Skadereglerare

Sök bland 12 lediga jobb som Skadereglerare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Junior Skadereglerare till Van Ameyde

Trivs du i en roll som kombinerar administration och kommunikation? Är du nyfiken på försäkringsområdet och vill växa tillsammans med en framstående organisation? Om ja, så kan detta vara karriärmöjligheten för just dig! Om Van Ameyde och teametVan Ameyde Sweden är ett globalt, ledande konsultföretag inom skadereglering, med passionerade medarbetare på kontoren i Kallinge, Malmö, och Stockholm. Deras team växer och därför söker A-hub efter dig som vill växa inom rollen som Junior Skadereglerare och jobba som konsult hos Van Ameyde med chans till direktanställning hos bolaget. Du erbjuds En möjlighet att utvecklas professionellt inom administration och ärendehantering som en del av ett sammansvetsat team. Värdefull erfarenhet inom skadereglering i försäkringsbranschen. Friskvård och kollektivavtalad lön och förmånspaket som konsult hos A-hub. Uppdraget som Junior Skadereglerare Som Junior Skadereglerarehos Van Ameyde kommer du att erbjudas en central roll i att säkerställa en smidig skaderegleringsprocess. Du kommer att vara en kontaktpunkt för kunder och ha ansvar för att hantera inkommande ärenden. Genom dessa ansvarsområden kommer du att vara viktig del i servicen gentemot kunderna. Vanligt förekommande uppgifter i kundprojekten innefattar: Hantera kundfrågor över telefon. Verifiera olika inkommande fakturor. Registrera nya skadeärenden. Om dig Vi letar efter dig som effektivt planerar och utför ditt arbete, som engagerar dig i kunders ärende, som samarbetar väl med kollegor och som trivs med att analysera och fatta underbyggda beslut. Du håller koll på siffror och detaljer och du har obehindrade språkfärdigheter både i svenska och engelska. För den här rekryteringen så lägger vi stor vikt vid dina personliga kompetenser eftersom de har en direkt påverkan på matchningen för rollen och teamets framgång. Praktisk informationStart: omgående – sök gärna direkt. Arbetstider: alternerande 08:00-16:45 & 09:15-18:00. Anställningsform: konsult hos A-hub med potentiell överrekrytering på sikt. Placering: Kallinge, Blekinge.

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Skadereglerare byggskador

Länsförsäkringar Skaraborg Nu söker vi en skadereglerare som främst ska arbeta med byggskador på vårt kontor i Skövde. Om jobbet Som skadereglerare byggskador är din huvuduppgift att ta emot skadeanmälningar via telefon eller någon av våra digitala kanaler. Din uppgift är att fastställa orsaken till och omfattningen av skada samt tydligt och hjälpsamt informera om och hur försäkringen gäller. Detta innebär mycket kontakt med kunder, byggare, entreprenörer samt kalkylbearbetning och administrativt arbete. Du kommer driva skadorna från mottagande av anmälan till utbetalning och avslut, vid behov kan du ta hjälp av kollegor för besiktning. Du jobbar också med skadeförebyggande arbete i form av utbildning och tips till kunder. Vid behov fungerar du som resurs inom övrig skadereglering på avdelningen. Tjänsten är ett vikariat till och med 31 augusti 2025. Vem är du? Som person är du strukturerad, prestigelös och ses av andra som en kommunikativ lagspelare. Du är flexibel och har inga problem med att arbetsdagen inte alltid ser likadan ut. Det är en fördel om du har goda kunskaper inom bygg, gärna med formell utbildning och praktisk erfarenhet. God datorvana med kunskaper i Word och Excel är en självklarhet i denna tjänst. Du ska ha lätt för att skapa förtroendefulla kontakter och inte vara rädd för att ta beslut. God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift är nödvändigt. Du tycker om att lösa problem där du har såväl kundens som Länsförsäkringar Skaraborgs intresse i fokus. Har du kunskap om MEPS (ett process- och kalkyleringsstöd) är det meriterande men inte ett krav.     Om oss Länsförsäkringar Skaraborg är ett kundägt bolag som erbjuder försäkring, bank och fastighetsförmedling i Skaraborg. För oss som arbetar i bolaget blir uppdraget tydligt eftersom kundnytta och ägarnytta är samma sak. För oss är det viktigt med nöjda kunder som valt att skydda, spara och låna på hemmaplan. Det skapar värde som på olika sätt kommer våra ägare, det vill säga våra kunder till godo. Mer information Rerkryterande chef: Fredrik Lövgren 0500-77 71 49 Personalrepresentant: David Fogelberg 0500-77 70 13

19 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Skadereglerare till byggskador - sommarvikariat

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän I rollen som skadereglerare hanterar du byggskador åt både privat- och företagskunder. Du kommer vara en nyckelperson i att skapa en kundupplevelse i världsklass genom att agera enkelt, engagerat och professionellt. Ditt arbete innebär många kundkontakter och samarbete med entreprenörer. Vi söker dig som motiveras av kundkontakter och har en stark servicekänsla. Du är ansvarstagande, har högt målfokus och kan arbeta självständigt. Erfarenhet från byggbranschen som exempelvis snickare är meriterande. Du är affärsmässig och uppskattar arbete som att granska kalkyler och beräkningar.

18 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Skadereglerare lösöre/lösegendom till Dina Försäkringar Syd

Om företaget Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare. Dina Försäkringar Syd har idag ett sjuttiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar. Läs gärna mer om oss på www.dina.se Tjänstebeskrivning Klappar ditt hjärta för att ge utomordentlig service och att göra våra kunder nöjda? Då kan du vara vår nästa kollega! Vi befinner oss nu på en stor förändringsresa och behöver därför fler kompetenta medarbetare. Välkommen med din ansökan! Som skadereglerare kommer du att ingå i ett team om sex ambitiösa och kompetenta kollegor där ni tillsammans reglerar lösöre- och mindre byggskador. Arbetet består huvudsakligen av reglering inom produktsegmenten Privat- och Företagsskador. Arbetet kan komma att utökas till att även avse Lantbruksskador. I denna roll driver du under frihet dina processer inom ramen för de framtagna rutiner som finns och i enlighet med gällande lag/praxis och försäkringsvillkor. Du ansvarar för hela kundprocessen, från att ta emot och registrera skador till att fatta beslut i skadeärendet och genomföra eventuell utbetalning av ersättning till den skadedrabbade kunden. Du säkerställer att skadeprocessen dokumenteras i våra interna IT-system och du fungerar även som ett bollplank i övriga ersättningsfrågor. Skadeanmälan inkommer främst via telefon och mejl men det förekommer även personliga besök på kontoret. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning och är placerad på något av våra kontor i Halmstad eller i Lund beroende på vad du bor/önskar. Du rapporterar till Chef innereglering. Kvalifikationer Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta nära kund och har därmed erhållit erfarenheter som givit dig kompetens kring kundbemötande och service. Det är meriterade om du har erfarenhet från försäkringsbranschen och då gärna i en roll som skadereglerare med tyngdpunkt på företagsskador. För att lyckas i rollen krävs att du har god datorvana, är kunnig i MS Office och lätt för att lära dig nya IT-system. Du är en god administratör tack vare ditt tålmodiga och noggranna sätt att arbeta. Som person besitter du stor social kompetens och imponerar i ditt sätt att bemöta kunder och erbjuda dem högklassig service. Detta gör du genom att få kunderna att känna sig trygga och omhändertagna baserat på de beslut du fattar. Du är effektiv i ditt sätt att arbeta och påverkas inte av yttre faktorer eller högre arbetstempo utan behåller fokus och ett fortsatt driv framåt i arbetet. Vi arbetar som ett team, vi hjälper varandra och värdesätter sammanhållning, så stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper för att medverka till en fortsatt bra gemenskap i gruppen. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och du har ett ödmjukt och positivt förhållningssätt. Du talar och skriver svenska obehindrat och har du dessutom kunskaper i engelska och/eller tyska är detta meriterande. Vänligen ange ditt löneanspråk (i kronor), möjlig startdag och berätta även varför du är intresserad av just denna tjänst samt vilka kompetenser du kan bidra med. Tjänsten kräver B-körkort. Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terese S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post [email protected]. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast fredagen den 26 april 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

17 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Skadereglerare lösöre/lösegendom till Dina Försäkringar Syd

Om företaget Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare. Dina Försäkringar Syd har idag ett sjuttiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar. Läs gärna mer om oss på www.dina.se Tjänstebeskrivning Klappar ditt hjärta för att ge utomordentlig service och att göra våra kunder nöjda? Då kan du vara vår nästa kollega! Vi befinner oss nu på en stor förändringsresa och behöver därför fler kompetenta medarbetare. Välkommen med din ansökan! Som skadereglerare kommer du att ingå i ett team om sex ambitiösa och kompetenta kollegor där ni tillsammans reglerar lösöre- och mindre byggskador. Arbetet består huvudsakligen av reglering inom produktsegmenten Privat- och Företagsskador. Arbetet kan komma att utökas till att även avse Lantbruksskador. I denna roll driver du under frihet dina processer inom ramen för de framtagna rutiner som finns och i enlighet med gällande lag/praxis och försäkringsvillkor. Du ansvarar för hela kundprocessen, från att ta emot och registrera skador till att fatta beslut i skadeärendet och genomföra eventuell utbetalning av ersättning till den skadedrabbade kunden. Du säkerställer att skadeprocessen dokumenteras i våra interna IT-system och du fungerar även som ett bollplank i övriga ersättningsfrågor. Skadeanmälan inkommer främst via telefon och mejl men det förekommer även personliga besök på kontoret. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning och är placerad på något av våra kontor i Halmstad eller i Lund beroende på vad du bor/önskar. Du rapporterar till Chef innereglering. Kvalifikationer Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta nära kund och har därmed erhållit erfarenheter som givit dig kompetens kring kundbemötande och service. Det är meriterade om du har erfarenhet från försäkringsbranschen och då gärna i en roll som skadereglerare med tyngdpunkt på företagsskador. För att lyckas i rollen krävs att du har god datorvana, är kunnig i MS Office och lätt för att lära dig nya IT-system. Du är en god administratör tack vare ditt tålmodiga och noggranna sätt att arbeta. Som person besitter du stor social kompetens och imponerar i ditt sätt att bemöta kunder och erbjuda dem högklassig service. Detta gör du genom att få kunderna att känna sig trygga och omhändertagna baserat på de beslut du fattar. Du är effektiv i ditt sätt att arbeta och påverkas inte av yttre faktorer eller högre arbetstempo utan behåller fokus och ett fortsatt driv framåt i arbetet. Vi arbetar som ett team, vi hjälper varandra och värdesätter sammanhållning, så stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper för att medverka till en fortsatt bra gemenskap i gruppen. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och du har ett ödmjukt och positivt förhållningssätt. Du talar och skriver svenska obehindrat och har du dessutom kunskaper i engelska och/eller tyska är detta meriterande. Vänligen ange ditt löneanspråk (i kronor), möjlig startdag och berätta även varför du är intresserad av just denna tjänst samt vilka kompetenser du kan bidra med. Tjänsten kräver B-körkort. Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terese S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast fredagen den 26 april 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

17 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Sommarjobb och deltidsarbete som skadereglerare på Kammarkollegiet!

Just nu söker vi efter en driven student som vill ta sig an rollen som skadereglerare på Kammarkollegiet. En ypperlig möjlighet att få utöka ditt CV med statlig arbetslivserfarenhet! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. I rollen som skadereglerare kommer du handlägga skador eller försäkringsavtal i ett eller flera av försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring. Du kommer hantera ansökningar, begära in kompletteringar och göra olika typer av bedömningar. Dina kollegor kommer givetvis finnas tillgängliga för frågor vid behov, men för att ha bästa möjliga förutsättningar att trivas i rollen är det viktigt att du som person är självgående, driven och vågar ta dig an och utföra arbetsuppgifterna självständigt. Du kommer att spendera arbetsdagen på ett aktivitetsbaserat kontor tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor! På Kammarkollegiet bemöts alla med vänlighet och respekt och det kommer således finnas en förväntan på att du som söker besitter god samarbetsförmåga, är tillmötesgående och trygg i dig själv! Vi ser gärna att du som söker har möjlighet att starta på deltid redan i maj, för att sedan arbeta heltid under juni-augusti. Därtill är ambitionen att du ska arbeta deltid även till hösten. Du erbjuds - Ett varierande och spännande deltidsjobb - Statlig arbetslivserfarenhet - Ett uppdrag hos en attraktiv myndighet - Ett aktivitetsbaserat och nyrenoverat kontor ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Handlägga skador eller försäkringsavtal inom ett eller flera av Kammarkollegiets försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring. * Hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag. * Begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter. * Göra bedömningar om ersättning. VI SÖKER DIG SOM - Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift - Har en pågående universitetsutbildning - Har goda kunskaper i MS office - Har körkort - Är driven och besitter förmågan att enkelt kunna ta sig an nya arbetsuppgifter Det är meriterande om du har - En pågående universitets- eller högskoleutbildning inom juridik eller rättsvetenskap - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sen tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Serviceinriktad - Strukturerad Övrig information - Start: I maj - Omfattning: Inledningsvis på deltid, men heltid under sommarperioden - Placering: Karlstad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. De fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Verksamheten bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. Även allmänna arvsfonden finns hos dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare.

12 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Skadereglerare till försäkringsbolag för kommande behov

ArbetsbeskrivningDen här annonsen är för Dig som vill ha en kontakt med oss på Amendo för möjligheten att arbeta inom skadereglering på försäkringsbolag.Vi söker dig med tidigare erfarenhet som vill fortsätta utvecklas inom försäkringsbranschen. Som konsult hos Amendo erbjuds du både möjligheter och trygghet. Hos oss får du chansen att bygga på och bredda ditt CV hos eftertraktade företag. Bland våra uppdragsgivare finns samtliga storbanker, nischbanker, finans- samt försäkringsbolag och allt från börsnoterade internationella storbolag till entreprenöriella start-ups. Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag är i snitt cirka 10 månader men kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Kvalifikationer och egenskaperDu som söker har tidigare erfarenhet av arbete inom försäkringsområdet och arbetar med stort engagemang och fokus på kunden. Du har god analytisk förmåga, trivs med varierade uppgifter och utveckling i din arbetsroll. Det är även viktigt att du flexibelt kan anpassa dig till olika ärenden och situationer. Vidare är du en person som är kommunikativ och har lätt för att göra dig förstådd i telefon och på mejl. Du är en teamplayer som delar med dig av kunskap och erfarenheter till dina kollegor, samtidigt som du självständigt kan utföra dina arbetsuppgifter effektivt och med kvalité. Att arbeta som konsult är stimulerande, omväxlande och samtidigt utvecklande. För att trivas i rollen behöver du ha ett flexibelt mindset - du utmanas av att vara i en föränderlig miljö där du utvecklas på resan. Andra viktiga egenskaper som vi värdesätter som konsult är att du är trygg i dig själv och har förmåga att ta egna initiativ i kombination med en professionell framtoning och hög integritet. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportalBenify.I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna påLinkedin,Instagram,FacebookochTikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jeanette Olsen, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! # LI-JO1#BOFF

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Sedgwick söker två nya kollegor inom Ansvarsskador

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Arbetsbeskrivning Till ansvarsskadegruppen på Sedgwick söker vi nu två nya kollegor med placering i Solna. Ansvarsskadegruppen består idag av cirka tio medarbetare placerade på Sedgwicks kontor i Göteborg och Stockholm (Solna). Arbetet innebär att självständigt och tillsammans med kollegor reglera ansvarsskador inom företags- och industriförsäkringssegmentet. Sedgwicks uppdragsgivare består av såväl svenska som utländska försäkringsgivare, varför en del av arbetet sker på engelska. Vi söker en junior skadereglerare samt en lite mer senior specialist som kommer att arbeta med mer komplexa skador. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har en juristexamen eller annan juridisk bakgrund samt erfarenhet av att arbeta med ansvarsskador, helst inom företags- och industriförsäkringssegmentet. Du som söker rollen som skadereglerare har 1–2 års erfarenhet av skadereglering, helst av ansvarsskador. Du som söker specialistrollen har minst fyra års erfarenhet av reglering av komplexa ansvarsskador. Oavsett vilken av rollerna du söker så arbetar du strukturerat och har ett affärsmässigt och professionellt förhållningssätt mot kunder och kollegor. Vidare har du en god kommunikativ förmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska. Om Sedgwick Sedgwick är ett fristående skaderegleringsbolag som på uppdrag av olika försäkringsgivare hanterar skador och övrig försäkringsadministration inom områdena sak och liv. Sedgwick Sweden AB är en del av Sedgwick-gruppen, en internationell koncern med cirka 33 000 medarbetare i 70 länder. I Sverige består Sedgwick av cirka 50 medarbetare med kontor i Stockholm (Solna) och Göteborg. På Sedgwick kommer du att ha en självständig roll med stort eget ansvar. Sedgwick är medlem i FAO och kollektivavtalsanslutet. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Sedgwick med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Persson på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-HP1 #administration

5 april 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Sedgwick söker två nya kollegor inom Ansvarsskador

ArbetsbeskrivningTill ansvarsskadegruppen på Sedgwick söker vi nu två nya kollegor med placering i Solna. Ansvarsskadegruppen består idag av cirka tio medarbetare placerade på Sedgwicks kontor i Göteborg och Stockholm (Solna). Arbetet innebär att självständigt och tillsammans med kollegor reglera ansvarsskador inom företags- och industriförsäkringssegmentet. Sedgwicks uppdragsgivare består av såväl svenska som utländska försäkringsgivare, varför en del av arbetet sker på engelska. Vi söker en junior skadereglerare samt en lite mer senior specialist som kommer att arbeta med mer komplexa skador. Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som har en juristexamen eller annan juridisk bakgrund samt erfarenhet av att arbeta med ansvarsskador, helst inom företags- och industriförsäkringssegmentet. Du som söker rollen som skadereglerare har 1–2 års erfarenhet av skadereglering, helst av ansvarsskador. Du som söker specialistrollen har minst fyra års erfarenhet av reglering av komplexa ansvarsskador. Oavsett vilken av rollerna du söker så arbetar du strukturerat och har ett affärsmässigt och professionellt förhållningssätt mot kunder och kollegor. Vidare har du en god kommunikativ förmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska. Om SedgwickSedgwick är ett fristående skaderegleringsbolag som på uppdrag av olika försäkringsgivare hanterar skador och övrig försäkringsadministration inom områdena sak och liv. Sedgwick Sweden AB är en del av Sedgwick-gruppen, en internationell koncern med cirka 33 000 medarbetare i 70 länder. I Sverige består Sedgwick av cirka 50 medarbetare med kontor i Stockholm (Solna) och Göteborg. På Sedgwick kommer du att ha en självständig roll med stort eget ansvar. Sedgwick är medlem i FAO och kollektivavtalsanslutet. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontaktI denna rekrytering samarbetar Sedgwick med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Perssonpå [email protected]. Då vi träffar kandidater löpandeoch tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-HP1 #administration

5 april 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Skadereglerare lösöre/lösegendom till Dina Försäkringar Syd

Om företaget Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare. Dina Försäkringar Syd har idag ett sjuttiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar. Läs gärna mer om oss på www.dina.se Tjänstebeskrivning Klappar ditt hjärta för att ge utomordentlig service och att göra våra kunder nöjda? Då kan du vara vår nästa kollega! Vi befinner oss nu på en stor förändringsresa och behöver därför fler kompetenta medarbetare. Välkommen med din ansökan! Som skadereglerare kommer du att ingå i ett team om sex ambitiösa och kompetenta kollegor där ni tillsammans reglerar lösöre- och mindre byggskador. Arbetet består huvudsakligen av reglering inom produktsegmenten Privat- och Företagsskador. Arbetet kan komma att utökas till att även avse Lantbruksskador. I denna roll driver du under frihet dina processer inom ramen för de framtagna rutiner som finns och i enlighet med gällande lag/praxis och försäkringsvillkor. Du ansvarar för hela kundprocessen, från att ta emot och registrera skador till att fatta beslut i skadeärendet och genomföra eventuell utbetalning av ersättning till den skadedrabbade kunden. Du säkerställer att skadeprocessen dokumenteras i våra interna IT-system och du fungerar även som ett bollplank i övriga ersättningsfrågor. Skadeanmälan inkommer främst via telefon och mejl men det förekommer även personliga besök på kontoret. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning och är placerad på något av våra kontor i Halmstad eller i Lund beroende på vad du bor/önskar. Du rapporterar till Chef innereglering. Kvalifikationer Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta nära kund och har därmed erhållit erfarenheter som givit dig kompetens kring kundbemötande och service. Det är meriterade om du har erfarenhet från försäkringsbranschen och då gärna i en roll som skadereglerare med tyngdpunkt på företagsskador. För att lyckas i rollen krävs att du har god datorvana, är kunnig i MS Office och lätt för att lära dig nya IT-system. Du är en god administratör tack vare ditt tålmodiga och noggranna sätt att arbeta. Som person besitter du stor social kompetens och imponerar i ditt sätt att bemöta kunder och erbjuda dem högklassig service. Detta gör du genom att få kunderna att känna sig trygga och omhändertagna baserat på de beslut du fattar. Du är effektiv i ditt sätt att arbeta och påverkas inte av yttre faktorer eller högre arbetstempo utan behåller fokus och ett fortsatt driv framåt i arbetet. Vi arbetar som ett team, vi hjälper varandra och värdesätter sammanhållning, så stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper för att medverka till en fortsatt bra gemenskap i gruppen. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och du har ett ödmjukt och positivt förhållningssätt. Du talar och skriver svenska obehindrat och har du dessutom kunskaper i engelska och/eller tyska är detta meriterande. Vänligen ange ditt löneanspråk (i kronor), möjlig startdag och berätta även varför du är intresserad av just denna tjänst samt vilka kompetenser du kan bidra med. Tjänsten kräver B-körkort. Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terese S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post [email protected] Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.nearyou.se, senast fredagen den 26 april 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

3 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024