Projekteringsingenjör, maskin
Sök bland 19 lediga jobb som Projekteringsingenjör, maskin och börja ditt nya yrkesliv idag!
Would you like to be a part of our team to develop top modern technical solutions for train connection systems? We are now looking for a dedicated Project Manager for coupler R&D projects. The position is temporary from 1st of April 2025 to 28th of February 2026, replacement of parental leave. As a Project Manager you will have the responsibility to lead, support and coordinate R&D projects and secure progress and results as requested. You will manage project deliveries, budget, resources, time plan and coordinate activities to ensure a successful result. You will co-ordinate the projects in line with our internal project processes through all milestones of the project, from project kick-off through planning, purchasing, design, prototype validation and product launch. The projects can concern anything within and above our broad range of products and services within train connection systems. You will work closely with other internal group functions, to assure that projects are completed on time and in compliance with the requirements. You will be placed at our head office in Vika, Falun and you report to Development Manager. Traveling may be necessary in accordance with the project requirements. The successful candidate will have the following profile Education & Job experiences: • Technical understanding • Minimum of 3 years university degree within related area of the responsibility • Minimum 3 years of project management experience or equal, preferably applied in technical projects. • Skills using MS Software and ERP system Personal skills: • Service, team and result-oriented with good technical understanding and commercial skills. • Ability to read and understand technical specifications, requirements, standards and design accordingly. • Well organized and structured, highly motivated for the job and with an open attitude. • Capacity to handle large and complex projects or multiple projects at the same time. • Fluent in spoken and written English. Application & Questions We look forward to hear from you and to get your application no later than May 7, 2025. Interviews can be held ongoing. If you have any questions, please contact Development Manager, Anna Enochsson [email protected] Welcome with you application!
En fantastisk möjlighet väntar dig som projektledare. I denna roll kommer du att vara en del av vårt dynamiska Vattenjet-team som tillsammans säljer, designar, tillverkar och levererar vattenjetar med prestanda i världsklass. I denna roll är du ansvarig för att självständigt leda kundprojekt och du kommer att vara vår representant gentemot kunden och ansvarig för alla aktiviteter som ingår i leveransen av kontraktet fram till slutet av garantiperioden. Som projektledare önskar vi att du har ett öppet sinne och fokus på kundens behov samtidigt som du säkerställer att budgeten och omfattningen är inom det överenskomna kontraktet. Du kommer att stödjas av ett team i Finland, Sverige och Polen. För att lyckas i denna roll behöver du vara flexibel, ha ett kundorienterat tänkesätt och ha goda organisatoriska färdigheter. Akademisk bakgrund eller erfarenhet från något tekniskt område är en fördel eftersom du behöver ha förmågan att förstå vattenjetsystemet på en högre nivå och kunna diskutera tekniska frågor med kunden. Det är dock vår prioritet att hitta en individ med rätt personliga färdigheter och viljan att lära sig. Vad vi tror att du bör ha För att lyckas i denna roll och göra detta till en perfekt matchning, tror vi att du har minst en kandidatexamen, helst inom ingenjörsvetenskap. Erfarenhet kan kompensera för formell utbildning. Du bör ha minst 2 års erfarenhet av att leda projekt samt erfarenhet av kundkommunikation. Goda muntliga och skriftliga engelskkunskaper, med svenska kunskaper som en fördel. Vi uppskattar din förmåga att agera på eget initiativ, få saker att hända och ta ansvar för resultaten. Arbeta i samarbete med olika avdelningar. Inspirera och samordna andra, hålla dem fokuserade på uppsatta mål. Kommunicera på ett klart, precist och strukturerat sätt. Identifiera kommersiella möjligheter och ha en stark positiv inverkan på affärstillväxt och lönsamhet. Affärsresor kan förekomma i viss utsträckning. På KONGSBERG tror vi att mångfald driver innovation. Vi uppmuntrar dig att ansöka, även om du inte uppfyller alla krav. Ditt unika perspektiv är värdefullt för oss. Dina färdigheter och din attityd kan vara exakt vad vi letar efter! Vår ambition är att fylla positionen så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan därför börja under ansökningsperioden. För denna position arbetar vi med personlighet och förmåge-tester, som kan skickas till dig om du går vidare i processen. Eftersom vi är ett företag som arbetar med kunder inom den försvarsmarina sektorn, kommer frågor relaterade till medborgarskap att vara en del av urvalsprocessen. Dessutom genomför vi bakgrundskontroller på alla anställningspositioner. Vad vi kan erbjuda dig En värdeskapande och utmanande roll där du är mitt i att driva våra projekt från början till slut. Du kommer att få en bra blandning av affärshantering, teknik och nätverkande med kunder och kollegor på den globala arenan. Du kommer att få möjlighet att resa och hantera oförutsedda situationer. Som anställd på Kongsberg kommer du att vara en del av ett globalt företag som levererar marina produkter i världsklass och arbetar i nära samarbete med ett mycket kompetent vattenjetteam. Vi erbjuder flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans eller från hemmakontor. Vår Propulsion & Handling-division levererar produkter i världsklass för framdrivning, hanteringssystem, rörelsekontroll och vattenjet för alla marina industrisektorer inklusive handels-, offshore- och marinsektorn. Våra produkter förbättrar operativ effektivitet och levererar säkra, pålitliga och hållbara produkter till våra värdefulla kunder. KONGSBERG är en ledande global teknikgrupp. Under vår stolta tvåhundraåriga historia har vi kontinuerligt utvecklats och tillämpat innovativa lösningar på behoven hos våra kunder, partners och samhället i stort. Vi tror att mångfald är vår styrka. Genom att främja en inkluderande och mångfaldig kultur vårdar vi och säkerställer utrymme för olika perspektiv och idéer. Vi är beslutsamma i vårt arbete att mogna och förbättra vår förmåga att utnyttja vår mångfald och kultur av olikheter för att skapa positiva affärsresultat. Protechting People and Planet
Scania's R&D department is transforming to become part of TRATON Group R&D. TRATON is a group of strong brands with a shared mission: transforming transportation together to create the future of sustainable transport solutions. Within TRATON, we include MAN, Scania, Volkswagen Truck & Bus, and International. As part of a global team of industry experts, you get to think bigger, experience more, and reach further. Together, we have the power to transform transportation. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Role Summary Are you a leader ready to shape the future of sustainable mobility and contribute to the success of our customers? Do you value supportive colleagues and professional- and personal growth? Join our Concept Project Management Office, where you will initiate, lead, and coordinate concept development projects. You’ll be part of ensuring cross-functional execution towards industrialization, while safeguarding our TRATON Modular System. Job Responsibilities In this role, you will be the project manager for complex concept initiatives that span several technical areas. You will also guide initiative leaders in the organisation during concept development to ensure deliveries and quality in accordance with our product development process, “One PDP.” In short: Safeguard brand product requirements—properties, performance, combinatorics, and use cases—in concept development Collaborate closely with portfolio managers to synchronize strategic direction, customer demands, and prioritization Visualize and communicate project scope and time plans Coordinate teams in vehicle layout, architecture, design, and other areas, often in high-uncertainty environments Prepare material to serve as a basis for business decisions by general management Act as the center of process excellence for concept development by providing best practices and guidance to the rest of the organisation Who You Are To succeed in this role, we believe you have the following qualifications and personal traits: Proven leadership experience (min. 3–5 years) in project management and coordination, with good results Experience and knowledge of automotive R&D operations and processes, such as One PDP, as well as technical expertise at the portfolio level (HW/SW), are meritorious Excellent communication skills Ability to build internal contact networks and leverage available expertise across the organisation Self-driven and a positive team player who takes responsibility from idea to implementation Structured and systematic in your way of working, with the ability to think both holistically and long-term Curious about new technologies (both hardware and software), as well as our customers, and able to understand how the details contribute to the bigger picture Believe that different perspectives are necessary to understand the complex problems we face, and naturally bring people together to solve them Fluent in English and comfortable expressing yourself in both speech and writing If this opportunity excites you but you feel you don’t meet all the requirements, don’t worry! We value your personality and potential above all. If you are the right person, we will provide the foundation for your success, regardless of your previous experiences. This Is Us Our unit Concept PMO (site Södertälje) is a team of six technical project managers, and we are, together with our sister unit in the US (site Lisle), responsible for the execution of concept development projects. We believe teamwork and diversity are keys to success. During our daily unit meetings, we address challenges and share knowledge to support each other – in our deliveries, as well as in our leadership journey. By joining us, you will also get: Driven and curious colleagues with good technical and commercial knowledge of Scania and customer business An understanding of how modularisation is the key to our company’s success, today as well as when we move into new technologies and future business models Great opportunities for personal development and future career options Challenging assignments that will provide you with deeper insights into our business and how we must shape future solutions to secure TRATON and customer profitability Employees are our most important resource, so we encourage and support your personal and professional development in order for you to be able to grow with us. We Offer We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, TRATON Group R&D supports your career growth both locally and internationally. Benefits include wellness allowance, TRATON result bonus, flexible hours, and company car leasing. We also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-05-01. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. If you have questions or would like more information, please contact Ida Mexnell, Unit manager, [email protected] We look forward to your application! #LI-OT1
Company Overview Spowdi is a pioneering green-tech company dedicated to transforming global agriculture through sustainable, solar-powered water distribution systems. By enabling smallholder farmers to increase yields while reducing water use and carbon emissions, Spowdi is accelerating the shift toward sustainable, independent, and profitable farming practices. We are actively scaling across Africa and South Asia through strategic partnerships and innovation-driven deployment models. Role Overview As a Project Manager at Spowdi, you will play a central role in the execution of our smart farming initiatives, leading implementation projects in collaboration with local partners, supporting business development, and contributing to product and technology strategy. You will act as a subject matter expert in sustainable irrigation, leveraging your deep understanding of smallholder farmer contexts in India and Kenya. This position requires both technical and operational experience and a proven ability to lead cross-functional efforts in diverse markets. You will report to the COO and work closely with Spowdi’s implementation partners, field agents, and R&D team. Key Responsibilities Lead execution of pilot and scale-up projects across India and Africa, ensuring delivery against impact, commercial, and operational KPIs. Provide technical guidance and training to field agents, partners, and end-users on the use of Spowdi’s solar-powered irrigation technology. Coordinate logistics, product delivery, and field support in collaboration with Spowdi’s local and regional partners. Collect and analyze field data, including usage metrics, crop impact, and farmer feedback, to guide future deployments. Contribute to the ongoing development of the Spowdi IoT platform and app, including usability, field data integration, and farmer dashboard features. Act as a liaison between Spowdi and grassroots organizations, ensuring alignment on implementation plans and training programs. Support business development efforts by identifying new partnership opportunities and contributing to proposals. Represent Spowdi in discussions with local NGOs, agribusinesses, and financing institutions. Required Qualifications Degree in agriculture, environmental science, engineering, or a related field. A Master’s degree is considered an asset. Minimum 2–4 years of experience in project management or technical deployment in agriculture, green tech, or rural development. Proven knowledge of smallholder farming systems and practical challenges in Kenya and India. Strong fieldwork background, including experience in rural, remote, or low-resource settings. High level of self-sufficiency and professionalism; ability to manage complex projects independently. Excellent communication and stakeholder engagement skills. Fluent in English; African and Indian language are advantageous. Willingness and ability to travel frequently to project sites. What We Offer A leadership opportunity in one of Sweden’s most exciting impact-focused tech ventures. The chance to shape the future of sustainable agriculture in some of the world’s most dynamic growth markets. A collaborative, mission-driven team and the opportunity to make a measurable impact on people and planet. Application Deadline: April 30, 2025 Start Date: June 15, 2025 Spowdi is an equal opportunity employer committed to diversity, inclusion, and environmental sustainability.
Siemens Energy in Finspång is currently in an expansion phase, experiencing a high volume of orders and significant growth in our operations. We are now actively seeking multiple Project Lead Engineers to various engineering fields. Join us as we continue to scale and innovate in our industry! A Snapshot of Your Day As a Project Lead Engineer within Customer Order Engineering, you will work in an open and dynamic environment where professional and personal development is a priority. You will take an overall responsibility for leading your technical area and engineering colleagues, focusing on addressing the technical challenges to meet our customers’ expectations. Your daily work will involve collaboration within project teams and with technical teams that possess expertise in auxiliary systems. We are involved from the start of the order until customer handover and the end of the warranty period. How You’ll Make An Impact * Take full engineering responsibility for your part in our customer delivery. * Strive for high quality and effectiveness in our products. * Support our customers and organization with your knowledge of our systems. * Prepare drawings and technical purchasing specifications. * Be a great teammate with a focus on collaboration with our internal interfaces. What You Bring * A genuine interest in leading others and a solution-oriented approach, along with a passion for engineering challenges and creating optimal design solutions. * A strong dedication to improvement and troubleshooting, demonstrating a proactive approach to planning time and work activities. * Excellent networking and communication skills, with an enjoyment of working in diverse teams. * An educational background with an MSc or BSc in Engineering or equivalent work experience. * Knowledge of MGT gas turbines is considered an advantage. * A passion for collaboration and a desire to contribute positively to team dynamics. About The Team Customer Order Engineering plays a central role in executing our customer order projects, collaborating closely with project management, procurement, quality, logistics, and other organizations. We design the auxiliary systems for all Medium Sized Gas Turbines within Siemens Energy. Our team supports sales projects with specialist knowledge and works closely with the Development & Standard department to develop best-in-class products. We are approximately 350 highly skilled engineers, divided across four offices, with the majority located in Finspong. As a multinational company, we have well-established collaborations with local and remote partners in various regions and countries. The Project Lead Engineer is responsible for one of the following areas: * Project Lead Engineering for the Electrical and Control systems. * Project Lead Engineering for the Mechanical and Process systems. * Project Lead Engineering for the Oil & Gas business. * Project Lead Engineering for the Extended Scope (Balance of Plant) business. We offer a variety of tasks, flexible working hours and excellent development opportunities, weather you are in the beginning of your professional career or already an experienced engineer. You will receive an individual education package tailored to your background and experience, along with a dedicated mentor from the department to support you in the initial stages of your journey at Siemens Energy! Our Gas Services division offers Low-emission power generation through service and decarbonization. Zero or low emission power generation and all gas turbines under one roof, steam turbines and generators. Decarbonization opportunities through service offerings, modernization, and digitalization of the fleet. Who is Siemens Energy? At Siemens Energy, we are more than just an energy technology company. With ~100,000 dedicated employees in more than 90 countries, we develop the energy systems of the future, ensuring that the growing energy demand of the global community is met reliably and sustainably. The technologies created in our research departments and factories drive the energy transition and provide the base for one sixth of the world's electricity generation. Our global team is committed to making sustainable, reliable, and affordable energy a reality by pushing the boundaries of what is possible. We uphold a 150-year legacy of innovation that encourages our search for people who will support our focus on decarbonization, new technologies, and energy transformation. Find out how you can make a difference at Siemens Energy: https://www.siemens-energy.com/employeevideo Our Commitment to Diversity Lucky for us, we are not all the same. Through diversity, we generate power. We run on inclusion and our combined creative energy is fuelled by over 130 nationalities. Siemens Energy celebrates character – no matter what ethnic background, gender, age, religion, identity, or disability. We energize society, all of society, and we do not discriminate based on our differences. Application We are looking for several Project Lead Engineers in various engineering fields. Please state in your application if you have any specific area of interest to help us match your profile to our open positions. Ongoing selection is applied, the role might be filled before last application date. For questions about the roles or the recruitment process please contact the responsible recruiter Mikael Nimvall at [email protected] We refrain from all contact with staffing and recruitment companies, or advertising brokers. Location: Finspång Trade Union Representatives: Unionen, [email protected] Sveriges Ingenjörer & SACO, asi.se@sie...
At Kongsberg, we believe that we can achieve world class solutions through dedicated people and continuous improvement of or our technology. We have a commitment in Sustainable Development Goals and for us, the oceans and marine resources are important. We therefore strive to develop products with reduced emission and damage to life below water. We believe in a workplace characterized by diversity and together we can create a work environment that brings the best out of everyone. We are very positive that you want to contribute to our development, and that you want to develop within Kongsberg. An exciting challenge has arisen when we are looking for two Project Managers who can lead our marine aftermarket projects to deliver propulsion products, including control systems, to vessels globally. If you thrive with responsibility and like to run projects from start to finish, we can offer you a great opportunity to work in a developing role in an interesting and varied work environment with international collaboration. At Kongsberg Maritime in Kristinehamn, we are experts on delivering high-end propulsion solutions for the maritime sector. To deliver top-class service together with our world class products, we need sharp aftermarket Project Managers who can provide the customer with a solid and confident experience throughout the whole product life cycle. You will become member of a team focusing especially on customer-specific commitments and here, the level of ambition is high when it comes to customer experience. Since we’re looking for two Project Managers, the orientation for these roles will vary. Focus for both positions are to plan, lead and follow-up different customer project to ensure delivery according to expectations at the right time, the right cost and with the right quality. One of these roles will focus on to coordinate projects mainly remote from our office, and the other role will include more travelling to various shipyards around the world. In this role, the destinations can be almost anywhere in the world and normally occurs around four times a year. At the shipyard, you operate as the natural team leader for the installation and overhaul project and serve as the customers point of contact. What we can offer Value creating and challenging roles where you are right in the centre of driving our projects from start to finish and where no days are the same. You will get a good mix of business management, technology and networking with customers and colleagues in a global arena. As an employee in Kongsberg, you will be part of a global company that delivers world class marine products and work in close collaboration in a highly competent organization. We can offer flexible working hours and the option to work partly remote based on your work tasks. Qualifications and experience To best fulfil our needs and make this a perfect fit, you should have a technical or financial background preferable with project management experience. Bachelor’s or master’s degree in a relevant field is preferred. High level of English, both written and verbal, is important and communication skills in other languages is considered an advantage. As Project Manager you will have to understand our products on a higher technical level, therefore it is an advantage if you have a basic technical understanding. However, focus for this role is to have the right personal skills to coordinate and lead our projects and the ability to quickly learn and adapt to the various needs of our customer. We are looking for you with the ability to drive processes from start to finish and act on own initiative. Flexibility is key to handle changes along the way, and the ability to see obstacles as challenges will be vital to thrive as a Project Manager. An open mind with a focus on what the customer need is important, but also to make sure that budget and scope is fulfilling the agreed contract. For us networking and clear communication are important, therefore your ability to build relationships, create a stable work atmosphere and coordinate the project team is fundamental to succeed. Location: Kristinehamn, Sweden Last day to apply: 2025-05-04 For this position we work with personality and ability tests, which may be sent to you if you proceed in the process. Please state in your application which two of these positions you find most interesting. Interviews can start during the application period as we wish to fill these positions immediately. Kongsberg works with customers from both the commercial and naval market segments. As our Project Managers work with classified materials, security clearance and export control may be required for this position and questions related to citizenship will be part of the selection process. Point of contact Peter Mähler, Head of Project Management – Engineering to Order (EtO) +46 (0) 70 513 81 85, [email protected] Georgina Fielding, HR Specialist +46(0)76 894 55 92, [email protected] Kongsberg Maritime is a technology pioneer, enabling a more sustainable future for our oceans. Our zero-emission integrated technologies advance the maritime industry and solve our customers' toughest problems. With unmatched competence, domain knowledge, innovation, and market reach, we are the trusted maritime partner. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 35 countries. Kongsberg Maritime in Kristinehamn consists of 340 engaged people working with sales, research, development, construction, service and assembly of market leading solutions. Our Global Customer Support division is responsible for Kongsberg Maritimes services, upgrades and support in the aftermarket. Our 3000 employees are present in 35 different countries around the world. During the operational lifetime of more than 30.000 installations, we ensure cost-efficient delivery of services, upgrades and spare parts in order to secure availability and predictability to our customers. Protechting People & Planet
Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss! Vi söker en Projektingenjör Maskin- och rörkonstruktion till Billerud Skärblacka bruk Är du en problemlösare med en kompetens inom mekanik och rörkonstruktion? Vill du arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö där du får möjlighet att leda projekt från idé till genomförande? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker en projektingenjör som vill vara en del av vår projektavdelning och bidra till både små och stora investeringsprojekt. Du kommer att ha direktkontakt med projektmedlemmar, drift, underhåll och externa leverantörer, och vara en nyckelperson i att driva processtekniska förbättringar. Du kommer tillhöra vår projektavdelning där du är en av cirka 20 kollegor. Anställningsformen är tillsvidareanställning och vi önskar tillsätta tjänsten snarast möjligt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Förstudier, förprojekt och genomförande av både små och stora investeringsprojekt mot mekanik och rörkonstruktion Upprätta förfrågningsunderlag och kalkyler för anskaffande av utrustning och tjänster samt medverka i inköpsförhandlingar I samverkan med drift- och underhållsavdelningar ansvara för det mekaniska konstruktionsarbetet och driva processtekniska förbättringar i befintlig anläggning Följa den tekniska utvecklingen och standarder inom området samt etablera nödvändiga leverantörskontakter Framtagande av konstruktionsunderlag inom ansvarsområdet Vi sätter Safety First! Hos oss på Billerud ansvarar vi alla för att bidra till en säker arbetsmiljö. Läs mer om vårt Safety First initiativ här. För att lyckas i rollen tror vi att du som söker har: goda kunskaper inom konstruktionsarbete med inriktning maskin- och rörkonstruktion och har intresse för utvecklingen inom området högskolekompetens alternativt att du har erhållit dina kunskaper via yrkeserfarenhet och andra utbildningar goda kunskaper i tal och skrift i engelska och svenska Det är meriterande om du har: erfarenhet från pappers- och massaindustrin eller annan processindustri kunskap inom Autocad, PDMS och erfarenhet av IFS eller liknande system Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Som person är du kreativ i ditt problemlösande och tycker om att samarbeta med andra människor. Rollen medför nämligen många kontakter i olika dimensioner, både internt och externt, därmed behöver du uppskatta samarbeten och att lösa problem tillsammans med andra. Du är duktig på att självständigt planera och strukturera ditt arbete och får saker uträttade. I din roll som projektingenjör har du förmågan att engagera och motivera samt ge ledning och stöd till andra människor för att uppnå projektens mål. Våra värderingar är viktiga för oss och vi tror att du som söker känner igen dig i våra värdeord: Värna om varandra och vi håller det vi lovar. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Rickard Björsten, Avdelningschef Projektavdelningen på tel. 011-24 57 50. Ansökningsinformation Välkommen med din ansökan senast 2025-05-25. Urval kan ske löpande eller efter ansökningsperiodens slut. Som kandidat kommer du få en första återkoppling om ett potentiellt nästa steg via email och vi rekommenderar att du håller utkik i din mailkorg för att inte missa information från teamet på Billerud. Billerud strävar efter att vara en jämställd arbetsgivare. Vi omfamnar mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. På Billerud sätter vi säkerheten först och slutkandidaten kommer bli ombedd att i enlighet med vår policy att genomföra ett alkohol- och drogtest på vår företagshälsovård. Varför oss? Som Projektsingenjör på Billerud blir du en viktig kugge i vår verksamhet Du blir en del av en trevlig gemenskap med familjär känsla på projektavdelningen Du får en möjlighet att bidra till en mer hållbar framtid Goda utvecklings- och karriärmöjligheter
Teknisk Projektledare – Borlänge Vill du vara en del av ett positivt och lösningsorienterat team? Är du en teknisk projektledare med gedigen konstruktionsbakgrund som älskar att driva innovativa projekt? Hos oss på ELE får du chansen att leda och koordinera olika projekt från ax till limpa för våra kunder inom tillverkningsindustrin. Om rollen Som teknisk projektledare hos oss får du vara med och leda och koordinera projekt i samarbete med både kunder och kollegor. Du ansvarar för hela processen – från konceptutveckling och förstudier till detaljerade tillverkningsritningar, resurs- och tidsplanering, installationssamordning och teknisk projektledning. Ditt arbete innebär att: Driva projekt från start till mål – ta helhetsansvar från konceptutveckling och förstudier till detaljerade tillverkningsritningar, säkerställa att leveranser sker i tid, inom budget och med högsta kvalitét. Utveckla innovativa och hållbara lösningar – som möter kundernas behov och tekniska krav. Hantera risker och lösa utmaningar proaktivt – för att säkerställa projektens framgång Bygga och vårda kundrelationer – vi lägger stor vikt vid samarbete och kundfokus. Arbeta parallellt med flera projekt – och anpassa dig till olika tekniska miljöer och utmaningar. Vem är du Vi söker dig som har en teknisk bakgrund med erfarenhet av konstruktion och projektledning. Du trivs med att ha många kontaktytor, är lösningsorienterad och har ett strukturerat arbetssätt. Erfarenhet från tillverkningsindustrin och kunskap inom teknisk utveckling är meriterande. Samarbete är nyckeln för att vi ska trivas ihop och vi uppskattar din förmåga att bygga relationer, dela kunskap, erfarenhet och information, men även att du på eget initiativ målmedvetet levererar stöd till våra projekt. Hos oss på ELE får du en stimulerande arbetsmiljö där engagemang, samarbete och utveckling står i fokus. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Vi erbjuder Hos oss blir du en del av ett härligt gäng där vi delar med oss av våra kunskaper och erfarenheter. Vi jobbar i en dynamisk arbetsmiljö med högt i tak och snabba beslutsvägar där varje medarbetare utvecklas samt får möjlighet att vara med och utforma företaget och vår väg mot framtiden. Vi erbjuder förmånliga arbetsvillkor där balans mellan arbete och privatliv är av stor vikt. Något av det vi erbjuder dig: Marknadsmässig lön Kollektivavtal och pensionsavsättning Utvecklingsmöjligheter Friskvårdbidrag Företagshälsovård Flexibel arbetstid Sommarfest AW aktiviteter Föräldraledighetstillägg Flexpension Ansökan Urval kommer att ske löpande. Märk din ansökan med ”projektledare” och skicka ditt CV samt personliga brev till [email protected]. När du skickar din ansökan till oss godkänner och samtycker du till att ELE behandlar dina personuppgifter enligt GDPR-reglerna. All form av rekryteringshjälp undanbedes!
En ögonblicksbild av din dag Vi söker nu en Projektledare till vårt team. Ångturbinservice har en stark orderingång och många jobb i pipeline. På kontoret hanterar vi alla typer av servicejobb, från korta jobb på några dagar till kontrakt på flera år, planerade och oplanerade händelser över hela världen. Vi jobbar även i en Regionsroll för tyska turbiner på den svenska marknaden där produktcentret är Nürnberg. Vårt mål är att alltid leverera med hög kvalitet med en nöjd kund i slutänden. Tjänsten är mycket varierande och en utmaning för dig som uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och högt tempo, långsiktig planering varvat med akuta insatser. Hur Du kommer att påverka * Du kommer att samarbeta med övriga projektledare på avdelningen samt övriga funktioner som stöttar med delprojektledare för respektive jobb. * Du kommer även att ha ett tätt samarbete med våra representanter och kunder runt om i världen. * Som projektledare har du kommersiellt och ekonomiskt ansvar för projektet * Du kommer att vara delaktighet i processförbättringar, nytt Projektsystem och andra IT verktyg. Vad Du medför * Erfarenhet av projektledning alt. att ha arbetat i projekt under längre tid * God SAP-kunskap * God planerings- och kommunikationsförmåga * Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift * Generell turbinkunskap * Du är drivande med ledaregenskaper för projektteamet * Du har kunskap om kommersiella avtal Stor vikt läggs på din personlighet. Servicekänsla och kundfokus är centrala i denna roll. Om Teamet Inom divisionen Transformation of Industry minskar vi koldioxidutsläppen för industrisektorn. Vi ser en ökad efterfrågan på grön vätgas och bränslederivat för att stötta en ökad elektrifiering och effektivitet. Med en stark industriell kundbas, ett globalt nätverk, ett flertal olika teknologier och integrerade kapaciteter för dess utförande, skapar vi förutsättningar för utfasning av fossila bränslen och övergång till hållbara processer inom industrin. Vi kan erbjuda dig förmånliga anställningsförmåner såsom arbetstidsförkortning, förskottssemester, friskvårdsbidrag och ev. möjlighet till flexibel arbetsplats. Vilka är Siemens Energy? På Siemens Energy är vi mer än bara ett energiteknikföretag. Vi möter den ökade efterfrågan på energi i mer än 90 länder samtidigt som vi bidrar till att skydda vårt klimat. Med ca 100,000 engagerade anställda genererar vi inte bara elektricitet till mer än 16% av världens befolkning, utan vi använder också vår teknologi för att skydda människor och miljön. Vårt globala team är engagerar sig i att göra hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi till verklighet genom att tänja på gränserna för vad som är möjligt. Vi förvaltar ett 150-årigt arv av innovation som uppmuntrar oss att söka efter personer som stödjer vårt fokus på reducering av koldioxidutsläpp, nya teknologier och energiomvandling. Hur kan du göra skillnad på Siemens Energy? Titta här: https://www.siemens-energy.com/employeevideo Vårt engagemang för mångfald Som tur är, så är vi alla olika. Genom mångfald genererar vi kraft. Vi drivs framåt av inkludering och vår gemensamma kreativa energi kommer från ca 130 olika nationaliteter. På Siemens Energy ser vi mångfald som något självklart - oavsett etnisk bakgrund, kön, ålder, religion, identitet eller funktionsvariation. Vi ger samhället energi, hela samhället, och vi diskriminerar inte utifrån våra olikheter. Ansökan Tveka inte – skicka in din ansökan via https://jobs.siemens-energy.com/en_US/jobs, id nr 272239 senast 2025-05-04 Löpande urval tillämpas, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Marie Ardell på [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Daniel Carlsson på [email protected]. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag, eller annonsförmedlare. Placeringsort: Finspång Fackliga representanter: Unionen, [email protected] Sveriges Ingenjörer & SACO, [email protected] Ledarna, Jan Lundgren [email protected] IF Metall, Mikael Malmgren, [email protected] #page
BAE Systems Bofors arbetar med att stärka försvarsförmågan i Sverige och i våra partnerstater världen över. Detta gör vi genom att utveckla, producera och sälja världens mest avancerade försvarsmateriel. BAE Systems Bofors verksamhet finns längs med hela Sveriges försvarspolitiska säkerhetsbälte och företaget har cirka 650 medarbetare placerade i Karlstad, Karlskoga och Örebro. Företaget ingår i en av världens största försvarsindustrikoncern, BAE Systems, med över 100 000 anställda. Detta ger oss unika möjligheter att kombinera vår långa tradition av lokal expertis med världsledande internationell erfarenhet. Vi söker dig som är en strukturerad och administrativ stjärna! Skulle du vara trygg i att stötta tekniska projektledare och gillar att koordinera och hålla ihop arbetsuppgifter i spännande projekt med tekniskt komplexa produkter? Då kan det vara dig vi letar efter! Varmt välkommen med din ansökan! Våra värderingar lägger grunden Våra värderingar utgör grunden för allt vi gör. Hög kvalitet, professionalism, innovation och pålitlighet genomsyrar hela vår organisation. Vi, tillsammans med våra underleverantörer, strävar alltid efter teknisk excellens och att ifrågasätta gamla sanningar. I en orolig omvärld är försvarsindustrin viktigare än någonsin och vi på BAE Systems Bofors tar därför vårt ansvar på största allvar. Nu söker vi dig som vill hjälpa oss att fortsätta stärka försvarsförmågan i Sverige och i våra partnerstater världen över. Bli en del av vårt engagerade team Vi befinner oss i en spännande fas och letar nu efter en projektkoordinator som kommer ha en central roll i att säkerställa att våra projekt genomförs effektivt och i tid. Hos oss får du arbeta inom ett internationellt företag med närhet till både kund och produkt. Du kommer att finna ett fritt, omväxlande och stimulerande arbete med många utmaningar i din vardag, där du spelar en viktig roll för att uppnå de höga krav som ställs i våra projekt och på våra produkter. Projekten kan vara allt från förstudier på framtida koncept och teknologisprång eller nyutveckling och färdigställande av nya produkter, till produktvård och obsolethantering av befintliga produkter. Befattningen är organisatoriskt placerad på företagets utvecklingsavdelning inom produktområdet Ammunition, som består av ett tiotal medarbetare. Arbetsbeskrivning I denna befattning kommer du arbeta med att hjälpa tekniska projektledare koordinera projektarbetet, följa upp aktiviteter, planer och resurser för att säkerställa att våra projekt genomförs effektivt och i tid. Du tar fram och uppdaterar projektplaner samt följer upp och stöttar vid kalkylarbete. I denna befattning kommer du arbeta nära projektledare och stötta dem med olika ärenden inom projektet, t.ex. dokumenthantering, mötesanteckningar samt uppföljning av lagda inköp och inleveranser. Kvalifikationer - Du har erfarenhet av att arbeta i projekt och/eller leda och koordinera projekt av teknisk karaktär från liknade verksamhet. - Du har god kunskap i Microsoft Officeprogrammen. - Då företaget ingår i en internationell koncern behöver du ha goda kunskaper både i svenska och engelska i tal och skrift. - Det är meriterande med en högskoleexamen inom teknik eller liknande. - Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med budget, kalkyler och resursallokering i projekt. - Erfarenhet av arbete med PLM-verktyg är meriterande. För att vara framgångsrik i rollen som projektkoordinator behöver du ha en mycket god förmåga att planera, organisera och följa upp projektaktiviteter. Som person ser vi att du har lätt för att kommunicera med andra människor och har förmåga att bygga relationer. Du behöver vara strukturerad som person och ha en mycket god administrativ förmåga. Du trivs både med att arbeta självständigt och som en del av ett team. BAE Systems Bofors lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Att arbeta hos oss BAE Systems Bofors är en del av en stor global koncern, vilket skapar goda möjligheter till arbete i en internationell miljö. Dina kollegor finns inte bara i Sverige utan också i länder som USA och Storbritannien. Tillsammans är vi BAE Systems. På BAE Systems Bofors får du chansen att växa och utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö där vi satsar på både din personliga och professionella utveckling. Vi ser till att du får en bra start hos oss genom en grundlig introduktion och kontinuerligt stöd från en dedikerad handledare. Vi värdesätter både ditt välmående och din utveckling, vilket innebär att du inte bara får möjlighet att växa i din roll utan även kan påverka din egen hälsa och trivsel. Vi har generösa flextider för att du ska kunna hitta en bra balans i livet och erbjuder förebyggande insatser som hälsokartläggningar och företagshälsovård. Vårt mål är att du ska må bra både på kort och lång sikt. Som tillsvidareanställd på BAE Systems Bofors får du ta del av flera förmåner, som vårt aktieprogram, friskvårdsbidrag och föräldralön. Dessutom arrangerar vi uppskattade sociala aktiviteter och ger dig tillgång till ett modernt och välutrustat gym. Utöver det har vi ett tryggt och närvarande ledarskap där medarbetarskapet står i centrum. Vi är stolta över vår familjära atmosfär där professionalism och gemenskap går hand i hand. Vi ser och stöttar varandra vilket skapar en arbetsplats där expertis och relationer samspelar. På BAE Systems Bofors blir du en del av ett innovativt och professionellt företag som gör skillnad på riktigt. Information och ansökan Vi jobbar med löpande urval i den här rekryteringsprocessen, vilket betyder att tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan annonstiden löper ut. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan! BAE Systems Bofors eftersträvar en jämnare könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande. Befattningen innebär arbete i säkerhetskänslig verksamhet och kräver godkänd säkerhetsprövning enligt §1 kap. 3 Säkerhetsskyddslagen (2018:585). I förekommande fall kan även krav om visst medborgarskap förekomma. Placering: Karlskoga, Örebro eller Karlstad Start: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: - Stefan Lagerqvist, Chef Utveckling Ammunition 0586-733 160, [email protected] - Lisa Beckman, HR-konsult 0723 83 88 53, [email protected] Fackliga kontaktpersoner: Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586-733 655 Ulf Johansson, Unionen, 0586-733 357 Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 19 jobb