Systemansvarig

Sök bland 48 lediga jobb som Systemansvarig och börja ditt nya yrkesliv idag!

Technical System Manager - Access Management
Nordnet Bank AB
Systemförvaltare m.fl.

Are you ready to redefine the financial industry? Does a serious technical challenge make your heart beat faster? Do you give energy to those who work with you and are you looking for an energy boosting work environment? Then Nordnet is the place for you!Your roleAs the Technical System Manager - Access Management at Nordnet, you will play an important role in managing and enhancing the backbone of our access management platform, with a specialized focus on identity management. Your responsibilities will include ensuring secure, efficient, and scalable identity solutions within our access management framework.Your closest colleagues will be the Access Management Process Owner and the System Manager for IdentityNow, and together you will work to further improve access and identity management at Nordnet. As Technical System Manager you Oversee the day-to-day management and continuous improvement of the identity part of Nordnet's identity management systems, ensuring they meet security, compliance, and user experience standards. Work closely with the Access Management Process Owner and the System Manager for IdentityNow to align identity management strategies with broader access management goals. Stay informed of industry trends and best practices in identity management, proposing and implementing improvements to our platform. BackgroundYou are well versed in the following Microsoft Identity Manager (MIM) Identity and Access Management Entra ID/Azure AD Good to have Experience from banking and finance Experience from implementing and operating IAM solutions Language skillsYou are fluent in English in writing and speaking. We offerWe offer you the opportunity to work in a Nordic environment with a strong focus on delivery, product development and technology. Our ambitions are high and you will embark on a fast and challenging journey together with a skillful team of sharp and committed colleagues. Culture is built and cared for, each day by everyone. We’re proud of ours. Having a flat organization where anyone can talk to anyone creates a warm and friendly atmosphere worth protecting. We believe in a culture where every effort counts and where everyone is being recognized. A culture embracing our core values – passion, simplicity and transparency on all levels, no matter who you are or what you do.We are over 900 employees in Stockholm, Oslo, Helsinki and Copenhagen.Visit us on: www.nordnetab.com andhttps://career.nordnetab.com Questions & applicationsIf you have questions, please contact Talent Acqusition Partner, Alva Hellberg [email protected]. Please apply today by using the button below – we will start interviewing immediately. Please note that we do only accept applications through our recruitment system, hence no email applications will be considered. We want to inform you that Nordnet conduct credit, drug test and background checks as a part of the recruitment process. We look forward to receiving your application.

11 september 2024
Sista ansökan:
28 februari 2025
IT-ansvarig till Klinisk kemi och transfusionsmedicin
REGION KRONOBERG
Systemförvaltare m.fl.

Välkommen till Region Kronoberg och kliniken för Klinisk kemi och Transfusionsmedicin! Vi är en länsövergripande klinik som har verksamhet dygnet runt på sjukhusen i Växjö och Ljungby. Kliniken består av ca 90 medarbetare, fördelade på ett flertal yrkeskategorier, som utför ca 5 miljoner analyser varje år. Hos oss kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen Ett gott liv i ett livskraftigt län. Du kommer att arbeta i multidisciplinära team med helt ny avancerad teknisk utrustning i ett av Sveriges modernaste laboratorier. Verksamheten är ackrediterad vilket ställer krav på kvalitetssystem, kompetens och dokumentation. Vi analyserar rutinanalyser i en akutverksamhet samtidigt som vi utför analyser inom olika specialområden och inom transfusionsmedicin arbetar vi med blodgivning och tar fram de blodprodukter som patienter i Region Kronoberg behöver. Vi arbetar även med att sprida vårt kvalitetssäkringsarbete till övriga sjukvården inom provtagning och patientnära analyserande. Kliniken arbetar kontinuerligt med att vidareutveckla och utmana teknik och processer med målet att vara en ledande aktör inom vårt område. Nu söker vi dig som vill vara delaktig i IT-utvecklingen av vår klinik och som vill arbeta med vår patientnära analysverksamhet som är under tillväxt. I Region Kronoberg finns ca 400 patientnära instrument vilka vi nu digitaliserar. Kliniken har en regionsamordnande roll i beslut kring patientnära instrument och analyser. Hos oss får du chans att arbeta i fräscha lokaler och ett av Sveriges modernaste laboratorier! Som anställd i Region Kronoberg får du del av flera förmåner, för livets alla stadier, här är ett urval: • Växla in semesterdagar: Om du är över 40 år tilldelas du 31 semesterdagar. Du har möjlighet att växla in de semesterdagar som överstiger 25 till ekonomisk ersättning. • Föräldrapenningtillägg: Vi värdesätter din tid med familjen och erbjuder föräldrapenningtillägg under din föräldraledighet. • Friskvård och hälsa: Tillgång till Regionens träningslokaler samt friskvårdsbidrag. Flyttar du till oss i Kronoberg från ett annat län erbjuder vi dessutom inflyttarservice, en service och ett stöd när det gäller att hitta bostad med mera. Läs mer om våra förmåner och inflyttarservice här: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ ARBETSUPPGIFTER Arbetet som IT-ansvarig är självständigt och du kommer att ta egna beslut samtidigt som du samarbetar med kollegor inom och utanför kliniken. Du kommer att vara ansvarig för IT-system för våra patientnära instrument, vilka finns placerade både i primärvården och på våra sjukhus. Du kommer även att vara delaktig i ett övergripande systemansvar för våra laboratoriespecifika datasystem för laboratorierna i både Växjö och Ljungby. Som IT-ansvarig ingår du i klinikens stab. Arbetstiden är förlagd på kontorstider vardagar. KVALIFIKATIONER Du som söker har en högskoleexamen inom relevant IT-område samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du kunskap om laboratorieverksamhet är det mycket meriterande men inget krav. Vi arbetar t.ex. med FlexLab, ProSang, Cambio Cosmic och Poccelerator. Arbetet omfattar bl. a. förvaltning och utveckling av verksamhetsspecifika system, att ansvara för integrationer mellan instrument och system samt att delta i upphandlingar. Vi söker dig som: - har god kommunikativ förmåga och är van att leda och arbeta i projekt - har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och i skrift motsvarande nivå C2 enligt Europarådets klassifikation Gemensam europeisk referensram för språk - är ansvarsfull, jobbar strukturerat och gillar när arbetstempot under vissa perioder är högt - lär dig snabbt och är drivande i förändrings- och utvecklingsarbete - har lätt för att samarbeta och tillför arbetsglädje i gruppen - klarar av att arbeta ensam och kan ta egna beslut - har stor förståelse för kundens behov och ett intresse av att hela tiden förbättra kvalitén på det vi gör . Vi satsar på individuell kompetensutveckling. Våra medarbetare ska ha en bred kompetens och kunna utföra många olika arbetsuppgifter för att skapa en stark arbetsgrupp. Lagarbete och gott samarbetsklimat är viktigt för oss. Kvalitetskänsla och hög servicenivå ser vi som en självklarhet hos vår personal. Vi prioriterar nytänkande och initiativförmåga samt lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Har du specifika frågor om tjänsten kan Jenny Lerman, IT-ansvarig, kontaktas på 0470-58 72 78 eller [email protected]. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan, vi ser fram emot den! Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

11 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Systemansvarig IT
Hagmans Nordic AB
Systemförvaltare m.fl.

Hagmans Nordic AB är specialister på skydd och behandling av ytor. Vi utvecklar, producerar och säljer produkter för skydd och behandling av ytor till våra egna och våra kunders varumärken. I portföljen ingår produkter inom golv, tak, dekorativ färg och trävård, rengöring, rostskydd, spackel, fordonsvård och sprayfärg. Huvudkontoret ligger i Fritsla utanför Borås och labb- och produktionsanläggningar finns i både Fritsla och Stora Levene. Vi verkar på flera orter i Sverige, men också i Norge, Danmark och Finland. Hagmans Nordic ingår i Limhamnshus Industri AB som i sin tur är en del av familjeägda Limhamnshusgruppen. Läs mer på www.hagmansnordic.com   Vill du vara en del av ett växande bolag med möjligheter till att utveckla den digitala uppväxlingen? Vi letar efter en engagerad Systemansvarig inom IT som vill sätta färg på arbetsdagen och vara en del av ett dynamiskt och växande företag.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden: - Driva implementationer av Business Central och säkerställa en smidig process. - Förvalta och optimera systemet för att möta verksamhetens behov. - Leda och utveckla arbetet i Business Central för att maximera systemets potential. - Samarbeta med andra avdelningar för att förstå och implementera lösningar som stöder våra affärsmål. - Upphandla, planera, genomföra operativt och följa upp implementationsprocessen ifrån ett strategiskt perspektiv med fokus på effektivitet och kostnadsmedvetenhet.  - Förvalta systemet och integrationer efter implementation och se till att systemet fungerar optimalt utefter verksamhetens och styrelsens krav.   - Leda, prioritera och genomföra utveckling i Business central efter förvaltningsorganisation tagit över efter implementation av system. - Säkerställa att kunskapsnivå inom organisationen i systemet är tillräcklig för att medarbetare ska kunna utföra sitt arbete på korrekt sätt.  - Arbetet kräver förståelse för verksamhetens logik, processer och organisation samt ett stort intresse för tekniska lösningar.   Har du arbetat inom någon större koncernverksamhet med flera bolag – Toppen! Gillar du implementationer, systemförvaltning och långsiktig utveckling – Vi gillar dig med! Är du en person med ett driv och en positiv inställning – Fantastiskt!     Personen som matchar med tjänsten som är: - Problemlösare: Förmåga att identifiera och lösa tekniska problem snabbt och effektivt.  - Kommunikativ: Starka kommunikationsfärdigheter, både skriftliga och muntliga, för att kunna förklara tekniska frågor för icke-teknisk personal. Du kan uttrycka dig obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift, detta då språket används dagligen. - Organisation: Stark organisations- och tidshanteringsförmåga för att hantera flera uppgifter samtidigt.  Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av brett, självständigt och professionellt systemarbete på både strategisk och operativ nivå. Du är van vid att arbeta nära affärsdrivande verksamhet. För att bli framgångsrik och trivas i denna roll, är det viktigt att du är lyhörd och har god förmåga att arbeta självständigt. Som person är du noggrann, driven och prestigelös. Du visar en god affärsmässig förståelse och kan leverera med hög kvalité. Du är van vid ett självständigt arbetssätt och att vara flexibel. God kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas och trivas i rollen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från både större och mindre bolag och förmodligen har du arbetat både operativt och strategiskt tidigare. Som person är du drivande, självständig och affärsmässig. Du tar egna initiativ och ansvar för att implementera IT-processer inom dina ansvarsområden. För att lyckas i rollen krävs även att du är noggrann, har lätt för att samarbeta och förmåga att skapa långsiktiga lösningar.   Krav för denna tjänst: - Formell utbildning: Eftergymnasial utbildning som ex. högskoleutbildning inom informationsteknik, datavetenskap, systemvetenskap, eller en relaterad teknisk disciplin.  - Erfarenhet: Några års erfarenhet inom industrisystem som t.ex. BC, IFS, SCADA, ERP-system, och produktionsstyrningssystem.   Meriterande för denna tjänst: - Systemadministration: Erfarenhet av att hantera och administrera operativsystem (Windows, Linux/Unix), nätverk, databaser, och applikationer.  - Säkerhet: Förståelse för IT-säkerhet, inklusive brandväggar, VPN, antivirus, och säkerhetspolicyer. - Molntjänster: Erfarenhet av att arbeta med molntjänster som AWS, Azure, eller Google Cloud. - Djupare kunskaper inom Microsoft Dynamics 365. - Goda kunskaper inom projektledning och systemutveckling. - En förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för ditt arbete.   Ansökan Om du känner att du matchar med oss i ovan nämnda kriterier och vill vara med i en utvecklingsresa, då är detta jobb för dig! Skicka in din ansökan idag och låt oss tillsammans skapa färgglada och hållbara resultat! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan slutdatum om vi finner vår perfect match.   Kontakt Vid frågor rörande tjänsten kontakta Opperativ chef: James P. Hemmarö 073 655 62 42

11 september 2024
Sista ansökan:
16 september 2024
Manager för systemintegration och automation
Coor Service Management AB
Systemförvaltare m.fl.

Coor är en ledande leverantör av integrerade fastighetstjänster i Norden med visionen att genom ett helhjärtat engagemang kring miljö och hållbarhet skapa de hälsosammaste och mest framgångsrika arbetsplatserna.  Vår verksamhet är personal- och resursintensiv och beroende av smart optimering tillsammans med en oslagbar kundupplevelse. Ny teknik med sensorer, robotar, drönare, digitala tvillingar och smart användning av data skapar nya spännande möjligheter för oss och för våra kunder.  Vi är inne på en omfattande förändringsresa med harmonisering av våra leveransprocesser och modernisering av vårt IT-landskap för att framtidssäkra vår verksamhet. Vi ser nu över hur vi arbetar med viktiga områden som Enterprise Asset Management och Workforce Management, och hur vi skapar värde genom intelligent automation av processer och integrationer.  Vi erbjuder en varm, innovativ och inkluderande arbetsplats med en sund balans mellan arbete och privatliv, och med möjligheten att vara med på den här spännande verksamhets- och IT-transformationen.  Vi söker en ledare för våra team som arbetar med systemintegration och automation på gruppnivå till vårt Stockholmskontor. I rollen får du ett stort ansvar för att bestämma hur process, lösning och plattformar ska utvecklas inom dessa områden. Vi växer som företag genom nya kunder samt förvärv, och det är därför avgörande att kunna stödja integrationen av dessa på ett effektivt sätt. Det är viktigt att kunna lita på att data flödar rätt både mellan oss och kunden men även mellan våra interna system. Rollen ansvarar även för automationslösningar (ex. RPA) och att se hur dessa lösningar sparar tid och hjälper våra kollegor i deras arbete är mycket tillfredsställande! Vi erbjuder dig • Att vara med att forma hur vi jobbar med integration och automation • Leda ett dynamiskt utvecklingsteam i en modern IT-organisation på ett företag med erkänt god kultur • Frihet under ansvar – mandat att ta beslut som rör dig, ditt team och de lösningar vi jobbar med • Kompetensutveckling och karriärsmöjligheter • Modernt kontor som i mars 2025 flyttas till ett helt nybyggt i Solna anpassat för dagens hybrida arbetssätt Det här gör du hos oss Vi har idag två agila team som sköter systemintegrationer respektive RPA/Automations utveckling. Båda teamen är etablerade med anställda i kombination med partners. Var med i resan för att skapa ett sammansatt team. Du ansvarar för teamens dagliga uppgifter som standups, prioritering och arbetsfördelning men det ingår också att arbeta med saker som strategi, budget, leverantörshantering. Säkerställ också att way-of-working är effektivt och följer de policys och standarder som finns. Du samverkar med interna och externa parter och ger råd om hur vi arbetar optimalt med dessa områden. Sätt upp strategi och roadmap tillsammans med olika intressenter för att vi ska nå Coors visioner och mål. Mer om dig Vi söker dig som är en lagspelare, du är proaktiv och självmotiverad med ett analytiskt sinne. Du gillar att leda och coacha ditt team. Du är en förebild som främjar en CI/CD-kultur, minskar komplexitet och inspirerar teamen att vara kreativa. Du har en examen inom IT, teknik och/eller motsvarande erfarenhet från liknande roller. Rollerna har gärna varit inom integrations och automations-relaterade projekt i multisystemmiljöer, gärna som ledare av utvecklingsteam inkluderat hantering av leverantörer. Du har med fördel funktionell kunskap från verktyg och teknologier relaterat till Azure API Management, Azure Logic Apps och Functions, Azure Power Automate och Blueprism. Som person och kollega gillar du att ha kul på jobbet och det sprider sig till teamet runt dig. Du är ambitiös, tar initiativ och hjälper teamen till praktiska och effektiva lösningar samt är bekväm med att arbeta i en expansiv miljö med höga krav. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter både på svenska och engelska och har erfarenhet av att hantera olika stakeholders runtom i verksamheten.  Ansökan och övrig information Du kan enkelt ansöka nedan. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat. Vill du veta mer? Läs om processen här:  https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/  Välkommen med din ansökan! Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

10 september 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Systemägare
Fastighets AB Balder
Systemförvaltare m.fl.

Vi är Balder.Balder fortsätter att växa och utvecklas i rask takt. Delvis grundar sig vår utveckling på nyinvesteringar men också på att Balder har engagerade och kunniga medarbetare som genom laganda och samarbete skapar resultat. Har du ett sinne för data och administration och vill bli en del av vår resa framåt? Sök då tjänsten som systemägare på energiavdelningen! Om rollen. Som systemägare för energigruppen kommer du att få möjlighet att beröra flera viktiga områden. Du kommer att arbeta tillsammans med våra tekniska experter och stödja avdelningens dagliga verksamhet. Du kommer att vara en viktig länk mellan avdelningens olika yrkesroller och stödjer dem med data och information för att genomföra sina arbetsuppgifter på ett effektivt och hållbart sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta säkerställande av att information i våra tekniska system är uppdaterade samt driva utvecklingen och förvaltningen för dessa system. Rollen innebär också hantering av inkommande ärenden, stötta avdelningens tekniker vid behov och ansvara för dokumentation av tekniska rapporter. Vidare handlar arbetet om planering, ta fram statistik, göra registreringar och upprätta övrig väsentlig dokumentation. Ett urval av system du kommer ansvara över: Ronderingssystem/myndighetsbevakning: Greenview Mätinsamlingssystem: Curves, Elvaco, Infometric m.m. Energiuppföljningssystem: Mestro Om teamet.Du kommer att ingå i EMT: energi, miljö och teknik som är en central stöttande funktion till resterande kärnverksamhet i Sverige. Du blir en del av energigruppen som idag är tre kollegor som arbetar utifrån huvudkontoret i centrala Göteborg med ambitioner om att växa. HÄR kan du läsa mer om avdelningen. Om dig. Vi söker dig med tidigare liknande erfarenhet alternativt relevant eftergymnasial utbildning. Vidare har du god datavana och vill lära dig mer om systemen bakom fastigheter och energiuppföljning. Har du även erfarenhet av tekniska fastighetssystem så är det meriterande. Rollen innebär många kontaktytor vilket kräver att du är lyhörd, kommunicerar väl och har en god samarbetsförmåga. Som person hoppas vi att du har ett stort personligt driv, besitter god analytisk förmåga och har förståelse för stora datamängder. Du har goda kunskaper i svenska och är en bra lagspelare som bidrar till att vi gemensamt når våra mål.Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med spännande tekniska lösningar och bidra till en hållbar framtid i samarbete med duktiga och erfarna kollegor inom olika tekniska områden. Ansökan.Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Felicia Forsberg via [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Välkommen till ett bolag fullt av möjligheter! #LI-MK1

9 september 2024
Sista ansökan:
26 februari 2025
Systemägare till Tre
Hi3G Access AB
Systemförvaltare m.fl.

Välkommen till Tre, telekomoperatören som lyckats växa till ett stort, välfungerande företag – utan att tappa den lilla startupens energi. Lite som en punkare som börjat använda cykelhjälm. Vi går till jobbet för att utveckla, bygga och underhålla produkter, system och nät för att ge våra kunder bästa möjliga digitala upplevelse. Tre Technology är unika i sitt slag inom branschen, då vi har alla system och funktioner inhouse. Hos Tre jobbar vi med både svenska och danska mobilnätet och IT-miljö. Vill du vara med? Trevligt! Är du den i ditt team som ständigt är nyfiken och är en fena på att lösa problem? Vill du jobba på ett företag som applåderar bra resultat, inte långa arbetsdagar? Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av en liknande roll och som nu är redo för nya utmaningar! Om rollen Som systemägare kommer du att ansvara över driften och utvecklingen av våra system inom kärnnät/core systems, dvs våra mest centrala system som behövs för att leverera mobiltelefoni året runt i Sverige och Danmark. Teamet består av åtta personer som har totalansvar för ett 30-tal system (t.ex. IMS). I dina dagliga arbetsuppgifter ingår främst felsökning, genomföra ändringar, uppdateringar och felrättningar i system. Vår viktigaste uppgift är att säkerställa en bra kundupplevelse så vi har stort fokus på det operativa, men vi är också ansvariga för att lyfta blicken. Du är med i olika utvecklings- och förbättringsprojekt som upphandlingar, strategi, byte av system och implementering av ny funktionalitet. I och med införandet av 5G, så står vi i början av ett teknikskifte som bl.a. innebär införandet av containerbaserade funktioner i en kubernetesmiljö. Vi söker dig som vill bidra i denna utmanande och spännande resa. Gör du det här själv? I teamet omges du av kunniga kollegor där vi alla hjälps åt och stöttar varandra. Vi ser till att utbilda och ge dig möjligheten att utvecklas i en varierad och spännande tjänst. Du kommer se fram emot att • bli erbjuden en utmanande teknisk miljö där du ytterligare får bredda din kompetens och vara med i vår resa där ny teknik och funktionalitet ständigt levereras • jobba med kollegor och ledare som själva har erfarenhet av din vardag • tillhöra en arbetsgivare som vill bidra till att kvinnor vill välja och stanna kvar inom teknikbranschen, vi är stolta partners till Women in Tech och Tjejer Kodar Lite mer om dig Din kunskap och erfarenhet har gjort dig framgångsrik hos dina arbetsgivare, men du känner nu att det är rätt tajming för ombyte. Du har koll på teknik, trender och vad som pågår i vår omvärld. Som person gillar du att jobba med problem och lösningar, tänka nytt och utvecklas. Du är nyfiken och inser den unika möjligheten i att lära dig olika delar och du söker en roll med teknisk komplexitet. Då det ingår många kontaktytor, både i Sverige och Danmark, ser vi att du är en kommunikativ person och är bekväm med att prata engelska, det är meriterande om du pratar svenska. För att lyckas i rollen har du flera års erfarenhet från en liknande roll och du är van vid att jobba med affärskritiska system där du har jobbat med uppgradering, konfigurering och patchning. Vi ser det som en bonus om du kan programmera/scripta och har jobbat med system så som Ansible, ELK/Grafana och Kubernetes. Din ansökan Ja, vad säger du? Visst låter det trevligt? Ansökan till rollen sker via denna annons (inte via e-mail). Ansök genom att bifoga CV och svara på urvalsfrågorna via denna annons. För frågor om rollen kontakta gärna rekryterande chef Magnus Berg. Varmt välkommen till oss på Tre! #LI-PRIORITY

9 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Senior systemansvarig Lednings- och stödtjänster
AB CLEANEO
Systemförvaltare m.fl.

Vi söker nu dig som vill prova på något nytt. Du kommer med ansvar för en systemportfölj bestående av flera av kundens HR-system Som person har du en hög känsla för service och ser en utmaning i att arbeta i team med deras erfarna systemansvariga på enheten Dina arbetsuppgifter kommer bestå av: Att tillsammans med verksamhetsansvarig utarbeta och verkställa förvaltningsplan Koordinera och administrera pågående aktiviteter i förvaltningsplanen och vid behov starta nya Delta i regionala arbetsgrupper där systemansvarigkompetens behövs Delta i utveckling/vidareutveckling av ny funktionalitet i samarbete med verksamhet och leverantör Tillsammans med driftsleverantör säkerställa livscykelhantering av teknisk miljö och uppföljning Ansvara för budget, uppföljning och prognos för området Ansvara för leverantörskontakter och avtal inom området Denna kompetens ser vi gärna att du har: Du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning inom systemvetenskap eller motsvarande Du har en djup förståelse för IT Service management och ITIL4 Mycket goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift är viktigt Du är ansvarstagande, strukturerad, självgående, prestigelös och kommunikativ Erfarenhet av förvaltning av personalsystem eller andra administrativa system är det meriterande Hör av dig till oss antingen om du har några frågor eller om du vill ansöka.

9 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Senior systemansvarig till vår kund i Lund
Quest Consulting Sverige AB
Systemförvaltare m.fl.

Uppdragsbeskrivning Åt vår kund räkning söker vi nu en systemansvarig inom området Lednings- och stödtjänster, med ansvar för en systemportfölj bestående av flera av vår kunds HR-system. I din roll som systemansvarig utför du såväl proaktiva som reaktiva åtgärder i syfte att upprätthålla stabil drift och förvaltning. Arbetet kräver förståelse för verksamhetens logik, processer och organisation samt ett stort intresse för tekniska lösningar. Denna tjänst är en visstidsanställning som pågår fram till 2025-06-30. Arbetsuppgifter: Att tillsammans med verksamhetsansvarig utarbeta och verkställa förvaltningsplan Koordinera och administrera pågående aktiviteter i förvaltningsplanen och vid behov starta nya Delta i regionala arbetsgrupper där systemansvarigkompetens behövs Delta i utveckling/vidareutveckling av ny funktionalitet i samarbete med verksamhet och leverantör Tillsammans med driftsleverantör säkerställa livscykelhantering av teknisk miljö och uppföljning Ansvara för budget, uppföljning och prognos för området Ansvara för leverantörskontakter och avtal inom området Obligatoriska krav: Du har en djup förståelse för IT Service management och ITIL4. God förmåga att planera och koordinera dina system utefter dessa ramverk för ändamålsenligt värdeskapande och arbetar nära andra systemansvariga, team och experter inom Digitalisering IT och MT. Relevant universitets- eller högskoleutbildning inom systemvetenskap eller motsvarande. Mycket goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Erfarenhet av systemförvaltning . Mervärdeskrav: Erfarenhet av förvaltning av personalsystem eller andra administrativa system är även det meriterande. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

6 september 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Erfaren nätverkstekniker
Trafikverket
Systemförvaltare m.fl.

Är du en passionerad nätverkstekniker med en skarp förståelse för moderna nätverkssystem? Då ska du fortsätta läsa denna annons, för nu söker vi dig som brinner för teknik och datakommunikation! Erfaren nätverkstekniker Arbetsuppgifter Som nätverkstekniker inom sektionen kommer dina huvudsakliga uppgifter vara att arbeta med Trafikverkets Datahallslösningar. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för drift, felavhjälpning, implementering av befintliga och nya nätlösningar samt att konfigurera/backup av nätverksutrustning, brandväggar. Du kommer även att genomföra tester i lab för ny teknik, nätlösningar och kommunikationstjänster. Vidare kommer du även att vara med och effektivisera och vidareutveckla specifik teknisk datakominfrastruktur samt medverka som teknisk specialist vid exempelvis olika tjänsteutvecklingsprojekt, tjänster och teknologier. I arbetet ingår också att du kommer att vara delaktigt i våra inköp, ha viss kontakt med leverantörer samt hanterar entreprenörsbeställningar.  Schemalagd beredskap samt visst nattarbete ingår i tjänsten. Resor inom och utom landet kan förekomma. Övrig information Placeringsort för tjänsten är Borlänge eller Gävle. I denna rekrytering kan webbaserade tester och/eller arbetsprov förekomma som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att genomföras fysiskt på plats i Gävle eller Borlänge under vecka 42. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Kvalifikationer Vem är du? Som person har du god vana av att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Du har god social kompetens, trivs med människor och motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Arbetsuppgifterna du ställs inför i arbetet är ofta komplexa, olikartade samt komplicerade och kräver därför att du är lösningsorienterad, har god analytisk problemlösningsförmåga samt kreativitet och ödmjukhet. Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom IT/datakom alternativt motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdiga flera års relevant arbetserfarenhet inom utpekat teknikområde och god kunskap om bakomliggande teorier och principer kunskaper om IP-nät med tillhörande protokoll samt tjänster och dess förutsättning för applikationer erfarenhet av felsökning och dokumentation i stora IP-nät samt förståelse och kunskap om nätdesign god kunskap om OSI-modellen upp till nätverksskiktet samt förståelse för ovanstående skikt mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska giltigt körkort för personbil Det är meriterande om du har erfarenhet om Infoblox DDI, Routing i större miljöer, Brandväggar, VPN, Proxy, vNext, Cisco ACI och/eller Trafikverkets Datahallsnät. Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

5 september 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Systemansvarig, enhet IT för Serviceresor på Skånetrafiken Malmö
REGION SKÅNE
Systemförvaltare m.fl.

Gör skillnad. Varje dag. Här på Skånetrafikens avdelning för digitalisering och IT brinner vi för att se helheten inom verksamheten och förbättra för våra kunder och kollegor genom att tillhandahålla kundfokuserade, användarvänliga och stabila IT-system. Hos oss får du ambitiösa och engagerade kollegor samt stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt huvudkontor är i Hässleholm och hit reser du enkelt med tåg på 20 minuter från Kristianstad, 30 minuter från Lund, 45 minuter från Malmö och 1 timme från Helsingborg. Tjänsten innebär placering på vårt utvecklingscenter i Malmö med regelbundna besök på huvudkontoret i Hässleholm. Tjänsten kan även innefatta resor till Skånetrafikens lokaler i Skåne. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och påverka vårt viktiga samhällsuppdrag? Vill du ha ett omväxlande och lärorikt arbete i en framåtsträvande enhet? Då ska du inte tveka att söka till oss! Vi har nu möjlighet att välkomna en systemansvarig infrastruktur för våra servicereseapplikationer. Som systemansvarig för Serviceresors systemstöd - infrastruktur inom Enhet IT har du operativt ansvar för den dagliga driften av Serviceresors applikationsflora. Du är den som förstår verksamheten och kan se sambanden mellan applikation, verksamhet och infrastruktur. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: • Vara ansvarig för den del av infrastrukturen som används av Serviceresors applikationer, framför allt virtualiserade Windows Server och SQL databaser i våra datahallar, men även för tjänster i Azure. • Vara ansvarig för den tekniska kontakten med leverantörer och utvecklare. • Vara ansvarig för backup/restore planering och verifiering. • Uppföljning av avtal och att ge input till budget. • Underhålla integrationer mot sjukvården och trafikbolag. • Vara teknisk expert mot verksamheten i frågor gällande IT krav och förändringsarbete. Du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor, utvecklare och leverantörer för att tillsammans leverera en standardiserad, kostnadseffektiv och säker applikationsleverans åt verksamheten. Här erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med en stor frihet där vi litar på dig och din kompetens. Du får en bred IT-kunskap kring Skånetrafikens systemflora samtidigt som du får stöttning av ambitiösa och ansvarsfulla kollegor. Tillsammans hjälps vi åt att säkerställa en hög driftsäkerhet och en god gemenskap på arbetsplatsen. Din arbetstid är förlagd till dagtid på vardagar. Beredskap förekommer i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har högskole-/universitetsutbildning inom IT, alternativt dig med annan utbildning och/eller erfarenhet som bedöms relevant av arbetsgivaren. För tjänsten krävs att du har följande kunskaper: • God kunskap kring Windows Server OS. • God kunskap kring SQL server i kluster. • Nätverkskompetens inom datacenter. • Erfarenhet kring backup/restore. • Användarhantering och rollhantering i Azure. Meriterande är kunskap kring Serviceresors systemflora och arbetssätt Som person ser vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du har ett djupt tekniskt intresse och har lätt för att se helheten. Du är kommunikativ och har förståelse för vilken kommunikation som behövs till olika intressenter. Du har ett brinnande intresse för IT och vill ta dig an flera tekniker. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

5 september 2024
Sista ansökan:
19 september 2024