Recruitment Partner till Scale-up bolag

Om att jobba hos oss På Wrknest drivs vi av att få företag så väl som människor att växa. Vi vet att hög potential tillsammans med smart inriktad kompetensutveckling är nyckeln till framgång både hos ambitiösa individer och företag. Som scale-up är vårt motto att vara flexibla, kreativa, baserade på kunskap och forskning och att bidra till att förändra en rekryteringsbransch som länge trampat i gamla hjulspår. Men framförallt, vi lever som vi lär! Därför söker vi nu vår nästa Recruitment Partner/Consultant Manager för att vara med och ta oss och våra kunder närmare våra respektive visioner. Du är en del av vår växande start-up som idag består av 17 människor och en Italian Greyhound, fördelade på våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.En stor del av rolleninnefattar att med hjälp av olika urvalsmetoder, kandidatbedömningar och sourcing samt nära kundsamarbeten, hitta rätt och den bästa kandidaten för att få våra kunder att växa och nå sina mål. Inom rekrytering finns det många vägar till Rom, och vi kommer ge dig en omfattande introduktion med att bland annat förse dig med den evidens och de best-practises som finns kring rekrytering. Men sedan är det upp till dig att till fullo utnyttja vår entreprenöriella miljö och hitta ditt bästa sätt att arbeta. En annan del av rollen, som successivt kommer växa, är arbetet med våra konsulter. Du kommer att ha arbetsgivaransvar för en växande andel konsulter och se till att de får bra onboarding och upskilling hos våra kunder, samt att de tycker vi är världens bästa arbetsgivare och att du är en både förtroendeingivande och skön person att ha kontakt med. Vem är du då? Vitror att den bästa matchen är du som nyligen tagit examen från en relevant högskoleutbildning och att du har ett stort intresse för att arbeta med människor i allmänhet och rekrytering i synnerhet. Vi är en organisation som älskar att slå våra egna rekord och uppsatta mål. Du kommer dock verkligen inte känna dig som att du är med i “Wolf of Wallstreet”, för vi tycker själva att vi har hjärtat på rätt ställe och tycker det är viktigt att ha distans till saker och ting och ta saker med humor. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Våra värdeord är Enkelt, Entreprenörskap och Engagemang, så om du känner dig träffad av dessa är sannolikheten stor att du kommer lyckas hos oss. Låter det intressant? Urvalet görs genom telefonsamtal, intervjuer och case. Vi ser gärna att du i din ansökan motiverar varför detta jobb/denna bransch motiverar dig och vad du tror att du kommer bidra med. Övrig information Start:Q2-Q3 2024 Plats:Södermalm Omfattning:Heltid Anställningsform:Tillsvidare med inledande provanställning Rekryteringsprocessen:Processen kommer bestå av tester, inledande telefonsamtal, intervjuer samt case. Lön:Fast lön + provision Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se

27 april 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024
Junior Talent Acquisition Specialist – Stockholm

Nordic Retail Group söker en Junior Talent Acquisition Specialisttill vår Retail Activation avdelning. Vi är ett härligt gäng som gillar att ha kul på jobbet ochsittercentralt på Östermalm, Stockholm. Om rollen Du kommeratt ha en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete i atthitta rätt kandidat för uppdraget.Du kommer tillhöra ett team som alla gillar människor och brinner för retail! Vi gillar alla när det händer mycket och tempot är högt. Fantastisk stämning utlovas då de flesta av oss är utåtgående och hela tiden har nära till skratt mellan varven av fullt fokus. Vi står aldrig stilla utan rör oss hela tiden framåt och vill alltid vara i spetsen av handelns utveckling i Norden. Hos kommer du att växa, utmana dig själv och vara med på en rolig resa. Arbetsuppgifter Hjälpa våra konsultchefer och rekryteringskonsulter med uppgifter som du ska leverera på ett kvalitativt och effektivt sätt Arbeta med allt från annonsering och screeningfram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss Hjälpa till med allt från att skriva kandidatpresentationer till attgöra enklare inköp Alltid ge bästa möjliga service till våra kandidater, konsulter och kunder Sträva efter att alltid utvecklas och våga utmana våra arbetssätt Din bakgrund Vi söker dig som är i början av din karriär som vill utvecklas och fortsätta dig lära dig mer.Du får gärna ha en bakgrund från service, administration och kundkontakt. Det är meriterande om du har erfarenhet av rekrytering alternativt gått enpersonalvetarutbildning på universitet eller motsvarande. Du behöver vara flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Personliga egenskaper Trivs med att ta eget ansvar Arbetar på ett strukturerat och självgående sätt. Du ser möjligheter när vi har utmaningar Agerar alltid service minded och prestigelöst Är social och trivs i en kontaktsökande roll Övrigt Tycker du ovanstående låter intressant kan vi erbjuda dig en spännande tjänst i en framgångsrik organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är främst på vardagar med vid behov kan det behövas att du jobbar kvällar, helger, samt att åka i väg och lösa eventuella utmaningar som kan dyka upp – över hela Norden om så krävs. Till denna rollen kommer du att vara anställd i NRG Nordic RetailGroup. Tjänsten beräknas tillsättas maj 2024 och är tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Intervjuer sker löpande så ansök nu. Frågor om tjänsten (ej ansökningar) kan ställas till Therese Karlgren på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kundansvarig till äldreomsorgsstartup

Stunder arbetar för minskad ensamhet och ökad livskvalitet för äldre. Vi erbjuder en kompletterande hem- och äldreboendetjänst med fokus på social omsorg i hela Sverige. Genom att matcha äldre med särskilt utvalda personer i dennes närområde skapar vi förutsättningar för meningsfulla relationer och öppnar dörren för ökad aktivitet, upplevelser, social samvaro, vardagshjälp utan tidspress och mycket mer. Arbetsuppgifter I tjänsten som kundansvarig arbetar du med företagets matchnings- och rekryteringsprocess – att hitta rätt sällskap till våra kunder och anhöriga samt överträffa deras förväntningar kring tjänsten och kundupplevelsen. I jobbet ingår administration, kommunikation och hög servicenivå. Du arbetar i företagets egenutvecklade teknikplattform som är framtagen för att underlätta arbetet och säkerställa kvalitet. Din bakgrund Vi ser gärna att du har erfarenhet från äldreomsorgen och genom det en förståelse för våra kunders livssituation. Du har vana av att arbeta med kundkontakter och drivs av att skapa relationer och göra skillnad. Eftersom vi är ett mindre företag behöver du vara initiativtagande och trivas med varierande arbetsuppgifter. Du tycker om att hantera kontakter via Teams, telefon och e-post samtidigt som du har en känsla för administrativt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rollen kräver inte högskoleexamen eller erfarenhet från rekrytering – vi söker dig med hjärtat på rätt ställe och viljan att växa in i rollen. Tjänsten Heltid med start 2024-09-02. Arbetet sker från vårt kontor på Björnvägen 17 i Umeå. Teamet Du kommer att ingå i ett team som har lång erfarenhet både från äldreomsorgen och bemanning/rekrytering. Stunder är ett avknoppat företag som ingår i en koncern (Aleva omsorg) med ca 250 anställda och verksamhet inom äldre- och handikappomsorgen. Genom innovation och värderingsstyrt arbete vill vi bygga framtidens äldreomsorg. Vid frågor, ring Aron Starkman 070-680 87 89 eller Frida Starkman 070-680 87 82. Välkommen med din ansökan och CV senast 2024-05-31 till [email protected]. Märk kundansvarig. Urval sker löpande så sök redan idag. Vi undanber oss kontakt med rekryterings- och annonsförsäljare.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Tech-rekryterare

Du är en orädd, kontaktsökande människoälskare. Du har en säljande personlighet och älskar ordning och reda. Du vill bli expert på tech-rekrytering! Är det du? Vilka är vi? MCA Sweden är ett internationellt tech-konsultbolag som befinner sig i en spännande tillväxtresa. Vi startade 2013 i Göteborg och är idag ca 140 anställda, och nästan exakt 10 år senare, under hösten 2023 startade vi vårt Lund-kontor! Här sitter idag två affärschefer och nu behöver vi stärka upp teamet med en rekryterare. Du kommer vara en del av rekryteringsteamet i Göteborg men jobba på plats i Lund/Malmö. Resor till Göteborgskontoret kommer förekomma. Vi är idag 4 rekryterare som jobbar i Göteborgsteamet och vi kommer bistå med all tänkbar stöttning, support och glada tillrop som du behöver för att lyckas. Tillsammans ansvarar vi för att hitta de bästa kandidaterna för att hjälpa företaget att växa. En av våra styrkor är att vi har olika bakgrund, och därför kan vi stötta och utveckla varandra inom olika områden. Idag besitter vi gedigen kunskap inom personalvetenskap, psykologi, sälj och service, näringslära, hundar, hästar, stickning, växter och mycket mer, och vi ser fram emot att utöka vår kunskapsbas med nya områden! Planen Till en början kommer rollen innebära mycket sourcing, dvs aktivt söka upp kandidater via olika nätverk så som LinkedIn, men också att strukturera upp arbetet i Lund/Malmö då du blir den första rekryteraren på plats där. När du är varm i kläderna får du möjlighet att vara delaktig i hela processen med intervjuer, referenstagning, intervjucoachning osv. I rollen är en viktig komponent att guida kandidaten genom rekryteringsprocessen för att skapa en positiv kandidatupplevelse från början till slut. Med tiden finns möjlighet att specialisera sig inom något område man brinner lite extra för. Vi erbjuder en välkomnande arbetsplats med stöttande kollegor. Här är det fritt fram att vara sig själv och det finns gott om utrymme att ställa frågor och lära sig om MCAs olika områden. Vi jobbar hela tiden för att blir bättre på det vi gör så idéer och tankar är alltid välkomna! Vem är du? Vi ser gärna att du har: Utbildning från HR, sälj, marknadsföring eller liknande från universitet eller yrkeshögskola Svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet av rekrytering, sälj eller marknadsföring är meriterande Kunskap om teknikbranschen är ett plus (men inget krav) Plus i kanten om… Du myser inombords av välorganiserad kalender, du får ett pirr i magen när du skymtar ett “Ja” i inkorgen och uppskattar en riktigt snygg termosmugg. Ansökan Låter det intressant? Då vill vi att du skickar ditt CV till [email protected]. Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Rekryteringskonsult

Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF). Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat. Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 135 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och ett kontor i Hässleholm. Organisatorisk placering Enheten för personalfrågor består idag av tre medarbetare och en HR-chef. Enheten har det övergripande ansvaret för myndighetens kompetensförsörjning. Om tjänsten och arbetsuppgifter Vi söker nu en ny kollega för en visstidsanställning till och med januari 2025. I denna roll kommer du stötta i vårt rekryteringsarbete. Du kommer bland annat att skapa och publicera annonser, göra urval, ha kontinuerlig kontakt med kandidater, utföra vissa intervjuer samt referenstagning. Viss annan HR-administration ingår i tjänsten. Krav på kompetens • Relevant högskoleutbildning inom HR-området, motsvarande SeQF-nivå 6, alternativt ha aktuell flerårig erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av rekrytering • Erfarenhet av att arbeta i rekryteringssystem • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska Meriterande • Kunskap om kompetensbaserad rekrytering • Det är meriterande om du har erfarenhet av rekryteringar inom staten • Erfarenhet av rekryteringssystemet ReachMee Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående och har lätt för att samarbeta. I ditt arbete tar du stort ansvar för dina uppgifter genom att själv planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Genom ditt arbetssätt skapar du förtroende hos dem du möter utifrån din profession. För att trivas och lyckas i rollen är det av stor vikt att du är serviceinriktad, kommunikativ samt har ett representativt förhållningssätt. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning till och med 2025-01-31 på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Västerås Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Lena Karlsson, tfn 010-209 02 37. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Katharina Forsberg 010-209 01 34. Kontaktpersoner för fackliga frågor är för Saco-S Jenny Adolfsson 010-209 02 29 och för ST Ann-Sofie Larsson 010-209 02 61. För mer information om fördelarna med att arbeta hos oss och om organisationen hittar du på www.myh.se Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2024-05-19.  Du ansöker nedan via "ansök". Din ansökan ska vara på svenska. Ange år och månad för varje anställning i ditt cv samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Rekryteringsassistent till Speed

Utbildar du dig inom organisations- och personalutveckling och vill ha ett utvecklande extrajobb som ger dig relevant arbetslivserfarenhet? På Speed Group erbjuder vi dig ett fartfyllt extrajobb som Rekryteringsassistent, där du får chansen att lära och utvecklas i ett team med god gemenskap och nära till skratt! Om tjänsten Vi söker nu dig som studerar organisation/personal första eller andra året på högskola och som vill arbeta extra inom rekrytering och bemanning. I rollen som Rekryteringsassistent kommer du vara delaktig i hela rekryteringsprocessen i allt från kandidaturval till intervju och referenstagning. Hos oss på Speed får du en spännande möjlighet att förankra dina teoretiska kunskaper i praktiken och fortsätta utvecklas inom personalområdet vid sidan av dina studier! Arbetsuppgifter som Rekryteringsassistent: - Urval av kandidater - Telefonintervjuer - Intervjuer - Referenstagning - Träffa potentiella kandidater på skolor och arbetsmässor Detta är ett extraarbete, med omfattning efter vårt och våra kunders behov och din tillgänglighet. Anställningsformen kräver att du kan intyga en annan huvudsaklig sysselsättning, i detta fall i form av studier, på minst 50 %. Om oss Som arbetsgivare ser vi på Speed att vi har ett stort ansvar att ta. För våra medarbetare – både dagens och morgondagens, för arbetsmiljön, för samhället vi verkar i, för vår närmiljö och klimatet. Det är hållbarhet för oss. Tänket kring hållbarhet tycker vi är en viktig del kring ett jobb. Håller du med? Våra medarbetare är det viktigaste vi har. Vi vill också ge tillbaka till samhället och hjälpa det mest utsatta och därför stöttar vi verksamheter som ser till alla människors lika värde. Ingen kan göra allt men alla kan göra något. Och vi företag måste ta vårt ansvar för en hållbar framtid. Speed ska vara C02 neutrala senast 2025. Ett av de viktigaste målen vi har. Speed Group är ett tjänsteföretag som erbjuder kompletta lösningar inom bemanning, rekrytering, utbildning, logistik och lagerhållning. Den största delen av vår verksamhet finns i Borås, där också vårt huvudkontor ligger, men vi finns även i Göteborg och Stockholm. Speed Group har sedan starten 2004 gjort en fantastisk tillväxtresa och har fortsatt ambitiösa tillväxtmål, vi sysselsätter idag ca 1600 medarbetare och omsätter 1 MRD SEK. Sedan 2015 är Ratos majoritetsägare. Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Läs mer om oss på www.speedgroup.se. Din profil För att trivas i rollen som Rekryteringsassistent tror vi att du studerar på Organisations- och personalutvecklare i samhället (OPUS), eller utbildning med liknande inriktning. Du älskar personliga möten och är en person med stort driv och mycket energi. Vidare är du initiativtagande och inte rädd för att komma med input och nya idéer. Kvalifikationer: - Pågående studier inom organisation/personal, 1:a eller 2:a året, om minst 50 % - Erfarenhet från serviceyrken är meriterande - Körkort och tillgång till bil Vi lägger stor vikt på ditt driv, engagemang och inställning och hoppas att du vill utvecklas och få värdefull arbetslivserfarenhet inom personal hos oss under din resterande studietid. Ta chansen att bli en del av vårt team på Speed – vi ser fram emot din ansökan! Ansökan Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag! _______ Sökord: Rekryteringsassistent, Rekryterare, Rekrytering, Studentambassadör, Extrajobb, Extraanställd, OPUS, Personalvetare, HR, Extrajobb, Personalutveckling, Personalutvecklare

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Rekryterare till Procruitment

Om ossProcruitmentär Sveriges endaKarriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanarrekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter förpersonerverksamma inomtechbranschen. Om tjänstenSom rekryterare eller som vi kallar rollen: Career Manager, ansvarar du för rekryteringsprocessens alla delar; kravprofil, annonsering, intervju, kandidatpresentation och uppföljning gentemot våra samarbetspartners. För att hitta rätt medarbetare jobbar vi nästan uteslutande med search. Detta är roligt och utmanande, vilket också du måste tycka.Vi jobbar också med att, i dialog med kandidater, hitta nästa rätta arbetsgivare i deras karriär. Kandidaten outsourcar sitt arbetssökande till oss helt enkelt. Career Managers har också ett konsultansvar. Vi tycker att det är så himla kul att inte bara matcha en kandidat och arbetsgivare rätt, utan att också på nära håll få se hur samarbetet utvecklas under den inledande tiden av anställningen. ArbetsklimatetTillsammans har vi mycket roligt att se fram emot! Att vara en kollega påProcruitmentär roligt och fartfyllt. För oss är personligt engagemang, enormt driv och vilja att lyckasmed varje rekryteringdetvi alltidsträvar efter,detta kommer du snabbt att märka. Dessutom delar vi mer än gärna med oss av all vår erfarenhet till just dig.Vi arbetareffektivt och smart, men inte mer än att du efter jobbet skall ha energi kvar till familj, vänner eller andra fritidsintressen. Detta är viktigt för oss!Du kommer att tillhöra vårt Jönköpingskontor där vi idagär åtta personer i varierande roller som jobbar i Jönköping och Linköping. Vem söker vi?Vi söker dig som: Har intresse för rekrytering samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att du har jobbat inom serviceyrke ex. restaurangbranschen, i butik eller som fastighetsmäklare Behärskar engelska och svenska i tal och skrift Brinner för att träffa människor och är bra på att bygga relationer Trivs med att jobba med resultat och att driva saker i mål Innehar av B-körkortHar du erfarenhet av rollen som rekryterare? Superbra! Då vill vi gärna ta ett snack med dig! Detta får duPå Procruitmentkommer du att arbeta mederfarna kollegor. Du kommer att bidra till att rekrytera nya medarbetare till din regions mest attraktiva arbetsgivare.Vi strävar efter att vara en hållbar arbetsgivare, därför erbjuder vi alla våra anställda 1,5 timmes lunch varje dag för att möjliggörasin dagliga träning under kontorstidoch på så sätt ha mer tid till nära och kära efter arbetstid. Du får också ett friskvårdsbidrag på 5000 kr/år med möjlighet att koppla på en hälsocoach.Idag har vi kontor iKarlstad, Stockholm och Jönköping. Vår verksamhet bygger pådjup kunskap, stort hjärta och stark glöd.Läs gärna mer om oss här:https://www.procruitment.se/ Övrigt Lön: Fast lön + rörlig lönOmfattning:Heltid, tillsvidareStart: Enligt överenskommelsePlaceringsort: JönköpingRollen kräver körkort Låter detta intressant?Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Johanna Bergström på [email protected] alternativt skicka in en ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

25 april 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Rekryteringskonsult till Poolia Norr

Poolia Norr söker nu en Rekryteringskonsult som vill arbeta med rekrytering, affärer och relationsbyggande arbete på vårt nyrenoverade kontor mitt i Luleå centrum. Vi som jobbar på Poolia strävar alltid mot att göra vårt bästa. Vi vågar testa det oprövade och vi har en vilja att ta ansvar – för våra kunder, för våra kandidater och för varandra. Det är människorna som gör Poolia och det är de som är den viktigaste tillgången för oss. Därför vill vi göra allt för att de ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Om tjänsten Som Rekryteringskonsult hos Poolia arbetar du med hela rekryteringsprocessen hos våra kunder, med en huvudsaklig uppgift att se till att rätt person hamnar på rätt plats. Vi har många olika spännande rekryteringsverktyg att tillgodose våra kunder med, exempelvis kvalitetssäkrade metoder, djupintervjuer, personlighetstester och bakgrundkontroller. I denna roll bildar du länken mellan kandidater och kunder i en organisationskultur som präglas av engagemang, affärsmässighet, arbetsglädje och ansvarstagande. Vem är du? Vi söker dig som har en högskoleutbildning samt erfarenhet från rekryteringsområdet. Vi förutsätter att du har en vana av ett rekryteringssystem, LinkedIn som rekryteringsverktyg samt är bekväm med att använda telefon och dator som verktyg i ditt dagliga arbete. Vi söker någon som kan kommunicera obehindrat på svenska samt besitter goda kunskaper i engelska. För att lyckas i denna roll är följande goda förutsättningar: - Ett stort intresse både för människor och affärer - En mycket god förmåga att kommunicera och arbeta relationsbyggande - Förmåga att självständigt strukturera, organisera och utveckla ditt arbete - Entreprenörsanda och drivas av ett högt arbetstempo - Egenskaper som handlingskraftig, målinriktad, stresstålig, prestigelös och lösningsorienterad Att du är engagerad och brinner för att lyckas hitta rätt person till rätt plats ser vi som en självklarhet! Om verksamheten Poolia är ett starkt varumärke med över 30 års erfarenhet inom bemanning och rekrytering av chefer och specialister. Vi är dedikerade till att hjälpa våra kunder att lyckas genom engagerad och kvalificerad kompetens. Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Poolia är ett bolag som drivs av en stark entreprenörsanda. Vi är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att Du är rätt person på rätt plats. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök via https://www.poolia.se.

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Rekryteringsassistent Keolis

Är du intresserad av rekrytering och söker ett extrajobb vid sidan av dina studier? Bor du i eller nära Stockholm och vill du jobba på fina Kungsholmen? Då ska du läsa vidare och söka jobbet som rekryteringsassistent på Keolis. Om rollen Som rekryteringsassistent på Keolis kommer du få fördjupad kunskap om ett stort företags olika kompetensbehov och utmaningar. Tillsammans med trevliga och hjälpsamma kollegor kommer du att stötta rekryterare och chefer i sökandet efter rätt kompetens. Det du inte redan kan kommer vi lära dig, samtidigt som vi gärna lyssnar på vad du kan bidra med i form av kunskap och erfarenhet.    Dina arbetsuppgifter kommer att variera och inkludera de flesta delar av rekryteringsprocessen, men även en del HR-administration. För dig som även är intresserad av employer branding så kommer det att finnas uppgifter inom området.   Om dig Vi söker dig som är duktig på att skapa goda samarbeten och som har ett eget inre driv. Möjligheten att bolla tankar med hjälpsamma kollegor är aldrig långt borta men för att lyckas behöver du kunna arbeta både i team såväl som självständigt. Utöver det så söker vi dig som;  har en pågående universitetsutbildning med minst ett år kvar.  Kan jobba deltid, ca 20%, gärna lite varje dag.  Är skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.  Vi ser det som meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet sen tidigare.   Vad kan du se fram emot? Som rekryteringsassistent på Keolis kommer du bli en del av ett trevligt team och få prova på många olika arbetsuppgifter. Rollen innebär att du delvis kan arbeta hemifrån men att du kommer in till huvudkontoret i Stockholm 1-2 dagar i veckan. Vi ser gärna att du kan jobba uppmot heltid en längre period under sommaren 2024, dels för att täcka upp för semestrar och för att komma in i arbetetsuppgifterna.  Keolis erbjuder en arbetsplats med spännande utvecklingsmöjligheter och stöttande kollegor. Arbetsmiljön på Keolis präglas av mångfald och respekt för varandras olikheter och vi är stolta över att ha medarbetare från olika delar av världen. Så ansöker du  Känns detta som något för dig så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 19e maj men tjänsten kan komma att tillsättas innan då urval sker löpande. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar. Vi kommer därför ta hjälp av arbetspsykologiska testverktyg från Alva Labs.  Om oss Keolis är en av Sveriges största aktörer inom kollektivtrafik vilket gör oss till en trygg arbetsgivare. Vi är i dagsläget cirka 5000 anställda varav majoriteten är busschaufförer. För att dessa ska kunna göra sitt jobb – det vill säga tillhandahålla hållbara mobilitetslösningar för resenärer – krävs det att resten av organisationen består av kompetens i form av specialister, tjänstemän och chefer. Som utvecklar, organiserar och leder verksamheten. Keolis är en bra arbetsplats – och vi ska bli ännu bättre. Vid din sida kommer du att ha engagerade kollegor och chefer som varje dag bidrar till att verksamheten utvecklas.  Kontakt För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition Specialist Caroline Norstedt | [email protected] Facklig representant för Unionen: Nader Akbari, Unionen, 070-508 05 88, [email protected] Facklig representant för Akademikerföreningen: Åsa Segersäll, [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024