Rekryteringsgruppen söker en restaurangchef till vår kund som är en populär och framgångsrik restaurangkedja med ett 40-tal restauranger belägna i hela landet. Nu öppnar dom upp tre nya restauranger i Stockholm. Denna roll är perfekt för dig som har gillar ledarskap, har sinne för service och är passionerad för mat och till att ge den bästa gästupplevelsen. Ansvarsområden Ansvara för daglig drift och säkerställa hög servicenivå. Personalansvar inklusive rekrytering, utbildning och schemaläggning. Upprätthålla hög standard för hygien och säkerhet i enlighet med gällande riktlinjer. Kvalifikationer och Erfarenheter Flera års erfarenhet av ledande position inom restaurang eller liknande bransch. Starkt affärsmannaskap med beprövade färdigheter i ekonomisk uppföljning. God förståelse för kundservice och förmåga att hantera kundrelationer effektivt. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Personliga Egenskaper Ledarskap: Förmåga att inspirera och leda ett team mot gemensamma mål. Problemlösare: Analytisk och skicklig på att snabbt identifiera och lösa problem. Kommunikativ: Stark och tydlig kommunikation med både personal och gäster. Flexibel: Anpassningsbar till förändringar och varierande arbetsförhållanden. Vår kund erbjuder En välplanerad onboarding där man får upplärning av andra restaurangchefer i koncernen. Stora möjligheter att utvecklas internt genom olika trainee-program. Kollektivavtal Anställningsform: Heltid som tjänsteman Tillträde: Löpande Arbetstider: Varierande, inklusive kvällar och helger Lön: Individuell lönesättning och en bra bonusmodell baserad på uppnådda mål. Plats: Stockholm Är du redo för nästa steg i karriären och vill spela en nyckelroll i en dynamisk och inspirerande miljö? Skicka in din ansökan via vår rekryteringsplattform. Vi ser fram emot att höra från dig! Observera att vi endast accepterar ansökningar via vår rekryteringsplattform. Sökord: restaurangchef, ledarskap, gästservice, Stockholm, restaurangjobbOm Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen etablerades 2001 och är ett auktoriserat bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar personal till flera branscher inklusive restaurang, industri och kontor. För mer information, vänligen besök vår hemsida på www.rekryteringsgruppen.com.
Boqueria Åre öppnade vintersäsongen 2019 och ligger ett stenkast från Åre Torg. Matsalen och baren integrerad i vårt öppna kök vilket skapar en levande atmosfär. En unik typ av bar i Sverige där inspirationen är hämtad från tapasbarer i London och Madrid. Vi har också ett Chambre Separée och vinrum där vi kan ta emot sällskap upp till 20 personer. Nu söker vi en Restaurangchef Arbetet: Restaurangchefen ansvarar för restaurangens dagliga drift. Dennes ansvar inkluderar rekrytering och utbildning av personal, samordning av anställdas scheman och att se till att företagets protokoll och policys följs. Restaurangchefen planerar även menyer med de övriga ansvariga, beställer leveranser, hanterar budgetar och tar hand om kundfeedback. Restaurangchefen är sambandet mellan restauranganställda och företagets huvudkontor och ägare. Restaurangchefen ansvarar för att inkomma med rapporter, uppfylla intäktsmål och erbjuda råd för hur de ska driva verksamheten mest effektivt. Restaurangchefen arbetar även dagligen i driften av matsalen på golvet tillsammans med hovet och resten av personalen mot det gemensamma målet - att se till att alla gäster är glada och nöjda! Vem söker vi: Vi söker dig som brinner för service, har talang för att skapa en god gästupplevelse och har tidigare erfarenhet av att arbeta som restaurangchef. Du har ett stort intresse för mat och vi ser gärna att du även har ett intresse av vin och dryck. Hos oss får du möjlighet att jobba i en pulserande miljö där din talang för service får komma till användning varje dag. Vi erbjuder: Vi kan erbjuda en 100% tillsvidareanställning med månadslön som startar med en provanställning. Du kommer kunna erbjudas arbete både dag- och kvällstid samt helger. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Är du en naturlig ledare som vill ta chansen att växa och utvecklas i branschen? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. En arbetsplats som arbetar för en mer hållbar och hälsosam värld. Kollektivavtal och friskvård. Arbete främst dagtid. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Heltid, tillträde 1/4-2025 Plats: Linköping Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.
Just nu söker vi en restaurangchef Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Vi är nu på jakt efter en person att leda vårt fina team! Din personlighet är din viktigaste egenskap. Vi letar efter någon som är en naturlig ledare och som med positivitet och engagemang driver restaurangen framåt. Du är en problemlösare med förkärlek till struktur och ordning men du är också flexibel och vågar prova nya vägar. Du har jobbat i branschen tidigare och förstår vikten av såväl nöjda gäster som medarbetare. Vår förhoppning är att hitta någon som tidigare arbetat med rekryteringar, schemaläggning och haft personalansvar. Vi värdesätter gruppdynamiken oerhört mycket, då vi är övertygade om att stämningen i personalen alltid smittar av sig till våra gäster. Du bör alltså vara duktig på att sprida positiv energi och hitta sätt att få med hela teamet på vägen. Vi har alltid höga mål och ambitioner, det hoppas vi att du delar med oss! Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra gäster men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Vi kan erbjuda dig ett ambitiöst och härligt team att jobba tillsammans med stora möjligheter att utvecklas ett innovativt koncept en rolig arbetsplats möjligheter att påverka och inspirera Vi vill gärna att du har erfarenhet av restaurang och ledarskap trivs med personalansvar - rekrytering, anställning, utbildning, uppföljning och schemaläggning älskar att arbeta med människor och kan få såväl gäster som kollegor att trivas på Pinchos är duktig på daglig administration för att följa och nå våra uppsatta mål gillar att leda servisen och vara en del av den dagliga driften drivs av försäljning Vi blir extra glada om du är ambitiös och driven samt lätt för att ta initiativ sporras av ett högt tempo är snabb, noggrann och effektiv leder andra genom att vara coachande och inspirerande älskar att prata med människor sprider positiv energi omkring dig Låter det som något för dig? Skynda dig att söka! Anställningen tillträdes efter överenskommelse!
Carotte är en av Sveriges snabbast växande aktörer inom Soft Facility Service. Med högkvalitativa tjänster inom mat, möten och upplevelser skapar vi miljöer som människor älskar att vara i. Våra största drivkrafter är kvalitet, kreativitet och att hålla en servicenivå som vida överträffar våra kunders förväntningar. Vi har i dagsläget verksamhet i Stockholm, Göteborg, Jönköping och Malmö. Koncernens rekryterings- och bemanningsföretag, Carotte Staff, levererar servicepersonal till företag som vill ta sin service till nästa nivå – oavsett om det är på kontor, hotell, restauranger eller i fastigheter. Vi blev inte finalister i Årets bemanningsaktör och Årets raket i Recruitment Awards 2022 utan anledning. Vi vet nämligen vad som krävs: engagemang, glöd och känsla för detaljer. Nu söker vi dig – vår nästa konsultchef – som vill leda, inspirera och få både våra konsulter och kunder att växa, samtidigt som du bidrar till att stärka våra affärsområden genom nära samarbete. Vad går jobbet ut på? Som konsultchef är du ledaren med fingertoppskänsla som får saker att hända. Du ansvarar för konsulter i roller inom reception, konferens och övriga serviceområden. Samtidigt kommer du att vara en värdefull resurs för våra kollegor i affärsområdet bemanning inom besöksnäringen, där fokus ligger på restaurang- och festvåningspersonal. Din uppgift? Att säkerställa att varje arbetsplats fungerar sömlöst och att både kunder och konsulter känner sig glada, tillfredsställda och motiverade. Dina dagar kommer fyllas av: Konsultansvar – Regelbundna uppföljningar och coachning för att skapa en arbetsmiljö som får våra konsulter att trivas och prestera på topp. Kundansvar – Bygga starka relationer med våra kunder, förstå deras behov och se till att de alltid ligger steget före med rätt personal. Rekrytering & onboarding – Från annonsering och intervjuer till introduktion – du hittar rätt stjärnor till rätt plats, oavsett om det är i receptionen eller på festvåningen Operativ drift – Ibland hoppar du in på plats hos kunden för att stötta och säkerställa att allt rullar på som det ska – och inte minst för att bygga relationer med kunder och konsulter. Administration – Scheman, avtal, fakturering – du håller koll på detaljerna som gör helheten smidig. Jourarbete – Var tredje vecka är du redo att rycka in med tillhörande ersättning. Med andra ord: Du är spindeln i nätet som får allt att flyta på, med glädje och precision, oavsett om det gäller receptionister, konferensvärdar eller serveringspersonal. Vem är du? Du är en energifull problemlösare som trivs med att ha flera projekt igång samtidigt. Du gillar att arbeta med människor, är duktig på att bygga relationer och har ett öga för service i världsklass. Vi tror att du har: Erfarenhet från en roll där kundkontakt varit i fokus. Erfarenhet av rekrytering och administration – är ett starkt plus! Tidigare bakgrund inom reception, konferens eller liknande serviceyrken (meriterande). Kunskap om kollektiv- och anställningsavtal (ett extra plus i kanten). Annars lär du dig allt du behöver veta. Förmågan att tänka lösningsorienterat, ta ansvar och kavla upp ärmarna när det behövs. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är positiv, engagerad och orädd – en naturlig förebild som inspirerar både kollegor och kunder. Varför Carotte Staff? Här väntar en varierad och utvecklande roll där du får stort eget ansvar och chansen att verkligen göra skillnad. Hos oss får du: Möjlighet att vara en nyckelperson i en snabbt växande verksamhet. En dynamisk, rolig och inspirerande arbetsmiljö. Kort sagt: Vi tror på dig och dina idéer – här finns plats för både personlig och professionell utveckling. Tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning på sex månader. Tillträde: så snart som möjligt Placering: Stockholm Redo att bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan via vår karriärsida redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte för länge. Har du frågor? Kontakta Negin Hafizi, VD för Carotte Staff: [email protected]
Mister York expanderar och söker en Assistant Manager till Malmö Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Malmö är näst på tur. Är du den vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen. Erfarenhet inom fast food är meriterande. Du är en driftig person som trivs med att ha flera bollar i luften och arbetar lösningsfokuserat. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som Assistant Manager på Mister York? Du kommer tillsammans med din General Manager driva restaurangen framåt för att uppnå uppsatta mål, vilket inkluderar ekonomi, medarbetarutveckling, renlighet, kvalitet och service. En Assistant Manager beskrivs generellt som General Managers högra hand, där du utvecklar dina egenskaper och skapar förutsättningar till att driva en egen restaurang i framtiden. Du är ansvarig för restaurangens drift när din General Manager inte är närvarande. Tillsammans med General Manager och Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Arbetsuppgifterna innefattar att vara fullt upplärd och assistera inom samtliga följande områden som General Manager bär huvudansvar för: Optimering av restaurangens drift. Utbildning. Miljö, renlighet och hälsa. Försäljningsprognoser. Inventering av varulager och inköp av varor. Schemaläggning Behovsanalys och rekrytering Att restaurangens produkt och bemötande håller Mister Yorks standard. Coachning av medarbetare. Ekonomiskt ansvar - resultat och budgetefterlevnad. Säkerställning av att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som ledare är det viktigt att du bidrar med positiv energi på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Varierande (dag, kväll, helg) Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Mister York expanderar och söker en driven ledare till Malmö Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Malmö är näst på tur. Är du den vi söker? Vi söker dig som har 2+ års erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen, där fast food är meriterande. Du har god erfarenhet av att arbeta med ekonomisk uppföljning och budgetansvar. Du arbetar lösningsfokuserat och har en god utlärningsförmåga. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som General Manager på Mister York? Som General Manager bär du huvudansvaret över enhetens personal, drift samt måluppfyllelse, vilket inkluderar ekonomi, renlighet, kvalitet och service. Med hjälp av ett gott ledarskap får du dina medarbetare att växa genom rätt vägledning och delegering. Som högsta chef på enheten bär du som General Manager ansvar för att alla medarbetare följer de uppsatta riktlinjerna samt ansvarar för en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Du är en ambassadör för företaget Mister York och du bidrar med resurser och engagemang vid behov till hela distriktet du verkar i. Du sprider god energi och skapar engagemang hos din personal för att få fler att vilja växa och utvecklas i sina roller. Du arbetar operativt i drift på din restaurang 60% av din arbetstid där fokus är att leda genom exempel. Som General Manager ansvarar du för driften av hela enheten, vilket bland annat inkluderar: Optimering av restaurangens drift Utbildningsansvar av nya och befintliga skiftledare. Huvudansvar för inventering och inköp. Huvudsakligt ansvar för miljö, renlighet och hälsa med uppföljning av egenkontrollprogram, checklistor och rutiner. Försäljningsprognoser och schemaläggning utifrån Mister Yorks riktlinjer Ansvar för behovsanalys och rekrytering till enheten Ansvarar över att produkt och bemötande håller Mister Yorks standard Genomföra medarbetarsamtal och coachning av medarbetare kontinuerligt Fullständigt ekonomiskt resultat och budgetansvar Genomför och planerar personalaktiviteter. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Månadslön Arbetstider: Dagtid med variation för uppföljning och optimering. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som chef är det viktigt att du bidrar med positiv stämning på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Göstas är en väletablerad koncern i hjärtat av Smögen, där vi bland annat driver Göstas Fiskekrog, Göstas Fiskbutik och restaurang CJA, samt är full gång med uppstarten av den latinamerikansk-inspirerade restaurangen Ondas. Alla Göstas verksamheter ligger precis i början av Smögenbryggan – ett självklart utflyktsmål för både lokalbor och turister året runt. Med rötterna i havet och en passion för mat och service skapas här upplevelser för alla gäster och nu söker vi fler som vill bli en del av vårt team! _____________________________________________________________________________________ Vikariat Restaurangchef. Vi söker efter dig som kan ta över från vår Restaurangansvarige, som går på föräldraledighet. Period mellan Augusti 2025 – Maj 2026. Stor möjlighet att fortsätta inom koncernen efter avslutat vikariat. _____________________________________________________________________________________ Göstas är en väletablerad koncern i hjärtat av Smögen, där vi bland annat driver Göstas Fiskekrog, Göstas Fiskbutik och restaurang CJA, samt är full gång med uppstarten av den latinamerikansk-inspirerade restaurangen Ondas. Alla Göstas verksamheter ligger precis i början av Smögenbryggan – ett självklart utflyktsmål för både lokalbor och turister året runt. Med rötterna i havet och en passion för mat och service skapas här upplevelser för alla gäster och nu söker vi fler som vill bli en del av vårt team! Du är en person som är van att arbeta utifrån båda kortsiktiga vinster och långsiktiga mål. Du är van att fördela arbetet på olika tider och dagar. Du leder och utvecklar verksamheten utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du är en del av den dagliga driften, och arbete förläggs 60% i drift och 40% administrativt – beroende på säsong. Du är en av fyra helårsanställda i servisstyrkan, och schemalägger dessa och extrajobbare efter verksamhetens behov. Du blir, tillsammans med ledningsgruppen, ansvarig för att rekrytera sommarpersonal till våra krogar. Du har kontakt med leverantörer och sköter beställningar, och har koll på inventering och annat. Du är van med allt ifrån mindre luncher till större festvåningsarrangemang. Du kommer samarbeta nära med kökschef för event, julbord och annat kul. Du har god administrativ förmåga och van att leda i drift. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är: språkliga kunskaper, högre gastronomisk utbildning inom mat och dryck. Till din hjälp har du en ledningsgrupp och dess gemensamma erfarenhet och kunskapsbank, samt en månad upplärning nuvarande ansvarige med start 1.8.2025 (eller tidigare). För mer information och ansökan kontakta VD [email protected]
Mister York söker en Assistant Manager till Trelleborg Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Är du den vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen. Erfarenhet inom fast food är meriterande. Du är en driftig person som trivs med att ha flera bollar i luften och arbetar lösningsfokuserat. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som Assistant Manager på Mister York? Du kommer tillsammans med din General Manager driva restaurangen framåt för att uppnå uppsatta mål, vilket inkluderar ekonomi, medarbetarutveckling, renlighet, kvalitet och service. En Assistant Manager beskrivs generellt som General Managers högra hand, där du utvecklar dina egenskaper och skapar förutsättningar till att driva en egen restaurang i framtiden. Du är ansvarig för restaurangens drift när din General Manager inte är närvarande. Tillsammans med General Manager och Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Arbetsuppgifterna innefattar att vara fullt upplärd och assistera inom samtliga följande områden som General Manager bär huvudansvar för: Optimering av restaurangens drift. Utbildning. Miljö, renlighet och hälsa. Försäljningsprognoser. Inventering av varulager och inköp av varor. Schemaläggning Behovsanalys och rekrytering Att restaurangens produkt och bemötande håller Mister Yorks standard. Coachning av medarbetare. Ekonomiskt ansvar - resultat och budgetefterlevnad. Säkerställning av att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som ledare är det viktigt att du bidrar med positiv energi på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 50% Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Varierande (dag, kväll, helg) Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Är du en naturlig ledare som vill ta chansen att växa och utvecklas i branschen? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. En arbetsplats som arbetar för en mer hållbar och hälsosam värld. Kollektivavtal och friskvård. Arbete främst dagtid. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Heltid, tillträde 1/4-2025 Plats: Linköping Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.
Välj ett jobb för att visa detaljer