Senior Systemingenjör
Knowit AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Söker du nya utmaningar som systemingenjör och vill hitta en stabil arbetsplats där du kan växa med duktiga kollegor? Då har Knowit Connectivity i Linköping det du söker! Här på Knowit vill vi jobba tillsammans med dig som vill vara med och hjälpa våra kunder i deras viktiga kvalitetsarbete och tillsammans med oss skapa en bättre morgondag! Om rollen Som senior systemingenjör hos oss får du arbeta med komplexa projekt med systemtekniska utredningar, kravhantering och design. Du deltar även i förstudier och utredningar för att säkerställa produktens kvalité. Dina uppdrag kan innehålla utveckling av helt nya produkter, men även modifiering och förbättringar av befintliga produkter. Arbetet sker oftast i team där du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter till andra likasinnade. Om dig Vi söker en senior, duktig systemingenjör med 10-15 års erfarenhet. Du ska kunna arbeta säkerhetsklassat och inom försvarsindustri. Vi arbetar med kunder inom Defence, Automotive, Telecom med flera, vilket innebär att erfarenhet från dessa branscher är meriterande. Utöver de tekniska kunskaperna tror vi att du som person tycker om att kommunicera med andra människor, gillar att ta egna initiativ, arbeta i team och tycker det är lite kittlande med problemlösning. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Flera av våra kunder kräver även svenskt medborgarskap vilket gör att detta kan vara en förutsättning för anställning. Vad du kan förvänta dig Att jobba hos oss är varierande och utöver att du får jobba med spännande kunder och teknik, får du möjligheten att utvecklas med våra kunder och växa tillsammans med duktiga kollegor. På vårt kontor i centrala Linköping finns det fyra affärsområden och på Knowit Connectivity är vi drygt 50 konsulter. Vi utvecklar bland annat avancerade 5G-lösningar, designar framtida autonoma bilar och förändrar den uppkopplade världen. Hos oss får du chansen att delta i världsledande projekt och tillsammans med våra kunder forma framtiden. Kontakt och ansökan Om du tycker det låter intressant är du välkommen med din ansökan. Ansökningar hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag eller kontakta ansvarig rekryterare Rasmus Lundin:[email protected], eller konsultchef Mikael Holm:[email protected],+46 79 58 58 322 så berättar vi gärna mer om tjänsten ellervåra andra karriärmöjligheter.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Stockholms vassaste Processledare inom ServiceNow
Sopra Steria Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om Sopra Steria: Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där du får möjligheten att arbeta med de mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team? Om rollen: I rollen som Plattformsarkitekt inom ServiceNow kommer du att vara en nyckelspelare i att designa, implementera och optimera ServiceNow-plattformen för våra kunder. Du ansvarar för att säkerställa en hållbar arkitektur och att plattformen är anpassad för verksamhetens behov. Som Elite Partner för ServiceNow har vi en av Skandinaviens största och mest kvalificerade konsultgrupper med närmare 500 dedikerade experter. Vi söker nu en erfaren Plattformsarkitekt som kan ta en strategisk och teknisk ledarroll i våra teamleveranser. Dina huvudsakliga uppgifter: - Designa och implementera ServiceNow-arkitektur för att möta affärs- och tekniska krav. - Säkerställa att plattformen är skalbar, säker och hållbar över tid. - Fungera som teknisk rådgivare för kunder och interna team gällande plattformens bästa praxis. - Leda och delta i tekniska workshops och kravinsamling med kunder. - Samarbeta med utvecklingsteam för att optimera prestanda och funktionalitet. - Säkerställa att ServiceNow-konfiguration och utveckling följer etablerade standarder och riktlinjer. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har: - Flerårig erfarenhet av att arbeta med ServiceNow, gärna i en arkitektroll. - Djup förståelse för ServiceNow-plattformens funktionalitet, moduler och integrationsmöjligheter. - Erfarenhet av att designa skalbara och hållbara lösningar inom ServiceNow. - God kunskap inom ITSM, ITIL och agila arbetsmetoder. - Förmåga att leda tekniska diskussioner och vägleda både kunder och utvecklingsteam. - Relevant akademisk utbildning inom IT eller motsvarande. - Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder: - En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag. - Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken. - Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap. - Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner. Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria: Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Vårt starka och sammansvetsade team levererar omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig. Om Sopra Steria: Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar. Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum. Ansökan: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framstående arbetsplats, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik ([email protected]) eller Business Owner Mikael Kroglund ([email protected]) för eventuella frågor om tjänsten.

18 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
IT-Projektledare
Techster Solutions AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 8+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Roll- och uppdragsbeskrivning Migrationsverket står inför flera större lokalprojekt på grund av ny kommande lagstiftning. Migrationsverket har behov av projektledare till programmet IT och Säkerhetsteknik. För att leverera samt utveckla leveransen av it-tjänster och produkter för lokalprojekt. Projektledaren kommer vara ansvarig för administrativa lokalprojekt som projektledare it. Distansarbete Möjlighet till distansarbete kan finnas efter överenskommelse. Resor kommer att förekomma. Teknisk och yrkesmässig kapacitet Skall-krav Konsulten ska ha 10 års arbetslivserfarenhet som projektledare inom verksamhetsutvecklingsoch/eller it-projekt. Konsulten ska ha 10 års arbetslivserfarenhet av projektledning av projekt som styrs enligt etablerad projektstyrningsmodell (Props, XLPM, Pejl, Prince2 eller motsvarande). Konsulten ska ha 10 års arbetslivserfarenhet av projektledning av projekt i stora organisationer (fler än 1000 medarbetare). Bör-krav 1. Konsulten bör ha minst tre års erfarenhet av arbete med it-utrustning inom säkerhetsteknik (t.ex. övervakningskameror, passerkontrollsystem, larmsystem). 2. Konsulten bör ha arbetat i större byggprojekt med ansvar inom installation och planering av nätverk, servrar, kanalisation. 3. Konsulten bör ha dokumenterad erfarenhet att leda och samordna it-installationer i byggprojekt/fastighetsprojekt där hen har tillämpat relevanta byggnormer och säkerhetsföreskrifter. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Process Developer
Techster Solutions AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Role and Responsibilities The Sourcing Demand Planning Lead will be responsible for leading one out of nine Workpackages which consists of a team of business development professionals and subject matter experts within the procurement domain, focusing specifically on sourcing demand planning and forecasting. The objective is to define an ideal future while ensuring a structured roadmap for implementation. This includes evaluating the most suitable software solutions and digital capabilities to support the vision. Key responsibilities include: Sourcing Demand Planning & Process Development Define the ideal framework, ensuring alignment with overall transformation goals and other Work Packages within the Program. Establish robust methodologies to support accurate sourcing planning and stakeholder collaboration. Assess and recommend technology solutions that enhance planning, strategy optimization, and stakeholder engagement. Project Management & Execution Lead a team in defining the future state for Sourcing demand planning, ensuring alignment with broader procurement transformation initiatives. Develop a stagewise roadmap for adoption, including stakeholder engagement, capability-building, and system implementation. Drive requirement gathering and ensure adherence to procurement design principles. Oversee lead time and resource management to deliver key milestones efficiently. Prepare decision material for Steering Groups and senior management. Track progress, manage escalations, and ensure project execution aligns with defined objectives. Business Implementation & Adoption Facilitate business transformation by ensuring smooth integration into procurement operations. Lead business implementation planning, ensuring stakeholder buy-in and training strategies for seamless adoption. Drive cost tracking and benefits realization, ensuring measurable improvements in procurement efficiency. You have: Senior-level experience in procurement, demand planning, or supply chain management. A track record in large-scale transformation programs within an international setting. A track record of bringing visionary and elaborative ideas. Strong project management capabilities with a structured and results-driven approach. Familiarity with digital procurement tools and demand planning systems. Qualifications Education: Relevant university degree (e.g., Project Management, Industrial Engineering, Supply Chain Management, Business Administration) Languages Mandatory: English Preferred: Swedish, German, Portuguese Meriting Experience Deep expertise in sourcing (direct material), demand planning, supply forecasting, and procurement analytics. Experience in global procurement transformation programs. Familiarity with ERP, demand planning, and procurement automation tools. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Technical Cloud Project Manager
Cpac Systems AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Are you passionate about technology and eager to lead projects that push the boundaries of innovation? Do you excel in fast-paced environments where new ideas are not just welcomed, but actively embraced? We’re looking for a talented Project Manager to join our team and leverage your diverse skill set to drive impactful solutions. At CPAC, we believe that innovation thrives on diverse perspectives. Whether you're a basketball coach, a photography enthusiast, or a gourmet chef, we value the unique experiences and approaches you bring. When a gardening enthusiast collaborates with a hard rocker or a yoga fan we see new ideas flourish, delivering cutting-edge solutions for trucks, excavators, boats, and more. Ready to lead the development of breakthrough products in automation, control, and autonomous vehicles? Join us in shaping the future of the automotive industry! Responsibilities Demonstrating a deep understanding of technical aspects and shouldering responsibility for the project's technical scope. Staying ahead of industry developments, rallying the team, and effectively addressing challenges and ideas. Efficiently managing project budgets, allocating resources, and maintaining strong relationships with customers and suppliers. Immersing yourself in an industry characterized by rapid progress, ensuring that you're always engaged where significant developments are taking place. Key qualifications Prior hands-on development experience (any programming language). Understanding of CI/CD pipelines and DevOps practices. Communicative leadership: Lead the team effectively through clear and concise communication while fostering collaboration among team members. Advanced technical product development: Lead projects involving cutting-edge technical solutions and innovations. Knowledge of integrated systems: Demonstrate an understanding of integrated systems and their complexities. Educational background in relevant fields: Ideally in computer science or information technology. Thriving in a fast-paced environment: Excel in a dynamic workplace where challenges are met with enthusiasm and agility. How to apply If you're excited to make a significant impact and want to be a part of our innovative team, we'd love to learn more about you. Submit your application today and don't hesitate to reach out to recruiter Malin Lindebjörn with any questions you may have.

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Teknisk ledare/Technical Project Manager
Procruitment AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om kunden Vår kund är ett globalt ledande produktbolag inom försvarsindustrin, verksamma inom flera tekniska områden som främjar människors trygghet i samhället. Här får du vara en del av ett företag där kontinuerligt lärande och välmående värderas högt i det dagliga arbetet. Vi erbjuder dig en utvecklande utmaning där du får möjlighet att jobba med unik och komplex teknik som du troligtvis inte kommit i kontakt med i tidigare roller. För att ge dig de absolut bästa möjligheterna att lyckas i din nya roll så kommer du utöver att genomgå en gedigen onboarding i form av introduktions- och mentorskapsprogram vara omgiven av hjälpsamma kollegor som stöttar dig under hela din resa! Om tjänsten I rollen som Tekniskt ledare (Technical Project Manager/System Engineering Leader) för vår kund kommer du att ansvara för teknisk styrning och ledning av kundprojekt av deras system kopplade till försvaret. Din roll är att tillsammans med projektledaren kommunicera mål och ansvarsområden, tydligt specificera tekniska lösningar och hantera projektets risker med hänsyn till krav, tidplan, budget, omfattning och kvalitet. Detta inkluderar nära samarbeta med kund och slutanvändare för att säkerställa system som uppfyller kundens förväntningar. Du kommer att leda ett team med systemingenjörer och specialistingenjörer och ansvara för kravställning och leveransuppföljning relaterat utvecklingsorganisationerna för mjukvara och hårdvara. Ledningssystemet är den centrala punkten på produkten och unikt anpassat för varje produkts specifika behov. Systemet har en modulär design och kundprojekten består därför vanligtvis av systemdesign, anpassning och nyutveckling av befintliga moduler, integration, testning och leverans av ledningssystem för en specifikt produkt. Din kompetens För att lyckas och trivas i tjänsten ser vi gärna att du har flerårig erfarenhet av ledande roller där du haft ansvar över projekt med hög teknisk komplexitet. Du har lätt för att samarbeta med andra och kan självständigt driva och prioritera bland dina ansvarsområden och uppgifter. Vi ser även att du: Har en gedigen mjukvarubakgrund och exempelvis erfarenhet som systemarkitekt eller liknande. Tidigare har arbetat med scrum-team, systemintegration och interface. Du stimuleras av att jobba med stora system och komplexa utmaningar. Tidigare har arbetat med kravställning och acceptanstester. Kan uttrycka dig obegränsat på svenska och engelska. Då tjänsten är säkerhetsklassad krävs att du har svenskt medborgarskap. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Stockholm Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

11 mars 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Senior SW Project Coordinator
Techster Solutions AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 7+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: As a Project Coordinator, you will drive and organize project events and assist teams in delivering value to the larger solution/system. You will oversee execution, track feature/capability completion, and report status. You will champion continuous improvement and drive change throughout the entire solution. You will also work to remove and escalate impediments, manage risk, and ensure value delivery. You will bridge the car program project planning and the development teams delivering the software to our cars. You • have a clear delivery focus with the value of outcome as the main driver • Challenge the process/es; be a part of a way forward • Assist with decision-making by facilitating feature and capability estimation and tracking by teams • Help manage and reduce risks, dependencies, and impediments incl. escalation • Work with product and solution management, product owners, and other stakeholders to help ensure strategy and execution alignment We believe that you have a passion for coaching teams working within embedded software systems and large-scale software development organizations. You have experience and interest in SW build and CI flow, working in an agile organization following DevOps practices and Scrum. Required Qualifications Long experience as a Project Lead on large-sized organizations. Leadership skills. Ability to lead change focusing on flow. Ability to drive performance and improvements. Experience in interpreting strategies. Strong communication & presentation skills. Planning and release experience. Business acumen. Skilled in managing Complex Software/Deliverables. Business driven prioritization. Skilled in managing stakeholder interfaces. Time management skills. Conflict management skills. Prior knowledge of embedded software product development and/or release. Fluent with both spoken and written English. Meritorious: CI/CD for Embedded Systems Basic Knowledge and understanding. Experience working as Release Train engineer (RTE) in a SAFe setup. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

10 mars 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Project Manager - Digital Steel Mill Domain
H2GS AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra, formerly know as H2 Green Steel, is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. Project Manager within the Digital Steel Mill Domain As a project manager within the Digital Steel Mill Domain, you will own and lead the digital development agenda. It is a broad responsibility that involves both creating an overall roadmap that ensures business objectives as well as execution on that roadmap. You will lead impactful initiatives, ensuring their value is realized through thoughtful implementation and collaborative change management within the Steel Mill domain. You will also put together different project groups for different projects to implement digital solutions and, in that way, ensure a true connection between the business development and digital development agenda. While the responsibility focuses on the Steel Mill, your true mission lies in enhancing productivity and collaboration in cross-functional value flows. It will be your responsibility to use our cross-functional approach to bring clarity on what is unclear and to bring the right people together to ensure value is optimized for the company in total. Strong emphasis will therefore be on your influential skills and your ability to understand what truly needs to be solved, and to be the one to drive those cross-functional conversations forward – also when functional priorities might be contradictory. Responsibilities: Develop and oversee clear project roadmaps, timelines, and manage priorities towards that roadmap by balancing Stegras overall goals as well as the value creation for The Steel Mill Domain. Coordinate resources and stakeholders to ensure projects are delivered on time, within scope, and budget. Serve as the primary point of contact for all project stakeholders and manage expectations and maintain transparent communication with external- and internal stakeholders and teams. Identify potential risks, develop mitigation strategies, and address challenges to ensure smooth project execution. Set up and lead different cross-functional project groups for specific projects which includes; Responsibility for the deliveries of the project group. Ensure that the right resources are available in the project group to execute on the defined plan. Ensure productivity in the project group by fostering team dynamics and efficient ways of working throughout the project lifecycle. Inspire a culture of continuous improvement, ensuring our solutions evolve to meet future needs. Qualifications: A degree in IT, Engineering or a related field. Relevant experience in Project Management within digital development, product management or related experience, working with operational excellence and process improvement. Experience with digital transformation initiatives and software solution development is highly valued in this role. We value a proactive and organized approach and the ability to adapt to the dynamic challenges of IT projects in industrial environments. A natural ability to engage and motivate diverse teams, building trust and commitment around shared goals. Excellent communication skills are necessary to manage cross-functional teams and engage with both technical and non-technical stakeholders. Meritorious Experience working with Development teams in the past is meritorious. Experience working with project management in the manufacturing or process industry is meritorious. Experience of working in a high-growth or early-stage start-up is a bonus. Location: Boden, Sweden What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions.

10 mars 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Scrum Master
VIPAS AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

•10+ years experience in Software Development and Certified Scrum master •Strong implementation experience in Agile Engineering Practices. •Have implemented Project Management/Best Practices in min. 5+ projects as a Scrum Master •Strong exposure in demonstrating various metrics. •Fluent in communication skills. •Find methods to effectively manage the product backlog. •Help communicate the owner's wishlist to the project team. •Arrange and optimize product backlog. •Organize scrum events as necessary. •Lead and coach scrum adoption. •Plan scrum implementation. •Implement changes and steps to increase the team's productivity. •Collaborate with other scrum masters to improve the methodologies' efficiency Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

5 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Projektledare Digitalisering
Sopra Steria Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om rollen I rollen som projektledare hos oss på Sopra Steria är du en viktig del i leveransen till våra kunder. I våra projekt kommer du röra dig i gränslandet mellan IT och verksamhet och varje dag få användning av din förmåga att leda, entusiasmera och motivera dina medarbetare till självstyrning och samarbete. Projekten är av olika karaktär, stora som små, med kollegor från Sopra Steria nationellt men även med kollegor hos våra kunder. Som projektledare tror vi att du är väl bevandrad inom klassiska projektmetoder likväl som agila ramverket och att du har god erfarenhet från ledande roller i införandeprojekt/implementationsprojekt eller utvecklingsprojekt för digitala lösningar. För oss är det viktigt att du är van att arbeta med kunder, beställare och andra intressenter i komplexa miljöer då vi ofta är ute på avancerade uppdrag. Vi tror att du har ett genuint intresse för digitalisering och tekniska lösningar och att du delar vår vision om att förenkla och förbättra människors vardag genom innovativa lösningar för en hållbar och jämställd framtid. Om dig - 7 års + erfarenhet av projektledning inom digitalisering - God vana att driva tekniska leveranser/implementationsprojekt på plats hos kund - Van att genomföra uppföljning och rapportering enligt överenskommen process - Ha ett gott affärssinne som möjliggör delaktighet i affärsutveckling hos kund - Har en relevant högskole- eller universitetsutbildning - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska - Meriterande om du är certifierad inom PMI, Prince2 eller liknande - Meriterande om du innehar konsulterfarenhet sedan tidigare - Meriterande om du har branscherfarenhet från sektorerna hälsa-och sjukvård, energi eller telekom Varför välja Sopra Steria - Fokus på kompetensutveckling och din personliga utveckling - vi kallar det för Power of sharing - Stark företagskultur - utsedda till Sveriges bästa arbetsplats av Great Place to Work - Europas ledande konsultbolag inom digitalisering med internationell närvaro. Läs mer om oss här Ansökan I denna process arbetar vi med löpande urval, så ansök redan idag genom att enkelt ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen. Om det fortfarande finns något du funderar över är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marie Berg, [email protected] Vi ser fram emot att få höra ifrån dig! Sopra Steria har kunder och projekt som kan kräva säkerhetsgodkännande på olika nivåer. Ytterligare information Sopra Steria är ett ledande internationellt konsultbolag inom digital transformation. Vi bygger samhället genom designdriven innovation, teknisk utveckling med kunskap om marknadens ledande plattformar och driftlösningar (managed services). Med modern teknologi och en gedigen affärsförståelse är vi en helhetspartner för våra kunder och deras digitala transformationsresa. Enligt Great Place To Work är vi en av Sveriges bästa arbetsplatser, vi har tilldelats utmärkelsen Karriärföretag flera år i rad och Gartner har listat oss som ett topp 5 bolag inom digital transformation.

4 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025