Är du en nyfiken och engagerad person med intresse för teknik, utbildning och samverkan? Vill du vara med och forma framtidens lärande inom områden som additiv tillverkning (AM), robotik, automation och artificiell intelligens (AI)? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker dig med driv, nyfikenhet och ett starkt engagemang för teknik och lärande. I den här rollen får du möjlighet att knyta ihop skola och näringsliv i ett gemensamt utvecklingsarbete. Tjänsten är på 40% och finansieras genom ett ERUF-projekt (Europeiska regionala utvecklingsfonden) som pågår till och med 2026-08-31. En viktig del i projektet är kopplingen till det nya Teknikhuset i Hagfors – en framtidssatsning där skola, näringsliv och samhälle möts i en modern miljö för utbildning och innovation. Du får en central roll i att utveckla teknikens plats i undervisningen, bland annat genom att bidra till investeringar och uppbyggnad av test- och demomiljöer. Du kommer att arbeta nära rektorer och skolpersonal i ett utvecklande samarbete, och vi söker dig som kan inspirera både lärare och företag att se möjligheterna med ny teknik i utbildning, kompetensutveckling och innovation. Du kommer att: - Stödja integrering av AM, robotik, automation och AI i utbildning (gymnasiet, vuxenutbildning och uppdragsutbildning) - Arbeta nära rektorer och pedagoger. - Samverka med företag i regionen för att skapa ömsesidigt lärande och utveckling - Medverka vid investeringar och uppbyggnad av Teknikhusets test- och demomiljöer - Inspirera lärare och företag att utforska och använda ny teknik Vi söker dig som: - Är engagerad, lösningsorienterad och har en stark vilja att lära nytt - Trivs med att skapa samverkan mellan olika aktörer - Har viss teknisk förståelse inom områdena AM, robotik, automation och AI - Har en kommunikativ förmåga och kan motivera och inspirera andra Meriterande (men inte krav): - Erfarenhet från utbildningssektorn - Projektvana eller erfarenhet av teknikutveckling Vi erbjuder: - En intressant roll i ett framtidsinriktat ERUF-projekt - Möjlighet att påverka Teknikhusets innehåll och utveckling - Ett utvecklande och nära samarbete med skolledare, pedagoger och näringsliv - Flexibla arbetstider och en inspirerande arbetsmiljö Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i http://www.hagforsstrategin.se. Vid anställning kan utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Vikariat utbildningsledare till Balettakademien Umeå Balettakademien i Umeå vänder sig till alla som vill dansa. För den som siktar på att bli dansare eller bara vill dansa för att det är roligt, för motionen, gemenskapen eller utmaningens skull, från 2 år och uppåt – vi har kurser för alla! Nybörjare till avancerat. Här finns olika dansstilar inom balett, jazz, contemporary, hiphop, phenomenal vibe och mycket mer. Utöver kursverksamheten har vi också flera samarbeten med skolor och projekt med andra organisationer. Vår ambition är också att nå nya målgrupper utanför scenkonstrummet och danssalen. Nu söker vi en vikarie för utbildningsledare på 50% under 12 månader. Om tjänsten Som utbildningsledare arbetar du aktivt med att utveckla och administrera verksamheten, såväl kurser som uppdrag, projekt och samarbeten. Du kommer arbeta tillsammans med de andra utbildningsledarna på Balettakademien, våra lärare och andra interna och externa kontakter. Du som söker Du är intresserad av dans och scenkonst och har god erfarenhet av administration samt arbetar strukturerat. Ordning och reda är något som du uppskattar. Samarbete och kommunikation flyter på med lätthet, både med deltagare, lärare och samarbetspartners. Du delar vår värdegrund som präglas av trygghet, nyfikenhet, gemenskap och glädje. Verksamheten bedrivs veckans alla dagar och kvällar, och arbetsuppgifterna varierar, så kan det ibland kan gå fort från idé till genomförande. Du behöver med andra ord vara flexibel. I gengäld erbjuder vi en arbetsplats där du får skratta ofta, vara kreativ och ha en viktig roll för dansen i Umeå. Meriterande är -Erfarenhet inom dans eller närliggande områden -Utbildning inom dans eller närliggande områden, alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig - Administrativ erfarenhet -Erfarenhet av att arbeta med folkbildning - Utbildning, alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig, i pedagogiskt arbete Omfattning Vikariat 12 månader. Sysselsättningsgrad 50%. Tjänsten innehåller arbete kvällar och helg. Tillträde efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-24
Kvalitetsutvecklare till sektor lärande och bildning I Sundbybergs stad vet vi att utbildning förändrar liv. Vi tror på undervisningens kraft och vi menar allvar med vårt uppdrag: att varje barn och elev ska få rätt förutsättningar att lyckas – oavsett bakgrund. I våra verksamheter strävar vi ytterst efter höjd måluppfyllelse och stärkt likvärdighet inom och mellan våra verksamheter. I Sundbybergs förskolor och skolor utvecklar vi kvalitet tillsammans. Genom en samlad bildningsorganisation arbetar vi för att alla verksamheter ska samverka och ge bästa möjliga förutsättningar för barn och elevers lärande och utveckling. Vi på sektor lärande och bildning är i uppstarten av ett större förändringsarbete där målet är att vässa vår organisation och skapa förutsättningar för att mer framgångsrikt möta våra kärnverksamheters behov. Vi söker nu en kvalitetsutvecklare som ska stödja sektorns arbete med att bygga upp ett nytt och mer samordnat systematiskt kvalitetsarbete som tydligare än idag grundar sig på barn och elevers behov och förutsättningar. Arbetsuppgifterna innebär varierande operativa och strategiska arbetsuppgifter inom hela förvaltningen. Vi söker dig som vill vara med där det viktiga händer och som har en stark förmåga och vilja att tillsammans med alla medarbetare göra skillnad för våra barn och elever. Välkommen att arbeta tillsammans med oss i Sektorn för lärande och bildning, mot vår vision: ”Vad vill du bli när du blir stor? Vi gör det möjligt!” Varför ska du arbeta med oss? • Du får vara med och bygga framtidens bildningsorganisation – från grunden. • Du får ett stort mandat och möjlighet att påverka på riktigt. • Du arbetar i en stad med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och ett starkt utvecklingsfokus. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i staden vi jobbar har vi det gemensamt att vi är till för Sundbybergs stads medborgare. Vi vill ge dig som medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Arbetsprestation och hälsa går hand i hand. Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår i huvudsak att: • utveckla, leda, samordna och följa upp det samlade systematiska kvalitetsarbetet • processleda genomförandet av nulägesanaslyser inom sektorns verksamheter • delta i och samverka med arbetsgrupper, referensgrupper, samt ta fram underlag för gemensam utveckling • ansvara för att följa upp och analysera insatser som leds genom central förvaltning Du är även ett nära strategiskt och operativt stöd till bildningsdirektör och ledningsgrupp. Vidare behöver du bidra till att bryta stuprör, skapa helhetssyn och främja samverkan – inom och mellan stadens sektorer och med externa aktörer. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen som stabschef tror vi att du har: • akademisk universitets- eller högskoleexamen med pedagogisk inriktning • genomförd rektorsutbildning • erfarenhet av undervisning inom förskola eller grundskola • erfarenhet som skolledare minst fem år • erfarenhet av att vara chef över chefer • erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation • dokumenterad erfarenhet av att processleda nulägesanalyser (Skolverkets modell) • dokumenterad erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete (SKA) • dokumenterat goda resultat av att leda och driva systematiskt förändring- och utvecklingsarbete • goda kunskaper i svenska språket såväl i tal som skrift • god digital kompetens Det är meriterande om du också har: • god kunskap om skolans styrdokument • god förståelse inom forskning kring undervisning, lärande samt ledning Personliga egenskaper vi letar efter Du är en trygg ledare som skapar goda relationer till medarbetare. Med en positiv människosyn tror du på att alla kan lyckas med rätt förutsättningar. Du är lyhörd, flexibel och tycker om att samarbeta. Som person är du strukturerad och har förmågan att planera, prioritera och arbeta mot uppsatta mål. Du är analytisk och är van att arbeta självständigt och tar ansvar för att driva processer framåt, samtidigt som du engagerar och får med kollegor i utvecklingsarbete. Ditt sätt att kommunicera skapar engagemang och säkerställer att budskap och förväntningar når fram tydligt. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod. Befattningen är en projektanställning på deltid (ca 60-80%) under 12 månader. Sista ansökningsdag är 14 juli 2025. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Jobba hos Sundbybergs stad Sundbyberg – Sveriges minsta kommun till ytan – är samtidigt den näst snabbast växande med över 50 000 invånare. Med närhet till Stockholm city, flygplatser och en stadskärna där alla allmänna kommunikationer finns, har ”Sumpan” mycket att erbjuda. Vi växer så det knakar. Behovet av vår service ökar och vi behöver anställa många nya medarbetare och chefer. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan! Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg Vill du vara med och bygga upp vår nya avdelning för öppna och tidiga insatser i Uppsala kommun? Vill du bidra med din hantverksskicklighet och sociala kompetens i en meningsfull sysselsättning för personer med psykisk ohälsa? Vi söker en handledare till vår snickeriverksamhet inom Uppsala kommuns nya avdelning för öppna och tidiga insatser. Verksamheten är belägen på Stålgatan och erbjuder strukturerad sysselsättning i form av träbearbetning och snickeri. Syftet är att skapa en trygg och återhämtningsinriktad plats för personer med psykiska funktionsnedsättningar. Deltagarna arbetar utifrån sina individuella förutsättningar och med stöd av handledare. Beskrivning av arbetsuppgifter Som handledare i snickeriverkstaden ansvarar du för att planera, handleda och stödja deltagare i snickeri- och träarbeten, samt upprätthålla en trygg och säker arbetsmiljö i verkstaden. Verksamheten bedrivs i verkstadsmiljö och arbetstiden är dagtid, måndag till fredag. I rollen ingår: • Att handleda deltagare i träarbeten i en snickeriverkstad anpassad för sysselsättning, där arbetet utformas efter deltagarnas förmåga och sker med stöd av handledare i en utrustad verkstadsmiljö • Att planera och strukturera verksamheten tillsammans med kollegor • Att bidra till social samvaro och skapa en meningsfull vardag för deltagarna • Att delta i dokumentation, planering, samverkan och kontakter med nätverk • Att sköta vissa administrativa uppgifter som schemaläggning och beställningar Kvalifikationer Du är snickare eller har annan relevant hantverksbakgrund med erfarenhet av arbete i verkstadsmiljö. Det är ett krav att du känner dig trygg med maskiner samt har ett högt säkerhetstänk. Samtidigt har du ett pedagogiskt och återhämtningsinriktat förhållningssätt till deltagarna. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med människor med psykisk ohälsa eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker en lugn, stabil och närvarande person med intresse och förståelse för målgruppen. Du är van att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Det är viktigt att du är strukturerad och samtidigt flexibel när det behövs. Att arbeta i snickeriverkstaden innebär också att kunna hantera perioder av lugnare arbetsflöde såväl som mer intensiva faser. Vi söker dig som: • Har förmåga att möta människor med olika behov med värme, respekt och lyhördhet • Är trygg, tålmodig och strukturerad • Har lätt för att samarbeta och bidra till ett gott arbetsklimat • Är noggrann, lösningsfokuserad och socialt inkännande Krav för tjänsten: • Tidigare erfarenhet av snickeri eller arbete i träverkstad • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • God datorvana och erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg • B-körkort Meriterande: • Erfarenhet av handledning i sysselsättningsverksamhet Utbildning eller kunskap i: • Motiverande samtal (MI) • Lågaffektivt bemötande • Ett självständigt liv (ESL) • Systemteoretiskt synsätt med förståelse för hur olika delar i en persons liv hänger ihop och påverkar varandra Tjänsten behöver tillsättas snarast, och urval samt intervjuer sker löpande. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du möjlighet att tillträda med kort varsel är det en fördel. Upplysningar Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 88 16 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 20 88Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.
Vi växer och behöver bli fler. Elevera driver sex yrkeshögskolor med olika inriktningar och vi finns i Stockholm, Malmö, Göteborg och med distansutbildningar för att kunna kompetensförsörja hela Sverige. Nu söker vi kollega till Stockholmskontoret som vill vara med på vår resa framåt. För att lyckas i denna roll som projektledare/utbildningsledare så ser vi att du självständigt kan driva projekt och gillar ansvar. Att du lätt kan knyta kontakter och känner dig trygg i att kommunicera på svenska i tal och skrift. Söker du en bred roll där ledning av grupper varvas med administration? Då är det dig vi söker! Vem är du och vem söker vi? Rollen kallas hos oss Utbildningsledare, men motsvarar en projektledarroll. Vi söker en person med ett stort eget driv som är självgående, lösningsfokuserad, flexibel och som tycker om att ha många kontaktytor, där både studerande, föreläsare och företag ingår. Du ska också tycka om att ha en roll med ansvar för de studerandes och utbildningens resultat i nära samarbete med övriga medarbetare. Du bidrar med en härlig energi och positivitet och förstår begreppet att man ingår i och är varandras arbetsmiljö För att klara rollen behöver du ha erfarenhet av att självständigt kunna planera din arbetstid och är van vid att arbeta mot deadlines, jobba i system och med admin. Själva yrkesrollen som utbildningsledare lär vi dig, om du inte är utbildningsledare idag. Arbetsuppgifter i huvudsak Som utbildningsledare har du en central roll och kommer till exempel att jobba med: • Utbildningsplanering • Rekrytera och kvalitetssäkra utbildare • Följa processbeskrivningar och sköta all dokumentation kring utbildningen • Ha kontakt med myndighet, branschföretag och hjälpa de studerande i mål med sin LIA/praktikanskaffning och deras studier. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som lätt kan sätta dig in i en ny roll och som inte ser några hinder i att arbeta digitalt och i system. En ådra för noggrannhet och struktur krävs även för denna roll. Placering i Alvik. Tjänsten är en heltidstjänst med start i mitten av augusti. Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan tillsättas innan platsannonsen lyfts bort. Varmt välkommen att mejla in din ansökan till [email protected] I Elevera Education Group ingår Medieinstitutet, Stockholm School of Business, John Ericson institutet, IT-Högskolan, Iterum och Travel Education Centre. Våra utbildningar bygger på branschens framtida behov och inriktning. Vi samverkar med företag, organisationer och myndigheter. Våra utbildningar ingår i yrkeshögskolan, vilket garanterar både utbildning till aktuella yrkesroller och tätt samarbete med branschen.
Vilka är vi på HelloLilly? Vi är en leverantör till Arbetsförmedlingen, med uppdraget att stötta arbetslösa till jobb eller studier och på så sätt bidra till minskad arbetslöshet i Sverige. Vi har funnits i två och ett halvt år och har tack vare vår närvaro i sociala medier byggt en stor och aktiv community av arbetssökande. Vi interagerar dagligen med målgruppen arbetssökande via sociala medier och har varje månad miljontals videovisningar och tusentals kommentarer. Sedan verksamhetsstarten för lite mer än tre år sedan har vi byggt en community av över 100.000 följare i sociala medier, och haft möten med drygt 3.000 arbetsgivare och under samma period har vi fullbordat nästan 2000 matchningar där arbetssökande - huvudsakligen långtidsarbetslösa - kommit ut i sysselsättning i form av arbete eller studier. Kort om ditt uppdrag Vi tror att varje enskild människa har en stor potential, det finns ett jobb eller en utbildning som passar alla, det gäller bara att hitta det! Ditt uppdrag som coach är att kartlägga, motivera och coacha våra deltagare i sitt arbetssökande eller val av utbildning. Till ditt stöd har du vägledande arbetsrutiner, ett härligt team av kollegor samt en närvarande chef som stöttar och utbildar dig i ditt arbete. Vi söker nu personer som vill växa tillsammans med oss som företag, och är intresserad av en anställning på deltid eller timbasis. Kort om dig Vi söker dig som vill ha kul på jobbet, är effektiv och trivs med att arbeta i högt tempo mot uppsatta mål, och vill vara en del av en tillväxtresa! I denna rekrytering genomför vi kompetensbaserade intervjuer för att hitta vår nästa karriärcoach. För att få jobba som coach inom rusta och matcha måste du uppfylla något av nedan; Högskoleutbildad med godkänt i minst 180 högskolepoäng samt 2 års arbetslivserfarenhet inom vad som helst. Alternativt 1 års eftergymnasiala studier med minst godkänt betyg samt 3 års arbetslivserfarenhet inom något av följande (går att kombinera flera av nedanstående arbeten) - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Det här erbjuder vi En gedigen onboarding där du kommer att få god insyn i marknaden, bolaget och självklart rollen som karriärcoach Ett närvarande ledarskap Ett snabbt växande bolag där du kommer att få chans att påverka på riktigt En företagskultur där vi värnar om alla medarbetare och där vi värdesätter allas engagemang som en del i processen att skapa strategin framåt. På HelloLilly pratar vi ofta om att kultur äter strategi till frukost; tar vi hand om varandra så kommer vi även ta hand om våra kunder. Delar du denna inställning och tycker du att HelloLilly och rollen som karriärcoach verkar som någonting för dig? Då hoppas jag att du söker den här tjänsten!
Inom ProMeister arbetar vi med att utbilda våra ca 1000 konceptanslutna fordonsverkstäder men även uppdragsutbildning mot externa aktörer. Just nu behöver vi förstärkning till vårt framgångsrika utbildningsteam! Våra kunder består av några av Sveriges mest kända verkstadskedjor. Hos ProMeister sätter vi ett stort värde på engagemang och driv. Du ska vara en självständig person som tar initiativ. Du bör ha lätt att utveckla och bibehålla goda relationer med kunder och dina medarbetare. Vi sätter stort värde i att du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Tjänsten innebär att utbildning hålls över större delar av landet och detta innebär en del resor. Vi tror på lokal närvaro och vill därför hålla så många utbildningar som möjligt på lokala orter/platser ute i landet. Vår huvudbas ligger i Västerås där vi kommer ha helt nyrenoverade och topmoderna lokaler som kommer stå klara hösten 2025. En exempelvecka kan se ut så här: Måndag - Resdag Tisdag - Utbildning Onsdag - Utbildning Torsdag - Utbildning och transport hem Fredag - Administration Då vi arbetar i en föränderlig bransch så krävs det att du är flexibel i din roll. Arbetsuppgifter: - Utbilda mekaniker inom koncernen. - Utbilda andra företag/verksamheter utanför koncernen. - Bidra till att nya utbildningar tas fram. - Delta på mässor och andra tillfällen där vi marknadsför våra utbildningar. Krav: - Fullständig fordonstekniskutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av att utbilda andra människor är meriterande. - Pedagogisk och tålmodig och har en förmåga att förklara sådant som verkar svårt på ett enkelt sätt. - Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i både små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. - Behärskar svenska i tal och skrift mycket väl. - God IT-vana. - Intresse för innovation och teknik. - B-körkort. Högre behörighet meriterande Start: Så snart som möjligt Anställningsform: Heltidstjänst där provanställning tillämpas Lön: Fast månadslön enligt ök + tjänstebil Urval och intervjuer sker löpande därför kan denna tjänst tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök redan idag! Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Om företaget ProMeister Solutions AB ingår i MEKO Sweden AB som driver koncepten Mekonomen, Meca, Speedy med flera och är börsnoterat på Stockholms börsen. Inom ProMeister finner vi vår utbildningsenhet ”Academy”, Teknisk Support, Gymnasium och Yrkeshögskola.
För dig som söker tjänsten krävs att du har god pedagogisk förmåga och en vana att utbilda inom trucktyperna A och B. Som person är du drivande, med ett brett kontaktnät inom branschen. Du är van att möta människor på olika nivåer i en organisation. I denna tjänst är du truckutbildare på vår utbildningsenhet i Jönköping, Linköping och Växjö. Till vår utbildning söker vi en lärare som kan undervisa i teoretiska och praktiska moment för elever/kunder som kommer att arbeta som lagerarbetare och truckförare. Vi söker en person som har kunskaper och erfarenhet av undervisning. Är du truckinstruktör är det en merit, men inget absolut krav. Är du även trafiklärare med tidigare truckkort A och B behörigheter är det meriterande. Att du har goda språkkunskaper är ett krav. Arbetsbeskrivning Som instruktör undervisar du eleverna/kunderna i både teori och praktik. Detta sker i form av undervisning av regler och praktiska körlektioner. Du passar hos oss om du tycker om att möta/bemöta människor på ett positivt, serviceinriktat och pedagogiskt sätt. Kvalifikationer Utbildningsbehörigheter som är extra meriterade: Truckinstruktör, (godkänd utbildning) Hjullastare gods och anläggning Teleskoplastare Mobila arbetsplattformar, instruktör ADR Grund, instruktör Arbete på väg, instruktör Fallskydd, instruktör Ställning, allmän utbildning 0-9 m, Instruktör. Heta arbeten, instruktör. Håkans Truckutbildning växer och är i en spännande fas, är du den vi söker? För tjänsten krävs att du har god pedagogisk förmåga och är vana att utbilda. För rollen krävs minst B-körkort och du måste trivas med resor och i vissa fall en del övernattningar.
Testa Vilhelmina – bo gratis när du flyttar hit för att jobba Bor du inte i Vilhelmina kommun idag? Inga problem! Om du får anställning hos oss kan du under tre månader bo kostnadsfritt i ett möblerat rum i kommunens tidigare elevhem i tätorten Vilhelmina. Om du får anställning i någon av våra fjälldalar så kan du under tre månader få subventionerad hyra. Du får en god start som Vilhelminabo och kan under denna tid leta efter ditt permanenta hem. Läs mer genom att klicka https://www.vilhelmina.se/inflyttare/testa-vilhelmina/ och fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina. Vilhelmina kommun söker en Studie- och yrkesvägledare tillika utbildningsledare till Lärcentrum, heltid tills vidare, med provanställning 6 månader. Vilhelmina Lärcentrum är en enhet för vuxnas lärande. I enheten ingår grundläggande vuxenutbildning, anpassad utbildning, svenska för invandrare, gymnasial vuxenutbildning, yrkeshögskola, högskoleservice samt uppdragsutbildning. Lärcentrum och Arbetsmarknadsenheten med Immigrationsservice är en gemensam verksamhet och leds av en arbetsmarknads- och vuxenutbildningschef Arbetsuppgifter Tjänsten består i att vara studie- och yrkesvägledare (SYV) ca 50% samt utbildningsledare 50%. Som SYV möter du vuxna personer för kvalitativa vägledningssamtal och arbetar på individnivå tillsammans med enheter internt, andra kommuner och myndigheter. Du kommer att vara utbildningsledare för genomförandet av utbildningar inom yrkeshögskolan och upphandlade utbildningar inom regionalt yrkesvux . Du kommer att arbeta självständigt med många kontakter med presumtiva deltagare, lärare och arbetslivet. Till våra YH-utbildningar finns ledningsgrupper, där du får en aktiv roll. Du ingår i ledningsgruppen för Lärcentrum. Kvalifikationer Du bör ha en akademisk examen till studie-och yrkesvägledare, vara processinriktad, driven och lyhörd. Du har mycket god förmåga att omvandla idéer till praktiska resultat. Du har också en utpräglad social förmåga och samarbetsförmåga samt mycket god digital kompetens då vi eftersträvar helt digitala arbetsplatser. Kontakt För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta arbetsmarknads- och vuxenutbildningschef Lars Gavelin gärna via mejl, [email protected] eller per telefon 073-062 13 29. Om Vilhelmina Vilhelmina kan beskrivas som ett 5-minuterssamhälle. Det må ligga en bit från större städer, men väl på plats finns det mesta inom räckhåll. På fem minuter kan du i tätorterna Vilhelmina, Saxnäs och Dikanäs, där vi har kommunal verksamhet, hämta barnen från förskolan, gå till jobbet, gymma efter jobbet eller ta skidorna/löparskorna i elljusspåren, och äta på någon av orternas caféer och restauranger. I fjällen finns anläggningar som både har öppet under turistsäsongerna och året runt, och dessutom närhet till några av de större skidbackarna som finns i Kittelfjäll och Klimpfjäll. Vilhelmina kommun är en vidsträckt kommun med närhet till härliga fjäll, lummiga skogar och vackra sjölandskap. Vi har en vacker natur som bjuder in till utevistelse året om - och kanske är det just det vi är mest kända för. Läs mer om vårt Vilhelmina här https://www.vilhelmina.se/inflyttare/ Övrigt Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vilka är vi på HelloLilly? Vi är en leverantör till Arbetsförmedlingen, med uppdraget att stötta arbetslösa till jobb eller studier och på så sätt bidra till minskad arbetslöshet i Sverige. Vi har funnits i två och ett halvt år och har tack vare vår närvaro i sociala medier byggt en stor och aktiv community av arbetssökande. Vi interagerar dagligen med målgruppen arbetssökande via sociala medier och har varje månad miljontals videovisningar och tusentals kommentarer. Sedan verksamhetsstarten för lite mer än tre år sedan har vi byggt en community av över 100.000 följare i sociala medier, och haft möten med drygt 3.000 arbetsgivare och under samma period har vi fullbordat nästan 2000 matchningar där arbetssökande - huvudsakligen långtidsarbetslösa - kommit ut i sysselsättning i form av arbete eller studier. Kort om ditt uppdrag Vi tror att varje enskild människa har en stor potential, det finns ett jobb eller en utbildning som passar alla, det gäller bara att hitta det! Ditt uppdrag som coach är att kartlägga, motivera och coacha våra deltagare i sitt arbetssökande eller val av utbildning. Till ditt stöd har du vägledande arbetsrutiner, ett härligt team av kollegor samt en närvarande chef som stöttar och utbildar dig i ditt arbete. Vi söker nu personer som vill växa tillsammans med oss som företag, och är intresserad av en anställning på deltid eller timbasis. Kort om dig Vi söker dig som vill ha kul på jobbet, är effektiv och trivs med att arbeta i högt tempo mot uppsatta mål, och vill vara en del av en tillväxtresa! I denna rekrytering genomför vi kompetensbaserade intervjuer för att hitta vår nästa karriärcoach. För att få jobba som coach inom rusta och matcha måste du uppfylla något av nedan; Högskoleutbildad med godkänt i minst 180 högskolepoäng samt 2 års arbetslivserfarenhet inom vad som helst. Alternativt 1 års eftergymnasiala studier med minst godkänt betyg samt 3 års arbetslivserfarenhet inom något av följande (går att kombinera flera av nedanstående arbeten) - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Det här erbjuder vi En gedigen onboarding där du kommer att få god insyn i marknaden, bolaget och självklart rollen som karriärcoach Ett närvarande ledarskap Ett snabbt växande bolag där du kommer att få chans att påverka på riktigt En företagskultur där vi värnar om alla medarbetare och där vi värdesätter allas engagemang som en del i processen att skapa strategin framåt. På HelloLilly pratar vi ofta om att kultur äter strategi till frukost; tar vi hand om varandra så kommer vi även ta hand om våra kunder. Delar du denna inställning och tycker du att HelloLilly och rollen som karriärcoach verkar som någonting för dig? Då hoppas jag att du söker den här tjänsten!
Välj ett jobb för att visa detaljer