Bli vår nästa Rekryteringsassistent på deltid i Göteborg!
DFDS Professionals AB
Personal- och HR-specialister

Är du vår framtida rekryteringsassistent med passion för människor och utveckling? Vill du vara med på vår spännande resa i ett dedikerat team och ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna på marknaden? Om tjänsten Vi letar efter vår nästa stjärna som vill kombinera HR-studier med arbete, cirka 2 dagar i veckan samt över sommaren i Göteborg. Du kan kombinera arbete på kontoret och hemifrån beroende på arbetsuppgifter. Som rekryteringsassistent är du mycket involverad i DFDS Professionals rekryteringsprocesser och aktiviteter. Dina uppgifter inkluderar att kontakta potentiella kandidater, schemalägga intervjuer och stötta konsultchefer under rekryteringsprocessen. Ansvarsområden Utföra rekryteringsuppgifter som att schemalägga intervjuer och referenstagning Arbeta nära konsultcheferna för att upprätthålla kandidatinsamling enligt plan Förbereda och publicera jobbannonser Screena kandidater i vårt rekryteringsverktyg, genomföra bakgrundskontroller och verifiera deras kvalifikationer och erfarenhet Assistera vid intervjuer online och på plats Följa upp med kandidater under rekryteringsprocessen Hjälpa nya talanger med onboarding-processen, inklusive att förbereda dokument, arbetskläder samt koordinera med kund Under sommaren finns det även möjlighet att vikariera som konsultchef  Vem är du?  För att trivas i rollen behöver du vara positiv och ha en bra samarbetsförmåga. Du ska vara bekväm med att arbeta självständigt och ha ett lösningsorienterat mindset. Du gillar att bygga relationer och arbeta mot mål, samtidigt som du ger bra service till kunder. Att vara proaktiv och lyhörd för andras behov är viktigt.   Krav för tjänsten Pågående studier på 100% inom HR, ekonomi eller relevant område God datorkunskap God kommunikationsförmåga på svenska och engelska Förmåga att arbeta självständigt samt som en del av ett team Körkort och tillgång till bil Ansökan Ansök med ditt CV samt skriv ett personligt brev om varför du skulle passa i denna roll – vi tar ej emot ansökningar via e-post. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta Operations Manager Antonia Wahlstedt på [email protected]. DFDS | HR | Rekrytering | HR-Administration | Recruitment | Göteborg | Deltid

16 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Talent Manager – Perfekt vid sidan av dina studier inom HR, personal ell...
Ecareer AB
Personal- och HR-specialister

Framtidens heltidstjänst efter sommaren? Den börjar här. Vill du kickstarta din karriär inom rekrytering och bemanning redan under studietiden? Nordic Investin Group söker nu en driven och relationsskapande Talent Manager på deltid – en roll som passar perfekt för dig som studerar HR, personaladministration eller försäljning, och som vill kombinera teori med verklig erfarenhet. Vi erbjuder dig inte bara ett meriterande extrajobb, utan även möjligheten till heltid och tillsvidareanställning efter sommaren. Om oss Nordic Investin Group är ett växande bolag med ambitionen att förändra och modernisera utbildningssektorn. Genom smarta lösningar, hög kompetens och starka nätverk matchar vi kvalificerade utbildare med yrkeshögskolor över hela Sverige. Vad innebär rollen? Som Talent Manager blir du en viktig del i vårt team och får arbeta med: Rekrytering: Söka upp och attrahera kvalificerade utbildare till olika YH-utbildningar. Matchning & bemanning: Hitta rätt person till rätt uppdrag – och se till att både kund och konsult blir nöjda. Marknadsbevakning: Hålla koll på behov och efterfrågan i utbildningsbranschen. Relationsbyggande: Prata med skolor, konsulter och partners – och bygga långsiktiga relationer. Event & nätverk: Delta i och ibland organisera träffar, mässor eller andra event som stärker vårt nätverk. Vem är du? Du kanske läser en eftergymnasial utbildning inom HR, personal, sälj eller liknande – och: Har en god kommunikativ förmåga. Trivs med att bygga relationer och jobba med människor. Är nyfiken, självgående och gillar att ta initiativ. Är organiserad och gillar struktur – men också flexibel när det behövs. Har kanske redan erfarenhet av kundkontakt, rekrytering eller bemanning (meriterande men inget krav). Vi erbjuder dig: Ett flexibelt deltidsjobb som går utmärkt att kombinera med studier. Möjlighet till heltid och fast tjänst efter sommaren. En spännande arbetsmiljö i ett expansivt bolag. Personlig och professionell utveckling – här får du växa! Ett stöttande team som älskar samarbete, idéer och framtidstro. Ansökan Sista ansökningsdag: 1 maj 2025. Vi intervjuar löpande och tillsättning kan ske innan sista datum, så skicka in din ansökan redan idag!

12 april 2025
Sista ansökan:
29 september 2025
Junior rekryterare till Bravura
Bravura Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Är du driven, nyfiken och redo att ta nästa steg i karriären? Som junior rekryterare på Bravura får du ta stort ansvar från start, växa i en roll där du bygger relationer och gör skillnad – på riktigt. Här får du möjlighet att utmana dig själv, ta egna beslut och våga testa nya vägar. Vi tror på flit, mod och lyhördhet – och på dig som vill mer. Om rollen Som rekryterare hos oss ansvarar du för att driva rekryteringsprocesser till våra kunder – från kravprofil till anställning. Du håller kravprofilsmöten, skriver jobbannonser, gör urval, searchar kandidater, intervjuar och tar referenser. Du arbetar nära både kandidater och kunder för att skapa träffsäkra matchningar. Vi är specialiserade inom fyra affärsområden som du får möjlighet att bli expert inom. Du samarbetar med våra säljare, träffar kunder och fungerar som rekryteringsexpert. Du ingår i ett team med andra rekryterare, konsultchefer och assistenter – och har stort eget ansvar från dag ett. Vem vi sökerVi tror att du är en social och initiativtagande person som gillar att bygga relationer. Du är strukturerad, målinriktad och trivs i en roll där du får växa och ta ansvar. Du har ett stort engagemang, drivs av utveckling och gillar att se resultat av ditt arbete. Har du dessutom en bakgrund inom idrott ser vi det som ett extra plus – det brukar ge goda förutsättningar för att lyckas och trivas hos oss. Vi söker dig som har: Akademisk examen, gärna inom personal, psykologi eller arbetsliv Minst ett års erfarenhet av rekrytering, exempelvis som rekryteringsassistent eller liknande God kommunikativ förmåga på svenska och engelska, i både tal och skrift För oss är rätt inställning viktigast. Med engagemang och vilja kan du komma långt hos oss! Om Bravura Vi jobbar med rekrytering och bemanning inom tjänstemannaområdet, men framför allt med människor. Vårt uppdrag är att matcha rätt personer med rätt företag – och hjälpa dem att utvecklas. Hos oss gäller "employees first – clients second". Genom att fokusera på våra medarbetare vet vi att vi skapar värde för både kunder och kandidater. Som anställd får du ta del av bland annat träning på arbetstid, hälsocoaching, inspirationsföreläsningar, resor och mycket mer. Våra värdeordFlit – Vi har driv, ambition och gör alltid det lilla extra. Lyhördhet – Vi är nyfikna, engagerade och ser oss som en del av laget. Mod – Vi vågar tänka nytt, gå egna vägar och lära av våra misstag. Rekryteringsprocessen1. Urval – Vi granskar din ansökan och matchar mot krav och potential. 2. Intervjuer – Först en telefonavstämning, sedan intervjuer med oss och din framtida chef. 3. Återkoppling – Vi håller dig uppdaterad hela vägen, oavsett utgång. Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Fast + provision Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Vill du se mer av vår vardag? Följ @joinbravura på Instagram!

11 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Konsultchef till Fordonsakademin
Fordonsakademin Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Om Fordonsakademin Fordonsakademin startades av specialister inom fordonsbranschen. Med mångårig erfarenhet i ryggen upptäcktes en lucka inom området – det saknades branschbaserade utbildningar. Marknaden behövde specialister med dokumenterade färdigheter, direkt kopplade till området. Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster har vi blivit en ledande aktör när det kommer till kompetenshöjning i branschen. Vi är en del av Arenakoncernen som med sin närvaro på över 160 orter i Sverige finns tillgängliga i hela landet. Vill du bli en del av ett framgångsrikt team i en växande organisation? Vi på Fordonsakademin söker nu en driven och serviceinriktad konsultchef som vill vara med och utveckla vår verksamhet inom rekrytering och bemanning i Göteborg.  Om rollen Som konsultchef hos oss får du arbeta med hela processen – från kundkontakt och behovsanalys till rekrytering, matchning och uppföljning. Du är en viktig länk mellan våra kunder och konsulter, där du ansvarar för att säkerställa kvalitet och nöjda samarbetspartners. Arbetsuppgifter inkluderar: Bygga och vårda relationer med våra kunder, både nya och befintliga. Rekrytera och matcha rätt konsulter till kundernas behov. Ansvara för att konsulterna trivs och utvecklas i sina uppdrag. Regelbunden uppföljning med kunder och konsulter. Säkerställa att vi levererar enligt våra avtal och högt ställda förväntningar. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett stort engagemang och trivs i en dynamisk roll där ingen dag är den andra lik. Du är självgående, lösningsorienterad och har lätt för att skapa och upprätthålla relationer. Vi tror att du har: Erfarenhet av konsultchefsrollen eller liknande, gärna inom bemanning/rekrytering. God förmåga att arbeta med flera projekt parallellt och hålla deadlines. Erfarenhet av kundkontakt och förhandling. Körkort B. Meriterande är om du har erfarenhet från rekrytering eller bemanning inom fordonsindustrin. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en spännande och varierande roll där du får stort eget ansvar och möjlighet att göra skillnad. Hos oss får du: En arbetsplats med högt engagemang och stöttande kollegor. Goda utvecklingsmöjligheter i en snabbt växande verksamhet. Möjligheten att arbeta med spännande kunder inom fordonsindustrin. Och mycket mer!  Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Matteus på 072 853 62 26 eller via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

10 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Bli vår nästa Rekryteringsassistent på deltid i Göteborg!
DFDS Professionals AB
Personal- och HR-specialister

Är du vår framtida rekryteringsassistent med passion för människor och utveckling? Vill du vara med på vår spännande resa i ett dedikerat team och ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna på marknaden? Om tjänsten Vi letar efter vår nästa stjärna som vill kombinera HR-studier med arbete, cirka 2 dagar i veckan i Göteborg. Du kan kombinera arbete på kontoret och hemifrån beroende på arbetsuppgifter. Som rekryteringsassistent är du mycket involverad i DFDS Professionals rekryteringsprocesser och aktiviteter. Dina uppgifter inkluderar att kontakta potentiella kandidater, schemalägga intervjuer och stötta konsultchefer under rekryteringsprocessen. Ansvarsområden Utföra rekryteringsuppgifter som att schemalägga intervjuer och referenstagning Arbeta nära konsultcheferna för att upprätthålla kandidatinsamling enligt plan Förbereda och publicera jobbannonser Screena kandidater i vårt rekryteringsverktyg, genomföra bakgrundskontroller och verifiera deras kvalifikationer och erfarenhet Assistera vid intervjuer online och på plats Följa upp med kandidater under rekryteringsprocessen Hjälpa nya talanger med onboarding-processen, inklusive att förbereda dokument, arbetskläder samt koordinera Vem är du? För att trivas i rollen behöver du vara positiv och ha en bra samarbetsförmåga. Du ska vara bekväm med att arbeta självständigt och ha ett lösningsorienterat mindset. Du gillar att bygga relationer och arbeta mot mål, samtidigt som du ger bra service till kunder. Att vara proaktiv och lyhörd för andras behov är viktigt. Krav för tjänsten Pågående studier på 100% inom HR, ekonomi eller relevant område God datorkunskap God kommunikationsförmåga på svenska och engelska Förmåga att arbeta självständigt samt som en del av ett team Körkort och tillgång till bil Ansökan Ansök med ditt CV samt skriv ett personligt brev om varför du skulle passa i denna roll – vi tar ej emot ansökningar via e-post. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta Operations Manager Antonia Wahlstedt på [email protected]. DFDS | HR | Rekrytering | HR-Administration | Recruitment | Göteborg | Deltid

9 april 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Senior rekryterare till Capio – bygg med oss från start!
Capio Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Vill du göra skillnad på riktigt och samtidigt få vara med och bygga upp en helt ny rekryteringsfunktion? Vi söker en erfaren rekryterare som har ett starkt engagemang för hantverket, värnar om kandidatupplevelsen och trivs i ett team där samarbete är nyckeln till framgång. Du blir en del av ett engagerat team med flexibla arbetsformer och balans mellan operativt och strategiskt arbete. Allt i en samhällsbärande bransch där människor alltid står i fokus. Rollen är placerad i Stockholm och du rapporterar till vår chef för Rekrytering & Employer Branding. Din roll Driva hela rekryteringsprocesser från start till mål – med kvalitet, tempo och fingertoppskänsla. Rekrytera främst vårdpersonal, men också chefer och specialistroller inom Capios breda verksamhet. Jobba nära chefer och stötta dem som en trygg rådgivare och partner. Vara med och forma hur vi jobbar med rekrytering, system, processer och arbetssätt. Bidra till en stark kandidatupplevelse. Om dig Du har flera års erfarenhet av självständig rekrytering av svårrekryterade eller komplexa roller, gärna i en större organisation eller konsultmiljö. Du är en trygg och lösningsorienterad person som gillar struktur men är inte rädd att utmana gamla arbetssätt. Du är bra på att bygga relationer. Du trivs i förändring, gillar att ta ansvar och drivs av att bidra till gemensam framgång. Och viktigast: du har ett starkt engagemang för rekrytering. Vill du vara med och göra det här till en av Sveriges bästa interna rekryteringsfunktioner? Sök nu och bli en del av resan!

4 april 2025
Sista ansökan:
21 september 2025
Rekryterare på heltid internt till Sprio
Sprio AB
Personal- och HR-specialister

Vi söker en rekryterare på heltid till oss internt på Sprio. Vi tror och hoppas att du hos oss får dig en rolig resa med varierande arbetsuppgifter och mycket skratt. Bli vår nästa kollega! Sprio är ett auktoriserat rekrytering- & bemanningsföretag som främst arbetar med tjänster inom kundservice, försäljning och administration. Vi är experter på att hitta just servicepersonal, detta tack vare enkla processer, ett stort inflöde av kandidater, vässad marknadsföring och personlig kontakt. Våra rekryterare vet vad som krävs och matchar rätt kandidat med rätt uppdrag. Enkelt, självklart och uppdaterat – vi gillar inte att krångla till det. Dina arbetsuppgifter: Som rekryterare hos oss arbetar du i en bred roll, via Teamtailor lokaliserar du potentiella kandidater, du kommer via telefonen i högsta hugg genomföra gedigna telefonintervjuer, via teams träffa fantastiska kandidater på intervjuer och hos våra kunder sprida härlig och sprudlande energi. Ditt fokus kommer alltid att vara att skapa en bra synergi genom hela processen med fokus på kandidat och kund. Urval och CV-granskning Telefonintervjuer Videointervjuer Förnya och publicera jobbannonser på hemsidan Ha en personlig kontakt och känsla gentemot kund Vi söker dig som: Är en lagspelare. Som rekryterare kommer du ingå i ett tight sammansvetsat team som vågar tänka utanför boxen, tar initiativ och gillar att testa själv. Vi hoppas att du vill utveckla rollen och trivs med att ta ägandeskap. Vi vill lära känna dig som person och vi hoppas att du vill lära känna oss. Är initiativtagande, målfokuserad och utåtriktad Öppen för att lära dig nya saker varje dag Är social och trivs att arbeta i ett högt tempo Trivs att arbeta med extern rekrytering och möta kund Har erfarenhet av rekrytering och/eller precis blivit klar med relevanta studier Vad vi erbjuder: En möjlighet att verkligen få vara med och påverka En dynamisk arbetsplats Samarbete med erfarna och stödjande kollegor Hybridarbete, men vi tror också att du kommer gilla vårt kontor på Karlavägen En platt organisation med startup-mentalitet Vill du få en bättre bild av oss som företag, klicka på länkarna nedan: Läs mer om oss på Linkedin Ta del av vår vardag via Instagram

3 april 2025
Sista ansökan:
20 september 2025
People & Culture Lead
Xamera AB
Personal- och HR-specialister

Om Xamera DEV Xamera DEV är ett ledande teknikkonsultbolag inom mjukvaruutveckling/IT och produktutveckling. Vi står starka i vår strävan att locka och behålla de skarpaste hjärnorna och skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare verkligen trivs och utvecklas. Vår företagskultur är vår stolthet, och vi söker nu någon som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Vi på Xamera DEV är fast beslutna att vara den bästa arbetsgivaren och den mest betrodda partnern för våra kunder, i linje med vår slogan "Exploring tomorrow. Delivering today." Vi söker en driven People & Culture Lead som vill bidra till att skapa en arbetsmiljö och kundupplevelse som är oöverträffad, där vi ständigt utforskar framtiden och levererar idag. Om rollenÄr du redo att ta nästa steg i din karriär? Vi söker en passionerad People & Culture Lead som vill växa med oss och spela en nyckelroll i att attrahera, rekrytera och behålla de bästa tech-konsulterna. Du kommer att samarbeta tätt med våra Business Managers för att utveckla och förfina vår rekryteringsprocess, samtidigt som du bygger långsiktiga relationer med våra konsulter och driver initiativ för att boosta och vårda medarbetarnöjdheten. Arbetsuppgifter och ansvarsområdenRekrytering och Talent Acquisition Bli vår talangmagnet och hitta tech-stjärnor som passar perfekt in i Xamera DEV:s kultur. Håll i förstaintervjuer och bedöm kandidaters potential och passform. Samarbeta med Business Managers för att fatta smarta rekryteringsbeslut. Utveckla och finslipa rekryteringsstrategier för att säkerställa en stadig ström av tech-talanger. Bygg och vårda relationer med potentiella kandidater för framtida rekryteringsmöjligheter. Medarbetarnöjdhet och Konsultrelationer Var en go-to personen tillsammans med våra Business Managers för våra konsulter under deras uppdrag och säkerställ att de trivs och utvecklas. Genomför regelbundna check-ins med konsulter för att fånga upp feedback och identifiera förbättringsområden. Driv initiativ som gör Xamera DEV till en arbetsplats där alla vill vara. Företagskultur och Employer Branding Skapa och driva aktiviteter som stärker vår unika företagskultur och sammanhållning. Jobba med employer branding för att positionera Xamera DEV som den coolaste arbetsgivaren. Planera och genomföra sociala och professionella evenemang för att stärka teamkänslan och nätverket bland konsulterna. Kvalifikationer Erfarenhet av rekrytering inom tech-branschen eller konsultverksamhet. Grym kommunikationsförmåga och en talang för att bygga relationer. Erfarenhet av att jobba med medarbetarnöjdhet och kulturförbättrande initiativ. Förmåga att tänka både strategiskt och operativt i en snabbföränderlig miljö. Ett genuint intresse för att skapa en arbetsplats där människor trivs och utvecklas, där du själv trivs och utvecklas. Ansökan Är du redo att ta steget och bli en del av Xamera DEV:s framgångssaga? Skicka in din ansökan och låt oss tillsammans skapa magi!

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025
Rekryterare – Konsultuppdrag
Edge of Talent AB
Personal- och HR-specialister

Om Edge Edge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Vi söker nu en erfaren och driven rekryterare för ett konsultuppdrag hos vår kund. Har du gedigen erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och trivs i en roll där du får arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar med ett engagerat team? Då kan detta vara uppdraget för dig! Din roll Som rekryterare kommer du att driva hela rekryteringsprocessen från start till mål med ett konsultativt förhållningssätt. Rollen innebär ett stort ansvar för att säkerställa att rekrytering sker enligt en kompetensbaserad metodik, där objektivitet och rättvisa bedömningar är centrala. Du kommer att arbeta nära rekryterande chefer, HR-partners och övriga rekryterare i teamet. Ditt ansvar Driva rekryteringsprocesser från kravprofil till anställning enligt en kompetensbaserad metodik. Arbeta aktivt med search av kandidater via LinkedIn Recruiter. Säkerställa att tester (MAP och Matrigma) används som en integrerad del av urvalsprocessen. Stötta rekryterande chefer genom rådgivning och vägledning i kompetensbaserade intervjuer. Bidra till utvecklingen av rekryteringsarbetet och arbetssätt inom organisationen. Fungera som ambassadör för arbetsgivarvarumärket och säkerställa en positiv kandidatupplevelse. Kvalifikationer Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som rekryterare. Minst två (2) års erfarenhet av att arbeta i en intern rekryteringsfunktion i en större organisation (+500 anställda). Erfarenhet av att självständigt driva hela rekryteringsprocessen, inklusive search. Minst tre (3) års erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och arbete med urvalstester. Minst tre (3) års erfarenhet av LinkedIn Recruiter och search. Certifiering i Assessios tester MAP & Matrigma (certifiering ska vara genomförd innan uppdragsstart). Meriterande erfarenheter Minst fem (5) års erfarenhet av rekrytering i en intern rekryteringsfunktion i en större organisation (+500 anställda). Högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom HR, rekrytering eller motsvarande. Erfarenhet av att hålla i workshops eller utbildningar inom rekrytering för chefer. Placering Kontoret ligger på Kungsholmen i Stockholm. Konsulten förväntas vara på plats minst 50% av tiden. Tidplan och omfattning Start: 2025-04-28 Slut: 2026-04-24 Omfattning: Heltid, 40 timmar per vecka. Förlängning: Möjlighet till förlängning i upp till 1 år. Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan! Transparens och ansvarsfull AI-användning På Edge of Talent strävar vi efter att arbeta effektivt och professionellt. Vi använder därför ibland AI-baserade verktyg som stöd i vår administration, exempelvis för att strukturera och sammanfatta information. Vi vill dock vara tydliga med att AI aldrig fattar beslut åt oss. Alla beslut om vilka kandidater som går vidare i våra processer fattas av en människa som noggrant utvärderar varje kandidat utifrån kompetenskriterier och hur dessa matchar kundens kravspecifikation för rollen. Vår ambition är att säkerställa en rättvis och transparent rekryteringsprocess där alla kandidater bedöms utifrån sina faktiska meriter och erfarenheter.

31 mars 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Rekryterare till en myndighetskund i Stockholm!
Devotum AB
Personal- och HR-specialister

För vår kunds räkning söker vi just nu en rekryterare till ett konsultuppdrag i stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-04-28 och pågå till och med 2026-04-24. Om uppdraget Som rekryterare hos vår kund driver du hela rekryteringsprocessen från start till mål med ett konsultativt förhållningssätt. Vår kund rekryterar kompetensbaserat, vilket innebär att objektivitet och rättvis bedömning är centralt i arbetet. Testerna MAP och Matrigma är viktiga verktyg som används genom hela rekryteringsprocessen för att säkerställa välgrundade urvalsbeslut. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Driva rekryteringsprocessen enligt kompetensbaserad metodik, från kravprofil till anställning. Arbeta aktivt med search av kandidater via LinkedIn Recruiter. Säkerställa att tester används som en integrerad del av urvalsprocessen för att skapa träffsäkra beslut. Stötta rekryterande chefer genom tydlig kommunikation och rådgivning samt guida dem i kompetensbaserade intervjuer. Bidra till utvecklingen av kundens arbetssätt. Fungera som en ambassadör för kundens arbetsgivarlöfte (EVP) och säkerställa en positiv kandidatupplevelse. Hos vår kund är rekrytering ett samarbete. Du arbetar självständigt i dina processer i nära samarbete med rekryterande chefer, samtidigt som du är en del av ett engagerat och sammansvetsat team där samarbete och lärande står i fokus. Du får möjlighet att utvecklas i en samhällsviktig organisation med en bredd av rekryteringsuppdrag inom infrastruktur, IT, teknik och andra områden. Den här rollen kommer att ha ett extra fokus på rekrytering till kundens projektverksamhet, med roller som projektledare, projekteringsledare, tekniskt sakkunniga och andra tjänster inom ramen för deras infrastrukturprojekt. Övrigt: Start: 28 april 2025 Slut: 24 april 2025 Omfattning: heltid Placering: Stockholm Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet i rollen som rekryterare/ TA Minst två (2) antal års arbetslivserfarenhet av att ingå i en intern rekryteringsfunktion/ -team i större verksamhet (+500 anställda) Minst tre (3) års erfarenhet av att ha arbetat praktiskt med alla delar i rekryteringsprocessen inklusive search i rollen som rekryterare Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av att självständigt driva kompetensbaserade rekryteringsprocesser med stöd av tester i urvalsarbete. Minst tre (3) års erfarenhet av LinkedIn Recruiter med search Konsulten ska vara certifierad testanvändare i Assessios tester MAP & Matrigma. Certifieringen ska vara genomförd innan uppdragsstart Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av rekrytering i rollen som rekryterare i en intern rekryteringsfunktion i en större verksamhet (+500 anställda) Yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom HR, rekrytering eller motsvarande relevant område. Minst ett (1) tidigare uppdrag av att hålla i workshops/ utbildning inom rekytering för chefer Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-7108200 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025