Accounting Manager till Emerson
Mpya Finance AB
Redovisningsekonomer

Är du Accounting Managern som trivs i en global kontext och vill vara med på vår fortsatta resa framåt? Vi på Emerson utvecklar och tillverkar högteknologisk utrustning och erbjuder innovativa lösningar till våra kunder med syftet att göra världen hälsosammare, säkrare, smartare och mer hållbar. Om rollen Som Accounting Manager hos oss på Emerson blir du en del av ett drivet finansteam som idag består av 8 personer. Emerson verkar över hela världen och det råder internationellt sorl och hög aktivitet i fabriken. Hos oss i Mölnlycke arbetar vi närmre 500 personer. Rollen är ny och vi är i ett skede där du får stor möjlighet att vara med och bygga och förfina våra processer och arbetsrutiner. Vi kommer under våren att implementera Oracle som vårt nya affärssystem. Du kommer att få stötta kollegorna i Sverige samt vårt SCC i Rumänien i systemet samt med frågor som rör redovisningen. Du jobbar i nära samarbete med och rapporterar till Göran Mayner, vår CFO. Som titeln antyder, blir du med andra ord vår nyckelperson som ansvarar för och säkerställer att redovisningen och rapporteringen är korrekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda bokslutsarbetet och rapporteringen Samordna och förbereda årsbokslut och rapporter Internkontroll, säkerställa efterlevnad av finansiella policys och regelverk Moms – och skattedeklarationer, SCB rapportering Underhålla dokumentation för internprissättning och lager Driva förbättringsarbete kopplat till processer och rutiner Kontaktperson för redovisnings- och affärsystemsfrågor samt ad-hoc frågor Kontakt med Global Financial Services och Global Business Services-team Vem är du? För att trivas i denna roll behöver du vara trygg i din redovisning. Du har erfarenhet av arbete i en internationell verksamhet med SCC funktion och även vana och vilja att arbeta och utnyttja system maximalt samt bygga effektiva processer. I bagaget har du relevant ekonomisk utbildning, är van system- och Excelanvändare. Som person besitter du en god blandning av struktur och noggrannhet och har ett proaktivt förhållningssätt till problemlösning och kontinuerlig förbättring. Du drivs av att komma framåt och tycker det är både roligt och värdefullt att bygga relationer både lokalt och globalt. Meriterande om du tidigare arbetat i Oracle. Du kommunicerar obehindrat på svenska- och engelska i tal och skrift. Har du frågor om tjänsten? I den här rekryteringen samarbetar Emerson med Mpya Finance. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin Antonsson 070-931 87 69 eller Anette Zantelid 073-203 67 77.

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Junior Redovisningsekonom Västerås!
Sway Sourcing Sweden AB
Redovisningsekonomer

Om rollen Vi söker en Junior Redovisningsekonom för ett uppdrag hos en av våra kunder i Västerås. Här får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö och arbeta med viktiga redovisningsprocesser. Dina arbetsuppgifter Hantering av fakturor i fakturasystemet Cosmoz Daglig kontakt med leverantörer och kunder Hantering av påminnelser och inkassoärenden Genomföra månadsavstämningar i reskontran Om uppdraget Startdatum: 25 mars 2025 Slutdatum: 31 maj 2025 Plats: Västerås (100% på plats) Omfattning: Heltid Språk: Svenska & Engelska Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: Har en relevant utbildning inom redovisning/ekonomi Har tidigare erfarenhet av fakturahantering och reskontra Är strukturerad, serviceinriktad och noggrann Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Ansökan Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och ansökningstiden går ut den 5 mars 2025. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Interim koncernredovisningsansvarig till noterat bolag
Newr AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en interim koncernredovisningsansvarig till ett noterat bolag norr om Stockholm. Start för uppdraget är i början av maj och det beräknas pågå i 10 månader. I rollen som interim koncernredovisningsansvarig blir du del av företagets ekonomiavdelning och rapporterar till CFO. I rollen får du det övergripande ansvaret över koncernens redovisning och rapportering. I arbetsuppgifterna ingår: Ansvar över bolagets koncernredovisning Ansvar över rapportering Ansvar för bokslut Ansvar över årsredovisning Kontakt med revisorer vid revision Arbeta för att effektivisera och utveckla koncernens ekonomiprocesser Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning. Du har också flerårig erfarenhet från arbete med koncernredovisning och en vana att ha helhetsansvaret för redovisning. Som person är du kommunikativ, noggrann och effektiv i ditt arbete. Välkommen med ansökan!

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Ekonomi- och marknadsadministratör – bli hjärtat i vår verksamhet!
Tillväxt Botkyrka AB
Redovisningsekonomer

Om oss Tur & Company är en butik i Tumba som i över 20 år har försett åkeri- och entreprenadföretag med utrustning, reservdelar och tillbehör. Vi är ett litet och sammansvetsat team på sju personer som trivs tillsammans, tar hand om varandra och har låg personalomsättning. Vi satsar på utveckling och vill fortsätta växa – och nu söker vi dig som vill vara med på resan! Om rollen Som ekonomi- och marknadsadministratör blir du VDns högra hand och får en central roll i företagets dagliga verksamhet. Du ansvarar för ekonomi och administration samtidigt som du driver företagets marknadsföring och synlighet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ekonomi & administration Löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra Skapa månads- och årsbokslut Ta fram KPI:er för uppföljning Hantera inkommande mejl, samtal och post från leverantörer och myndigheter Säkerställa att företagets ekonomiska processer fungerar smidigt Arbeta i Fortnox, Specter och Vinassist Marknadsföring & kommunikation Planera och genomföra marknadsföringsaktiviteter Sköta företagets sociala medier (Facebook & Instagram) Driva trafik till webshopen och uppdatera den (WooCommerce) Hantera skyltmaterial, affischer och produktblad SEO, SEM och digitala kampanjer Vem är du? Vi söker dig som: Har några års erfarenhet av ekonomi och administration Har erfarenhet av bokslut, leverantörsreskontra och kundreskontra Är van vid att arbeta med marknadsföring och sociala medier Har god kunskap i Excel och kan analysera KPI:er Har erfarenhet av layout och grafisk formgivning på grundläggande nivå Har tidigare administrerat en webshop Vi tror att du är... Strukturerad & självgående – Du håller ordning på detaljerna och ser vad som behöver göras. Lösningsorienterad & flexibel – Du hittar kreativa sätt att lösa problem. Affärsdriven & säljfokuserad – Du förstår hur ekonomi och marknadsföring påverkar företagets framgång. Meriterande: Körkort Praktisk information Placering: Tumba, på vårt kontor och i butiken Arbetstid: 07:00–16:00 eller 08:00–17:00 (flexibelt) Start: Omgående Anställning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser ansökningar som skickas via mejl. Klicka på länken och ansök genom att trycka på knappen "skicka ansökan": https://jobb.tillvaxtbotkyrka.se/jobs/5619838-ekonomi-och-marknadsadministrator-bli-hjartat-i-var-ve... Rekryteringen sker i samarbete med Tillväxt Botkyrka, som stödjer oss i att hitta rätt kandidat. Urvalet sker löpande. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten är hos Tur & Company.

28 februari 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Interim Senior Redovisningsekonom - Start omgående
Newr AB
Redovisningsekonomer

Vi söker på uppdrag från kund en interim senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget beräknas pågå i 6 månader. I rollen kommer du ingå i en redovisningsavdelning med rapportering till redovisningschef. I arbetsuppgifterna ingår: Löpande redovisning Månads- och årsbokslut Upprättande av årsredovisningar Moms - och skattedeklarationer Inkomstdeklarationer Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning och gedigen erfarenhet inom hela redovisningsflödet. Då du kommer ha helhetsansvar för några bolag vilket gör att vi söker vi dig som är självgående. Vi tror också att du är van att sätta dig in i nya roller och arbetsuppgifter snabbt. Företaget har kontor i Solna och möjlighet till hybridarbete finns. Välkommen med ansökan intresse!

28 februari 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Group Accountant till Adtraction
Bravura Sverige AB
Redovisningsekonomer

Vill du arbeta i en bred och utvecklande roll inom koncernredovisning och processförbättring? Adtraction söker en Group Accountant som, utöver att hantera koncernredovisning, driver förbättringsprojekt, utvecklar processer och stöttar country managers i en internationell miljö. Här får du en nyckelroll i en snabbväxande organisation med stor förändringsbenägenhet och utrymme för egna initiativ. Är du redo att ta nästa steg? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Adtraction. Om företaget Adtraction är ledande i Norden inom digital marknadsföring via partners. Bolaget är aktivt inom två vertikaler, e-handel och finans. Adtraction utvecklar och driver en plattform som kopplar samman annonsörer som vill öka sin försäljning med olika former av partners, exempelvis digitala magasin, influencers, bloggare, forum, mobilappar och prisjämförelsesajter, som vill skapa intäkter baserat på sitt innehåll och sina besökare. Sedan 2021 är Adtraction börsnoterade på Nasdaq First North Growth Market. Bolaget har lokala kontor i tolv länder i Europa, med huvudkontor i Stockholm. Adtraction präglas av en kollegial, avslappnad och trivsam arbetsmiljö, som uppmuntrar personlig utveckling och frihet under ansvar. Du erbjuds en rolig arbetsplats, 5000 kr i friskvårdsbidrag, kontinuerliga frukostar och mycket mer. Arbetsuppgifter Adtraction söker en Group Accountant som får en nyckelroll i företagets internationella expansion och koncernredovisning. Du kommer att arbeta nära country managers för att säkerställa korrekt rapportering och driva processförbättringar inom koncernredovisning och bokslut. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter beroende på månadens fas – från konsolidering och kvartalsrapportering till utveckling av redovisningsrutiner och implementering av nya verktyg. Adtraction är börsnoterade på Nasdaq First North Growth Market och därav är kvartalsrapporteringen en viktig del av ditt arbete. Du jobbar nära och rapporterar till Group CFO. Hantera koncernredovisning och konsolidering, inklusive arbete med flera valutor och transfer pricing. Leda och implementera processförbättringar inom koncernredovisning och bokslut. Säkerställa korrekt redovisning och rapportering i nära samarbete med country managers. Ansvara för hållbarhetsrapportering (CSRD) och säkerställa efterlevnad av regelverk. Arbeta med månads-, kvartals- och årsredovisningar, där kvartalsrapporteringen är central. Identifiera och driva förbättringsprojekt för att stödja företagets tillväxt och effektivitet. Samverka med extern revisionsbyrå. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Universitetsutbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande Flera års arbetslivserfarenhet av redovisning, där du har arbetat med koncernrapportering och konsolidering. God systemvana och intresse för digitala verktyg – erfarenhet av business intelligence är meriterande. Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vi söker dig som är driven, initiativtagande och har en stark analytisk förmåga. Du trivs med att ta ansvar och lösa problem självständigt, samtidigt som du vet när du behöver söka information och samarbeta med andra för att nå bästa resultat. Du har en naturlig nyfikenhet och ser utmaningar som möjligheter att utvecklas. Din noggrannhet och strukturerade arbetssätt gör att du hanterar komplexa frågor med trygghet, samtidigt som du har en flexibel inställning och anpassar dig väl till förändringar. Du bidrar med en positiv energi och är en person som gärna förbättrar och effektiviserar processer för att skapa värde i verksamheten. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Treasury Accountant/Redovisningsekonom till Heimstaden
Bravura Sverige AB
Redovisningsekonomer

Är du en noggrann och strukturerad redovisningsekonom? Skulle du vilja vara en viktig del av en växande och dynamisk organisation? Vi söker nu en redovisningsekonom inom Treasury till vår ekonomiavdelning, där du får möjlighet att arbeta i nära samarbete med flera funktioner och bidra till viktiga ekonomiska processer. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Heimstaden. Om företaget Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med en vision att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Företagets ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar deras värderingar. För Heimstaden är det viktigt att bidra till ett hållbart samhälle. De har ett livslångt perspektiv på sina fastigheter, vilket innebär att de bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ Arbetsuppgifter Vi söker nu en redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning, där du kommer att arbeta med att säkerställa korrekt bokföring av externa och interna låneavtal, inklusive obligationslån och hybridkapital. Du kommer att arbeta nära kollegor inom redovisning, legal och treasury, och vara en del av vårt svenska ekonomi-team, som består av totalt 30 personer, varav 10 arbetar inom redovisning. Det största arbetet kommer att vara vid kvartals- och årsstängning, men under övriga månader, när tid finns, kommer du att stötta de bolagsansvariga på redovisningsavdelningen med löpande redovisningsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Kvartalsvis stämning av ränta på samtliga interna och externa lån tillsammans med Treasury • Bokning och utredning av eventuella skillnader, både internt i Sverige och vid gränsöverskridande låneavtal mot övriga länder • Hantering av avstämningar av bankkonton och likvida överföringar • Deltagande i kvartalsbokslut för moderbolagen samt svenska holdingbolag i koncernen • Bidrag till framtagandet av årsredovisningen för moderbolagen och svenska holdingbolag Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Examen inom ekonomi, finans, business administration eller liknande • Några års erfarenhet av en liknande roll, som till exempel Treasury Accountant eller redovisningsekonom • Stort intresse och förståelse för den finansiella marknaden och obligationer • Erfarenhet av att arbeta i finansiella system, som till exempel Cognos Controller, SAP ERP eller liknande • Mycket goda kunskaper i Svenska och engelska, tal såväl som i skrift Vi söker dig som är strukturerad och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt med noggrannhet och ordning. Du trivs i samarbeten och tycker om att arbeta i team där du gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är social och har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt, vilket gör dig till en naturlig del av vårt arbetslag. Vidare är du lösningsorienterad, hittar kreativa vägar framåt när utmaningar uppstår och drivs av att hitta effektiva lösningar. Du är driven, har en hög arbetsmoral och tar gärna eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Samtidigt är du självgående, vilket gör att du kan arbeta självständigt och ta initiativ när det behövs. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Redovisningsekonom
H2GS AB
Redovisningsekonomer

Om oss: Stegra har som mål att förändra den globala stålindustrin genom att producera grönt stål, med slutmålet att sänka kolduixidutsläppen till noll. Genom att använda grön vätgas och fossilfri el istället för kol kommer vatten och värme att vara våra primära utsläpp. År 2030 är vår ambition att producera 5 miljoner ton grönt stål per år i vår helt integrerade, digitaliserade och hållbara anläggning i Boden - som för närvarande är under uppbyggnad. Vi letar efter begåvade, innovativa och målinriktade personer till vårt snabbt växande och mångsidiga team. Våra medarbetare får lära sig nya saker varje dag, implementera och arbeta med den senaste tekniken och testa sina idéer i praktiken. Tillsammans bygger vi ett företag med hållbarhet i fokus - för våra medarbetare, kunder, investerare, samhället och vår planet. Redovisningsekonom till Stegra i BodenVi befinner oss i en intensiv utvecklingsfas där vi bygger upp och förfinar våra processer parallellt med verksamhetens tillväxt. Som en del av vårt redovisningsteam kommer du att arbeta brett inom redovisning och bokslutsarbete, med särskilt fokus på produktionskostnader och större investeringar (CAPEX). Rollen innebär också att vara en nyckelkontakt mellan redovisning, produktion och business control för att säkerställa korrekt hantering och analys av produktionskostnader och avvikelser.Vi värdesätter både specialistkunskap och samarbete, vilket innebär att du kommer ha egna ansvarsområden samtidigt som vi stöttar varandra i teamet. Du kommer också att bidra till att upprätta och utveckla effektiva strukturer för redovisning och uppföljning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Månadsbokslut och rapportering Avstämningar och periodiseringar Löpande redovisning Hantering och administration av anläggningstillgångar (CAPEX) samt upprättande och underhåll av anläggningsregister Redovisning och analys av produktionskostnader och produktionsavvikelser Stöd vid systembyte och förbättring av redovisningsprocesser Deltagande i utvecklingsprojekt och redovisningsutredningar Det här har du med dig sedan tidigare: Ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet inom redovisning Erfarenhet från redovisning i produktions- och/eller lagerverksamhet och gärna från större investeringar Erfarenhet av att arbeta med anläggningstillgångar och CAPEX-redovisning Meriterande med erfarenhet från systembyte Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem Förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och självgående i en dynamisk miljö Kommunikativ och samarbetsinriktad med förmåga att skapa struktur och driva förbättringar Hos oss får du chansen att arbeta i en spännande och utvecklande miljö där du kan påverka och bidra till företagets framgång. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats med möjlighet till både kompetensutveckling och karriärtillväxt i takt med att Stegra som organisation växer. Vad vi kan erbjuda digOm du brinner för att skapa verklig förändring och ha en positiv påverkan på samhället och vår planet, erbjuder Stegra en unik möjlighet att vara en del av ett engagerat och professionellt team med höga ambitioner. Du får chansen att forma din framtida karriär tillsammans med ett företag som fokuserar på att skapa en kultur där alla kan trivas och känna tillhörighet. I slutändan vet vi att Stegras tillväxt och framgång är beroende av våra medarbetare, och vi ser fram emot att tillsammans som ett team forma framtidens stålproduktion och andra branscher.

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Konsultuppdrag som redovisningsekonom till Trollhättan
Andara Group AB
Redovisningsekonomer

Söker du nya utmaningar inom redovisning? Vi söker nu en kompetent och noggrann redovisningsekonom för ett konsultuppdrag på 12 månader till Trollhättan. Om du har en stark analytisk förmåga och ett engagemang för ekonomiska processer, kan detta vara rätt möjlighet för dig! Beskrivning av rollenI rollen som redovisningsekonom kommer du att spela en central roll inom ekonomiavdelningen. Du kommer att hantera alla aspekter av redovisning samt bidra till att optimera och effektivisera ekonomiska rutiner. Rollen är placerad i Trollhättan och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att samarbeta med ett dedikerat ekonomiteam. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Hantering av löpande bokföring och finansiell rapportering Förberedelse och avstämning av månads- och årsbokslut Att bidra till budget- och prognosarbete Analys av nyckeltal och övervakning av ekonomiska resultat Säkerställande av regelefterlevnad och intern kontroll Ansvar för moms- och skattedeklarationer Kvalifikationer och personliga egenskaper Kandidatexamen i ekonomi eller likvärdig arbetslivserfarenhet Minst 3 års erfarenhet som redovisningsekonom Goda kunskaper i aktuella ekonomisystem Stark analytisk förmåga och färdigheter i Excel Förmåga att arbeta både självständigt och i team Noggrann och lösningsorienterad med god kommunikationsförmåga på svenska och engelska Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och som ständigt strävar efter att förbättra processer och arbetssätt. Anställningsform:Tjänsten är ett konsultuppdrag på 12 månader med möjlighet till förlängning. Start: Omgående. Omfattning: Heltid. Kontakt och ansökanFör frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Redovisningsekonom till Klara Consulting!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Just nu finns det en unik möjlighet att få bli en del av vårt engagerade ekonomi-team och spela en central roll i vår utveckling framåt! Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fika varje fredag. I din roll som Redovisningsekonom blir du en viktig del av vår interna ekonomifunktion, där du får möjlighet att arbeta brett med redovisning samtidigt som du bidrar till att utveckla och effektivisera våra processer och rutiner. Här får du chansen att arbeta nära kompetenta och drivna kollegor för att tillsammans skapa lösningar som bidrar både bolagets och teamets fortsatta framgång! Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil Möjligheten att vara med och utveckla en växande ekonomiavdelning Arbetsuppgifter I rollen som Redovisningsekonom arbetar du brett med redovisningsflödet fram till bokslut. Du ansvarar för att stötta och handleda juniora resurser samt att säkerställa en effektiv och korrekt redovisning. Du kommer även att ta fram, analysera och utveckla rapporter för att ge ännu mer värdefull insikt till verksamheten. Du arbetar i ett nära samarbete med koncernens chefer för att säkerställa att ekonomiska mål uppfylls och att processerna fortlöpande förbättras. Du kommer till exempel att: Upprätta och kvalitetssäkra månadsbokslut Löpande bokföring Driva flytten av ekonomifunktionen från dotterbolagen till det centrala teamet Bistå i koncernredovisning Utveckla och effektivisera interna processer och rutiner Ansvara för momsredovisning kvartals- och månadsvis Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är lösningsorienterad, orädd och flexibel, och trivs med att ta i när det behövs för att driva arbetet framåt. Du är strukturerad och social samt har en förmåga att snabbt anpassa dig till förändringar, vilket gör att du känner dig bekväm i ett dynamiskt och tempofyllt arbetsklimat. Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Har minst 3 års erfarenhet av arbete i redovisningsprocessen med ansvar fram till bokslut enligt K2 & K3-regelverk Är flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska Tidigare har arbetat i systemet Fortnox Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av redovisningsarbete i en större organisation bestående av flera resultatenheter Är självständig i hela redovisningsprocessen i K2 & K3- regelverk Har tidigare erfarenhet av årsredovisningar och skattedeklarationer Har arbetat i systemen Capego och Boardeaser Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att vara med på en spännande tillväxtresa tillsammans med oss! Praktisk information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Stockholm, Hybrid Anställningsform: Heltid, tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta [email protected] Om Klara Consulting Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se.

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025