Interim TA-specialist till kund

Om uppdraget och dig vi söker Till en av våra attraktiva kunder med välkänt varumärke söker vi nu en interim inhouse TA-specialist för ett uppdrag som startar omgående och pågår ca 3 månader i ett första steg. Vår kund verkar inom Life - science och det är viktigt att du har erfarenhet av att ha arbetat med roller som bland annat sjuksköterskor, radiologer och röntgenassistenter inom denna bransch. Som TA-specialist kommer du att arbeta operativt med samtliga delar av rekryteringsprocessen, allt från att skapa kravprofiler och annonser, genomföra search och telefonintervjuer, hantera urval, rapportera KPIer samt hantera övrig rekryteringsadministration. Du kommer även leda projekt för att förbättra och utveckla kundens rekryteringsprocess. Ett av deras mål är att bli mer digitala och datordrivna. Din profil För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du är strukturerad, effektiv och självgående med gedigen erfarenhet och stor vana av att leda full-cycle rekryteringsprocesser inom Life - science. Du är van vid att arbeta självständigt med flera parallella processer i ett högt tempo. Vidare är du kommunikativ, serviceinriktad och affärsmässig. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med Employer Branding samt systemen Jobylon och Ref app. Du har goda skriftliga och muntliga färdigheter i engelska och svenska. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult - men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans - för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss - oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan - Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! - Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! - Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Franchisetagare/underleverantör för "ROM2"

Om oss: JobRivers är ett etablerat rekryterings- och matchningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi har en lång och framgångsrik historia av att stödja både arbetssökande och företag inom olika branscher. Vår grundläggande filosofi är att se varje individ som en viktig resurs och en nyckel till framgång för företag runt om i landet. Genom att erbjuda skräddarsydda lösningar och personligt stöd strävar vi efter att matcha rätt person med rätt företag för att uppnå ömsesidig tillväxt och framgång. Med vårt engagemang för att skapa möjligheter och vår passion för att stärka arbetsmarknaden ser vi fram emot att fortsätta vårt arbete med att stödja företag och arbetssökande runt om i Sverige. Franchisetagare "ROM2": Vi på JobRivers söker underleverantörer runtom i Sverige. Vad sägs om att vara en del av ett företag som verkligen ser sina deltagare som viktiga resurser och viktiga byggstenar för att öka kompetensen hos företagen? Vi har tidigare framgångsrikt samarbetat med företag inom "Rusta och Matcha" samt inom området Stöd och Matchning. Våra erfarna handledare har hjälpt ett stort antal deltagare att nå sina mål inom arbete och studier. Vi behöver nu hjälp, så att fler arbetssökande kan nå samma resultat! Belägen i följande städer: Vi arbetar för närvarande med "Rusta och Matcha 2" i Stockholm, Huddinge samt Örebro. Om ditt företag är intresserat av att samarbeta med oss på JobRivers hör då av dig till: Namn & efternamn: Micke Magnusson Mail: [email protected] Nummer: 073 592 24 77 Varmt välkomna! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

5 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Vi söker en driven rekryterare som gillar att ta ansvar!

adacto people, ett framstående bemanningsföretag inom transportsektorn, söker en entusiastisk och driven rekryterare som trivs i ett ansvarsfullt uppdrag med fokus på personalansvar och administrativa processer. Vi söker dig som brinner för att skapa en stark och mångsidig arbetskraft och som vill utvecklas tillsammans med vårt engagerade team. Om Oss: adacto people är en ledande aktör inom bemanningsbranschen med specialisering inom transport. Som rekryterare hos oss kommer du att: - Skriva annonser för att attrahera rätt kandidater. - Ansvara för hela rekryteringsprocessen, från sökande till onboarding. - Utföra kompetensbaserade intervjuer och referenstagning. - Hantera administrativa uppgifter så som schemaläggning. - Search, headhunt och kartläggning av marknaden samt aktivt kontakta potentiella kandidater. - Självständigt driva rekryteringsprocesser. För att trivas och lyckas i rollen söker vi dig som har: - Eftergymnasial utbildning. - Några års relevant arbetslivserfarenhet inom rekrytering eller personalansvar. - God administrativ förmåga och snabb hantering av olika datasystem. - En social och ansvarsfull attityd, med förmåga att trivas i en teambaserad miljö. Vi erbjuder: - En möjlighet att vara med och forma framtidens arbetskraft inom transport. - Erfarna kollegor som välkomnar din nyfikenhet och nytänkande. - En positiv och inkluderande arbetsmiljö. - Generöst friskvårdsbidrag och frihet under ansvar. Sök Nu: Om du är en driven och organiserad individ som söker en dynamisk arbetsplats, skicka in ditt CV och ett personligt brev till oss. Vi ser fram emot att välkomna en ny medlem till vårt rekryterings team. Ansökningar och eventuella frågor riktas till [email protected] eller [email protected] adacto people är en arbetsgivare som värdesätter mångfald och är engagerad i att skapa en inkluderande arbetsplats. Vi uppmuntrar sökanden oavsett bakgrund att söka.

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Recruiting & Staffing Manager

Har du tidigare erfarenhet av rekryterings- & bemanningsbranschen och vill ta nästa steg i din karriär? I rollen som Recruiting & Staffing Manager får du ansvara för utvecklingen av Bravuras rekryteringsorganisation i Jönköping, och bidra till en starkare affär på regionen! Om rollen I rollen som Recruiting & Staffing Manager får du chans att sätta din prägel på rekryteringsorganisationen lokalt, samt driva initiativ på regionen kopplat till leveransen. Din viktigaste uppgift är att säkerställa leveransen gentemot våra kunder, både via egna rekryteringsprocesser och leveransstyrning i teamet. Du säkerställer att våra kunder får branschens största attention och att vi genom vårt arbete Walk the Extra Mile med syfte att skapa nöjda och återkommande kunder. Därtill har du personal- och resultatansvar för ditt team och säkerställer att teamet strävar efter att nå individuella och regionala målsättningar. I din roll har du stort affärfokus där du driver egna rekryteringsuppdrag till Bravuras kunder inom hela tjänstemannasektorn med fokus på områdena Next Gen och Specialist. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen från kravprofilsmöte till avtalsskrivning. Därefter tar du vid arbetsgivaransvaret för de konsulter som anställs, inkluderande uppföljning samt kund- och konsultvård. Du driver flera uppdrag parallellt och arbetar även med införsäljning och utveckling av kundrelationer i nära samarbete med Bravuras Account Managers. Din introduktion sätts samman beroende av dina tidigare erfarenheter, med onboarding både i det operativa arbetet och ledarskapet. I region mellersta arbetar du nära sju kollegor i olika roller. Regionen står inför en spännande fas där du får en stor påverkan på både organisation och framtida tillväxt. I rollen som Recruiting & Staffing manager rapporterar du till Regional Manager. Om oss Vi jobbar med bemanning och rekrytering, men framför allt jobbar vi med människor. Vår uppgift är att matcha alla dem som söker intressanta jobb och utmaningar, med företag där deras talang och erfarenhet kommer till sin rätt och kan utvecklas. För att möta våra uppdragsgivares önskemål engagerar vi de mest engagerade, och vi coachar dem till att bli den bästa versionen av sig själva. Vi tänker lite annorlunda om rekrytering och bemanning Vi skiljer oss åt genom att sätta våra anställda, och dem vi förmedlar, i första rummet. Det har sedan 2008 visat sig vara det bästa för de som är uppdragsgivare, för dig som söker jobb och för oss själva som företag. Om dig vi söker Vi tror att du är en utåtriktad och orädd person som har ett genuint intresse för att arbeta nära affären med externa kontakter. Du har en can-do attityd där din motivation ligger i möjligheten att utvecklas, både för dig själv och organisationen. Du är en person som drivs av att motivera andra för att nå gemensamma mål och har en lösningsfokuserad inställning där du ser till gruppens bästa. Du sätter upp höga mål för dig själv och ditt team, som du arbetar hårt för att uppnå. Det är viktigt för dig att göra ett bra jobb och eftersom du arbetar på ett strukturerat sätt skapar du förutsättningar för att nå bästa möjliga resultat. Utbildning och erfarenheter Eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom HR/Ekonomi Några års arbetslivserfarenhet som rekryterare, med fördel inom rekryterings- och bemanningsbranschen Goda kunskaper i svenska och bekväm med att uttrycka dig på engelska Det viktigaste är din inställning och ditt engagemang. Om du jobbar hårt för att uppnå mål och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas väldigt bra hos Bravura. Att jobba hos oss Hos oss blir du del av en stark gemenskap och en kultur som präglas lika mycket av glädje som resultat. ”Det handlar om att skapa minnen” är ett uttryck som vår koncern-VD Martin Sander ofta använder för att berätta om hur det är själva resan som är målet. Employees first - clients second Vår idé är att i första hand fokusera på dig som är anställd hos oss, och i andra hand på dig som är vår uppdragsgivare. Det kanske låter konstigt, men vår långa erfarenhet visar att genom att vara bäst på att ta hand om dem vi rekryterar, så leder det till en win-win-win situation: för dig som är anställd, för alla duktiga människor vi förmedlar, och för våra kunder. För att ge dig och alla andra engagerade människor vi rekryterar möjlighet att må bra och utvecklas jobbar vi utifrån tre områden: hälsa, karriär och gemenskap. Det innebär att du och alla anställda får ta del av saker som exempelvis träning på jobbet, hälsoplaner, inspirationsföreläsningar, samtal med hälsocoacher, gemensamma aktiviteter, resor och mycket annat. Vi har tänkt på det sättet under femton framgångsrika år nu, och genom det skapat och utvecklat en helt unik kultur som vi hoppas att du vill vara en del av. I vårt manifest (https://www.bravura.se/employees-first/) kan du läsa mer om hur vi tänker. Våra värdeord Våra värdeord är flit, lyhördhet och mod. De förenar oss internt och bygger en viktig bild av oss externt. Flit = Hunger, ambition och att alltid göra det lilla extra är en del av vårt DNA. På Bravura kallar vi det för flit. Vi vet att flit kan få oss att förflytta berg. Lyhördhet = Vi är nyfikna och intresserade för att förstå våra kunders behov och vad som krävs för att hjälpa dem att växa. Att vara lyhörd handlar också om att se sig själv som en viktig del i ett lag, men samtidigt förstå att laget kretsar kring fler spelare än sig själv. Att vara lyhörd är för oss det yttersta beviset på att vara engagerad. Mod = Mod är för oss att våga gå våra egna vägar oavsett vad andra gör. Att vi inte är rädda för att bryta konventioner, tänka nytt och annorlunda. Mod är också att våga göra fel. För ska vi lyckas måste vi också våga misslyckas ibland. Bara vi lär oss av det. Om rekryteringsprocessen Rekryteringsprocessen hos oss bygger på en kompetensbaserad urvalsmetodik, en vetenskapligt förankrad metod för att göra sakliga urval och kvalitetssäkrade matchningar. Från det att du söker jobbet sker processen i tre steg: Urval Vi går igenom alla ansökningar och analyserar personliga egenskaper och färdigheter tillsammans med arbetslivserfarenheter och utbildning. Intervjuer Vi börjar med en telefonavstämning och följer upp med en intervju hos oss. Nästa steg är en till intervju med din blivande chef. Intervjuerna tar cirka 1 timme. Återkoppling Vi ser till att hålla dig informerad under hela processen. Du är också välkommen att höra av dig om du har frågor...

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Vic Energy söker en HR specialist, rekrytering

Vic Energy söker en HR specialist, rekrytering Om tjänsten: Vic Energy AB, en tongivande aktör inom energibranschen, är på jakt efter en passionerad och erfaren HR specialist med inriktning på rekrytering. I takt med att vi växer och expanderar söker vi dig som kan stärka vårt team och leda vår rekryteringsprocess mot nya höjder. Tjänsten kommer på sikt innehålla övriga HR relaterade arbetsuppgifter. Du kommer arbeta i nära samarbete med HR chefen i Sverige. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Grängesberg, med chans till distansarbete. Vilka är vi på Vic Energy? Som ledande inom energisektorn fokuserar Vic Energy på innovation och hållbar utveckling. Vi arbetar för att driva på transformationen mot en mer hållbar energiframtid. Vårt team består av ambitiösa och drivna medarbetare som brinner för att bidra till våra gemensamma mål och framgångar. Din roll som HR specialist, rekrytering Som HR specialist med inriktning på rekrytering hos Vic Energy kommer du att: - Ansvara för hela rekryteringsprocessen, från behovsanalys till anställning. - Utveckla och förbättra rekryteringsstrategier samt processer. - Arbeta proaktivt med att bygga upp en talangpool för framtida rekryteringsbehov. - Samverka med olika chefer för att förstå deras behov och kravprofiler. - Genomföra intervjuer och urval av kandidater. - Stärka arbetsgivarvarumärket genom olika kanaler och plattformar. Vem är du? I din roll som HR specialist inom rekrytering är det viktigt att du är kommunikativ, analytisk och har en förmåga att se både detaljer och det stora perspektivet. Du är bra på att bygga relationer och trivs i en roll där din kompetens och ditt engagemang kan göra skillnad. Kvalifikationer - Erfarenhet av rekryteringsarbete, gärna inom teknik- eller energisektorn. - Stark förståelse för olika rekryteringskanaler och metoder. - Förståelse och intresse för diverse rollprofiler inom organisationen. - Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift. - Relevant utbildning inom HR, beteendevetenskap eller liknande. - Har du arbetat i olika testverktyg ser vi det som meriterande. - Meriterande är även om du tidigare arbetat med olika HR relaterade uppgifter. Ansökan Om du är den vi söker, skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev där du beskriver hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och vad du kan tillföra i rollen som HR specialist med inriktning på rekrytering hos Vic Energy. Ange även eventuella löneanspråk och önskat startdatum. Sista ansökningsdag är 12 mars. Vi ser fram emot att lära känna dig! Med en karriär hos Vic Energy får du en unik chans att bidra till en hållbar framtid genom att säkerställa att vi har rätt kompetens på rätt plats. Välkommen med din ansökan! Mer information om Vic Energy och våra karriärmöjligheter finner du på vår hemsida.

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Rekryterande konsultchef med stark entreprenörsanda internt till Sprio

Vi behöver förstärka vårt team och söker dig som är självständig, driven och som vill axla en bred roll som rekryterande konsultchef. Hos oss är det lite som att driva sitt egna företag. Du har tidigare erfarenhet från branschen och vill utveckla dina nuvarande färdigheter. Dessutom tror vi att du värnar om teamet, du vill ha kul samtidigt som du skapar lönsamhet. Stämmer ovanstående in på dig så har du hittat rätta jobbannons. Vi ser gärna vidare att du tänker nytt och som med stor självsäkerhet tar ägandeskap och driver egna rekryteringsprocesser från start till mål. Du har en säljande aura, har lätt att etablera nya kundkontakter, likväl som att underhålla befintliga kundrelationer. Du kommer att ha det yttersta ansvaret för affären samt personalansvaret för dina konsulter som arbetar ute hos våra kunder runt om i Stockholm. Du blir en del av en innovativ och ständigt utvecklande arbetsplats. För att trivas i rollen tror vi att du är fylld av energi, en problemlösare som självständigt tar dig an nya utmaningar samt värnar om att bidra till en positiv stämning. Dina arbetsuppgifter: - Helhetsansvar för dina egna rekryteringsprocesser - Urval och CV-granskning - Telefonintervjuer, personliga intervjuer och referenstagning - Skriva och publicera jobbannonser på hemsidan - Personalansvar för anställda konsulter i dina projekt - Ansvar för både befintliga och nya kunder - Driva försäljning, gå på kundmöten och skapa nya affärer Din profil: - Några års erfarenhet från arbete inom en likartad roll med fokus på försäljning och rekrytering - Bekväm att ta ett stort eget ansvar och daglig kund- och konsultvård - En säljande personlighet med en enkelhet att bygga långsiktiga relationer - Meriterande om du har studerat personalvetenskap eller motsvarande utbildning inom försäljning - Det är även meriterande om du har ett befintligt nätverk och arbetat med roller inom vår nisch, kundservice, försäljning och administration Tjänsten är heltid tillsvidare, med start så snart som möjligt. Vi sitter i fina lokaler på Karlavägen centralt i Stockholm. Låter detta som en tjänst för dig? Bifoga ditt CV och skicka in din ansökan redan idag - vi videointervjuar löpande.

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
IT-rekryterare till konsultbolag

Vi söker en erfaren och engagerad IT-rekryterare för att bli en del av vår kunds dynamiska team på ConsultingIT. Som IT-rekryterare kommer du att spela en avgörande roll i att attrahera och rekrytera talanger inom IT-branschen och säkerställa att vi har de bästa kompetenserna för att möta våra kunders behov. Genom att bygga starka relationer med både kandidater och teamet på ConsultingIT kommer du att vara en viktig länk som matchar rätt personer med rätt uppdrag och bidrar till att stärka vår position som en ledande aktör inom IT-konsultation Om rollen Är du en hejare på att hitta fantastiska människor? Vår kund behöver en skicklig IT-rekryterare som kan hitta trevliga kollegor i raketfart när de växer. Dessutom kommer du att vara med och rocka fram deras arbetsstrukturer och välja de bästa samarbetskanalerna. ConsultingIT söker någon som kan vara en viktig kugge i deras hjul av framgång och som kan tillföra kunskap och erfarenhet med stil. I den här rollen är det proaktivt arbete som gäller, och de älskar om du kan tänka utanför boxen och kasta in en gnutta kreativitet. Och kom ihåg, vi vill ha en IT-rekryterare som kan bygga starka band med våra kollegor och kunder, för det är precis vad ConsultingIT handlar om. Dina ansvarsområden kommer att inkludera: - Identifiera och attrahera kvalificerade IT-kandidater genom olika rekryteringskanaler och nätverk. - Genomföra noggranna urvalsprocesser, inklusive CV-granskning, telefonintervjuer och personliga intervjuer. - Utvärdera och bedöma kandidaters tekniska färdigheter och erfarenheter. - Bygga starka relationer med kandidater och fungera som en professionell och hjälpsam kontaktperson genom hela rekryteringsprocessen. - Samarbeta med teamet för att förstå våra kunders behov och säkerställa att ConsultingIT matchar rätt kandidater till rätt uppdrag. - Hålla dig uppdaterad om den senaste IT-branschutvecklingen och trenderna för att kunna identifiera och locka till dig de bästa talangerna. Är du den vi söker? Kvalifikationer som vi söker efter för denna roll: - Minst 2-3 års erfarenhet av IT-rekrytering och kunskap om IT-branschen. - Starka kunskaper inom search, kandidatsökning och rekryteringsmetoder. - Förmåga att utvärdera tekniska färdigheter och bedöma kandidaters kompetens. - Utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter. - Flytande kunskaper i svenska i både tal- och skrift. - Organiserad och förmåga att hantera flera rekryteringsprocesser samtidigt. - En passion för att hitta och attrahera de bästa talangerna inom IT-branschen. - Vara social, engagerad och driven. Om företaget ConsultingIT är ett bolag med starka värderingar där fokus ligger på människan. De är övertygade att det är minst lika viktigt att matcha rätt personlighet till deras kunder som det är att ta fram rätt teknisk profil. Det är först när denna kombination finns hos en kandidat som de ser magin. Det är anledningen till deras slogan som är ”Mer än bara ett CV” Företaget har sedan starten 2016 vänt sig mot de mer etablerade bolagen i Sverige och gjort det med framgång. De ser en start tillväxt på bolaget och stärker nu upp både säljavdelning samt leveransavdelningen med kollegor som fortsatt skall vara en del av deras resa. ConsultingIT vänder sig till medarbetare som vill tillhöra en organisation som präglas av en vinnarkultur, har viljan att utvecklas och som förstår att engagemang lönar sig! De förstår att skillnaden mellan dem och andra konsultbolag är viljan och förmågan att leverera gång efter gång utan att ta något förgivet. Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av ConsultingIT är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate. Skicka in din ansökan redan idag! Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Ort: Stockholm Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Talent Acquisition Specialist

Join Flower as our Talent Acquisition Specialist ️ What We Do At Flower, we champion renewable electricity as the cornerstone of a sustainable future. To revolutionize the current power system, we operate the Digital Power Refinery Platform, a virtual power plant (VPP). This platform integrates diverse generation, consumption, and storage assets, optimizing electricity benefits on local, regional, and system-wide levels. Join us in expanding our team and launching groundbreaking energy solutions across new European markets! The Team We're committed to reshaping the energy landscape with renewable electricity at its core. Our team shares a common goal, working together to create a sustainable future. We are now looking for a passionate Talent Acquisition Specialist based in Stockholm to fulfill that goal with us. Job Summary As a Talent Acquisition Specialist, you will be responsible for supporting the full recruitment life cycle within our organization. This includes sourcing, attracting, screening candidates, coordinating interviews and onboarding successful hires. You will work closely with the Talent Acquisition Manager to ensure the company attracts and retains top talent, helping to build a high-performing workforce that aligns with our values and strategic objectives. The primary focus of this role will be to carry out various administrative tasks to ensure smooth operations within the organization. These tasks may include managing calendars and scheduling appointments, organizing and maintaining documents and files & handling correspondence. However, we also recognize the importance of continuous learning and development. As you progress in this role, we strongly encourage you to explore and gain expertise in the field of talent acquisition. Overall, this role offers an exciting combination of administrative tasks and the opportunity to gain valuable experience and expertise in talent acquisition. We believe this unique blend will provide a fulfilling and challenging experience, allowing you to contribute to the success of our organization while fostering personal and professional growth. Responsibilities: - Collaborate with hiring managers to identify staffing requirements and develop effective job descriptions that attract diverse and qualified candidates. - Utilize various sourcing strategies, including job boards, networking events, and social media platforms, to attract potential candidates. - Screen and evaluate resumes and applications to identify candidates that meet the desired qualifications and experience levels. - Conduct initial phone screenings and interviews to assess candidate suitability and cultural fit. - Coordinate and schedule interviews with candidates, hiring managers, and other relevant stakeholders. - Perform reference checks, background checks, and other pre-employment verifications as required. - Manage the applicant tracking system, ensuring accurate and timely updates to candidate records and progress. - Support the onboarding process for newly hired employees, assisting with paperwork and orientation. - Assist in the development and execution of talent acquisition initiatives, such as employer branding, university partnerships, and recruitment events. Who you are? - At least 1-2 years of experience in recruitment, preferably in a fast-paced and dynamic environment. - - Excellent communication skills, both written and verbal, with the ability to effectively interact with internal stakeholders and candidates. - Strong organizational and time management skills, with the ability to prioritize tasks and meet deadlines. - Proactive and resourceful approach, with the ability to adapt to changing priorities and manage multiple searches simultaneously. - A genuine passion for talent acquisition and a desire to contribute to the growth of the organization - Fluency in English and Swedish is required for this position Familiarity with various talent acquisition technologies, including applicant tracking systems and sourcing tools are considered a plus. We offer a competitive salary and comprehensive benefits package, along with ample opportunities for professional growth and development. Join our team and play a key role in shaping our organization's success by attracting top talent that will drive our future. Location We value office collaboration but support remote work. Our office is at Söder Mälarstrand 21, minutes away from Gamla Stan subway station in Stockholm. Apply To apply, please submit your resume and a cover letter highlighting your relevant experience and why you feel you would be a great addition to our team. In the recruitment process you will meet with the Talent Acquisition Manager, COO, HR Manager and CEO. You will report to the Talent Acquisition Manager. We look forward to hearing from you!

16 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Affärsdrivande Internationell Headhunter till Talentonomics

Vi söker dig med passion för affärer och talent acquisition, redo att göra skillnad i en spännande tillväxtresa. Drivs du av att skapa kundvärde, agera rådgivande och ständigt vill ligga i framkant? Här är din chans att påverka. Ansök nu och låt oss utforska möjligheterna tillsammans. Talentonomics söker nu en affärsdrivande Internationell Headhunter som inte bara är expert på rekrytering utan också på att generera sina egna uppdrag. Vi är en del av Salesonomics Group med visionen om att skapa arbetsplatser där man "lyckas lycklig" genom ett förhållningssätt präglat av hälsa, passion och förtroende. Vår mission är att hjälpa företag att bygga intäktsorganisationer för framtiden, och nu behöver vi dig för att förverkliga den visionen genom din expertis och ditt affärsdriv. Ditt uppdrag: - Proaktivt identifiera och skapa nya affärsmöjligheter inom internationell rekrytering, med fokus på intäktsdrivande roller. - Fungera som en strategisk rådgivare för våra kunder, och ge insikter om vilken kompetens de behöver för att lyckas i framtiden. - Bygga och utveckla långsiktiga relationer med kunder genom att förstå deras unika affärsmål och kulturella behov. - Använda innovativa sökstrategier för att attrahera toppkandidater och agera som en länk mellan talanger och globala möjligheter. - Hålla dig ständigt uppdaterad om trender och förändringar på marknaden för att kunna erbjuda de mest relevanta och framtidssäkrade rekryteringslösningarna. Vem är du? - En affärsdrivande person med förmågan att självständigt generera uppdrag och skapa affärsmöjligheter. - Har gedigen erfarenhet av internationell rekrytering, särskilt inom försäljning och intäktsdrivande positioner. - Besitter starka rådgivande färdigheter med förmåga att förstå och förutse kundens framtida kompetensbehov. - Utmärkt på att bygga och underhålla professionella relationer på både lokal och internationell nivå. - Exceptionella kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska och en naturlig förmåga att engagera och övertyga andra. Vi erbjuder: - En dynamisk och inflytelserik roll i en organisation som verkligen värderar innovation och personlig utveckling. - Stor påverkansmöjlighet i att bygga varumärket Talentonomics, som en del av Salesonomics Group - Möjlighet att arbeta med en bred och internationell kundbas inom olika sektorer och industrier. - Ett konkurrenskraftigt ersättningspaket som matchar din förmåga att driva affärer och skapa värde. - En arbetsplats som andas hälsa, passion och förtroende, och där du kan vara med och forma framtiden för hur företag bygger sina intäktsorganisationer. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av Talentonomics vision?

16 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Recruitment Consultant IT&Tech till Asta Agency

Om oss på Asta Agency⭐ Vi är ett rekrytering- och bemanningsföretag med kraftiga expansionsplaner de kommande åren. Kulturen här präglas av hög kvalitet, högt tempo, tävlingar, fin sammanhållning och välmående. Samtliga som är verksamma i bolaget idag har en lång erfarenhet av näringslivet och rekryteringsbranschen i synnerhet, med ett väletablerat nätverk i Sverige. Vårt fokus är rekrytering och konsultlösningar inom tjänstemannasektorn och vi söker nu fler stjärnor som vill ansluta till vår resa och bygga framgången med oss! 🚀🏆 Vad innebär rollen som techrekryterare hos Asta? I och med större åtagande mot våra kunder inom IT och Tech söker vi nu en Recruitment Consultant IT&Tech som vill ta täten i affärsområdet. I rollen driver du egna rekryteringsprocesser för företagets kunder i nära kontakt med kundansvarig säljare. Exempel på roller som du kan komma att rekrytera är Arkitekter, Devopsprofiler, Seniora Utvecklare, Projektledare, specialister inom Nätverk och IT-säkerhet - m.fl. Vi letar efter dig som agerar expert mot såväl kunder som kandidater. Vad du mer konkret kommer att få göra i rollen: - Driva egna rekryteringsprocesser från start till mål, primärt inom IT&Tech - Bygga och underhålla ditt kandidatnätverk, primärt via Linkedin - Utveckla kundrelationerna - Stärka och vidareutveckla affärsområdet IT&Tech Vem vi tror att du är: För att lyckas i rollen är du självgående, prestationsorienterad och relationsskapande. Då rollen innebär att du har mycket kontakt med företagets kunder är det viktigt att du är affärsmässig och har en god förmåga att agera konsultativt och rådgivande för olika verksamheter och roller. Vi tror att du som person även är orädd och handlingskraftig, samt ambitiös att utvecklas i din karriär 🎯 För den här rollen önskar vi att du har: - Minst 2 års erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser inom IT&Tech, med fördel inom rekryterings- och bemanningsbranschen - Expertis inom search och sourcingstrategi - Erfarenhet av arbete där du haft kundkontakt inom B2B - Eftergymnasial utbildning - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Några delar vi vill lyfta fram lite extra: Som Recruitment Consultant IT&Tech kommer du att vara en nyckelspelare för oss på Asta i ett tidigt skede och vara med och forma vår framgång under resans gång. Det kommer bland annat finnas möjligheter att specialiseras, skapa nya affärsområden eller kliva in i en ledarroll. Hur just din roll kommer att utvecklas över tid är du själv med och skapar. Utöver det kan det vara bra att veta: - Lön - Grundlön enligt överenskommelse (eller konsult via ditt eget bolag) - Attraktiv provisionsmodell, utan tak - Övriga incitament - Enligt överenskommelse - Placering - Centrala Stockholm - Start - Under Q2 2024 Vi berättar gärna mer om oss och resan framåt - vi ser fram emot att höra ifrån dig! 👊

15 februari 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024