Är du ekonom och redo för nya konsultuppdrag? Vi på Andara Group söker just nu erfarna ekonomer och redovisningsexperter till vårt nätverk av interimskonsulter i Stockholmsområdet. Våra kunder har ett växande behov av kompetens inom ekonomi – och vi söker dig som vill bidra med din expertis i spännande uppdrag, både kortare och längre, heltid eller deltid. Har du en bakgrund inom redovisning, bokslut, controlling eller ekonomistyrning? Då kan du vara den vi matchar mot våra aktuella och kommande uppdrag! Vad erbjuder vi? Som interimskonsult hos Andara Group får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag hos olika företag inom olika branscher. Du blir en nyckelperson i kundens ekonomiteam – ofta i ett skede där din insats gör verklig skillnad, t.ex. vid organisationsförändringar, arbetstoppar eller tillfälliga vakanser. Vi erbjuder: Uppdrag som matchar din erfarenhet och dina mål. Möjlighet att arbeta via eget bolag eller som anställd konsult hos oss. En professionell och personlig konsultchef som följer dig genom hela processen. Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet inom redovisning, bokföring eller controlling Goda kunskaper inom svensk skatt och moms Erfarenhet av olika ekonomisystem och digitala verktyg Flytande svenska och god engelska i tal och skrift Förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsmiljöer och processer Du är analytisk, självgående och har en lösningsfokuserad inställning. Med din kommunikativa och serviceinriktade stil blir du snabbt en uppskattad kollega – både i konsultrollen och hos våra kunder. Vill du bli en del av vårt nätverk? Registrera ditt CV hos oss, så kontaktar vi dig när rätt uppdrag dyker upp. Frågor? Kontakta gärna Linda Gadd, ansvarig rekryterare, på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!
Carl F AB är ett tjänsteproducerande företag som arbetar med avfalls- och materialhantering i hela Skåne. Vi vill tillfredsställa våra kunders önskemål genom kompletta, optimala, flexibla, pålitliga och kostnadseffektiva lösningar med hög kvalitet och samtidigt bidra till ett mer hållbart samhälle. På vår anläggning i Malmö ser vi till att fraktionerna kan energiåtervinnas eller levereras som råvaror till en lokal och global marknad. Det är förstås ingen liten uppgift, så därför ligger vi i framkant med teknik och lösningar. Målet är att ständigt göra ännu mer nytta. Vi är idag runt 90 anställda, har ett fyrtiotal fordon, över 4 500 containrar och en egen sorteringsanläggning för avfall. Om tjänsten Vi söker nu en engagerad och noggrann redovisningsekonom på heltid till vår ekonomiavdelning. Vi söker dig som vill vara med där det händer och delta i utvecklingen av Carl F för framtiden. Du blir en betydelsefull del av nästa kapitel för vårt familjeföretag som grundades 1888. Som anställd kommer du att arbeta nära flera funktioner i organisationen och bidra med viktiga arbetsuppgifter för att säkerställa att verksamheten flyter på varje dag. Ansvarsområden Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för all löpande redovisning och du kommer även att delta i digitaliseringsprojekt och tillsammans med ekonomichefen vara med och utveckla och effektivisera rutiner och processer för den ekonomiska uppföljningen. • Löpande redovisning inklusive kund- och leverantörsreskontra • Betalningar • Lönehantering • Rapportera och utbetala sociala avgifter • Arbetsgivaravgifter, skatter, moms och intrastatrapportering • Periodisk sammanställning • Behjälplig vid månads- och årsbokslut Lämplig bakgrund Till den här tjänsten söker vi dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3-5 års erfarenhet av brett ekonomiarbete inklusive lönehantering. Du har god förståelse för helheten på en ekonomiavdelning och är trygg i dina kunskaper. Du är trygg i din redovisning och har en god förmåga att skapa en tydlig struktur och har även erfarenhet av något större ERP system. Personliga egenskaper För att trivas i denna roll så är du är prestigelös och nyfiken och du gillar att bygga starka relationer med arbetskamrater och kunder. Du drivs av att vara med och påverka och förbättra och räds inte att våga utmana och bli utmanad. Då tjänsten innebär mycket kontakter både internt och externt bör du vara social och kunna kommunicera på flytande svenska och gärna även engelska. Egna initiativ inom ramarna för rollen uppmuntras samt att man är villig att söka sig utanför ramarna om behovet finns. Vi är en mångkulturell organisation där vi gärna ser sökande av båda könen och där ålder bara är en siffra på pappret. Då Carl F är en sportintresserad organisation är det trevligt om du har ett idrottsintresse och tycker du även att miljöfrågor är intressanta och vill göra skillnad är det ett extra plus. Vad erbjuder vi Vi på Carl F söker ständigt engagerade medarbetare som vill vara en del av vårt växande team inom avfallshantering och transport. Med över 140 års erfarenhet värdesätter vi hållbarhet, innovation och säkerhet i allt vi gör. Som en del av vårt team får du möjlighet att utvecklas och bidra till en bättre framtid, oavsett vilken roll du har. Vi erbjuder trygga arbetsvillkor och en arbetsmiljö där medarbetarna står i centrum. Är du lösningsorienterad och vill arbeta i ett familjeföretag? Sök till oss idag! Ansökan Är du redo för nästa steg i din karriär? I denna rekrytering har Carl F valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team! #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2025/06/Bild-2.webp
Om företaget Upplands Bil & Fritidscenter AB startade 2014 i Uppsala. 2020 flyttade vi in i nya moderna lokaler i Knivsta. Företaget har växt med både omsättning och personal sedan dess. Vi är ett gäng med god sammanhållning med bra stämning. Upplands Bil & Fritidscenter AB växer och söker nu en Ekonom med vana av koncernredovisning och har en analytisk förmåga för att kunna komma med förslag på utveckling inom det ekonomiska området. Du kommer att jobba nära de två ägarna var av en tillika VD. Arbetsuppgifter Löpande redovisning är en stor del av din vardag och du upprättar månadsbokslut samt årsbokslut. Du sköter även löneutbetalningar. Utöver det ska du upprätta ekonomiska rapporter, prognoser om det ekonomiska läget och kunna komma med förbättringsförslag. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: Löpande redovisning Leverantörsreskontra, kundfakturering, bankavstämningar, kontrakthantering, utlägg och kvittohantering Löner Månadsrapportering Hjälpa till med bokslut och årsredovisning i samarbete med revisor Budget, prognos, analys av nyckeltal, likviditet Erfarenhet Upplands Bil & Fritidscenter AB söker dig som är civilekonom eller motsvarande med inriktning mot redovisning. Kvalifikationer För att lyckas och göra succé i rollen ser vi att du har följande bakgrund: Minst 5 års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. God systemvana och goda kunskaper i Officepaketet. Behärska svenska och engelska flytande i både tal och skrift. God systemvana med kunskap och erfarenhet inom Fortnox är meriterande. Meriterande är tidigare erfarenhet från fordonsbranschen.
Gillar du att arbeta brett med redovisning? Vi söker en erfaren redovisningsekonom till ett koncernmoderbolag i Varberg. Har du erfarenhet av redovisning från ax till limpa och van att arbeta självständigt? Vi söker dig som snabbt kan ta ansvar i en bred redovisningsroll. Erfarenhet av hyreskontrakt och hyresavisering är starkt meriterande. Uppdraget är på deltid under juni, juli och halva augusti – en möjlighet för dig som vill bidra med din kompetens under sommaren.Välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Hos oss kommer du: • Trivas på jobbet! Våra konsulter gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på +30 i samband med den senaste medarbetarundersökningen 2024. En siffra som motsvarar "mycket bra". • Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag på trivsamma arbetsplatser. • Knipa en plats i vårt nätverk med TNG-konsulter inom ekonomi och administration. Här får du också möjlighet att utbyta erfarenheter och träffa andra konsulter på sociala aktiviteter som vi återkommande arrangerar. Dina arbetsuppgifter Uppdraget omfattar löpande redovisning och administration för totalt tio bolag, fördelade på två koncerner – varav sex är fastighetsbolag, två investeringsbolag och två moderbolag. I rollen ingår bland annat hyresfakturering för cirka 140 bostäder och en förskola, hantering av hyresinbetalningar (främst automatisk matchning), leverantörsfakturor, löpande bokföring, månadsavstämningar samt övriga administrativa uppgifter. Du arbetar i Hogia Open Business och Hogias Din Hyresvärd. Värt att veta Uppdraget startar omgående och pågår till mitten av augusti, med möjlighet till förlängning. Omfattningen är 50–60% och arbetet sker helst på plats på kontoret i Varberg. Under juli finns möjlighet till två veckors sammanhängande semester. Våra förväntningar För att trivas i rollen ser vi att du har gedigen erfarenhet av redovisning och är trygg i att ta fullt ansvar för hela redovisningskedjan. Du arbetar strukturerat och självständigt och har god systemvana, gärna i Hogia Open Business och Din Hyresvärd. Du kan snabbt sätta dig in i befintliga rutiner och hantera det dagliga arbetet. Erfarenhet av hyreskontrakt och hyresavisering är starkt meriterande. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Vill du bli en del av ett bolag som präglas av entreprenöriell kultur där du erbjuds stora möjligheter att göra skillnad? Då kan den här rollen vara något för dig! Vi på Vindex är just nu på jakt efter en Redovisningsansvarig till vår kund, med kontor i centrala Stockholm. I rollen som Redovisningsansvarig ansvarar du för den löpande redovisningen och allt vad det innebär, samtidigt som du också arbetar med att utveckla och effektiva processer och rutiner inom redovisningsområdet. Rekryteringsprocessen sköts i sin helhet av oss på Vindex, medan anställning erbjuds direkt hos kunden. Placering: Stockholm City Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande redovisning Avstämning av balanskonton Månads- och årsbokslut Upprättande av årsredovisning Utveckla och effektivisera processer och rutiner inom redovisning Upprätta finansiella rapporter Delta i budgetprocessen Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en ekonomiutbildning och flerårig arbetslivserfarenhet inom kvalificerad redovisning. Du är trygg i din kompetens och välbekant med aktuella regelverk och riktlinjer. Dessutom är du väl bevandrad inom olika typer av ekonomisystem. Utöver det kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Som person är du flexibel och trivs med att jobba i en föränderlig miljö. Du är dessutom innovativ, något som bidrar till utveckling och effektivisering av processer och rutiner inom redovisning. Dessutom är du en sann lagspelare som mer än gärna stöttar och coachar dina kollegor i frågor som rör redovisning! Ansökan Är det dig vi söker? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer RWRA2927. Vid frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare Richard Widén ([email protected], 070-208 25 17). Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Om Vindex Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Are you a structured and detail-oriented professional with a passion for accounting? Do you thrive on identifying gaps and implementing solutions to drive improvement? Are you ready to take on a key role in supporting financial reporting across multiple European markets? If so, we have an exciting opportunity for you as a Senior Accountant! About the position Perido is now looking for a Senior Accountant for our client, an innovative and modern car brand that offers different types of car leasing/access. You will be working from the office based in Gothenburg. Your daily tasks As a Senior Accountant, you will be an integral part of your team, managing the financial reporting for all European entities across seven markets. The assignment includes tasks related to annual reporting and audit processes, as well as thorough review and reconciliation of balance sheet accounts. Responsibilities: Finalize tasks related to annual report audits Clear and reconcile balance sheet accounts Update and maintain balance sheet reconciliation documentation Your characteristics To excel in the role of Senior Accountant, a structured and organized approach is essential. The ability to identify gaps and proactively address issues is highly valued, reflecting a mindset focused on continuous improvement and problem-solving. Being initiative-driven and solution-oriented are key qualities that contribute to success in this position, fostering both individual and team growth. Does this sound like an exciting opportunity? We look forward to reading your application! Qualifications: Bachelor’s or master’s degree in business and economics 5+ years of experience within accounting/financial control Widespread knowledge of financial processes Strong skills in SAP Excellent communication skills, both spoken and written English Contract type and hours Full-time, consulting assignment until 2025-09-30 . Start as soon as possible. Application Please apply through our website at perido.se/lediga-jobb/. Simply click the "Apply" button in the job advertisement, fill in your details, and upload your CV. We recommend submitting your application as soon as possible, as the selection process is ongoing. Please note that some details about the assignment and/or client company may have been deliberately disclosed in the advertisement. If your profile matches what the client is looking for and you are contacted by a recruiter, you will receive all the information you need. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at [email protected] and one of our Recruitment Communicators will answer you. Always enter the reference number 35271 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status. About Perido Why is our company named Perido? The name comes from the Latin word Peridoneus, which means 'well-matched'. Perido is a consulting and recruitment company specializing in the white-collar sector, dedicated to helping you take the next step in your career. Our vision is to ensure that everyone thrives and feels engaged at work. We have grown steadily since our founding in 2003 and now have over 1,500 employees across the country, including around fifty internal staff at our headquarters in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you’ll play a key role in our organization, growing alongside us while strengthening our clients' businesses with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.
Do you have a genuine passion for accounting and a talent for turning numbers into valuable insights? Do you enjoy working with payroll and pension accounting at a high level of complexity – and making a real impact in a large organization? Then this opportunity could be the perfect fit for you. About the position Perido is looking for an Accounting Specialist for our client, a well-known and major international company in the automotive industry. The culture within this company creates an environment of constant improvement: to share knowledge with each other, to give and ask for feedback, and to encourage the employees to take personal responsibility for continuous learning and development. The position is located in Gothenburg. Your daily tasks You will play a key role in ensuring compliance and insightful payroll and pension accounting. Your responsibilities will include: Ensuring payroll and social expenses including pensions are posted in accordance with IFRS and Swedish GAAP Performing independent analysis to support internal stakeholders Leading improvements in accounting processes for increased efficiency Preparing annual report notes related to pensions and personnel costs Handling tax return components related to payroll and pensions Ensuring timely payments of payroll and withholding taxes Representing the Payroll and Pension team in various forums Challenging existing routines for smarter ways of working Sharing knowledge and supporting colleagues to strengthen the team’s expertise Providing support in solving complex accounting challenges Your characteristics You are a team player with a strong drive, a proactive mindset, and an eye for both the big picture and the fine details. You thrive in a dynamic environment, are open to change, and enjoy working independently as much as collaboratively. With strong problem-solving skills and a positive attitude, you’re able to build strong relationships, contribute to continuous development, and effectively communicate your expertise. Could this be the opportunity you've been waiting for? We look forward to reading your application! Qualifications: Academic degree in accounting At least 4 years of advanced experience in accounting At least 2 years of experience from a finance department Solid knowledge of IFRS and Swedish GAAP Advanced skills in SAP and Excel Excellent communication skills in both Swedish and English Meritorious: Experience working with payroll and pension accounting in a large organization Participation in business system transformations or accounting model changes Contract type and hours Full-time, consulting assignment until 2026-03-31. Start 2025-06-01. Application Please apply through our website at perido.se/lediga-jobb/. Simply click the "Apply" button in the job advertisement, fill in your details, and upload your CV. We recommend submitting your application as soon as possible, as the selection process is ongoing. Please note that some details about the assignment and/or client company may have been deliberately disclosed in the advertisement. If your profile matches what the client is looking for and you are contacted by a recruiter, you will receive all the information you need. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at [email protected] and one of our Recruitment Communicators will answer you. Always enter the reference number 35241 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status. About Perido Why is our company named Perido? The name comes from the Latin word Peridoneus, which means 'well-matched'. Perido is a consulting and recruitment company specializing in the white-collar sector, dedicated to helping you take the next step in your career. Our vision is to ensure that everyone thrives and feels engaged at work. We have grown steadily since our founding in 2003 and now have over 1,500 employees across the country, including around fifty internal staff at our headquarters in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you’ll play a key role in our organization, growing alongside us while strengthening our clients' businesses with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.
Välkommen till Meritmind för en omväxlande och trygg karriär som ekonomikonsult! Meritmind i Linköping söker efter nya kollegor som vill bli anställd ekonomikonsult. Arbetar du idag som ekonom och är nyfiken på att se nya spännande branscher och företag? Är du intresserad av att bli anställd konsult och utvecklas vidare och samtidigt ha en trygg anställning? Då är rollen som ekonomikonsult på Meritmind något för dig! Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. I konsultrollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rätt person för rollen som ekonomikonsult hos Meritmind är noggrann, anpassningsbar, självgående, ansvarsfull och serviceinriktad. Du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och har god samarbetsförmåga och hög social kompetens. Om rollen som ekonomikonsult Som ekonomikonsult hos oss erbjuds du varierande och utvecklande uppdrag i olika branscher, allt för skapa ett brett CV. Troligtvis har du en inneboende drivkraft och hela tiden vill utvecklas i din yrkesroll. Vi vill gärna att vår relation blir långvarig och tillsammans med våra erfarna och duktiga konsultchefer ser vi till att hitta uppdragen som passar bäst just för dig. Du och din konsultchef håller nära kontakt under uppdragen, ser till att du trivs och hjälper dig hela tiden till nästa steg i din karriär. Vi träffas ofta för att umgås och dela erfarenheter med varandra. Du blir en del av ett starkt nätverk och ett välrenommerat varumärke. Dessutom har vi väldigt roligt tillsammans när vi ses! Vad erbjuder vi dig? Konsultrollen erbjuder dig stimulerande arbetsuppgifter där du får möjlighet att se olika typer av branscher och ekonomiavdelningar i mindre, medelstora och stora bolag och därmed utveckla din kompetens ytterligare. Vi erbjuder ett stort utbud av utbildningar och seminarium samt föreläsningar och konsultträffar. Utöver detta har du som konsult tillgång till ett digitalt utbildningsverktyg för att effektivisera din vardag och få kompetensutveckling på ett enkelt och snabbt sätt. Allt för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult. Som konsult har du en trygg anställning som omfattas av kollektivavtal. Självklart har vi också förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och tillgång till förmånsportalen Benify. Om Meritmind Meritmind är Sveriges ledande konsult- och rekryteringsbolag inom ekonomiområdet. Med ett stort nätverk av skarpa ekonomikonsulter och träffsäkra rekryteringar hjälper Meritmind människor och företag att lyckas inom ekonomiområdet varje dag. 25 års erfarenhet har gjort oss till en ledstjärna – för verksamheter i behov av expertis och för ekonomer som värdesätter utveckling och omtanke. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västerås och Jönköping sysselsätter vi 450 personer och verkar över hela Sverige. Ansökan För mer information om konsultuppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig kandidatansvarig. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV och det är endast möjligt att bifoga ett dokument. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta brett med redovisning och samtidigt vara ett viktigt stöd i ekonomiska frågor inom olika projekt? Vi söker en redovisningsekonom som trivs i en varierad roll med både operativa och analytiska uppgifter. Här får du möjlighet att bidra med din kompetens i en organisation som värdesätter noggrannhet, samarbete och utveckling. Om tjänsten Vi på Perido letar nu efter en redovisningsekonom till vår kund, en myndighet som ansvarar för att genomföra nationella beslut på regional nivå. Tjänsten är placerad i Karlstad. Dina arbetsuppgifter Som redovisningsekonom har du en viktig roll i att stödja verksamheten med ekonomisk expertis, både i den dagliga driften och inom olika projekt. Du arbetar nära chefer och projektledare och bidrar med analyser, uppföljningar och ekonomisk planering. Arbetet är varierat och innefattar både strategiskt och operativt stöd, med fokus på noggrannhet och proaktivitet. Exempel på arbetsuppgifter: Ge ekonomiskt stöd i olika projekt under hela projektcykeln Stötta chefer med budget, prognos och uppföljning i Hypergene Följa upp, analysera och presentera ekonomiska resultat Utföra löpande bokföring av olika anslag Hantera andra vanligt förekommande ekonomiska uppgifter inom enheten Dina egenskaper I rollen som redovisningsekonom är det viktigt att du är noggrann, analytisk och har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs med att arbeta med siffror och har ett öga för detaljer, samtidigt som du förstår vikten av helhetsperspektiv i ekonomiska sammanhang. Du tar egna initiativ, är ansvarstagande och ser till att arbetet drivs framåt på ett effektivt sätt. Då rollen innebär mycket samarbete med andra funktioner och chefer är det också viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer. Din förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar och lösa problem på ett konstruktivt sätt är avgörande för att lyckas i rollen. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Högskole-/universitetsexamen i ekonomi eller erfarenhet som av kund bedöms som likvärdig Minst ett års erfarenhet av liknande arbete Goda eller mycket goda kunskaper i Excel Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i sex månader. Start i början av augusti. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35291 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Är du en erfaren ekonom med kunskap inom redovisning och ett öga för struktur och detaljer? Nu söker vi dig som vill ta ett helhetsgrepp om redovisningen i en affärsdriven organisation där engagemang, ansvar och samarbete är en naturlig del av kulturen. Elanders Sverige är en del av den globala koncernen Elanders Group – ett innovativt och hållbart företag med lösningar inom logistik, print & packaging och supply chain management. Med drygt 100 medarbetare och huvudkontor i Borås, arbetar Elanders Sverige nära sina kunder för att leverera anpassade, högkvalitativa lösningar i en verksamhet som präglas av framtidstro, digitalisering och hållbar utveckling. Varmt välkommen med din ansökan! Om rollen Som redovisningsansvarig hos oss får du en central roll på ekonomiavdelningen som består av dig och ytterligare två kollegor. Du ansvarar för att den löpande redovisningen håller hög kvalitet och uppfyller aktuella regelverk, samtidigt som du bidrar till utveckling och effektivisering av våra ekonomiprocesser. Du arbetar nära vår ekonomichef, men med stort eget ansvar och handlingsutrymme. Du kommer att arbeta brett med: Ansvar för den löpande redovisningen Månads-, kvartals- och årsbokslut Upprättande av årsredovisning och inkomstdeklaration Hantering av moms, skatt och myndighetsrapportering Delaktighet i budget- och prognosarbete Driva förbättringsarbete inom redovisning och rutiner Kontakt med revisorer och myndigheter Vem söker vi? Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi samt några års erfarenhet av kvalificerad redovisning, gärna i rollen som redovisningsansvarig eller senior redovisningsekonom. Du är trygg i bokslutsarbete, van att arbeta självständigt genom hela redovisningsprocessen och har god systemvana samt erfarenhet av Excel. Du är en person som uppskattar struktur, är noggrann i ditt arbete och har ett prestigelöst förhållningssätt. Med en positiv inställning tar du dig an förändring och utveckling som en naturlig del av dagen. Ditt driv, engagemang och din nyfikenhet märks tydligt, och du trivs med att ta eget ansvar samtidigt som du är mån om att bidra till helheten. Du har lätt för att samarbeta, delar gärna med dig av din kunskap och kommunicerar obehindrat med både kollegor och externa parter. Rollen passar dig som vill vara med och bidra till helheten – och som motiveras av att göra skillnad. Om Elanders Sverige AB Elanders Sverige AB är specialiserade på Supply Chain Solutions och Print Solutions. Våra drygt 100 medarbetare är verksamma på två orter i Sverige: 3PL-hubben och huvudkontoret i Borås samt vår digitala produktionsanläggning i Vällingby. Tillsammans levererar vi lösningar som täcker hela eller delar av våra kunders försörjningskedja, beroende på behov. Från inköp, lager, konfiguration, fulfillment, kittning och trycksaksproduktion till distribution, betalningslösningar och eftermarknadstjänster. Elanders AB (publ), som är moderbolag, är ett globalt logistikföretag som erbjuder ett brett tjänsteutbud av integrerade lösningar inom supply chain management. Verksamheten bedrivs huvudsakligen genom de två affärsområdena Supply Chain Solutions och Print & Packaging Solutions. Koncernen har nästan 8 000 anställda och verksamhet i ett 20-tal länder på fyra kontinenter. Elanders ABs B-aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholms Mid Cap-lista. Elanders AB (publ) är ett dotterbolag till Carl Bennet AB. Har vi väckt ditt intresse? I den här rekryteringen samarbetar Elanders Sverige med SEVR Finance Recruitment. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via [email protected]. Då vi arbetar löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer