Trafikplanerare, transportföretag

Sök bland 12 lediga jobb som Trafikplanerare, transportföretag och börja ditt nya yrkesliv idag!

Trafikplanerare
Nobina Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Nobina är Nordens marknadsledande operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle genom ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader.   Gillar du ordning och reda, har en passion för ekonomiska lösningar och är en ansvarsfull samt målinriktad person? Då kan du vara den trafikplaneraren vi söker!  Om rollen  I rollen kommer du att vara spindeln i nätet och ta ansvar för fordonens och förarens vardag genom att skapa tidtabeller, fordon- och tjänsteplaner samt scheman. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med schysta kollegor som respekterar, bryr sig och hjälper varandra. Du kommer att arbeta med kollegor som besitter hög kompetens och lång erfarenhet. Vår arbetsplats präglas av omväxlande uppgifter och ett strukturerat arbetssätt med tydliga rutiner och processer. Dessutom får du tillgång till ett välorganiserat systemstöd med nära support. Vem är du?  Har en relevant högskoleutbildning/logistikutbildning eller motsvarande kunskaper  Har erfarenhet av att arbeta som trafikplanerare  Har god praktisk erfarenhet av Hastus och Officepaketet  Behärskar svenska och engelska i tal och skrift  Har erfarenhet av projektarbete och förmåga att ta ledande roller  Tjänsten är på heltid med placeringen på vårt huvudkontor i Solna. Vi sitter i stora ljusa lokaler i ett öppet kontorslandskap och tillämpar flexibla arbetstider. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att leverera vårt resenärslöfte. Vi arbetar med löpande urval – varmt välkommen med din ansökan redan idag!

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
VR Tåg i Bergslagen och X-tåg söker Trafikplanerare
VR Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Om VR Sverige På VR arbetar vi tillsammans för världens bästa kollektivtrafik. På den svenska marknaden bedriver vi busstrafik och tågtrafik på nationella tågnätet. Tillsammans med våra kollegor i Finland är vi en av de största operatörerna inom kollektivtrafik i Norden. Vårt mål är att öka vår konkurrensförmåga genom att jobba med utveckling och innovationer samt förbättrad operativ kvalitet. Vi arbetar utifrån våra värderingar Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi bidrar till utveckling. Om rollen: Som trafikplanerare tåg tar du fram attraktiva och kundorienterade tidtabeller i samverkan med våra uppdragsgivare och andra trafikföretag för vår tågtrafik. Tidtabellerna utvecklas med hänsyn taget till kostnadseffektiva fordonsomlopp, personalturer och scheman. Till din hjälp har du planeringsverktygen Hastus och TrainD. Arbetet inkluderar även trafikanpassningar till Trafikverkets banarbeten i så väl interna system som Trafikverkets. Du samordnar vårt arbete med arbetstagarorganisationer och trafikområdet vilka är delaktiga i hela planeringsprocessen, allt för att fånga erfarenheter, skapa god arbetsmiljö och attraktiva scheman för våra medarbetare. Arbetet kräver stor noggrannhet och förändringsbenägenhet. Du har kontroll över många detaljer, samtidigt som du har förmågan att se helheten. Du har ett individuellt ansvar men har ett tätt samarbete med kollegor och andra avdelningar inom VR. Du kommer vara placerad i Stockholm. Resor i tjänsten förekommer. Om teamet Trafikplaneringen är en viktig del av vår verksamhet som bidrar till att säkerställa ett optimalt utnyttjande av företagets viktigaste resurser för vår tågtrafik. Rollen tillhör den centrala trafikplaneringen inom VR Sverige och rapporterar direkt till Head of Planning som sitter med i den svenska ledningsgruppen. De närmsta kollegorna är andra kompetenta trafikplanerare som arbetar med VR Sveriges tåg och busskontrakt samt upphandlingar av nya affärer. Din bakgrund: För att trivas i denna roll tror vi att du är en samarbetsinriktad person som har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende i olika sammanhang. Du trivs med att ta en ledande och drivande roll och har förmågan att se till helheten samtidigt som du har ett öga för detaljer. Vi ser gärna att du: • Har en relevant universitetsutbildning, gärna med inriktning mot logistik eller transport. • Har tidigare erfarenhet av liknande roller. • Arbetar obehindrat i MS Office. Det är meriterande om du har: • Tidigare erfarenhet från tågtrafik, trafikplanering eller närliggande bransch. • Kunskaper i planeringsverktyget Hastus eller liknande planeringssystem. • Erfarenhet av system som tillhandahålls av Trafikverket. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och återkoppling kommer att påbörjas i augusti. Vi tackar för din förståelse och ser fram emot din ansökan. Har du frågor om tjänsten kontakta Head of Planning [email protected].

23 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
STORM HELIWORKS i Östersund rekryterar Operation Manager
Experis AB
Transportledare och transportsamordnare

Om företaget STORM HELIWORKS AB är ett kompetensföretag baserat i Östersund. Vi levererar helhetslösningar med helikopter som plattform. Med helikoptrar stationerade i Östersund, Göteborg och Skåne, samt vissa delar av året även i Åre och Funäsdalen, täcker vi in en stor del av Skandinavien. Vår personal har lång erfarenhet och vi använder oss av den modernaste och miljövänligaste utrustningen när vi utför allt ifrån sightseeingturer i Göteborgs skärgård till kvistavverkning av kraftledningsgator i fjällen. Om du uppskattar att ha en roll där du får vara med i händelserna centrum och vara en viktig kugge i planeringen av företagets uppdrag, där den ena dagen inte är den andra lik - då kan det här vara något för dig! Vi söker dig som gillar att planera och strukturera såväl i stort som ner på detaljnivå. Du kommer att utgöra en viktig del i vårt härliga team på Frösön. Kanske är det dig vi kan hälsa välkommen till oss! Arbetsuppgifter I rollen som operativ planerare och uppföljningsansvarig för helikoptertransporter ansvarar du för att planera våra nio helikoptrar, personal och utrustning (exempelvis bilar, släpvagnar och lastbilar) inför kommande uppdrag. Du hanterar inkommande förfrågningar och fungerar som en del av företagets säljfunktion genom att svara på kunders behov samt följa upp och upprätthålla en fortlöpande kontakt med kunderna. Uppdragen kan innebära allt från exempelvis rundturer, inspektioner, brandbekämpning till att hantera kraftledningsgator, både i förebyggande och i mer akuta situationer med nedfallna träd. Inför varje flyguppdrag lägger du upp ordrar i Fortnox och säkerställer att alla riskanalyser är genomförda samt att tillståndsansökningar är inlämnade och godkända. Du förbereder även underlag för fakturering kopplat till utförda tjänster. Du utvecklar och tar fram nödvändiga verktyg och arbetsmetoder för att underlätta och effektivisera ditt arbete. Som uppföljningsansvarig följer du kontinuerligt upp de respektive uppdragen för att säkerställa att de genomförs enligt plan och gällande riktlinjer. Rollen innefattar även jouransvar var tredje vecka där du är tillgänglig kvällar och helger via jourtelefon för att hantera akuta ärenden. Vem är du? Vi söker dig som har gymnasieexamen och gärna någon efter gymnasieutbildning, förslagsvis med inriktning transport/logistik och några års arbetserfarenhet. Meriterande är om du har jobbat med uppdrag där planering, struktur och logistikfrågor tydligt har ingått i rollen, samt innehar BE-körkort. Minimikrav är B-körkort. Som person är du ordningsam, strukturerad, initiativrik och uppskattar att bygga relationer, såväl med kunder som med kollegor. Din flexibilitet och förmåga att hantera varierande mängd av arbetsbelastning kommer väl till pass liksom att kunna behålla lugnet i pressade situationer. Vi lägger stort vikt vid din personlighet. Ansökan och kontakt Du söker tjänsten via jeffersonwells.se, där du laddar upp både CV och personligt brev i pdf. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller mail: [email protected] Intervjuer kan ske före ansökningstidens slut så sök redan idag! Sista ansökningsdag: 17 juli - 25 Vi välkomnar din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Underhållsplanerare, Bagageanläggning, Stockholm Arlanda Airport
Swedavia AB
Transportledare och transportsamordnare

Vill du vara med och säkra att Sveriges största flygplats fungerar som den ska, varje dag? Hos Swedavia söker vi nu en engagerad och lösningsorienterad underhållsplanerare som vill ta en nyckelroll i vårt tekniska team på Stockholm Arlanda Airport, med fokus på bagagehantering och flygplatsteknisk utrustning. Vad innebär rollen? Som underhållsplanerare blir du en viktig kugge i maskineriet. Du ansvarar för att planera, bereda och följa upp det dagliga underhållet på våra tekniska anläggningar, med särskilt fokus på den avancerade bagageanläggningen. Du arbetar nära tekniker, tekniska förvaltare, arbetsledare och underhållschef, men rapporterar till chefen för planering och beredning. I rollen kombinerar du teknik och samordning med långsiktig optimering. Du ser till att underhållsplaner följs och skapar balans mellan förebyggande och felavhjälpande insatser – alltid med målet att skapa en säker, tillgänglig och kostnadseffektiv drift. Dessutom driver du utvecklingen av våra arbetssätt och deltar i förbättringsarbeten tillsammans med teamet. Du ansvarar för resurssättning, materialplanering (extern anskaffning av enskilda komponenter och optimering av lager) och uppföljning av nyckeltal. Genom analys av statistik från våra system bidrar du till datadrivna beslut. I tjänsten ingår även att kommunicera med interna och externa aktörer, göra beställningar samt arbeta med tekniska manualer och instruktioner. Vem är du? Vi söker dig som: Har en gymnasieingenjörsutbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet inom underhållsteknik. Har B-körkort. Är van vid att arbeta i underhållssystem (t.ex. IFS) och har förståelse för hur ett anläggningsregister fungerar. Är systematisk, noggrann och lösningsfokuserad, du gillar att ta ansvar och få saker att hända. Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbetsledning eller planering inom process-, energi- eller industriverksamhet Övergripande kunskap om underhållsterminologi enligt SS-EN 13306 Praktisk erfarenhet av mekaniskt underhåll i processmiljöer, t.ex. transportband, rullbanor, drivsystem eller annan utrustning för bagage- eller godshantering Praktisk kunskap inom starkström, styr- och reglerteknik eller PLC-system Tidigare arbetat i en arbetsledande roll Erfarenhet av lagerhantering Vad erbjuder vi dig? Hos Swedavia blir du en del av ett team med hög kompetens, där vi tillsammans ser till att tusentals resenärer når sina destinationer varje dag – tryggt och smidigt. Välkommen till ett arbete där tekniken möter flygets puls! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Magnus Kärrman [email protected] Under semesterperioden v29-v32 kommer vi inte ha möjlighet att besvara frågor. Sista ansökningsdag är den 28 juli, urval sker från v 31 och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag! Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

13 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Lastbilsstation Gävle söker vice åkerichef med personalansvar
Skellefteå Lastbilsstation AB
Transportledare och transportsamordnare

Vill du vara med och utveckla vår åkeriverksamhet i en ledande roll? Vi söker dig som har erfarenhet från transportbranschen, är trygg i ditt ledarskap och trivs i en roll med mycket personaladministration och personalansvar. Arbetsbeskrivning I rollen som vice åkerichef vid vår terminal i Gävle blir du en del av ett team på ca 100 personer som består av chaufförer, terminalarbetare och tjänstemän. Som vice åkerichef är du en nyckelperson i den dagliga driften. Du arbetar nära åkerichefen och ansvarar för att leda, stötta och följa upp medarbetare och arbetsledare. I rollen ingår operativt personalansvar, inklusive bemanning, frånvaro och löpande personaladministration. Du säkerställer att rutiner och arbetssätt följs, ger stöd till arbetsledarna och bidrar till en arbetsplats där medarbetare trivs och utvecklas. Du deltar också i planering, rapportering och kvalitetssäkring av verksamheten. Vi söker dig som har: · Erfarenhet från transportbranschen · Tidigare personalansvar · God administrativ förmåga och datorvana · Erfarenhet av planering, uppföljning och ledarskap Vid eventuell anställning kontrolleras belastningsregistret och ett utslag i belastningsregistret kan påverka din möjlighet till anställning. Som person är du: · Strukturerad, tydlig och självgående · Engagerad, lösningsfokuserad och trygg i ledarrollen · God på att kommunicera och skapa delaktighet Om anställningen Vi månar om våra anställda och erbjuder exempelvis: Friskvårdsbidrag Förstärkt föräldrapenning Rekryteringsbonus Ersättning för landstingsfinansierad sjukvård upp till högkostnadsskydd Trivselpeng Rikskortets lunchförmån Dagligt fika Förmånscykel Vi är även kollektivavtalsansluta och tillämpar Tjänstemannaavtalet för transportföretagen. Välkommen att söka tjänsten som vice åkerichef redan idag. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök genom att mejla din ansökan till: [email protected] och ange referens "Vice åkerichef".

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Trafikplanerare till DFDS i Karlshamn
DFDS AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du en fena på planering med en vilja att ständigt sträva efter högsta kvalitet? DFDS i Karlshamn söker nu en Trafikplanerare. Som trafikplanerare kommer du att vara knutpunkten för samordning och kontakt med våra kunder, förare och åkerier där frågor rörande drift/service kommuniceras och hanteras på ett tillfredsställande sätt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Arbeta för produktionskvalité, tillväxt och vinst i affärsområdet. Kundkontakt; Räkna och offerera priser till kund, såväl spotpris som offert. Ta in priser från leverantör, säkerställ att de uppfyller våra krav. Planera samt kombinera stycke och partibokningar på bästa och mest kostnadseffektiva sätt. Styra bilar samt avisera dessa per telefon, SMS samt mail. Ansvara för att regler efterlevs för special gods, t.ex. ADR eller högvärdigt gods. Planera dragbilar på import-, export- och inrikes uppdrag. Kombinera import-, export-, och inrikes körningar på bästa och mest kostnadseffektiva sätt. Granska och bekräfta veckans körningar. Utfärda debiteringsunderlag för väntetid. Skade- och avvikelserapporteringshantering av fordon, trailers etc. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet från logistikbranschen. Har full kunskap om transportlegala regler, så som vägarbetstidslagen/kör- och vilotider, samt kunskaper om farligt gods förordningar. Behärskar svenska och engelska, både i tal och i skrift. Har grundläggande datakunskaper i Officepaketet. I den här rollen behöver du kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt under tidspress. Du behöver också ha ett problemlösande tankesätt och en god förmåga att prioritera. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen är nöjda kunder och service av hög kvalité en självklarhet för dig. Vidare är du noggrann, ansvarsfull och resultatinriktad. Din förmåga att samarbeta med andra och bidra till positiv stämning i en arbetsgrupp är något vi i stor mån efterfrågar. Att arbeta hos DFDS På DFDS betyder våra medarbetare allt för oss och hos oss får du lov att vara dig själv. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla, erbjuda utmaningar och möjlighet till utveckling och förändring. Vi uppskattar och möjliggör kreativa idéer och engagemang och ser det som en förutsättning för DFDS framgång och för medarbetarnas utveckling. Join the movement and grow with us. Låter detta intressant? Ansök nu! Inkomna ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vi vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 4 juli. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning, placerad på DFDS kontor i Karlshamn. Tillträde efter överenskommelse. Bra att veta är att en anställning inom DFDS innebär att du kommer genomgå en bakgrundskontroll. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristian Svensson, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra ifrån Dig!

3 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Traffic Planner
DFDS AB
Transportledare och transportsamordnare

Vill du vara en värdefull del av den viktiga infrastrukturen som stöttar samhällen över hela Europa? Söker du en roll där du får vara med och sätta riktningen och bidra till att forma vårt företag? Då kan rollen som [titel] vara din nästa möjlighet. Be part of the movement – and play your part. Om jobbet Som Traffic Planner ansvarar du för att planera, optimera, hantera och samordna det dagliga trafikflödet för att säkerställa effektiv och säker leverans och trafikhantering. Traffic Planner samverkar med Shift Manager för optimal drift i den dagliga verksamheten.  Huvudsakliga arbetsuppgifter Planera och optimera rutter för att nå högsta möjliga lönsamhet, effektivitet och nyttjandegrad av fordon och trailers. Granska och bekräfta veckans körningar Övervaka trafikflödet i realtid Samarbeta med kunder, medarbetare och ledning för att planera och optimera godstransporter. Aktivt delta i kvalitetsarbete samt i kundvård av både nya och befintliga kunder. Skapa leveransinstruktioner till chaufförer/åkare och säkerställ korrekt dokumentation och information som är av betydelse för upphämtning/leverans. Utfärda debiteringsunderlag för väntetid och säkerställ korrekt kostnadskontroll. Vi söker dig som Har tidigare erfarenhet från logistikbranschen Har full kunskap om transportlegala regler, så som vägarbetstidslagen/kör- och vilotider, samt kunskaper om farligt gods förordningar. Behärskar svenska och engelska, både i tal och i skrift. Har grundläggande datakunskaper i Officepaketet. Har ett giltigt B-körkort Vi tror att de starkaste teamen byggs på mångfald och inkludering. Olika åsikter, kompetenser och personligheter framhäver det bästa i oss alla. I den här rollen behöver du kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt under tidspress. Du behöver också ha ett problemlösande tankesätt och en god förmåga att prioritera.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen är nöjda kunder och service av hög kvalité en självklarhet för dig. Vidare är du noggrann, ansvarsfull och resultatinriktad. Din förmåga att samarbeta med andra och bidra till positiv stämning i en arbetsgrupp är något vi i stor mån efterfrågar. Att arbeta hos DFDS DFDS är på en stark tillväxtresa. Vår ambition är att förändra branschens riktning genom att bli både grönare och mer digitala. Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av vårt team och tillsammans med oss göra skillnad. På DFDS betyder våra medarbetare allt för oss och hos oss får du lov att vara dig själv. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla, erbjuda utmaningar och möjlighet till utveckling och förändring. Vi uppskattar och möjliggör kreativa idéer och engagemang och ser det som en förutsättning för DFDS framgång och för medarbetarnas utveckling. Join the movement and grow with us. Låter detta intressant? Ansök nu! Om du vill bli en del av vårt team skickar du in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer hålls löpande. Bra att veta är att en anställning inom DFDS innebär att du kommer genomgå en bakgrundskontroll. Samt att vi på DFDS Logistics Services genomför slumpvisa alkohol- och drogtester.  För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Operations Manager Niklas Toft på mail: [email protected]. Välkommen med din ansökan!

15 maj 2025
Sista ansökan:
1 november 2025
Trafikkoordinator till kundtjänstteam i Växjö
Best Transport AB
Transportledare och transportsamordnare

Brinner du för service och planering? Letar du efter en ny utmaning? Best Transport IT-Logistik söker nu en ny Trafikkoordinator till vårt kundtjänstteam i Växjö. Om tjänstenDina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattas av trafikdirigering, planering, avisering och kundtjänst. Du kommer hantera mail och samtal med såväl kunder som kollegor. I tjänsten ingår även att stötta andra avdelningar vid behov. Om digVi söker en pålitlig medarbetare som vill ge utmärkt service till våra kunder och kollegor. Du som söker tjänsten bör vara flexibel och ha förmågan att prioritera. Du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt och är en lösningsorienterad person som kollar både innanför och utanför boxen efter lösningar. Du är dessutom noggrann och tar ansvar för att fullfölja dina arbetsuppgifter samt vill gärna leverera det ”lilla extra”. Eftersom vi jobbar nära varandra i team ser vi det som en fördel att du är nyfiken, ansvarstagande och har en positiv inställning. Dina personliga egenskaper kommer spela en central roll i vårt urval. Detta stämmer också in på dig: Du har erfarenhet av att arbeta med kundtjänst/administration. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du är van att jobba i Office-paketet. Det är meriterande om du har arbetat inom IT-branschen och/eller transportbranschen. Det här erbjuder viPå vår arbetsplats ska du som jobbar växa, ha kul men framförallt – du ska vara dig själv! På Best är vi eniga om att mångfald är en nyckel till framgång och att vi får en roligare arbetsplats när vi som arbetar tillsammans har olika bakgrund. Best har ett stort hållbarhetsfokus, både gällande miljö, schyssta villkor och ekonomisk hållbarhet. Engagemanget för hållbarhet genomsyrar vår organisation och våra medarbetare medverkar aktivt till att vi ska uppnå våra högt uppsatta mål. Vi tror att du som också tycker hållbarhet är viktigt kommer trivas hos oss! Best är en platt och snabbfotad organisation med stort driv och eftersom vi hela tiden växer finns det stora utvecklingsmöjligheter hos oss.  Vi erbjuder ett attraktivt jobb på ett framgångsrikt och lönsamt logistikbolag. Best har kollektivavtal med Biltrafikens Arbetsgivareförbund och vi erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag. Om ossBest har sedan 1976 erbjudit företag prisvärda logistiklösningar och är idag en ledande aktör i Norden inom last-mile. Företaget utför dagligen, med hjälp av innovativa tech-lösningar, tiotusentals snabba och hållbara expressleveranser och distributionsuppdrag i Sverige, Norge och Danmark. Best har med sitt express- och distributionserbjudande kunder inom vitt skilda branscher och av varierande storlek. Företaget är även specialiserat inom ett antal koncept såsom Servicelogistik och Healthcare-logistik. Best är idag logistikbranschens klarast lysande hållbarhetsprofil, framför allt tack vare den fossilfria fordonsflottan där elbilarna snabbt ökar i antal och företagets fokus på schyssta villkor och krav på kollektivavtal.  Övrig informationTillträde: Enligt överenskommelse Placering: Växjö Omfattning: Heltid, arbetstid kl 08:00-17:00. Anställningsform: Tillsvidareanställning Lön: Fast lön, enligt överenskommelse Välkommen med din ansökanVi genomför intervjuer löpande och rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

13 maj 2025
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Transportkoordinator till uppdrag i Luleå
A Hub AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du en strukturerad och kommunikativ person med erfarenhet av logistik och transportplanering? Nu söker vi en Transportkoordinator till ett uppdrag i Luleå, där du får en nyckelroll i att planera och säkerställa effektiva och punktliga godstransporter. Du blir anställd som konsult via A-hub och arbetar på plats hos ett spännande och växande bolag i regionen. Om rollenSom Transportkoordinator har du ett helhetsansvar för att samordna företagets transporter, boka frakter, följa upp leveranser och ha kontakt med externa transportpartners. Du säkerställer att rätt dokumentation finns på plats och att leveranser sker enligt överenskomna tider, kostnader och villkor. Arbetsuppgifter: Boka och koordinera transporter av gods inrikes och utrikes Utvärdera offerter från transportörer och speditörer Föra dialog med transport- och logistikpartners om krav, tidsplaner och eventuella avvikelser Följa upp leveranser och säkerställa att alla intressenter hålls uppdaterade Ta fram och hantera transportdokumentation, frakthandlingar och tullpapper Samverka med lagerpersonal för att minska fördröjningar och säkerställa smidiga processer Lösa problem som uppstår längs vägen – snabbt, pragmatiskt och med god serviceanda Din profil: Tidigare erfarenhet inom logistik, transportplanering eller supply chain Van att jobba med flera uppgifter parallellt och trivs i en operativ roll Har god kommunikationsförmåga och är lösningsorienterad i kontakt med externa parter Har ett öga för detaljer och gillar att dokumentera och följa upp Meriterande om du har kunskap om tull- och export/importdokumentation

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Administratör/ Transportplanerare i Örebro
A Hub AB
Transportledare och transportsamordnare

Om Kunden Vår kund är en trygg och etablerad aktör inom logistikbranschen, känd för att skapa smidiga och effektiva transportflöden för både svenska och europeiska kunder. De erbjuder skräddarsydda lösningar som anpassas efter kundens behov, oavsett om det handlar om att boka transporter, koordinera leveranser eller hantera komplexa logistiska utmaningar. Genom att kombinera noggrann administration med ett kundnära arbetssätt säkerställer de att varje leverans sker i tid och med högsta kvalitet. På kontoret arbetar idag tre medarbetare med olika ansvarsområden, och de ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av teamet. Här finns möjlighet att växa och utvecklas i en dynamisk och familjär miljö. I rollen som Planerare kommer du att bli en viktig del av ett litet, sammansvetsat team. Till en början fokuserar du på administrativa uppgifter för att lära känna verksamheten och växa in i rollen. Successivt kommer du att ta mer ansvar och bli en central del av företagets transportplanering. Vad kommer du göra? Sköta administration och dokumentation för inkommande och utgående leveranser Boka och koordinera transporter inom Sverige och Europa Ha daglig kontakt med chaufförer, kunder och kollegor Hantera fakturor, avstämningar och registreringar Ge information och svara på frågor via telefon och mejl Vem är du? Vi söker dig som gillar att ha struktur och ordning samtidigt som du trivs i en roll där det händer mycket. Du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att ge service både internt och externt. Din bakgrund: Gymnasieutbildning är ett krav Erfarenhet från service, administration eller logistik God dator- och systemvana Flytande svenska och engelska i både tal och skrift Eftergymnasial utbildning inom transport eller logistik är ett plus. Dina personliga egenskaper: Lyhörd, Strukturerad och lösningsfokuserad Självgående med förmåga att prioritera Serviceinriktad och bör trivas i en dynamisk miljö med många kontaktytor Varför välja oss? Här får du en arbetsplats med nära samarbeten och högt i tak. Du får en trygg start där vi ser till att du lär känna både företaget och rollen i din egen takt. Allteftersom du växer i rollen får du chans att ta mer ansvar och forma din egen utveckling – här finns alla möjligheter för dig att växa och trivas! Intresserad? Tveka inte! Skicka in din ansökan redan idag via A-hub. Vi ser fram emot att höra från dig och hjälpa dig ta nästa steg i din karriär.

20 februari 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025