt person kan det finnas chans till förlängning förutsatt att allting fungerar bra. Din profil Krav: • Utbildning inom logistik eller ekonomi • Goda kunskaper inom Microsoft Officepaketet + samt i olika affärssystem • Hantera svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet från produktionsplanering • Erfarenhet från livsmedelsproduktion • Utbildning inom: LEAN, 5S eller Kaizen Vi söker dig som tidigare arbetat som produktionsplanerare och trivs med den rollen. Du har erfarenhet från att göra avrop och köpa in material samtidigt som du är duktig på att samverka med andra avdelningar. Du är van vid att arbeta i affärssystem och är riktig bra på att kommunicera med andra. Du är duktig på att prioritera, planera och lösa dagliga problem. Vi ser gärna att du är positiv, driven och flexibel som person. Struktur och ansvarstagande är två viktiga ledord i denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Produktionsplanerare till Boxon Tech

Tillväxten och expansionen för Boxon Tech i Dalby fortsätter varför man nu söker en utvecklingsorienterad Produktionsplanerare. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid. Är du en självgående, utvecklingsorienterad och analytisk Produktionsplanerare med gedigen kunskap om affärssystem samtidigt som du har en god produktionsteknisk förståelse? Vill du arbeta i ett framgångsrikt och långsiktigt bolag med en finansiellt stark ägare som expanderar sin verksamhet? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i en internationell miljö. Boxon Tech kännetecknas av en närhet till sina kunder, korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och professionalism. Som Produktionsplanerare ansvarar du för att vi uppfyller våra åtaganden mot våra kunder på det resurseffektivaste sättet genom planering och optimering mot kundorder/prognos. I rollen som Produktionsplanerare jobbar du tätt med produktionsteamet, inköp och kunder för att kunna erbjuda både flexibilitet och kostnadseffektivitet. Som Produktionsplanerare kommer du att ansvara för: • Leda företagets planerings- och prognosarbete samt i samråd med Production Director sätta rådande kapacitetsnivåer. • Utveckla informations- och materialflödet för att på bästa sätt leverera produkter och tjänster till kunder för att uppnå företagets mål. • Uppdatering av planeringsmodulerna i affärssystemet Monitor G5 • Vara delaktig i att kontinuerligt förbättra produktionens resultat utifrån uppsatta mål (nyckeltal) inom säkerhet, produktivitet och kostnad genom arbete med LEAN (ständiga förbättringar). • Aktivt deltaga i produktionsledningens möten och uppföljningar • Vara spindeln i nätet mellan inköp och lager till prognos- och planeringsverktyget (Monitor G5). • Medverka vid olika förbättrings- och utvecklingsprojekt inom planering, produktion och andra närliggande områden. Boxon Tech har 3-skift och som Produktionsplanerare jobbar du dagtid. Arbetsplatsen är i Dalby i Lunds kommun som du lätt når från stora delar av södra och mellersta Skåne. Tjänsten rapporterar till Production Director. Vem är du? Vi söker dig som har 1-10 års erfarenhet från produktionsplanering i ett tillverkande bolag. Tjänsten kan delvis anpassas efter din bakgrund. Vi är flexibla med din utbildningsbakgrund, d v s du kan ha läst på högskola/universitet, YH/KY eller du har annan relevant utbildning och/eller erfarenhet. Du har förståelse för och erfarenhet av planering och optimering av material, maskiner och medarbetare. Du har goda IT-kunskaper och tidigare erfarenhet från produktionsplanering i affärssystem. Kunskaper i Monitor G5 är meriterande. Arbetet innebär delvis internationella kontakter vilket kräver minst normalgoda kunskaper i engelska (tal och skrift). Som person är du självgående och lösningsorienterad. Du arbetar strukturerat och har lätt för att prioritera och fatta beslut. Din kommunikationsstil är tydlig och du kan säga ifrån när det behövs men förstår samtidigt vikten av ett ödmjukt förhållningssätt i en koordinerande funktion mellan produktion, försäljning, inköp och lager. Vi ser det som en fördel om du också är: • Analytisk med en fallenhet för att kunna strukturera problem och se trender • Strukturerad och lösningsorienterad person som involverar de avdelningar och personer • Engagerad, drivande och fattar egna beslut • Bidragande till en kontinuerlig verksamhetsförbättring Tjänsten kräver körkort B. Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Om verksamheten Boxon Tech i Dalby arbetar med kunder globalt, framför allt inom automotive segmentet. Boxon Tech har sitt huvudkontor i Helsingborg. Totalt omsätter Boxon Tech ca 200 Mkr och har ca 70 anställda, varav 40 st finns i Dalby. Boxon Tech ingår i Boxon Group som också har sitt huvudkontor i Helsingborg. Boxon Group omsätter ca 2,0 Mdr kr. Boxon Tech AB i Dalby är ett snabbväxande svenskt företag med anläggningar i Skandinavien och Centraleuropa. Vi är specialiserade inom formsprutning och har fokus på fraktemballage och hållbarhet. Bland våra uppdragsgivare finns bl a världsledande bilproducenter och välkända företag inom klädindustrin. Vårt unika kunnande i kombination med vår innovationsförmåga har resulterat i lösningar som idag blivit standard inom vissa branscher, och som överträffar de emballage- och materialhanteringssystem man haft tidigare. Efterfrågan på dem har därför varit stor vilket är den bakomliggande anledningen till vår så snabba tillväxt. Våra kundsamarbeten är långa och präglas av djupt engagemang och drivkraften att göra skillnad. Vi betraktar oss själva som ett företag som är under ständig utveckling. Det vi gör är ju viktigt och på så många plan berikande. Vi lägger stor vikt vid att våra utvecklings- och tillverkningsprocesser håller ställda förväntningar. Vi är därför både kvalitets- och miljöcertifierade i enlighet med gällande ISO-standards. Läs mer om verksamheten och koncernen på https://www.boxon.se/boxon-tech/ och https://www.boxon.se/

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Project Planner

Project Planner in Northvolt Ett, PMO, you will take the ownership of the schedules of defined project scopes. You will create and maintain multiple schedules in Oracle Primavera P6 and take the responsibility to collaborate with internal and external parties to secure quality outputs. This integrated planning is constituted of the key parts from all the detailed plans of Engineering, Procurement, Construction, Automation & Process equipment, Commissioning and ramp-up through to start of Operations. You will be working closely with various departments and their stakeholders to design and implement a plan - both in terms of time and quality. The environment has high demands on flexibility, strategic thinking and problem solving skills. In general you have a positive and can-do attitude and are able to influence counterparties to achieve Northvolt goals. You have been driving large, innovative and challenging projects with very high demand on accuracy and team spirit. Key responsibilities include but are not limited to: Develop, manage and maintain the schedules in P6 for Northvolt Ett. Run and manage scheduling coordination, both internally as well as externally with vendors. Produce necessary monthly, bi weekly and weekly reporting to monitor progress of Northvolt Ett projects. Secure quality communication and escalation The person we are looking for is goal oriented, organized and got an eye for detail. Our organization requires and values great self-discipline and a natural talent to make things happen. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor. The Project Planner is a vital member of the NV Ett Program team and key to Northvolt's mission to enable the future of energy. Apply with CV and cover letter or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Skills & Requirements A relevant college level education Minimum 2 years work of relevant work experience Fluency in written and spoken English EU citizenship or a valid work permit to work in Sweden Specific skills : Good MS Office suite skills Good knowledge of Primavera P6 Commitment to travel to or base in Skellefteå on a regular basis to perform on-site tasks Technical background or an interest in technical industries. Technical or project controls skillset is a plus. Curious, technically educated or with business background Great English written and oral skills Personal success factors (Please consider Bold – Passionate – Excellent) : Methodological and structured way of working Detailed and meticulous Persistent in driving your work. Has a “can-do’ attitude Ability to work with proactively and influence others, as well as work independently Able to build strong trusting relationships with stakeholders

9 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Produktionsplanerare till SAAB

Söker du en spännande karriär inom produktionsplanering? Vi letar efter en driven produktionsplanerare som vill ta nästa steg i sin karriär och bidra till att optimera och effektivisera SAABs produktionsprocess. Som produktionsplanerare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa smidiga produktionsflöden, minimera kostnader och maximera produktivitet. OM TJÄNSTEN: Saab AB, ett av världens ledande försvars- och säkerhetsföretag, söker nu en Produktionsplanerare med fokus på att planera och koordinera produktionen av komplexa system och produkter inom försvarsindustrin. Du kommer att analysera produktionsflöden, utvärdera material- och resursbehov samt säkerställa att produktionen följer givna tidsramar och kvalitetsstandarder. Du ansvarar för dina produkter från produktionsbehov är initierat till dess att produkterna är färdigmonterade klara för leverans. Utöver detta kommer du att ha en central roll i att driva och genomföra verksamhetsutvecklingsprojekt inom Produktionen i Järfälla. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar och intressenter för att identifiera förbättringsområden och implementera effektiva processer och strategier. Du kommer tillhöra ett team av Produktionsplanerare och projektledare som arbetar tätt ihop med planeringen och framdriften av produktionsprojekten där spannet på erfarenhet, kompetenser och ålder är stort. SAAB har en jämställd arbetsmiljö och värderar varandras åsikter högt samt arbetar systematiskt med arbetsmiljön. Du kommer vara en viktig kugge i verksamhetsutveckling och likriktade arbetssätt då det just nu sker mycket spännande förändringar inom området projekt och produktionsplanering. VI SÖKER DIG SOM HAR:  En BSc samt minst 2 års erfarenhet inom produktion, logistik eller produktionsplanering. Då vardagen kan vara omväxlande krävs flexibilitet och förmåga att tänka nytt när du ställs inför utmaningar. Du har som social och utåtriktad person fördel inom rollen och det krävs att du är kommunikativ där lösningsorientering och framåtanda ligger till grund för resultat. Då rollen har ett brett internt nätverk är det viktigt med en god samarbetsförmåga, att du är lyhörd samt att du har en nyfiken inställning till förändring och förbättring. Förkunskaper inom Excel, VBA, SQL och IFS är meriterande. OM KUNDFÖRETAGET:  Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.  Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet. Verksamheten bedrivs i Sverige, USA, UK, Australien, Tyskland, Sydafrika, Förenade Arabemiraten, Danmark och Finland. ANSTÄLLNINGEN:  Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Järfälla Kontaktuppgifter: Mattias Isik Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

9 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024