Vi söker en Projektledare EL – Ta klivet in i ett av branschens mest välkända företag! Har du gedigen erfarenhet av att leda projekt inom elbranschen från start till mål?Nu har du chansen att bli en del av ett av Sveriges mest etablerade aktörer inom elteknik och infrastruktur. Om tjänsten I rollen som Projektledare EL får du ett helhetsansvar för projektens genomförande från planering och bemanning till ekonomi och kunddialog. Du arbetar nära arbetsledare, montörer och kunder för att säkerställa att varje projekt levereras i tid, enligt budget och med högsta kvalitet. Du är van att arbeta strukturerat och har ett starkt fokus på både resultat och relationer. Dina arbetsuppgifter: Planera, leda och koordinera montörer och underentreprenörer. Driva elprojekt med fokus på lågspänning, från uppstart till avslut Ansvara för den dagliga driften av projektet Säkerställa att projekt levereras enligt avtal och kvalitet Delta i byggmöten och rapportera till projektledning Vara en central kontaktperson för kund, leverantör och interna resurser Vi söker dig som har: Teknisk utbildning inom el (YH, gymnasieingenjör eller likvärdig) Erfarenhet av projektledning inom elbranschen, särskilt inom lågspänning Kunskap om branschstandarder, föreskrifter och säkerhetskrav Förmåga att leda, strukturera och kommunicera effektivt God datorvana och erfarenhet av kalkyl- och planeringsverktyg B-körkort eLinked erbjuder: God lön efter bakgrund/erfarenhet Kollektivavtal: Installationsavtalet med tillhörande förmåner som reseersättning/restid mm. Arbetstelefon med fria samtal och surf Dator eller surfplatta - till projekt/ansvarsroller som kräver tydlig dokumentation Fora: Olycksfalls försäkring - Tjänstepension Friskvårdsbidrag via Nordic Wellness, Sats, 24/7. Ett stort kontaktnät i el-branschen Trevliga aktiviteter med firman God uppföljning och kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Utbildningar & Kurser Din profil För att vara en attraktiv projektledare på eLinked ser vi gärna att du värdesätter yrkesstolthet, en vilja att göra ett snyggt och bra jobb samtidigt som du är en schysst arbetskollega. Ansökan Välkommen med att registrera din ansökan via länken med ett uppdaterat CV. Löpande urval tillämpas, därmed kan tjänsterna komma att tillsättas innan annonsen löper ut.
Vi söker en biträdande produktionsledare till mångårigt uppdrag hos Trafikverket i Göteborg, projekt Västlänken. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde Som biträdande produktionsledare i projekt Västlänken ansvarar du för att skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation. Biträdande produktionsledaren ansvarar för alla installations-, bygg-, mark- och konstruktionsarbeten som utförs för beställarens räkning. Du rapporterar till ansvarig projektledare och produktionsledare och följer upp entreprenörens utförande avseende tid, kostnad och innehåll samt mot gällande krav och regelverk. Du samordnar byggledarnas arbete, styr mot produktionseffektiva lösningar i samverkan med entreprenören samt följer upp och säkerställer att gällande tekniska krav och regelverk efterföljs, inklusive arbetsmiljö och trafikfrågor. Du följer upp totalentreprenadens framdrift och tar fram underlag för beslut avseende produktionstekniska och kontraktuella frågor för beställarens räkning. Vi söker en biträdande produktionsledare för Västlänken. Ditt uppdrag i projekt Västlänken är företrädesvis för projekt Korsvägen där du ansvarar för området Liseberg/Skår. Projekt Korsvägen utförs som en totalentreprenad med hög nivå av samverkan. BEST-arbeten (Bana, El, Signal, Tele) ingår inte i projekt Korsvägens åtagande utan kommer att utföras av ett annat projekt. Arbetsuppgifter / Ansvar Rapportera till ansvarig projektledare och produktionsledare. Följa upp entreprenörens utförande avseende tid, kostnad och innehåll. Följa upp entreprenörens utförande mot gällande krav och regelverk. Samordna byggledarnas arbete. Styra mot produktionseffektiva lösningar i samverkan med entreprenören. Följa upp och säkerställa att gällande tekniska krav och regelverk efterföljs, inklusive arbetsmiljö och trafikfrågor. Följa upp totalentreprenadens framdrift och ta fram underlag för beslut avseende produktionstekniska och kontraktuella frågor för beställarens räkning. Minimera och behandla risker genom deltagande i möten och vid behov närvara vid genomgångar av arbetsberedningar. I samarbete med projektets projekteringssamordnare och installationssamordnare ge förutsättningar för projekteringen. Krav (OBS, obligatoriska) Minst 15 års relevant arbetslivserfarenhet från produktion i anläggningsbranschen. Med anläggning avses infrastruktur av typen vägar, järnvägar, tunnlar, broar, hamnar, kraftverk eller liknande anläggningar som beställaren bedömer som likvärdig. Minst 10 år i ledande befattning* Erfarenhet av minst ett projekt med öppna schakter på minst 10 meters djup under de senaste 10 åren i ledande befattning* i en storstad** Ska ha erfarenhet av att ha arbetat med minst två stora anläggningsprojekt där entreprenaderna har en kontraktssumma på minst 1 miljard SEK per entreprenad i ledande befattning* Ska ha erfarenhet av att ha arbetat i både utförande- och totalentreprenad Ska behärska svenska och engelska i tal och skrift Ska inneha körkort B * Avser ledande befattning inom produktion såsom produktionsledare, blockchef, platschef, byggledare eller annan befattning som beställaren bedömer som likvärdig inom anläggningsprojekt. Befattning som arbetsledare eller lägre godkänns ej Meriterande För beställaren är det ett mervärde att resursen har minst 3 års erfarenhet av järnvägstunnelprojekt i ledande befattning För beställaren är det ett mervärde att resursen har minst 3 års erfarenhet av bergtunnel i ledande befattning För beställaren är det ett mervärde att resursen har erfarenhet av minst ett projekt involverande undervattensschakter på minst 10 m djup de senaste 10 åren i ledande befattning* *Ej Arbetsledare Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du en erfaren projektledare med ett genuint intresse för stadsbyggnad och samhälle? Ligger din tyngd inom anläggningsprojekt och är du redo för ett större ansvar? Då kan rollen som Byggprojektledare vara något för dig! Om Nacka kommun Nacka är en attraktiv och växande kommun i östra Storstockholm med närhet till både stad och natur. Kommunen har drygt 110 000 invånare och präglas av en stark utvecklingsanda, hög livskvalitet och ett rikt kulturliv. Som arbetsgivare strävar Nacka efter att vara en modern, innovativ och serviceinriktad organisation där medarbetare får möjlighet att växa och göra verklig skillnad för invånarna. Om tjänsten som Byggprojektledare Första projektet som du tar dig ann är ett stort anläggningsprojekt i Nacka kommun i stadsmiljö. Projektet drivs och samordnas med omkringliggande exploatörers projekt samt även Tunnelbanans utbyggnad. Arbetet kräver även stor samverkan med ledningsägare och Trafikförvaltningen. Som projektansvarig Byggprojektledare följer du projektets alla skeden från planering, projektering, produktion, genomförande och överlämning till förvaltning. Ditt ansvar är att projekten byggs till rätt kvalitet och med rätt programkrav. Du leder och styr i byggprocessens alla skeden, samarbetar med konsulter och entreprenörer, upprättar projektbudget, ansvarar för arbetsmiljö och kvalitet samt ansvarar för att utveckla en gemensam projektkultur i dina projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:Ansvara för projektens alla skeden från planering, projektering, produktion, genomförande och överlämning till förvaltning. Säkerställa kvalitét och krav, projektbudget, arbetsmiljö. Långsiktigt arbeta för att utveckla en gemensam projektkultur i dina projekt. Om dig För att lyckas i rollen som Byggprojektledare ser vi att du har en lång karriär inom anläggningsprojekt där minst ett av dina projekt har varit av större skala. Troligtvis har du en högskoleutbildning inom bygg- och anläggning alternativt motsvarande kompetens genom erfarenhet. Du är trygg i projektledningens alla skeden så som planering, projektering, produktion och genomförande. Du har goda kunskaper inom arbetsmiljö, upphandling, entreprenadjuridik och branschens regelverk, till exempel AMA. Du har goda kunskaper i ekonomiuppföljning och prognosarbete och är en van användare av Officepaketet. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift och känner dig trygg i att presentera för olika intressenter. Har du erfarenhet från samverkansentreprenader och/eller statligt/kommunalt arbete är detta meriterande. Som person ser vi att du är trygg i din roll och en naturlig kommunikatör. Du är driven och engagerad i ditt arbete och trivs i en omväxlande miljö där din förmåga att prioritera, strukturera ditt arbete blir av vikt. Du besitter en noggrannhet för detaljer samtidigt som du har förmågan att lyfta blicken och se helheten. Viktigt för tjänsten är:Lång karriär inom anläggningsprojekt där minst ett av dem har varit i större skala. Högskoleutbildning inom bygg- och anläggning alternativt motsvarande kompetens genom erfarenhet. Behärskar projektledningens alla skeden så som planering, projektering, produktion och genomförande. Goda kunskaper inom arbetsmiljö, upphandling, entreprenadjuridik och branschens regelverk. Goda kunskaper inom ekonomiuppföljning och prognosarbete. Van användare av Officepaketet. Behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande för tjänsten är:Erfarenhet av samverkansentreprenader. Erfarenhet från statligt eller kommunalt arbete. Nacka kommuns erbjudande Nacka kommun erbjuder en arbetsplats som bidrar till hållbar utveckling med klimat- och hälsosmarta val. Hos dem får du arbeta mot tydliga och utmanande mål och samtidigt bidra till samhällsnyttan i en kommun i ständig utveckling och en kommun som satsar på att vara bäst på att vara kommun. Övrigt Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: 100%, heltid.Placering: Nacka, Stockholm (Hybrid).Lön: Enligt överenskommelse. Låter rollen som Byggprojektledare till Nacka kommun intressant? Vi genomför ett löpande urval så vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Om Vivab Vi jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom grön samhällsutveckling på västkustens mittpunkt. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera dig till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt! Drivs du av att leda och genomföra projekt som bidrar till en hållbar samhällsutveckling? Är du en strukturerad person med fokus på resultat och en passion för tekniska projekt? Då kan du vara den vi söker! Vi på Vivab söker en engagerad projektledare som vill ta ansvar för projekt inom främst VA-ledningsutbyggnad - inklusive tryckstegringar och avloppspumpstationer - samt processprojekt vid Vattenverk och Avloppsreningsverk. Som projektledare hos oss har du en nyckelroll i att driva projekt framåt med struktur, fokus och tydlig kommunikation. Du tar ansvar för att identifiera utmaningar, hitta lösningar och engagera teamet mot gemensamma mål. Här får du möjlighet att leda spännande projekt som gör skillnad tillsammans med ett kunnigt och engagerat team. Arbetsuppgifter Projektledning: - Planera, leda och följa upp projekt för att säkerställa att mål, tidplaner och budgetar hålls från start till mål. Tekniskt ansvar: - Med hjälp av konsulter, byggledare och teknikansvariga se till att tekniska lösningar håller hög kvalitet och uppfyller aktuella standarder och regler. Samordning och kommunikation: - Bli länken mellan konsulter, entreprenörer, markägare och andra intressenter. Ditt samarbete lägger grunden för framgångsrika projekt. Ekonomi och upphandling: - Driva upphandlingsprocessen, förbereda dokumentation och hantera anbudsprocessen. Säkerställa att projektet följer lagar, budget och kvalitetskrav. Arbetsmiljö och säkerhet: - Säkerställ att arbetsmiljö- och säkerhetskrav följs genom hela projektets livscykel. Verksamhetsutveckling: - Engagera dig i att förbättra arbetssätt och rutiner för att stödja verksamhetens långsiktiga mål. I den här rollen blir du en central del av vår resa mot att utveckla framtidens VA-infrastruktur. Vi söker dig med teknisk kompetens, ett starkt driv för projektledning och ett engagemang för hållbarhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har både rätt kompetens och rätt inställning för att ta dig an rollen som projektledare hos oss. För att lyckas i rollen tror vi att du känner ansvar för ditt arbete, tar egna initiativ och arbetar strukturerat både enskilt och i projektgruppen med kvalitet i fokus. Du trivs med att bygga och upprätthålla goda relationer både internt och externt, har en tydlig och serviceinriktad kommunikation och är samtidigt trygg i att arbeta självständigt. Eftersom tjänsten har inslag av teknisk dokumentation och kommunikation är det viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en lösningsorienterad, målmedveten och samarbetsvillig person. Krav För rollen som projektledare krävs: - Universitets- eller högskoleutbildning med relevant inriktning, eller motsvarande utbildning och erfarenhet. - Tidigare erfarenhet som projektledare/uppdragsledare, gärna inom VA, process, bygg eller samhällsbyggnad. - God datorvana och erfarenhet av att arbeta med digitala projektverktyg. - Förmåga att skapa och bibehålla goda relationer genom stark samarbets- och kommunikationsförmåga. - B-körkort. - Svenskt medborgarskap (tjänsten är säkerhetsklassad och kräver godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll). Meriterande För att vara en extra stark kandidat ser vi gärna att du har erfarenhet och kompetens inom följande områden: - Erfarenhet av att leda VA-projekt eller arbete inom kommunal VA-verksamhet. - Erfarenhet av att driva anläggnings- och byggentreprenader. - Kännedom om standardavtal för branschen, som ABK, AB/ABT, LOU/LUF, AMA, samt praktisk tillämpning av entreprenad-juridik. - Erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor. - Projektledningscertifiering (PMI, IPMA, Prince 2) eller erfarenhet av att hantera entreprenader med budget över 10 miljoner. - Relevanta utbildningar, t.ex. Bas-P, AMA, entreprenad-juridik eller förhandlingsteknik. - Ett intresse för hållbar utveckling och miljöfrågor inom VA-området. - Erfarenhet av att arbeta med riskhantering och säkerhetsfrågor i projekt. - Ledarskapserfarenhet och förmåga att motivera och engagera team. Vivab har kontor både i Falkenberg och Varberg. Beslut om placeringsort tas i dialog med slutkandidaten. För den här tillsättningen tillämpar vi löpande urval, så skicka in din ansökan så snart du kan!
Projektchef sökes till Lambertsson i Syd Vi söker nu en driven och erfaren projektchef till Lambertsson i Syd som vill ta ett helhetsansvar för etablering och drift av en projektdepå i samband med ett av regionens mest omfattande industriprojekt. Här får du chansen att kombinera operativt ansvar, personalledning och bygglogistik i ett komplext och högintensivt projekt. Om rollen I denna roll som projektchef på Lambertsson får du en nyckelposition i att etablera och driva en omfattande depåverksamhet kopplad till ett större industriellt anläggningsprojekt i södra Sverige. Rollen innebär ett helhetsansvar för logistik, personal, teknik och ekonomi – där du säkerställer en effektiv, säker och välfungerande driftmiljö från start till mål. Du leder ett team på plats och har ett brett mandat att planera, samordna och optimera verksamheten i nära dialog med både interna och externa aktörer. Arbetet kräver ett praktiskt ledarskap, god affärsmässig förståelse och ett strukturerat arbetssätt för att möta högt ställda krav på kvalitet, tempo och samverkan. Det här är en roll för dig som trivs i en dynamisk miljö, gillar att ta ansvar, fatta beslut och bygga upp fungerande processer från grunden – tillsammans med andra. Din profil Vi söker dig som är självgående, affärsdriven och trivs med att ha många bollar i luften. Du är en naturlig ledare med skarp analytisk förmåga och stark känsla för struktur. Samtidigt är du prestigelös, gillar att vara hands-on och har en kommunikativ stil som bygger förtroende. Erfarenhet & Kompetenskrav Minst 3–5 års erfarenhet av projektledning inom industri/bygg/infrastruktur. Mycket god förståelse för affärer och ekonomi, gärna med tidigare P&L-ansvar. Erfarenhet av byggarbetsplatser, logistikflöden och maskinförvaring. God maskinkunskap (truckar, lyftar, maskiner etc.). Goda kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift. B-körkort. Om Lambertsson Lambertsson är en av Skandinaviens ledande aktörer inom uthyrning och tjänsteleveranser för bygg- och industriprojekt. Med en bred expertis och ett omfattande utbud hjälper Lambertsson sina kunder att genomföra effektiva och kvalitativa projekt. Företagets styrka ligger i att kombinera kvalitet och flexibilitet, vilket ger Lambertsson möjligheten att skapa lösningar anpassade efter varje kunds unika behov. Lambertsson är en del av Peab-koncernen, en av Nordens största bygg- och anläggningskoncerner och erbjuder stabilitet och långsiktiga utvecklingsmöjligheter för sina medarbetare. Företaget arbetar nära sina kunder och strävar efter att vara jordnära, pålitliga och utvecklande i varje aspekt. Lambertssons mål är att säkerställa högsta kvalitet i alla projekt, och samtidigt värna om att skapa en arbetsmiljö där medarbetare kan växa och utvecklas. Placeringsort är projektet i Örtofta, Eslöv. Tjänsten är projektbaserad med önskad tillsättning omgående. Lambertsson har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59 eller Linnéa Nilsson, som du når via [email protected] alternativt telefon +46 76 774 36 06.
Vi söker en kravsamordnare till uppdrag hos myndighet i Stockholm Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en omfattning på femtio procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar de för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Program Tvärbanan Kistagrenen ansvarar för de kvarstående åtgärderna på den befintliga Solnagrenen och den nya sträckan Kistagrenen som är en planerad utbyggnad av Tvärbanan. Kistagrenen startar efter hållplatsen Norra Ulvsunda i Bromma och sträcker sig till Helenelunds pendeltågstation i Sollentuna. Kravsamordnaren kommer ingå i ett team med andra kravsamordnare och stötta dem i det dagliga arbetet med kravmassan. Exempel på arbetsuppgifter: - Manuell hantering av krav i kravhanteringssystem Polarion (justering av befintlig kravbild) - Utredning och uppdatering av programmets styrande regelverk (genomgång av underlag och sammanställning av gällande version) - Uppföljning av verifiering och validering av krav gentemot teknikansvariga och projekteringsledning - Uppföljning av mottagande av krav gentemot teknikansvariga och projekteringsledning. - Löpande arbete inom kravfunktionen i program Tvärbanan Kistagrenen. Krav (OBS, obligatoriska) Minst 3 års arbetslivserfarenhet som kravsamordnare inom infrastruktursprojekt i projekteringsskede Minst 3 referensprojekt där konsulten praktiskt arbetat i ett kravhanteringsprogram. Erfarenhet i samordnande roll av ett järnvägs- eller anläggningsprojekt i projekteringsskede, genom minst 2 referensprojekt (kontraktsvärde >300M SEK) med roll som kravsamordnare, projektingenjör, projektledare, samordnare eller likvärdig roll. Meriterande Kompetens och arbetslivserfarenhet inom Systems Engineering eller Requirements Engineering. Redovisas genom utbildning eller bevis på att resursen aktivt arbetat med detta i minst ett uppdrag. Teknisk erfarenhet av ett järnvägs- eller anläggningsprojekt i projekteringsskede, genom minst 2 referensprojekt (kontraktsvärd >300M SEK) med roll som projektör, teknikansvarig, tekniksamordnare, projekteringsledare eller likvärdig roll. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du en projektledare med teknisk förståelse som är van att leda och driva olika projekt inom bygg och produktion? Se Hit! Vår kund i Solna söker nu en projektledare för ett vikariat på 9 månader! Om tjänsten Huvudsakliga arbetsuppgifter: -Planerar och styr projekt från början till slut – du ser till att allt går enligt plan, håller koll på risker och budgeten. -Samarbetar med andra projekt som pågår samtidigt, så att allt flyter på smidigt i produktionen. -Stöder och leder tekniskt arbete, som att: Säkerställa att lokaler och processer fungerar som de ska (kvalificering/validering) -Lösa problem som dyker upp -Göra säkerhets- och riskbedömningar -Hjälpa till med förändringar och förbättringar -Representerar teamet i olika möten, både i Sverige och internationellt, och berättar hur projekten går. -Deltar i granskningar och kontroller från exempelvis myndigheter eller interna revisioner. -Godkänner tekniska ändringar och dokumentation i företagets system (Agile). Praktisk information: Start: Omgående Omfattning: Heltid Arbetstider: måndag-fredag kl:08:00-16:25 Läge: Solna Tjänsten är ett vikariat som pågår under ca 9 månader Vem är du? Vi söker dig som: -Är en självständig och erfaren projektledare med teknisk bakgrund -Är van att lösa komplexa problem tillsammans med team -Har god erfarenhet av projektledning, bygg, anläggning och tillverkning, gärna inom medicinteknik -Tänker strategiskt och kan identifiera smarta lösningar -Klarar att arbeta självständigt, men samarbetar effektivt med andra -Är kommunikativ och duktig på att förklara svåra frågor och nå samsyn -Har utmärkta organisations- och planeringsförmågor -Har förmåga att driva projekt mot mål och föreslå förbättringar utifrån affärsutmaningar Varmt välkommen med din ansökan! Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Vill du bli en del av ett välmående säkerhetsföretag? Telehantering söker en driven och kundorienterad projektledare som vill vara med på en spännande resa. Låter detta som något för dig? Tveka inte att ansöka redan idag! Att arbeta som projektledare hos Telehanterings kunder i Stockholm innebär en spännande och varierande arbetsdag. Denna roll innebär att ha övergripande ansvar för projektledning och ledarskap över ditt team. Utöver att fördela resurser och hantera kontakter med kunder och leverantörer, sköts även fakturering och ekonomisk administration. En bred kompetens inom projektledning, personalhantering och ekonomiadministration krävs, med fokus på effektiv kommunikation och anpassning till olika projekt och situationer. Den varierande kundbasen ger dig möjlighet att möta olika behov och utmaningar. Telehantering har många stora avtal och jobbar främst mot stat, region och större privata företag. Dina Kvalifikationer: Mångårig erfarenhet säkerhetstekniker och haft ansvar för sina egna projekt eller en person som har varit projektledare inom likvärdig bransch. Ostraffad och svensk medborgare. B-körkort. En driven person som drivs av ständig utveckling. Kundorienterad med god social förmåga. Noggrannhet och struktur. Telehantering erbjuder: Ett företag som satsar på delaktighet, utveckling och utbildning. Stabil organisation med långsiktiga kundrelationer. Gemensamma aktiviteter som jul- och sommarfester samt utomlandsresa var femte år, senast var Telehantering i Kroatien och seglade. Förmånsbil, friskvårdsbidrag, bonussystem och kollektivavtal. Möjlighet till hemmaarbete. Om företaget: Telehantering grundades 1989 och vår personal har mångårig erfarenhet och stort kunnande inom områdena tele, data och säkerhet. Vi är idag ca 80 anställda med ägandet slutet inom företaget. Telehantering finns på följande orter med ett eget kontor i Stockholm, Östersund, Sundsvall, Göteborg och Malmö. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan med ditt CV! I denna rekrytering samarbetar Telehantering med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Adam Wilander på [email protected].
Vill du vara med och bygga Norrbotniabanan mellan Umeå och Luleå - en järnväg för snabbare, säkrare och mer miljövänliga resor och transporter? Sök tjänsten som Funktionsledare Anläggning! Utvecklingsdriven funktionsledare Anläggning till Norrbottniabanan Arbetsuppgifter Norrbotniabanan är ett viktigt, utmanande och komplext järnvägsprojekt med 27 mil ny kustnära järnväg. Utöver själva järnvägen byggs bland annat 250 broar och 55 mil nya vägar och stora mängder av berg- och jordmassor som ska hanteras. Norrbotniabanan kommer att skapa många positiva effekter - både för den norra regionen och för Sverige som helhet. Projektet befinner sig i flera olika skeden såsom linjeutredning, järnvägsplanearbete, detaljprojektering, bygghandling och produktion. Som funktionsledare bidrar man i alla skeden. I rollen som funktionsledare ingår att fördela, följa upp och planera medarbetarnas tilldelade tid till projekt, samordningsprojekt och funktionens verksamhet. Du fungerar som en länk mellan de olika teknikområden och delprojekt inom Norrbotniabanan. Du bidrar tillsammans med specialister till att utveckla och förbättra funktionen genom att föreslå nya krav, ändring eller dispenser tillsammans med specialister. Du kommer att arbeta med att hantera risker och avvikelser inom olika teknikområden och säkerställa att våra projekt har tillgång till specialister med rätt kompetens för att genomföra sina uppdrag. Du kommer att vara mottagare av tekniska frågor både internt och externt som du besvarar med hjälp av specialister. Vidare kommer du att informera och utbilda projekten i processer och arbetssätt inom funktionens omfattning. I rollen ingår även att leda arbetet för kontroll av konstruktionsredovisning för våra byggnadsverk, bergsslänter, tunnlar och geokonstruktioner. Givetvis så ingår det också budget- och ekonomiarbeten samt tertialuppföljning. Funktionen Anläggning ingår i enhet Teknik och Miljö tillsammans med fem andra funktioner. Funktionen omfattar idag av ca 20 specialister + fackgranskare inom Byggnadsverk, Geo, Berg, Tunnel och Hydrogeologi. En stor del av specialisternas arbete utförs i kontrakt som leds och styrs av projektledare. En viktig arbetsuppgift är att ha en löpande dialog internt inom Trafikverket då flera specialister som ingår i funktionen har sin tillhörighet i andra delar av Trafikverket. Jag som blir din chef heter Carita From och i mitt ledarskap drivs jag av att se andra utvecklas. För mig är det viktigt med proaktivitet och att alla känner att man kan bidra. Sammanhållning och god stämning i gruppen är viktig, det ska vara kul att gå till jobbet. Du som medarbetare har stort eget ansvar, drivs av att tänka nytt och stötta organisationen i att nå våra mål". Övrig information På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är tänkta att genomföras v. 33/ 2025. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: [email protected] i dina e-postkontakter. Rekryterande chef Carita From är tillgänglig för frågor via telefon och mejl fram till v. 28/ 2025; därefter har hon semester och besvarar frågor via mejl i mån av tid. Placeringsort för tjänsten är Umeå, Skellefteå och Luleå. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. #LI-Hybrid Kvalifikationer Vem är du? För att lyckas i rollen har du goda ledarskapsförmågor och arbetar proaktivt. Du är nyfiken och vill lära vad andra gör, är resultat- och lösningsorienterad och har lätt för att anpassa sig till de olika skeden som Norrbotniabanan befinner sig i. Det är viktigt att du är en relationsbyggare med god kommunikationsförmåga för att utbilda, samordna och få framdrift i de olika delprojekten. Vi söker dig som har: universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120 p) med inriktning teknik eller anläggning alternativt annan utbildningsbakgrund som vi - i kombination med erfarenhet - bedömer som likvärdig flerårig (gärna tre år eller mer) och aktuell arbetslivserfarenhet i ledande roll med ansvar för teknik eller anläggning inom komplexa infrastrukturprojekt körkort för personbil goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du har: aktivt bidragit till din och dina medarbetares arbetsmiljö jobbat med riskhantering inom projekt erfarenhet av krav- och regelverkstolkning. Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Projektledare inom R&D för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som projektledare får du ett helhetsansvar för projekt inom vårt utvecklingsprogram. Ditt uppdrag blir att säkerställa att projekten levereras enligt plan vad gäller tid, budget och teknisk omfattning. Du leder teamet mot gemensamma mål och skapar tydlighet och struktur i alla delar av projektcykeln. Du kommer att: - Skapa och följa upp projektplaner med tydliga mål, resurser, riskhantering och tidslinjer - Hantera förändringar och driva beslutsprocesser i samråd med ledning - Kontinuerligt följa upp projektstatus och leveranser, inklusive rapportering av milstolpar - Motivera och utveckla projektgruppen och säkerställa ett gott samarbete inom och utanför projektet - Samverka med programledare och andra projekt för att säkra synergier och undvika dubbelarbete - Leverera projektresultat som realiserar nyttan enligt affärsplan Din profil Vi söker dig som har ett lösningsorienterat tankesätt och en stark förmåga att strukturera komplexa tekniska projekt. Du har lätt för att kommunicera med både tekniska specialister och beslutsfattare, och du trivs i en miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar. Du är nyfiken, lyhörd och driver arbetet framåt med engagemang. Skallkrav och meriterande Skallkrav: - 2–3 års erfarenhet som projektledare - Erfarenhet av att leda tekniska utvecklingsprojekt - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska - Van att arbeta på plats – du förväntas vara i Finspång större delen av arbetstiden Meriterande: - Kunskap inom gasturbinpaket, särskilt elektriska system, men även mekaniska och styrsystem - Erfarenhet av agilt arbetssätt och transformationer - Certifiering inom projektledning (t.ex. PMI, IPMA eller liknande) Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Alexandra [email protected] 727 49 79 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!
Välj ett jobb för att visa detaljer