Vi söker en projektledare inom väg till uppdrag hos Trafikverket med stationering i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Tillgänglighetsanpassning av hållplatser i/till stråk inom GR och Sjuhärad Projektet är indelat geografiskt i två paket i Göteborgsregionen och Sjuhärad. Projektet syftar till att tillgänglighetsanpassa befintliga busshållplatser och närområdet till dessa. Projektet tar fram två förfrågningsunderlag för totalentreprenad, vilka färdigställs juni 2025. Totalentreprenad paket 1 Upphandlas sommaren 2025, med planerat startmöte i oktober 2025. Totalentreprenaden innefattar framtagning av ställningstaganden, detaljprojektering av bygghandling samt byggnation för tillgänglighetsanpassning av 18 hållplatser och byggnation av en timglashållplats. Totalentreprenad paket 2 Paket två innefattar framtagning av ställningstaganden, detaljprojektering av bygghandling samt byggnation för tillgänglighetsanpassning av 19 hållplatser och 1 timglashållplats. Upphandlas våren 2026. Väg 1526, gång- och cykelväg, Solbergavägen–Skolbacken, Torestorp Framtagande av vägplan för en cirka 810 meter lång gång- och cykelväg i Torestorp, Mark kommun. I projektet ingår ny statlig belysning och tillgänglighetsanpassning av aktuella hållplatslägen utmed sträckan. I projektet finns utmaningar kring val av sida med hänsyn till Natura 2000-område, detaljplaner och intrång i tomtmark. Projektet har sedan tidigare tagit fram ett samrådsunderlag och nästa steg är att fortsätta med resterande del av vägplanen tillsammans med konsult, med uppstart under hösten 2025. Arbetsuppgifter Som projektledare arbetar du med att styra, leda och samordna investeringsprojekt. Du ansvarar för att projektet genomförs utifrån beslutad omfattning och inom bestämda tids- och kostnadsramar. Arbetet drivs i projektform där du samarbetar med interna specialister och externa leverantörer samt ansvarar för planering och genomförande av uppdragen. Även kommunikation med allmänhet, kommuner, media och andra intressenter är en del av arbetet. En viktig del av arbetet är att säkerställa/tillse att byggherrens arbetsmiljöansvar enligt Arbetsmiljölagen (AML) och verksamhetsutövarens miljöansvar enligt Miljöbalken uppfylls genom hela projektets livscykel. För att lyckas med uppgiften krävs erfarenhet av att leda anläggningsprojekt samt god kunskap om arbetsmiljö- och miljölagstiftning. För att lyckas i rollen som projektledare drivs du av att leverera resultat som bidrar till att Trafikverket når uppsatta mål och skapar nytta i samhället. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och tillsammans med andra driver du utveckling genom att ta initiativ, inspirera och engagera. Du bygger förtroende för vår verksamhet genom att kommunicera tydligt, vara lyhörd och visa tillit. Resursen ska förutom projektledarrollen arbeta med att stötta projektledarkollegor på enheten och regionen med projektledaruppgifter i plan-, projekterings- och produktionsskeden. I rollen ingår bland annat deltagande på kalkylworkshop enligt succesivprincipen, granskning och tolkning av kontraktshandlingar och ändringsförslag, samt att förbereda underlag inför förhandlingar kring tvister och tilläggsarbeten. Det ingår även att stödja projektledare med sakkunnig rådgivning vid beslut. Krav (OBS, obligatoriska) Kunna uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift Erfarenhet av arbete i projektgrupper där samordning varit viktig B-körkort Minst 3 års arbetserfarenhet som projektledare inom allmän väg, ej äldre än 10 år Kännedom om lagar, förordningar, standarder och föreskrifter inom aktuellt område Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120 p) inom relevant område eller likvärdig utbildning och erfarenhet Minst 7 års arbetserfarenhet av projekt inom anläggningsbranschen, exempelvis väg- eller järnvägsprojekt Dokumenterad kunskap inom projektstyrning, plan- och byggprocesser samt entreprenadjuridik (AB04/ABT06) Kännedom om Trafikverkets föreskrifter, handböcker, standarder samt Arbetsmiljöverkets föreskrifter Arbetserfarenhet av minst ett projekt med riskhantering, tidsplanering, ekonomistyrning, budgetering och kostnadskontroll Arbetserfarenhet från minst ett anläggningsprojekt där miljöfrågor hanterats Genomförd utbildning: Arbete på väg (APV) steg 1 Genomförd utbildning: Byggherrens arbetsmiljöansvar Dokumenterad förhandlingsvana Erfarenhet av att arbeta i Office-paketet Erfarenhet av projektledningssystem som MS Project eller liknande Meriterande För beställaren är det ett mervärde att resursen har minst 10 års erfarenhet av att ha arbetat som projektledare i anläggningsbranschen. För beställaren är det ett mervärde att resursen har förståelse för planprocessen och erfarenhet av minst ett anläggningsprojekt där resursen har arbetat med framtagning av en vägplan. För beställaren är det ett mervärde att resursen har erfarenhet från minst ett anläggningsprojekt där resursen har arbetat med totalentreprenad. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Kunden SjötorpsHus är ett byggföretag som har skapat hus, villor, lägenheter och anläggningar i trä sedan företaget grundades 1997. Sedan dess har hela koncernen vuxit till drygt 100 anställda och omsätter nära 400 miljoner kronor. Inom koncernen åtar vi oss i stort sett all sorts byggnation, stort som smått. Vårt huvudkontor ligger centralt i Katrineholm, vi har lokalkontor i Örebro och vi arbetar i hela Mälardalen. SjötorpsHuskoncernen växer och vi fortsätter utvecklas tillsammans med våra kunder samt medarbetare. Omtanke, flexibilitet och kvalitet är tre värdeord som genomsyrar hela koncernen som du kommer att bli en del av. Hos oss hittar du omtänksamma kollegor, ett engagerande ledarskap som bygger på förtroende och möjlighet att växa tillsammans med dina nya kollegor. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för oss är det därför viktigt att alla medarbetare trivs på jobbet och vill stanna länge hos oss. Om Jobbet A-Staffing sköter rekryteringen på uppdrag av Sjötorps Hus och anställning sker direkt hos dem. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Katrineholm. Företaget tillämpar förtroendearbetstid. Det finns möjlighet att jobba hemifrån ibland, men i huvudsak är tjänsten stationär på kontoret eller ute på projekten. I rollen rapporterar du, och dina övriga projektledarkollegor, direkt till entreprenadchefen. Arbetsbeskrivning Vi söker en självgående och erfaren byggprojektledare till Sjötorps Hus där du erbjuds en viktig roll i att planera, samordna och driva byggprojekt i olika skeden med ansvar för såväl tid, personal, kvalitet som ekonomi. Som projektledare ansvarar du för att skapa struktur och framdrift i projekten. Du leder projekten genom hela genom hela genomförandeprocessen till uppföljning och avslut. För den intresserade deltar du även i projektering och upphandling. Du planerar och följer upp tidplaner, genomför riskanalyser och säkerställer att projektets olika delar håller rätt kvalitet och levereras i rätt tid. Ekonomistyrning är en viktig del av rollen, där du följer upp budgetar, hanterar avvikelser och ansvarar för en kostnadseffektiv projektgenomföring. Rollen innebär ett nära samarbete med entreprenörer, leverantörer, konsulter och beställare. Du har kontinuerlig kontakt med kund och andra intressenter, och ser till att kommunikationen fungerar smidigt genom hela projektets gång. Utbildning och Intyg Vi söker dig som har en högskoleingenjörsexamen eller en yrkeshögskoleexamen inom byggledning eller liknande område. Alternativt har du en annan relevant teknisk utbildning i kombination med dokumenterad erfarenhet av byggprojektledning. Meriterande är giltiga intyg för Bas-P och Bas-U. B-körkort är ett krav. Erfarenhet Vi söker dig har minst ett par års erfarenhet av projektledning, entreprenadjuridik, dokumentation och resultatuppföljning från byggbranschen. Vi värdesätter om du jobbat som yrkesarbetare tidigare (snickare, betongarbetare). Både muntlig och skriftlig kommunikation sker på svenska varför goda kunskaper i språket är ett krav. Personliga kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen hos SjötorpsHus AB behöver du ha en positiv grundinställning, god erfarenhet och förmåga att arbeta självständigt. Du är prestigelös, ser helheten och vågar be om hjälp när det behövs. Med ett lösningsfokuserat arbetssätt tar du initiativ, prioriterar rätt och driver arbetet framåt även när förutsättningarna skiftar. Du har stark social kompetens, är en naturlig samordnare och trivs med många kontaktytor. Ditt ledarskap präglas av engagemang, och du har förmågan att fatta snabba, välgrundade beslut med både struktur och ansvar i fokus.
Vill du bidra till att skapa en tillgängligare Stockholmsregion? Nu söker vi dig som vill bli projektledare med ansvar för installationer under byggtiden till ett av våra största infrastrukturprojekt - E4 Förbifart Stockholm. Projektledare Installationer under byggtid E4 Förbifart Sthlm Arbetsuppgifter Förbifart Stockholm är en av Trafikverkets största infrastrukturinvesteringar och är en viktig pusselbit för att skapa en tillgängligare Stockholmsregion. E4 Förbifart Stockholm binder ihop norra, västra och södra Stockholm och gör det möjligt för människor, varor och tjänster att ta nya, smidigare vägar. Jag som blir din chef heter Ove Strömberg. Jag bygger mitt ledarskap på att ge mina medarbetare förtroende - hos oss är alla medarbetare viktiga för att tillsammans kunna ansvara för det stora antal leveranser som vi gör inom ramen för vår verksamhet. För mig är det viktigt att vi alla bidrar till en positiv stämning på jobbet och på min sektion värdesätter vi gott samarbete och goda relationer när vi arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter för att utveckla varandra och våra arbetssätt, vilket vi hoppas att du också vill bidra till! Ditt uppdrag Program E4 förbifart Stockholm går nu in i en ny produktionsfas med fokus på installation av teknisk utrustning och därtill hörande slutförande av hela väganläggningen. Du kommer att tillhöra sektion interim. Sektion Interim inom E4 Förbifart Stockholm arbetar med två delar: Bygg - bygger om eventuella fel i anläggningen samt färdigställer delar av anläggning som bedöms mer effektiva att genomföra inom ramen för Interim, exempelvis montage av dörrar i tunnlar och beläggning i tunnlarna. Förvaltning - förvaltar anläggningen och hanterar exempelvis drift, garantier och inspektioner i besiktigade (godkänd slutbesiktning) samt övertagna anläggningsentreprenader. Mycket av ditt arbete som projektledare med inriktning mot IUB handlar om planering, kommunikation och samverkan - både från kontoret och ute på plats. Som projektledare inom sektion Interim på bistår du programmet med att planera, organisera, leda och följa upp arbetet inom delprojekt/entreprenad, tele och säkerhetstekniska system. I övrigt kommer du även att stötta andra pågående entreprenader med olika IUB-lösningar inom bl.a. el, belysning, larm och in/utpassering till arbetsområden. Övrig information Placeringsort för den här tjänsten är Sundbyberg. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid #LI-NA2 Som anställd i Trafikverket förväntas du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Bra att veta: Anställningen säkerhetsprövas utan placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: [email protected] i dina e-postkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Kvalifikationer I den här projektledarrollen är din insats avgörande för att andra delar av produktionen ska fungera smidigt och bli klara i tid. Du kommer att ha många kontaktytor, både inom trafikverket men även med våra entreprenörer som du träffar ute på etableringen. För att trivas och lyckas i den här projektledarrollen, behöver du därför vara kommunikativ och ha lätt för att bygga relationer när du samarbetar med olika typer av människor. Du förstår vikten av samordning och prioritering, samt har förmåga att få grupper att arbeta tillsammans när det är mycket som ska ske samtidigt. Som person motiveras du av ett aktivt medarbetarskap och har förmåga att skapa tillit, stabilitet och bygga förtroende genom ditt ledarskap. Självklart tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, initiativ till att få saker gjorda och har en god analytisk problemlösningsförmåga som gör att du ser lösningar ur ett helhetsperspektiv. Vi söker dig som har flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom projektledning/uppdragsledning erfarenhet av att driva entreprenadkontrakt i produktionsskedet god kunskap inom entreprenadjuridik och branschregler en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med teknisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdig goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift körkort för personbil Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta med uppföljning av tid, resurser och ekonomi god kunskap om och erfarenhet av att arbeta med liknande frågor rörande teknikutrustning/installationer där du t.ex. fått tillämpa gällande ellagstiftning erfarenhet av att arbeta som elsäkerhetsansvarig erfarenhet av att arbeta enligt LOU Läs mer här Mer om E4 Förbifart Stockholm https://www.trafikverket.se/vara-projekt/projekt-i-stockholms-lan/e4-forbifart-stockholm/
Vi söker en marin expert inom sjökabelinstallation till uppdrag hos myndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en omfattning på 15 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, kostnadseffektivt och miljöanpassat - idag och i framtiden. Den drivs i form av ett statligt affärsverk, och har drygt 1500 anställda varav majoriteten arbetar på huvudkontoret i Stockholm. Granhammar-Runby är ett 3 km långt kabelprojekt i nordvästra Stockholm, där 1 km sjökabel ska förläggas i en vik av Mälaren. Kabelleverantör inklusive sjökabelinstallation håller på att handlas upp. Utskick av förfrågningsunderlag planeras till hösten 2025 och kontrakt Q3/Q4 2026. Projektet behöver en teknisk specialist för marina frågeställningar och installation av sjökabel under upphandlingsfasen och första delen av projekteringen i entreprenaden. Arbetsuppgifter • Bolla kravställning map sjöinstallation • Granska förfrågningsunderlaget för entreprenadupphandlingen. • Delta på anbudsmöten under entreprenadupphandlingen samt ev vara delaktig i anbudsutvärderingen. * Marina frågeställningar i samband med entreprenörens projektering Krav (OBS, obligatoriska) Konsulten ska ha minst 10 års erfarenhet av entreprenadarbeten till sjöss Konsulten ska ha erfarenhet av minst 1 liknande uppdrag från de senaste 3 åren Med liknande menas: Arbete i entreprenader med installation av kabelsystem på spänningsnivå 220kV till sjöss. Konsulten ska ha möjlighet att inom 1 h inställa sig på på kontor i Sundbyberg samt på det framtida arbetsområdet i närheten av Kungsängen, Stockholm. Konsulten ska ha minst 3 års erfarenhet av arbete i entreprenader med installation av kabelsystem på spänningsnivå 220kV till sjöss. Konsulten ska ha minst 2 års erfarenhet av arbete i entreprenader med installation av kabelsystem på spänningsnivå 220kV till sjöss i ”mindre/trängre” vatten där större fartyg inte kan operera. Meriterande Erfarenhet av Marine Survey Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Om rollen Vill du ta en ledande roll i projekteringsuppdrag och leda samt instruera andra projektörer? Vill du utveckla din expertis i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Om du känner igen dig kan denna roll vara något för dig. Kom och jobba som vår nya Projektledare VA. Din nya befattning I rollen som Projektledare VA kommer du att vara nyckelperson i våra kundrelationer. Du kommer att vara den som sätter riktning och mål i branschens utveckling. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara: Projektledning och uppdragsledning samt proaktiv utveckling i våra befintliga kundrelationer. Bidra till nya tekniska lösningar och utveckla nya affärsmöjligheter som driver vår affär framåt. Ansvara för multidisciplinära uppdrag med VA-ledningsnät i fokus. Teknikansvarig i multidisciplinära uppdrag. Delta i innovationsarbete inom teknikgrenen. Din nya arbetsgrupp Du kommer att utgöra en del av enheten Water Infrastructure and Climate Adaptation (WICA) i Göteborg eller Halmstad. WICA finns med ca 120 konsulter representerade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö, Linköping/Norrköping och Sundsvall. Du kommer att vara en del av vår verksamhet inom vattenresurser, dricksvatten- och avloppsvattenrening, ledningsnät för vatten och avlopp, dagvatten samt klimatanpassning. Du kommer även att ha möjlighet att leda teknikområdet i internationella uppdrag. Om dig Från din allra första dag på Ramboll kommer vi ge dig det stöd du behöver för att maximera din personliga och professionella potential inom företaget. De kvalifikationer, färdigheter och kunskaper som kommer att vara viktiga för dina framgångar och din utveckling hos oss är: Minst 6 års erfarenhet inom VA. Relevant utbildning Goda kunskaper i AMA Anläggning. Svenska och engelska både i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper inom ABK och entreprenadjuridik. Vad vi kan erbjuda dig Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen Flexibel arbetstid Arbeta med hållbar förändring Vi är övertygade om att hållbara förändringar ska vara till nytta för både människor och miljö. Det är vår utgångspunkt - och grunden för vårt arbetssätt. Våra medarbetare är vår främsta tillgång, och våra grundare hade en tydlig vision av hur ett ansvarstagande företag ska agera. Öppenhet och nyfikenhet är hörnstenar i vår företagskultur. Vi har ett mindset där vi alltid håller ögonen öppna efter nya och innovativa synsätt. Vi respekterar och välkomnar mångfald och fokuserar på att aktivt främja en inkluderande miljö till förmån för alla medarbetares yrkesmässiga och personliga utveckling. Är du redo att börja jobba hos oss? Skicka in din ansökan. Glöm inte att bifoga viktiga dokument som CV, personligt brev m.m. Sista ansökningsdag: 2025-08-22 Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, och arkitektkonsult. Vår målsättning är att vara med och bygga framtidens hållbara städer och samhällen. Vi har tusentals anställda världen över, varav ca 2 000 i Sverige. Vi inriktar oss på hållbara förändringar i marknader som byggnader & fastigheter, infrastruktur, urban utveckling, energi samt vatten- miljö- och managementkonsulttjänster. Vår tillväxt bygger på de etiska värderingar som kommer med ägarformen och på våra individfokuserade lösningar. Hos oss får du bidra till en hållbar framtid på ett företag som främjar öppenhet, samarbete och personlig utveckling. Genom att kombinera lokala erfarenheter med globala kunskaper kan vi tillsammans forma morgondagens samhällen. Lika möjligheter för alla För att skapa samhällen och städer där både människor och natur kan blomstra behöver olika erfarenheter och perspektiv finnas representerade hos oss – det är våra olikheter som gör att Ramboll och våra medarbetare hela tiden utvecklas! Vi välkomnar ansökningar oavsett ålder, könstillhörighet, kulturella perspektiv, livssituation eller livsåskådning. Vi värdesätter en inkluderande arbetsmiljö och kultur och strävar efter att våra arbetsplatser ska ha god tillgänglighet för alla medarbetare oavsett behov. Vi lyssnar och lär av varandra, och ser till att det finns en balans mellan arbete och fritid.
Repair and Refurbishment Engineer till stor kund inom energibranschen! Företaget Kunden är ett globalt teknikföretag som utvecklar lösningar för energiproduktion, transmission och lagring. De arbetar med allt från gasturbiner och kraftverk till hållbara energisystem som vindkraft och vätgas. Bolaget är en avknoppning från den övriga verksamheten och har verksamhet i över 90 länder. I Sverige är de särskilt starka inom kraftgenerering och industriella energilösningar, bland annat i Finspång. Rollen Exempel på arbetsuppgifter: -Interna kontakter/dialoger inom service och nytt -Dialoger med kund -Reda ut tekniska frågor - exempelvis vad som ska göras i projekt, validering, provkörning av produkt -Ta beslut och genomföra riskanalyser -Sprida information till kunder -Kontakt med utländska och inhemska leverantörer Vi tror du har: • Relevant Civil- eller Högskoleingenjörsutbildning • God förmåga i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande -Erfarenhet från beräkningsarbete eller som konstruktör -Erfarenhet kring materialkunskap -Jobbat som teknisk projektledare eller delprojektledare Personliga egenskaper -Strukturerad -Ledarförmåga -Social -Serviceminded -Självgående Kundens erbjudande Kunden erbjuder en stor utvecklingsresa. Är du tekniskt intresserad är det en dröm att jobba här. Det är ett fritt jobb där du får chans att jobba med komplexa produkter och trevliga kollegor och får samarbeta med leverantörer och kollegor. De jobbar med innovativa lösningar och mycket ny utveckling, såsom gröna bränslen mm. Det har kommit in många unga på arbetsplatsen senaste tiden genom traineeprogrammet. De brukar ha julfester, fika ihop och gå ut och äta tillsammans ibland. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige. För denna tjänst kommer du under inledande 12 mån vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kund. Rekryteringsprocessen: Urval sker löpande Intervju (Framtiden) Referenstagning Intervju (Kund) Beslut Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Villkor: Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Kontorstider: 7.30-16.00 må-fre (flex) Ort: Finspång Omfattning: 100% heltid
Vill du vara med och forma framtidens Eslöv? Som projektledare med inriktning lokalförsörjning i Eslövs kommun får du möjlighet att ta ansvar för viktiga samhällsprojekt och vara med och skapa framtidens lokaler för både människor och verksamheter. Ditt uppdrag Som vikarierande projektledare får du en viktig roll i kommunens arbete med att planera och utveckla lokaler för framtidens behov. Du kommer att vara delaktig i strategiskt viktiga projekt – utredning av ett nytt stadshus – samt bidra i det övergripande lokalförsörjningsarbetet. • Ansvara för projektledning från förstudie till beslut tillsammans med berörda verksamheter enligt Kommunens process för lokalförsörjning • Ansvara för tidplan och ekonomi • Samordna de utredningar som projekten kräver • Bereda underlag för beslut, rapporter och yttranden till politiken • Samverka med berörda förvaltningar, avdelningar, konsulter, medborgare • Arbeta med övriga lokalförsörjningsfrågor tillsammans med kommunens lokalstrateg Vikariatet avser en föräldraledighet och kan komma att förlängas. Din erfarenhet • Vidareutbildning på universitets- eller högskolenivå inom ekonomi, juridik, fastighetsekonomi, samhällsplanering eller motsvarande • Goda kunskaper inom projektledning och projektekonomi • God kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska • B-körkort Meriterande: • Erfarenhet av projektledning inom samhällsbyggnadsområdet • Erfarenhet av lokalplanering och/eller fastighetsutvecklingsprojekt • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation Är det här du? För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en person som kombinerar driv och struktur med god samarbetsförmåga.Vi tror att du: • Är en ansvarsfull och målmedveten person som vill uppnå goda resultat • Har en förmåga att analysera situationer och hitta effektiva lösningar • Har en drivkraft och en kommunikativ förmåga som är nyckeln till de goda samarbeten du har i dina projekt • Har en tydlig plan och ordning i ditt arbete för att effektivt hantera och organisera uppgifter och resurser • Är en person som har förmågan att arbeta både självständigt och i team och är duktig på att bygga relationer Vi erbjuder • en spännande och utmanande roll i en dynamisk arbetsmiljö • en inkluderande arbetsplats med fokus på hållbarhet och innovation Övrigt Vi kommer att hålla inledande intervjuer den 15 augusti– planera gärna din kalender med detta i åtanke. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Om arbetsplatsen Välkommen till Skånes bästa läge! I Eslövs kommun kan du bo, leva och verka mitt i Skåne med världen runt hörnet. Eslövs kommun är en del av Malmö/Lundregionen och har en viktig roll i hela Skånes tillväxt och utveckling. Eslöv är i ett spännande och expansivt skede med hög utbyggnadstakt både vad gäller bostäder, lokaler och företagsetableringar. Tillväxtavdelningen är en dynamisk avdelning, där många olika kompetenser samverkar. Tillväxtavdelningen består av cirka 20 medarbetare och hanterar en stor variation av frågor så som till exempel stadsutveckling, fysisk planering, exploatering, bostadsförsörjning, lokalförsörjning, infrastruktur, social hållbarhet, näringslivsutveckling och destinationsutveckling.
Var med och bygg upp framtidens klimatlösning, Öresundskraft - Helsingborg Vill du leda ett banbrytande klimatarbete inom koldioxidlagring och transport? Ta chansen att bli en del av en pionjärsatsning – Öresundskraft är en av de första aktörerna i Sverige som bygger upp en komplett värdekedja för infångning, transport och lagring av koldioxid. Som projektchef för delprojektet transport och lagring kliver du in i ett avgörande skede där du får leda, påverka och forma en framtidslösning med global betydelse. Ditt anställningserbjudande I den här rollen får du vara med och bygga upp en helt ny industriell funktion inom ett högprioriterat framtidsområde, med tydlig påverkan på klimat och samhällsutveckling. Du får en nyckelroll i ett tekniktungt projekt som befinner sig i ett banbrytande skede, där långsiktighet, innovation och samhällsnytta står i centrum. Som anställd hos Öresundskraft får du tillgång till en rad förmåner som speglar företagets höga ambitioner vad gäller hållbarhet och balans i arbetslivet. Här erbjuds arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag och möjlighet till träning på arbetstid. Du omfattas av kollektivavtal och har möjlighet till hybridarbete. Det finns även ett vinstdelningssystem, förmånligt elhandelsavtal och tillgång till sociala och kulturella aktiviteter som en del av det breda erbjudandet. Dina arbetsuppgifter Som projektchef ansvarar du för transport och lagring av koldioxid inom ett banbrytande CCS-projekt. Du leder både det dagliga operativa arbetet och säkrar långsiktig utveckling och regelverksefterlevnad. • Bygga och leda ett robust tekniskt team inom transport- och lagringslösningar • Samordna hela transportkedjan från anläggning till lagring • Förhandla och skapa förtroendefulla samarbeten med externa aktörer • Säkerställa efterlevnad av lagstiftning och miljökrav • Bygga affärsmodeller som stödjer strategin • Bidra till utvecklingen av svensk infrastruktur för CO2-transport • Hålla dig uppdaterad kring nationell och internationell lagstiftning inom CCS • Identifiera och hantera risker kopplade till transport och lagring Värt att veta Du blir en del av ett växande projektteam där varje delprojektledare har sitt eget ansvarsområde – i din roll ligger fokus på att etablera och driva lösningar för transport och lagring. Samarbete sker tätt med andra delprojektledare och specialister, och du rapporterar till ansvarig chef för CCS. Projektet har pågått i fem år och går nu in i en industrialiseringsfas. Rollen innebär kontakter med aktörer i Sverige, Danmark, Norge och Tyskland. Placering är i Helsingborg med startdatum snarast möjligt. Resor förekommer i begränsad omfattning. Våra förväntningar Vi söker dig som har erfarenhet från processindustri, energi- eller transportsektor, gärna med bakgrund inom lagring av olja eller gas. Du har relevant högskoleutbildning och god förståelse för farligt gods och komplex logistik. För att lyckas i rollen behöver du vara en skarp förhandlare med strategiskt helhetstänk som har förmågan att både driva utveckling och hantera operativa frågor. Du har en stark projektledarförmåga med erfarenhet av att leda och koordinera komplexa projekt. Du är trygg i din roll, coachande i ditt ledarskap och trivs med att bygga upp nya funktioner från grunden. God kommunikationsförmåga, samarbetsvilja och ett genuint intresse för klimat, teknik och samhällsfrågor är viktiga egenskaper. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Vill du vara en del av ett företag som leder utvecklingen inom innovativ teknik och hållbarhet? På Nordomatic söker vi nu en Project Manager som vill vara med och forma framtidens hållbara samhälle genom smarta och energieffektiva byggnader. Hos oss får du möjlighet att arbeta med och leda intressanta projekt av varierande storlek inom fastighetsautomation, samtidigt som du hjälper våra kunder att skapa smartare och mer effektiva byggnader. Tillsammans skapar vi en mer hållbar framtid – vill du vara med? Vi erbjuder dig: Att få arbeta med innovativ teknik i ett etablerat bolag med stort fokus på hållbarhet Möjlighet att växa i din roll, lära dig ny teknik och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. En flexibel arbetsplats där du själv får påverka dina arbetstider inom ramen för våra projekt Arbetsbeskrivning I rollen som Project Manager arbetar du med olika typer av entreprenader och projekt. Du ansvarar för helheten i projekten och arbetar nära både kollegor, kunder och leverantörer för att hitta gemensamma lösningar som håller över tid. Du samarbetar tätt med både kollegor, kunder och samarbetspartners och är en nyckelperson i att skapa struktur, tydlighet och framdrift i projekten. Dina arbetsuppgifter innefattar: Planering av projektgenomförande och tillhörande budget Upphandling av tjänster och material Progressrapportering till enhetschef och uppföljning med projektgrupp Leverans av relevant dokumentation i förhållande till projekt Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har följande: Flera års erfarenhet av projektledning Erfarenhet av entreprenad och fastighetsautomation, gärna i kombination med kunskap inom VVS, drift och underhåll, konstruktion eller projektering Erfarenhet kring ekonomisk uppföljning via ERP-system Goda entreprenadjuridiska kunskaper Flytande i svenska och engelska Körkort B Meriterande Erfarenhet att arbeta med styr-och övervakning Erfarenhet av D365 Du är trygg i din roll som ledare och bygger förtroende genom tydlig kommunikation och lyhördhet samt hittar lösningar som skapar värde för alla parter. Du är tydlig i din kommunikation vilket hjälper dig att förmedla budskap och skapa förståelse i alla lägen. Med ditt lugn hanterar du utmaningar även i pressade situationer. Vidare leder du arbetet med kollegor och samarbetspartners på ett engagerande och professionellt sätt. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande.
Om företaget Sedan 1998 har vi på LBF Bygg AB levererat byggprojekt till nöjda kunder. Med gedigen erfarenhet, professionalism och högt kvalitetstänkande utför vi byggentreprenader som överträffar våra beställares förväntningar. Vår personal besitter lång erfarenhet och säkerställer hög kvalitet i allt vi gör. Vi arbetar alltid för att göra det omöjliga möjligt. Vi har genom åren etablerat goda relationer med leverantörer, underleverantörer och samarbetspartners, vilket ger oss fördelar i form av konkurrenskraftiga priser, hög kvalitet och leveranssäkerhet. LBF Bygg AB bedriver både större och mindre byggentreprenader, byggservice och ROT-arbeten. Våra kunder finns inom kommuner, fastighetsbolag, kommersiella affärscenter och statliga verksamheter. Vi tänker långsiktigt och strävar alltid efter att erbjuda de bästa och mest hållbara lösningarna för våra kunder.LBF söker projektledare för omgående anställning. Vi är ett företag med ledning som har över 30 års erfarenhet av Byggbranschen och kommer nu att lägga i en extra växel för att förstärka företaget. LBF har flera ramavtal och starka beställare. Vi erbjuder våra medarbetare utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö med variation och utmaningar. Arbetsuppgifter: Som projektledare har du en central roll och dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ansvara för att leda och driva projekt utifrån krav, ekonomi, tid och resurser. Du har en viktig roll och dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att självständigt leda och styra i projekt. Du ska också genom rätt resurser, kvalitet och effektivitet säkerställa lönsamhet i projekt. Genomföra produktion utifrån rådande tekniska krav och leda samtliga medarbetare i projektet. Du kommer även ansvara för vissa inköp. På projektledare ligger även ansvar att aktivt informera, kommunicera och ge återkoppling till Arbetschef. Du kommer alltså att vara navet i kommunikationen med leverantörer, beställare och alla i produktionen. Vem söker vi: Som person gillar du tidiga morgnar och du är prestigelös, ärlig, positiv och trivs med att ha många olika kontaktytor inom och utanför företaget. Du har inga problem med att hjälpa till där det behövs. Du har ledaregenskaper, ansvarsfull och du gillar problemlösning Krav: 5 år inom branschen Bas U och Bas P Svenska i tal och skrift B-körkort. Projekten är i regel på norra sidan Storstockholm och vi utgår från Arlanda Stad men vi utför även arbete i andra städer.
Välj ett jobb för att visa detaljer