Vi söker på uppdrag från kund en interim senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget beräknas pågå i 6 månader. I rollen kommer du ingå i en redovisningsavdelning med rapportering till redovisningschef. I arbetsuppgifterna ingår: Löpande redovisning Månads- och årsbokslut Upprättande av årsredovisningar Moms - och skattedeklarationer Inkomstdeklarationer Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning och gedigen erfarenhet inom hela redovisningsflödet. Då du kommer ha helhetsansvar för några bolag vilket gör att vi söker vi dig som är självgående. Vi tror också att du är van att sätta dig in i nya roller och arbetsuppgifter snabbt. Företaget har kontor i Solna och möjlighet till hybridarbete finns. Välkommen med ansökan intresse!
Vill du arbeta i en bred och utvecklande roll inom koncernredovisning och processförbättring? Adtraction söker en Group Accountant som, utöver att hantera koncernredovisning, driver förbättringsprojekt, utvecklar processer och stöttar country managers i en internationell miljö. Här får du en nyckelroll i en snabbväxande organisation med stor förändringsbenägenhet och utrymme för egna initiativ. Är du redo att ta nästa steg? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Adtraction. Om företaget Adtraction är ledande i Norden inom digital marknadsföring via partners. Bolaget är aktivt inom två vertikaler, e-handel och finans. Adtraction utvecklar och driver en plattform som kopplar samman annonsörer som vill öka sin försäljning med olika former av partners, exempelvis digitala magasin, influencers, bloggare, forum, mobilappar och prisjämförelsesajter, som vill skapa intäkter baserat på sitt innehåll och sina besökare. Sedan 2021 är Adtraction börsnoterade på Nasdaq First North Growth Market. Bolaget har lokala kontor i tolv länder i Europa, med huvudkontor i Stockholm. Adtraction präglas av en kollegial, avslappnad och trivsam arbetsmiljö, som uppmuntrar personlig utveckling och frihet under ansvar. Du erbjuds en rolig arbetsplats, 5000 kr i friskvårdsbidrag, kontinuerliga frukostar och mycket mer. Arbetsuppgifter Adtraction söker en Group Accountant som får en nyckelroll i företagets internationella expansion och koncernredovisning. Du kommer att arbeta nära country managers för att säkerställa korrekt rapportering och driva processförbättringar inom koncernredovisning och bokslut. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter beroende på månadens fas – från konsolidering och kvartalsrapportering till utveckling av redovisningsrutiner och implementering av nya verktyg. Adtraction är börsnoterade på Nasdaq First North Growth Market och därav är kvartalsrapporteringen en viktig del av ditt arbete. Du jobbar nära och rapporterar till Group CFO. Hantera koncernredovisning och konsolidering, inklusive arbete med flera valutor och transfer pricing. Leda och implementera processförbättringar inom koncernredovisning och bokslut. Säkerställa korrekt redovisning och rapportering i nära samarbete med country managers. Ansvara för hållbarhetsrapportering (CSRD) och säkerställa efterlevnad av regelverk. Arbeta med månads-, kvartals- och årsredovisningar, där kvartalsrapporteringen är central. Identifiera och driva förbättringsprojekt för att stödja företagets tillväxt och effektivitet. Samverka med extern revisionsbyrå. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Universitetsutbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande Flera års arbetslivserfarenhet av redovisning, där du har arbetat med koncernrapportering och konsolidering. God systemvana och intresse för digitala verktyg – erfarenhet av business intelligence är meriterande. Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vi söker dig som är driven, initiativtagande och har en stark analytisk förmåga. Du trivs med att ta ansvar och lösa problem självständigt, samtidigt som du vet när du behöver söka information och samarbeta med andra för att nå bästa resultat. Du har en naturlig nyfikenhet och ser utmaningar som möjligheter att utvecklas. Din noggrannhet och strukturerade arbetssätt gör att du hanterar komplexa frågor med trygghet, samtidigt som du har en flexibel inställning och anpassar dig väl till förändringar. Du bidrar med en positiv energi och är en person som gärna förbättrar och effektiviserar processer för att skapa värde i verksamheten. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Är du en noggrann och strukturerad redovisningsekonom? Skulle du vilja vara en viktig del av en växande och dynamisk organisation? Vi söker nu en redovisningsekonom inom Treasury till vår ekonomiavdelning, där du får möjlighet att arbeta i nära samarbete med flera funktioner och bidra till viktiga ekonomiska processer. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Heimstaden. Om företaget Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med en vision att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Företagets ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar deras värderingar. För Heimstaden är det viktigt att bidra till ett hållbart samhälle. De har ett livslångt perspektiv på sina fastigheter, vilket innebär att de bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ Arbetsuppgifter Vi söker nu en redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning, där du kommer att arbeta med att säkerställa korrekt bokföring av externa och interna låneavtal, inklusive obligationslån och hybridkapital. Du kommer att arbeta nära kollegor inom redovisning, legal och treasury, och vara en del av vårt svenska ekonomi-team, som består av totalt 30 personer, varav 10 arbetar inom redovisning. Det största arbetet kommer att vara vid kvartals- och årsstängning, men under övriga månader, när tid finns, kommer du att stötta de bolagsansvariga på redovisningsavdelningen med löpande redovisningsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Kvartalsvis stämning av ränta på samtliga interna och externa lån tillsammans med Treasury • Bokning och utredning av eventuella skillnader, både internt i Sverige och vid gränsöverskridande låneavtal mot övriga länder • Hantering av avstämningar av bankkonton och likvida överföringar • Deltagande i kvartalsbokslut för moderbolagen samt svenska holdingbolag i koncernen • Bidrag till framtagandet av årsredovisningen för moderbolagen och svenska holdingbolag Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Examen inom ekonomi, finans, business administration eller liknande • Några års erfarenhet av en liknande roll, som till exempel Treasury Accountant eller redovisningsekonom • Stort intresse och förståelse för den finansiella marknaden och obligationer • Erfarenhet av att arbeta i finansiella system, som till exempel Cognos Controller, SAP ERP eller liknande • Mycket goda kunskaper i Svenska och engelska, tal såväl som i skrift Vi söker dig som är strukturerad och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt med noggrannhet och ordning. Du trivs i samarbeten och tycker om att arbeta i team där du gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är social och har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt, vilket gör dig till en naturlig del av vårt arbetslag. Vidare är du lösningsorienterad, hittar kreativa vägar framåt när utmaningar uppstår och drivs av att hitta effektiva lösningar. Du är driven, har en hög arbetsmoral och tar gärna eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Samtidigt är du självgående, vilket gör att du kan arbeta självständigt och ta initiativ när det behövs. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Om oss: Stegra har som mål att förändra den globala stålindustrin genom att producera grönt stål, med slutmålet att sänka kolduixidutsläppen till noll. Genom att använda grön vätgas och fossilfri el istället för kol kommer vatten och värme att vara våra primära utsläpp. År 2030 är vår ambition att producera 5 miljoner ton grönt stål per år i vår helt integrerade, digitaliserade och hållbara anläggning i Boden - som för närvarande är under uppbyggnad. Vi letar efter begåvade, innovativa och målinriktade personer till vårt snabbt växande och mångsidiga team. Våra medarbetare får lära sig nya saker varje dag, implementera och arbeta med den senaste tekniken och testa sina idéer i praktiken. Tillsammans bygger vi ett företag med hållbarhet i fokus - för våra medarbetare, kunder, investerare, samhället och vår planet. Redovisningsekonom till Stegra i BodenVi befinner oss i en intensiv utvecklingsfas där vi bygger upp och förfinar våra processer parallellt med verksamhetens tillväxt. Som en del av vårt redovisningsteam kommer du att arbeta brett inom redovisning och bokslutsarbete, med särskilt fokus på produktionskostnader och större investeringar (CAPEX). Rollen innebär också att vara en nyckelkontakt mellan redovisning, produktion och business control för att säkerställa korrekt hantering och analys av produktionskostnader och avvikelser.Vi värdesätter både specialistkunskap och samarbete, vilket innebär att du kommer ha egna ansvarsområden samtidigt som vi stöttar varandra i teamet. Du kommer också att bidra till att upprätta och utveckla effektiva strukturer för redovisning och uppföljning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Månadsbokslut och rapportering Avstämningar och periodiseringar Löpande redovisning Hantering och administration av anläggningstillgångar (CAPEX) samt upprättande och underhåll av anläggningsregister Redovisning och analys av produktionskostnader och produktionsavvikelser Stöd vid systembyte och förbättring av redovisningsprocesser Deltagande i utvecklingsprojekt och redovisningsutredningar Det här har du med dig sedan tidigare: Ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet inom redovisning Erfarenhet från redovisning i produktions- och/eller lagerverksamhet och gärna från större investeringar Erfarenhet av att arbeta med anläggningstillgångar och CAPEX-redovisning Meriterande med erfarenhet från systembyte Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem Förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och självgående i en dynamisk miljö Kommunikativ och samarbetsinriktad med förmåga att skapa struktur och driva förbättringar Hos oss får du chansen att arbeta i en spännande och utvecklande miljö där du kan påverka och bidra till företagets framgång. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats med möjlighet till både kompetensutveckling och karriärtillväxt i takt med att Stegra som organisation växer. Vad vi kan erbjuda digOm du brinner för att skapa verklig förändring och ha en positiv påverkan på samhället och vår planet, erbjuder Stegra en unik möjlighet att vara en del av ett engagerat och professionellt team med höga ambitioner. Du får chansen att forma din framtida karriär tillsammans med ett företag som fokuserar på att skapa en kultur där alla kan trivas och känna tillhörighet. I slutändan vet vi att Stegras tillväxt och framgång är beroende av våra medarbetare, och vi ser fram emot att tillsammans som ett team forma framtidens stålproduktion och andra branscher.
Söker du nya utmaningar inom redovisning? Vi söker nu en kompetent och noggrann redovisningsekonom för ett konsultuppdrag på 12 månader till Trollhättan. Om du har en stark analytisk förmåga och ett engagemang för ekonomiska processer, kan detta vara rätt möjlighet för dig! Beskrivning av rollenI rollen som redovisningsekonom kommer du att spela en central roll inom ekonomiavdelningen. Du kommer att hantera alla aspekter av redovisning samt bidra till att optimera och effektivisera ekonomiska rutiner. Rollen är placerad i Trollhättan och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att samarbeta med ett dedikerat ekonomiteam. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Hantering av löpande bokföring och finansiell rapportering Förberedelse och avstämning av månads- och årsbokslut Att bidra till budget- och prognosarbete Analys av nyckeltal och övervakning av ekonomiska resultat Säkerställande av regelefterlevnad och intern kontroll Ansvar för moms- och skattedeklarationer Kvalifikationer och personliga egenskaper Kandidatexamen i ekonomi eller likvärdig arbetslivserfarenhet Minst 3 års erfarenhet som redovisningsekonom Goda kunskaper i aktuella ekonomisystem Stark analytisk förmåga och färdigheter i Excel Förmåga att arbeta både självständigt och i team Noggrann och lösningsorienterad med god kommunikationsförmåga på svenska och engelska Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och som ständigt strävar efter att förbättra processer och arbetssätt. Anställningsform:Tjänsten är ett konsultuppdrag på 12 månader med möjlighet till förlängning. Start: Omgående. Omfattning: Heltid. Kontakt och ansökanFör frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Just nu finns det en unik möjlighet att få bli en del av vårt engagerade ekonomi-team och spela en central roll i vår utveckling framåt! Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fika varje fredag. I din roll som Redovisningsekonom blir du en viktig del av vår interna ekonomifunktion, där du får möjlighet att arbeta brett med redovisning samtidigt som du bidrar till att utveckla och effektivisera våra processer och rutiner. Här får du chansen att arbeta nära kompetenta och drivna kollegor för att tillsammans skapa lösningar som bidrar både bolagets och teamets fortsatta framgång! Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil Möjligheten att vara med och utveckla en växande ekonomiavdelning Arbetsuppgifter I rollen som Redovisningsekonom arbetar du brett med redovisningsflödet fram till bokslut. Du ansvarar för att stötta och handleda juniora resurser samt att säkerställa en effektiv och korrekt redovisning. Du kommer även att ta fram, analysera och utveckla rapporter för att ge ännu mer värdefull insikt till verksamheten. Du arbetar i ett nära samarbete med koncernens chefer för att säkerställa att ekonomiska mål uppfylls och att processerna fortlöpande förbättras. Du kommer till exempel att: Upprätta och kvalitetssäkra månadsbokslut Löpande bokföring Driva flytten av ekonomifunktionen från dotterbolagen till det centrala teamet Bistå i koncernredovisning Utveckla och effektivisera interna processer och rutiner Ansvara för momsredovisning kvartals- och månadsvis Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är lösningsorienterad, orädd och flexibel, och trivs med att ta i när det behövs för att driva arbetet framåt. Du är strukturerad och social samt har en förmåga att snabbt anpassa dig till förändringar, vilket gör att du känner dig bekväm i ett dynamiskt och tempofyllt arbetsklimat. Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Har minst 3 års erfarenhet av arbete i redovisningsprocessen med ansvar fram till bokslut enligt K2 & K3-regelverk Är flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska Tidigare har arbetat i systemet Fortnox Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av redovisningsarbete i en större organisation bestående av flera resultatenheter Är självständig i hela redovisningsprocessen i K2 & K3- regelverk Har tidigare erfarenhet av årsredovisningar och skattedeklarationer Har arbetat i systemen Capego och Boardeaser Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att vara med på en spännande tillväxtresa tillsammans med oss! Praktisk information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Stockholm, Hybrid Anställningsform: Heltid, tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta [email protected] Om Klara Consulting Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se.
Högt över Göteborgs takåsar, på våning 25 i Jacy’z-huset, hittar du vårt passionerade supportteam. Här arbetar vi med allt från ekonomi och marknad till IT och projektledning – alltid med ett tydligt mål: Att skapa stamgäster till våra destinationer i Sverige, Norge och Danmark! Är du vår nästa Redovisningsekonom? Vi söker en erfaren och noggrann Redovisningsekonom till ESS Groups dotterbolag Belle Maison och Fluid Minds. Här får du en nyckelroll där du självständigt ansvarar för redovisningen av båda bolagen, samtidigt som du är en del av vårt ekonomiteam på huvudkontoret i Jacy’z-huset i Gårda. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, bokföring och analys – en roll för dig som trivs med att kombinera din analytiska förmåga med din kommunikativa sida! Om Belle Maison Belle Maison är en dynamisk importör med stark förankring i hotell- och restaurangbranschen. Vi specialiserar oss på kurerade viner från ledande europeiska producenter och domäner. Som en del av ESS Group har vi en unik position där våra produkter når både ESS Groups premiumdestinationer samt den bredare HORECA-marknaden. Om Fluid Minds Fluid Minds är en dryckesinkubator med egenproducerad premiumdryck på burk, fat och flaska. Vi utvecklar både egna varumärken och erbjuder konsulttjänster inom produktutveckling och legoproduktion för externa partners. Vi är här för att skapa nästa generations dryckesvarumärken. Om rollen Som Redovisningsekonom hos oss får du en bred och ansvarsfull roll där du hanterar: Löpande bokföring, månads- och årsbokslut Deklarationer och likviditetsplanering Analyser av resultat och budgetuppföljning Skapande av produktkalkyler och redovisning av alkoholskatt Säkerställande av högsta kvalitet på våra ekonomiska processer Vem är du? Vi söker dig som har: En relevant ekonomiutbildning och flerårig erfarenhet av redovisning Erfarenhet av produkt- och lagerkalkyler Goda kunskaper i Excel, gärna erfarenhet av Fortnox En analytisk och strukturerad arbetsstil, med förmåga att fatta snabba beslut vid behov God kommunikativ förmåga och trivs i team Erfarenhet av redovisning av alkoholhaltiga och egentillverkade produkter är meriterande Flytande svenska och engelska i tal och skrift (övriga språk som danska eller franska är meriterande) Om tjänsten: Anställningsgrad: 80% tillsvidare med 6 månaders provanställning Plats: ESS Huvudkontor, Jacy’z-huset, Gårda, Göteborg Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal och överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sök idag! Varför välja oss? Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!
Är du en erfaren redovisningsekonom med intresse för controlling och finans? Vill du arbeta i en bred och dynamisk roll där du både ansvarar för redovisning och stöttar ledning med analys och intern kontroll? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! Var? Stockholm När? När rätt kandidat är tillgänglig Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting Om rollen I den här kombinerade rollen som Controller/ Redovisningsekonom blir du en nyckelperson i ekonomiavdelningen. Du arbetar nära ledning för att stöta med diverse analyser bland annat riskanalys, intern kontroll och ekonomisk rapportering. Rollen innebär även kontakt med och analys av portföljbolag samt arbete inom hållbarhetsrapportering. Utöver detta kommer du även arbeta med redovisning i ett antal bolag. Rollen är bred och kräver att du både kan arbeta operativt med redovisning och mer analytiskt med kontroll. Arbetsuppgifter bl.a Löpande redovisning och avstämningar Upprättande av bokslut och årsredovisning (K2 & K3) Moms- och skattedeklarationer Analysarbete / riskanalys Intern kontroll Rapportering Hållbarhetsrapportering Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete Erfarenhet av K2 och K3-regelverken samt IFRS Intresse för finansbranschen Har vi ringat i din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer att vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater till nästa steg i karriären - oavsett om de är nyaxaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserat team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är 'att skapa lyckligare arbetsplatser' och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiva förändringar i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökad värdeskapande och större organisationer.
Högt över Göteborgs takåsar, på våning 25 i Jacy’z-huset, hittar du vårt passionerade supportteam. Här arbetar vi med allt från ekonomi och marknad till IT och projektledning – alltid med ett tydligt mål: Att skapa stamgäster till våra destinationer i Sverige, Norge och Danmark! Är du vår nästa Redovisningsekonom? Vi söker en erfaren och noggrann Redovisningsekonom till ESS Groups dotterbolag Belle Maison och Fluid Minds. Här får du en nyckelroll där du självständigt ansvarar för redovisningen av båda bolagen, samtidigt som du är en del av vårt ekonomiteam på huvudkontoret i Jacy’z-huset i Gårda. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, bokföring och analys – en roll för dig som trivs med att kombinera din analytiska förmåga med din kommunikativa sida! Om Belle Maison Belle Maison är en dynamisk importör med stark förankring i hotell- och restaurangbranschen. Vi specialiserar oss på kurerade viner från ledande europeiska producenter och domäner. Som en del av ESS Group har vi en unik position där våra produkter når både ESS Groups premiumdestinationer samt den bredare HORECA-marknaden. Om Fluid Minds Fluid Minds är en dryckesinkubator med egenproducerad premiumdryck på burk, fat och flaska. Vi utvecklar både egna varumärken och erbjuder konsulttjänster inom produktutveckling och legoproduktion för externa partners. Vi är här för att skapa nästa generations dryckesvarumärken. Om rollen Som Redovisningsekonom hos oss får du en bred och ansvarsfull roll där du hanterar: Löpande bokföring, månads- och årsbokslut Deklarationer och likviditetsplanering Analyser av resultat och budgetuppföljning Skapande av produktkalkyler och redovisning av alkoholskatt Säkerställande av högsta kvalitet på våra ekonomiska processer Vem är du? Vi söker dig som har: En relevant ekonomiutbildning och flerårig erfarenhet av redovisning Erfarenhet av produkt- och lagerkalkyler Goda kunskaper i Excel, gärna erfarenhet av Fortnox En analytisk och strukturerad arbetsstil, med förmåga att fatta snabba beslut vid behov God kommunikativ förmåga och trivs i team Erfarenhet av redovisning av alkoholhaltiga och egentillverkade produkter är meriterande Flytande svenska och engelska i tal och skrift (övriga språk som danska eller franska är meriterande) Om tjänsten: Anställningsgrad: 80% tillsvidare med 6 månaders provanställning Plats: ESS Huvudkontor, Jacy’z-huset, Gårda, Göteborg Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal och överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sök idag! Varför välja oss? Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!
Är du en noggrann och analytisk person som vill ta nästa steg i din karriär? Har du erfarenhet av redovisning och vill arbeta i en prestigelös och samarbetsinriktad miljö? Då kan denna tjänst vara rätt för dig. Som Redovisningsansvarig hos Direkt Chark kommer du att ha en nyckelroll i företagets ekonomifunktion. Du ansvarar för redovisningen och rapporteringen samt säkerställer att underlagen är korrekta. Rollen innebär även arbete med BI-analyser och rapportgenerering för att stödja verksamheten i strategiska beslut. Du rapporterar till VD. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ansvar för löpande redovisning, bokslut och rapportering. Skatt, moms och deklarationer. Myndighetsrapportering BI-analys och rapportgenerering. Säkerställa att Jeeves används effektivt för redovisning och uppföljning. Samarbete med ekonomiassistent och ekonomikonsult (ekonomichef). Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av redovisning och vill ta nästa steg i din karriär. Du är noggrann, analytisk och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du trivs i en miljö där ÄKTA är viktigt, Ärlighet, Kunskap, Tillsammans och Ansvar = våra nyckelord. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av redovisning och rapportering. Kunskap i skatt och moms. Erfarenhet av BI-analys och rapportgenerering. Erfarenhet av affärssystemet Jeeves. Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Erfarenhet av ägarledda bolag. Meriterande är erfarenhet av produktionsbolag. Meriterande är även kompetens inom lönehantering. Lön och förmåner Lön då alla kriterier är uppfyllda cirka 45 000 sek /mån. Pension & försäkring enligt kollektivavtal Friskvårdsbidrag 2000 6 veckors semester (ej övertid) Ansökan Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och kompetent redovisningsansvarig till vårt team. Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För frågor kontakta Anna Petersson [email protected]. Sista ansökan är 12 mars 2025.
Välj ett jobb för att visa detaljer