Group Financial Controller till börsnoterat bolag!
Delta Consulting AB
Redovisningsekonomer

Till börsnoterat bolag i förändringsfas söker vi nu en trygg och självgående Redovisningsekonom/ Financial Controller som vill utvecklas i rollen som Group Financial Controller.  Var? Söder om Stockholm När? Juli/Augusti 2025 Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting alternativt konsultuppdrag Om vår kund Bolaget består idag av ett holdingbolag samt några operativa dotterbolag med verksamhet i norden. Rollen innebär ett helhetsansvar för redovisning och konsolidering – med tyngdpunkt på redovisning, men med viktiga inslag av koncernrapportering och börsrelaterade processer. Du rapporterar till CFO och har en central roll i ett bolag som står inför nästa tillväxtfas. Exempel på ansvarsområden: Bokslut och konsolidering på månads-, kvartals- och årsbasis Intern och extern rapportering, inklusive till börsen och revisorer Ansvar för årsredovisningar, deklarationer och legala rapporter Delta i förbättringsarbete av processer och rutiner Systemadministration i Aaro Vi söker dig som: Har 5 - 8 års erfarenhet av redovisning, gärna i koncernmiljö Är trygg i bokslutsarbete och har förståelse för IFRS och börsrapportering Har god systemvana Arbetar självständigt, strukturerat och lösningsorienterat Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång.  Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] eller 072-221 94 19. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

13 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Verksamhetschef till Redovisningsföreningen
Linck i Karlstad AB
Redovisningsekonomer

Om dig Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med ekonomi och som trivs i en vardag med varierade uppgifter och högt tempo. Du är van att ha flera saker i gång samtidigt och arbetar strukturerat och lösningsfokuserat. Som person är du lyhörd, ödmjuk och trygg i mötet med både kollegor och kunder. Du har ett professionellt förhållningssätt och ser värdet i god kommunikation och samarbete. Du tycker om att ta ansvar – något som är centralt i den här rollen, där du kommer att ha en nyckelposition med helhetsansvar för verksamheten. Har du tidigare haft en ledande befattning är det meriterande, men det är inget krav. Erfarenhet av att arbeta med ekonomiska frågor i ideella föreningar är ett extra plus, men inte ett måste. Det här är en roll för dig som vill vara en stabil och samordnande kraft i organisationen, med god överblick och förmåga att driva arbetet framåt. Om tjänsten  I rollen kommer du att växla mellan att stötta och utveckla Redovisningsföreningens arbetssätt och personal samt arbeta externt mot föreningens kunder. Du förväntas ta ansvar, fatta beslut och bidra till att skapa struktur, stabilitet och effektivitet – både internt och i kundrelationer. För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för helheten i en ekonomifunktion och vara trygg i dina ekonomiska kunskaper. Du är en viktig resurs och ett stöd för både medarbetarna och kunderna, och din kompetens skapar förtroende och arbetsro. Redovisningsföreningen arbetar i ekonomisystemet Hogia, och du rapporterar direkt till föreningens styrelse. Rollen innebär även att du ansvarar för och genomför medarbetarsamtal, leder lönerevisioner och har en aktiv roll i styrelsearbetet. Vi lägger stor vikt vid att du är en lagspelare som kan smälta in i teamet, bidra till en god arbetsmiljö och leda med både tydlighet och omtanke.  Om Företaget    Redovisningsföreningen är en ideell samorganisation med kontor i Karlstad. Med ett team på sex medarbetare erbjuder de professionella redovisnings- och lönetjänster till sina medlemsföretag. Föreningen arbetar med en bredd av verksamheter, däribland aktiebolag, enskilda firmor, ekonomiska och ideella föreningar samt bostadsrättsföreningar. Fokus ligger på kvalitet, effektivitet och moderna arbetssätt för att leverera kostnadseffektiv ekonomiadministration. Vill du veta mer om verksamheten och deras arbetssätt? Besök gärna redovisningsföreningen.se för mer information. Om processen För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johan Cederholm på 072-216 04 51 eller via e-post: [email protected]. Sista ansökningsdag är den 16 augusti. Urval sker i samband med sista ansökningsdag. Vi ser fram mot din ansökan.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Redovisningsekonom
Hirely AB
Redovisningsekonomer

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:         Redovisningsekonom till Ystad Energi Ystad Energi befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Energibranschen förändras snabbt, och som ett lokalt, kommunägt bolag har vi både möjligheten och viljan att vara med och driva den förändringen – med stabilitet, hållbarhet och långsiktighet som grund. Vi förstärker nu vår ekonomiavdelning med en redovisningsekonom som vill ta ett brett ansvar, bidra med sin erfarenhet och samtidigt vara med och forma framtidens arbetssätt. Om rollen Vi söker dig som har god erfarenhet av redovisningsarbete och känner dig trygg i bokslutsprocessen, men som också trivs i en roll där inte allt är helt färdigpaketerat. Hos oss finns möjlighet att påverka både innehåll och arbetssätt utifrån din kompetens, dina förslag och de behov som uppstår längs vägen. Rollen är bred och innebär ansvar för flera delar av den löpande redovisningen i våra fyra bolag Ystad Energi AB, Ystad Energi Elnät AB, Ystad Energihandel AB och Ystad Energi Service AB. Du kommer arbeta nära dina kollegor inom ekonomiavdelningen och tillsammans driver ni både det dagliga arbetet och utvecklingsfrågor framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Månads- och årsbokslut Löpande avstämningar, periodiseringar Arbete med anläggningstillgångar och pågående arbeten (t.ex. projektredovisning eller investeringar) är ett skallkrav Hantering av anläggningstillgångar, internfakturering och lager inklusive masterdata Myndighetsrapportering Deltagande i förbättringsprojekt och utveckling av interna processer Intern kontroll Vi förstår om tekniska begrepp som kWh, kW och pellets inte är en självklar del av din vokabulär idag. Det är inget hinder utan snarare en del av det du kommer att få lära dig i rollen. Du behöver inte vara energikunnig, men du är nyfiken och ser det som stimulerande att förstå den bransch du arbetar i. Vem vi söker Vi tror att du har arbetat med redovisning under flera år och att du har god förståelse för både helhet och detaljer. Du behöver inte ha erfarenhet från energibranschen, men du har ett intresse för samhällsnyttiga verksamheter och förstår vikten av struktur, transparens och kvalitet. Du är självgående, ansvarstagande och samarbetsinriktad samt trivs i ett arbetsklimat där man hjälps åt och gör varandra bättre. I dina personliga egenskaper hittar vi även förmågan handlingskraft där du såväl hittar som löser uppkomna problem. Meriterande: Erfarenhet av självständigt månads- och årsbokslutsarbete, gärna i bolag med flera enheter eller koncernstruktur God förståelse för hantering av lager i redovisningen – särskilt i bolag med teknisk eller tjänsteinriktad verksamhet Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem med möjlighet att påverka systeminställningar och struktur (t.ex. kontoplan, masterdata, parametrar) God förmåga att analysera siffror och presentera ekonomisk information för verksamhetsansvariga Erfarenhet från liknande roll i bolag med flera juridiska enheter Kunskap i Unit4 ERP (Business World) Erfarenhet från energibranschen eller kommunal verksamhet Om Ystad Energi Ystad Energi ägs av Ystads kommun och består av fyra bolag med tillsammans ca 35 medarbetare. Vi omsätter cirka 310 miljoner kronor per år och har en stark lokal förankring. Vi erbjuder våra kunder elnät, elhandel, fjärrvärme, gatubelysning och fiber med fokus på trygghet, miljö och service. Vi erbjuder ett trevligt arbetsklimat, bra villkor enligt kollektivavtal Energi, 25 semesterdagar, ATF (72 timmar/år), friskvård två gånger i veckan samt tillgång till kaffe, frukt och engagerade kollegor. Vi uppmuntrar kandidater som har intresse av framtidens teknik och utveckling.

13 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Ekonom med ansvar för bokföring – en nyckelroll hos oss!
Roi Rekrytering Sverige AB
Redovisningsekonomer

Majemaförlaget producerar och publicerar tryckta och digitala läromedel för FK – åk 6. Vi växer och söker nu en ekonom som kan stötta vår eminenta ekonomichef med löpande bokföring, royaltyhantering och ekonomiadministration. Vill du vara med på resan? Som Ekonom hos oss... får du en bred och varierad roll med stort eget ansvar. Du arbetar med löpande bokföring, hantering av betalningar och bankärenden samt momsredovisning och skattedeklarationer. Rollen innefattar även: Order- och fakturahantering Leverantörs- och kundreskontra Kort- och kvittoredovisning Statistiksammanställningar i Excel Royaltyredovisning och administration kring royaltyutbetalningar Avstämningar, periodiseringar och förberedelser inför bokslut i samarbete med revisor Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta självständigt, har öga för struktur och vill vara en del av ett engagerat team i ett företag med ett viktigt uppdrag. Vi söker dig som... Har erfarenhet av löpande bokföring och ekonomiadministration Har relevant utbildning inom ekonomi/redovisning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Arbetar noggrant och strukturerat samt trivs med varierade arbetsuppgifter. Har förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar Har intresse av att lära dig avtalshantering — tidigare erfarenhet av detta är meriterande men inget krav. Lär känna oss Majema är ett läromedelsförlag med kontor i Nacka strand som utvecklar nytänkande, kreativa läromedel av hög kvalitet. Vi ger ut både digitala och fysiska läromedel för ämnena svenska, engelska och matematik för årskurs 1-6. Hos oss erbjuds du möjlighet att bli en del av ett sammansvetsat lag som präglas av högt engagemang. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön, förmåner och en inspirerande arbetsmiljö. Vi arbetar på kontoret, ej på distans. Vill du bli en del av oss? Varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret, vi tar inte emot någon ansökan via e-post. Urval kommer ske löpande. Men sista ansökningsdag är 31 augusti 2025.  Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Marcus Billström på [email protected]. Välkommen till Majemaförlaget, där du får möjligheten att vara en drivande kraft i vårt arbete med att utveckla framtidens läromedel!

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Bolagsekonom till Sveaviken Property Management
The Finance Family AB
Redovisningsekonomer

Vill du vara med och forma framtidens fastighetsförvaltning i ett bolag där innovation, samarbete och engagemang står i centrum. På Sveaviken PM bygger vi något unikt – ett digitalt ekosystem som revolutionerar hur vi arbetar med fastigheter. Nu söker vi ytterligare en bolagsekonom som vill vara med på vår resa – från tillväxtbolag till branschledande aktör. Vad du kommer att göra I rollen som bolagsekonom får du ett helhetsansvar för redovisning och rapportering inom flera bolag. Rapporteringen sker till Sveaviken PMs kunder, oftast svenska och internationella fastighetskoncerner och fonder. Du kommer att arbeta nära ett engagerat team där vi alla hjälps åt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Löpande bokföring och avstämningar • Månads-, kvartals- och årsbokslut • Rapportering till externa parter • Hantering av moms och skattefrågor • Bidra i arbetet med koncernredovisning Du är trygg i din roll som ekonom och det är meriterande om du har erfarenhet av rapportering, skattehantering och koncernredovisning. Har du erfarenhet av redovisning i fastighetsbolag samt har jobbat med finansiella frågor är det ett stort plus. Du är en lagspelare som gillar att kavla upp ärmarna, ta ansvar och bidra till gruppens resultat. Du trivs i en miljö där förändring är vardag och där du får vara med och påverka. ”Hela bolaget är ett tajt gäng som stöttar varandra. Vi tror på att dela kunskap, utmana gamla arbetssätt och fira våra framgångar tillsammans”, säger Oskar, ekonomichef. Vad vi erbjuder bl a: • En kultur där innovation och samarbete står i fokus • Möjlighet att växa i takt med bolaget • En fantastiskt arbetsplats vid Hammarbybacken 27 • Tillgång till gym, cykelrum och omklädningsrum Här får du vara med och bygga upp något från grunden – och ha kul på vägen! Mer information om Sveaviken PM hittar du på hemsidan: https://sveavikenpm.se/ I denna rekrytering samarbetar Sveaviken PM med The Finance Family. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Maria: Maria Dahl, 0720-393840, [email protected] P.S. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Urval sker löpande. Om Sveaviken PM Sveaviken PM representerar den nya tidens förvaltning och strävar efter en datadriven fastighetsförvaltning som är nytänkande och optimerar fastigheternas värde och hållbarhet. Samtidigt bygger vi en flexibel organisation där varje individ känner delaktighet och bidrar till utvecklingen. Vi är ett fullservicebolag som erbjuder professionell fastighetsförvaltning som kombinerar teknisk expertis med mänsklig erfarenhet och skapar skräddarsydda fastighetslösningar för att underlätta både för fastighetsägare och boende. Med engagemang, kvalitet, nytänkande och hållbarhet som starka värdeord i vår företagskultur, brinner vi för framtidens fastighetsförvaltning!

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service
Eclipse Sverige AB
Redovisningsekonomer

Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbete från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Redovisningsekonom
Sluta Riv Valf & Ops AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en redovisningsekonom till Helsingborgsområdet Tjänst: 80% vikariat Vill du bli en del av framtidens byggbransch och vara med och skapa historia? Vi på Sluta Riv Valf&Ops Ab, det ledande företaget inom byggbranschen som driver förändring och utveckling, söker nu en driven och engagerad redovisningsekonom för ett spännande vikariat. Om rollen Som redovisningsekonom hos oss kommer du att spela en nyckelroll i vår ekonomiavdelning. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara: Löpande bokföring, inklusive hantering av ROT Kund- och leverantörsreskontra Avstämningar Framtagning och inlämning av momsdeklarationer Upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut samt rapportering av dessa Utöver detta kommer du att aktivt bidra till utvecklingen av företagets redovisning och ekonomiska processer. Vem söker vi? Vi söker en noggrann, självgående och lösningsorienterad person som har lätt för att interagera med andra och trivs med att arbeta i mindre företag. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: En relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller gedigen arbetslivserfarenhet inom redovisning God analytisk förmåga Erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete Vana att arbeta med ekonomisystem och Excel Drivkraft och intresse för att aktivt utveckla företagets redovisning Du är en person som älskar att vara en del av förändring och innovation och vill göra skillnad i en spännande och föränderlig bransch. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats där du får vara med och forma framtiden. Hos oss får du: Möjligheten att jobba i ett företag som är ledande i förändringen av byggbranschen En flexibel tjänst på 80% En kultur där engagemang och nytänkande värderas högt Vi söker dig som vill bli ihågkommen som en av de få som var med och drev igenom det stora slaget i byggbranschen. Ansökan Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till Elin Prins på [email protected]. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans forma framtidens byggbransch.

12 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Redovisningsekonom till centrala Uppsala
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren Redovisningsekonom och finns tillgänglig för nytt jobb inom kort? Då vill vi på SJR i Uppsala komma i kontakt med dig. Till vår trevliga kund belägen i centrala Uppsala söker vid dig som kan stötta upp på ekonomiavdelningen nu under sommaren och det kan även bli längre än så. Du bör kunna jobba större delen av sommaren. Uppdraget kan utföras på del eller heltid och antingen kan du fakturera genom eget bolag som underkonsult eller så anställs du av oss. Du får givetvis reda på vilket företag det avser vid kontakt med oss. Ansvarsområden Du kommer få vara stöd till kollegor och hjälpa till med: - Kund- och leverantörsreskontra - Fakturering/inbetalning - Skapa betalningsunderlag/betala fakturor - Löpande bokföring - Upprätta skatte- och momsredovisning - Stämma av balanskonton - SCB-statistik - Bokslutsarbete Lämplig bakgrund Vi ser att du har en högskoleutbildning inom ekonomi alternativt en KY utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha jobbat med redovisning i några år på en ekonomiavdelning eller redovisningsbyrå sam ha goda kunskaper i Excel och vara flytande i svenska och engelska. Personliga egenskaper Som konsult uppskattar vi att du är flexibel, samarbetsvillig och strukturerad. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnéa Järverup. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-13.jpg

12 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Koncernredovisningsekonom till Pronect

Om rollen Är du genuint intresserad av ekonomi och redovisning och vill arbeta i en dynamisk och framåtblickande företagsmiljö? Då är detta tjänsten för dig!  Vi söker en Koncernredovisningsekonom som blir en nyckelspelare och vill bidra till vår fortsatta framgång.  Huvudsakliga arbetsuppgifter - Att upprätta koncernredovisning enligt K3 för såväl den legala som operationella konsolideringen av koncernbolagen. - Att bidra till utveckling och harmonisering av redovisningsprinciper, rutiner och processer. - Att vara stöd till dotterbolagen i redovisnings- och rapporteringsfrågor. - Att delta i månads- och årsbokslut - Att utföra analyser och avstämningar. - Att ansvara för moderbolagets redovisning. Din profil Vi söker dig med akademisk examen eller motsvarande inom ekonomi och några års erfarenhet av koncernredovisning, gärna från större bolag i internationell miljö eller revisionsbyrå. Du har god förståelse för redovisnings- och konsolideringsverktyg, rapporteringssystem och är van användare av Excel. Erfarenhet av förändringsarbete inom ekonomiområdet är meriterande. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har ett digitalt mindset som gör dig nyfiken på nya verktyg och arbetssätt. Vi ser gärna att din personlighet kännetecknas av struktur och självständighet, men att du också trivs i ett socialt och samarbetsorienterat teamklimat. Analytisk förmåga och sinne för detaljer är förstås andra viktiga egenskaper. Erbjudande Hos Pronect får du arbeta i en inkluderande och utvecklingsorienterad miljö med korta beslutsvägar där du har stor möjlighet att påverka din vardag och koncernens ekonomiarbete långsiktigt. Vi erbjuder flexibla arbetsformer och chansen att växa tillsammans med oss samt vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Om Pronect Pronect är en del av Liljedahl Group.  Pronect är en dynamisk och växande koncern med verksamhet i de nordiska och baltiska länderna. Med en decentraliserad affärsmodell har varje dotterbolag friheten att utveckla sin verksamhet med egna strategier och mål med stöd av koncernen.  Vårt mål är att skapa smarta tekniska lösningar för våra kunder med fokus på kvalitet, innovation och hållbarhet. Genom samarbete, kunskapsdelning och ständiga förbättringar skapar vi värde.  Pronect-gruppen består av företagen Ravema, Din Maskin, PLM Group, Addinor, Plamako och Plamex. Läs mer om oss på Pronect Läs mer om oss på Liljedahlgroup Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Pronect med Stella Rekrytering & Ledarskap. Urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Daniel Segerfeldt, 036-35 48 41 eller Christer Johansson, 0393-77 99 95.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Senior Redovisningsekonom vikariat
Stockholm Vatten AB
Redovisningsekonomer

Vill du jobba för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad? Vi är Sveriges största vatten- och avfallsbolag som tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör, både nu och för kommande generationer. Hos oss får du jobba med samhällsviktiga frågor som är viktiga för både människa och miljö. Ta chansen att axla en nyckelroll som senior redovisningsekonom – där ditt arbete verkligen gör skillnad för hela organisationen. ARBETSUPPGIFTER Som senior redovisningsekonom arbetar du övergripande med bokslut, rapportering och skatter. Vi är ett team som tillsammans säkerställer att vår redovisning håller hög kvalitet. Rollen innefattar ansvar för bolagets likviditet och lån inklusive framtagande av budget och prognos för räntor. Du kommer också involveras i vårt CRSD/Taxonomi arbete.  Du blir en del av redovisningsenheten som består av 13 medarbetare, varav fem är redovisningsekonomer. Enheten tillhör ekonomiavdelningen på Stockholm Vatten och Avfall, där även controlling, inköp och juridik ingår totalt cirka 50 medarbetare. Tjänsten är ett vikariat på sex månader med möjlighet till förlängning. Placering är på vårt huvudkontor i Ulvsunda, Bromma.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat innebära följande: • Löpande arbeta och stödja verksamheten i olika redovisningsfrågor, inte sällan kvalificerade redovisningsfrågor inklusive anläggningsredovisning • Utföra beräkningar/analyser kring kapitalkostnader • Analysera balansräkning och ta fram underlag till rapportering • Delta i månad, tertial och årsbokslut • Ansvara för koncernens års och hållbarhetsredovisning • Upprätta finansiella likvidrapporter som efterfrågas av staden • Hålla sig uppdaterad och stödja andra medarbetare i skatt och redovisningsfrågor • Delta och verka för teamets utveckling • Specifika uppdrag, ansvar och uppgifter som tilldelas av närmsta ledare KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har en stark förmåga att arbeta självständigt. Du tar initiativ, driver arbetet framåt och har lätt för att se både detaljer och helhet. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga gör att du kan förklara komplexa samband på ett tydligt sätt, både muntligt och skriftligt. Noggrannhet är en självklarhet för dig, liksom att bidra till en positiv arbetsmiljö. Du trivs i ett öppet klimat där samarbete, engagemang och humor värderas högt. För att kunna tackla rollen söker vi dig som har en gedigen erfarenhet av redovisning, skatt och kunskaper i regelverket K3. Vi vill att du tidigare arbetat med stora ekonomiska flöden och du har stor vana av breda interna kontaktytor.  Vi söker dig med följande bakgrund och erfarenhet: • Högskoleutbildning med inriktning redovisning • Minst 7 års arbetslivserfarenhet inom redovisning och redovisningsprocessens olika delar • Erfarenhet av likvidrapportering i större företag • Goda skattekunskaper • Erfarenhet av att analysera resultat och balansräkning hos stora företag • Erfarenhet från ett ekonomisystem i stora företag • Mycket god kunskap i Excel  Meriterande är om du har kunskaper i ekonomisystemet Agresso, ÖVRIGT Låter det här som en spännande utmaning för dig? Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-06-30. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För ytterligare information om tjänsten kontaktar du rekryterare Naomi Korang på telefon: 0739142383 eller via mejl [email protected]. Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du via Stockholm Vatten & Avfalls kundtjänst på telefon  08-522 120 00.  För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi valt att jobba med rekryteringstester i vår urvalsprocess. Eftersom vi strävar efter en trygg arbetsmiljö och har en samhällsviktig funktion genomför slutkandidater ett drogtest. Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb  Vi ser fram emot din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025