Specialpedagog till Täby Friskola F-5

Om jobbet Täby Friskola är Täbys äldsta friskola med elever från F-klass till åk. 9. Vi har ca 1000 elever fördelade på 2 rektorsområden, runt om i Täby. Vi söker en specialpedagog till låg- och mellanstadiet på 100 % Tjänsten är placerad på vår skola i Gribbylund, Täby. Vi söker dig med lärarlegitimation och gärna ett par års erfarenhet. Hänsyn tas till personlig lämplighet. Här får du möjlighet att bli en del av ett välutbildat och professionellt elevhälsoteam som har ett nära samarbete och stöttar varandra. I vårt elevhälsoteam tar vi vara på varandras olika professioner för att på ett effektivt sätt bidra med våra olika kompetenser. Att arbeta som specialpedagog/lärare hos oss kommer att innebära att du har stora möjligheter att påverka det specialpedagogiska uppdraget på organisations-, grupp- och individnivå. Det gör du i nära samarbete med rektor och det övriga elevhälsoteamet. Vi tror att du trivs i vårt elevhälsoteam om du värdesätter en omväxlande arbetsdag där eleven står i centrum. Det kan innebära kartläggningar, observationer, genomföra och analysera screeningar, undervisa, leda olika slags möten m m. Du är flexibel och en tydlig ledare som kan se konstruktivt och positivt på tillvaron i skolan. Att utveckla förhållningssätt och relationskompetens hos våra medarbetare är ett av elevhälsans viktiga uppdrag. Du har lätt för att skapa kontakter och goda relationer med kollegor, elever och vårdnadshavare. Handledning är ett centralt verktyg i att utveckla vår skola. Du är van att handleda båda enskilda medarbetare och grupper. Att förstå och utveckla grupprocesser intresserar dig. I Täby Friskola strävar vi efter ett gemensamt förhållningssätt där vår värdegrund är väl förankrad hos både elever och medarbetare. Vi värnar en tillgänglig lärmiljö där alla elever och medarbetare erbjuds möjlighet att utvecklas och känna stolthet för den man är. Du som söker till oss har lätt för att skapa kontakt med elever, kollegor och föräldrar. På Täby Friskola är du aldrig ensam i utmaningar eller problem, vi stöttar varandra. Vi arbetar aktivt med hela eleven. Genom det pedagogiska arbetet vill vi ge förutsättningar att utveckla ansvarstagande och goda ämneskunskaper hos alla elever. En lugn och trygg lärmiljö där arbetsro råder är viktiga delar för oss. Lärarens ledarskap är en central del i arbetet. I mötet med föräldrar, elever och kollegor skapar vi engagemang och förtroende.

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Speciallärare

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 46 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. More about the company and its schools can be found at www.engelska.se Speciallärare Internationella Engelska Skolan söker nu en Speciallärare med start augusti 2024. Internationella Engelska Skolan i Östersund är en tvåspråkig skola för elever i årskurs F-9. Vår skola erbjuder en trygg och ordnad miljö och vi är fast beslutna att hjälpa varje barn att nå sin fulla potential. Vi söker en speciallärare med stort engagemang för elevers lärande, hälsa och utveckling. I uppdraget ingår att arbeta för en välfungerande elevhälsa för att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål.  De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att: - Kartlägga elevers och gruppers behov - Arbeta direkt med elev/elever i mindre grupp - Planera, genomföra och utvärdera insatser - Koordinera arbetet med överlämningar för elever som börjar och slutar på skolan - Delta i skolans systematiska kvalitetsarbete - Dokumentera i Prorenata Kvalifikationer: Vi söker dig som har lärarlegitimation samt påbyggnadsutbildning till speciallärare. Du har tidigare erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. Tidigare erfarenhet av arbete som lärare och specialpedagog inom grundskolan är meriterande. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.  Arbetet förutsätter att du är trygg i din yrkesroll, kan arbeta självständigt, är initiativrik och har en god förmåga att se möjligheter i olika situationer. Som person har du ett bra bemötande samt en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du har en god samarbetsförmåga och intresse av att arbeta tillsammans i team med olika yrkeskategorier. Ditt förhållningssätt är relationellt, och inriktat mot att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Du är flexibel, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Skicka in er ansökan med ert CV och personliga brev till [email protected].

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Kombinationstjänst socialpedagog, skoltaxichaufför till Ytterhogdal

Härjedalens kommun är till ytan en av Sveriges största kommuner. Vi servar invånare och besökare från tre kontor; Hede och Funäsdalen med huvudkontoret i Sveg. Vi erbjuder medarbetare friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Härjedalens kommun är ett förvaltningsområde för det samiska språket.   Härjedalens kommuns värdegrund: Jag är här för dem som bor i, verkar i eller besöker Härjedalen. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-Strateg via växel 0680-16100, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för barns utveckling, där varje dag blir en spännande upptäcktsfärd? Vill du dessutom göra detta i en fantastisk miljö med naturen bara runt knuten? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker nu en socialpedagog till Ytterhogdals förskola där det det ingår skoltaxikörning. Hos oss blir du en del av ett mindre team med öppet arbetsklimat, vilket gör oss till en effektiv och trivsam arbetsgrupp där nära samarbete och kommunikation är nyckelord. Vi arbetar mycket utomhus med naturen runt knuten och har ett nära samarbete med fritids och skola i samma område. Vill du bli en del av vårt team i Ytterhogdal och vara med i arbetet att skapa riktigt bra förutsättningar för barns lärande? Då är vi nyfikna på vem du är! Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Vi söker nu en person som kommer köra skoltaxi på morgonen samt på eftermiddagen. Tiden däremellan fungerar man som socialpedagog på förskolan eller fritids utifrån där behovet finns. Inom förskolorna i Härjedalens kommun arbetar vi genomgående med tydliggörande pedagogik sedan ett par år tillbaka. Tydliggörande pedagogik för oss innebär bland annat att vi systematiskt utvecklar den fysiska, sociala och pedagogiska miljön genom bl.a. våra förhållningssätt, i bemötande och med AKK av olika slag. Vi har också samarbete med skola i närområdet. Tjänsten är en kombinationstjänst mellan att vara socialpedagog på förskola/fritids samt körning av skoltaxi. Kvalifikationer Erfarenhet av arbete i barngrupp Erfarenhet av tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande är önskvärt. B-körkort är ett krav. För tjänsten är uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Länk till blankett finns på polisen.se. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig med pedagogisk fallenhet samt engagemang för barns utveckling och lärande. Som person har du förmåga att kombinera flexibilitet, tydlighet och struktur i ditt sätt att agera, både som medarbetare och pedagog. För att vi ska lyckas tillsammans som lag tror vi att du är en riktig lagspelare med god samarbetsförmåga som både delar med dig av kunskap och är lyhörd inför andras förslag. Vi hoppas du är en nytänkande person med målet att ständigt utveckla vår verksamhet genom gott samarbete i teamet och en god pedagogik för de små. Vi erbjuder Härjedalens kommun är en naturskön kommun som andas livskvalitet. Som medarbetare hos oss har du möjligheten att kombinera det viktiga uppdraget att leverera bra och pålitlig service mot kommunens invånare med en naturnära miljö, naturupplevelser och friluftsaktiviteter. Utöver närheten till skog och mark, trivsamt arbetsklimat ute i naturen och ett gott humör erbjuder vi också ett spännande jobb i en kommun som är i utveckling. Vi strävar efter att bygga ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt. Tillsammans jobbar vi för att skapa en attraktiv arbetsplats där vi trivs på jobbet. Vi tror på en öppen och tillåtande kultur där vi gemensamt vågar testa nya idéer. Vi erbjuder både dator/ipad och arbetskläder. Som anställd hos oss har du också möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng. Om vi fångat ditt intresse ser vi fram emot att höra från dig, varmt välkommen med din ansökan! Kontaktinformation Katarina Brundin, Rektor, 0680-164 60 Ann-Charlotte Zetterström, Ombud Lärarförbundet, 0680-16100 Arbetsplats 840 90 Ytterhogdal

19 mars 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Specialpedagog/speciallärare Strömsnässkolan 7-9

Vill du bli bättre tillsammans med oss? Följ med på vår utvecklingsresa som specialpedagog/speciallärare i möjligheternas Markaryd Markaryds kommun satsar. Vill du vara med? Vi befinner oss i flera utvecklingsprocesser som kommer sätta avtryck bland barn och ungdomar och i hela vår kommun. Utöver att vi genomfört en omfattande utbildningsinsats i hälsofrämjande och förebyggande barn- och elevhälsoarbete, har vi en pågående satsning på nyanlända och flerspråkiga elever tillsammans med Skolverket. Vi fördjupar vårt arbete med språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt från förskola till gymnasium, stärker föräldrasamverkan och utvecklar organisationen för mottagande och undervisning av nyanlända och flerspråkiga barn och elever. Som specialpedagog hos oss kommer du ha en nyckelroll i det pågående utvecklingsarbetet och kommer att få delta i flera utbildningar och kompetensutvecklingsinsatser. Du blir också engagerad i ett professionsnätverk med dina kollegor inom specialpedagogik i kommunen, och tillhör utöver det vårt nystartade professionsnätverk i barn- och elevhälsokompetens tillsammans med barn- och elevhälsokollegorna i hela kommunen. Tillsammans arbetar ni för likvärdighet och hög kvalitet i barn- och elevhälsoarbetet. Tillsammans - Tillit - Engagemang Välkommen till Markaryds kommun! Ditt nya jobb Som specialpedagog/speciallärare är du, i nära samarbete med skolledningen, drivande inom verksamhetens utveckling fortsätta det pågående arbetet kring tillgängliga lärmiljöer. Utifrån din specialpedagogiska kompetens är du en stark och bärande del i det lokala elevhälsoteamet och står för hållbara processer och etablering av nya rutiner på enheten. Du verkar aktivt för att driva det specialpedagogiska utvecklingsarbetet på organisations- grupp- och individnivå tillsammans med rektor och pedagoger och stöttar personal, elever och vårdnadshavare i pedagogiska frågor. Du visar en hög grad av självständighet och yrkesskicklighet under arbetets gång. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att delta i och leda specialpedagogiskt förändringsarbete, att delta i verksamhetens kvalitetsarbete genom uppföljning och utvärdering, att delta i och leda kvalificerade samtal, handledning och konsultation, samt att ge stöd vid arbete med extra anpassningar, särskilt stöd, pedagogiska utredningar och åtgärdsprogram. Du är väl insatt i skolans styrdokument och förmedlar vikten av den pedagogiska, fysiska och sociala lärmiljön samt sprider kunskap kring kompensatoriska verktyg såväl digitala som analoga. Du ägnar dig åt aktuell forskning kring tillgängliga lärmiljöer och driver vårt pågående arbete kring hemvister och hemklassrum vidare. Stor vikt läggs också på din delaktighet i projektet “Nybyggnation” där du tillsammans med arkitekter, teknisk förvaltning och kollegor från andra skolenheter bidrar till skapandet av den nya Strömsnässkolan 2028. Du kommer även att agera som syn- och hörselsamordnare i kommunen. Vilka är vi? Tillsammans gör vi varandra bättre – det är vår värdegrund och vi tar den på allvar. Hos oss möter du kompetenta kollegor och engagerade chefer som tror på styrkebaserat och systematiskt ledarskap. Som medarbetare hos oss kommer du att möta en positiv och välkomnande stämning som var och en aktivt bidrar till. Vi kommer att tro på dig, stötta dig i ditt uppdrag och ha kul när vi tillsammans utvecklar verksamheten vidare. Vi behöver din kompetens, erfarenhet och energi i arbetet. I arbetslaget är vi måna om att utvecklas i kollegialt lärande och sprida goda berättelser. Vi jobbar främjande och förebyggande och ger rum för tvärprofessionellt utbyte. Vem är du? Vi är nyfikna på vem du är, vad du vill och kan bidra med. Det är viktigt för oss att du har ett genuint intresse, driv och engagemang för våra barn, ungdomar, vårdnadshavare, pedagoger och rektorer. Kulturell mångfald och flerspråkighet ser du som en tillgång snarare än en utmaning. Du skapar struktur och en överblick över behov på organisations-, grupp- och individnivå. Att prioritera och agera som bollplank för kollegor och ledning är inget främmande för dig. Du är en självgående lagspelare som ställer höga krav på dig själv och din förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och samverkansparter. Du kan, vill och vågar driva skolutveckling och har förmåga att på ett tydligt, tryggt och lyhört sätt entusiasmera människor omkring dig. Du är nyfiken på och vågar stå för nya syn- och arbetssätt som alltid har barnets bästa i fokus. Vi söker dig som tillsammans med oss vill arbeta för våra elevers bästa utifrån ett holistiskt och framåtsyftande perspektiv. Du brinner för relationellt ledarskap och ser vinsten med en öppen och positiv kommunikation där du har förmågan att skifta mellan helhetsbild och detaljseende. Kreativa lösningar, inkludering och den goda kontakten människor emellan ligger dig varmt om hjärtat. Dina kvalifikationer Du är legitimerad specialpedagog eller speciallärare med kompetens inom och flerårig erfarenhet av arbete med specialpedagogiska insatser och skolutveckling, alternativt har utbildning, erfarenhet och kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha erfarenhet av och trivas med att arbeta i en miljö som präglas av mångfald och flerspråkighet. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift och är mån om ditt professionella, värderingsfria språkbruk. Du har god IT-kompetens i pedagogiska sammanhang, samt innehar B-körkort. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Bra att veta Tjänsten är placerad på vår 7-9 skola i Strömsnäsbruk. Utöver byggnation av en helt ny skola i Strömsnäsbruk, planerar kommunen flera satsningar i de norra kommundelarna, vilket kommer bidra till att utveckla området i en samskapande process med både invånare, kommunens verksamheter och andra aktörer. Skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/) och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Tjänsten tillsätts under förutsättning att sökande motsvarar önskade kvalifikationer och personlig lämplighet. Tjänsten är ett vikariat på 100% under föräldraledighet läsåret 24/25 med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde 12 augusti. Sista ansökningsdag 2024-05-07 Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

18 mars 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Driven specialpedagog till resursskola inom NPF-spektrat

Du är drivande i det hälsofrämjande och förebyggande elevhälsoarbetet och är en gemensam knutpunkt för speciallärare, elevcoach, skolpsykolog, så väl som lärare, resurspedagoger för att säkerställa en god kvalité i skolan och i fritidshemmet.. Som specialpedagog hos oss förväntas du säkerställa skolans rutiner gällande dokumentation och uppföljning kopplat till elever i behov av särskilt stöd. Vi söker dig som: - Har de verktyg som behövs för att kunna möta elever, vårdnadshavare och pedagoger på ett kommunikativt och förtroendeingivande sätt. - Har ett coachande förhållningssätt samt är strukturerad och flexibel - Har god kunskap om skolans styrdokument och kan tillämpa dem i ditt dagliga arbete. - Arbetar långsiktigt, sätter upp mål, provar och utvärderar tillsammans med kollegor. Helleborusskolan är en resursskola för elever med diagnoser inom NPF-spektra. Skolan har cirka 150 elever och 42 personal som med hjälp av olika anpassningar och individuella lösningar ger eleverna de bästa förutsättningarna för att klara av en ordinarie skolgång.

13 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lärare Yrkessvenska Ronneby

Arena utbildning är ett utbildningsföretag som bedriver vuxenutbildning på uppdrag av kommuner och Arbetsförmedling, samt MYH (yrkeshögskola), inom; Vård och omsorg, Barn och fritid, Lager och logistik, samt Svenska för invandrare, grundläggande och gymnasiala teoretiska kurser. Vi har avtal med drygt 70 kommuner runtom i Sverige, från Helsingborg i söder till Umeå/Örnsköldsvik i norr. Vi starta nu upp tjänsten i vårat systerföretag Alea Kompetens på Blekinge och befinner oss i en spännande etableringsfas. Tillsammans med oss är du med och stöttar deltagare som läser yrkessvenska under eller inför en yrkesutbildning via Arbetsförmedlingen. Tjänsten innebär att du i samarbete med våra andra pedagoger kommer att arbeta med deltagare som har behov av extra stöd i form av yrkesspecifik språkträning för att kunna bibehålla en god studietakt genom utbildningen. Det kan handla om att utgöra ett språkstöd, att stödja med yrkesspecifik svenska eller att förbereda och repetera tillsammans med deltagarna. Tjänsten Yrkessvenska sammanfattas nedan: Arbetsförmedlingstjänsten Yrkessvenska är en kombination av studier i svenska på en praktikplats och teoretiska studier för att ge dig de bästa förutsättningarna inför arbetslivet. Yrkessvenska förbereder dig för jobb, utbildning och/eller en arbetsmarknadsutbildning. Del A förbereder dig inför en arbetsmarknadsutbildning eller praktik Del B är Yrkessvenska i kombination med en arbetsmarknadsutbildning eller praktik Beroende vilken del du läser så planerar vi din tid hos oss tillsammans och även tillsammans med Arbetsförmedlingen eller med det företag där du skall praktisera. Efter utbildningen provar vi din: Hörförståelse Läsförståelse Diskussionsförmåga Skrivförmåga Vi söker dig som * Brinner för att motivera och engagera dina elever och deltagare * Har god digital kompetens och förmåga att arbeta med fjärrundervisning * Skapa de bästa tänkbara förutsättningar för att våra deltagare skall nå sina mål * Har god samarbetsförmåga och ett coachande/validerande förhållningssätt * Vill arbeta i en mångkulturell miljö * Lösningsfokuserad och flexibel Meriterande * Erfarenhet av vuxenutbildning och undervisning av elever med annat modersmål än svenska är meriterande Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsform: Timanställd heltid

11 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Stiftelsen Linden söker en Pedagogisk resurs 80 %

Stiftelsen Linden är en idéburen LSS-verksamhet utan vinstintresse. Verksamheten har funnits sedan 1990 och drivs av en aktiv styrelse med lång erfarenhet och kompetens inom området. Stiftelsen Linden bedriver LSS verksamheter där vi erbjuder boende och daglig verksamhet för vuxna personer med diagnosen autism och utvecklingsstörning. Vårt arbetssätt utgår från ett individfokus där varje boendes individuella behov tillgodoses. Detta skapar vi genom ett förtydligande förhållningssätt och ett empatiskt och lågaffektivt bemötande som ger varje individ möjlighet att utvecklas i sin takt och förmåga. Verksamheten är belägen utanför Vingåker och Katrineholm. Fastigheterna och läget är väl anpassat till personkretsens behov av struktur, förutsägbarhet och miljöterapeutisk verksamhet. Att arbeta hos oss på Stiftelsen Linden innebär att du har ett stort intresse och en förståelse för andra människors behov. Du ska kunna stå för vår värdegrund om alla människors lika värde och att alla gör så gott dem kan utifrån deras förutsättningar. Vår målsättning och det vi hela tiden strävar efter är att alla våra hyresgäster ska ha ett kvalitativt gott liv där dem kan få utvecklas efter sina egna förutsättningar. Vi strävar alltid efter att utvecklas och öka kvalitén i verksamheten. Vi anser att lika inte är detsamma som rättvist utan allt vårt arbete utgår från ett individfokus där den enskildas behov, intresse och förutsättningar sätts i centrum. Förutom individfokus så genomsyras vår verksamhet av ledorden lågaffektivt empatiskt förhållningsätt och tydliggörande pedagogik. Vem söker vi? Vi söker nu dig som har en pedagogisk utbildning som stödpedagog eller liknade. Du har tidigare arbetat med tydliggörande pedagogik och autism. Du har ett stort engagemang, vill arbeta med kvalité för kvantitet och drivas av att utveckla både dig själv och andra. Du ska vara prestigelös, lösningsfokuserad och vara nyfiken på att förstå orsaken bakom varför något blir på ett visst sätt. Du ska kunna självständigt organisera ditt arbete och förstår vikten av att kontinuerligt följa upp det egna arbetet. Att vara pedagogisk resurs hos Stiftelsen Linden innebär bland annat: Att du innehar ett eget ansvar för detpedagogiska arbetet utifrån uppdrag från pedagogisk ledare och verksamhetschef. Ingå i en pedagogisk grupp tillsammans med Stiftelsen Linden andra pedagogiska resurser. Du har en nära kontakt med pedagogisk ledare och verksamhetshetschef. Att genom nära ledarskap motivera, stötta, visa och handleda medarbetarna i arbetet med hyresgästerna och i dokumentation. På uppdrag ansvarar du för att planera och genomföra APT på dina enheter efter utbildningsplan och årshjul. På uppdrag årligen upprätta/uppdatera genomförandeplaner utifrån hyresgästernas mål. Ansvara för att det finns aktuella handlingsplaner kopplat till mål samt behov. Delta och presentera det pedagogiska arbetet hos hyresgästen i uppföljningsmöten med kommunernas handläggare tillsammans med verksamhetschef alternativt pedagogisk ledare. Ansvara för att dokumentation håller kvalité genom att dagligen handleda personal i dokumentationsarbetet. Sammanställa dokumentationen i kvartalsrapporter. Göra sammanställningar och kartläggningar för respektive hyresgäst utifrån uppdrag. Kvalitetssäkra det egna pedagogiska arbetet genom att kontinuerligt följa upp utbildningsplaner, avvikelser, arbetssätt och metod kopplat till verksamhetsidé samt det pedagogiska årshjulet. Delta i uppföljningsträffar tillsammans med pedagogisk ledare och/eller verksamhetschef för uppföljning av det egna pedagogiska arbetet utefter uppdrag. Träff med nyanställd personal för introduktion av arbete och metod. Genomföra utbildningar gällande autism, metod och bemötande, dokumentation och lagstiftning. Dokumentera i hyresgästernas sociala dokumentation. Rapportera personal- och arbetsmiljöfrågor till verksamhetschef. Delta i det praktiska arbetet med hyresgäst på de enheterna du har uppdrag på. Vikarietillsättning var 6:e helg enligt fastställt schema. Arbetstid 37 h vecka. Där du arbetar en kväll per vecka samt var 6:e helg. Övrig arbetstid är förlagd dagtid måndag till fredag. Övrig information kring tjänsten Som pedagogisk resurs ansvarar du för det pedagogiska arbetet för det uppdrag du blivit tilldelad. Du ska självständigt planera, organisera och följa upp arbetet kontinuerligt samt återge resultatet och hur du arbetat på planerade träffar med den pedagogiska ledare och eller verksamhetschef. På var och ett av de olika områdena hos Stiftelsen Linden finns fem hyresgäster och omkring 20 medarbetare. Du kommer arbeta självständigt på ditt område och ha ditt kontor på plats där du har ditt uppdrag, men du kommer även ha inplanerad tid tillsammans med vår andra pedagogiska resurser, pedagogiska ledare samt ansvarig verksamhetschef. Områdena är placerade på landsbygden utanför Vingåkers kommun samt Strångsjö, Katrineholms kommun. Det förväntas att du har ett intresse för de enskilda individerna och att du planerar din tid så att ca en 1/3 av din tjänst är i arbetet tillsammans med hyresgäster på ditt område efter uppdrag. Tjänsten är 80 % (37 h/vecka) och planeras att tillsättas till under våren 2024 eller enligt överenskommelse. Eftersom vi på Stiftelsen Linden tror på ett nära ledarskap där det ska finnas möjlighet att möta personal olika tider under dagen är arbetstiden schemalagd. Det innebär att du förutom arbete dagtid på vardagar kommer arbeta en kväll per vecka samt var 6.e helg. B- körkort är ett krav samt tillgång till egen bil. Vi tillämpar individuell lönesättning i enlighet med gällande kollektivavtal. Ange gärna dina löneanspråk i din ansökan. Välkommen!

4 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Specialpedagog

Om skolan Amerikanska Gymnasiet grundades av rektorer utifrån en stark pedagogisk idé. Vi har tagit det bästa från den amerikanska och svenska skolan utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Vi arbetar med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Amerikanska Gymnasiet grundades 2015. Majoriteten i styrelsen har själva varit rektorer och flera är entreprenörer. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och medarbetare av beteenden som härleds från dessa. Under sommaren flyttar Amerikanska Gymnasiet till helt nya lokaler bredvid Karlatornet i Karlastaden. Ledare Du är en naturlig ledare i klassrummet. Du står för en professionell relation till alla elever och vet att ett tryggt och lugnt klassrum där starka relationer är väletablerade också leder till högre kunskapsnivåer. DigItal kompetens Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har med det en stabil digital kompetens. Du trivs med att arbeta i en digital miljö med digitala läromedel i kombination med traditionell litteratur. Samarbete Du föredrar att planera och utvärdera undervisningen tillsammans med dina kollegor och dina elever - för du vet att genom ett nära samarbete med andra, når du en högre kvalitet i din undervisning än när du arbetar ensam. Vi tror på tillsammans. Vi vet att läraryrket i många fall är ganska ensamt. Att själv vara uppsökande och initiativtagande kollegialt är en viktig förmåga. Yrkesskicklighet Utveckling är något du prioriterar. Du trivs som bäst när du får möjlighet att pröva nya metoder i din undervisning. Du använder dina elevers provresultat till att utveckla och förbättra din undervisning. Du har också en förmåga att kunna se och bidra till att utveckla helheten på skolan. Lösningsfokuserad Du ser möjligheter och du leder alltid utmaningar och problem mot lösningar. Du har ett alltigenom positivt förhållningssätt. Din profil Vi söker dig med hjärta, mod och laganda som vill följa med oss på en spännande resa. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje individ. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du är en trygg och stabil lärare som drivs av möjligheten att påverka, du är handlingskraftig och lösninginriktad genom ditt positiva förhållningssätt. När tempot är högt har du förmågan att planera och prioritera din tid effektivt utifrån elevernas bästa. Om tjänsten Vi söker en specialpedagog som idealt också vill undervisa på deltid. Vi bedömer det specialpedagogiska behovet på skolan just nu till ca 50-70%. Då vi föredrar heltidstjänster ser vi därför gärna denna kombination och att du vill arbeta 100% hos oss. För oss är dock rätt person viktigt och därav skulle en deltidstjänst också kunna vara möjligt. Det är viktigt att du delar samma tankar om skola som vi. https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/ - Delar du våra tankar om skola och vill du vara med och göra skillnad på riktigt? - Trivs du i en miljö med snabba beslutsvägar och med barnets bästa i första rummet? Anställningen är en tillsvidaretjänst på 100% som inleds med 6 mån provanställning. Varmt välkommen med din ansökan! www.amerikanskagymnasiet.se

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Specialpedagog till Campus Frescati HT2024

Om skolan Amerikanska Gymnasiet grundades av rektorer utifrån en stark pedagogisk idé. Vi har tagit det bästa från den amerikanska och svenska skolan utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Vi arbetar med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Amerikanska Gymnasiet grundades 2015. Majoriteten i styrelsen har själva varit rektorer och flera är entreprenörer. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och medarbetare av beteenden som härleds från dessa. Din profil Vi söker dig med hjärta, mod och laganda som vill följa med oss på en spännande resa. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje individ. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du är trygg, stabil och drivs av möjligheten att påverka, du är handlingskraftig och lösningsinriktad genom ditt positiva förhållningssätt. När tempot är högt har du förmågan att planera och prioritera din tid effektivt utifrån elevernas bästa. Om tjänsten Vi söker en specialpedagog på deltid med start i augusti, omfattning utifrån elevernas behov och ännu ej beslutad. Tjänsten växer sedan i omfattning under 2025 då skolan växer ytterligare. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställningstid i 6 månader. Campus Frescati är en ny skola som startade i augusti 2023 och har därför i höst endast två årskurser med ungefär 270 elever som studerar på naturvetenskapsprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet eller ekonomiprogrammet. Rollen som specialpedagog handlar majoritet om att arbeta för likvärdighet och likvärdiga förutsättningar mellan klassrummen, att stödja lärare med extra anpassningar, utarbeta eventuella åtgärdsprogram, delta i det skolövergripande elevhälsoarbetet och att vara en viktig del i arbetet med att varje elev och medarbetare ska kunna nå sin fulla potential. Det är viktigt att du delar samma tankar om skola som vi. https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/ - Delar du våra tankar om skola och vill du vara med och göra skillnad på riktigt? - Trivs du i en miljö med snabba beslutsvägar och med elevernas bästa i första rummet? Varmt välkommen med din ansökan! www.amerikanskagymnasiet.se

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Specialpedagog till Bladins International School of Malmö

Till Bladins International School of Malmö (BISM) söker vi nu efter en specialpedagog, Inclusive Education Coordinator, som vill bli vår nya kollega och leda vårt elevhälsoteam. Är du redo för nya utmaningar i karriären? Är du positiv, lösningsfokuserad, prestigelös och ser möjligheter i samarbetet med andra i ett internationellt sammanhang? Är utveckling inom din profession viktigt för dig? Är du flytande på engelska? Då kan detta vara den perfekta tjänsten för dig! Arbetsbeskrivning Som specialpedagog är du en del av, och leder vårt förebyggande och hälsofrämjande arbete. Du arbetar självständigt och ansvarar för kartläggningar, observationer, handledning till lärare, auskultationer etc. Du är ett tydligt stöd i skolledarnas arbete med elevhälsa och kan finnas med skolans utvecklingsprocesser. Du arbetar på uppdrag av rektor och leder skolans elevhälsoteam. Du samarbetar med alla olika funktioner i elevhälsoteamet och särskilt med våra speciallärare. Ni formar tillsammans det specialpedagogiska arbetet. Du arbetar också med att ge professionellt stöd till lärare i deras arbete med elever i behov av stöd. Tjänsten är 100%, tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad specialpedagog. Du ska ha ett genuint intresse av att utveckla dig i din egen profession och att driva utvecklingen framåt. Du förväntas ha mycket goda ledaregenskaper. Du har också mycket god förmåga att kommunicera och skapa positiva bärkraftiga relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi förväntar oss att du är drivande i kollegialt lärande. Du ska vara väl insatt i formativt förhållningssätt, kooperativt lärande och ha hög digital kompetens. Eftersom vi är en internationell skola är arbetsspråket engelska. Du måste därför behärska både engelska och svenska flytande på en professionell nivå i såväl tal som skrift. Om oss BISM strävar efter att var och en av våra elever utvecklas till nyfikna, kunniga och omtänksamma unga människor som är väl förberedda att förverkliga sina drömmar i en global värld av mångfald.” Bladins International School of Malmö (BISM) är en IB Continuum School belägen i centrala Malmö, alldeles intill den vackra gröna Pildammsparken. Vi är auktoriserade att leverera IB Primary- och Middle Years Programme till cirka 400 elever från hela världen. BISM är en del av Bladins Stiftelse, en fristående skola i Malmö. Bladins verkar som en ideell stiftelse vilket innebär att eventuella överskott av inkomster återinvesteras i kärnverksamheten - utbildningen av våra studenter. På BISM ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut skickligaste lärarna. Därför ska alla våra lärare: Ta ansvar för, och ha insikt om, elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas. Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande. Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen. Tycker du att tjänsten låter intressant? Välkommen med din ansökan! Varaktighet: Tillsvidare, startdatum enligt överenskommelse Tjänsten är på 100% För mer information om tjänsten, kontakta rektor Anders Hjelm: [email protected]

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024