Technical Operation Manager/TOM
Sök bland 9 lediga jobb som Technical Operation Manager/TOM och börja ditt nya yrkesliv idag!
Kommunikationsstaben, enhet varumärke och samordning Teknisk samordnare med uppdrag att koordinera arbetet med att utveckla Uppsala kommuns digitala närvaro och förbättra den digitala interaktionen med kommuninvånarna. Är du en erfaren teknisk samordnare med audio- och videoteknisk kompetens och förmåga att projektleda produktioner i studiomiljö? Då kan du vara den vi söker. Hos oss erbjuds du en varierad roll där du får bidra till produktioner inom olika genrer. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som teknisk samordnare på Uppsala kommun betyder att du har en central roll i en händelserik miljö med mycket nerv. Vi arbetar med produktioner inom alla verksamheter och förvaltningar i Uppsala kommunkoncern. Uppsala kommun har 19 000 anställda med verksamheter inom många olika områden. Produktionerna är allt från kulturevents till innovationsdagar, invånardialoger och större interna sändningar. I vår nya studiolokal i Stadshuset i Uppsala finns kontrollrum, ljudrum och studios där du är med och producerar olika produktioner. Här får du chansen att utvecklas inom ditt område tillsammans med drivna och engagerade kollegor. Du arbetar i ett team som ingår i kommunledningskontorets kommunikationsstab. Ditt uppdrag Som teknisk samordnare har du varierande arbetsdagar där du bidrar till produktioner inom olika genrer, oftast på plats i vårt kontrollrum i studion, men ibland även externt i verksamhetslokaler eller på andra produktionsplatser. Du arbetsleder, samordnar och planerar det tekniska arbetet inför och i samband med sändning. Du deltar aktivt i planering, bemanning och inspelning av projekt och är delaktig i att utveckla nya produktionsmetoder och hitta kreativa lösningar. Du tar även hand om videoefterbearbetning tillsammans med kollegor. Vårt uppdrag är att ligga i framkant vad gäller nya tekniska lösningar, digitalisering samt produktionssätt och flexibla flöden. Du förväntas vara med och utforma samt arbeta i nya kombinationstjänster. Du kan också komma att arbeta i olika roller och funktioner såsom postproducent, Bing, ljudmixer, kamera-operatör, sändningsproducent, AV-tekniker och med digitala mötesverktyg för att målmedvetet kunna se nya framtida gränsöverskridande tjänster. Det är meriterande om du har erfarenhet av Tricaster Elite 2 plattform. Då rollen innebär många kontaktytor behöver du ha god samarbetsförmåga. Du har en vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av: • videoredigering med Adobe Premiere och/eller Davinci Resolve • producera live event i Microsoft Teams och Zoom • arbete med nätverks- och fiberteknik • arbete i rollen som technical operation manager. Som grund har du utbildning och/eller erfarenhet av tv/video/sändning/studioproduktion, B-körkort och goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Om du dessutom har något av följande är det meriterande: • erfarenhet av arbete som sändningsproducent/utsändningstekniker • erfarenhet av produktion av informationsfilmer och reklamproduktioner • erfarenhet av Tricaster elite 2 videoplattform • goda muntliga och skriftliga kunskaper i engelska. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Cecilia Björkenå, enhetschef kommunikationsstab, 018-727 42 40 Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Akavia och Sacorådet Jonny Eliasson, 018-727 22 12 DIK Erik Boman, 018-727 18 99 Kommunal 010-442 82 10 Sveriges ingenjörer Peter Nõu, 018-727 16 95 Vision Liselotte Ehn, 018-727 49 49 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 95 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Customized Solutions är en R&D-enhet inom AFRY där vi skapar skräddarsydda lösningar på uppdrag av våra kunder, inhouse i våra egna lokaler. Vi är uppdelade inom fyra leveransmodeller (Managed Agile Teams, Projects, Product Life Management och Production). De discipliner som Customized Solutions arbetar inom är främst embedded (hårdvara, mjukvara) samt mekanisk design - från idé till produktion och underhåll. Våra kunder finns i huvudsak inom industrierna telekom, fordon, medicinteknik, försvar, energi och tillverkning. Vi på Customized Solutions arbetar i en hybrid organisation, med två till tre dagar i veckan på något av våra kontor. Din tjänstgöringsplats kommer vara i Göteborg. Om rollen Är du en erfaren projektledare med kunskaper inom inbyggda system och som brinner för att leda komplexa produktutvecklingsprojekt? Då har vi en spännande möjlighet för dig! I denna roll kommer du att ansvara för hela produktutvecklingsprocessen, från tidiga förstudier till industrialisering. Som teknisk projektledare ansvarar du för att projektet levereras enligt plan, du har ansvar för att organisera och leda planeringssessioner, budgetuppföljning och allt som ingår för att driva och leverera projektet och produkten i mål. Du coachar och stöttar dina projektmedlemmar och strävar efter en lärande atmosfär i teamet. Du trivs i och är van vid att leda team i en utvecklingsmiljö. I denna roll har du kontakt med många olika personer i verksamheten, därför är det av stor vikt att du är en duktig kommunikatör som har förmåga att förklara det komplexa på ett enkelt sätt. Vidare är du även van vid krav och behovs-hantering och har förmåga att sammanställa dessa till konkreta och realistiska mål. Som Projektledare hos oss på Customized Solutions AFRY blir du en del av ett härligt gäng som tillsammans arbetar för att skapa innovativa och hållbara lösningar tillsammans med våra kunder. Kravspecifikation Våra värdeord Brave, Devoted & Teamplayers kännetecknar hur vi ser på oss själva. Du kommer trivas hos oss om du är en prestigelös person med fokus på långsiktighet och kvalitet. Du ser lösningar där andra ser problem vilket innebär att du även har god analytisk-och problemlösande förmåga. Vi lägger stor tyngd vid de tekniska kunskaperna i denna roll, och därför förväntas du ha en gedigen teknisk grund att stå på, kompletterad med erfarenhet av att driva tekniskt komplexa projekt. Vidare ser vi också att du har kunskaper inom: Inbyggda system: Förståelse för realtidsprogrammering och low-level-drivers. Hårdvarunära utveckling: Erfarenhet av arbete med kretskort, mikroprocessorer och ARM Cortex-plattformar. Mjukvaruverktyg: Erfarenhet av versionshanteringsverktyg som Gerrit och programmeringskunskaper inom C och C++. Meriterande om du har/är: Dokumenterad erfarenhet av kravhantering och teknisk spårbarhet i produktutvecklingsprojekt. Certifieringar som IPMA, PMI eller PRINCE2. Erfarenhet från branscher som telekom, fordon, medicinteknik, eller försvar. Ytterligare information Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-01-20. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Om du har frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss! Ulrika Mickelsson Sektionschef [email protected] Kontaktpersoner för frågor om rollen och operativa arbetet Andreas Johansson [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
The mechanical maintenance manager is responsible for establishing and developing a strong safety culture throughout the organization. The manager will be planning maintenance actions and leading a team of technicians. Responsibilities: Responsible for the development and implementation of maintenance strategies, activity plans, schedules, and preventive maintenance programs to ensure optimal equipment performance. Build, establish and develop a robust safety culture across the organization. Take responsibility to contribute to a safe work environment by actively participating in the development and upkeep of process control and safety practices. Lead the team of engineers and technicians, providing guidance, training, and support to ensure high-performance and safety. Responsible for the execution of mechanical projects, including upgrades and installations. Oversee and manage the mechanical systems and technology to ensure they operate efficiently and adhere to regulations. Maintain accurate records of work orders, inventory, and equipment maintenance, and provide regular reports to the operations management. Manage suppliers and contractors in own responsible area. Manage the department's budget. Foster an innovative and inclusive organizational culture with a focus on continuous improvements and cross-functional collaboration. Qualifications: Relevant degree in engineering or relevant industry experience. Extensive experience in maintenance management. Experience in projects, startups or commissioning. Strong process and technical knowledge in the mechanical field. Experience in ISO systems 9001/14001/45001. Proficiency in using relevant software and tools Office suite, CMMS systems etc. Familiarity with relevant industry regulations and standards. Strong leadership skills to manage and develop teams. Very good oral and written communication skills in English. Basic Swedish skills are considered an advantage.
Our HV Service unit in Ludvika is seeking an Operations Manager. We are part of the High Voltage Products business unit, responsible for the after sales support of all High Voltage Products in the domestic market and for Live Tank Breakers, Power Quality and Digital Applications also globally, including training, installation and commissioning, scheduled maintenance, added value services, troubleshooting, extensions, retrofits and replacements. As an Operations Manager, you will lead three functions overseeing Field Service, Order Processing, and Project Management teams. Your leadership will guide and motivate your team to achieve their goals. Your key responsibilities include planning resources, forecasting material needs, analyzing revenues and costs, and managing invoicing. You will also ensure we maintain a safety stock of critical materials and spare parts to prevent disruptions. “This role offers the perfect opportunity to lead a dedicated team, optimize our operations, and grow your leadership skills.” - Daniel Caceres, Hiring Manager How you’ll impact Act as a role model by being supportive, handling change with commitment, and engaging your team to perform at their best. Plan resources to be deployed on site and in our workshop, together with forecasting material needs to ensure operational efficiency. Analyze revenues and costs to maintain profitability and manage invoicing processes. Track and analyze key performance indicators to drive continuous improvement. Ensure compliance with current HSE regulations, evaluate risks, and develop processes. Your background Bachelor’s degree in Administration, Economics, Engineering, or a related field. At least 3 years of work experience as a people manager Lean methodology Yellow Belt is required. Experience with SAP or planning tools such as MS Project or MSA is a bonus. You have experience in the manufacturing industry, project management, or purchasing. As a person we see that you are structured, communicative, and able to motivate others. Fluent in English and Swedish, as you will be part of a company that operates on a global stage. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to with your application! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Daniel Caceres [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Filippa Bengtsson [email protected]
Our HV Service unit in Ludvika is seeking an Operations Manager. We are part of the High Voltage Products business unit, responsible for the after sales support of all High Voltage Products in the domestic market and for Live Tank Breakers, Power Quality and Digital Applications also globally, including training, installation and commissioning, scheduled maintenance, added value services, troubleshooting, extensions, retrofits and replacements. As an Operations Manager, you will lead three functions overseeing Field Service, Order Processing, and Project Management teams. Your leadership will guide and motivate your team to achieve their goals. Your key responsibilities include planning resources, forecasting material needs, analyzing revenues and costs, and managing invoicing. You will also ensure we maintain a safety stock of critical materials and spare parts to prevent disruptions. “This role offers the perfect opportunity to lead a dedicated team, optimize our operations, and grow your leadership skills.” - Daniel Caceres, Hiring Manager How you’ll impact Act as a role model by being supportive, handling change with commitment, and engaging your team to perform at their best. Plan resources to be deployed on site and in our workshop, together with forecasting material needs to ensure operational efficiency. Analyze revenues and costs to maintain profitability and manage invoicing processes. Track and analyze key performance indicators to drive continuous improvement. Ensure compliance with current HSE regulations, evaluate risks, and develop processes. Your background Bachelor’s degree in Administration, Economics, Engineering, or a related field. At least 3 years of work experience as a people manager Lean methodology Yellow Belt is required. Experience with SAP or planning tools such as MS Project or MSA is a bonus. You have experience in the manufacturing industry, project management, or purchasing. As a person we see that you are structured, communicative, and able to motivate others. Fluent in English and Swedish, as you will be part of a company that operates on a global stage. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to with your application! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Daniel Caceres [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Filippa Bengtsson [email protected]
Maintenance Manager - Hydrogen Manufacturing Plant The maintenance manager is responsible for establishing and developing a strong safety culture throughout the organization. The manager will be planning maintenance actions and leading a team of technicians. Responsibilities: Responsible for the development and implementation of maintenance strategies, activity plans, schedules, and preventive maintenance programs to ensure optimal equipment performance. Build, establish and develop a robust safety culture across the organization. Take responsibility to contribute to a safe work environment by actively participating in the development and upkeep of process control and safety practices. Lead the team of engineers and technicians, providing guidance, training, and support to ensure high-performance and safety. Responsible for the execution of mechanical projects, including upgrades and installations. Oversee and manage the mechanical systems and technology to ensure they operate efficiently and adhere to regulations. Maintain accurate records of work orders, inventory, and equipment maintenance, and provide regular reports to the operations management. Manage suppliers and contractors in own responsible area. Manage the department's budget. Foster an innovative and inclusive organizational culture with a focus on continuous improvements and cross-functional collaboration. Qualifications: Relevant degree in engineering or relevant industry experience. Extensive experience in maintenance management. Experience in projects, startups or commissioning. Strong process and technical knowledge in the mechanical field. Experience in ISO systems 9001/14001/45001. Proficiency in using relevant software and tools Office suite, CMMS systems etc. Familiarity with relevant industry regulations and standards. Strong leadership skills to manage and develop teams. Very good oral and written communication skills in English. Basic Swedish skills are considered an advantage.
Maintenance Development Manager Maintenance development team is a part of Stegra Boden Mill Services. Mill Services is centralized services for the whole mill area and departments. Maintenance Development manager will report to Head of Mill Services As a Maintenance Development Manager you will be the manager in charge of Stegra Boden maintenance process. We as a team will be the one to create and establish the world class maintenance for us. Digitalization and new ways of working has a big role in what we do. In the Maintenance Development team we have different Mill wide services: Maintenance development Master data and documentation Compliance team PED, CE External services Site condition monitoring Responsibilities: Ensuring safe place to work for us all. Owner of maintenance process and to develop our maintenance strategy and choosing and implementing maintenance system(s). Create our approach to predictive and digitalized maintenance. Create a team to take care of our master data management. Create a process for external services and contract management. Participate in building the maintenance organization for the entire plant. Qualifications: BSc or MSc in Mechanical or Electrical Engineering or equivalent University degree with good understanding of basic financial principles. Extensive experience in a similar role within heavy industry. Proven leadership skills in large manufacturing organizations (250+ people). Safety culture role model. Expert in working with different stakeholders. Familiar with state-of-the-art maintenance and asset management systems. Capacity to move from strategic level to problem solving leader in the matter of seconds. Excellent written and spoken English. Experience working with PED and CE directives. EFNMS certification is seen as a merit.
The maintenance manager is responsible for establishing and developing a strong safety culture throughout the organization. The manager will be planning maintenance actions and leading a team of technicians. Responsibilities: Responsible for the development and implementation of maintenance strategies, activity plans, schedules, and preventive maintenance programs to ensure optimal equipment performance. Build, establish and develop a robust safety culture across the organization. Take responsibility to contribute to a safe work environment by actively participating in the development and upkeep of process control and safety practices. Lead the team of engineers and technicians, providing guidance, training, and support to ensure high-performance and safety. Responsible for the execution of mechanical projects, including upgrades and installations. Oversee and manage the mechanical systems and technology to ensure they operate efficiently and adhere to regulations. Maintain accurate records of work orders, inventory, and equipment maintenance, and provide regular reports to the operations management. Manage suppliers and contractors in own responsible area. Manage the department's budget. Foster an innovative and inclusive organizational culture with a focus on continuous improvements and cross-functional collaboration. Qualifications: Relevant degree in engineering or relevant industry experience. Extensive experience in maintenance management. Experience in projects, startups or commissioning. Strong process and technical knowledge in the mechanical field. Experience in ISO systems 9001/14001/45001. Proficiency in using relevant software and tools Office suite, CMMS systems etc. Familiarity with relevant industry regulations and standards. Strong leadership skills to manage and develop teams. Very good oral and written communication skills in English. Basic Swedish skills are considered an advantage.
The purpose of the Production Manager is to lead production and provide mentorship and guidance to Shift Managers. Responsibilities: Build, establish and develop a robust safety culture across the organization. Take responsibility to contribute to a safe work environment by actively participating in the development and upkeep of process control and safety practices. Lead the team providing guidance, training, and support to ensure high-performance and safety. Manage suppliers and contractors in own responsible area. Lead the organization in achieving goals and objectives and monitor progress toward their accomplishment. Ensure the organization complies with all relevant industry regulations and standards. Lead the department`s development of working methods, investment plans, and continuous improvements. Oversee operations to ensure efficient, safe and quality-controlled processes. Foster an innovative and inclusive organizational culture with a focus on continuous improvements and cross-functional collaboration. Qualifications: Academic degree in Chemical Engineering, Mechanical Engineering, Industrial Engineering or related field or equivalent. Extensive experience in process production or maintenance Experience in projects, startups or commissioning. Experience in ISO systems 9001/14001/45001. Good knowledge in relevant industry regulations, best practices and compliance standards. Strong understanding of process optimization and lean principles. Proficiency in using relevant software and tools e.g. office suite, maintenance systems, information system, follow-up system and purchase systems. Very good knowledge of process environment. Very good oral and written communication skills in English. Basic Swedish skills are considered an advantage.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 9 av 9 jobb