Redovisningsekonom - konsultrekrytering
The Finance Family AB
Redovisningsekonomer

Nu söker vi en redovisningsekonom för omedelbar start till vår kund i Sundbyberg. Företaget är en start up som verkar internationellt inom teknikutveckling. Bolaget verkar inom en koncern som är noterad på Stockholmsbörsen. Kunden ser gärna att du som konsult börjar omgående ca 3 dagar per vecka och om det sedan känns bra från båda håll är ambitionen sedan en heltidsanställning efter en period som inhyrd konsult. Man arbetar i Fortnox och arbetsuppgifterna består áv följande: • Löpande bokföring • Fakturering • Delaktig i månadsbokslut tillsammans med CFO i koncernen • Delaktig i prognosarbete • Hantera lageravstämning • Hantera reseräkningar • Viss HR administration, t ex reseräkningar • Viss kontorsservice Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har minst 2-5 års arbetslivserfarenhet som Redovisningsekonom. Du har god systemvana och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Då är du varmt välkommen med din ansökan! Har du några frågor kontaktar du: Patrik Kvarnlind, 0738-581010, [email protected]

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Är du en erfaren redovisningsekonom som söker nya utmaningar?
Swedavia AB
Redovisningsekonomer

Hos oss får du chansen att utvecklas, ta ansvar och bidra i en ekonomifunktion med en central och viktig roll i företaget. Här blir du en del av ett engagerat och kunnigt team som värdesätter samarbete, kvalitet och ständiga förbättringar. Ekonomisupport är en viktig del av Swedavias ekonomifunktion och består av fyra specialistområden: Leverantörsreskontra, Kundreskontra & Fakturering, Trafikfakturering samt Redovisning. Tillsammans skapar vi struktur, tillförlitlighet och ekonomisk kvalitet som möjliggör att vi når våra mål och fortsätter utveckla våra flygplatser. Vad innebär rollen? Vi söker nu en erfaren och noggrann redovisningsekonom till vår redovisningsavdelning. Vi ansvarar för redovisningsarbetet i hela dess omfattning med ansvar för allt från den löpande redovisningen till koncernens årsbokslut. I rollen ingår också att ge löpande stöd till verksamheten i frågor som rör det ekonomiadministrativa regelverket samt att samverka med controllerfunktion, projektledare, finansavdelning med flera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Löpande redovisning i moderbolaget Ansvara för genomförande och upprättande av månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut för ett antal mindre bolag samt till viss del i moderbolaget Löpande redovisning i moderbolaget Ansvara för genomförande och upprättande av moms- och inkomstdeklarationer för ett antal mindre bolag Utföra balansavstämningar för moderbolaget Arbeta med notapparaten i koncernens årsbokslut, tillsammans med koncernredovisningsavdelningen Delta i arbetet med anläggningsredovisning, exempelvis aktivering av investeringsprojekt samt uppföljning av anläggningstillgångar månads- och kvartalsvis Implementering av nya redovisningsregler, rutiner och arbetssätt Vem är du? Vi söker dig som har: Civilekonomutbildning eller motsvarande kompetens Flera års erfarenhet av upprättande av bokslut, moms och inkomstdeklarationer i större bolag Mycket goda kunskaper i Officepaketet, inkl. Excel och är van att arbeta i olika affärssystem (meriterande om du har erfarenhet av IFS) God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift Du tycker om att arbeta självständigt och strukturerat, med en god analytisk förmåga. Som person är du kommunikativ och lösningsorienterad, med en prestigelös inställning som främjar gott samarbete. Du är nyfiken och ser utvecklingsarbete som en naturlig del av din roll, samtidigt som du är trygg i att hantera förändringar och implementera nya rutiner på ett professionellt sätt. Vad erbjuder vi dig? Välkommen till ett team där engagemang, samarbete och utveckling står i centrum. Hos oss blir du en viktig del av en inkluderande kultur där vi stöttar varandra, delar kunskap och tillsammans skapar ekonomisk kvalitet i världsklass. Vill du växa med oss och vara med på resan framåt? Då är du varmt välkommen till Swedavia! Visste du att på Swedavia får du bidrag till din arbetsresa om du åker kollektivt, elbil, cykel eller tillsammans med en kollega? Du har också möjlighet att semesterväxla och byta bort din semesterersättning mot lediga dagar. Du kan läsa mer om våra förmåner på Förmåner | Om Swedavia Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta, [email protected] Sista ansökningsdag är den 29 juni, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag! Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

10 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Redovisningsekonom till svenska kyrkan Malmö
Mpya Finance AB
Redovisningsekonomer

För att förstärka ekonomiavdelningen söker vi nu en person med gedigen redovisningskompetens och ett genuint intresse för området. Svenska kyrkan Malmö består av sex församlingar och 22 kyrkor. Hos oss erbjuds du goda möjligheter till professionell utveckling i en verksamhet med tydligt syfte och samhällsengagemang, samtidigt som vi värnar om balans mellan arbete och fritid. Ekonomiavdelningen består av 7 medarbetare, du rapporterar till ekonomichef Malin – en lyhörd och empatisk ledare som ger stort förtroende och frihet under ansvar. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Malmö. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Löpande bokföring och avstämningar Månads-, tertial- och årsbokslut Årsredovisningsarbete med fokus främst på noter Projektredovisning Bidra till förbättring och utveckling av processer och rutiner inom redovisning Upprätta inkomst-, moms- och arbetsgivardeklarationer Kontakt med myndigheter, bank, revisorer samt övriga intressenter inom området Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter God kunskap inom redovisning och aktuell lagstiftning Erfarenhet från större organisation med K3 regelverk Vana vid ekonomisystem och goda kunskaper i Excel God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift Som person är du: Strukturerad, noggrann och lösningsorienterad. Du trivs med ansvar, har ett gott öga för detaljer och gillar att arbeta både självständigt och i team. Du tycker att det är roligt att förbättra och effektivisera processer. Hur gör jag nu? I den här rekryteringen samarbetar Svenska kyrkan Malmö med Mpya Finance. Du ansöker på mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor? Kontakta gärna: Amelie Rijpma, 0709–96 61 76 | [email protected] Kristina Bennet, 0703–75 50 75 | [email protected]

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Ekonom

Om oss Samordningsförbundet Östra Södertörn möjliggör samordnade rehabiliteringsinsatser för personer som behöver stöd från flera myndigheter. Målet är att fler ska kunna nå arbete, studier eller stärkt egenmakt. Våra medlemmar är kommunerna Haninge, Tyresö och Nynäshamn, Region Stockholm, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du är med och bidrar till att fler människor får stöd att komma vidare i livet. Vi är en liten organisation med stort engagemang, där samverkan, kunskap, innovation och respekt är våra ledord. Vi värdesätter en god arbetsmiljö och erbjuder både friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, samt möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer på: www.samordningsforbundetostrasodertorn.se Om tjänsten Som ekonom hos oss har du en nyckelroll i en liten och engagerad organisation där arbetet är både självständigt och varierat. Du ansvarar för förbundets ekonomi i stort och smått – från löpande bokföring till kontakt med revisorer och budgetarbete – och bidrar med din kompetens till en trygg och välfungerande verksamhet. I rollen ingår även att du självständigt genomför bokslut och ansvarar för rapporteringen kopplad till detta. Hos oss råder en öppen-dörr-mentalitet, vilket innebär att vi hjälps åt med stort och smått, och att du ibland får frågor som inte nödvändigtvis rör ekonomi – det kräver ett prestigelöst och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du arbetar nära förbundschefen och stöttar även vid t.ex. styrelsemöten. Du har också kontakt med våra sex samordningsförbund i länet samt med ESF-rådet. Exempel på arbetsuppgifter: Löpande bokföring, fakturering och hantering av leverantörsfakturor Budgetarbete, uppföljning och rapportering Avstämningar, bokslut och kontakt med revisor Inrapportering till ESF-rådet och pensionsbolag Deklarationer och momsredovisning Hantering av avtal, inköp och arkivering Stöd vid styrelsemöten och i verksamhetsplanering Kontaktperson för frågor som rör ekonomisystem och processer Kvalifikationer och kompetens Vi söker dig som: Är gymnasieekonom med flera års erfarenhet, eller högskoleutbildad ekonom Har goda kunskaper i bokföring, bokslut, moms, deklaration och arbetsgivaravgifter Är kommunikativ, hjälpsam och förstår vikten av tydlig återkoppling Har mycket god förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar Har erfarenhet av ekonomisystem – gärna Agresso och Proceedo Är strukturerad, noggrann och har god förståelse för projektlogik och offentlig sektor Behärskar Excel väl och har lätt för att lära dig nya digitala verktyg Meriterande är erfarenhet av ekonomiarbete inom ESF-projekt eller samordningsförbund. Personliga egenskaper Du är trygg, prestigelös och nyfiken. Du gillar att ha ordning och reda, men är samtidigt flexibel när det behövs. Du har ett vänligt och lösningsorienterat förhållningssätt, bidrar till trivsel och är en självklar lagspelare i ett litet team där vi stöttar varandra. Anställningsform och omfattning Tjänsten är på heltid och kan utformas som en tidsbegränsad projektanställning eller tillsvidare, beroende på din nuvarande anställning. Tjänsten är placerad i Haninge. Rekrytering sker löpande – varmt välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

9 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Redovisningsansvarig till Vartex AB i Malmö
Mpya Finance AB
Redovisningsekonomer

Nu finns en fin chans att, tillsammans med Finance Manager, få vara med och bygga upp ekonomiavdelningen på ett bolag som befinner sig på en mycket spännande expansionsresa. Vartex, en del av WeSports, söker nu efter dig som redovisningsansvarig och du är efterlängtad! Detta är en ny roll, som du bygger upp tillsammans med Finance Manager, som du också rapporterar till. Tjänsten är belägen på kontoret i centrala Malmö och du blir en del av ett ambitiöst och kompetent team om totalt fem personer inom ekonomi. På Vartex får man mandat att förändra och effektivisera. Man jobbar nära där besluten tas, och är högst delaktig i dem, i en bred roll med många kontaktytor. Dina huvudsakliga ansvarsområden är följande: Ansvar för att utföra och äga processen kring månads- och årsbokslut Löpande redovisning Ansvar för korrekt rapportering, både till koncernen samt externt Upprättande av deklarationer och årsredovisningar Primär kontaktperson revisorer Effektivisera processer och rutiner Säkerställa efterlevnad av redovisningsregler och koncernens krav Leda och coacha två ekonomiassistenter Har vi fångat ditt intresse? För att trivas i rollen ser vi att du har gedigen erfarenhet inom redovisning och är trygg och självgående i hela bokslutsprocessen. Du är van att ha helhetsansvaret för redovisningen och att leda ekonomiassistenter i deras arbete. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 5-7 års erfarenhet som redovisningsekonom. Som person är du nyfiken, driven och noggrann, och du har erfarenhet av e-handel eller retail och därmed lagerredovisning. Du är en teamplayer och motiveras av att nå resultat, tillsammans med teamet. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Vartex med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 0706-555730, [email protected] alternativt Kristina Bennet på tel. 0703-755075, [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Senior Redovisningsekonom till Infralogistics, Göteborg
Jerrie AB
Redovisningsekonomer

Infralogistics EQ AB är ett servicecenter inom ILAB som erbjuder kvalificerade tjänster inom bla ekonomi, IT, HR och administration. ILAB är en koncern bestående av flera bolag inom infrastruktur. Infralogistic EQ AB har erfarenhet av att leverera skräddarsydda lösningar som optimerar koncernens verksamhet och frigör resurser för kärnverksamheten. Vårt mål är att vara en pålitlig och flexibel partner för ILAB och bidra till deras framgång. Vi strävar efter att skapa långsiktiga relationer baserade på förtroende, transparens och samarbete. I denna roll som senior redovisningsekonom kommer du att spela en viktig roll på vår ekonomiavdelning och vara vår specialist inom redovisning. Du kommer ingå i vårt härliga ekonomiteam som idag består av 19 medarbetare. Vi är ett växande ekonomibolag inom koncernen som i dagsläget sköter och stöttar, helt eller delvis, ekonomin för våra bolag inom koncernen. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: Löpande redovisning, kontoavstämningar och analyser Moms- och skattedeklarationer Månads- och årsbokslut Årsredovisningar enligt K3, kassaflödesanalyser och inkomstdeklarationer Koncernrapportering inkl. avstämning av koncerninterna transaktioner Stödja verksamheten i redovisningsfrågor Delta och driva utveckling av processer och rutiner Vem är du? En trygg och erfaren redovisningsekonom som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du jobbar självständigt med månad- och årsbokslut och har god kunskap i K3-regelverket, redovisning kopplat till Holdningbolag samt håller dig nyfiket up-to-date gällande lagar och regler kopplat till redovisning och skatt. Du är strukturerad, noggrann och analytisk och har erfarenhet av att utveckla och effektivisera processer. Vi jobbar främst i systemet Visma.Net och ser gärna att du har god systemvana från detta ERP system och att du känner dig trygg i Excel. Svenska och engelska är ett krav i både tal och skrift. Vi ser gärna att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta och dela med dig av din kunskap till kollegorna. Vad vi erbjuder En stimulerande arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att ta stort ansvar i din roll som senior redovisningsekonom. Hos oss får man vara med och påverka och skapa rutiner och bygga stabiliteten för framtiden. Möjlighet att jobba i ett företag med korta beslutsvägar och med en prestigelös atmosfär. Du kommer till ett härligt team som stöttar och hjälper varandra i vardagen och du hittar oss i moderna lokaler på Importgatan, Hisings-Backa. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta bygga en framgångsrik ekonomiavdelning! Ansökan Låter det som rätt tjänst för dig? Då ser vi fram emot ditt cv samt personligt brev. I den här rekryteringen samarbetar Infralogistic EQ med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist på 0723 33 88 26, [email protected]

9 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Senior Redovisningsekonom med fokus på anläggningstillgångar

Är du en erfaren redovisningsekonom som vill leda och utveckla redovisningen av anläggningstillgångar i en innovativ och engagerad organisation? Då är detta tjänsten för dig! Om oss  Som Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner är vi med och formar framtiden. Genom banbrytande forskning och utveckling hjälper vi svenska företag att växa, stärka sin konkurrenskraft och möta morgondagens utmaningar – redan idag. Hos oss möts expertis och nyfikenhet i en dynamisk miljö där innovation står i centrum. Om rollen  Vi söker en erfaren och driven senior redovisningsekonom som ska leda och utveckla redovisningen av anläggningstillgångar inom vår koncern. Rollen innebär att du kommer att arbeta med finansiell rapportering, översyn av redovisningsprocesser och implementering av förbättringar i enlighet med god redovisningssed och IFRS. Du kommer även att fungera som en expert inom enheten och vara den främsta kontaktpunkten för frågor från verksamheten. Placeringsort för tjänsten är i Göteborg. Vi tillämpar hybridarbete och de flesta medarbetare delar sin tid mellan kontoret och hemarbetsplatsen. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Utveckla redovisningen för materiella och immateriella tillgångar samt ta fram instruktioner och riktlinjer. Leda redovisningsrelaterade projekt kopplade till anläggningstillgångar. Genomföra processöversyn från investeringsbeslut till aktivering och avskrivning. Säkerställa korrekt hantering av bidragsfinansierade projekt och föreslå förbättringar i systemstöd. Vara expertstöd och huvudkontakt inom området, samt delta i relevanta forum. Ansvara för löpande redovisning, kontoavstämningar och bokslutsarbete (månad, kvartal, år). Ansvara för rapportering och bistå vid årsredovisningar, uppföljning och analyser. Delta vid interna och externa revisioner samt hålla dig uppdaterad inom redovisningsområdet. Vem är du? Du trivs i en social roll med många kontaktytor och är både kommunikativ och samarbetsinriktad. Med stark analytisk förmåga och sinne för detaljer kan du växla mellan helhetsperspektiv och detaljfokus. Du arbetar strukturerat och kvalitetsmedvetet, är självgående och tar gärna egna initiativ. Som lagspelare bidrar du till ett positivt och lösningsfokuserat arbetsklimat. Krav för tjänsten: Relevant akademisk examen inom ekonomi med fokus på redovisning.  Minst 5 års erfarenhet av redovisning, gärna med fokus på anläggningstillgångar. God kunskap om IFRS och svenska redovisningsstandards. Erfarenhet av projektledning och processutveckling. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.  Är vi rätt för varandra?  På redovisningsenheten är vi mer än siffror – vi är en strategisk partner som driver utveckling och stöttar verksamheten. Här värdesätter vi självledarskap, där du tar ansvar och agerar proaktivt.  Vi bygger vår kultur på tillit, där frihet under ansvar är en självklarhet. Med nyfikenhet som drivkraft söker vi ständigt nya sätt att förbättra och skapa insikter som gör verklig skillnad. Samarbete är centralt – vi arbetar nära varandra och med andra delar av organisationen i en öppen och prestigelös miljö. Allt vi gör syftar till värdeskapande och till att bidra med kunskap som hjälper RISE att fatta smarta beslut. Gillar du att ta initiativ, samarbeta och utvecklas i en miljö där tillit och nyfikenhet står i centrum? Då tror vi att du kommer att trivas hos oss. Välkommen med din ansökan!  Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Christopher Gärdesmed, Redovisningschef, 073-022 02 76. Sista ansökningsdag är den 29:e juni. Våra fackliga representanter är: Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61, och Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.

9 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Redovisningsekonom till LINK Medical

Vill du ta ett nytt steg i din karriär som redovisningsekonom? Nu söker vi dig som vill vidare i karriären och utvecklas i en roll med både variation och ansvar. Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat ekonomiteam. Du får arbeta självständigt, bidra med dina styrkor till gruppen och växa tillsammans med oss. Om LINK Medical LINK Medical is a leading CRO and Regulatory service provider offering an exceptionally wide range of expertise, flexible services, and innovative technologies for the pharmaceutical and medical device industries across Northern Europe and beyond. With our transparent Nordic culture, we provide a high-quality service delivery based on respect, work integrity and a strong focus on solutions. Dina arbetsuppgifter Du hanterar kund och leverantörsreskontra i Visma Net och säkerställer att ekonomiflödet fungerar smidigt och korrekt samtidigt som du aktivt medverkar vid månadsbokslut och avstämningar där noggrannhet och struktur är avgörande för att hålla hög kvalitet. Du ansvarar för rapportering och uppföljning, vilket ger dig möjlighet att använda och vidareutveckla dina analytiska förmågor för att skapa insiktsfulla ekonomiska rapporter. Dessutom samarbetar och kommunicerar du nära med både interna avdelningar och externa partners på svenska och engelska och fungerar som en viktig länk i informationsflödet. Om dig • En examen i ekonomi, finans eller motsvarande. • Har några års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom eller i liknande ekonomiroll och känner dig trygg i dina kunskaper. • Är ansvarstagande, noggrann och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är van att ta egna initiativ samtidigt som du uppskattar samarbete och delaktighet. • Har goda kunskaper i ekonomisystemet Visma Net och är van att arbeta med rapportverktyg. • Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Du erbjuds • En hybrid arbetsmodell där du kan kombinera arbete från vårt centrala kontor i Uppsala med möjlighet till hemmakontor, vilket ger dig flexibilitet i din vardag. • Ett centralt beläget kontor i Uppsala med goda kommunikationer och en inspirerande arbetsmiljö. • Friskvårdsbidrag och attraktiva pensionsförmåner – vi värnar om din hälsa och trygghet på lång sikt. • En spännande och dynamisk arbetsplats i förändring där du har möjlighet att påverka och utvecklas i din roll. • Ett engagerat och stödjande ekonomiteam där samarbete och kunskapsdelning står i fokus, och där du får möjlighet att fortsätta utvecklas. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryterare Fredrik Svensson på [email protected]

6 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Redovisningsekonom till konsultuppdrag hos globalt bolag

Är du en engagerad och självgående redovisningsekonom med erfarenhet? Letar du efter nästa steg i karriären där du får använda din kompetens och skapa värde i ett globalt bolag med kontor i Malmö? Då kan detta vara ett spännande uppdrag för dig! Vi söker nu för vår kunds räkning en redovisningsekonom för ett konsultuppdrag på ca 6 månader, med möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid, med start omgående. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Månadsbokslut • Utföra avstämningar och analyser av balanskonton • Säkerställa korrekt intäktsredovisning enligt IFRS 15 • Övervaka försäljnings- och administrationskostnader • Hantera internbalanser och koncerninterna debiteringar • Underhålla anläggningsregister Vem är du? Vi tror att du är en självgående redovisningsekonom som är van vid att arbeta självständigt. Du är en ansvarstagande, analytisk och prestigelös person som drivs av att arbeta med siffror och som uppskattar att vara en del av en global organisation. För rollen krävs att du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Mer om uppdraget Arbetsplatsen är belägen i Malmö. Hybridarbete tillämpas med två dagar hemifrån. Detta är ett konsultuppdrag med en omfattning på upp till 100% via Jurek Recruitment & Consulting. Uppdragsstart är omgående. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Merima Kastrat på email [email protected]  Varmt välkommen med din ansökan!

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Ekonomiansvarig
Luleå Industrimontage AB
Redovisningsekonomer

Ekonomiansvarig Luleå Industrimontage (LIMAB) är ett gediget och välrenommerat företag med kunder i processindustri (Stål/Cellulosa/Gruva/Värmekraft). Affären är internationell och då med en internationell leverantörsportfölj och en i huvudsak nordisk kundbas. Med lokalisering i Luleå har företaget en närhet till kunder inom svensk/finsk processindustri inom främst stålsektorn. Bolaget omsatte 2024 ~ 172 MSEK och har ~34 anställda (till detta kommer en projektanställda beroende på pågående arbeten/projekt). LIMABs ägare är portugisiska Lizmontagens Thermal Technologies (LTT). LTT har delägt LIMAB sedan 2003 och blev 100 % ägare år 2018. LTT är en koncern bestående av ca 2000 anställda på 4 kontinenter i över 25 länder och omsätter ca 200 MEURO. Genom ägarna har LIMAB tillgång till global kompetens inom huvudsakligen 3 områden; Industriugnar, Industriskorstenar och eldfast beklädnad, Industriella material för termisk industri LIMAB har en stark expansionsplan och har under 2025 stärkt organisationen på Affärs- och Projektsidan. För att säkerställa en expansion under strukturerade former söker Limab nu en: Ekonomiansvarig Placeringsort: Luleå Omfattning: Heltid / Tillsvidare Start: Enligt överenskommelse Om rollen Som Ekonomiansvarig hos LIMAB får du en central roll i företagets ekonomifunktion. Du ansvarar för att säkerställa korrekt och effektiv ekonomisk hantering i hela verksamheten. Rollen innebär ett brett spektrum av arbetsuppgifter – från löpande redovisning till analys och rapportering – och passar dig som trivs med både operativt och strategiskt ekonomiarbete. Du arbetar nära ledningen och har kontakt med både interna och externa intressenter, inklusive banker och internationella samarbetspartners. Du får även stöd i administrativa uppgifter från externa resurser. Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande bokföring och redovisning Moms och skattedeklarationer Månadsavstämningar och rapportering till ledning och företagets ägare Projektredovisning och uppföljning Likviditetsplanering och nyckeltalsanalys Hantering av betalningar och bankkontakter Löneadministration Bokslutsarbete (revision hanteras av extern part) LIMAB arbetar i affärssystemen Fortnox och Capego, med tidsredovisning i SmartDok/Hogia. Administrativt stöd finns för hantering av inköpsordrar, fakturaunderlag och inkommande material. Kvalifikationer Gedigen erfarenhet av löpande ekonomiarbete Erfarenhet eller intresse av projektredovisning Vana att arbeta med externa intressenter, gärna i internationell kontext Meriterande med kunskap inom internationell skatte-, moms- och tullhantering Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet Goda kunskaper i svenska och affärsengelska Mycket god datorvana, särskilt i MS Office och gärna Fortnox Personliga egenskaper God samarbetsförmåga – du har kontakt med hela organisationen och externa parter Självständig och initiativrik Förmåga att hantera både helhetsperspektiv och detaljer Stark kommunikativ förmåga i både tal och skrift Agil och pragmatisk – trivs i en dynamisk och serviceinriktad miljö Hög kapacitet och stresstålighet – klarar av att hantera flera parallella projekt Intresserad av denna tjänst, vid frågor kontakta VD Peter Larsson tfn: 070- 656 51 42. Skicka din ansökan med cv och personligt brev till [email protected]

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025