Projektingenjör
Göteborg Energi AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Trivs du i en roll där du får kombinera teknik, struktur och samarbete? Vi söker nu en vikarierande projektingenjör till vår enhet för Projekt Nät på ett år med möjlighet till ytterligare 6 månaders förlängning. Hos oss får du vara med och driva samhällsviktiga projekt som utvecklar Göteborgs infrastruktur.  Din uppgift Som projektingenjör blir du en del av ett eller flera projektteam och har ett nära samarbete med projektledaren. Du är med och bidrar till att projekten tar sig från start till mål. I rollen ingår det att ta fram information och underlag som behövs för att projektet ska kunna genomföras på ett smidigt sätt. Uppdraget inkluderar att planera projektets tidsramar, hålla koll på kostnader, identifiera risker och se till att allt går enligt plan.  Du deltar kontinuerligt i möten som gäller upphandling, projekt- och byggmöten. Du för mötesprotokoll och är ett projektstöd i administrativa uppgifter. I dina uppgifter ingår att samarbeta med interna och externa parter. Du hjälper till att samordna frågor och uppgifter tillsammans med experter och kollegor i projektteamet. Beroende på din bakgrund kan det också bli aktuellt att hantera ÄTA-dialog med entreprenörer eller granskning av handlingar. Ditt team På enheten arbetar vi med att forma framtidens lösningar genom att bygga nytt, förnya och flytta ledningsnät för fjärrvärme, fjärrkyla, VA och gas. Vi är 15 engagerade projektledare, byggledare och en projektingenjör på enheten VPN.  En vanlig dag har vi kontakt med våra kollegor inom olika bolag i koncernen Göteborg Energi, men också våra projektörer, entreprenörer och Göteborg Stad. Våra projekt är i många fall komplexa då vi arbetar i Sveriges näst största stad. Det ställer höga krav på planering, samordning och flexibilitet, men gör också jobbet extra intressant. Ingen dag är den andra lik, och vi löser utmaningar tillsammans.  Din kompetens Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen inom samhällsbyggnad, teknik, industriell ekonomi eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.  För att lyckas i rollen tror vi att du arbetat som projektingenjör tidigare, alternativt i en liknande roll. Därtill har du erfarenhet från administrativt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva projekt inom infrastruktur, t.ex. inom ledningsbyggnation eller markarbeten. Det är positivt om du har arbetat med, prognos- och ekonomihantering, tidsplanering, ÄTA-hantering samt upphandling. Du får gärna ha kunskap om riskhantering i projekt och ha erfarenhet av projektstyrningsrelaterade uppgifter.  Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt. Du är duktig på att kommunicera och kan både ta till dig och förmedla information på ett enkelt sätt. Du tar självständigt ansvar för att driva dina arbetsuppgifter i mål, och är bra på att samarbeta med andra.  Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. B-Körkort är ett krav.  Intervjuer kommer ske löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan ansökningsperioden löpt ut. Rekryterande chef Margareta Hallander är åter från semester 22/7 men Lova Wolving kan svara på frågor gällande tjänsten under denna perioden.  Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Chef Bygg- och Projektledning Nyköping
Arqly Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Om oss Arqly är din partner inom arkitektur, byggledning, projektledning och konstruktion. Tillsammans med våra uppdragsgivare skapar vi inspirerande, vackra och smarta byggnader, hållbara för generationer. Hos oss på Arqly är vi 60 stycken konsulter som jobbar för att våra kunders visioner ska bli verklighet. Vi har funnits sedan 1975 och verkar under namnet Arqly. Arqly tar ansvar för helheten i projektet och dess omvärld. Vi planerar, leder och samordnar alla steg, ända fram till mål. Speciellt skickliga är vi på att leda stora, komplexa projekt men vi jobbar även i mindre projekt. Alltid med samma engagemang. Vi söker nu efter en driven chef till Nyköping, redo att anta nya utmaningar och se möjligheter. Kontoret i Nyköping ligger längs med Nyköpingsån på Sankt Annegatan och där jobbar idag närmare 10 medarbetare. Arbetsuppgifter I rollen som enhetschef kommer du att leda ett team med närmare tio medarbetare med gedigen kompetens inom framför allt projekt- och projekteringsledning, byggledning och besiktning. Vi har långsiktiga samarbeten med både privata och offentliga kunder. Våra uppdrag är allt från mindre anpassningar till stora komplexa projekt. Vi söker en affärsmässig och relationsskapande ledare. Som enhetschef på Arqly kommer du ha en central och betydelsefull roll i företaget. Arbetet innebär ansvar för verksamheten i Nyköping, och du jobbar också aktivt inom ditt kompetensområde i våra kunduppdrag. Vi tror att du förutom att vara ledare är erfaren byggledare, projektledare, eller liknande inom branschen. Rollen innefattar - Att utveckla och forma Arqly i Nyköping - Personalansvar - Resultatansvar - Kund och marknadsansvar - Bygg- och projektledningsuppdrag - Att tillsammans med ledning och enhetschefer i övriga Sverige utveckla hela Arqly Placering Du utgår från vårt kontor i Nyköping. Formella krav - Relevant högskole- eller universitetsutbildning, alternativt likvärdig erfarenhet förvärvad från yrkeslivet - Meriterande om du har erfarenhet ifrån en ledande befattning som projektledare eller chef i bygg- eller fastighetsbranschen - Du har ett brett kontaktnät i Södermanland och är van och bekväm med att bygga och vårda kundrelationer, bygga starka team och knyta nya kontakter. - Du är affärsmässig, driven, noggrann, strukturerad, stresstålig och med en hög social förmåga - Svenska flytande i tal och skrift - Engelska god förmåga i tal och skrift Vi jobbar i stor utsträckning mot industrin, så vana därifrån är meriterande. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Nyköping Lön: Individuell lönesättning Sista ansökningsdag: 30 juli 2025, urval görs löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor kontakta: Affärschef Marie Westerholm, 0707 84 26 04, [email protected] eller VD Fredrich Strand 070 784 26 51, [email protected] På Arqly jobbar vi utifrån den fina kombinationen av att vara: Engagerad, Professionell och Kreativ – med en tillvaro i Balans. Det här är vår filosofi, The Arqly Way. https://www.arqly.se/

24 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Projektledare Masshantering
Kalmar kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontoret är även förvaltning åt integration- och arbetsmarknadsnämnden samt vatten- och miljönämnden. Vi arbetar med ett helhetsperspektiv, nära den politiska ledningen, med målet att på bästa sätt ge stöd och service till Kalmar kommuns politiska organisation, bolag samt förvaltningar och till allmänheten. Kommunledningskontoret består drygt 300 medarbetare inom 14 olika verksamheter. Kommunledningskontoret arbetar inom ett brett spektrum av områden och förvaltningen har flera tjänster med specialistkompetenser. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med trygghetsfrågor, föreningsliv och civilsamhälle. Vi är en förvaltning i ständig utveckling - allt för att göra Kalmar ännu lite bättre. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Kalmar kommun arbetar aktivt för att skapa en mer hållbar och cirkulär hantering av schaktmassor. Vi vill minska transporter, spara naturresurser och öka återanvändningen av massor i våra bygg- och anläggningsprojekt. Som projektledare inom cirkulär masshantering blir du en del av Mark- och exploateringsenheten. Du kommer att arbeta strategiskt med masshantering i kommunens stadsutvecklingsprojekt, från planering till genomförande. Du kommer vara ett projektstöd och en länk till andra projektledare i kommunens förvaltningar och bolag. Exempel på arbetsuppgifter: • Utveckla och samordna kommunens strategi för masshantering • Delta i detaljplanearbete och ta fram masshanteringsplaner • Analysera ekonomiska, klimatmässiga och logistiska konsekvenser • Företräda masshantering i vägval där det kan krocka med andra projektmål • Följa och bidra till den nationella utvecklingen inom området • Beställa och följa upp utredningar och analyser KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en civilingenjörs-, högskole- eller YH-utbildning inom samhällsbyggnad, infrastruktur, miljö eller liknande. Du har erfarenhet av projektledning, gärna inom bygg- och anläggningssektorn. Meriterande för denna tjänst är om du har kunskap om geoteknik, jordegenskaper, markmiljö, geovetenskap, hållbar resursförvaltning samt miljöplanering. B-körkort är ett krav. Det är en fördel om du också har: • erfarenhet från cirkulär masshantering eller liknande arbetsuppgifter  • erfarenhet från entreprenad och utförande inom bygg- och anläggningssektorn • erfarenhet av affärs- och verksamhetsutveckling • kunskap eller erfarenhet kring bygglogistik eller logistiklösningar • kunskap om AMA, LOU och andra relevanta regelverk Du har en helhetssyn och förstår hur masshantering påverkar stadsutveckling, ekonomi och miljö. Med din analytiska förmåga kan du identifiera komplexa samband och fatta välgrundade beslut. Du är initiativrik, tar ansvar för att driva arbetet framåt. Du är en lagspelare som bygger goda relationer med kollegor, andra förvaltningar, kommunala bolag och externa samarbetspartners. Din kommunikativa styrka gör att du uttrycker dig tydligt och professionellt, både muntligt och skriftligt, och du anpassar ditt budskap efter målgrupp och sammanhang. Du hittar lösningar även när förutsättningarna förändras.   Vår kollega är redan på väg mot nya äventyr och nu letar vi efter dig som vill ta vid. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan redan idag och var med och forma framtidens hållbara Kalmar tillsammans med oss. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Projektledare mark och anläggning
Karlskoga kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa.  Samhällsbyggnads- och serviceförvaltningen arbetar efter ett tillitsbaserat ledarskap där styrning, kultur och arbetssätt fokuserar på en tilltro till de anställdas kunskap, omdöme och vilja att utföra ett bra arbete och möta medborgarnas behov. På förvaltningen arbetar vi aktivt med att stärka lagandan, skapa god arbetsmiljö och förbättra våra arbetssätt. Alla medarbetare deltar i detta förbättringsarbete med målsättning att vara ett effektivt och sammansvetsat team som har roligt och utvecklas på jobbet. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som projektledare har du ett kreativt, omväxlande arbete, stimulerande och socialt arbete där du använder såväl teoretiska som praktiska färdigheter. Du får utlopp för både kreativitet och innovation i de projekt du leder. Du kommer som projektledare driva egna projekt från förstudie till färdigt projekt och avrapportering sker till verksamhetschef. Du verkar aktivt för att kommunens MEX-process, projektmodell och beställningsformulär alltid används i erforderlig omfattning. I  projekten arbetar du med tidsplanering, säkerhet och kvalitet samt miljölagstiftning och installationssamordning, framtagande av förfrågningsunderlag och underlag till både genomförande av projekt samt till stöd för upphandling. Du genomför projekten på ett sätt som säkerställer ett bra resultat inom ramen för budget och tid. Du arbetar problemlösande och ser hur små detaljer tillsammans skapar en fungerande helhet. Du kommer ha kontakt med konsulter samt entreprenörer. Dina kontaktytor kommer att vara såväl interna som externa. Du kommer att leda olika möten som ex byggmöten, ekonomimöten och kvalitetsmöten.  I uppdraget kan också ingå att upprätta handlingar såsom ritningsunderlag enligt (vägar och gators utformning) VGU, byggritningar och tekniska beskrivningar till mark och anläggningsprojekt samt vissa utredningsarbeten. Även arbete med att utveckla interna rutiner kan bli aktuellt. Som projektledare hjälper du till i utvecklingen av Karlskoga som hållbar stad. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsbyggnad med inriktning mot väg- och vatten eller liknande samt relevant arbetslivserfarenhet inom området. Du ska ha kunskap och erfarenhet för AMA Anläggning och MER. Du har kunskap och erfarenhet om entreprenadjuridik och branschens regelverk, t.ex AB04, ABT06 och AMA AF. B körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, KMA (kvalitet, miljö, arbetsmiljö), teknik och installation, samt juridik och ekonomi kopplat till mark- och anläggningsprojekt. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i roller som byggledare eller projekteringsledare. Vana av att leda möten och hantera kontraktsfrågor, underrättelser och ÄTA. Grundläggande kunskaper i geoteknik och erfarenhet av VA-lösningar och sanering av förorenad mark. Utbildning inom byggarbetsmiljösamordning (Bas-P, Bas-U). Du behöver vara strukturerad, stabil, analytisk och samarbetsorienterad. Du ska ha god datorvana och gilla den digitala utvecklingen. Det är en självklarhet för dig att dela med dig av kunskap och du uppskattar en vardag där ni lär er av varandra. Du visar stort engagemang, positiv inställning och bidrar till teamets goda samarbete. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Intervjuer beräknas hållas vecka 33-34. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem. Vänd dig istället till PA-support (HR-avdelningen) tel: 0586-610 55 för vidare hantering. Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Projektkoordinator mark och anläggning
Karlskoga kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa.  Samhällsbyggnads- och serviceförvaltningen arbetar efter ett tillitsbaserat ledarskap där styrning, kultur och arbetssätt fokuserar på en tilltro till de anställdas kunskap, omdöme och vilja att utföra ett bra arbete och möta medborgarnas behov. På förvaltningen arbetar vi aktivt med att stärka lagandan, skapa god arbetsmiljö och förbättra våra arbetssätt. Alla medarbetare deltar i detta förbättringsarbete med målsättning att vara ett effektivt och sammansvetsat team som har roligt och utvecklas på jobbet. Eftersom Karlskoga växer pågår många bygg och anläggningsprojekt i staden. Därför behöver vi utöka vår projektorganisation inom verksamheten teknik. Projektkoordinatorn kommer att vara organiserad under verksamhetschefen för gata, trafik och verksstadsenheten, i staben för teknik.  Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som projektkoordinator har du ett kreativt och omväxlande arbete där du som nyckelperson har ansvaret för att koordinera olika projekt inom teknikstaben samt driva egna mark och exploaterings projekt. Det är ett omväxlande, varierande, stimulerande och socialt arbete där du använder såväl teoretiska som praktiska färdigheter. Du får utlopp för både kreativitet och innovation. Projektkoordinatorn tillsätter resurser och samordnar samtliga projekt, stöttar övriga projektledare samt avrapporterar till verksamhetschef. Tillser att tillräckligt tekniskt underlag finns med vid respektive upphandling.  Verkar aktivt för att kommunens MEX-process, projektmodell och beställningsformulär alltid används i erforderlig omfattning. Tillse att projekten genomförs på ett sätt som säkerställer ett bra resultat inom ramen för budget och tid. I de egna projekten arbetar du med tidsplanering, säkerhet och kvalitet samt miljölagstiftning och installationssamordning, framtagande av förfrågningsunderlag och underlag till både genomförande av projekt samt till stöd för upphandling. Du arbetar problemlösande och ser hur små detaljer tillsammans skapar en fungerande helhet. Du har kontakten mot konsulter samt entreprenörer. Dina kontaktytor kommer att vara såväl interna som externa. I uppdraget kan också ingå att upprätta handlingar såsom ritningsunderlag enligt (vägar och gators utformning) VGU, byggritningar och tekniska beskrivningar till mark och anläggningsprojekt samt vissa utredningsarbeten. Även arbete med att utveckla interna rutiner kommer att bli aktuellt. Som projektkoordinator hjälper du till i utvecklingen av Karlskoga som hållbar stad. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsbyggnad med inriktning mot väg- och vatten eller liknande samt relevant arbetslivserfarenhet inom området. Du ska ha kunskap och erfarenhet för AMA Anläggning och MER. Du har kunskap och erfarenhet om entreprenadjuridik och branschens regelverk, t.ex AB04, ABT06 och AMA AF. B körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektstyrning, KMA (kvalitet, miljö, arbetsmiljö), teknik och installation, samt juridik och ekonomi kopplat till mark- och anläggningsprojekt. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i roller som byggledare eller projekteringsledare. Vana av att leda möten och hantera kontraktsfrågor, underrättelser och ÄTA. Grundläggande kunskaper i geoteknik och erfarenhet av VA-lösningar och sanering av förorenad mark. Utbildning inom byggarbetsmiljösamordning (Bas-P, Bas-U). ÖVRIGT Intervjuer beräknas hållas vecka 33-34. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem. Vänd dig istället till PA-support (HR-avdelningen) tel: 0586-610 55 för vidare hantering. Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Projektledare till AFRY
Professionals Nord Sundsvall och Umeå AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du leda meningsfulla projekt som formar framtidens infrastruktur? AFRY söker nu en projektledare till deras kontor i Östersund. Här blir du en viktig del av ett starkt team som drivs av hållbar utveckling, teknik i framkant och samarbete över gränser Information om tjänsten Professionals Nord rekryterar i samarbete med AFRY en projektledare till verksamheten i Östersund. AFRY är ett internationellt teknik- och designföretag med stark lokal förankring. Hos oss får du vara med och skapa framtiden – tillsammans med engagerade kollegor och i en miljö där utveckling och innovation står i fokus. Frågor? Kontakta Stina Vidmark på [email protected]. Arbetsuppgifter Som projektledare ansvarar du för att leda projekt inom samhällsbyggnad – från uppstart till genomförande. Du arbetar nära beställare, interna specialister och entreprenörer, och har en nyckelroll i att säkerställa kvalitet, framdrift och samverkan. Exempel på arbetsuppgifter: Leda och följa upp samhällsbyggnadsprojekt Samordna teknikområden och driva projekten framåt Hålla i kundkontakter, budget och tidsplan Bidra till utveckling av teamet och verksamheten Vi söker dig som har Några års erfarenhet av teknisk projektledning, gärna inom samhällsbyggnad Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet Förmåga att arbeta strukturerat, kommunikativt och affärsmässigt B-körkort och goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet från konsultbranschen eller entreprenadsidan God teknisk förståelse inom exempelvis mark, väg eller VA Vana att driva både större och mindre projekt parallellt Som person är du: En naturlig ledare som gillar att ta ansvar Samarbetsinriktad och trygg i kommunikationen med olika aktörer Lösningsorienterad med en vilja att utvecklas – både själv och i team START: enligt överenskommelseOMFATTNING: HeltidSTAD: ÖstersundURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Stina Vidmark #afry #projektledare Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Projektledare med flexibel placeringsort i distrikt Nord!
Eltel Networks Infranet AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Eltel växer så det knakar och vill ha med dig på resan! Vi erbjuder dig en roll som projektledare med flexibel placeringsort utifrån orterna Uppsala, Gävle, Borlänge, Sundsvall, Östersund, Gammelstad och Umeå! Vi behöver dig som kan förstärka vårt team Produktionsstöd i Nord med projektledare. Vi söker dig som trivs i en roll med många kontaktytor och där du får vara med och leda projekt inom fiber, data & telekom. Bli en del i vårt ledande projektteam – Skapa effektiva och leveranssäkra projekt tillsammans med oss! Vilka är mina arbetsuppgifter? Team Produktionsstöd är en organisation i distrikt nord som i huvudsyfte har i uppdrag att stärka produktionen på de olika teamen i distriktet. I vår stora projektgrupp arbetar vi tillsammans för att skapa en ledande grupp som driver större projekt på ett kostnadseffektivt och leveranssäkert sätt. Vi fokuserar på att leverera resultat, maximera värde och säkerställa kvalitet i alla led, samt arbeta över hela distriktet med olika kunder. Som Projektledare har du självständigt ansvar för allt som rör dina projekt. Du ansvarar och leder projekt mot ställda projektmål avseende tid, ekonomi, resurs och kvalité. Du planerar för att arbetet utförs efter kundernas och andra kravställares önskemål och att hålla ihop helheten i projektet. Praktiskt innebär det att planera för att arbetet (grävning och liknande) utförs i enlighet med kundens önskemål både ur ett ekonomiskt och kvalitativt perspektiv, för att hålla ihop helheten i projektet. Konkret innebär arbetet: - Löpande kontakt med kund och underentreprenörer - Hantering av kundbeställningar, samt offert- och anbudsarbete - Resursplanering och daglig styrning av montörer, tekniker, projektörer, konsulter och annan administrativ personal. - Uppföljning av arbetsuppgifter samt daglig dialog med ledande montörer och tekniker - Medverka vid bygg- och kundmöten - Ansvara för tidplanering, kostnadsuppföljning och riskhantering. (ekonomiskt ansvar) - Fakturering och projektadministration - Säkerställa en säker arbetsmiljö genom att alla lagar och föreskrifter efterlevs inom säkerhet och miljö Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare?Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga, kompetenta och engagerade kollegor. Du kommer tillhöra ett team på cirka 25 personer som arbetar på distriktnivå och arbetar målinriktat och drivs av att levererar resultat. I din roll rapporterar du till Pontus Byström, och här erbjuds du ett lyhört och närvarande ledarskap som tror på frihet under ansvar. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning och det menar vi verkligen. En anställning hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att säkra Sveriges kritiska infrastruktur. Våra kunder har alla samhällsviktiga funktioner och varje dag gör vi tillsammans att digitaliseringen och elektrifieringen blir till verklighet. Du kommer att få en stor variation i dina arbetsuppgifter tillsammans med mycket ansvar, och en möjlighet att hela tiden utvecklas inom befintliga och nya roller. Eltel är en trygg arbetsgivare med en lång och stolt erfarenhet från branschen. Vi finns över hela Sverige och är i stark tillväxt, särskilt inom förnybar energi. Som en del av Eltel kan du känna dig trygg med att vi ständigt har din säkerhet och arbetsmiljö i fokus med en tydlig nollvision för arbetsskador. Men det som gör att man stannar hos oss är en öppen arbetskultur med trevliga och duktiga kollegor som gör oss alla starkare tillsammans. Som person ser vi att du är bra på att skapa relationer och har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och erbjuder hög kundservice till våra kunder. Du har ett flexibelt förhållningssätt då du kommer behöva hantera flera projekt parallellt och ha en struktur i hur du ska driva dina egna processer framåt. Vidare behöver du: - Goda kunskaper i entreprenadjuridik, särskilt ABT 06 och AB 04 - Utbildning inom BAS-U och BAS-P - Genomförd utbildning i "Arbete på väg" - B-körkort - Mycket god förståelse för ekonomi, budgetering och resultatuppföljning - Mycket goda kunskaper i Excel och övriga delar av Office-paketet - Förmåga att uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift Upplever du att du inte uppfyller kraven? SÖK ÄNDÅ! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tror på visionen det du inte kan, det kan vi lära dig! Det viktiga för oss är att vi hittar rätt person. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en 6 månaders provanställning. Tillträde sker efter sommaren augusti/september eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Observera att det tar längre tid med urval under semesterperioden (juli/aug). Tack för ditt tålamod. Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (inklusive bland annat kontroll av rättsliga tvister och ekonomisk status) samt godkänd säkerhetsprövning Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på [email protected].

23 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Avtalssamordnare
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en Avtalssamordnare till uppdrag hos Trafikverket och projekt inom Norrbotniabanan, med stationering i Luleå. Detta är ett konsultuppdrag.  Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsuppgifter  Uppdraget är ett  konsultuppdrag som omfattar att samordna samt upprätta avtal såsom genomförandeavtal med kommuner, ledningshavare samt andra externa intressenter i hela program Norrbotniabanan på sträckan Umeå–Luleå. Detta innebär att konsulten kommer att arbeta som resursförstärkning i beställarens projektorganisation. Arbetet med samordning samt upprättande av avtal sker i nära samarbete med projektets stödfunktion Fastighet & Avtal och Externa intressenter samt projektets projektledare. Uppdraget består av att samordna, upprätta och delvis leda arbetet med avtal inom programmet. Avtalen som upprättas ska vara juridiskt korrekta samt följa Trafikverkets rutiner, riktlinjer och mallar. Uppdraget kräver förmåga att agera självständigt inom givna ramar. Samordna arbetet med avtal innebär även ett ansvar att likställa avtalsutformningen inom de respektive projekten och verka för en enhetlig hantering inom program Norrbotniabanan. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för att samordna, leda, styra och följa upp arbetet med projektrelaterade avtal avseende tid, kostnad och innehåll. Ansvara för och samordna arbetet med projektrelaterade avtal med olika projekt inom programmet. Delta i samordning och förhandling med angränsande projekt och verksamhetsområden inom Trafikverket samt externa parter som till exempel kommun och sakägare. Upprätta avtal med externa intressenter såsom kommuner, verksamhetsutövare, ledningsägare etc. Avtalen ska utformas enligt Trafikverkets rutiner, riktlinjer och mallar. Hjälpa projekten med att utforma avtalsförslag med ansats i Trafikverkets rutiner, riktlinjer och mallar. Ansvarig för kontrollattester av fakturor avseende ingångna avtal, t.ex. Krav (OBS, obligatoriska) A) Juristexamen från högskola eller universitet, alternativt motsvarande som beställaren finner likvärdigt.  B) Minst sju (7) års erfarenhet av upprättande av projektrelaterade avtal inom väg- eller järnvägsprojekt  C) Minst två (2) års erfarenhet av att samordna avtalsarbete inom infrastrukturprojekt som innefattar ett flertal avtalsområden.  D) B-körkort Meriterande  För Trafikverket är det meriterande om konsulten har 2-4+ års erfarenhet av upprättande av genomförandeavtal från större infrastrukturprojekt (volym större än 100 miljoner) Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska.  Vi ser fram emot din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Byggprojektledare till fastighetsverksamheten
Kalmar kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Teknik- och fastighetsförvaltningen levererar interna tjänster för att våra kollegor i övriga verksamheter ska kunna fokusera på sin kärnverksamhet. Vi ansvarar för drift och utveckling av allmän platsmark och utfärdar tillstånd så att kommunkoncernen och näringslivet kan bedriva sin verksamhet. Vi ser också till att barn, elever och omsorgstagare får god och näringsriktig kost och att kommunens lokaler är välskötta och lämpliga för sitt ändamål. Det arbete vi gör påverkar direkt människors vardag. Varje dag, året om. Vi skapar förutsättningar för ett vackert, tryggt och hållbart Kalmar. Byggenheten ingår i teknik- och fastighetsförvaltningens fastighetsverksamhet med drygt 40 medarbetare. Tillsammans ser vi till att kommunens verksamheter har bra och ändamålsenliga lokaler. Vi jobbar hela vägen från lokalplanering och ny- och ombyggnation till drift, skötsel och underhåll av kommunens fastigheter. Vi söker nu en byggprojektledare som vill vara med att utveckla och skapa Kalmars offentliga rum. ARBETSUPPGIFTER Som byggprojektledare leder och ansvarar du självständigt för hela byggprojekt från projektering fram till slutbesiktning och behöver därför ha god kunskap om byggprojekts olika skeden. Du upphandlar projektörer och entreprenörer, leder, samordnar och följer upp byggprocessen och genomför entreprenaden i lämplig form. Du ansvarar även för avtal, budget- och prognosarbete, tidplaner, uppföljning och kundkontakter. Vi jobbar ständigt med att effektivisera våra processer och förbättra våra samarbeten och söker dig som gillar att utveckla och hitta nya möjligheter. KVALIFIKATIONER För rollen som byggprojektledare har vi krav på följande: • gymnasieutbildning eller motsvarande med inriktning mot bygg/fastighet eller liknande som vi bedömer som likvärdigt • erfarenhet av projektledning/projektering inom byggsektorn • god kännedom om entreprenadjuridik • god datorvana (vi projekterar i 3D) • att du är duktig på att kommunicera och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift • B-körkort. Meriterande • Om du har kunskaper i offentlig upphandling samt är certifierad kontrollansvarig enligt PBL, lägst N, är det meriterande. Vi söker dig som är nyfiken, engagerad och ansvarstagande och som gillar utmaningen i att självständigt driva egna projekt. Arbetet kan periodvis vara intensivt, så du behöver trivas med perioder av högre arbetsbelastning. Precis som vår vision säger är det tillsammans vi lyckas. I din roll behövs samarbete med många människor, både internt och externt, så det är viktigt att du är en person som trivs i dialog, är flexibel och bra på att skapa relationer och nätverk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.

22 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Projektledare Ombyggnad
Riksbyggen ekonomisk förening
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Vår ombyggnadsverksamhet i Skövde söker en ny kollega, är det kanske du? Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och driva och förverkliga många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför. Ett jobb inom ombyggnad på Riksbyggen är utvecklande och varierande. Projekten varierar stort i art, komplexitet och längd. Exempel på projekt är ombyggnad av lokaler till nya lägenheter, stambyten, klimatskal, hissar, nya gårdar, ventilation och diverse energiåtgärder såsom solceller, energieffektiviseringar med återvinning och laddstolpar för bilar. Inför varje projekt sätter projektledaren ihop ett team av konsulter som tillsammans projekterar fram handlingar och handlar upp entreprenad. Projektledaren driver sedan vidare i produktionsfasen till godkänd slutbesiktning och under hela garantitiden. Under alla skeden sker detta i tät dialog med kunden som oftast är en bostadsrättsförening. Detta är en roll där projektledaren verkligen får jobba från ax till limpa med stor frihet. Hos oss gör du skillnad En projektledare hos Riksbyggen har en viktig roll där man får ett stort förtroende från våra kunder. Du är en del av underhålls- och ombyggnadsprojekten från start till mål. Det innebär att du är med redan från analysfasen av kundens boendemiljö, införsäljning till kund, under projektering och genom hela byggprocessen med slutbesiktning och överlämning, ända tills garantitiden har gått ut. Du driver med andra ord dina egna projekt under alla skeden och har ansvar för så väl genomförande som resultat. När du inte är ute på byggarbetsplatser, träffar kunder eller entreprenörer kommer du att i första hand utgå och arbeta från vårt kontor i Skövde tillsammans med dina projektledarkollegor. Eftersom du kommer att tillhöra regionen Skaraborg, Jönköping och Bohuslän så kan det förekomma projekt på andra orter. Hos oss har du en fri roll där du själv ges möjlighet att planera din tid och dina projekt. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Vi söker rätt person för att ingå i vårt team och som kontakt till våra kunder. Någon som tycker att det är kul att driva projekt, möta kunder och som vill driva flera projekt samtidigt i flera olika skeden. Flerårig erfarenhet av projektledning inom ROT-projekt är ett krav och kunskap om bostadsrättsföreningar är meriterande. Du är utbildad högskoleingenjör, civilingenjör och/eller har erforderlig kompetens och erfarenhet från bygg- och/eller fastighetsbranschen. Du har mångårig erfarenhet av ROT-projekt från analys och projektering till genomförande och avslut, samt ansvarat för budget och prognos. Du är kvalitetsmedveten och har förmåga att hantera helhet i affären mellan dig och kund. Erfarenhet av energiprojekt och arbetsledning är meriterande. Du har en säljande och förtroendegivande sida och trivs med att både jobba självständigt och nära dina kollegor. Det är viktigt att du tycker om att leda mot mål, har bra samarbetsförmåga och är lyhörd inför dina kunder. Den medarbetare vi söker är van att jobba digitalt och i en ständigt varierande miljö. Din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. För detta uppdrag med många återkommande och komplexa arbetsuppgifter krävs både branschkunskap och noggrannhet. Det är ett krav att du har kunskaper om entreprenadjuridik, PBL och arbetsmiljö BAS-P och U. Vad kan Riksbyggen erbjuda dig? Du får tillsammans med ett engagerat och trevligt team vara med om spännande projekt, med stor möjlighet att vara med och påverka dess genomförande, och med många kontaktytor. Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat och god kompetensutveckling. Vi förbättrar ständigt vårt arbetssätt där man som medarbetare kan påverka fortsatt utveckling av vår affär, hållbarhet, effektivisering och digitalisering mm. Tjänsten är på heltid och kräver körkort samt tillgång till bil. Tjänsten är placerad i Skövde med i första hand Skaraborg som geografiskt område. Även projekt på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma. Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via RIO och Lediga Jobb senast den 2025-08-15. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Vid frågor kontakta leveranschef Per Isaksson, telefon: 0500-47 76 96 eller e-post: [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

19 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025