Redovisningskonsult till Actricia Ekonomibyrå

Är du en nyfiken, engagerad och positiv person med stort intresse för siffror och ekonomi? Vill du dessutom jobba på en byrå där utvecklingsmöjligheter och en trevlig arbetskultur värderas högt? Då har vi tjänsten för dig! Actricia Ekonomibyrå erbjuder helhetslösningar inom ekonomi som förenklar sina kunders företagande och ökar deras lönsamhet. Actricia hjälper små och medelstora företag i alla branscher, hela vägen från bolagsstart till hundratals anställda. Actricia har följt många av deras kunder på tillväxtresan från enmansföretag till mångmiljonomsättning. Detta genom att vara en trygg samarbetspartner som ger personlig och engagerad rådgivning. Hos Actricia får du jobba med spännande och utvecklande uppdrag tillsammans med härliga kollegor och trevliga kunder. Actricia jobbar digitalt och verkar för ett hållbart och modernt arbetssätt. Medarbetarna ses som deras största tillgång och välmående värderas högt. Actricia är övertygande om att god hälsa, stimulerande utvecklingsmöjligheter och en trevlig arbetsplats hjälper deras medarbetare att nå sin fulla potential. Idag är Actricia 10 anställda, varav många är auktoriserade inom redovisning och lön. Actricia är anslutna till Srf konsulterna, Sveriges ledande branschorganisation för redovisning och lön. Du erbjuds bland annat: • Ett företag som arbetar aktivt med hälsofrämjande åtgärder som maximalt friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, daglig friskvårdstid på arbetstid, pausprogram på datorerna samt kontorsmassage. • Löpande kompetensutveckling och trivselskapande aktiviteter. • Stimulerande utvecklingsmöjligheter. Om tjänsten: Actricia växer och behöver nu utöka sin personalstyrka med en Redovisningskonsult! Som Redovisningskonsult arbetar du brett med redovisning och sköter allt från ax till limpa. Arbetet präglas av personlig service, digitalisering och rådgivning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå utav: • Faktura och betalningshantering • Löpande redovisning • Administration och lönehantering • Rapportering • Upprätta bokslut och årsredovisningar • Inkomstdeklarationer och övriga skattefrågor • Konsultationer och rådgivning Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning hos Actricia. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider, med möjlighet till flex och att arbeta på distans vid behov. Tjänsten planerar att starta omgående eller enligt överrenskommelse. Din profil Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper! För att trivas i tjänsten behöver du vara en kommunikativ lagspelare med en stark känsla för service. Kollektiva framgångar är för dig lika viktiga som dina egna. Du besitter en självklar förmåga att sätta kunden i fokus samt strävar målinriktat för att varje kontakt ska uppfattas som ett positivt och professionellt bemötande. Med din prestigelösa inställning trivs du som bäst i en dynamisk och förändringsbenägen miljö med högt i tak. Du är självständig i ditt arbete och räds inte för att ta egna initiativ, det är i stället något som driver och motiverar dig. Givetvis är du noggrann, strukturerad och mån av att ditt arbete håller en hög kvalitet! Vidare ser vi att du: • Har en relevant eftergymnasial utbildning • Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift • Besitter goda kunskaper i Excel • Är bekväm med att använda datorn och telefon som främsta verktyg Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Redovisningskonsult med erfarenhet till en familjär byrå på Södermalm

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du vår nästa Lavendo stjärna? Vi söker nu en driven och erfaren  redovisningskonsult till vårt kontor på Södermalm i centrala Stockholm. Vi söker dig som har mod att utmana hur bra kan bli bättre, har driv i leverans till kund och hjärta för siffror. Vi är en familjär byrå där vi alltid har kunden och kollegan i fokus. Människan är alltid det viktigaste för oss. Teamkänsla och samarbete med kollegor är nyckeln till framgång.  Vi vill varje dag ha roligt på jobbet och vi strävar alltid efter balans mellan jobb och privatliv. Som anställd hos oss är det enormt viktigt att du får vara med och påverka ditt dagliga arbete hos oss. För att lyckas i rollen behöver du: Du har en ekonomisk utbildning från högskolan alternativt YH-utbildning. Du har 3 års erfarenhet av arbete som redovisningskonsult på byrå  Erfarenhet av att jobba med rådgivning och kundansvar Kunna sköta redovisningsprocessen från ax till limpa.  Du ska kunna självständigt göra bokslut och årsredovisning. Vara serviceinriktad och ha erfarenhet av kundkontakt Ha en mycket god kommunikativ förmåga i båda svenska och engelska Det är meriterande om du: Har tidigare erfarenhet från en liknande roll på byrå Har erfarenhet av Visma och Fortnox Har goda digitala kunskaper Är auktoriserad redovisningskonsult eller har ambitionen att bli   Vad kan Lavendo erbjuda: Vi har kollektivavtal Förmåner för anställda som tex maxbelopp om 5 000 i Friskvård Personlig utveckling och möjlighet att växa i din roll Kontorshund att kela med om man önskar  Distansarbete enligt överenskommelse  Tycker du att detta låter som du så hör av dig direkt. Vi står redo!  Vi ser fram emot din ansökan  Vi kommer rekrytera löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag  Sista ansökningsdag 20240430

1 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Redovisningskonsult till Ekonomibyrå Abic!

Vi söker en självgående redovisningskonsult med erfarenhet från byrå eller ekonomiavdelning. Vi ser att du är driven, strukturerad i ditt arbete, proaktiv och älskar att jobba mot deadlines. Ett plus är om du har erfarenhet av fortnox. Vi arbetar uteslutande digitalt och du ska därför ha ett digitalt och automatiserat mindset. Det innebär att man är uppdaterad i de förändringar som sker i redovisningsbranschen och det system vi jobbar i. För oss är teamwork och laget före jaget väldigt viktigt. Du kommer få möjligheten att vara väldigt delaktig i att driva och utveckla byrån framåt. I rollen som redovisningskonsult hos oss kommer du att ha en kundstock där du ansvarar för redovisningen från ax till limpa samt för löneadministrationen. Det innebär löpande bokföring, moms- och arbetsgivardeklarationer, avstämning, rapportering, bokslut och deklaration, samt löneadministration och givetvis rådgivning. Ekonomibyrå Abic är en familjär byrå i tillväxt. Kundvård är viktigt för oss, därför söker vi dig som tycker om att skapa relationer och alltid vill göra det yttersta för kunderna. Lika viktigt är medarbetarvård. Vi ser till att våra medarbetare har rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb, har en god och trivsam arbetsmiljö och flexibilitet för att få ihop vardagen. Vi satsar på en god sammanhållning och vill ha medarbetare som kan vara med och lyfta både sina medarbetare och företaget framåt. Vi är belägna i trivsamma miljöer på CoSpace i Borlänge centrum. Tjänsten är på heltid och vi är flexibla med startdatum. Intervjuer kommer ske löpande. Har du frågor eller andra funderingar, tveka inte att höra av dig till [email protected].

31 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Senior redovisningskonsult - Keeper

Vi på Keeper fortsätter attväxa och söker nu ensenior redovisningskonsult för att stärka vårt erfarna redovisningsteam.Vill du fortsatt göra skillnad inom redovisningsbranschen med din erfarenhet och expertis? Vill du arbeta på en framåtlutad auktoriserad ekonomibyrå med fokus på professionalism, individuell utveckling och högkvalitativ service?Då kan det vara just dig vi söker! Årets bästa byrå medarbetarnas val 2023, Visma Accounting Awards. Rollen senior redovisningskonsult Eftersom du har minst två års erfarenhet eller mer så fokuserar du på de mer avancerade arbetsuppgifterna i uppdraget och samarbetar med juniora konsulter som sköter det löpande. Du kommer ha en nyckelroll i att säkerställa hög kvalitet i våra kunduppdrag och samtidigt bidra till att utveckla och förbättra våra interna processer. Ansvar för den övergripande leveransen för kunduppdrag Rapportering, avstämningar och deklarationer Bokslut och årsredovisning inom K2 och meriterande K3. Agera rådgivare mot kunderna och säkerställa hög kundservice Bidra och stötta med din kompetens till teamet Du är med och leder interna processer och gör oss bättre! Vi vet att utvecklingsresan som redovisningsekonomär oändlig så oavsett om du har flera års erfarenhet inom redovisning så stöttar vi dig i din fortsatta resa. Vi söker dig som har Relevant utbildning inom redovisning Arbetslivserfarenhet inom redovisning, minst två år Självgående bokslut och årsredovisning K2 och meriterande K3 Föredrar att arbeta teambaserat God förmåga att skapa värdefulla kundrelationer En innovativ känsla för effektivisering av interna processer Systemvana och har lätt för digitala processer Goda kunskaper i tal och skrift - Svenska och engelska Vierbjuder dig En stabil arbetsplats under tillväxt där varje individ räknas och kompetensutveckling främjas genom Keeper Academy. I vardagen på Keeper förespråkar vi gemensamma aktiviteter i form av frukostar, AW, middagar och teambuildning löpande varje månad. Vill du vara en del av branschens bästa företagskultur? Förespråkar du ett teambaserat arbetssätt? Då kanske justduär en Keeper! Goda förmåner Flexibelt arbete Stark Företagskultur Hög påverkansgrad och inkludering Praktiskt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Gästrikegatan 12 St:Eriksplan Stockholm Rekryteringsprocessen hanteras av Keeper och frågor specifikt kring tjänsten mailas till ansvarig [email protected] Vi går igenom urvalet löpande, så tveka inte på att skicka din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Om oss Keeper är en auktoriserad ekonomibyrå med 30 anställda centralt beläget i Vasastan. Vi gör företagsutvecklande rådgivning, redovisning och lön för medelstora till stora bolag. Våra kunder får en smart och effektiv ekonomifunktion med vår hjälp och tillgång till de vassaste konsulterna i branschen. Här bygger vi kompetensstarka team där gemenskapen och samarbetet väger tungt. Vår affärsmodell har framförallt varit att utveckla bättre och mer tydliga produktpaket till kunderna med fasta priser. Ett annat framgångsrecept är att vi strävar efter mer relationskapande kundkontakt och rådgivning så våra kunder kan driva framgångsrika företag. Priser och nomineringar Årets bästa byrå medarbetarnas val - Visma Accounting Awards 2023 Nominerade årets framtidsbyrå - FAR 2018, 2019, 2022 Årets framträdande byrå - Qbis Awards 2020 Årets superföretag - Bisnode veckans affärer 2019 Vi ser fram emot din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Vi söker en Senior Redovisningskonsult till Value & Friends i Umeå

Vad kul att just du läser den här annonsen! Kanske för att du är nyfiken på en byrå som verkligen sätter kunderna i fokus. För vi vill tillföra värde till våra kunder. Värde i form av goda råd, smarta tjänster och praktisk hantering. Vi vill vara så nära och enkla att våra kunder vänder sig till oss först. Value. And friends. Och det är här du kommer in. Om tjänsten Vi söker nu dig som erfaren redovisningskonsult som känner dig trygg och engagerad i din roll, men vill fortsätta utvecklas i ett företag med ett starkare fokus på långa relationer, såväl med kunder som medarbetare. Som känner att du har mycket att ge i våra kunders utveckling, och i vår egen. Vår målsättning har alltid varit att göra våra kunders vardag både enklare och lite trevligare. Det handlar om hjälp med alla möjliga typer av affärsstöd som till exempel bokföring, skatter och lönehantering men också affärsutveckling. Men det handlar också om att vi lyssnar, att vi är genuint intresserade. Som redovisningskonsult hos Value & Friends arbetar du i en platt organisationsstruktur med en färgstark kultur och goda möjligheter att påverka din egen karriärsutveckling. Du är varmt välkommen till en byrå med ett namn som faktiskt betyder något. Vem är du? - Du är engagerad och social och har lätt för att ta nya kontakter, skapa relationer och få förtroende. - Som en stark kugge i vårt kunniga team känner du dig bekväm i självständigt arbete med stort eget ansvar och eget initiativtagande. - Du är villig att investera tid och engagemang i ditt arbete och dina relationer för att trivas i rollen som ett värdefullt bollplank för våra kunder. - Förutom allt det formella så har du en öppen personlighet, tycker om företag och företagare, är flexibel och serviceorienterad, ser möjligheter samt har nära till glädje och skratt. Om verksamheten Value & Friends är en byrå som, sedan starten 1984, har en passion för att hjälpa företag och företagare att utvecklas. Vi har kontor i Skellefteå, Lycksele, Umeå, Åsele och Vindeln och är tillsammans på våra orter omkring 45 anställda. Läs mer om vår verksamhet https://valueandfriends.se/ Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Redovisningsspecialister till Aspia

Aspia fortsätter att växa och med det även vårt specialistteam inom redovisning! Vill du arbeta brett inom IFRS och kombinera praktiska utmaningar med att följa utvecklingen inom området? Gillar du konsultrollen och blir glad av att diskutera redovisningsfrågor med engagerade och trevliga kollegor? Kom till oss på Aspia! Om oss Redovisningsspecialisterna är en del av Aspias affärsområde Accounting som arbetar med rådgivning inom redovisning och finansiell rapportering. Vi representerar Aspia i FARs operativa grupp för finansiell rapportering – redovisning och ingår i RKR:s expertgrupp för kommunal redovisning. Vi är uppskattade lärare på FARs kurser. Samtidigt arbetar vi tillsammans med olika kundnära frågor och projekt. Aspia har för närvarande ett 100-tal kunder som verkar i en noterad miljö. Vår grupp består i dag av 11 personer, där hälften är baserade i Stockholm och övriga arbetar på olika orter runt om i landet. Efterfrågan ökar på våra tjänster både inom svensk redovisning och IFRS och vi söker nu vår nästa kollega! Vill du vara med och fortsätta att utveckla vår avdelning? Din roll Du kommer att arbeta i team med kollegor, ofta även från andra kompetensområden. Aspia och Skeppsbron Skatt är en del av samma koncern och inom Aspia erbjuder vi även tjänster inom till exempel hållbarhet och ESG, Interim Consulting och HR/Payroll. Vi arbetar nära tillsammans, allt för att skapa bästa möjliga rådgivningsleverans till våra kunder. Du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar självständigt, samtidigt som stöd alltid finns nära till hands. Rådgivningsrollen är spännande och utvecklande, men också utmanande genom ständiga förändringar och deadlines. Aspia och vår grupp växer, vilket gör att det finns möjlighet att påverka delar av innehållet i din roll. Som en del av vår grupp kommer du att arbeta med rådgivning inom främst följande områden: - Extern finansiell rapportering: Vi stöttar våra kunder vid upprättande av rapporter årsredovisningar och delårsrapporter, med syfte att rapporteringen ska följa regelverken samtidigt som den också är värdeskapande. - Redovisningsförändringar, konverteringar och stöd inför börsnoteringar: Vid IFRS-implementering och andra byten av regelverk hjälper vi våra kunder i konverteringsprojekt och vid notering stöttar vi med framtagande av historisk finansiell information till prospekt. - Stöd i specifika redovisningsfrågor: Vi bistår våra kollegor internt på Aspia såväl som våra kunders ekonomifunktioner i frågor kring finansiell rapportering, förvärvs- och omstruktureringsfrågor, incitamentsprogram och annat. Vi arbetar ibland med att upprätta koncernkonsolideringar och stöttar team i specifika konsolideringsfrågor. Aspia arbetar internt i Aaro och Capego. Din profil Vi tror att du i dag arbetar med kvalificerade redovisningsfrågor och finansiell rapportering inom IFRS på ett stort eller medelstort bolag. Eller så är du kanske redan i en konsultroll och vill ta steget mot en specialistroll. Du har arbetat med IFRS praktiskt och teoretiskt under ett antal år. Vi ser gärna att du har hunnit få erfarenhet från några olika roller. Du har tidigare erfarenhet från konsultrollen exempelvis som redovisningskonsult eller revisor. Vi tror att det är en tillgång om du också har varit i en linje- eller specialistroll i en noterad miljö. Du trivs med att stötta kunden i att hitta rätt lösning. Du har god insyn i regelverken och är van vid att praktiskt hantera konsolideringar, kassaflöden, förvärvsanalyser och finansiella rapporter. Om du har kompetens kring verksamheter som står under Finansinspektionens tillsyn, IFRS 9 eller hållbarhetsrapportering är vi särskilt intresserade av att höra av dig. Vi söker dig som har: - Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom redovisning och finansiell rapportering med inriktning IFRS - Erfarenhet av att både leda och delta i projekt inom redovisning och finansiell rapportering - God skriftlig förmåga - Svenska och engelska flytande i tal och skrift - Relevant akademisk examen, troligen inom företagsekonomi Vad vi erbjuder: Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat! Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Vill du veta mer tjänsten eller hur Aspias Redovisningsspecialister arbetar? Välkommen att kontakta: - Rekryterande chef Marcus Johansson; [email protected] eller på telefon 076-611 77 84 eller -Redovisningsspecialist, Sirpa Privrell : [email protected] eller på telefon 072 386 96 24 Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen i övrigt är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Ellinor Bergström: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1300 medarbetare på drygt 50 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

28 mars 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Redovisningskonsult i Göteborg

Är du en Redovisningskonsult som är redo för nya utmaningar? Vi söker nu en självgående ekonom med ett glatt och härligt modus. Om företaget JCS Redovisning är en redovisningsbyrå som sätter väldigt stort fokus på kvaliteten de levererar. Som konsult kan ha som uppgift att sköta ett företags hela administration, från löpande bokföring och löner till deklarationer och årsredovisning. Dina arbetsuppgifter I rollen som Redovisningskonsult kommer du hjälpa dina egna kunder med löpande bokföring, bokslut, årsredovisningar och deklarationer. Du kommer även att ha en rådgivande roll gentemot dina kunder rörande allmänna ekonomiska frågor. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: • Kund- och leverantörsreskontra • Löpnade bokföring • Avstämningar • Månadsbokslut samt rapporter • Upprätta årsredovisning Dessa arbetsuppgifter utgör grunden men fler uppgifter kan tillkomma. Din profil För att passa i rollen som Redovisningskonsult på JCS Redovisning behöver du vara helt självgående i ovan arbetsuppgifter. Då fokus på kvalitet och service är en viktig del av arbetet ser vi gärna att du brinner för god service. Att tillgodose varje kunds individuella behov är något som faller sig naturligt för dig. Du har möjlighet att jobba hemifrån. Observera! Arbetet är provisionsbaserat uppdrag vilket innebär att inkomsten grundar sig på utfallet av utförda uppdrag, försäljning eller tjänst. För frågor om tjänsten, kontakta, [email protected]. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Redovisningskonsult med erfarenhet till en familjär byrå på Södermalm

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du vår nästa Lavendo stjärna? Vi söker nu en driven och erfaren  redovisningskonsult till vårt kontor på Södermalm i centrala Stockholm. Vi söker dig som har mod att utmana hur bra kan bli bättre, har driv i leverans till kund och hjärta för siffror. Vi är en familjär byrå där vi alltid har kunden och kollegan i fokus. Människan är alltid det viktigaste för oss. Teamkänsla och samarbete med kollegor är nyckeln till framgång.  Vi vill varje dag ha roligt på jobbet och vi strävar alltid efter balans mellan jobb och privatliv. Som anställd hos oss är det enormt viktigt att du får vara med och påverka ditt dagliga arbete hos oss. För att lyckas i rollen behöver du: Du har en ekonomisk utbildning från högskolan alternativt YH-utbildning. Du har 3 års erfarenhet av arbete som redovisningskonsult på byrå  Erfarenhet av att jobba med rådgivning och kundansvar Kunna sköta redovisningsprocessen från ax till limpa.  Du ska kunna självständigt göra bokslut och årsredovisning. Vara serviceinriktad och ha erfarenhet av kundkontakt Ha en mycket god kommunikativ förmåga i båda svenska och engelska Det är meriterande om du: Har tidigare erfarenhet från en liknande roll på byrå Har erfarenhet av Visma och Fortnox Har goda digitala kunskaper Är auktoriserad redovisningskonsult eller har ambitionen att bli   Vad kan Lavendo erbjuda: Vi har kollektivavtal Förmåner för anställda som tex maxbelopp om 5 000 i Friskvård Personlig utveckling och möjlighet att växa i din roll Kontorshund att kela med om man önskar  Distansarbete enligt överenskommelse  Tycker du att detta låter som du så hör av dig direkt. Vi står redo!  Vi ser fram emot din ansökan  Vi kommer rekrytera löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag  Sista ansökningsdag 20240430

27 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Marknadsdriven redovisningskonsult till Aspia

Ta chansen att anta en roll där du får göra skillnad i realtid för dina kunder! På Aspia hjälper vi företagare att förverkliga sina drömmar, genom att vara en affärspartner inom redovisning, lön och HR, skatt och rådgivning. Var med och utveckla våra kunders företagande och ta chansen att utvecklas själv tillsammans med härliga kollegor, i en framåtlutad miljö inom ett marknadsledande tillväxtbolag som värnar om balansen mellan arbete och privatliv. Till vårt kontor i Gävle söker vi nu en marknadsdriven redovisningskonsult som vill vara med oss på vår spännande resa. Vi är måna om att höra vad ditt nästa steg är och berättar gärna mer om Aspia, hur det är att arbeta hos oss samt vår medarbetarerbjudande. Du kanske idag är trygg i att upprätta K2 bokslut, men är sugen på att utvecklas t.ex. inom K3-regelverket, koncern, IFRS, projektledning och rådgivning? Eller är du redan bekväm inom dessa områden och vill utvecklas vidare i din roll? Hos oss kommer du att få vara med och fortsätta utveckla Aspia och vår starka tillväxt. Du har en omväxlande roll med stor utvecklingspotential. Du erbjuds Som medarbetare inom Aspia blir du del av ett marknadsledande företag med bredden, djupet och tryggheten för att leverera heltäckande tjänster med kvalitet till våra kunder. Vi har ett digitalt och modernt arbetssätt där vi tar gemensamt ansvar, arbetar i team och satsar mycket på varje medarbetares utveckling. Du blir del av en familjär miljö och arbetar tillsammans med duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar. Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär, där privatliv och arbetsliv kan gå hand i hand. Din roll Som erfaren redovisningskonsult hos oss kommer du ha stort fokus på att skapa kundrelationer med befintliga och nya kunder. Du har en nära och kontinuerlig kontakt med kunden och har förmågan att se dennes behov och bidra till utveckling av kundens affär. Du fokuserar på tillväxt och ägnar del av din tid på affärsutveckling och marknadsföring av våra tjänster och vårt varumärke. I rollen ingår även att leda och driva dina egna kunduppdrag, vilket innebär att du ansvarar för att leda teamet kring kunden och planera det löpande arbetet, ansvara för uppföljningar, lönsamhet och budget samt hålla i kommunikationen både externt mot kund och internt. Arbetet innebär även att du kvalitetssäkrar bokslut och deklarationer och det ges möjlighet att arbeta med mer kvalificerade redovisningsfrågor. På Aspia arbetar vi i team och i arbetet ingår även en varierande grad handledning av medarbetare på aktuella uppdrag. Det finns också stora möjligheter att utifrån din bakgrund och intressen anpassa rollen i lite olika riktning. Vem är du? Vi söker dig som: - har en relevant utbildning samt kunskap inom ekonomi. - har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter t.ex. kvalificerat redovisningsarbete samt har en vana att upprätta bokslut, deklarationer och årsredovisningar. - Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på redovisnings- eller revisionsbyrå - Du har ett intresse för affärsrådgivning och ett stort marknadsdriv och trivs i en roll med kundansvar och med att bygga kundrelationer. Vidare är det meriterande om: - Du är auktoriserad redovisningskonsult eller auktoriserad revisor. Eller har behörighet att skriva auktorisationsprovet inom kort - Du har tidigare haft kundansvar för egna projekt eller varit uppdragsledare i kunduppdrag. För att du ska trivas i rollen som redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som gillar att arbeta i team. Vi ser gärna att du har ett marknadsintresse och trivs i mötet med kunden. Du har förmågan att hantera ett stort flöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Låter det som en intressant tjänst för dig? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan, du ansöker enkelt med din CV. För en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som ett steg i urvalet. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Johanna Gustafsson: [email protected] Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1300 medarbetare på drygt 50 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

27 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Ekonom till konsultuppdrag

Vi erbjuder nu ett konsultuppdrag för dig som är ekonom. Kunden är ett stabilt och trevligt företag. Ekonomiteamet som består av fem personer behöver förstärkning under en period. Uppdraget innebär att du kommer: - Uppdatera och införa fastigheter i anläggningsregister. - Skapa förutsättningar för automatkontering. - Arbeta med Visma Control. Om dig Du har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och system. Du är självgående och arbetar strukturerat. Övrigt Du börjar så snart du kan. Uppdraget är på heltid eller deltid beroende på vad som passar dig bäst. Kunden finns i centrala Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag, du väljer om du vill bli anställd av oss eller fakturera med F-skattsedel. Ansökan Välkommen med frågor, funderingar och din ansökan! Om Seemly Finance & Search Erbjuder rekrytering, search och uthyrning av chefer och specialister samt hjälp med verksamhetsstyrning. Vi arbetar även med outsourcing inom ekonomi och lön. Läs mer om oss på www.seemlygroup.com (https://finance.seemlygroup.com/)

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024