Talent Acquisition Partner

Vill du ta dig an möjligheten att stötta vår svenska marknad i rollen som Talent Acquisition Partner? Som TA-Partner har du en central roll i företagets kompetensförsörjning och i rekryteringen av Aleidos framtida talanger. Vad rollen innebär I rollen som TA-Partner är du ansvarig för att driva kvalificerat rekryteringsstöd till våra chefer samt säkerställa bästa möjliga kandidatupplevelse. Genom att tillämpa kompetensbaserad rekrytering säkerställer du en effektiv matchning mellan kandidat och roll. Du förstår vikten av goda relationer och arbetar aktivt för att bygga och underhålla dessa med kandidater och rekryterande chefer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Utveckling och implementering av rekryteringsprocesser, verktyg och system Behovsanalys inom kompetensförsörjning Proaktiv attraktion av kandidater via olika kanaler som LinkedIn, jobbportaler och annonsering Uppföljning och analys av rekryteringsresultat Vem du är Som TA-Partner hos oss tar du aktivt ansvar och driver självständigt dina processer framåt. För dig faller det sig naturligt att agera förebyggande och du tar initiativ för att möta framtida behov. Du är också nyfiken och har ett öga för de senaste trenderna inom Talent Acquisition. Som person tror vi att du är skicklig på att etablera och underhålla relationer med rekryterande chefer såväl som med kandidater. Vi ser gärna att du har följande kvalifikationer: Erfarenhet som in-house rekryterare, gärna inom teknik- och tjänsteområdet. Kandidatexamen inom HR eller motsvarande utbildning/bakgrund. Minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. I rollen rapporterar du till TA/Employer Branding-chefen på den svenska marknaden. Tjänsten är ett föräldravikariat på ca. 1 år med goda möjligheter till förlängning. Vad vi erbjuderPå Aleido blir du en del av ett team med hög tillit till varandra och som vill utvecklas. Ditt unika perspektiv kommer att bidra till vårt syfte: “To make the advanced simply understood”. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och ditt unika perspektiv värdesätts. Här får du möjlighet att växa och utvecklas i en inkluderande och stödjande miljö. Vilka vi är Aleido, tidigare en del av Semcon Product Information, är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Rekryterare på deltid till Capio i Södertälje

Om tjänsten Har du tidigare erfarenhet av rekrytering och letar efter nästa utmaning? Trivs du även med att arbeta självständigt och planera ditt arbete på egen hand? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker nu en rekryterare på deltid till vår kund Capio Hemsjukvård. I rollen ansvarar du för rekrytering av avdelningens undersköterskor och arbetar med samtliga delar av processen, från urval till avtalsskrivning. Uppdraget sträcker sig från maj till oktober och du arbetar 20 timmar per vecka. Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Om Capio Hemsjukvård Hemsjukvården växer och möjligheten att få vård hemma ökar. På Capio Hemsjukvård utför vi basala hälso- och sjukvårdsinsatser i våra patienters hem. Vi arbetar på uppdrag från Region Stockholm och privata aktörer och våra insatser sker under kvällar, helger och nätter. Vår intention är att skapa en trygg och tillgänglig vård för patienterna och som medarbetare på Capio Hemsjukvård krävs stort engagemang och ansvarstagande. Patientens delaktighet och vår lyhördhet är två viktiga grundpelare där varje möte är unikt. Arbetsuppgifter I rollen ansvarar du för rekrytering av undersköterskor till Capio Hemsjukvård och driver rekryteringsprocessen från start till mål. Du arbetar självständigt med samtliga delar av processen, bland annat innefattar arbetsuppgifterna: • Annonsskrivning • Urval och telefonintervjuer • Inbokning av och administration kring tester • Intervjuer tillsammans med en kollega • Referenstagning • Avtalsskrivning Kvalifikationer • Tidigare erfarenhet av rekrytering • Vana att arbeta självständigt • God dator- och systemvana • Flytande kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift • Har du tidigare erfarenhet inom vårdbranschen ses det som meriterande för denna tjänst Som rekryterare hos Capio Hemsjukvård är det viktigt att du är självgående och kan ta egna initiativ inom ditt ansvarsområde. Vidare ser vi att du är strukturerad och har en god förmåga att hantera flera projekt samtidigt. Övrigt Arbetstider: 20 timmar per vecka, cirka 4 timmar per dag Tillträde: Under maj Plats: Södertälje, möjlighet till hybridarbete Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Sofia Karlberg på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag! Vi ser fram emot att välkomna en positiv och ansvarstagande rekryterare till teamet i Stockholm!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Konsultchef Skellefteå

Är du redo att ta steget in i bemanningsbranschen? Hos oss får du chansen att kombinera affärsutveckling med att bygga starka kund- och medarbetarrelationer, samtidigt som du är med och för svensk industri framåt. Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda – inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på ett perfekt cv, högsta betyg eller ens rätt utbildning. Grunden läggs under introduktionen, resten fångar du upp av erfarna kollegor och genom att utföra jobbet. Om du har rätt inställning och förmåga att växa med rollen vill säga. För det är precis vad vi är på jakt efter. Vem vi sökerVi söker dig som har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer, trivs med att kastas in i utmaningar och har en passion för att skapa starka relationer. Tidigare erfarenhet är inte ett absolut krav, men vi uppskattar om du har relevant bakgrund inom områden som Arbetsledning Arbete i högtempo-miljöer Försäljning och/eller kundservice Vad du kommer att göraDu matchar och tillsätter konsulter, följer upp uppdrag hos kund, driver rekryteringsprocesser från början till slut samt har personalansvar för konsulterna du rekryterat. Du skapar nätverk, långsiktiga relationer och vidareutvecklar affären tillsammans med våra kunder. För att trivas hos oss gillar du att vi växer genom kundfokus, engagemang, stort eget ansvar och kul på jobbet. arbetar med några av Sveriges starkaste industriföretag. tror på att låta våra medarbetare utvecklas tillsammans med oss – vi internrekryterar oftast när chefstjänster ska tillsättas. värnar om en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din arbetsdag, men också varifrån du arbetar. värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Krav B-körkort Startskott Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Ansökan vill vi ha senast den 19 maj. Skriv några kortfattade rader om varför du söker tjänsten och länka till din LinkedIn-profil, eller bifoga CV om du föredrar det. Frågor?Du är välkommen att höra av dig tillvårPlatschef Maja Lund, 072-517 26 39.

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Rekryteringspartner

Ecareer är ett dynamiskt rekryteringsföretag som specialiserar sig på att bygga broar mellan talanger och företag världen över. Vi samarbetar nära våra syskonbolag och större globala organisationer för att leverera skräddarsydda rekryteringstjänster. Vår expertis sträcker sig över olika branscher, och vi är engagerade i att hitta de perfekta matchningarna för både kandidater och företag, vilket gör oss till en pålitlig partner i den globala rekryteringsvärlden. Vi behöver dig som är som har erfarenhet från rekryteringsbranschen eller utbildning inom personal- eller arbetsvetenskap,med förmåga att effektivt identifiera och matcha kompetens med arbetsbehov. Vi ser gärna att du besitter starka analytiska färdigheter och behöver snabbt kunnaförstå komplexa behov inom olika affärsområden. I rollenbehöver du varaproaktiv, ha god kommunikationsförmåga samt ha förmåga attbygga relationer med olika intressenter. Vi söker dig som: Har utmärkt kommunikationsförmåga. Har utmärkt relationsbyggandeförmåga. Har försäljningskompetens och är van vid förhandlingar. Kan analysera och förstå kompetensbehov inom olika branscher. Tillsammans med vårt rekryteringsteam effektivt kan matcha kandidater med rätt roller och positioner, både internt och hos kunder. Vill och har förmåga att bidra till utvecklingen av rekryteringsstrategier och processer. Vana vid att hantera externa kundrelationer. Är resultatinriktad, initiativtagande, lösningsinriktad, flexibel, organiserad och noggrann samt har förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt. Vi prioriterar personlighet framför enbart utbildning och erfarenhet. Vi ser varje medarbetare som en del av vår arbetsfamilj och tror på att bygga starka relationer. Hos oss är arbetsklimatet lika viktigt som kompetensen – vi strävar efter en rolig och trivsam arbetsplats där varje individ känner sig värderad. Känner du att detta är ett uppdrag för dig? Ansök redan idag, rekrytering sker löpande!

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Konsultchef för chaufförer

En partner i arbetslivet för både människor och företag. Vi förstår hur viktigt jobbet är i en människas liv. Vårt fokus på individen på arbetsmarknaden bidrar också till våra kunders framgång - så att alla parter når sina mål och ambitioner. Just nu söker vi dig som har erfarenhet från att jobba som konsultchef/bemanningsansvarig. Det gäller inom området chaufförer och du som söker skall ha erfarenhet av att ansvara för 10-15 personer du genererar jobb åt. Kunden är statlig och för rätt person finns mycket goda framtidsförutsättningar.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Säljande Konsultchef - 360-roll - med erfarenhet av försäljning

Vi söker dig som älskar och brinner för försäljning, somvill arbeta på ett kontor med andra affärsdrivnakonsultchefer,ien miljö som speglar en framåt anda. Du behöver gilla siffror, samt att kunna påverka din egen lön utifrån prestation. Arbetet sker främst genomdator &telefonen som arbetsredskap. Kompetens inom yrket, alternativt andraerfarenheter väger tungt, och är självklart viktigt.En annan viktig del är såklart dina personliga egenskaper. En positiv mental inställning till att arbeta ihop med andra, och viljan att alltidskapa goda affärer ochförutsättningar. Är du en person som gillar att utmana dig själv och andra?Då har du hittat rätt! Ansvarsområden: Nykundssäljare, vilket innebär att boka kundmöten samt uppsökande av nya kunder. Skapande av långsiktiga relationer, med både nya kunder samt nya konsulter. Personalansvar förkonsulter. Ansvara för kundkontakten samt att konsulterna har det bra på arbetsplatsen. Löpande kundkontakt genom mejl, telefon och möten för att utveckla samt förbättra samarbetet. Meriterande: Tidigare arbetslivserfarenheter inom sälj samt rekrytering är starkt meriterande. God social kompetensoch kommunikations förmåga. Ledarskaps egenskaper. Vad vi erbjuder: Möjlighet till att påverka din egen lön, utifrån provisions baserad lön. En arbetsplats med grymma kollegor och en godteamkänsla, där vi stöttar varandra. Professionell personligutveckling samt möjlighet att växa i företaget, där du gärna ser dig själv som att du driver dittegna bolag,ibolaget. Arbetsplats: Sundbyberg (kontor) samt med en flexibelmöjlighet till hybrid-arbete, 1-2 dagar i veckan. Vi gör ett ständigt urval i rekryteringsprocessen och anställning kan ske innan sista ansökningsdagen. Vill du veta mer om tjänsten eller har några frågor? Skicka in ditt CV& mejla till: VD: [email protected]: [email protected] är välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Vakanslösare till Region Mitt

Vi söker dig som vill bli en del av vårat team i Region Mitt. I rollen som vakanslösare och rekyterare kommer du tillsammans med dina kollegor i planeringsteamet att utföra det dagliga arbetet med att bemanna utifrån aktuell prognos. Du kommer att ha daglig kontakt med våra medarbetare och hantera uppkomna vakanser och ledighetsansökningar.  Arbetstider: Måndag-fredag, kontorstider Tjänsteställe: Region Mitt (enligt överenskommelse) Varaktighet: Heltid, tillsvidare  Tillträde: Enligt överenskommelse Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära följande: • Tillse den dagliga bemanningen för ett större stationärt objekt • Övervaka att bemanningen ser korrekt ut dag för dag • Hantera ledighetsansökningar och godkänna dessa fortlöpande utifrån bemanningsprognoser. • Rekrytera nya medarbetare för ditt tilldelade område Meriterande är om du har jobbat med vakanslösning tidigare och kan vårat planeringssystem Optima.  Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och schemaläggning.  Du brinner för service, är ansvarstagande och har ett bra ordningssinne. För att trivas i rollen krävs det att du har förmågan att skapa struktur och kan hantera många uppgifter parallellt. Du är förtroendeingivande och kan på ett naturligt sätt skapa relationer med andra. Då schemaläggning kommer vara en av dina viktigaste arbetsuppgifter är det viktigt att du trivs med administration och att du har en grundläggande förståelse för ekonomi och personalkostnader.  Du behärskar svenska i tal och skrift och har en god kommunikativ förmåga.  Sök tjänsten via Hemsidan/Lediga tjänster, ej via mejl. Tester kan tillämpas i rekryteringsprocessen. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag – 2024-05-12 Vi ser fram emot din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Jobba extra på Ada Digital som Talent Agent

Vågar du prova det oprövade? Ser du lösningar där andra ser problem? Välkommen som Talent Agent på deltid hos oss på Ada Digital. Ada Digital i Stockholm söker nu en Talent Agent för att jobba extra 1–3 dagar i veckan. Vi är specialister på rekrytering, konsulter och talangprogram inom IT och digital utveckling. Krångligt, kanske du tänker då – absolut inte! Vi vet att för att lyckas så behöver man jobba på ett helt annat sätt än tidigare. Tänka om. Och göra tvärtom. Gillar du att behöva använda både pannbenet och det som finns bakom det är rollen som Talent Agent rätt för dig. Vi erbjuder dig Här är du del av en organisation som är liten nog att vara enkel att påverka framåt - och som samtidigt erbjuder trygghet och utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: • Ett flexibelt och långsiktigt extrajobb vid sidan av dina studier • Att arbeta med rekrytering till spännande kunder, stora som små och inom en bredd av branscher • Att arbeta med rekrytering med ett agilt, datadrivet arbetssätt med fokus på både teamwork och kontinuerliga förbättringar • Det roligaste ansvaret i vår process: att kartlägga, hitta, approchera och attrahera kandidater och vara med från första kontakt till signerat avtal. Och oroa dig inte om du inte vet vad en Agil Coach, Data Engineer eller Release Manager gör och vad de går igång på – det lär du dig hos oss. Det här gör du hos oss Som Talent Agent är du vårt nav! Du arbetar tillsammans med våra rekryterare i deras rekryteringsprocesser och dina arbetsuppgifter omfattar: • Gemensamma uppstartsmöten hos våra kunder där du och ansvarig rekryterare tillsammans ringar in kompetens- och attraktionsprofil för rollen som ska rekryteras. • Att skriva säljande annonser där du lyfter fram det unika i varje tjänst. • Search enligt vår agila rekryteringsprocess, där du använder digitala verktyg (bland annat Linkedin Recruiter) och sociala medier för att nå ut till passiva kandidater som inte är aktivt arbetssökande. • Att stötta våra Talent Business Partners i att hantera ansökningar, kandidater, referenstagningar och bakgrundskontroller. • Säkerställa en fantastisk kandidatupplevelse och vara med och ständigt utveckla vårt arbetssätt. Ditt team och arbetsplats Du blir del av ett innovativt, inkluderande och engagerat företag och arbetar tätt tillsammans med alla våra rekryterare. Du kommer arbeta närmast det team som arbetar med kandidatattraktion och utveckling av vårt search-arbete, som just nu består av 5 personer. Vi har alla olika bakgrunder och erfarenheter – vissa av oss har jobbat med rekrytering innan och vissa har lärt sig området hos oss. Vi sitter tillsammans med vårt moderbolag TNG i nyrenoverade lokaler bredvid Mall of Scandinavia och Solna Station. Hos oss är det kort sträcka från idé till genomförande och vi har en genomgående positiv energi. Mer om dig Vi söker dig som studerar på eftergymnasial nivå och som har minst 2 år kvar av dina studier. Inriktning är mindre viktigt men vi tror att någon som pluggar exempelvis personalvetenskap, IT, analys, ekonomi, sälj eller marknadsföring skulle tycka att det vi gör är roligt. Vårt arbetsspråk är svenska och vi söker dig som kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.  Vi söker dig som vill utveckla dina kunskaper inom rekrytering och har ett genuint intresse för IT och tech. Vi på Ada Digital är inspirerade av Ada Lovelace – världens första programmerare. Hon var begåvad, motiverad och tänkte på ett annorlunda sätt än övriga samtida matematiker gjorde. Vi ser gärna att du är en Ada också – lösningsorienterad, självgående, kreativ och med en positiv grundinställning. Så här får vi kontakt Vi på Ada Digital strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Och vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Recruitment Consultant till Switch Game

Är du en affärsmässig, kreativ och lösningsorienterad person med en bakgrund inom rekrytering och/eller Executive Search? Gillar du att arbeta i ett högt tempo, får saker att hända och lockas av möjligheten att få arbeta med likasinnade på en snabbväxande byrå inom rekrytering och interim? Då kan rollen som Recruitment Consultant på Switch Game vara nästa steg för dig. Om oss Switch Game är en rekryterings- och interimsbyrå som som drivs av ett team som själva har grundat, utvecklat och förvaltat bolag i olika branscher. Våra kunder finns i spannet från fåmanbolag till noterade bolag och vi arbetar inte branschspecifikt utan som en partner till våra kunder. Majoriteten av de kandidater vi presenterar för kund kommer via search i nätverk och andra kanaler. Med en god affärsförståelse och gedigen branschkunskap vägleder vi våra kunder genom hela rekryteringsprocessen och en väl genomarbetad kravprofil möjliggör en mer riktad search vilket resulterar i effektivare processer med högre träffsäkerhet. Sedan starten 2022 har vi med framgång fyllt positioner från ledande befattningar till specialkompetenser och önskar nu förstärka teamet med Recruitment Consultant som vill vara med på en spännande resa. Om rollenRollen som Recruitment Consultant på Switch Game är en bred roll med stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Du driver dina rekryteringar självständigt, med stöd från övriga teamet, och ansvarar för hela kedjan från första kontakt med kund till att rekrytera och stötta samt vägleda dina kunden genom rekryteringsprocessen. Hos oss blir du en del av ett fartfyllt team som älskar när det händer saker, vi arbetar i ett högt tempo mot högt uppsatta mål och drivs av utveckling och avancemang. Om dig Vi söker dig som är social, engagerad och lösningsorienterad. Du har en entreprenöriell ådra och triggas av att göra affärer och se verksamheten växa. Du har en bakgrund från rekryteringsbranschen och helst ett upparbetat nätverk. Du är van att arbeta under stort eget ansvar och självständigt driva arbetet framåt. Människor i din omgivning skulle beskriva dig som en people person som lämnar avtryck och har lätt för att knyta nya kontakter. AnsökanHoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Praktik hos rekryteringen MTR

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 4400 kollegor som driver tunnelbanan, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt även Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.MTR Nordic är koncernbolaget för MTR Nordic Group som inkluderar MTR Tunnelbanan, MTR Pendeltågen, MTR Tech, MTRX, MTR Facility Management och MTR Mälartåg. Inom koncernbolaget samlas koncernens gemensamma stöd- och ledningsfunktioner som tex. legal, lön, IT, finans, verksamhetsutveckling, HR och Kommunikation. ARBETSUPPGIFTER Som praktikant hos oss på rekryteringsenheten på MTR introducerats du till rekryteringsprocessens alla steg. Du kommer få intern utbildning och lära dig om rekrytering och kommer stegvis få genomföra uppgifter som rör rekryteringsprocessen, exempelvis screening av kandidater, kontakt för att boka in på intervjuer, telefonintervjuer mm. Du kommer få delta vid möten och få insyn i Talent Acquisition Partners arbete med rekrytering samt delta i employer branding aktiviteter. KVALIFIKATIONER För att trivas hos oss tror vi att du är strukturerad och nyfiken. Vidare ser vi att du: • Studerar HR, rekrytering eller annan relevanta studier. • Studerar på universitet eller YH och har rätt till CSN under din praktik. • Att du kan vara hos oss minst 6 veckor sammanhängande. Observera att praktikperioden är obetald. Vi kan därför enbart ta in dig som har praktik som del av dina studier.

21 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024