Infrastrukturspecialist (Sörmland & Uppland)

Vi söker en erfaren och självgående systemtekniker för att hantera övervakning, felsökning, driftsättningar och uppgraderingar av server och klientlösningar. Denna roll innefattar även att hantera integrationer samt att fungera som en teknisk expert inom kundens förvaltning, projekt och andra tekniska uppdrag. Du är en tekniskt kunnig och självgående individ som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och vill ta del av spännande projekt och utmaningar, och detta en utmärkt möjlighet för dig Du har: - God erfarenhet av Windows Server - God kompetens inom SQL - Ett bekvämt förhållningssätt till IIS - Erfarenhet av SCOM - Kunskap inom applikationspaketering - Erfarenhet av webblösningar - En flytande svenska Du är med all sannolikhet: - Självgående - Kommunikativ - Analytisk - God social förmåga - Lösningsorienterad - Driven - Flexibel Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden 🚀 - Tillsvidareanställning med fast månadslön - Kollektivavtal - Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag - Utvecklingsplan - Hälsoförsäkring + pension - Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Eskilstuna Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Certifierade med toppbetyg! Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

19 februari 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024
Teknisk specialist till brottsbekämpande myndighet

Tog du nyligen examen inom data eller liknande och vill arbeta med något som gör skillnad? Vår kund söker nu en nyexaminerad teknisk specialist med intresse för teknik. Rollen är kopplad till ett talangprogram som ger dig den ultimata övergången mellan studier och arbetsliv. Att jobba som teknisk specialist hos vår kund Vår kund är en stor myndighet som verkar inom ett brottsbekämpande område och har som uppdrag att öka tryggheten i samhället. I rollen som teknisk specialist kommer du ingå i sektionen Plattform, som levererar plattformstjänster baserad på mjukvara. I din roll kommer du ha flera olika ansvarsområden, och jobba brett mellan teknik och verksamhet. Du kommer bland annat få installera och uppgradera servrar, ta hand om ärenden som kommer från driften, bygga nya plattformslösningar och liknande. Den tekniska domänen består av delar som Linux, Docker, Kubernetes, Git, Octopus Deploy, Openshift och mycket mer. Rollen är placerad i Stockholm. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos vår kund på Kungsholmen i Stockholm med start i augusti. Du kommer även att få ta del av ett skräddarsytt utbildningsprogram där du får möjlighet att utveckla och fördjupa dina tekniska kunskaper i områden som AI, Cloud och cybersäkerhet, men även inom tex. ledarskap och personlig utveckling. Du kommer att coachas av en mentor hos vår kund samt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av konsultuppdraget är intentionen att du erbjuds en anställning hos vår kund. Vi söker dig som: - Är i början av din karriär och har en universitetsexamen inom exempelvis datateknik, datavetenskap eller liknande. - Har ett intresse för teknik. Meriterande om du t.ex. har egna servrar hemma, plockat isär datorer eller på annat sätt pysslar med teknik på fritiden. - Som person har ett starkt eget driv och ett relationstänk. Det är också uppskattat om du är nyfiken, självständig och lägger märke till detaljer. - Har goda kunskaper i svenska. - Har svenskt medborgarskap. Ansökan Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Olivia Olaisson på [email protected]. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att säkerhetsprövning genomförs innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är specialiserade på att ge nyutexaminerade techtalanger en ultimat start på karriären genom våra ettåriga talangprogram. Vi matchar talangers unika kompetens, personlighet och potential med ett uppdrag hos ett av Sveriges främsta bolag. Uppdraget varvas med en gedigen utbildning, mentorskap och sociala aktiviteter. Nexer Tech Talent ger techtalanger en ultimat övergång mellan studier och arbetsliv och en brant utvecklingskurva mot en lovande framtid. Vi är en del av Nexer Group - ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 4500 medarbetare i 14 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt

9 februari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Health & Safety Administrator

Reporting to the Head of Health and Safety and as necessary, the Health & Safety Manager, your key responsibilities will include: - - Administrative support for the Health & Safety Officer - Processing administration and health and safety paperwork from site - Uploading health and safety documents, training records etc. to 4Projects/M-Files and Field View - Dealing with visitors and keeping accurate records in relation to site hours, issuing of PPE, site attendance register etc. - Arranging and preparing for safety meetings and taking meeting minutes

2 februari 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Dynamics 365 Finance Specialist

Clean-energy tech leads to a positive global transformation. Heating homes contribute to 15% of Europe's CO2 emissions. Switching to sustainable solutions offers households a way to achieve net-zero emissions. Aira's mission is to advance the next generation of home energy solutions, creating intelligent, sustainable homes for a meaningful impact. Starting with innovative heat pumps, it will evolve into a comprehensive, intelligent clean energy-tech system and include dynamic electrical tariffs, cutting-edge home solar systems, and advanced battery storage solutions. Founded in 2022 with already 300 employees and growing, Aira aims to drive the clean energy revolution. We are headquartered in Stockholm, Sweden, and our factory in Poland brings these innovations to life, with operating markets in the UK, Italy, and Germany. About the role  We're hiring a dedicated expert in Dynamics 365 with a focus on finance. You'll lead the development and refinement of financial processes in our ERP system, ensuring it provides optimal support for our business operations. You'll collaborate with business users to define and refine processes, determining the best way to integrate them into our systems, providing necessary training, and ensuring users effectively utilize the system. Your efforts directly contribute to our mission of creating more environmentally friendly homes worldwide. This role involves regular travel (approximately once a month). What you will be doing - Our team is responsible for the overall performance of Dynamics 365 Finance and Operations, including: - Functional fit to business needs - System financials (licenses (utilization), infra, support) - Life cycle management (updates, testing, etc.) - You will be the single point of contact within the financial domain for new needs/requirements - Understanding the application development roadmap and how that impacts our use - Being a stakeholder in the roll-out of new markets/companies/hubs - Managing 3rd party add-ons, like AP-automation solutions - Internal stakeholder management and setting up appropriate governance model with the business (securing the right amount of super users in the markets, councils, development process/sprints, etc.) - Ensure smooth delivery, deployment, access to the system, and integration with other parts of the system platform/infrastructure - Ensuring compliance with our information (security) standards - Participate in incident and problem processes, both internal and external We would like you to have: - Experience in Dynamics 365 (Finance and Operations within the Finance domain) - Comprehension of diverse functional requirements for system or software applications (e.g., Finance, Supply chain, Purchase, etc.) - Good knowledge of standard processes and ways of using D365 F&O and how to use configuration to improve process efficiency - Understanding of requirements for integrations and how systems communicate with other systems/solutions - Familiarity with SaaS solutions, and expertise in implementing standardization and achieving global scalability. - Education in finance and/or accounting, or equivalent professional experience. We would also appreciate if you had some experience with: - Creating functional requirements - Consultancy/project-leading What is in it for you? - Gain hands-on experience in a fast-growing scale-up, with a supportive and inclusive culture, and career advancement opportunities. - Join a diverse team spanning across international markets, contributing to Aira’s global product launches. - Develop and grow personally and professionally in an entrepreneurial-minded environment. - Thrive in a dynamic, solution-oriented culture, tackling challenges and driving meaningful solutions that make a positive impact on the world. - Influence the company's success, with a visible impact on product development and market growth. - Enjoy the flexibility of our hybrid work model and discover our brand-new office at Norra Stationsgatan 93 in Stockholm. Conveniently located near public transport, with Sankt Eriksplan subway station just a few minutes walk away. Aira leads in the next generation the Energy as a Service, driven by our belief in the power of diversity to fuel innovation. We welcome individuals from all backgrounds, cultures, and perspectives to join our team, united in our mission to create a better future for the society and planet.

17 januari 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024
Systemadministratör - sökes till Accelerate at Iver

Iver växer och nu letar vi efter nya medarbetare som vill vara med på vår resa. Som en del av Accelerate at Iver ligger du i teknikens absoluta framkant och arbetar med spännande digitaliserings- och transformationsprojekt hos marknadsledande kunder. Vi är idag över 300 konsulter som brinner för att realisera digitala möjligheter i molnet. Tillsammans med våra kunder stänger vi gapet mellan aspiration och framgångsrik implementation. Nu söker vi en Systemadministratör till en av våra stora kunder i Linköping som ett konsultuppdrag via oss. I tjänsten som systemadministratör kommer du ingå i ett team där du tillsammans med dina kollegor har det huvudsakliga ansvaret för drift, funktion, utveckling och kvalitetssäkring. Jobbet innebär arbete både enskilt och i projektform. Din roll på Accelerate at Iver? Som anställd på Accelerate at Iver får du uppleva det bästa från två världar; delvis kundmiljöerna, men också Accelerate at Iver som arbetsgivare där du är med och formar vår stora företagskultur och delar kunskap och erfarenheter med andra likasinnade. Du kommer också att erbjudas utbildning, kompetensutveckling och certifieringar tillsammans med våra tekniska partners där vi arbetar tätt tillsammans med Redhat, Suse/Rancher, Hashicorp och Styra. I denna tjänst får du möjlighet att arbeta brett med systemadministration i en spännande organisation. Tjänsten passar dig som har ett stort intresse för systemförvaltning i Linux, Windows eller virtualisering. Arbetsuppgifterna är varierande inom områden så som hårdvara, operativsystem, realtidssystem, I/O, nätverk och informationssäkerhet. Du har stor möjlighet att anpassa dina arbetsuppgifter intresse och kunskap samt vara med i hela livscykeln, från idé till implementation och drift. Exempel på arbetsuppgifter: - Aktivt arbeta med teknikförbättringsarbete - Standardisera, effektivisera och automatisera arbetssätt och system - Delta i projekt kopplat till tekniska plattformar och infrastruktur - Livscykelhantering av tekniska plattformar - Säkerställa efterlevnad av gällande säkerhetskrav - Vara en del i drifts- och supportteamet Vad erbjuder vi dig? Accelerate at Iver kan erbjuda dig ett utmanande och varierande jobb som konsult med stora personliga utvecklingsmöjligheter! Vi satsar hårt på kompetensutveckling och att ständigt hålla oss i teknisk framkant. Som anställd på Accelerate at Iver får du ett antal fördelar som: - En trygg och säker anställning - Individuellt anpassad utvecklings- och utbildningsplan - Friskvårdsbidrag - Privat sjukvårdsförsäkring - Privat pensionsrådgivning - Förmånsportal - Extremt kompetenta och skickliga kollegor För att passa in i rollen tror vi att du har erfarenhet av följande Vi söker dig med arbetslivserfarenhet inom systemadministration eller en utbildning som är relevant, samtidigt som du vill arbeta med teknisk bredd. Vi ser att du som söker har en nyfikenhet och passion för modern IT. Du är självgående i ditt arbetssätt där du driver ditt arbete framåt och tar ansvar för dina uppgifter. Du agerar prestigelöst och flexibelt vid förändringar och har förmågan att lösa problem på ett effektivt sätt. Vidare ser vi att du trivs i att jobba i team där du delar kunskaper och erfarenheter med andra för att bidra till gruppens utveckling och resultat. För att trivas i rollen tror vi att du har några av följande meriter: - Ett par års erfarenhet inom teknikområdet Linux och Windows - Goda kunskaper i vanligt förekommande scriptspråk som t.ex. Bash eller Python - Säkerhetstänk kring automatiserad konfigurationsstyrning - Erfarenhet av Red Hat, CentOS, AlmaLinux eller liknande verktyg - Erfarenhet av Ansible - Docker - Kubernetes - Puppet - Erfarenhet av Microsoft standardprodukter som t.ex. Active Directory, DNS etc. - Erfarenhet kring SCCM, SCOM - Erfarenhet av övervakningssystem - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift För denna position krävs svenskt medborgarskap, vi utför även bakgrundskontroll av slutkandidat. Placeringsort: Iver finns på 26 platser i Sverige & Norge. För denna roll ser vi att du utgår från vårt kontor i Linköping. Sök till oss! Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Du är välkommen att kontakta Magida Musa ([email protected]) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan! Välkommen till Accelerate at Iver!

3 januari 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Spännande möjligheter inom Linux hos Saab!

Om tjänsten: Har du ett intresse för, erfarenhet av eller är nyfiken på att jobba med Linux? Då är det kanske dig vi söker! Saab är i behov av Linuxtekniker och Linuxadministratörer, så vill du jobba i en anpassningsbar, varierad och lärorik roll kan detta vara något för dig. Ditt arbete kommer innebära uppgifter kopplat till utveckling av Linux OS-plattformen. Som Linuxtekniker är du en del i drifts- och support-teamet. Du arbetar med felsökningar, installation samt ser till att standardisera och automatisera arbetssätt och system samt deltar aktivt i teknikförbättringsarbete. Som Linuxadministratör är ditt arbete mer inriktat på systemadministration. Du har möjlighet att nischa din roll utefter dina intresseområden. Det finns även möjlighet att resa i tjänsten, i samband med arbete hos Saabs kunder utomlands. Om du söker en dynamisk roll där du kan växa och utvecklas, är detta rätt tillfälle att ta steget mot en framstående karriär inom Linux hos Saab! Vi söker dig som: Vi söker dig som har intresse för samt kunskap i Linux. Du är självgående, nyfiken och är inte rädd för att komma med nya idéer och förbättringsförslag. Det viktigaste för att du ska passa i denna roll är att du har ett starkt intresse för Linux. Om Saab: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Praktisk information: Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön. Startdatum efter överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

8 december 2023
Sista ansökan:
26 maj 2024
IT Specialist 2512

IBM Client Innovation Center Sweden AB is a wholly owned subsidiary of IBM. A fast-paced and dynamic work environment that appears to be both necessary and creating value for our clients through the services we offer. Our head office is in Malmö. IBM Client Innovation Center Sweden AB works with clients in most industries. You will gain further in depth knowledge in several areas, offers and services and you will work with experienced consultants in the world's largest IT companies. One thing is certain, you will develop and grow, by your colleagues, mentors and through the training you will receive. Want to use your technical training and make a real difference? If you are passionate about technology and want to realize your ideas into solutions for our customers, then hang on and become one of us at the IBM Client Innovation Center Sweden AB IT Specialists maintains and improves the technical system of a company to ensure all employees have the technology they need to complete their work and the organization’s important files and information to remain safe and intact. IT Specialists have the following responsibilities: · Review diagnostics and assess the functionality and efficiency of systems · Implement security measures · Monitor security certificates and company compliance of requirements · Offer technical support to company staff and troubleshoot computer problems · Install and update company software and hardware as needed · Anticipate and report the cost of replacing or updating computer items Desired Experience The incumbent should have experience in atleast one of the technology streams as listed below. In case the profile is shortlisted for further rounds, details about the role will be shared as well. SAP Stream: 7+ years of experience in technologies like SAP CRM, SAP ECC, Hybris, SAP ABAP, S/4 HANA, HANA DB and SAP Cloud platform cross multiple SAP domains (legacy, HANA, SAP cloud platform). Should have relevant experience in Integration concepts and middleware technologies like SAP Process Integration (SAP PI), BPM, BRM, Cloud Platform Integration (CPI), EDI and API Management. Should have experience with SAP Cloud Platform services like CPI, Open connectors, API & Integration advisor for Integration requirements. Must have experience in integrating cloud systems like Ariba, C4C, SuccessFactors with ERP core. Business Intelligence Stream: 7+ years of experience in technologies like Python, Mongo and Teamcity, SSAS Tabular Cubes, Azure Dev-Ops, Automation and Cloud deployments. Person should have sound knowledge in creating tabular models using DAX queries, Standard time intelligence functions. Exposure in SSIS, SSAS, SSRS design & development. Very good knowledge in SQL, DWBI; Knowledge in Power BI, Azure BI will be helpful. Person should be experienced in end-to-end DW design, development and implementation along with knowledge on data modelling techniques and DW Concepts. Knowledge in implementing hierarchies, relationships and roles, and calculated Measures and dimension tables. Development stream: 7+ years of experience in technologies like Java, Spring booth Microservices, Message queues like Kafka, Tririga integration. Minimum 7 years of experience in analysis, design, development, and application deployment of large-scale Java centric enterprise applications Minimum 7 years of deep developer experience in TRIRIGA and/or other IWMS application. Experience in J2EE (JSP, Servlets, EJB, XML, JavaScript, Java) and/or .Net. Working knowledge of RDBMS platforms and SQL including ORACLE, MS SQL Server and/or Sybase SQL Anywhere. Experience in BIRT, Crystal Reports 7+ years of experience with Middle-ware tools (ParaSoft SOA , SOAP-Ui ), open source testing tools (Selenium, JMeter & Jenkins). Should have experience in working with CI/CD tools Dockers and Kubernetes. Managing GitHub for code repository and command lines for automation test execution in Continues Integration (CI). Should be experienced in Sterling Order Management, Inventory Visibility, Order Fulfillment, Delivery Modules and options on Sterling, Order Deviations. Must have experience in Sterling Technology related solutioning, designing, development, configuration and customization and have end to end knowledge of the Sterling Technology solution.

1 december 2023
Sista ansökan:
30 april 2024