Vänligen, läs igenom våra krav innan ni ansöker! Ni kommer inte kallas till intervju om ni inte uppfyller kraven. Om oss: Amhult Entreprenadservice AB är ett tjänsteservicebolag inom Göteborgsområdet som utför allt inom städ såsom hemstäd, kontor, butik, restaurang, bygg, flytt, storstäd, trappstäd och fönsterputs. Amhults utför även allt kring entreprenad såsom bygg, rivning, renovering, el-reparationer, måleri, gräsklippning, snöskottning etc. Vi är ett tight team som arbetar nära varandra och kan ha öppna dialoger, från administration till städare. Välmående medarbetare och bra relationer är vår prioritet! Amhult Entreprenadservice AB är anslutna till Kollektivavtal Almega / Kommunal, FORA och innehar Ansvarsförsäkring via Svedea. Dina arbetsuppgifter: I din roll hos Amhult Entreprenadservice AB kommer du arbeta deltid med möjlighet att senare utöka till högre procent alt. heltidstjänst. Arbetet omfattar städning inom alla våra städområden: hem, kontor, butik, restaurang, bygg, flytt, trapp, storstäd och fönsterputs. KRAV: Gymnasial utbildning med examen Kan läsa, tala och förstå Svenska mycket bra Tidigare yrkeserfarenhet inom professionell städning Meriterande: Lokalvårds utbildning Tidigare yrkeserfarenhet inom professionell hemstädning Kan läsa, tala och förstå Engelska mycket bra Din profil: För Amhults är det ett krav att du har tidigare erfarenhet av professionell städning och har ett noggrant öga för en pedantisk finish. Du ska kunna arbeta varje lördag eller söndag ca 6-7 timmar. Som person är du utåtgående med ett leende på läpparna och du bemöter våra kunder för ett gott första intryck. Du är ordningsam, ser till att dina arbetskläder är rena och hela vid början av varje arbetsdag och arbetar alltid i loggade arbetskläder. Du har inga problem att hålla koll på nycklar, schema, tider, kontakta kund via samtal/sms för att stänga av/sätta på hus larm. Du kan arbeta enligt våra svenska checklistor och kommer även ha ansvar för att kvalitén på städningen håller de normer och krav som våra kunder är vana vid. Amhult Entreprenadservice AB erbjuder: Introduktion och upplärning enligt vår städkvalité Loggade arbetskläder. Påfyllnad vid behov. Ett härligt team som arbetar tillsammans för att upprätthålla städkvalitén hos kunder Härlig After Work där vi lär känna varandra :) Självständigt arbete med ett team som står bakom dig Vid behov arbete i team Ansökning: Rekrytering sker löpande. Det kan hända att tjänsten är tillsatt innan sista ansökningsdatum. Enbart ansökningar via e-post [email protected] är godkända. OBS! Nämn ansökan med Städare Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vänligen, läs igenom våra krav innan ni ansöker! Ni kommer inte kallas till intervju om ni inte uppfyller kraven. Om oss: Amhult Entreprenadservice AB är ett tjänsteservicebolag inom Göteborgsområdet som utför allt inom städ såsom hemstäd, kontor, butik, restaurang, bygg, flytt, storstäd, trappstäd och fönsterputs. Amhults utför även allt kring entreprenad såsom bygg, rivning, renovering, el-reparationer, måleri, gräsklippning, snöskottning etc. Vi är ett tight team som arbetar nära varandra och kan ha öppna dialoger, från administration till städare. Välmående medarbetare och bra relationer är vår prioritet! Amhult Entreprenadservice AB är anslutna till Kollektivavtal Almega / Kommunal, FORA och innehar Ansvarsförsäkring via Svedea. Dina arbetsuppgifter: I din roll hos Amhult Entreprenadservice AB kommer du arbeta deltid med möjlighet att senare utöka till högre procent alt. heltidstjänst. Arbetet omfattar främst hemstädning, kontor och butik men kan även förekomma städning av restaurang, bygg, flytt, trapp, storstäd och fönsterputs. KRAV: B-körkort Gymnasial utbildning med examen Kan läsa, tala och förstå Svenska mycket bra Tidigare yrkeserfarenhet inom professionell städning Meriterande: Lokalvårds utbildning Tidigare yrkeserfarenhet inom professionell hemstädning Kan läsa, tala och förstå Engelska mycket bra Din profil: För Amhults är det ett krav att du har tidigare erfarenhet av professionell städning och har ett noggrant öga för en pedantisk finish. Ett ytterligare krav för denna tjänsten är B-körkort och mycket välutvecklad svenska! Som person är du utåtgående med ett leende på läpparna och du bemöter våra kunder för ett gott första intryck. Du är ordningsam, ser till att dina arbetskläder är rena och hela vid början av varje arbetsdag och arbetar alltid i loggade arbetskläder. Du har inga problem att hålla koll på nycklar, schema, tider, kontakta kund via samtal/sms för att stänga av/sätta på hus larm. Du kan arbeta enligt våra svenska checklistor och kommer även ha ansvar för att kvalitén på städningen håller de normer och krav som våra kunder är vana vid. Amhult Entreprenadservice AB erbjuder: Introduktion och upplärning enligt vår städkvalité Loggade arbetskläder. Påfyllnad vid behov. Ett härligt team som arbetar tillsammans för att upprätthålla städkvalitén hos kunder Härlig After Work där vi lär känna varandra :) Självständigt arbete med ett team som står bakom dig Vid behov arbete i team Ansökning: Rekrytering sker löpande. Det kan hända att tjänsten är tillsatt innan sista ansökningsdatum. Enbart ansökningar via e-post [email protected] är godkända. OBS! Nämn ansökan med Hemstädare Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Avdelningen för infrastruktur Vi behöver fler medarbetare inom Lokalvården på SLU Ultuna. Är du den vi söker? Om jobbet Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i våra lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats för våra anställda och alla studenter. Du arbetar främst med städning men även andra arbetsuppgifter kan förekomma som påfyllning av vatten/kaffemaskiner m.m. Din bakgrund Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Din samarbetsförmåga är mycket god, den sociala kompetensen hög och du tycker om att arbeta i team men klarar även enskilt arbete. Ingen tidigare erfarenhet från lokalvård behövs, du kommer arbeta nära kompetenta kollegor som handleder och stöttar dig i din roll. Har du tidigare erfarenhet är det meriterande. SLU är en arbetsplats med många olika nationaliteter så en förutsättning är att du kan göra dig väl förstådd i tal och skrift på både svenska och engelska. Krav: • Gymnasieutbildning • B-körkort • Svenska i tal & skrift • Engelska i tal & skrift Om oss Avdelningen för infrastruktur, Infra, är en del av det centrala verksamhetsstödet vid Sveriges lantbruksuniversitet. Infra har till uppgift att tillhandahålla kostnadseffektiva, anpassade och väl fungerande servicetjänster både lokalt på våra huvudorter Umeå, Uppsala och Alnarp där vi är representerade, men även bidra till tjänsteutvecklingen för hela SLU. Övergripande hanterar avdelningen också lokalförsörjningsfrågor och hyresadministration samt vägleder och kompetensstödjer i miljö- och säkerhetsfrågor. Vi och våra medarbetare förväntas aktivt bidra till universitetets utveckling genom engagemang och initiativtagande. Infra har ca 120 medarbetare och omsätter årligen runt 110 Mkr. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Uppsala, Ultuna Anställningsform: Tillsvidareanställning. SLU tillämpar provanställning. Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-08-22. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/ Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv varje dag. Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare varav ca 700 arbetar inom den kommunala hemtjänsten. Nu söker hemtjänst Druvefors ett Servicebiträde! Vi som jobbar inom hemtjänst Druvefors är ett härligt gäng bestående av undersköterskor, vårdbiträden, servicebiträden, chefer, samordnare och hemtjänstkoordinatorer. Hos oss arbetar män och kvinnor med olika bakgrund, vilket berikar vår verksamhet och breddar vår kompetens. Hemtjänst Druvefors utgår från trivsamma och fina lokaler på Druveforsvägen 32 i centrala Borås. Vi arbetar främst inom Druvefors, Göta, Kristineberg men även Funningen och Hedvigsborg med omnejd. Vi tar oss fram gåendes, med bil eller elspark. En god arbetsmiljö är viktig för oss! Inom hemtjänst Druvefors arbetar chefer och medarbetare tillsammans för att främja ett gott arbetsklimat där alla kan trivas. Servicebiträde med körkort till hemtjänst Druvefors Arbetsuppgifter Som servicebiträde i hemtjänsten utför du serviceinsatser i hemmet hos våra brukare såsom städ, tvätt, inköp, påfyllnad av förråd, övriga hushållssysslor samt viss ledsagning. Hemtjänstinsatser såsom promenad, trygghetsbesök och apoteksärenden kan också förekomma. Du dokumenterar i våra journalsystem. Arbetet är omväxlande och du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor inom enheten. Arbetstiden är förlagd till dagtid vardagar, måndag tom fredag. Att arbeta inom hemtjänsten i Vård- och äldreförvaltningen är att göra något viktigt på riktigt. Ett arbete som är meningsfullt och roligt, där du gör skillnad varje dag! Övrig information Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar. Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer Vi söker dig som har service- eller lokalvårdsutbildning där delar som städ, hygien, service och bemötande ingår. För att kunna utföra uppdraget som servicebiträde krävs goda språkkunskaper i svenska eller svenska som andraspråk på grundläggande nivå. Servicebiträdet har ett starkt intresse och vilja att arbeta inom området. Vi söker dig som har god förmåga att ge service, bemöta människor och samarbeta med både de äldre, anhöriga och övriga medarbetare. Du är noggrann, ordningsam, bra på att kommunicera och följa instruktioner men har även förmåga att självständigt se vad som behöver göras. För att lyckas i uppdraget krävs att du är serviceinriktad, ansvarstagande och noga med att hålla hög kvalitet på ditt arbete. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet och snabb anpassningsförmåga till nya förändringar. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet inom området. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav för tjänsten. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden Inför ett eventuellt erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.
Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Kristianstad. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Kristianstad Anställning:50-65% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Lokalvårdare till Proffas i Mälardalen AB Proffas i Mälardalen AB har sitt ursprung i Västerås och erbjuder väletablerade företag och privata kunder kvalité och service. Om anställningen - Behovsanställning - Vardagar - Lokalvård hos företagskunder & privatkunder. Krav - Några års arbetslivserfarenhet, gärna från andra serviceyrken - Körkort B och tillgång till egen bil. -Kan svenska i tal och skrift. Meriterande - Erfarenhet av olika typer av städning som kontorsstädning, hemstädning, fönsterputs, flyttstädning. - Städutbildning PRYL, SRY-yrkesbevis eller liknande Vi erbjuder En behovsanställning Kollektivavtal och förmånliga anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring. Om tjänsten och dig Tjänsten är städning hos våra kunder i Västerås. Du är serviceinriktad och tycker det är roligt att ta initiativ och lösa problem. Du är positiv som person och uppskattar högt tempo. Du kommer arbeta nära kunden och det är viktigt att du har lätt för att komma överens med människor. Övrig information Då våra annonser kan få stora mängder sökande har vi inte möjlighet att bekräfta allas ansökan. Vi ber om förståelse för detta.
Vi är mer än bara en arbetsgivare Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Det vi har gemensamt är våra värderingar; serviceanda, laganda och utveckling. Med våra tjänster bidrar vi till ökad livskvalitet. Vi uppskattar socialt ansvar och samhällsengagemang. Vi bryr oss helt enkelt om varandra och vårt samhälle, och erbjuder trygghet, tillit och glädje. Som städare på Sodexo är du en hygienhjälte och planetbeskyddare! Du kommer att leverera en högkvalitativ städtjänst för att skapa en säker och hälsosam miljö. Din städning har en positiv inverkan på omgivningen. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt. Vårt uppdrag hos vår kund i Linköping består av städning på kommunala objekt såsom skolor och förskolor. Vad du kommer att jobba med: • Genomföra schemalagda städuppgifter • Säkerställa att alla ytor på arbetsplatsen är rena och fräscha • Påfyllning av lager och förbrukningsmaterial • Vara en förkämpe för hälsa och säkerhet Vad du bidrar med: • Erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete • God servicekänsla och förmåga att möta olika människor • Noggrann och strukturerad i ditt arbete • Kan arbeta i högt tempo och anpassa sig till förändringar när det behövs • God förmåga att ta instruktioner • En lagspelare som bidrar med positivitet till teamet Vad vi erbjuder: • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet • Volontärarbete på betald arbetstid Om tjänsten • Tjänsterna varierar 75%-100% med start 1 september • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering Linköping Ansök senast 31 juli men vänta inte -urval sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Sofie Ewertsson [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Observera att alla medarbetare inom Sodexo ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning. Mer om Sodexo och vilka vi är • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo Redo att vara en del av något större? Ansök idag!
Arbetsuppgifter: Hemstädning och hushållsnära tjänster Flyttstädning samt kontorsstädning Skötsel av trädgård, blommor och utemiljö Enklare administrativa uppgifter såsom e-posthantering och kalenderbokning mm. (administrativa uppgifter är enkla och inte kräver avancerade språkkunskaper eller teknisk utbildning). Resor inom Sverige kan förekomma i samband med olika arbetsuppdrag Kvalifikationer: Minst 2-3 års erfarenhet inom lokalvård och trädgårdsskötsel Noggrann och ansvarstagande _______________________________________________________________________________ Lönen är enligt kollektivavtal eller marknadsmässig nivå
Tjänsten är en timanställning. Det innefattar städning hos våra kunder i Älmhult med omnejd. Du är serviceinriktad och tycker det är roligt att ta initiativ och lösa problem. Du är positiv som person och uppskattar högt tempo. Om anställningen - Tjänsten är en behovsanställning - Lokalvård hos företagskunder och hemstädskunder. Krav -Erfarenhet som lokalvårdare -Körkort B -Behärskar svenska språket i tal och skrift Meriterande -Erfarenhet av olika typer av städning som flyttstädning, hemstädning eller kontorsstädning -Städutbildning PRYL, SRY-yrkesbevis eller liknande Vi på Candeo är en städfirma som har varit verksamma i Städbranschen i över 30 år, där vi hjälper företag, kommuner och privatpersoner runt om i Sverige bland annat i Kristianstad, Älmhult, Växjö. Då våra annonser kan få stora mängder sökande har vi inte möjlighet att bekräfta allas ansökan. Vi ber om förståelse för detta.
Tycker du om ordning och reda? Ta eget ansvar och arbeta självständigt! Välkommen söka dig till vårt växande städteam i södra Stockholm! Vardagsfrid är ett av Stockholms snabbast växande företag och behöver därför anställa fler service medvetna hemstädare. Vi är ett företag som specialiserat sig på hemstädning i Stockholmsområdet. Vi har kollektivavtal, som medarbetare hos oss ska du känna dig stolt och trygg med ett leende på läpparna när du går till jobbet. För rätt person finns det möjligheter att växa inom företaget. Vi söker nu flera kollegor till våra kunder i södra Stockholm! Rollen som hemstädare: Varje städare ansvarar för att leverera hög städkvalitet. Utöver hemstädning kan tvättning och strykning förekomma. Vardagsfrid har bara abonnemangskunder så du kommer träffa dina kunder varannan eller varje vecka. Vi arbetar måndag till fredag mellan 8-17 . Vi söker dig som vill jobba deltid 75 % Krav på dig som sökande: Du har grundläggande språkkunskaper i svenska. Du är serviceminded och vill att kunden ska njuta av att du städat deras hem. Du är noggrann i ditt arbete och tycker om eget ansvar. Du tycker om ordning och reda. Du har erfarenhet av hemstädning minst 1 år Du är inte rädd för hundar eller katter. Du är inte allergisk mot husdjur eller damm. Du förekommer EJ i polisens belastningsregister. Meriterande om Du har körkort Vi värdesätter de kvalitéer som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna manliga sökande, och sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Välkommen med din ansökan senast 2025-12-30 Urval till intervjuer kommer att ske löpande till våra rekryteringsträffar.
Välj ett jobb för att visa detaljer