Systemingenjör till Combitech i Stockholm

Vill du ta första eller nästa steg inom systemteknik? Combitech i Stockholm söker en Systemingenjör! Som Systemingenjör hos Combitech får du chansen att bidra till Sveriges säkerhet och säkerställa den tekniska förmågan i Försvarsmakten. Teamet har en avgörande roll i drift och förvaltning av Försvarsmaktens ledningssystem och nu söker vi dig som brinner för teknik och är redo att ta nästa steg i din karriär. Här kommer du att få möjlighet att utvecklas i en stimulerande miljö där samarbete och nyfikenhet är i fokus. Hos oss blir du en del av ett dedikerat team där vi värdesätter integritet och teknikintresse. Kom och gör skillnad tillsammans med oss! Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig spännande uppdrag – tillsammans med bra förmåner och stabila anställningsvillkor. För oss är kompetensutveckling en självklar del av jobbet och förutom att din personliga utveckling är i fokus erbjuder vi dig: • Uppdrag som har fokus på nyutveckling och högteknologiska lösningar • Fast marknadsmässig månadslön och pension - oavsett hur din beläggning för tillfället ser ut • Förmåner såsom arbetstidsförkortning, generöst friskvårdsbidrag och inställningen att ett hållbart livspussel samt trygghet hjälper dig att växa och utvecklas både som människa och konsult. Det här gör du hos oss Som systemingenjör ansvarar du för allt från drift och förvaltning till support på Försvarsmaktens ledningssystem, såväl som med utredningar och analyser av systemens status. Uppgifter som kan förekomma är: • Drift och förvaltning av system, ex. referens- och utvecklingssystem • Test och verifiering • Tekniska analyser • Uppföljning av systemens status • Ta fram tekniska anvisningar och underhållsinformation En annan del av rollen kan vara att arbeta med är att i referenssystem utföra verifiering av felrättningar och systemuppdateringar samt konfigurera olika nätverksprodukter. Ditt team och arbetsplats Du kommer att ingå i ett team om 4–8 systemingenjörer som är vana att som lösa komplicerade tekniska problem från ett tvärfunktionellt angreppssätt tillsammans. Teamet planerar själva sitt arbete och baserat på dina erfarenheter, styrkor och ambitioner hittar ni tillsammans rätt roll för dig i teamet. Arbetet sker vid Combitechs kontor eller Leverantörens kontor i Järfälla. Mer om dig För att lyckas i rollen har du ett stort teknikintresse och du kan snabbt kan sätta dig in i komplexa tekniska system, samt har en vilja att jobba med teknik och växa in i rollen. Är du intresserad av eller arbetat med lednings- och radiosystem och tidigare erfarenhet av kryptosystem, nätverksadministration och Linux/Unix-baserade operativsystem är det meriterande. B-körkort är ett krav då tjänsten innebär en del resande. Du kommunicerar på svenska och engelska i både tal och skrift. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Management System Responsible

Aurobay has over hundred years of heritage in creating premium quality engines. With homes in Sweden and China, we have a strong reputation for pioneering practices in the automotive industry. We pride ourselves in our attention to detail and commitment to excellence. As a Management System Responsible at Aurobay Skövde Plant you will efficiently manage and improve production processes to meet demands while maintaining high-quality standards. What we offer In addition to a competitive salary, a great location in Skövde, and a genuine work-life balance, we provide the following benefits: A yearly wellness contribution of SEK 5 000 for your physical and mental wellbeing. A personal and professional development scheme to support your growth. Additional pension funding. Competitive additional and full coverage insurance. Skills and Experience Lead auditor education with knowledge about IATF16949/ISO 9001 Standard Good leadership and networking skills, good holistic view, and strongly drive for result. Good skills of training, coaching and analyzing, logical thinking, structuring and coordinating, communication Excellent English, both written and spoken, Swedish and Chinese skill preferred. Your role at Aurobay As a Management System Responsible you will: Dive and monitor the implementation and development of management system at ASDE, secure process orientation and fulfill IATF demands. And support ASDE management team to have clear view on the efficiency and effectiveness of management systems. (e.g.: Management Review) Overall responsible and coordinating ASDE local resource regarding all management system related work (e.g.: Gap analysis, new process implementation, Local Process development and global/local process discussion) SPoC to global Management System responsible related work, support all Aurobay IATF/ISO Audit work and leading the needed coordination at local ASDE. Meanwhile support Local Management team on deviation handling, overall monitor and secure the lead time to close. Take in from global audit network or 4.0 PGM regarding process related work (e.g.: IATF, Legal, CSR requirement and new processes), secure clear interfaces and connection between local ASDE and Global processes. Take over and representative local voice to escalate into global process discussion (e.g.: 4.0 PGM or global Audit work) Equal opportunities employer We are an equal opportunities employer. We encourage candidates from underrepresented groups to apply, especially women, people from ethnic minority backgrounds, and people with disabilities. Research has shown that women and people from ethnic minority backgrounds are less likely to apply if they don't match 100% of the criteria. As a company, we value diversity and are committed to creating an inclusive environment. If you believe you have the skills and passion to excel in this role, we would love to hear from you. Let's explore the possibilities together. How to apply Deadline to submit your application is April 30, but the selection process will be running continuously. Please note that due to GDPR, we do not accept applications via email. We can’t wait to see what you can bring to our team! Questions If you have any additional questions regarding the position, you are welcome to contact recruiting manager Wei Wang, [email protected]. For questions regarding the recruitment process please contact Recruiter Felicia Eriksson, [email protected]. Questions concerning trade union: Unionen: Ordf Joakim Dahlin, [email protected], +46 734 630 172 Ledarna: Ordf Håkan Modigh, [email protected], +46 733 333 801 Akademikerna: Ordf. Fredrik Fantenberg, [email protected], +46 728 889 790 IF Metall: Ordf Marko Borg Peltonen, [email protected], +46 733 333 764

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Technical System Owner for Digital Sales and Credit

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Mercedes-Benz Finans Sweden AB and Denmark A/S offer financial services for both B2B and B2C for Mercedes-Benz vehicles. We are part of the Mercedes-Benz Group and have a joint Swedish-Danish organization, with our headquarters located in the Öresund region. Our commitment to inspire our customers with best-in-class mobility services is what makes us a special company. No matter the continent, unit, or product - the luxury claim accompanies our employees from the very beginning. We offer our employees a wide range of benefits, such as "birthday day-off", pension & insurance, a benefits portal and whenever possible - flexible working hours. At Mercedes-Benz Finans, we actively work with goal setting, feedback, and continuous learning to achieve an organizational culture where individuals feel valued and engaged. Are you ready to pass on your commitment and aspirations to our customers? Imagine it. Do it. Live it. Let's shape our culture together! Can you picture yourself in an exciting and independent position at one of the world's leading automotive and mobility providers? Does innovation and continued development motivate you? If so, the position as Technical System Owner might be your next career step. About the position The Technical System Owner is the main owner of the technical solution supporting our digital sales and lending model. The role is key to managing and developing the solution together with the business stakeholders locally here in Sweden and Denmark. The role entails both formulating requirements for external parties as well as being part of delivering hands-on technical solutions in the systems. Digital sales and our Digital Lending Model are strategic areas for Mercedes-Benz Finans, and an interest in new technology is vital. This also needs to be combined with an ambition to create future-proof solutions, with simplicity as the leading star. You will be part of a team with diverse competence and specialties, and co-creation is important, both with your local colleagues and the colleagues in the headquarters. Together you will create the solutions for the future! Your main assignments involve: Translate business requirements to technical requirements Analyze requirements and propose technical solutions Deliver technical solutions with configuration or drive solution delivery from vendor/partner Review solution proposals from vendor/partner and evaluate the pro’s and con’s with respective proposal Take ownership of end-to-end solution from a system perspective, considering both the long-term operation of the solution and ensuring that the changes done are future-proof Key counterpart to HQ for technical aspects of the digital sales solution Participate and deliver in projects and change work, as well as governance and support for the live solution. Drive and coordinate improvement initiatives, in close alignment with key stakeholders About you Qualifications: Previous experience in a similar role Experience with different project methodologies Fluent in Danish or Swedish and English Core competencies: Analytical and structured and with good communication skills Interest in future-proof technical solutions Understanding of business processes, and how changes in different parts of the process might affect subsequent parts of the process chain Attention to detail, and taking pride in delivering according to commitment Knowledge of system development and understanding of the basic principles of programming ( basic understanding of for example Javascript, SQL, HTML). General knowledge and understanding of integrations We work in a hybrid model, which means a possibility to partly work from home. Contact: In this recruitment, we are cooperating with Cabeza. For more information please contact Recruitment Consultant Malin Schultz: [email protected]. We are looking forward to talking to you! We are handling applications continuously. Your application is handled confidentially. Sökord: Technical System Owner, integrations, Digital Sales, Credit, Application Specialist, Requirement gathering

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Technical System Owner for Digital Sales and Credit, Mercedes-Benz Finans

Mercedes-Benz Finans Sweden AB and Denmark A/S offer financial services for both B2B and B2C for Mercedes-Benz vehicles. We are part of the Mercedes-Benz Group and have a joint Swedish-Danish organization, with our headquarters located in the Öresund region. Our commitment to inspire our customers with best-in-class mobility services is what makes us a special company. No matter the continent, unit, or product - the luxury claim accompanies our employees from the very beginning. We offer our employees a wide range of benefits, such as "birthday day-off", pension & insurance, a benefits portal and whenever possible - flexible working hours. At Mercedes-Benz Finans, we actively work with goal setting, feedback, and continuous learning to achieve an organizational culture where individuals feel valued and engaged. Are you ready to pass on your commitment and aspirations to our customers? Imagine it. Do it. Live it. Let's shape our culture together! Can you picture yourself in an exciting and independent position at one of the world's leading automotive and mobility providers? Does innovation and continued development motivate you? If so, the position as Technical System Owner might be your next career step. About the position The Technical System Owner is the main owner of the technical solution supporting our digital sales and lending model. The role is key to managing and developing the solution together with the business stakeholders locally here in Sweden and Denmark. The role entails both formulating requirements for external parties as well as being part of delivering hands-on technical solutions in the systems. Digital sales and our Digital Lending Model are strategic areas for Mercedes-Benz Finans, and an interest in new technology is vital. This also needs to be combined with an ambition to create future-proof solutions, with simplicity as the leading star. You will be part of a team with diverse competence and specialties, and co-creation is important, both with your local colleagues and the colleagues in the headquarters. Together you will create the solutions for the future! Your main assignments involve: Translate business requirements to technical requirements Analyze requirements and propose technical solutions Deliver technical solutions with configuration or drive solution delivery from vendor/partner Review solution proposals from vendor/partner and evaluate the pro’s and con’s with respective proposal Take ownership of end-to-end solution from a system perspective, considering both the long-term operation of the solution and ensuring that the changes done are future-proof Key counterpart to HQ for technical aspects of the digital sales solution Participate and deliver in projects and change work, as well as governance and support for the live solution. Drive and coordinate improvement initiatives, in close alignment with key stakeholders About you Qualifications: Previous experience in a similar role Experience with different project methodologies Fluent in Danish or Swedish and English Core competencies: Analytical and structured and with good communication skills Interest in future-proof technical solutions Understanding of business processes, and how changes in different parts of the process might affect subsequent parts of the process chain Attention to detail, and taking pride in delivering according to commitment Knowledge of system development and understanding of the basic principles of programming ( basic understanding of for example Javascript, SQL, HTML). General knowledge and understanding of integrations We work in a hybrid model, which means a possibility to partly work from home. Contact: In this recruitment, we are cooperating with Cabeza. For more information please contact Recruitment Consultant Malin Schultz: [email protected]. We are looking forward to talking to you! We are handling applications continuously. Your application is handled confidentially. Sökord: Technical System Owner, integrations, Digital Sales, Credit, Application Specialist, Requirement gathering

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Erfaren nätverkstekniker

Är du en passionerad nätverkstekniker med en skarp förståelse för moderna nätverkssystem? Då ska du fortsätta läsa denna annons, för nu söker vi dig som brinner för teknik och datakommunikation! Erfaren nätverkstekniker Arbetsuppgifter Som nätverkstekniker inom sektionen kommer dina huvudsakliga uppgifter vara att arbeta med Trafikverkets Datahallslösningar. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för drift, felavhjälpning, implementering av befintliga och nya nätlösningar samt att konfigurera/backup av nätverksutrustning, brandväggar. Du kommer även att genomföra tester i lab för ny teknik, nätlösningar och kommunikationstjänster. Vidare kommer du även att vara med och effektivisera och vidareutveckla specifik teknisk datakominfrastruktur samt medverka som teknisk specialist vid exempelvis olika tjänsteutvecklingsprojekt, tjänster och teknologier. I arbetet ingår också att du kommer att vara delaktigt i våra inköp, ha viss kontakt med leverantörer samt hanterar entreprenörsbeställningar.  Schemalagd beredskap samt visst nattarbete ingår i tjänsten. Resor inom och utom landet kan förekomma. Övrig information Placeringsort för tjänsten är Borlänge eller Gävle. I denna rekrytering kan webbaserade tester och/eller arbetsprov förekomma som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att genomföras fysiskt på plats i Gävle eller Borlänge under vecka 20. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Kvalifikationer Vem är du? Som person har du god vana av att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Du har god social kompetens, trivs med människor och motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Arbetsuppgifterna du ställs inför i arbetet är ofta komplexa, olikartade samt komplicerade och kräver därför att du är lösningsorienterad, har god analytisk problemlösningsförmåga samt kreativitet och ödmjukhet. Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom IT/datakom alternativt motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdiga flera års relevant arbetserfarenhet inom utpekat teknikområde och god kunskap om bakomliggande teorier och principer kunskaper om IP-nät med tillhörande protokoll samt tjänster och dess förutsättning för applikationer erfarenhet av felsökning och dokumentation i stora IP-nät samt förståelse och kunskap om nätdesign god kunskap om OSI-modellen upp till nätverksskiktet samt förståelse för ovanstående skikt mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska giltigt körkort för personbil Det är meriterande om du har erfarenhet om Infoblox DDI, Routing i större miljöer, Brandväggar, VPN, Proxy, vNext, Cisco ACI och/eller Trafikverkets Datahallsnät. Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

8 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Senior Linux Systemadministratör

Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv! Rollen Som Senior Linux Systemadministratör är din huvudsakliga uppgift att säkerställa en stabil och säker drift av våra kunders Linux-baserade IT-infrastrukturer. Du kommer att ta ansvar för att designa, implementera, och underhålla Linux-system i en mångfald av miljöer. Ditt arbete kommer att omfatta att hantera serverkluster, virtualisering, och molntjänster samt säkerhetsaspekter för att skydda organisationens data och resurser. Erfarenhet och kunskap Erfarenhet och kunskap av att bygga och hantera Kubernetes-kluster Erfarenhet av automatiseringsverktyg som t.ex Ansible, Puppet eller Saltstack Erfarenhet av infrastruktur som kod (IAC) t.ex Terraform Erfarenhet och kunskap i minst ett programmeringsspråk Kunskap om övervakningsteknologier, inklusive Prometheus och Grafana Erfarenhet av administration av distribuerade system som Kafka och Elasticsearch Grundläggande kunskap om informationssäkerhet, både tekniska åtgärder ochbegrepp Erfarenhet av att bygga säkra, skalbara, pålitliga och högpresterandeIT-infrastruktur. Det bästa åt de bästa – vår personalfilosofi Castra är en konsultgrupp inom IT och management. Eller ja, en elite squad kan man säga. Vi samlar de vassaste och mest erfarna konsulterna, helt enkelt för att det är hos oss de får ut max i både kapacitet och livskvalitet. Vi är en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det låter lite skrytsamt, förlåt. Men det är faktiskt inte vi som sagt det. Castra har sedan 2017 blivit certifierad av Great Place to Work och har de senaste fyra åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Som grädde på moset är vi även Gasell- och Karriärföretag. På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter attpåverka bolagets framtid och härliga kollegor – listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi. Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta [email protected]

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Senior Windows Server Engineer

Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv! Rollen Som Senior Windows Server Engineer kommer du att varaansvarig för att utforma, implementera och underhålla Windows Server-miljöer för att stödja våra kunders IT-infrastrukturer. Din kompetens inom Windows Server-teknik och din förmåga att hantera komplexa utmaningar är avgörande för att säkerställa en stabil och effektiv drift av våra kunders Windows-baserade system och miljöer. Erfarenhet Djup förståelse för Windows Server-operativsystem och dess funktioner/roller/tjänster Kompetens i att designa och administrera Active Directory-miljöer Solid erfarenhet av nätverkskonfiguration och hantering av TCP/IP, VLAN, VPN och andra nätverksprotokoll. Erfarenhet av säkerhetsåtgärder, inklusive effektiv användning av brandväggar, säkerhetspolicyer och patchhantering. Färdigheter i PowerShell samt bevisad erfarenhet av att automatisera uppgifter och rutiner för att öka effektiviteten. Gedigen erfarenhet och kunskap om virtualiseringstekniker som Hyper-V och VMware, inklusive implementering och hantering. Förståelse och praktisk erfarenhet av molntjänster som Azure, GCPeller AWS Erfarenhet av att framgångsrikt implementera skalbara lösningar med hög tillgänglighet och säkerhet Mycket goda kunskaper och erfarenhet av att identifiera och lösa problem i komplexa Windows Server-miljöer. Erfarenhet avsäkerhetsbestämmelser och bevisad förmåga att hantera säkerhetsincidenter och sårbarheter. Stark förmåga att skapa och upprätthålla detaljerad dokumentation av systemkonfigurationer och processer. Utmärkta kommunikationsfärdigheter för att framgångsrikt samarbeta med andra tekniska team och användare. Vara up-to-date /Aktuell med de senaste teknik- och metodikerna inom området, inklusive kontinuerlig inlärning och relevanta certifieringar. Det bästa åt de bästa – vår personalfilosofi Castra är en konsultgrupp inom IT och management. Eller ja, en elite squad kan man säga. Vi samlar de vassaste och mest erfarna konsulterna, helt enkelt för att det är hos oss de får ut max i både kapacitet och livskvalitet. Vi är en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det låter lite skrytsamt, förlåt. Men det är faktiskt inte vi som sagt det. Castra har sedan 2017 blivit certifierad av Great Place to Work och har de senaste tre åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Som grädde på moset är vi även Gasell- och Karriärföretag. På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter attpåverka bolagets framtid och härliga kollegor – listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi. Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Läs mer om hur det är att jobba hos oss påcastra.se/konsulterbjudande/ Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Technical Product Manager

At Epidemic Sound, we make soundtracking content simple and inspiring with unlimited access to music and sound effects. Headquartered in Stockholm, with offices all over the world, we are a force of over 500 on a mission to soundtrack the world. Our innovative licensing model paves the way for creators - from YouTubers to small businesses to the world’s most recognizable brands such as Netflix, Redbull and BBC - to use sound to enhance their content while simultaneously supporting artists both financially and creatively. Epidemic Sound music is heard 2 billion times a day on YouTube alone and is recognized as one of Europe’s fastest-growing companies by the Financial Times. Epidemic Sound is backed by EQT, Blackstone, Creandum, Atwater Capital to name a few. As Technical PM in Financial Systems you are responsible for setting the technical strategy and roadmap for the inhouse-developed financial systems and solutions at Epidemic Sound, as well as leading the engineering team’s work with regard to prioritization and stakeholder management. Responsibilities - What Product Strategy & Vision: Define and execute the product roadmap for in-house developed financial solutions, including reconciliation, aggregation, analytics tools, and ERP integration, aligning with the company’s strategic goals. Cross-functional Collaboration: Work closely with finance, engineering and other teams to ensure projects are delivered on time and meet quality standards. Serve as a liaison between technical and non-technical stakeholders to ensure clear communication and alignment. Technical Leadership: Provide technical guidance and support to the engineering team, helping to troubleshoot complex issues and make decisions that affect the project's direction. User Research & Feedback: Conduct user research and gather feedback from internal users to identify pain points, needs, and opportunities for improving our financial processing systems. To the extent other responsibilities allow it, contribute in the delivery of solutions through implementing, building, testing, deploying and documenting solutions. Qualifications Experience in product management, preferably within a fintech or financial services environment. Strong technical background, with experience in software development, databases, and integrating with APIs. Proven track record of managing all aspects of a successful product throughout its lifecycle. Excellent problem-solving, organizational, and analytical skills. Strong communication and leadership abilities, with the skill to influence others and move a cross-functional team towards a common goal. Familiarity with ERP systems, payment processing, and financial reporting tools. Experience with agile development methodologies. Knowledge of data analytics and business intelligence tools. Prior experience working with Payment Service Providers (PSPs) and financial reconciliation systems. Equal Opportunity Employer: We believe that bringing people together from different backgrounds, experiences and perspectives makes for a healthy workplace, a more successful business and a better world. We value diversity and encourage everyone to come and soundtrack the world with us. Application: Do you want to be a part of our fantastic team? Please apply, in English, by clicking the link below.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Systemspecialist

Systemspecialist till Stockholm Rollen som systemspecialist hos Stockholm Vatten Och Avfall - Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag som jobbar för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad - passar dig som är en driven problemlösare och gillar att ta initiativ i en central roll i bolagets arbete med teknisk dokumenthantering, beslutsstöd och integrationer. Är detta en roll som matchar dig och dina erfarenheter? Stockholm Vatten Och Avfall levererar dricksvatten, renar avloppsvatten och ansvarar för stadens avfallshantering för 1,5 miljoner invånare och företag i Stockholmsområdet varje dag. Hos oss arbetar ca 800 medarbetare med att säkerställa produktion och leverans av dricksvatten, ta hand om och rena avloppsvatten, hantera dagvatten samt ansvara för vattenkvaliteten i sjöar och vattendrag. Det ställer höga krav på utveckling och infrastruktur, där vår verksamhet är en förutsättning för regionens tillväxt. Vad tycker Maria Hermansson, systemförvaltare ProjectWise, om livet på Stockholm Vatten Och Avfall? "Jag har arbetat med IT-utveckling i ca 20 år, främst inom värdepapperssystem och djurförsäkringar. Jag har nu varit här på Stockholm Vatten Och Avfall i ett och ett halvt år och trivs väldigt bra. Det mest stimulerande med jobbet är att vi stöttar en samhällsviktig verksamhet och att det dyker upp nya utmaningar varje dag. Stämningen i teamet är mycket god. Alla är positiva och engagerade och behöver man hjälp finns det mycket erfarenhet i teamet och vi hjälper gärna varandra. Utöver den goda lagandan inkluderar fördelarna intressanta arbetsuppgifter, flexibla arbetstider, trevligt kontor, utvecklingsmöjligheter, och möjligheter för träning på arbetsplatsen." Om rollen Som systemspecialist har du stor involvering i verksamhetens arbete med teknisk dokumentation, t.ex. gällande anläggningsritningar och projektdokumentation för bolagets anläggningsförvaltning och investeringsprojekt. Du deltar i utveckling och förvaltning av bolagets dokumenthanteringsprocesser samt utvecklar och anpassar systemstöd för teknisk dokumenthantering. Idag är bolagets centrala system för teknisk dokumenthantering ProjectWise. Dina arbetsuppgifter innefattar: Ansvar för applikationsdriften av ProjectWise Kravställning och samarbete med leverantör för serverdrift samt applikationsleverantör Medverka i förvaltning, projekt och utvecklingsarbeten som säkerställer ett optimalt systemstöd för teknisk anläggningsinformation inom bolaget Medverka i support till användare, hantera intern systemadministration samt delta i applikationsdrift och systemuppgraderingar Vad har Åsa Lindblom, IT-chef, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde att börja jobba på Stockholm Vatten Och Avfall för att jag vill bidra till en samhällsviktig verksamhet med fokus på miljö och hållbarhet, vilket har stor påverkan på mänskligheten. Vi arbetar med aktuella samhällsutmaningar där IT spelar en central roll. Jag leder ett team där vi ser till att tillsammans nyttja våra specialistkunskaper och personligheter för en framstående IT-leverans, där alla i teamet är viktiga. Att ha roligt på jobbet och känna sig trygg i sitt uppdrag är något jag ser som viktiga förutsättningar för en hög trivsel där vi coachar och supportar varandra till framgång varje dag. För att trivas här bör man gilla att jobba i team och förstå helheten av bolagets kärnverksamhet där IT är en bidragande faktor. " Om dig För att passa in som systemspecialist hos oss behöver du ta initiativ och vara strukturerad, då arbetet innebär mycket frihet under ansvar. Vi behöver en problemlösare med ett analytiskt angreppssätt, som kan säkerställa struktur och kvalité i system. Då rollen innefattar många kontaktytor behöver du gilla samarbete och att bygga goda relationer. I rollen behöver du vara serviceinriktad och på ett pedagogiskt sätt kunna utbilda användare och ge förståelse för systemets förutsättningar. För att lyckas i rollen som systemspecialist behövs flera av följande erfarenheter: Relevant utbildning med teknisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Databaskunskaper, SQL och gärna PowerShell-programmering Förståelse för teknisk informationshantering och infrastrukturprojekt Erfarenhet av teknisk dokumenthantering tex. inom processindustri, för anläggning eller projekt Erfarenhet av serverdrift Vi erbjuder I rollen som systemspecialist på Stockholm Vatten Och Avfall erbjuds du ett hållbart arbetsliv i balans med privatliv, där intressanta arbetsuppgifter, stimulerande utvecklingsmöjligheter och en god arbetsmiljö är viktiga delar. Hos oss får du: Vara med och säkerställa en enormt samhällsviktig verksamhet Utveckla hållbara, innovativa lösningar med miljöfokus Ständigt utveckla dig själv Ta ansvar och vara med och påverka För oss är medarbetarnas hälsa i fokus. Vi underlättar för dig att göra hälsosamma val och att kunna kombinera arbete, fritid och familj. Vi erbjuder därför många av våra medarbetare förmånligt flextidsavtal och möjlighet att jobba hemifrån. Läs mer om oss på vår hemsida svoa.se/jobb. Då vi är en arbetsgivare som värnar om och strävar efter en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och vår samhällsviktiga funktion kommer du som slutkandidat att genomföra ett drogtest hos vår hälsopartner. Kontakt och ansökan Stockholm Vatten Och Avfall jobbar tillsammans med Intenso Teknikrekrytering i denna rekrytering, och vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tina Kervall, 0720–762334, eller Anders Johansson, 072- 306 35 26. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
DPS-LEDARE TILL DAFGÅRDS

Vill du vara med och leda framtidens produktionssystem hos Dafgårds? Vi söker en passionerad och erfaren ledare till vårt produktionssystem DPS (Dafgårds Production System) som är redo att ta steget in i en nyckelroll för att driva kontinuerlig förbättring och utveckling! DIN VARDAG Som DPS-ledare hos oss kommer du att vara ansvarig för att implementera, driva, och utveckla vårtproduktionssystem för att uppnå fabriksmål och vision. Din vardag kommer att präglas av en kontinuerlig strävan efter förbättring och coachning på golvet för att säkerställa att produktionen körs smidigt och effektivt. Du kommer också att delta i och förbereda PLG-möten som medlem i fabrikens ledningsgrupp samtha nära samarbete med andra avdelningar för att säkerställa effektiv kommunikation och samarbete inom fabriken. Genom externa kontakter och besök hos andra företag kommer du också att bidra till kunskapsöverföring och fortsatt utveckling av vårt produktionssystem. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Driva beständiga förändringar inom alla delar av fabriken Daglig coachning på golvet för att säkerställa operativ effektivitet och säkerhet Genomföra hälsokontroller veckovis för att säkerställa produktionskvalitet och säkerhet Skapa engagemang och ägandeskap för att minimera förluster och maximera produktionsresultat Aktivt stödja och utveckla fabrikens ledarskap i tillämpningen av DPS Kontinuerligt förstärka och förbättra DPS genom personlig utveckling och kunskapsinhämtning Utveckla och implementera standarder och rutiner för att säkerställa kvalitet och effektivitet VEM ÄR DU? Vi söker dig som har förmågan att kommunicera på ett rakt, tydligt och enkelt sätt i alla delar av fabriken. Du ska vara kapabel att utöva ett tjänande ledarskap, driva igenom förändringar och ha ett datadrivet samt analytiskt beslutstänk. Din samarbetsförmåga är en avgörande egenskap för att trivas och lyckas i rollen. Våra Källbyprinciper genomsyrar allt vårt arbete på Dafgårds,Du hittar dessa i sin helhet på vår hemsida. Känner du att dina personliga egenskaper passar in i Källbyprinciperna är vi intresserade av dig.Krav för tjänsten: Eftergymnasial utbildning Minst 5 års erfarenhet av produktion med motsvarande arbetssätt (IWS/TPM/Lean/Six Sigma) Erfarenhet av personalansvar Flytande svenska och engelska i tal och skrift God kommunikationsförmåga Meriterande är om du har mycket god kunskap och förståelse kring användande avunderhållssystem samt goda kunskaper i ERP, Analytics/BI och/eller Microsoft Office. VILL DU VETA MER? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Dafgårds med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Stefan Larsson på 0730-846816 alt. [email protected] för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 2024-04-21. Vi ser fram emot att höra från dig! OM DAFGÅRDS Vi är familjeföretaget i Källby som vill laga god mat, hållbart och med glädje, till nöjda kunder över hela världen. Med över 4 miljarder i omsättning, en mycket stark ekonomi och fortsatt tillväxt i orten befinner vi oss i en spännande fas i företagets utveckling. Företaget har sen Gunnar Dafgård startade byggt sin framgång på att ligga i teknisk framkant och det är även strategin framåt. Läs mer om Dafgårds här.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024