Fortifikationsverket söker en projektledare till Karlskrona. Vill du arbeta i processer med att självständigt leda och samordna genomförandet av olika bygg- och anläggningsprojekt med säkerhetsskydd? Läs vidare och skicka in din ansökan redan idag! Vi äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – bidra till Sveriges försvarsförmåga Projektavdelningen har i dag ca 150 anställda varav ca 100 är projektledare som är stationerade på ett 15 tal orter över hela landet. Projektavdelningen har på kort tid ökat från sju operativa enheter till 14 operativa enheter. Kopplat till avdelningen finns idag även en projektstödsenhet, en stabsenhet samt en projekteringsenhet som är under uppbyggnad. Projektavdelningen ansvarar för Fortifikationsverkets brukarrelaterade bygginvesteringar. Våra kunders utökade behov av ändamålsenliga lokaler och befästningar medför ökade investeringsvolymer en lång tid framöver. Enheten ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt, där projektledarna leder och samordnar arbetet. Arbetet innebär att du medverkar i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltningen och kunder främst i Blekinge och södra Småland. Som projektledare ansvarar du för, samt leder och samordnar genomförande av bygg- och anläggningsprojekt med säkerhetsskydd, från tidigt skede till färdig byggnad- och anläggning. Arbetet som projektledare innebär att du medverkar i byggprocessens samtliga skeden, särskilt med kunskap om fortifikation och säkerhetsskydd inom bygg- och anläggningsprojekt. Arbetet innebär medverkan i upphandling av konsulter och entreprenörer. Du ansvarar för byggprojekt med kostnader och tid samt kund- och myndighetskontakter. I arbetet ingår det att vara beställaransvarig gentemot konsulter och entreprenörer samt att kunna ta på dig ombudsrollen för vissa projekt. Arbetet sker i många fall i team tillsammans med projektledare, stabspersonal och specialister. Tjänsten innebär resor inom Sverige då Fortifikationsverket bedriver verksamhet i hela landet. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har avslutad universitets- eller högskoleutbildning alternativt gymnasieingenjör med mångårig arbetslivserfarenhet. Inriktning på utbildningen bör vara samhällsbyggnad, väg- och vatten, bygg- eller installationsteknik, arkitektur, fastighetsförvaltning eller motsvarande eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Körkort klass B är ett krav. Vi ser det som meriterande om du har erfarenheter gällande kostnadsbedömningar, entreprenadjuridik, LOU och LUFS. Utöver utbildningen ovan har du tidigare arbetslivserfarenhet av att leda projekt kopplat till bygg-, anläggning-, och fastighetsbranschen med ansvar för tid, kostnad och funktion. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För rollen krävs det att du har en ledarkompetens som vi bedömer tillfredsställande samt en hög säkerhetsmedvetenhet. Du trivs i sociala sammanhang och är samarbetsorienterad med ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du arbetar efter en tydlig och strukturerad process och kan hantera stress på ett konstruktivt sätt. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast 10 augusti. Intervjuer planeras att genomföras 26 augusti. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande enhetschef Stefan Johansson 010-44 44 728 eller rekryteringsspecialist Malin von Zweigbergk 010-44 45 675. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om rollen Vår uppdragsgivare är ett väletablerat, familjeägt företag med över 60 års erfarenhet av mark- och anläggningsentreprenader. I takt med fortsatt tillväxt söker vi nu en engagerad projektledare med lokal förankring, som vill ta ansvar för helheten i projekt från första spadtag till färdig leverans. Företaget arbetar uteslutande mot företagskunder och kommuner, med särskilt fokus på skolor, LSS-boenden, gång- och cykelvägar samt brunnsinstallationer. Dina arbetsuppgifter Planera, leda och följa upp mark- och anläggningsprojekt i storleksordningen 3–10 miljoner. Ansvara för kalkylering, ekonomisk uppföljning och resursplanering. Säkerställa att projekt genomförs enligt tidsplan, budget och kvalitetskrav. Vara närvarande i produktionen och bidra till att lösa problem praktiskt vid behov. Skapa goda relationer med både kunder och medarbetare. Vi söker dig som Har dokumenterad erfarenhet av projektledning inom mark- och anläggning. Är strukturerad, kommunikativ och trygg i både tekniska och ekonomiska frågor. Har god kunskap i ritningsläsning, Mark AMA och arbete med planlaser. Är van vid att ta ansvar för hela projektets livscykel. Har B-körkort och bor med fördel i området Alingsås–Lerum–Vårgårda–Vara–Herrljunga. Inte är rädd för att själv vara ute på arbetsplatsen och vara nära där det händer. Vi erbjuder En bred och viktig roll i ett stabilt företag med stark lokal förankring. Ett familjärt klimat där varje individ är en nyckelperson. Möjlighet att påverka, växa och utvecklas långsiktigt i företaget. Kollektivavtalade villkor, vidareutbildning och regelbundna medarbetarträffar. Ansökan Rekryteringen sköts av Schnell Rekrytering AB. Skicka CV så snart som möjligt – urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Om företaget Uddevalla Energi söker en projektledare med positiv energi Hos oss på Uddevalla Energi är det viktigt med en arbetsmiljö med mycket glädje och engagemang som ger oss energi att prestera vårt bästa. Varje medarbetares delaktighet är en värdefull framgångsfaktor. Genom att utvecklas som medarbetare utvecklar vi också vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för en hållbar stad och vi söker ständigt nya vägar att förenkla livet för våra kunder. Din energi är framtiden. Stadsnät växer som avdelning och vi söker nu en driven och självgående projektledare. Vi är idag en liten avdelning som har ett nära samarbete och ger varandra stöd i det dagliga arbetet. Affärsområde stadsnät levererar både öppet stadsnät till privathushåll och flerfamiljshus, samt svartfiberlösningar till företag. Tjänstebeskrivning Dina främsta arbetsuppgifter • Ansvara för projekt, hela vägen från planering till projektavslut • Bereda, projektera, dokumentera och projektleda arbetet med att anlägga fiber • Kalkylering och administration ingår i arbetet • Styra entreprenörer ute i fält • Upprätthålla stora kontaktytor med såväl privatkunder som företagskunder, men också entreprenörer, kommun, markägare och myndigheter när det gäller tillståndsansökan Kvalifikationer Som person är du driven, noggrann, självgående och tar initiativ i ditt yrkesutövande. Du har förmåga att planera, leda och driva projekt. Du delar vårt kundfokus och ser positivt på att anta nya utmaningar. För att trivas i rollen är du också strukturerad och gillar att ha ordning och reda. Då du kommer att nätverka i många led i din vardag är det viktigt att du har god social och kommunikativ förmåga. Det gör att du är skicklig på att skapa och bibehålla bra relationer med kollegor, kunder och entreprenörer. Du trivs i en värderingsstyrd verksamhet där professionell, engagerad, resurssmart och inkluderande är ledord i vardagen. För dig är det en självklarhet att komma till jobbet med engagemang och framåtanda. Kvalifikationer • Gymnasiekompetens eller högre utbildning, gärna med teknisk inriktning eller motsvarande utbildning • Goda kunskaper i Office-paketet • B-körkort • Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift Meriterande • Erfarenhet av arbete med fiber, både praktiskt och teoretiskt. Gärna erfarenhet eller certifiering i RobustFiber • Vana av projektering, administration, dokumentation och projektledning (helst inom fiber) • Erfarenhet av styrning och arbetsledning i fält • Erfarenhet av CAD-program Vad erbjuder vi dig? Hos oss erbjuds du ett brett ansvar i ett engagerat energibolag som drivs av viljan att vara i framkant. Vi erbjuder dig en spännande framtid i ett bolag som satsar på miljön och sätter kunderna i främsta rummet. En arbetsplats och ett företag som är mycket omtyckt av både medarbetare och kunder vilket syns inte minst i våra regelbundna kund- och medarbetarundersökningar. Hos oss tar vi vara på varje medarbetares energi. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa Områdeschef Magnus Andersson tel 070-785 84 44. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Eltel växer så det knakar och vill ha med dig på resan! Vi erbjuder dig en roll som projektledare med flexibel placeringsort utifrån orterna Uppsala, Gävle, Borlänge, Sundsvall, Östersund, Gammelstad och Umeå! Vi behöver dig som kan förstärka vårt team Produktionsstöd i Nord med projektledare. Vi söker dig som trivs i en roll med många kontaktytor och där du får vara med och leda projekt inom fiber, data & telekom. Bli en del i vårt ledande projektteam – Skapa effektiva och leveranssäkra projekt tillsammans med oss! Vilka är mina arbetsuppgifter? Team Produktionsstöd är en organisation i distrikt nord som i huvudsyfte har i uppdrag att stärka produktionen på de olika teamen i distriktet. I vår stora projektgrupp arbetar vi tillsammans för att skapa en ledande grupp som driver större projekt på ett kostnadseffektivt och leveranssäkert sätt. Vi fokuserar på att leverera resultat, maximera värde och säkerställa kvalitet i alla led, samt arbeta över hela distriktet med olika kunder. Som Projektledare har du självständigt ansvar för allt som rör dina projekt. Du ansvarar och leder projekt mot ställda projektmål avseende tid, ekonomi, resurs och kvalité. Du planerar för att arbetet utförs efter kundernas och andra kravställares önskemål och att hålla ihop helheten i projektet. Praktiskt innebär det att planera för att arbetet (grävning och liknande) utförs i enlighet med kundens önskemål både ur ett ekonomiskt och kvalitativt perspektiv, för att hålla ihop helheten i projektet. Konkret innebär arbetet: - Löpande kontakt med kund och underentreprenörer - Hantering av kundbeställningar, samt offert- och anbudsarbete - Resursplanering och daglig styrning av montörer, tekniker, projektörer, konsulter och annan administrativ personal. - Uppföljning av arbetsuppgifter samt daglig dialog med ledande montörer och tekniker - Medverka vid bygg- och kundmöten - Ansvara för tidplanering, kostnadsuppföljning och riskhantering. (ekonomiskt ansvar) - Fakturering och projektadministration - Säkerställa en säker arbetsmiljö genom att alla lagar och föreskrifter efterlevs inom säkerhet och miljö Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare?Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga, kompetenta och engagerade kollegor. Du kommer tillhöra ett team på cirka 25 personer som arbetar på distriktnivå och arbetar målinriktat och drivs av att levererar resultat. I din roll rapporterar du till Pontus Byström, och här erbjuds du ett lyhört och närvarande ledarskap som tror på frihet under ansvar. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning och det menar vi verkligen. En anställning hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att säkra Sveriges kritiska infrastruktur. Våra kunder har alla samhällsviktiga funktioner och varje dag gör vi tillsammans att digitaliseringen och elektrifieringen blir till verklighet. Du kommer att få en stor variation i dina arbetsuppgifter tillsammans med mycket ansvar, och en möjlighet att hela tiden utvecklas inom befintliga och nya roller. Eltel är en trygg arbetsgivare med en lång och stolt erfarenhet från branschen. Vi finns över hela Sverige och är i stark tillväxt, särskilt inom förnybar energi. Som en del av Eltel kan du känna dig trygg med att vi ständigt har din säkerhet och arbetsmiljö i fokus med en tydlig nollvision för arbetsskador. Men det som gör att man stannar hos oss är en öppen arbetskultur med trevliga och duktiga kollegor som gör oss alla starkare tillsammans. Som person ser vi att du är bra på att skapa relationer och har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och erbjuder hög kundservice till våra kunder. Du har ett flexibelt förhållningssätt då du kommer behöva hantera flera projekt parallellt och ha en struktur i hur du ska driva dina egna processer framåt. Vidare behöver du: - Goda kunskaper i entreprenadjuridik, särskilt ABT 06 och AB 04 - Utbildning inom BAS-U och BAS-P - Genomförd utbildning i "Arbete på väg" - B-körkort - Mycket god förståelse för ekonomi, budgetering och resultatuppföljning - Mycket goda kunskaper i Excel och övriga delar av Office-paketet - Förmåga att uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift Upplever du att du inte uppfyller kraven? SÖK ÄNDÅ! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tror på visionen det du inte kan, det kan vi lära dig! Det viktiga för oss är att vi hittar rätt person. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en 6 månaders provanställning. Tillträde sker efter sommaren augusti/september eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Observera att det tar längre tid med urval under semesterperioden (juli/aug). Tack för ditt tålamod. Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (inklusive bland annat kontroll av rättsliga tvister och ekonomisk status) samt godkänd säkerhetsprövning Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på [email protected].
Vi söker en sakkunnig projektledare till uppdrag hos myndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar de för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Uppdraget har fokus intäktssäkring och är främst uppdelat på två delar, Biljettlösningen samt dess utrustning och Biljettkontrollen. Den ena, Biljettlösningen samt dess utrustning, har ett fokus på att koordinera, utreda och projektleda arbeten inom funktionen. Uppdraget består dels av att projektledningen av en ny inriktning för och upphandling av nästkommande avtal för att ersätta nuvarande avtal för biljettutrustning som går ut i slutet av 2026. Kompetens inom studier för affärer, upphandlingsprocesser och ledning av projekt för kommande arbete inom upphandling är nödvändig. I den andra delen, Biljettkontrollen, ligger fokus på att projektleda, utreda och följa upp delar i befintligt avtalet såsom teknisk lösning, samverkan men även system och lösningar som har beroenden till tjänsten. I uppdraget kan projektledningen för upphandling av beroende tjänster kopplat till Biljettkontrollen komma att göras. Kompetens inom arbete med betalningsvilja, upphandling och ledning av projekt för arbeten med intäktssäkring är nödvändig. Kravställning och hantering av relevanta IT-processer ingår också i denna del. Komponenter leasas genom befintlig leverantör och integreras med in-house lösningar. Delta i upphandlings- och utvecklingsprojekt som kravställare i de frågor som berör biljett och betalutrustning. Leda och medverka i samordnings och utvecklingsprocesser och rutiner i sektionen/gruppen samt gemensamt med IT och andra intressenter. Omvärldsbevakning och vidareutveckling av tjänsterna inom Biljett- och betalfunktionen. För rollen krävs en mycket god förmåga att förstå komplexa sammanhang och beroenden, god kommunikativ förmåga och mycket bra samarbetsförmåga. Krav (OBS, obligatoriska) Minst fyra (4) års erfarenhet av arbete som Projektledare som lett en offentlig upphandling med avtalsvärde på minst 50Mkr. Minst fyra (4) års erfarenhet, under de senaste åtta (8) åren, av att samla in, strukturera, formulera och prioritera funktionella krav för betalutrustning. Minst fyra (4) års dokumenterad erfarenhet av avtalsuppföljning samt avtalsutveckling under de senaste tio (10) åren. Dokumenterad arbetslivserfarenhet av tekniskt kunnande kring betalkort, inklusive kontaktlös teknik enligt kort-standarden NFC från minst två (2) tidigare uppdrag. Dokumenterad arbetslivserfarenhet av hantering av tvådimensionella koder i tekniska lösningar, exempelvis Aztec-koder eller annan kodtyp med likvärdig funktion och komplexitet (t.ex. QR, PDF417 eller DataMatrix), från minst två (2) tidigare uppdrag. Meriterande Minst två (2) års erfarenhet av att driva initiativ med såväl interna som externa parter för att förvalta och vidareutveckla betalutrustning. Minst två (2) års erfarenhet inom de senaste tio (10) åren av att arbeta administrativt inom offentlig verksamhet. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Eltel växer så det knakar och vill ha med dig på resan! Vi erbjuder dig en roll som projektör med flexibel placeringsort utifrån orterna Uppsala, Gävle, Borlänge, Sundsvall, Östersund, Gammelstad och Umeå! Vi behöver dig som kan förstärka vårt team Produktionsstöd i Nord med projektledare. Vi söker dig som trivs i en roll med många kontaktytor och där du får vara med och leda projekt inom fiber, data & telekom. Bli en del i vårt ledande projektteam – Skapa effektiva och leveranssäkra projekt tillsammans med oss! Vilka är mina arbetsuppgifter? Team Produktionsstöd är en organisation i distrikt nord som i huvudsyfte har i uppdrag att stärka produktionen på de olika teamen i distriktet. I vår stora projektgrupp arbetar vi tillsammans för att skapa ett ledande grupp som driver större projekt på ett kostnadseffektivt och leveranssäkert sätt. Vi fokuserar på att leverera resultat, maximera värde och säkerställa kvalitet i alla led. När du tillhör denna gruppen arbetar du över hela vårat distrikt med olika kunder. Som projektör planerar, projekterar och håller du ihop flertalet olika fiberprojekt parallellt - både nyetableringar och omläggningar. Du kommer bland annat att bereda och upprätta kostnadskalkyler inför kommande projekt, ansvara för att leda och fördela arbete ute i fält och genomföra ekonomiska uppföljningar. Du kommer vidare arbeta med att säkerställa att projekt drivs enligt gällande anvisningar samt att kvalitén på att de levererade tjänsterna motsvarar såväl Eltels uppsatta mål som överenskommelsen med kund. I din roll har du tät kontakt med kollegor, beställare, kunder, underentreprenörer samt andra intressenter, vi lägger stor vikt vid goda kundrelationer. Exempel på arbetsuppgifter: Planering och projektering: Utarbeta detaljerade planer för fiberkabelnätet, inklusive ruttval, placering av kopplingsskåp och andra anläggningsdetaljer. Ta hänsyn till geografi, miljö och kundbehov. Ritningar och tekniska dokument: Skapa och uppdatera ritningar, scheman och andra tekniska dokument för installation och drift av fibernätet. Kalkylering och kostnadsuppskattning: Beräkna materialbehov, kostnader och tidsplaner för projektet för att säkerställa kostnadseffektivitet och leverans i tid. Samordning: Samverka med leverantörer och underleverantörer för att säkerställa att rätt material och tjänster finns tillgängliga enligt plan. Kvalitetssäkring och dokumentation: Säkerställa att projekteringen följer gällande standarder och regler, samt dokumentera alla steg för spårbarhet och framtida underhåll. Fältbesök och kontroll: Utföra platsbesök för att kontrollera förutsättningar, ge teknisk support under installation och säkerställa att projektet följer plan. Samordning med projektledning: Samarbeta med projektledare, installatörer och andra teammedlemmar för att säkerställa att projektet löper smidigt. Riskbedömning och problemlösning: Identifiera potentiella risker och utmaningar i projektet, samt utveckla lösningar för att hantera dessa. Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga, kompetenta och engagerade kollegor. Du kommer tillhöra ett team på cirka 25 personer som arbetar på distrikt nivå och arbetar målinriktat och drivs av att levererar resultat. I din roll rapporterar du till Pontus Byström, och här erbjuds du ett lyhört och närvarande ledarskap som tror på frihet under ansvar. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning och det menar vi verkligen. En anställning hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att säkra Sveriges kritiska infrastruktur. Våra kunder har alla samhällsviktiga funktioner och varje dag gör vi tillsammans att digitaliseringen och elektrifieringen blir till verklighet. Du kommer att få en stor variation i dina arbetsuppgifter tillsammans med mycket ansvar, och en möjlighet att hela tiden utvecklas inom befintliga och nya roller. Eltel är en trygg arbetsgivare med en lång och stolt erfarenhet från branschen. Vi finns över hela Sverige och är i stark tillväxt, särskilt inom förnybar energi. Som en del av Eltel kan du känna dig trygg med att vi ständigt har din säkerhet och arbetsmiljö i fokus med en tydlig nollvision för arbetsskador. Men det som gör att man stannar hos oss är en öppen arbetskultur med trevliga och duktiga kollegor som gör oss alla starkare tillsammans.
Montageledare till Ekmans Ståldörrar AB Vill du leda projekt från start till mål och vara ansiktet utåt mot våra kunder? Vi söker en strukturerad och lösningsorienterad Montageledare till vårt team. Du är med från offertstadiet – måttar, projekterar och planerar – samtidigt som du har ett tydligt kundansvar. Du planerar genomförandet tillsammans med kunden, samordnar med övriga entreprenörer och kan leda flera montage samtidigt. Som montageledare ansvarar du för: · Kundkontakt och rådgivning i samband med förfrågan · Måttning och teknisk genomgång inför offert/order · Planering och koordinering av montageinsatser · Löpande kontakt med kund och entreprenörer · Att projekt levereras enligt tidplan, budget och kvalitetskrav Vi söker dig som: · Har erfarenhet av montageledning eller liknande roll i bygg-/entreprenadbranschen · Trivs med kundkontakt och att ha en ledande roll · Är affärsdriven och relationsskapande · Har god planeringsförmåga och är van att arbeta strukturerat Vi erbjuder: · En nyckelroll i ett växande företag med kvalitetsprodukter · Variation i arbetsdagen med stor frihet under ansvar · Möjlighet att påverka och utveckla affären med egna kunder Självklart har vi kollektivavtal, friskvårdsbidrag och mkt annat.. Låter det intressant? Skicka din ansökan till [email protected] så snart som möjligt. Vi tackar vänligt men bestämt nej till rekrytering- och bemanningsföretag. Om Ekmans Ekmans Ståldörrar är en ledande leverantör av svenskproducerade brand- och säkerhetsklassade ståldörrar och luckor. Vi är ett fullserviceföretag som erbjuder mer än bara en dörr – vi tar ansvar för hela processen. Från första mått och projektering till montage, installation och samordning levererar vi en komplett och trygg lösning. Med teknisk spetskompetens, hög kvalitet och starkt kundfokus skapar vi säkra och hållbara dörrmiljöer över hela Sverige.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Anställningen är placerad på Enheten för teknik och service 2 som är en del av MSB:s skolverksamhet. Skolverksamheten består av totalt 14 enheter och en stab, verksamheten finns stationerad i Revinge, Rosersberg och Sandö. I uppgiften ingår att bedriva utbildning enligt författning, att genomföra utbildning på uppdrag, samt att genomföra utbildning enligt myndighetens utbildningsstrategi. I uppgiften ingår metod- och teknikutveckling för effektiva räddningsinsatser. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att leda och koordinera byggprojekt kopplat till våra utbildningsanordningar, förrådsbyggnader samt ombyggnationer i förhyrda lokaler på MSB Sandö. Du ansvarar för projektplanering, budgetering och uppföljning av tidsramar och samverkar med entreprenörer, leverantörer och myndigheter för att säkerställa att projekten genomförs effektivt och enligt specifikationer. Du kommer att leda workshops för att fram underlag både till byggnationer och andra investeringar. Du har även ansvar att fortlöpande kommunicera projektens progression. I den roll finns internt stöd i form av miljöhandläggare, arbetsmiljöhandläggare, ekonomer, inköpare och jurister. Du kan komma att ha uppdrag inom hela MSB:s skolverksamhet som nu finns på tre orter i landet, förutom Sandö, även Revinge och Rosersberg. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning mot byggnadsteknik eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Flerårig erfarenhet av att driva egna projekt. - B-körkort. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och i skrift både på svenska och på engelska. - God kännedom om de lagar och förordningar som reglerar byggbranschen och samhällsbyggnad. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning. - Erfarenhet av arbeta med riskbedömningar och identifiera åtgärder. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Sandö och resor ingår i anställningen. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Anställningen är placerad på Enheten för teknik och service 2. Enhetens uppgift är att tillhandahålla, underhålla och projektera utbildningsanordningar, materiel, utrustning och fordon. I detta ingår fastighetsskötsel, verkstadstjänster, vaktmästeri och inom ramen för befintliga hyresavtal löpande kontakter med hyresvärden angående daglig drift och underhåll av lokaler. Enheten leds av en enhetschef. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Hans Skoglund. Fackliga företrädare är Patrik Klingberg (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 31 juli 2025.
Company Description At Turner & Townsend we’re passionate about making the difference. That means delivering better outcomes for our clients, helping our people to realize their potential, and doing our part to create a prosperous society. Every day we help our major Pharmaceutical clients deliver ambitious and highly technical projects worldwide. Are you interested in working for the world’s leading pharma corporations, delivering their world class, large scale complex projects? Job Description The Planner / Scheduler is responsible for advanced planning, scheduling, progress measurement, change management implementation and analysis that may involve a major project or several smaller projects. A thorough understanding is required of policies, methods, and procedures that includes advanced Planning and Scheduling techniques, Risk Analysis, Risk Management, and support of project objectives. Implement Project Planning/Scheduling strategy, plans and procedures, reflecting both Company and contractor roles, responsibilities and expectations. Coordinate the development and implementation of project Work Breakdown Structures (WBS) and Cost Breakdown Structures (CBS) in conjunction with Project Lead, Project Cost Engineer and Contractor project controls leads, and in conjunction with Project Execution Plans. Preparing Staffing, Engineering, Construction progress and customized reports. Perform probabilistic analysis on integrated schedules and contractor schedules. Conduct the required project schedule analysis, critical path analysis and schedule risk analysis for the project as a whole. Analyze deviations from the baseline in the Project Master schedule highlighting bottlenecks / delays and propose corrective actions. Prepare the Integrated Planning / Scheduling contribution to the Monthly Project Report and specific reports / presentations. Analyze and highlight the overall schedule impact of any variance / change order. Prepare resourcing plans for the overall and individual project phases, identifying any excessive peak numbers and making recommendations for peak leveling. Qualifications Expertise in project controls and time/schedule management is required preferably within the Life Sciences / Pharma or associated sectors. Expert experience level using project scheduling tools (MS Project, Primavera P6), Word, Excel, PowerPoint. Experience in coordinating multiple sources of schedule performance data into a master schedule platform and deliver project status reports required for large scale projects. Excellent communication and interpersonal skills Develops good working relationships with project team The tenacity and drive to inject value and create solutions Familiarity with project management software in the area of cost controlling and Excel. Additional Information Our people share our Purpose and Values. Turner & Townsend provides a great place to work, where everyone can make change happen and influence a better world. We champion our people to succeed in both work and life. To support this we promote a healthy, productive, and flexible working environment that respects work-life balance. Turner & Townsend is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. We actively encourage applications from all sectors of the community. It is strictly against Turner & Townsend policy for candidates to pay any fee in relation to our recruitment process. No recruitment agency working with Turner & Townsend will ask candidates to pay a fee at any time. Any unsolicited resumes/CVs submitted through our website or to Turner & Townsend personal e-mail accounts, are considered property of Turner & Townsend and are not subject to payment of agency fees. In order to be an authorised Recruitment Agency/Search Firm for Turner & Townsend, there must be a formal written agreement in place and the agency must be invited, by the Recruitment Team, to submit candidates for review.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans mot 35 000 invånare. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Genom engagemang och samverkan skapar vi en kommun där människor och företag kan växa och utvecklas. Varje medarbetare hos oss gör skillnad för dem som bor och verkar här. Vill du vara med? Vi är en kommun som sätter trygghet och välmående i fokus. Genom satsningen "En kommun fri från våld" arbetar vi aktivt för att förebygga och motverka våld i samhället – för en tryggare framtid för alla. Samtidigt prioriterar vi ett gott företagsklimat och ser service och bemötande som avgörande faktorer för en hållbar utveckling. Vår senaste medarbetarenkät visar att 95 % av våra anställda upplever sitt jobb som meningsfullt, 82 % känner att de utvecklas och 83 % skulle rekommendera oss som arbetsgivare. Dessutom anser 96 % att deras chef har tillit till deras arbete. Tillitsbaserad styrning och ledning är grunden i vår organisation – och en nyckel till att vi lyckas tillsammans. Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb. Planeringsavdelningen består av nio engagerade medarbetare som arbetar med projektledning, projektering och trafikfrågor. Vi har en central roll i att planera, samordna och genomföra kommunens investeringar inom infrastruktur och kommunaltekniska anläggningar. Nu söker vi en erfaren projektledare med driv och struktur. Vi söker dig som vill leda några av Ljungby kommuns största infrastrukturprojekt med helhetsansvar från start till färdig anläggning. Du samarbetar med konsulter, entreprenörer och interna aktörer och säkerställer att projekten följer gällande krav, tidplan, budget och kvalitet. Tjänsten är placerad inom teknisk förvaltning och omfattar flera investeringsprojekt. Rollen innebär ansvar för infrastrukturprojekt inom kommunaltekniska anläggningar. Det krävs både gedigen teknisk kompetens inom området och erfarenhet av att leda större investeringsprojekt med många intressenter. ARBETSUPPGIFTER Som projektledare ansvarar du för hela projektprocessen - från utredning och planering till projektering, upphandling, genomförande och avslut. Projekten varierar i storlek och omfattar bland annat industri- och bostadsområden, VA-anläggningar samt strategiska utredningar. Du driver projekt i storleksordningen 50 - 150 miljoner kronor där både interna och externa aktörer medverkar. Du har helhetsansvar för planering, upphandling, genomförande, ekonomistyrning och överlämning samt kontakt med konsulter, entreprenörer, politiker och beställare. Arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor är viktiga delar i alla projektfaser. I arbetet ingår bland annat att: • Upprätta och följa projektplaner • Leda projektmöten • Säkerställa arbetsmiljö- och säkerhetskrav • Följa upp ekonomi, kvalitet och tidplan • Kommunicera med interna och externa parter • Rapportera projektstatus • Genomföra upphandlingar Vi kommer, i den mån det är möjligt att ge dig möjlighet till en introduktion där du initialt arbetar tillsammans med nuvarande projektledare. På så sätt skapar vi goda förutsättningar för en smidig övergång och kontinuitet i projekten. Som projektledare har du även stöd i din roll av bland annat tekniska specialister, upphandlingsenhet, konsulter och erfarna kollegor. Du blir en del av en organisation med etablerade arbetssätt, samarbete över avdelningsgränser och goda förutsättningar för erfarenhetsutbyte. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole- eller civilingenjörsutbildning inom exempelvis väg- och vatten, samhällsbyggnad eller annan teknisk inriktning med koppling till infrastruktur och kommunaltekniska anläggningar eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av att leda större och komplexa projekt inom kommunal infrastrukturutbyggnad, såsom VA, gata, mark eller exploatering. Erfarenhet av projekt med flera aktörer, ekonomistyrning, myndighetskontakter och politiska beslutsprocesser. En god kännedom om hela projektprocessen och upphandling enligt LOU. Ekonomisk förståelse och vana att följa upp budget, tidplan och kvalitet. Mycket god förmåga att samordna och kommunicera. Du arbetar självständigt, strukturerat och lösningsorienterat. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift liksom goda IT-kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, ledarskapsförmåga och erfarenhet från komplexa projektmiljöer. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga Jobb. Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter. Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun. Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun. I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer