Skadereglerare

Sök bland 16 lediga jobb som Skadereglerare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vi söker en byggskadereglerare
Länsförsäkringar Östgöta
Skadereglerare och värderare

Vill du vara med och hjälpa en östgöte när olyckan är framme? Allt från en trasig glasruta till en översvämmad källare eller brand. Är du den pålitliga och trygga personen som vi söker? Som byggskadereglerare arbetar du med att hålla i hela skaderegleringsprocessen, från det att skadeanmälan görs till dess att eventuell ersättningen har betalats ut. Med kundens bästa för ögonen är det din och dina kollegors uppgift att utveckla och effektivisera vår skadereglering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att Ta emot skadeanmälan Att fastställa orsaken till och omfattningen av skadan Att tydligt och hjälpsamt informera om och hur försäkringen gäller Vidare bedömer du reparationskostnaderna och fastställer vilken ersättning som ska betalas ut. Du handlägger såväl större som mindre skador på privata hus och fritidshus längre fram, när du är mer rutinerad kan det bli aktuellt med bostadsrättsföreningar och mindre fastigheter. Arbetet sker inne på kontoret och innebär mycket kontakt via telefon och digitala kanaler med kunder, besiktningsmän, byggentreprenörer samt kalkylbearbetning och administrativt arbete. Tjänsten innebär mycket eget ansvar då du själv utreder och tar beslut i ersättningsfrågor utifrån försäkringsvillkor, praxis och gällande lagstiftning. Till din hjälp har du dina kollegor i gruppen som alltid stöttar och hjälper varandra. Din bakgrund Du behöver ingen tidigare erfarenhet av försäkringsbranschen eller skadereglering utan vi kommer att utbilda dig internt hos oss. Vi vill att du ska ha praktisk erfarenhet från byggbranschen i en roll som snickare, elektriker eller rörmokare. I denna roll ska du se dator och telefon som ett naturligt arbetsverktyg och det är viktigt att du har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Har du kunskap om MEPS (ett process- och kalkyleringsstöd) och erfarenhet från skadereglering/försäkringsbranschen så är det meriterande. Vem är du? Som person är du noggrann, ansvarstagande och lämnar inget åt slumpen. För dig är det en självklarhet att lyfta blicken, samspela med dina kollegor och hitta den lösning som är bäst för kunden. I arbetet möter du människor i svåra situationer och det är viktigt att du är förtroendeingivande, trygg och tydlig i ditt bemötande. För att trivas i rollen krävs att du: Trivs med ett högt arbetstempo Tycker om att lösa problem Är serviceinriktad och hjälpsam Har lätt för att fatta beslut Vi vill att du är bekväm i att fatta beslut och kan motivera dem på ett sakligt sätt. Du är duktig på att formulera komplexa saker på ett enkelt sätt och håller ordning och reda i dina ärenden. Du är en lagspelare som delar med dig av kunskap och bidrar till gemenskap och en arbetsplats där vi alla kan trivas. Vi verkar på en marknad som förändras och utvecklas och där digitalisering och automatisering kommer att ha en stor inverkan på framtida arbetssätt och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt. Om oss Byggskadegruppen består idag av en blandad grupp medarbetare med olika bakgrund som trivs tillsammans. Med en känsla av meningsfullt arbete ansvarar vi för skadereglering inom egendomsområdet, främst mot privata hem men även mot fastighetsbolag och företag. Vi har ett nära samarbete med hela skadeavdelningen då våra ärenden omfattar flera skadeområden. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Att arbeta hos oss handlar lika mycket om att vara en hjälpande hand för våra kunder som att stärka lokalsamhället där du verkar. Mer information Tjänsten är en tillsvidaretjänst som inleds med provanställning med placering i Linköping. Du ansöker genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Är du en av våra slutkandidater kommer du även att genomgå bakgrundskontroller. Vill du veta mer kontakta Gruppchef Therese Rinaldo 013-29 06 54, har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta HR-Partner Elin Wigert 013- 29 07 88. Facklig kontaktperson, Jens Malmqvist 011-29 02 66.

9 oktober 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Skadereglerare fordonsskador
Länsförsäkringar Värmland
Skadereglerare och värderare

Länsförsäkringar Värmland Om tjänsten Inom gruppen fordonsskador ligger fokus på att initiera och effektivt utföra skadereglering. Som skadereglerare på fordonsskador är du bolagets kontaktperson gentemot de kunder som anmäler skador som uppstått i trafiken på fordonet.  Vi hanterar både privat- och företagskunder, vilket innebär stor spridning på fordonstyper så som lastbilar, personbilar och entreprenadmaskiner. I arbetet ingår att utföra ansvarsutredningar, tolka gällande försäkringsvillkor samt lagar och praxis. Du arbetar mot uppsatta mål. På fordonsskador arbetar vi med att ge våra kunder bästa möjliga service utan att ge avkall på effektivitet och kvalitet. Vem är du? Har en relevant utbildning, minst gymnasiekompetens, med erfarenhet av att jobba med och har kunskaper inom motorförsäkring eller annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig. •    Är en person som är van att fatta snabba beslut och tycker om ett högt arbetstempo. •    Är strukturerad i ditt arbetssätt och har därmed god förmåga att hålla ordning på ett stort arbetsinflöde.  •    Har en mycket god kommunikationsförmåga och en vana att förhandla och argumentera på ett ödmjukt sätt i både tal och skrift. •    Du tar egna initiativ och ser detta som självklart, du motiveras av att kunna påverka och du vill vara delaktig på resan med att göra kundmötet till marknadens bästa. Erfarenheter inom juridik, skadereglering eller liknande handläggning är meriterande. Varje kundkontakt är unik och därför söker vi dig som drivs av att ge kunden ett professionellt, serviceinriktat och engagerat bemötande. Du kan identifiera dig med våra värdeord nära, engagerade, enkla och tillsammans.  Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du är förändringsbenägen, ödmjuk och har ett öppet sinne. Om oss Fordonsskador hanterar ungefär 14 000 skador varje år på alla tänkbara fordonsslag, allt från moped till tunga lastbilar. Gruppen består idag av elva medarbetare varav fem tekniker, fem handläggare och en avtalsansvarig. Skaderegleringen består bland annat av att tolka villkor och göra vållandebedömningar vid kollisioner. Detta skapar utmaningar i att kunna möta våra kunder på ett positivt och korrekt sätt då vi tycker det är viktigt med god kundnöjdhet. Hos oss på Länsförsäkringar Värmland är våra kunder också våra ägare och uppdragsgivare vilket skapar stolthet och skiljer oss från andra banker och försäkringsbolag. För oss är det självklart att vara lösningsorienterade och arbeta tillsammans, för kundens och bolagets bästa. Vi är också övertygade om att vi når marknadens bästa kundmöte genom att våra medarbetare trivs och är engagerade.  Mer information Kontakta Chef Fordonsskador Kristin Rimquist 054-775 15 16 eller 0703403994. Facklig kontakt är Joakim Skyman (Forena) 054-775 15 69. Provanställning under sex månader kan bli aktuellt Sista ansökningsdag: 2024-10-27

7 oktober 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Skaderådgivare
BILIA AB
Skadereglerare och värderare

Är du på jakt efter nya utmaningar? Vi söker nu en skaderådgivare till Bilia Toyota i Kungens Kurva. Vi värdesätter din potential och vilja att utvecklas med oss. Varför välja Bilia Bilia är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har Bilia medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner Om tjänsten Du kommer att arbeta efter skadeprocessen som innebär mottagning av kund, tidsbokning, boka hyrbil till kund, fakturering, skadebesiktning, räkna på kalkyler till försäkringsbolag och utlämning av bil. Du ansvarar även för att arbete planeras ut i Cabplan på respektive Skadetekniker. Vad vi önskar av dig Vi tror att du har kunskaper inom fordonsteknik samt är bra på att hantera kunder. Vi ser att du har erfarenhet av arbete med skadeberäkning samt fakturering och har du dessutom kunskap i Cabas, Cabplan och Kobra är det meriterande. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt grundläggande engelska kunskaper. Du har en god datavana och digital förståelse. B-körkort är ett krav. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placering är på Bilia Toyotas anläggning i Kungens Kurva. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef. Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

3 oktober 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Skadereglerare Fordonsskador Privat
Länsförsäkringar Älvsborg
Skadereglerare och värderare

Om oss Vi på LF Älvsborg är kundägda, vilket betyder att vår vinst går tillbaka till våra ägare – våra kunder.  Att våra kunder är våra ägare gör större skillnad än du tror. Det gör att du hos oss vet vem du arbetar för och varför – i en organisation, där din röst hörs och gör skillnad, skapas en unik närhet till både kunder, kollegor och arbetsledning. Här jobbar vi med värme, glädje och energi i vardagen och vi är övertygade om att olikheter gynnar nytänkande och leder till bättre resultat. Du blir en viktig spelare i ett härligt gäng där alla tar hänsyn och hjälper varandra att utvecklas och ta hand om våra kunder på bästa sätt. Om jobbet Hos oss arbetar du i ett team som reglerar och hanterar fordonsskador för våra privatkunder på ett effektivt och rättvist sätt, från anmälan till avslut. Du tar dig tid att lyssna, fråga och förstå, för att göra det bästa för varje kund. Mycket av ditt arbete sker digitalt via våra interna system, telefon och brev. Du tar dagligen beslut om ersättning och utreder vem som är ansvarig för skada eller olycka. Beslut tar du utifrån försäkringsvillkor, praxis och gällande lagstiftning. Det övergripande uppdraget handlar om att hjälpa våra skadedrabbade kunder med den ersättning de har rätt till med fokus på en marknadsledande kundupplevelse. Viktigt är också att kontinuerligt bidra till att utveckla och förfina våra arbetssätt och på så sätt bibehålla vår höga kundnöjdhet. Arbetsuppgifter - Hantera skadeanmälan och hjälpa kunden fram till avslutad skada  - Ta in relevant underlag för att kunna bedöma och fatta beslut vid trafikskador och andra typer av ärenden - Tillämpa villkor, lagtext och gällande policybeslut - Garantera en korrekt och tillräcklig kommunikation gentemot kund - Utöver detta ingår ett stort ansvar för kundvård, att arbeta aktivt med bolagets mål och ständiga förbättringar Vem är du? Som vår skadereglerare på fordonsskador är du lyhörd för kundens behov och vet hur du skapar en god kundrelation. Du tycker om kundmöten och vill att våra kunder ska känna ett stort förtroende för oss. Rollen ställer krav på att du kan uttrycka dig på ett bra sätt både i tal och i skrift, där du på ett enkelt och tydligt sätt förklarar vad som kommer att hända härnäst i ärendet. I rollen är det viktigt att du har lätt för att ta till dig information, modet att våga ta svåra beslut och göra det på ett effektivt och korrekt sätt. Som person ser du styrkan i att jobba tillsammans samtidigt som du är självständig och kan organisera och prioritera för att driva ditt arbete framåt och nå dina och gruppens mål. Du är lyhörd för andras åsikter och kan enkelt anpassa dig till olika arbetsstilar och perspektiv. Hos oss behöver du vara en lagspelare och eftersom vi jobbar efter ett helhetskoncept är vi måna om att alla medarbetare hjälper varandra och gör det tillsammans. Du är en initiativtagare, så när något behöver göras tar du med andra ord gärna initiativ för att förenkla och förbättra – för allas bästa. Vi värdesätter främst personliga egenskaper vid tillsättning av denna tjänst, men för att lyckas i rollen ser vi att du har följande: .    Fullgjort gymnasieutbildning eller motsvarande .    Erfarenhet av arbete med kund .    Körkort (B-körkort)  Det är meriterande om du har: .    Kunskap av skadereglering .    Erfarenhet av ärendehandläggning Mer information Känns det som att jobbet passar dig? Då vill vi veta mer om dig! Tjänsten är en visstidsanställning under ca ett år och ställer krav på lämplighet vilket innebär att det görs obligatoriska bakgrundskontroller. Placeringsort är Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag.  Rekryterande chef: Anne_Christine Öhling, 0521-27 30 10 HR: Lea Grönkjär, 0521-27 31 42  Forena: Helen Lundin,  0521-27 32 33 Sista ansökningsdag: 2024-10-20

30 september 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Skadereglerare till BNP Paribas Cardif (visstid)
Bnp Paribas Cardif Nordic AB
Skadereglerare och värderare

BNP Paribas Cardif – försäkringsbolaget i en föränderlig värld. Genom förståelse för våra samarbetspartners kärnaffär och behov, erbjuder vi skräddarsydda försäkringslösningar och skapar mervärde för våra partners – alltid med kunden i fokus. BNP Paribas Cardif Nordics försäkringsverksamhet är en del av bankkoncernen BNP Paribas som är en av Europas ledande aktörer inom bank-och finanstjänster. Vi söker nu dig som är självgående och har ett kundorienterat fokus – du som delar vårt engagemang och vår känsla för ansvarstagande! Kan du vara vår nya Skadereglerare? Som Skadereglerare kommer du… .. att tillhöra avdelningen för Personskador på vårt nordiska huvudkontor i Göteborg. Här arbetar du mot vår svenska marknad med daglig kontakt med såväl kunder som samarbetspartners. Arbetsuppgifterna kommer främst att bestå av att reglera våra betalskyddsprodukter där vi utreder rätt till ersättning vid bland annat arbetslöshet och sjukskrivning. Du kommer även hantera inkommande samtal och mejl från kunder. Du kommer ingå i ett team som består av ett gäng självgående och engagerade teammedlemmar. Vi söker dig som... …gillar att arbeta såväl individuellt som i team. Du känner dig bekväm i att fatta egna beslut men trivs även bra att med samarbeta i grupp. Som person är du positiv och ambitiös och sätter stort värde vid att alltid hålla en hög servicenivå. Vi vill att du bidrar till förbättringsarbetet och kommer i hög grad att vara involverad i vår framtidsresa mot en än mer digital och kundvänlig skadereglering. Vi ser gärna att du arbetat som skadereglerare några år och vill arbeta på ett expansivt bolag där du har möjlighet att utvecklas. Våra önskemål till dig: - Försäkringskunskap - Erfarenhet av skadereglering - Högskoleutbildning, försäkringsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Administrativ erfarenhet och gärna vana att arbeta med kunder över telefon - Svenska i tal och skrift, övriga nordiska språk är meriterande - Behärskar engelska i tal och skrift. Varför BNP Paribas Cardif? Tänk dig en organisation, tillräcklig liten för att utvecklas men tillräckligt stor för att hantera förändringar. Hos oss på BNP Paribas Cardif, genomsyrar affärsutveckling allt vi gör och vi uppmuntrar ständigt till innovativt tänkande. Med ca 120 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark, utvecklar och tillhandahåller vi personriskförsäkringar på den nordiska marknaden via banker och finansbolag. Hos oss får du möjligheten att kliva in i en spännande expansiv fas i ett internationellt företag med en mångkulturell miljö. Här får du möjlighet att påverka med din erfarenhet och expertis samt arbeta med engagerade och härliga kollegor. Vi erbjuder dessutom förmånlig pensionsplan, friskvårdsbidrag, flytande arbetsfria dagar, träning på betald arbetstid, Benify förmånsportal, kompetensutveckling samt sociala aktiviteter och tillställningar. För mer information se www.bnpparibarcardif.se eller på Linkedin #BNPParibasCardifNordic Mer om tjänsten: Tjänsten är en visstidsanställning på ett år, med start enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta [email protected]. Du är välkommen med din ansökan till vår jobbportal, via länken nedan. Sista ansökningsdag är den 14:e oktober. Tveka inte att skicka din ansökan redan idag. Då urvalsprocesser och intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.

25 september 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024
Skadereglerare Sjuk- och Olycksfall
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Skadereglerare och värderare

Är du en erfaren skadereglerare som söker nya utmaningar? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team och bidra till att säkerställa att kunder får den bästa möjliga försäkringslösningen? För vår kunds räkning söker vi nu en driven och engagerad skadereglerare med erfarenhet inom olycksfall och sjukskador. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill ta nästa steg i karriären och arbeta i en dynamisk miljö med stort fokus på kundservice och kvalitet.ArbetsbeskrivningI rollen som skadereglerare kommer du att arbeta med att utreda, bedöma och fatta beslut i ärenden som rör olycksfalls- och sjukskador för både barn och vuxna. Du kommer att säkerställa att kunden får rätt ersättning och att processen kring skaderegleringen är så smidig och effektiv som möjligt. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och har god kännedom om relevanta lagar och försäkringsvillkor. I arbetet ingår även att ha kontakt med medicinska rådgivare, juridiska ombud och myndigheter. Rollen passar dig som trivs med att ha kundkontakt och som har en naturlig förmåga att göra medicinska bedömningar och utredningar. Vår kund erbjuder en stimulerande arbetsplats med ett starkt fokus på samarbete och teamkänsla. Du kommer att arbeta i ett erfaret och engagerat team där ni tillsammans jobbar mot gemensamma mål och har ett öppet klimat för kunskapsutbyte. Här får du möjlighet att bidra till att utveckla processer och rutiner för att ständigt förbättra kvaliteten och effektiviteten i arbetet. Vår kund erbjuder en flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta både på plats och på distans, de sitter centralt i Stockholm.Kunden är öppen både för konsultlösning samt rekrytering. Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som har minst 2–3 års erfarenhet av att reglera personskador, särskilt inom olycksfall och sjukdomar. Du är trygg i din roll, gillar att ta ansvar och har en god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt. Din känsla för service är hög, och du har ett genuint intresse för att hjälpa kunder på ett professionellt och empatiskt sätt. För att lyckas i rollen ser vi att du är en lagspelare som samtidigt kan arbeta självständigt. Du har gymnasiekompetens och en vana att arbeta utifrån både lagar och försäkringsvillkor.Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jeanette Olsen, [email protected]å vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

18 september 2024
Sista ansökan:
7 mars 2025
Servicerådgivare till Werksta Stockholm Nacka
Werksta Sweden AB
Skadereglerare och värderare

Vår verkstad är märkesauktoriserad för märkena inom Volkswagengruppen samt för Ligier/Microcar. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett professionellt bemötande samt säkerställa förstklassig service. Om dig Vi lägger stor vikt vid din personlighet och det är viktigt för oss att du passar in i gruppen, Det är viktigt att du är en serviceinriktad person och har lätt för att socialisera och bygga förtroenden. Du har erfarenhet från servicebranschen och besitter kunskap i de olika affärssystemen, planeringsverktygen samt kalkyleringsprogrammen. Vi ser gärna att du har någon fordonsutbildning alternativt motsvarande erfarenhet eller teknisk bakgrund. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Körkort är ett krav. VW utbildning är meriterande. Arbetsuppgifter Servicerådgivning och garantihantering Volkswagen, Audi, Seat, Skoda Kundmottagning samt back-office Vara andra enheter behjälplig Vi erbjuder dig Werksta erbjuder dig ett spännande jobb som utmanar allt du kan och bjuder på en utvecklingsresa. Vi har viljan och resurserna att ligga först med ny kunskap och teknik. Du får bli del i en organisation med mycket engagerade medarbetare. Läs mer om vad vi kan erbjuda på vår karriärsida. Frågor om tjänsten besvaras av verkstadschef, Anders Jernheim, 08-506 141 52. Välkommen med din ansökan! Om företaget Werksta Stockholm Nacka är en del av Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werkstagruppen vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 33 verkstäder med ca 650 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen ca 40 000 bilar. Vi vill med hög tillgänglighet och god service leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werkstagruppen ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja med över 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstagruppen ägs av investeringsfonden Procuritas Capital Investors.

11 september 2024
Sista ansökan:
28 februari 2025
Skadebesiktare/kundmottagare till Werksta Örebro
Werksta Sweden AB
Skadereglerare och värderare

Werksta Örebro är en del av Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Vi jobbar med hög tillgänglighet och god service för att leverera branschens högsta kundnöjdhet. Ansvar och arbetsuppgifter Skadebesiktning av bokade bilar, fotobesiktningar samt drop-in och bärgat Kundmottagning samt kontakt med försäkringsbolag Övrig administration Vara andra enheter behjälplig Din profil God förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Erfarenhet inom fordons-/skadebesiktning eller motsvarande teknisk roll. En stark serviceanda och kommunikationsförmåga. Erfarenhet av Cabas och WInassist är en stor merit. B-körkort är ett krav. Vi erbjuder digWerksta erbjuder dig ett spännande jobb som utmanar allt du kan och bjuder på en utvecklingsresa. Vi har viljan och resurserna att ligga först med ny kunskap och teknik. Du får bli del i en organisation med mycket engagerade medarbetare. Läs mer om vad vi kan erbjuda på vår karriärsida och läs mer om våra verkstäder på vår hemsida.Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna platschef,Henrik Ewertsson019-277 15 31.Koncernen WerkstaWerksta Örebroär en del av Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werksta vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 33 verkstäder med ca 650 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen över 40 000 bilar. Vi vill med hög tillgänglighet och god service leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werksta ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja med ca 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.Vi ser fram emot att få din ansökan!

6 september 2024
Sista ansökan:
23 februari 2025
Skadereglerare till Skandia med start omgående
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Skadereglerare och värderare

ArbetsbeskrivningI rollen som skadereglerare på Skandiakommer du självständigt hantera och bedöma ärenden utifrån gällande försäkringsvillkor och rutiner därmålet är att kunderna ska få snabb och rätt hjälp. Du kommer att ha många kundkontakter och nära samarbete med övriga kollegor i teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: • Skadereglera inom specifikt försäkringsområde vilket innefattar både kundkontakt och administration/handläggning• Samla in underlag, utreda och bedöma ärenden• Hantera kundkontakter via telefon och digitala kanaler• Säkerställa att skaderegleringen sker i enlighet med gällande regelverk Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig somdrivs av att ge bästa möjliga service mot kund och hjälpa kunderna att lösa deras olika problem. Du har god analytisk förmågaoch arbetar med stort engagemang och fokus på kunden.Du trivs med att hanteravarierande uppgifter och ärenden,inger snabbt förtroende och arbetar bra tillsammans med andra.Du är en teamplayer som delar med dig av kunskap och erfarenheter till dina kollegor, samtidigt som du självständigt kan utföra dina arbetsuppgifter effektivt och med kvalité. Har du tidigare erfarenhet av skadereglering, medicinsk bakgrund eller erfarenhet av handläggning är det meriterande. Hos oss får du möjlighet att arbeta på ett välkänt försäkringsbolag med ett starkt varumärke samtvarierande och utmanande uppgifter i en positiv miljö. Skandiaär en ansvarsfull arbetsgivare som främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv.Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportalBenify.I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna påLinkedin,Instagram,FacebookochTikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Lina Johansson, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

20 augusti 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Skadereglerare till försäkringsbolag med start omgående
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Skadereglerare och värderare

ArbetsbeskrivningI rollen som skadereglerare kommer du självständigt att hantera och bedöma ärenden utifrån gällande försäkringsvillkor och rutiner. Du kommer att ha många kundkontakter och nära samarbete med övriga kollegor i teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: • Skadereglera inom specifikt försäkringsområde vilket innefattar både kundkontakt och administration/handläggning• Samla in underlag, utreda och bedöma ärenden• Hantera kundkontakter via telefon och digitala kanaler• Säkerställa att skaderegleringen sker i enlighet med gällande regelverk Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaperDu har god analytisk förmågaoch arbetar med stort engagemang och fokus på kunden.Du trivs med att hanteravarierande uppgifter och ärenden samten person som är kommunikativ och uppskattar att jobba strukturerat.Du är en teamplayer som delar med dig av kunskap och erfarenheter till dina kollegor, samtidigt som du självständigt kan utföra dina arbetsuppgifter effektivt och med kvalité. • Meriterande med relevant erfarenhet av skadereglering• Meriterande med medicinsk bakgrund• Intresse för att tolka villkor och medicinska handlingar• Erfarenhet av kvalificerad administration/handläggning• God kommunikativ förmågaDu erbjuds • Ett nytt fräscht kontor i centrala Göteborg• Försäkringsbolag i framkant med goda utvecklingsmöjligheter• Tillhöra ett team med hög kompetens där kunden står i fokus• Närvarande konsultchef via Amendo Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportalBenify.I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna påLinkedin,Instagram,FacebookochTikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Lina Johansson, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

13 augusti 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024