SUPPLIER QUALITY MANAGER TILL SAAB KARLSKOGA

Har du erfarenhet av att arbeta med kvalitetsfrågor inom tillverkning och vill bli en del av ett väletablerat bolag som ständigt strävar efter att ligga i framkant för vad som är tekniskt möjligt? Vi söker nu en Supplier Quality Manager inom varugruppen mekanik till SAAB i Karlskoga! OM TJÄNSTEN: Som Supplier Quality Manager inom varugrupp mekanik kommer du vara en mycket viktig del inom avdelningen inköpskvalitet. Du kommer arbeta med kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Inom varugruppen mekanik hanteras en mängd olika typer av produkter med varierande komplexitet och tillverkningsmetoder såsom svarvning, fräsning, gjutning e.t.c. Du kommer arbeta i ett team bestående av 15 personer där alla arbetar med kvalitetsfrågor mot olika varugrupper. Exempel på arbetsuppgifter: Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material inom främst varugrupp Mekanik.  Säkerställa implementationen av SAABs inköpsstrategi, inköpspolicy och -rutiner. Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar. Delta i och skapa inköps- och kontrollberedningar. Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer. Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen. Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer. Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar. Resor förekommer regelbundet både inom Sverige och övriga Europa. VI SÖKER DIG SOM:   Har en högskole- eller civilingenjörsexamen alternativt har annan examen med erfarenhet av att jobba med inköpskvalité. Har erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete mot industri. Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du: Har arbetat med kvalitetsfrågor för bl.a. svarvade och frästa detaljer samt gjutgods Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa in och trivas i rollen ser vi att du är självgående och kan ta stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du gärna arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor. Rollen kräver även att du har hög social kompetens, trivs i en social roll samt har lätt för att kommunicera. OM KUNDFÖRETAGET: SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är runt 19 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos Saab. Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd, vid var tids gällande, bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid. Placering: Karlskoga. Rekryteringsansvarig: Stina Högström. Lön: Månadslön. Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

19 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Supplier Quality Engineer in Gothenburg

ValueOne is looking for experienced and dedicated Supplier Quality Engineers for consultant assignments to our customer in Gothenburg. Do you have a solid technical experience along with several years of experience within Supplier Quality? Are you available for assignments on short notice? Then you could be the one we are looking for. ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).    The role As Supplier Quality Engineer (SQE) you will be responsible for evaluating suppliers and identify weaknesses, gaps and potential risks through application of different Supplier Evaluation tools and live audits. Main tasks: Within the team of Supplier Evaluation Specialists maintain and develop audit tools. Coach the supplier together with the SQE on making risk mitigation plans. Actively support process harmonization and best practice sharing. Work in accordance with the internal processes and the Code of Conduct. Perform audits towards the Supply Chain in accordance with the Purchasing strategy. Experience and competencies We seek candidates with a degree in Engineering, an MBA, or at least ten years of technical experience, including five years in Supplier Quality or similar roles. Must have led audits, understand ISO 19011, and be proficient in production processes and Lean/5S/Gemba principles. Experience in Purchasing is valued. Strong continuous improvement, English fluency, and communication skills are required. Must adapt to diverse cultures, build supplier relationships, and possess analytical and problem-solving abilities. Additionally, we value your ability to lead multicultural teams, work independently and manage projects. Coaching and mentoring skills are essential. Application We look forward to receiving your application. Feel free to contact Per Nyberg at +46 73 152 02 78 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

15 mars 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Quality Engineer

Job description Olink continues to grow, and are now looking for a Quality Engineer to join our Quality Control team within Supply Chain. The QC team, which today consists of 10 people, is divided into two sub-teams: One with a focus on checking raw materials, components and finished products and one where the focus is on documentation, improvements and the Design Transfer process. As the company grows, the need for a Quality Engineer has increased. The main purpose of this position is to actively participate in the business development of the department, improve work processes and routines and support the Quality Control team with non-conformities, CAPAs and Change Control activities. The position is based in our Uppsala headquarters and reports to Head of Quality Control. The selection process is on-going, and the position might get filled before the last day of application so please apply as soon as possible, however no later than 2024.03.25. We accept applications both in English and Swedish. Responsibilities Lead and coordinate projects and activities within Quality Control. Manage and drive product care activities within Supply Chain including improvements, non-conformities, CAPAs and Change Control activities. Actively participate in the business development of the department, i.e. create and improve work processes and routines. Review batch documentation Write instructions and methods. Act as a supporting role to other people in the group Plan, lead and participate in internal trainings Compile and report the quality work within the department Qualifications MSc within Biotechnology, Molecular Biology or similar. 2+ years of experience from Quality Engineer, Development Engineer within Quality or similar position within the Life Science industry. Fluent Swedish and English in writing and speech Experience/ knowledge with ERP systems. Experience from ISO13485 certified or IVD/MD regulated business is highly beneficial. As a person, you should be interested in, and enjoy driving and leading activities and projects. You are a solution-oriented team player with integrity who can be pragmatic when needed. You are also open towards changes and is motivated by driving improvements together with others. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

12 mars 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Supplier Quality Professional

ValueOne is seeking a talented Supplier Quality Professional for a position at a manufacturing company in northern Stockholm. This is a rent and hire assignment which means that the customer has a clear ambition to offer the consultant a permanent position after completed assignment. During the assignment the right candidate could be hired by ValueOne on a permanent contract. ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).  The Role As a Supplier Quality Professional, you will primarily focus on leading Supplier Quality activities within New Product Development projects. Main tasks: Leading New Product Development projects and change management processes Owning the Project Supplier Quality Assurance Plan Coordinating activities related to projects and assignments within Supplier Quality and the Supply Chain community Leading escalations and deviation management activities Competence and experience The ideal candidate should hold a Master's degree in engineering or science, or possess equivalent knowledge acquired through work experience in relevant fields. You should have a strong background in working on high-impact New Product Development projects within a global environment. The candidate should also have experience working in cross-functional and cross-cultural environments, collaborating closely with stakeholders. Proficiency in quality principles and tools, including root cause analysis and issue resolution, is necessary. Fluency in spoken and written English is essential, with proficiency in Swedish considered a strong merit. The ideal candidate is a self-driven and result-oriented person who is comfortable taking initiatives and making own decisions while also being a strong team player. Excellent independence and time management skills are essential to effectively prioritize tasks and meet deadlines. Extensive travelling to suppliers is expected. Application We look forward to receiving your application. Feel free to contact Frank Hemgren at +46 070 748 18 91 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

11 mars 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Technical Writers sökes till ett företag i Finspång!

VÅRT ERBJUDANDE Vår kund i Finspång är för närvarande i behov av Technical Writers som kan utveckla och uppdatera tekniska instruktioner. I denna administrativa roll kommer du att samarbeta med svetsspecialister i produktionen samt konstruktörerna för att skapa och uppdatera instruktioner för reparationer av kärnmaskinen. Vi söker dig som har förmågan att kommunicera på både svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är också viktigt att du har en teknisk förståelse för att kunna kommunicera effektivt och förstå svetsning med verkstadspersonalen. Arbetet kommer i första hand att utföras på plats i Finspång, men det finns också möjlighet att arbeta på distans upp till 50% av tiden om detta fungerar bra efter en tid. Behovet av denna roll är under de kommande sex månaderna, med möjlighet till förlängning om allt fungerar bra. Om du är intresserad av att bli en del av teamet och bidra till turbinkonstruktionen, ser vi fram emot att höra från dig. Vi är övertygade om att du kommer trivas i den dynamiska och teknikintensiva arbetsmiljön där du får möjlighet att använda din tekniska kunskap och samtidigt vara en del av ett team som strävar efter att leverera högkvalitativa produkter till kunderna. Ansök idag och ta chansen att vara en del av en framgångsrik organisation. OM JOB&TALENT Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

8 december 2023
Sista ansökan:
26 maj 2024