Vårt uppdrag: Vi söker nu en erfaren konsult inom ekonomi för ett deltidsuppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget omfattar två dagar i veckan fram till årsskiftet, med sommaruppehåll under veckorna 28–32. Arbetsuppgifter: Du kommer att stötta kundens ekonomiavdelning med löpande redovisning och månadsbokslut. Kunden använder affärssystemet Monitor G5. Vi söker därför dig som har arbetat i systemet tidigare och känner dig trygg i dina bokslutskunskaper. Din bakgrund: Vi söker dig som har: - Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, särskilt månadsbokslut - Tidigare arbetat i Monitor G5 - Möjlighet att arbeta två dagar per vecka - Tillgänglighet omgående Sammanfattning av uppdrag: Start: Så snart som möjligt Omfattning: 2 dagar per vecka Period: Till och med 31 december 2025 Plats: Sundbyberg Semesteruppehåll: Vecka 28–32 Låter det intressant? Hör gärna av dig med en kort presentation och uppdaterat CV – vi intervjuar löpande! Om oss: Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt. Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.
Har du erfarenhet av utländsk fakturering och momshantering? Vill du anta en ansvarstagande roll i ett familjärt bolag? Då kan denna roll vara något för dig! Vi på Vindex är just nu på jakt efter en Ekonomiansvarig till vår kund. Rekryteringsprocessen sköts i sin helhet av oss på Vindex, medan anställning erbjuds direkt hos kunden. Som Ekonomiansvarig i det här bolaget erbjuds du en varierad roll där du får möjlighet att påverka! Placering: Centrala Stockholm Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande redovisning Svensk och internationell fakturering och momshantering Bokslutsarbete Lönehantering Kontinuerlig dialog med extern byrå Bidra till effektivisering och utveckling av processer och rutiner Förekommande ad hoc-uppgifter Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och flera års arbetslivserfarenhet i en ansvarstagande roll inom ekonomi. Vi värdesätter din gedigna redovisningskompetens och dina kunskaper inom utländsk fakturering och momshantering. Dessutom kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Som person är du serviceminded och öppensinnad. Du arbetar självständigt, samtidigt som du har ett flexibelt förhållningssätt. Utöver det kommer du gärna med kreativa idéer som bidrar till utveckling och effektivisering inom ditt område! Ansökan Kan den här rollen vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer SOLIEA2935. Vid frågor om processen, kontakta ansvariga rekryterare Sofia Johansson ([email protected], 070-541 18 77), eller Lisa Nyström ([email protected], 070-414 50 20). Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Om Vindex Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Vill du arbeta i en bred och varierad roll med fokus på ekonomi, redovisning och finansadministration? SJR tillsätter nu en Redovisningsekonom till vår kund, en samhällsviktig organisation som arbetar med statlig tjänstepension och kapitalförvaltning med kontor i centrala Stockholm. Här får du möjlighet att bidra till en trygg framtid för över 900 000 medlemmar, i en miljö som präglas av samarbete, öppenhet och långsiktighet. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader med start i mitten av augusti, och för rätt person finns goda möjligheter att erbjudas en direktanställning hos vår kund därefter (hyrköp). Om tjänsten I denna roll arbetar du brett inom ekonomi och finans, med ansvar för såväl löpande redovisning som administration kopplad till kapitalförvaltning och försäkringsrörelse. Du blir en del av ett mindre team där alla bidrar till helheten, och får en viktig roll i att säkerställa korrekt hantering av stora finansiella flöden. Ansvarsområden Finansadministration: - Kontroll och betalningar av finansiella transaktioner (ex. värdepapper, valutaaffärer) - Avstämningar av likvid och huvudbok relaterad till kapitalförvaltningen - Arbete i SimCorp Dimension Ekonomi och redovisning: - Löpande bokföring och huvudboksavstämningar - Delaktighet i månadsbokslut - Leverantörsfakturahantering (registrering och betalning) - Hantering av transaktioner och avstämningar kopplat till försäkringsrörelse - Arbete i Hogia Ekonomi och Approval Övrig administration: - Post- och arkivhantering - Kontaktperson mot vissa leverantörer Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och flerårig erfarenhet av redovisningsarbete. Du har god förståelse för ekonomiska flöden och avstämningsarbete samt vana av att arbeta i olika ekonomisystem. Det är meriterande om du har erfarenhet från finans- eller försäkringsverksamhet. Du kommunicerar flytande på svenska i tal & skrift. Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är ansvarstagande och självgående, med en hög grad av noggrannhet – särskilt när det gäller hantering av stora belopp. Du är prestigelös och hjälpsam, och ser det som naturligt att bidra där det behövs. Du har även lätt för att arbeta i mindre team och trivs i en vardag där du får ta eget ansvar i en dynamisk miljö. Vad erbjuder vi Hos vår kund får du arbeta i en trygg och långsiktig organisation med stort samhällsansvar. Dem erbjuder flexibla arbetsvillkor med möjlighet till hybridarbete, moderna lokaler i centrala Stockholm och en arbetsmiljö där samarbete och gemensamma mål står i fokus. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-10. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_iStock-1181253058-scaled.jpg
Till börsnoterat bolag i förändringsfas söker vi nu en trygg och självgående Group Financial Controller. Initialt som interimslösning men med möjlighet till fast anställning, så vi ser helst att du är öppen och intresserad av det. Var? Söder om Stockholm När? Juli/Augusti 2025 Anställningsform? Konsultuppdrag alternativt Hyrrekrytering via Delta Consulting Om vår kund Bolaget består idag av ett holdingbolag samt några operativa dotterbolag med verksamhet i norden. Rollen innebär ett helhetsansvar för redovisning och konsolidering – med tyngdpunkt på redovisning, men med viktiga inslag av koncernrapportering och börsrelaterade processer. Du rapporterar till CFO och har en central roll i ett bolag som står inför nästa tillväxtfas. Exempel på ansvarsområden: Bokslut och konsolidering på månads-, kvartals- och årsbasis Intern och extern rapportering, inklusive till börsen och revisorer Ansvar för årsredovisningar, deklarationer och legala rapporter Delta i förbättringsarbete av processer och rutiner Systemadministration i Aaro Vi söker dig som: Har över 5 års erfarenhet av redovisning, gärna i koncernmiljö Är trygg i bokslutsarbete och har god förståelse för IFRS och börsrapportering Har god systemvana Arbetar självständigt, strukturerat och lösningsorienterat Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] eller 072-221 94 19. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.
Vill du vara med på vår resa? Som den ledande mobilitetspartnern i Norden arbetar vi kontinuerligt med att utveckla nya mobilitetslösningar som underlättar din vardag. Genom att kombinera erfarenhet av parkeringstjänster med vår banbrytande kunskap om bildelning – utvecklar vi omfattande laddningsverk för elbilar, effektiva mobilitetshubbar, nya digitala tjänster och fortsätter utöka vår flotta av elfordon. Om jobbet Vill du bli en del av ett engagerat och professionellt team inom redovisning? Aimo Park söker nu en Senior Redovisningsekonom som vill bidra till högkvalitativ ekonomisk redovisning och vara en nyckelspelare i bolagets finansiella processer. Som Senior Redovisningsekonom kommer du att säkerställa att redovisningen håller hög kvalitet och uppfyller både externa och interna krav, samtidigt som du arbetar med att förbättra grundprocesser och bokslutsarbete. Rollen innebär både självständigt arbete och en aktiv roll i teamet. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med: Moms- och skattedeklarationer Lönerelaterad bokföring, inklusive reservering av personalrelaterade kostnader Granskning av leverantörsfakturor och kontering Reservering av kostnader och intäkter Aktivering och nedskrivning av anläggningstillgångar, inklusive impairment Balanskontoavstämningar Rapportering av legal finansiell information till moderbolag och myndigheter, inklusive sammanställning av årsredovisningar Attestering av utbetalningar Driva och delta i ekonomirelaterade projekt med fokus på automatisering Om dig Vi söker dig som har: Relevant akademisk eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi Minst fem års erfarenhet av redovisning Mycket goda kunskaper inom bokföring, moms och beskattning Erfarenhet av att planera och strukturera arbetsuppgifter Intresse för system och vana att arbeta i Office-paketet, särskilt Excel Förmåga att analysera och lösa problem samt arbeta målinriktat och självständigt För rollen krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Som person är du noggrann, analytisk och driven. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och har en hög servicegrad, både internt och externt. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och prestigelös. Om oss Vi vill forma hur människor och produkter förflyttar sig. Genom att jobba med miljövänliga innovationer kan vi påskynda övergången till hållbara mobilitetslösningar med fokus på våra huvudkoncept: Aimo Park, Aimo Share och Aimo Charge. Vi använder den snabba tekniska utvecklingen för att fortsätta vara en central del i att skapa smartare städer och blomstrande landsbygdsområden, samtidigt som vi erbjuder tillgängliga mobilitetslösningar som sömlöst kan integreras i våra dagliga liv. Vi finns i Sverige, Norge och Finland med huvudkontor i Stockholm.
Har du några års erfarenhet av redovisning och ekonomi och vill utvecklas inom området? Vi på Adecco söker nu drivna och noggranna redovisningsekonomer till framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg. Om tjänsten Som Redovisningsekonom kan din vardag komma att variera något beroende på vilket bolag ditt uppdrag utförs på men till stor del består dina arbetsuppgifter av löpande bokföring och bokslut. Du kommer arbeta hos våra kunder runtom i Göteborg. I din roll som Redovisningsekonom kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära: • Löpande redovisning och momsrapportering. • Avstämningar och periodiseringar. • Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning. • Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer. • Förberedning, analys och underhåll av skattregister och inkomstdeklarationer. • Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer. • Framtagning och distribution av finansiella rapporter. • Övriga arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. Du bör ha tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta med redovisning, dels med det löpande arbetet och dels med bokslut. Vidare ser vi att du har god erfarenhet av att arbeta i officepaketet, särskillt Excel. Vi ser även att du behärskar svenska så väl som engelska flytande i tal och skrift. Har du även arbetat med SAP och Qlikview är detta meriterande, samt om du har arbetat inom ett stort internationellt bolag. Som person ser vi att du trivs i en drivande roll där du får ta ansvar. Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter. Vidare är du prestigelös, flexibel och brinner för att göra ett bra arbete. Viktigt för tjänsten är att du: • Besitter en god allmän datorvana, i synnerhet Excel och har erfarenhet från olika ekonomisystem. • Har en högskoleutbildning inom ekonomi. • Behärskar såväl engelska som svenska i både tal och skrift. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Är du en erfaren redovisningsekonom som söker en ny utmaning i en stabil och förtroendefull miljö? Vill du arbeta brett med redovisning från ax till limpa och vara en nyckelperson i ett växande Family Office? Då kan detta vara rätt roll för dig. OM TJÄNSTEN Hos Boye Advisory får du en nyckelroll i ett växande Family Office där din erfarenhet värderas högt. Du arbetar nära beslutsfattare och hanterar avancerade ekonomiska upplägg med möjlighet att påverka processer och rutiner. Vi söker nu en redovisningsekonom för direktanställning till vårt kontor i centrala Stockholm. Här blir du en viktig del av ett mindre team med hög kompetens och stort engagemang. Rollen innebär ett helhetsansvar för redovisningen i flera bolag, vilket kräver både integritet och affärsmässighet. Boye Advisory är en del av SEB och erbjuder rådgivning samt finansiell administration till ägarledda bolag och privatpersoner. Arbetsmiljön präglas av förtroende, flexibilitet och långsiktighet – och du får arbeta i en familjär miljö. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta med redovisningen för flertalet kunder, vilket även innefattar att lära sig deras beteende, ansvara för och säkerställa arbetet kring fakturor, betalningar, avstämningar, rapportering, etc. Utöver att sköta redovisningen kommer ditt servicetänk spela roll, då du hela tiden ska ligga steget före och vara beredd att kliva in. I rollen kommer du bland annat att hantera: * Löpande redovisning och bokföring * Självständigt upprätta årsbokslut och årsredovisningar * Moms- och inkomstdeklarationer * Avstämningar och rapportering * Hantering av kund- och leverantörsreskontra * Proaktiv rådgivning och service gentemot kunder VI SÖKER DIG SOM * Har erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna från redovisningsbyrå. * Är trygg i hela bokslutsprocessen och van att arbeta självständigt. * Har god systemvana, särskilt i Excel och Fortnox. * Talar och skriver obehindrat på svenska, och har goda kunskaper i engelska. * Vi ser det som positivt om du ett intresse för eller erfarenhet av aktier och investeringar. * Har hög integritet och trivs i en roll med stort ansvar. Som person är du noggrann, lösningsorienterad och kommunikativ. Du har ett naturligt servicetänk och trivs i en roll där du får vara både operativ och rådgivande. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Noggrann - Kommunikativ - Problemlösande - Flexibel - Service-minded Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Boye Advisory är ett Family Office som agerar rådgivare och hanterar finansiell administration för deras kunder och bolag.
Har du ett skarpt öga för redovisning och vill arbeta i en av Nordens största koncerner inom kollektivtrafik med 15 000 medarbetare, och13bn i omsättning? Hos oss får du chansen att arbeta i en framtidsbransch där din kompetens gör verklig skillnad. Du ingår i Nobinas SSC som består avdelningarna AP, AR, Cash Management, Accounting och Fixed assets, robotics. SSC:et har 24 medarbetare. Om tjänsten Som Accounting Lead för Norge ansvarar du för redovisning och finansiell rapportering för segment Norge (flertalet legala enheter). Du ingår i accounting och fixed assets teamet i SSC-teamet på huvudkontoret i Solna och rapporterar till SSC´s redovisningschef. I din roll ansvarar och säkerställer du kvalitet i bokslut, analys och rapportering i enlighet med både externa regelverk och interna riktlinjer. För att lyckas i tjänsten har du god kännedom om lokal redovisning och koncernmässiga redovisningsprinciper, inklusive IFRS, och du trivs i en miljö där du både får vara operativt aktiv och bidra till utveckling. Du är en viktig samarbetspartner till såväl bolagen samt koncernredovisningsavdelningen, och fungerar som rådgivare inom redovisning och processutveckling. Rollen innebär ett operativt helhetsansvar och nära kontakt med olika intressenter inom koncernen, därför är det viktigt att du känner dig trygg i att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska. Din vardag Du leder månads-, kvartals- och årsbokslut för de legala enheter du ansvarar för. Du säkerställer att redovisningen uppfyller legala och interna krav, hanterar moms, skatt, bokslutsprocesser och driver förbättringsarbete kring interna kontroller och rapportflöden. Ansvara för årsredovisningar, skattedeklarationer och grupprapportering Säkerställa att redovisningen är i enlighet med lokala och IFRS-standarder Löpande redovisning Genomföra balanskontoavstämningar och analyser Kontroll på balansräkningen Ansvara och planera revisioner Säkerställa efterlevnad av redovisning regler, skatt, moms Om dig Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning inom ekonomi eller redovisning och minst fem års arbetslivserfarenhet inom redovisning på ett Shared Service Center med både svenska och norska legala enheter där du tidigare arbetat med skatterapportering och moms. Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och affärsfokuserad. Du trivs i en miljö där samarbete står i fokus och bidrar gärna till teamets gemensamma framgång samtidigt som du är självgående och tar ansvar för dina egna uppgifter. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att leverera vårt resenärslöfte. Vi arbetar med löpande urval – varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Har du ett skarpt öga för redovisning och vill arbeta i en av Nordens största koncerner inom kollektivtrafik med 15 000 medarbetare, och13bn i omsättning? Hos oss får du chansen att arbeta i en framtidsbransch där din kompetens gör verklig skillnad. Du ingår i Nobinas SSC som består avdelningarna AP, AR, Cash Management, Accounting och Fixed assets, robotics. SSC:et har 24 medarbetare. Om tjänsten Som Accounting Lead för Finland ansvarar du för redovisning och finansiell rapportering för segment Finland (flertalet legala enheter). Du ingår i accounting och fixed assets teamet i SSC-teamet på huvudkontoret i Solna och rapporterar till SSC´s redovisningschef. I din roll ansvarar och säkerställer du kvalitet i bokslut, analys och rapportering i enlighet med både externa regelverk och interna riktlinjer. För att lyckas i tjänsten har du god kännedom om lokal redovisning och koncernmässiga redovisningsprinciper, inklusive IFRS, och du trivs i en miljö där du både får vara operativt aktiv och bidra till utveckling. Du är en viktig samarbetspartner till såväl bolagen samt koncernredovisningsavdelningen, och fungerar som rådgivare inom redovisning och processutveckling. Rollen innebär ett operativt helhetsansvar och nära kontakt med olika intressenter inom koncernen, därför är det viktigt att du känner dig trygg i att kommunicera i både tal och skrift på finska, svenska och engelska. Din vardag Du leder månads-, kvartals- och årsbokslut för de legala enheter du ansvarar för. Du säkerställer att redovisningen uppfyller legala och interna krav, hanterar moms, skatt, bokslutsprocesser och driver förbättringsarbete kring interna kontroller och rapportflöden. Ansvara för årsredovisningar, skattedeklarationer och grupprapportering Säkerställa att redovisningen är i enlighet med lokala och IFRS-standarder Löpande redovisning Genomföra balanskontoavstämningar och analyser Kontroll på balansräkningen Ansvara och planera revisioner Säkerställa efterlevnad av redovisning regler, skatt, moms Om dig Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning inom ekonomi eller redovisning och minst fem års arbetslivserfarenhet inom redovisning på ett Shared Service Center med både svenska och finska legala enheter där du tidigare arbetat med skatterapportering och moms. Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och affärsfokuserad. Du trivs i en miljö där samarbete står i fokus och bidrar gärna till teamets gemensamma framgång samtidigt som du är självgående och tar ansvar för dina egna uppgifter. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att leverera vårt resenärslöfte. Vi arbetar med löpande urval – varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Redovisningsekonom till Ystads teater Ystads Teater är en samtida och levande mötesplats i en kulturhistoriskt unik miljö. Med ca 200 evenemang och nära 45 000 besökare per år är vi en viktig motor i regionens kulturliv och besöksnäring. Vi är även en nära partner till lokala kultur- förenings- och näringslivet samt ett viktigt stopp för nationella turnéproduktioner. Här samverkar en rik historia med innovation, service och meningsfulla upplevelser. Med utgångspunkt i vår starka position bedriver vi nu ett spännande utvecklingsarbete för att möta dagens och morgondagens krav från besökare, bransch och ägare. Vi är ett kommunägt bolag och ingår i kommunkoncernen Ytornet med ett tydligt ägardirektiv: att vara en dynamisk mötesplats för scenkonst, konserter och kultur i alla dess former. Bolaget är även medlem i Svensk Scenkonst och Svensk Live. NU söker vi dig som vill vara en del av vår organisation – där professionalism, passion och ett varmt välkomnande går hand i hand. Ystads Teater AB söker en redovisningsekonom med övergripande administrativt ansvar. Tjänsten innebär ett självständigt och ansvarsfullt arbete där du har det samlade ansvaret för bolagets ekonomi och administrativa processer. Du blir en nyckelperson i organisationen och arbetar nära både verksamheten och VD. Arbetsuppgifter I rollen ansvarar du för hela det operativa ekonomiarbetet, från löpande redovisning till budget, prognoser, inkomstdeklaration och upprättande av tertial- och årsbokslut. Du tar fram ekonomiska analyser och nyckeltal samt förser VD, bolags- och koncernstyrelse med relevanta rapporter och beslutsunderlag. Du säkerställer att redovisningen uppfyller såväl lagkrav som kommunala riktlinjer. Utöver det ekonomiska arbetet har du ett brett administrativt ansvar. Du utvecklar och kvalitetssäkrar internkontroll, rutiner och system, med målet att stärka struktur och tydliga arbetssätt utifrån verksamhetens behov. För att lyckas i rollen ser vi att du är självständig, noggrann och har förmåga att både ta egna initiativ och samarbeta. Du är analytisk och lösningsorienterad med en naturlig vilja att förstå samband, se möjligheter och hitta förbättringar. Du är kommunikativ och har ett driv och engagemang som smittar av sig. Vi är en medelstor organisation och du blir en del av bolagets högsta ledning. Här får du en viktig funktion i att stötta hela organisationen, som präglas av breda roller, nära samarbete och ibland gränsöverskridande arbetsuppgifter. En prestigelös inställning och vilja att hjälpa till där det behövs är avgörande för att lyckas i rollen. Kvalifikationer Vi söker dig som har Högskoleutbildning som redovisningsekonom, eller annan relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig Flera års erfarenhet av att självständigt ha upprättat bokslut och hanterat skatte- och momsfrågor Dokumenterad, flerårig erfarenhet av ekonomiskt och administrativt arbete inom bolag Meriterande Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom kultur/event/besöksnäring Erfarenhet av arbete i politiskt styrd verksamhet Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och hur väl du matchar rollen utifrån dina egenskaper och förmågor. Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid (kan diskuteras). Ystads teater tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan – vi intervjuar löpande!
Välj ett jobb för att visa detaljer