Skadereglerare
Sök bland 16 lediga jobb som Skadereglerare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Länsförsäkringar Skaraborg Är du en självgående problemlösare som söker nästa utmaning inom skadereglering? Motiveras du av att hantera komplexa ärenden och skapa en helhetsbild av informationen? Vill du dessutom vara med och stötta människor i svåra livssituationer? Då är det dig vi letar efter till skadeavdelning i Skövde! Om jobbet Som Personskadereglerare kommer din huvudsakliga uppgift vara att utreda våra kunders rätt till ersättning vid uppkommen sjuk-, olycksfall- eller överfallsskada. Du ingår i ett team som arbetar tillsammans för att säkerställa nöjda kunder genom positivt bemötande och smidig, ansvarsfull skadereglering. I din roll kommer du att: • Ta emot och registrera skadeanmälningar från våra kunder. • Insamla relevant material och göra bedömningar av rätten till ersättning enligt gällande villkor. • Ha många kundkontakter, främst via telefon och digitala kanaler. • Hantera skador som varierar i komplexitet; vissa avslutas snabbt medan andra kräver långsiktig hantering. Vem är du? Vi söker dig som är engagerad och drivs av att hjälpa kunder. Du har gärna relevant erfarenhet inom skadereglering eller medicinska kunskaper som kan vara värdefulla i rollen. För att lyckas i rollen behöver du vara: • Lösningsorienterad och bra på att fatta självständiga beslut. • Empatisk med förmåga att sätta dig in i kundens situation. • Serviceinriktad med goda kommunikationsfärdigheter i både tal och skrift. Du är en lagspelare som sprider energi och samspelar väl med dina kollegor. Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak, vill vi att du har ett helhetsperspektiv och samarbetar effektivt med teamet. Om oss LF Skaraborg är ett kundägt bolag som erbjuder försäkring, bank och fastighetsförmedling i Skaraborg. För oss som arbetar i bolaget blir uppdraget tydligt eftersom kundnytta och ägarnytta är samma sak. För oss är det viktigt med nöjda kunder som valt att skydda, spara och låna på hemmaplan. Det skapar värde som på olika sätt kommer våra ägare, det vill säga våra kunder till godo. Mer information Rekryterande chef: Stefan Gustafson 0500-777031 Personalrepresentant: Inger Arlestad 0500-777147 Sista ansökningsdag: 2025-05-05
BNP Paribas Cardif – försäkringsbolaget i en föränderlig värld. Genom förståelse för våra samarbetspartners kärnaffär och behov, erbjuder vi skräddarsydda försäkringslösningar och skapar mervärde för våra partners – alltid med kunden i fokus. BNP Paribas Cardif Nordics försäkringsverksamhet är en del av bankkoncernen BNP Paribas som är en av Europas ledande aktörer inom bank-och finanstjänster. Vi söker nu dig som är självgående och har ett kundorienterat fokus – du som delar vårt engagemang och vår känsla för ansvarstagande! Kan du vara vår nya Skadereglerare? Som Skadereglerare kommer du… .. att tillhöra avdelningen för Personskador på vårt nordiska huvudkontor i Göteborg. Här arbetar du mot vår svenska marknad med daglig kontakt med såväl kunder som samarbetspartners. Arbetsuppgifterna kommer främst att bestå av att reglera våra betalskyddsprodukter där vi utreder rätt till ersättning vid bland annat arbetslöshet och sjukskrivning. Du kommer även hantera inkommande samtal och mejl från kunder. Du kommer ingå i ett team som består av ett gäng självgående och engagerade teammedlemmar. Vi söker dig som... …gillar att arbeta såväl individuellt som i team. Du känner dig bekväm i att fatta egna beslut men trivs även bra att med samarbeta i grupp. Som person är du positiv och ambitiös och sätter stort värde vid att alltid hålla en hög servicenivå. Vi vill att du bidrar till förbättringsarbetet och kommer i hög grad att vara involverad i vår framtidsresa mot en än mer digital och kundvänlig skadereglering. Vi ser gärna att du arbetat som skadereglerare några år och vill arbeta på ett expansivt bolag där du har möjlighet att utvecklas. Våra önskemål till dig: Försäkringskunskap Administrativ erfarenhet och gärna vana att arbeta med kunder över telefon Högskoleutbildning, försäkringsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Svenska i tal och skrift, övriga nordiska språk är meriterande Behärskar engelska i tal och skrift. Meriterande med erfarenhet av skadereglering Varför BNP Paribas Cardif? Tänk dig en organisation, tillräcklig liten för att utvecklas men tillräckligt stor för att hantera förändringar. Hos oss på BNP Paribas Cardif, genomsyrar affärsutveckling allt vi gör och vi uppmuntrar ständigt till innovativt tänkande. Med ca 120 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark, utvecklar och tillhandahåller vi personriskförsäkringar på den nordiska marknaden via banker och finansbolag. Hos oss får du möjligheten att kliva in i en spännande expansiv fas i ett internationellt företag med en mångkulturell miljö. Här får du möjlighet att påverka med din erfarenhet och expertis samt arbeta med engagerade och härliga kollegor. Vi erbjuder dessutom förmånlig pensionsplan, friskvårdsbidrag, flytande arbetsfria dagar, träning på betald arbetstid, Benify förmånsportal, kompetensutveckling samt sociala aktiviteter och tillställningar. För mer information se www.bnpparibarcardif.se eller på Linkedin #BNPParibasCardifNordic Mer om tjänsten: Tjänsten är en visstidsanställning på ett år, med start enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta [email protected]. Du är välkommen med din ansökan till vår jobbportal, via länken nedan. Sista ansökningsdag är den 4e maj. Tveka inte att skicka din ansökan redan idag. Då urvalsprocesser och intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du starta din karriär inom försäkringsbranschen och arbeta med fordonsskador? Då kan det här vara tjänsten för dig! Hos oss kommer du att genomföra trafikskadereglering utifrån gällande försäkringsvillkor och rutiner. Du kommer att få börja med lättare skador så som stenskott för att sen få ta dig ann mer komplexa försäkringsärenden med tiden du utvecklas - vi har en plan för dig! Med tiden kommer du att ha stort mandat att fatta beslut och få chansen att arbeta effektivitet och proaktivitet för att kunna leverera marknadens tydligaste servicestandard. Protector arbetar endast mot företag, inte privatpersoner. Vi jobbar med mäklad försäkring där din kontakt med försäkringsförmedlare i både små och stora skador är en viktig del för att bygga och bibehålla unika relationer med våra förmedlare och partners. Förutom en stark företagskultur erbjuder vi bland annat kollegor med ansvarsglädje, tillgång till gym och ett fint kontor i Stockholm city. Personprofil Vi söker dig som drivs av en stark vilja att lyckas, tycker om att jobba mot mål och tilltalas av en prestationskultur. Vi tror att har erfarenhet av att arbeta med kunder och med administration i en roll där du är van att ge god service! Hos oss är det viktigt att ge försäkringstagare och försäkringsförmedlare bästa möjliga service. Vi söker dig som: • Kommunicerar öppet och direkt. • Bidrar både individuellt och i team. • Har erfarenhet av kundservice Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid och tillsvidare Arbetstid: Kontorstider med flex Plats: Västra Trädgårdsgatan 15, 111 53 Stockholm PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan! Företagspresentation Protector erbjuder skadeförsäkringar till stora och medelstora företagskunder samt offentlig sektor i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Storbritannien. Protector försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som grundades 2004. Protector är noterat på Oslobörsen. Vi erbjuder landbaserade försäkringar till företag och offentliga företag och har sedan vi etablerade oss haft en snabb och lönsam tillväxt. Idag har vi över 420 anställda och kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Manchester och London. Våra produkter distribueras genom utvalda försäkringsförmedlare och affärsmodellen är densamma i alla länder. Vi etablerade oss i Sverige 2011 och är idag över 150 anställda på kontoret som ligger nära Kungsträdgården.
Det här med försäkringar ska vara enkelt. Det är grunden till vårt koncept; ovanligt okrångliga försäkringar. Vi tycker att försäkringar ska vara enkla att förstå, enkla att teckna och inte minst anpassade efter bransch och behov. Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet. Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.Vad kommer du att arbeta med? Tjänsten innebär i huvudsak: • kundkontakt via telefon och mail i samband med att du tar emot och behandlar skadeärenden • reglering av skador som avser i huvudsak trygghet- och reseförsäkringar Du kommer att jobba i ett team där vi hjälps åt att effektivisera våra flöden och processer för att våra kunder såväl som våra kollegor ska få en så hög servicenivå som möjligt. Vem är du? Du är en ambitiös, självständig och noggrann person. För att lyckas hos oss i denna roll ser vi att du: • trivs att arbeta med service över telefon • har god vana att ha telefon och dator som arbetsredskap • har god kunskap i svenska/engelska tal och skrift • har eftergymnasialutbildning • har du arbetat med försäkring tidigare är det meriterande Vi ser även att du har en god kommunikationsförmåga och är professionell i din kontakt med kunder. Som person vågar du ta snabba beslut och är samtidigt lyhörd mot kund och ombud för att hjälpa dessa på bästa sätt. Du är självständig och serviceminded i din problemlösning. Vi erbjuder dig Du får möjlighet att arbeta i Sveriges första börsnoterade försäkringsbolag med ett stort fokus på hållbarhet och mångfald. Solid Försäkring erbjuder sina anställda förmåner inom bland annat friskvård & träning samt subventionerat lunch. Vi värdesätter Här värdesätts ditt engagemang, din personliga inställning och dina värderingar. Våra värderingar: Driven, Open, Innovative, Trustworthy genomsyrar både dig som anställd och våra affärer. Känner du igen dig i våra värderingar? Ansök idag! I denna rekrytering jobbar vi med löpande urval, tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vi ser därför framemot din ansökan redan idag! Viktigt att känna till Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vid eventuell anställning så kommer du att behöva visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Övrig information: Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Anställningsgrad: Heltid Arbetstider: Kontorstider, vardagar 8-18 enligt schema Plats: Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar utanför kontoret Solid Försäkringsaktiebolag (publ.) (”Solid Försäkring”) är ett av de ledande nischförsäkringsbolagen i Norden inom sakförsäkringar och är sedan den 1 december 2021 noterat på Nasdaq Stockholm. Solid Försäkring har sedan starten 1993 huvudkontor i Helsingborg. Idag har vi 68 anställda och står under Finansinspektionens tillsyn. Solid Försäkring säljer försäkringar inom segmenten Produkt, Trygghet och Assistans. Målgruppen för produkterna utgörs av privatpersoner som huvudsakligen köper försäkringarna via våra partners i samband med att de inhandlar en produkt eller tjänst.
Vill du bidra till att stödja kunder som drabbats av olika sjukdomar eller diagnoser? Får du ofta höra att du har en förmåga att förstå och bemöta människor på ett bra sätt? Kan du dessutom kombinera detta med att hantera snabba flöden och olika system, skulle du vara en värdefull tillgång hos oss! Om jobbet | Varierande och meningsfulla uppgifter I rollen som skadereglerare inom sjukskador kommer du att handlägga ärenden i varierande svårighetsgrad. Du ansvarar för att effektivt och rättvist bedöma och reglera skador utifrån gällande villkor och regelverk. Du möter dagligen kunder som ringer in till oss eller söker kontakt via trygghansa.se. Du kommer tillhöra ett av våra fem team där du samarbetar med kollegor med olika erfarenheter och kompetenser inom teamet. Vi söker ett antal tjänster, både tillsvidare- och vikariat på heltid. Placering är på vårt kontor i Umeå. Om dig | Erfaren och kundfokuserad Vi tror att du som söker har: Minst 5 års arbetslivserfarenhet, gärna från ett mer självständigt arbete där du tagit ansvar och fattat egna beslut. Relevant akademisk utbildning. Erfarenhet av kundkontakt och med fördel erfarenhet av att möta människor som har drabbats av svåra livssituationer. God vana av kundkontakt via telefon och trivs med det. Obehindrade kunskaper i svenska, tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Goda kunskaper i Officepaketet. Vi tror att du som söker är handlingskraftig och har ett högt kundfokus. Du har förmågorna att hantera varje kund professionellt och anpassar ditt sätt att kommunicera. Vi söker dig som vill växa in i rollen under en längre tid och har en vilja att utveckla både dig själv och din omgivning. Du har även en utredande förmåga där du med enkelhet tar in rätt information för att kunna ta dig framåt i varje ärende. Genom struktur håller du en god kvalitet i ditt arbete och du är bekväm med att fatta beslut. Att arbeta mot tydliga mål och prestera är en självklarhet för dig – du tar ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter men trivs också med att samarbeta med dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om oss | Välkänt varumärke och engagerat team Hos oss får du möjlighet att arbeta på ett etablerat försäkringsbolag med ett välkänt varumärke. Du får utvecklande och stimulerande arbetsuppgifter i en positiv och händelserik miljö, där ingen dag är den andra lik. Du välkomnas till ett team av kollegor med ett högt engagemang och kompetens där vår kultur bygger på tillit, ansvar och utveckling. Ansökan | Vi ser fram emot att höra från dig Låter detta intressant? Vi uppmuntrar dig ansökan snarast möjligt, dock senast 2025-05-01. Urvalet sker löpande, vi kan därför komma att ta ner annonsen före sista ansökningsdatum. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Kajsa Ohlsson 070-168 25 96, [email protected] eller Magdalena Holmgren 070-168 2031, [email protected]. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail. Slutkandidater kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om hur vår ansökningsprocess går till? Så rekryterar vi Vi undanber oss kontakt från annons-, konsult- och rekryteringsföretag gällande våra annonserade roller. Fackliga representanter Forena: Lina Frykholm - [email protected] Akademikerföreningen: Lena Darin - [email protected]
Om företaget Mysafety grundades 1999 och har sedan dess utmanat försäkringsmarknaden med innovativa lösningar för gamla och nya brott och risker. Mysafety är ledande i Norden inom Bedrägeri- och ID-skyddsförsäkringar sedan 2008, då Mysafety uppfann ID-skyddet. Vi arbetar även med strategiska partnerskap där de erbjuder Avbeställningsförsäkringar, Parkeringsförsäkringar och PPI. Mysafety AB är fokuserade på den nordiska marknaden med stark närvaro i Sverige och Finland, verksamhet i Norge och auktorisation i Danmark. Om tjänstenSom skadereglerare hos Mysafety får du en nyckelroll i att skapa trygghet för deras kunder. Du ansvarar för hela ärendeprocessen – från första kontakt till avslut – och blir kundens guide genom skaderegleringsresan. Vi söker dig som är lösningsorienterad, kommunikativ och trivs i en roll där struktur och empati går hand i hand. Du blir en viktig del av vårt Claims-team som består av sju drivna medarbetare. Tillsammans med teamet – och i nära samarbete med underwriting och legal – skapar du värde både för kunden och företaget. Hos Mysafety får du en varierande vardag där du bland annat kommer att: Skadereglera ärenden för hela försäkringsutbudet: Affinity, PPI och Bedrägeriförsäkringar Självständigt hantera och fatta beslut i skadeärenden enligt gällande villkor och lagstiftning Leverera förstklassig kundservice via mejl, telefon och brev Genomföra utredningar kring bedrägeri och identitetsstöld Vara en rådgivande röst internt och dela insikter från ett skaderegleringsperspektiv Bidra till utveckling av rutiner och processer genom tvärfunktionellt samarbete Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är en prestigelös och trygg teamplayer som trivs i en social och accepterande grupp. Du är strukturerad, flexibel, anpassningsbar och klarar av att bemöta olika typer av människor. Vi vill att du har: Relevant utbildning inom försäkring/skadereglering eller arbetslivserfarenhet vi bedömer som likvärdig God kommunikativ förmåga och ett starkt driv att samarbeta Flytande språkkunskaper i finska, svenska och engelska – både i tal och skrift Övrig information Start: Så snart som möjligt Plats: Rådmansgatan 40 Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Kollektivavtal: Ja Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar - tveka inte att höra av dig till [email protected].
Om rollen som Skadeberäknare i Norrköping Är du noggrann och analytisk med ett starkt intresse för skadeberäkning? Vi på Werksta söker nu en kompetent och engagerad Skadeberäknare till vår nya anläggning i Norrköping. Här blir du en del av ett dynamiskt team som sätter kvalitet och kundnöjdhet i fokus. Kvalifikationer för en Skadeberäknare Flerårig erfarenhet inom skadeberäkning och djup kännedom om branschens processer. Förmåga att använda skadekalkylsystem såsom CABAS med precision. God kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga inom teamet och med kunder. Strukturerad och detaljfokuserad med stark analytisk förmåga. B-körkort är ett krav. Huvudsakliga arbetsuppgifter Utvärdering av skador: Utföra noggranna skadeinspektioner och bidraga till korrekta kostnadsanalyser. Kalkyl och dokumentation: Förbereda och dokumentera noggranna kalkyler av reparationskostnader för varje kundfall. Samarbete och kommunikation: Arbeta nära teamet och kunder för att säkerställa en tydlig och effektiv kommunikationsprocess. Uppföljning: Ansvara för uppföljning och uppdatering av skador och kalkyler i företagets system. Vi erbjuder dig På Werksta erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas inom skadeberäkningens område. Vi satsar på kontinuerlig utbildning och använder de senaste verktygen och teknikerna inom branschen. Mer information om våra karriärmöjligheter hittar du på vår karriärsida. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta platschef, Rasmus Sporrong på telefonnummer 072-071 04 97 . Om Werksta Werksta Norrköping är en del av Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan 2015 har Werksta expanderat snabbt, och omfattar nu ett stort antal verkstäder runt om i Sverige. Vi strävar efter att leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara det självklara valet för försäkringsbolag och kunder vid bilskador. Werksta är även aktivt i Finland och har flera verkstäder i Norge. Välkommen med din ansökan!
Vi söker just nu motortekniker till vår skadeverksamhet! Är du intresserad av motorskadereglering och drivs av att hjälpa kunder på bästa sätt? Då kan du vara den vi söker! Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg där vi sitter i fina lokaler centralt i Nordstan. Du kommer att bli en del av vår skadeorganisation som ansvarar för att hjälpa våra kunder när olyckan är framme. Vi är idag över 900 medarbetare runt om i landet som säkerställer att kunden blir nöjd och får ett bemötande präglad av personlighet, engagemang och ansvarstagande. Det här gör du som motortekniker på Folksam Som motortekniker ansvarar du för att våra reparationskostnader ligger på rätt nivå, samt säkerställer att reparationen utförs på ett säkert och miljöriktigt sätt. Du ansvarar för en god kostnadskontroll och handlägger skador i enlighet med Folksams fastställda riktlinjer. Du värderar även bilar som inte kan repareras på grund av att reparationskostnaden överstiger fordonets värde och tar hand om administrationen i samband med det. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • hantera kalkyler från verkstäder och säkerställa att avtalen med dem följs • reglera och registrera maskin- och brandskador. • kommunicera beslut till kund och andra intressenter, både muntligt och skriftligt • dokumentera ärenden i olika system och betala ut fakturor • lösa in bilar där värdet understiger reparationskostnaden • arbeta aktivt för en smidig kundresa och ett gott samarbete med kollegor och partners. Är du den vi söker? Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning fordonsteknik. Du har några års erfarenhet som bilplåtsslagare, fordonsmekaniker och/eller verkmästare samt är van att hantera kunder. Vi ser gärna att du jobbat med kostnadsberäkning av skador i Cabas, samt är certifierad i CAB. Dessutom har du goda kunskaper i både svenska och engelska samt är van att hantera IT-system på ett effektivt sätt. Det är meriterande om du har båtintresse och/eller erfarenhet av båtar. På Folksam anser vi att kostnadskontroll är en lagsport och därför behöver du vara en lagspelare. Vi ser gärna att du har en förmåga att behålla lugnet vid högt tempo, att prioritera bland dina arbetsuppgifter och har en vilja att tillsammans prova nya sätt för att hitta det som ger bäst resultat för oss själva, våra kunder, partners och kollegor. Vi tror också att du är lösningsorienterad och tydlig i din kommunikation. Du agerar affärsmässigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samt driver processerna framåt. Utvecklas tillsammans med oss Folksam är ett kundägt företag med stort fokus på hållbarhetsfrågor. Vi har många roliga, utvecklande jobb och hos oss har du goda chanser till en spännande karriär med bra förmåner. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och jobbar aktivt med inkludering och mångfald. Vi erbjuder flexibiliteten att varva arbete på kontoret med att jobba hemifrån utifrån verksamhetens behov. Våra trevliga kontor runt om i landet ger mötesplatser för samarbete, lärande och en gemensam kultur – tillsammans skapar vi engagemang och kraft framåt! På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam. Så söker du jobbet Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 5 maj 2025. Vi jobbar löpande med intervjuer så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta gruppchef Rebecca Wernhage 070-831 62 15. Fackliga representanter: Akademikerföreningen Ann-Louise Andersson 070-831 61 44, Forena Mats Kjellgren 070-831 59 98 och Handels Mikael A Carlsson 070-831 51 32. Folksamgruppen erbjuder försäkringar och långsiktigt sparande som skapar trygghet i livets alla skeden. Vi är cirka 4 000 medarbetare och vår vision är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Vi engagerar oss i det våra kunder bryr sig om och är måna om att de är rätt försäkrade.
Arbetsbeskrivning Nu söker vi dig som vill fortsätta din resa inom försäkring och arbeta inom skadereglering på ett av de större försäkringsbolagen på marknaden. Placering för rollen är Göteborg. I rollen som skadereglerare kommer du självständigt hantera och bedöma ärenden utifrån gällande försäkringsvillkor och rutiner där målet är att kunderna ska få snabb och rätt hjälp. Du kommer hantera och ha kontakt via telefon och digitala kanaler med kunder, rådgivare och jurister samt ha ett nära samarbete med övriga kollegor i teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: • Skadereglera inom specifikt försäkringsområde vilket innefattar både kundkontakt och administration/handläggning. • Samla in underlag, utreda och bedöma ärenden. • Hantera kundkontakter via telefon och digitala kanaler. • Säkerställa att skaderegleringen sker i enlighet med gällande regelverk. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som drivs av att ge bästa möjliga service mot kund och hjälpa kunderna att lösa deras olika problem. Du har god analytisk förmåga och arbetar med stort engagemang och fokus på kunden. Du trivs med att hantera varierande uppgifter och ärenden, inger snabbt förtroende och arbetar bra tillsammans med andra. Du är en teamplayer som delar med dig av kunskap och erfarenheter till dina kollegor, samtidigt som du självständigt kan utföra dina arbetsuppgifter effektivt och med kvalité. Arbetet innebär att du stundtals möter människor i svåra situationer så en viktig del är att vara bekväm och trygg med att fatta egna beslut och agera på ett positivt och kundvänligt sätt Hos oss får du möjlighet att arbeta på ett välkänt försäkringsbolag med ett starkt varumärke samt med varierande och utmanande uppgifter i en positiv miljö. Vi ser att du som söker även har: Meriterande med relevant erfarenhet inom försäkring eller skadereglering. Erfarenhet av kvalificerad administration samt kundkontakt. God kommunikativ förmåga både muntligen och skriftligen. Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Gymnasial utbildning. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Lina Johansson, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Trivs du i en roll som kombinerar administration och kommunikation med kunder? Kanske har du haft ditt första jobb inom service och vill prova ett nästa steg? Är du dessutom nyfiken på försäkringsbranschen och vill växa i en framstående organisation? Om svaret är "JA" - häng med! Om Van Ameyde och teamet Van Ameyde Sweden är ett globalt, ledande konsultföretag inom skadereglering, med passionerade medarbetare på kontoren i Kallinge, Malmö, och Stockholm. Deras team växer och därför söker A-hub efter dig som vill växa in i rollen som Skadeadministratör hos Van Ameyde. Läs gärna mer om Van Ameyde här. Du erbjuds En möjlighet att utvecklas professionellt inom administration och ärendehantering som en del av ett sammansvetsat team. Värdefull erfarenhet inom skadereglering i försäkringsbranschen. En energigivande arbetsmiljö med sunda företagsvärderingar. Uppdraget som Skadeadministratör Som Skadeadministratör hos Van Ameyde har du ansvar för att säkerställa en smidig skadeprocess. Du kommer att vara en kontaktpunkt för kunder och ha ansvar för att hantera inkommande skadeärenden. Genom dessa ansvarsområden kommer du att vara viktig del i servicen gentemot kunderna. Vanligt förekommande uppgifter i kundprojekten innefattar: Ta emot skadeanmälningar över telefon. Registrera skador i skadesystem. Administration och kundkontakt (över telefon och mail). Vem vi tror att du är Vi letar efter dig som effektivt planerar och utför ditt arbete, som engagerar dig i kunders ärende och som samarbetar prestigelöst och lättsamt med dina kollegor. Du trivs med kundkontakten och uppskattar den administrativa delen av rollen. Du är effektiv, gillar att ta ansvar och trivs när du får arbeta med administration i stor utsträckning. Du har stor datorvana och gillar att ha mycket att göra. Du har obehindrade språkfärdigheter både i svenska och engelska då vissa samtal ibland sker även i det engelska språket. För den här rekryteringen så lägger vi stor vikt vid dina personliga kompetenser eftersom de har en direkt påverkan på matchningen för rollen och teamets framgång. Praktisk information Start: 21 april 2025. Arbetstider: 08:00-16:45. Anställningsform: Konsult via A-hub i 3-6 mån med möjlighet till förlängning och/eller överrekrytering. Placering: Kallinge eller Malmö
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 16 jobb