Nu söker vi timvikarier till vårt team på Ljungvägen i Mora. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Om Ljungvägens LSS boende Ljungvägen är ett autismboende som startades 2017. Huset ligger naturskönt beläget i närhet till Hemus friluftsområde, strax utanför centrum. Vi har närhet till simhall, ishockeyarenan, motions- och skidspåren samt fina grönområden. Huset är ljust och alla lägenheter ligger i markplan. Boendet har sex lägenheter med gemensamhetsutrymmen för social samvaro och en fin uteplats med stora odlingslådor och på baksidan kan vi samlas på den gemensamma uteplatsen. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, B-körkort för manuell bil, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du säger och gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: En strukturerad inskolning i vår verksamhet Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Timvikariat, vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-10, intervjuer sker löpande. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Angelica Lindeborg, verksamhetschef. [email protected] 073-5040548 Emelie Karlsson, Samordnare [email protected] 073-5020698 Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Arbetsplats LSS Då en av våra medarbetare går i pension, söker vi en engagerad vårdare till servicebostaden Smältaren i Hagfors kommun. Målgruppen är personer inom LSS. Vi söker dig som är lösningsfokuserad och har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Som person är du engagerad, ansvarsfull, strukturerad och pålitlig. Arbetet kräver stor flexibilitet och du är beredd att ändra arbetssätt utifrån olika situationer. Vi arbetar efter rutiner och tillsammans utvecklar vi nya och hållbara arbetssätt. Vårt arbete vilar på en gemensam värdegrund, som bygger på tillit, respekt och trygghet. Arbetsuppgifter och kvalifikationer Som vårdare på boendet arbetar du utifrån ett reflekterande arbetssätt där du stöttar den enskilde så att dennes vardag blir hanterbar och meningsfull. Du är lyhörd inför den enskildes behov och önskemål. Arbetsuppgifterna består av att stärka den enskilde att på egen hand, så långt det är möjligt, hantera sin vardag. I det som den enskilde inte klarar av att utföra själv, är du med och hjälper och stöttar. I arbetsuppgifterna ingår att laga mat, städa samt tvätta och tillsammans med övriga kollegor håller man god ordning på boendet. Önskvärt är att du har adekvat utbildning såsom omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Meriterande är förarbehörighet B. Arbetstiden är schemalagd vilket innefattar dag, kväll, helg och natt enligt Jour bilaga J. Tillträde till tjänsten sker den 1 september eller enligt överenskommelse. Anställningen föregås av intervjuer. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden, skicka därför in din ansökan redan idag. Lön Lön enligt avtal Fackliga företrädare Nås via kommunens växel, 0563-185 00 Övrigt Vi har gjort ett medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i http://www.hagforsstrategin.se. Vid anställning kan utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Skåningegård Omsorg AB Vill du ha ett roligt och värdefullt jobb? Ett jobb där du arbetar med människor som kanske inte alltid tänker som alla andra men som kan berika din dag och där du får en chans att göra skillnad i någons vardag. Vårt arbete styrs av våra värderingar som är respekt, engagemang, ansvar samt boende fokus. Vår vision är att vi ska skapa livskvalité utifrån varje individs behov. Vår verksamhet ligger i natursköna Dänningelanda ca 1 mil söder om Växjö. I Dänningelanda har vi flera verksamheter men nu söker vi dig som vill arbeta på Ainagården som är ett gruppboende med 6 platser. Du bör ha intresse av att ge vård och omsorg till de boende som har olika funktionsvariationer. I verksamheten finns personer med varierande behov inom psykiatri/autismspektrum/intellektuell funktionsnedsättning men även personer som har ett stort omvårdnadsbehov/rullstol och som behöver stöd i alla vardagliga aktiviteter. Vi söker en engagerade boendestödjare som gör allt för att de boende på Ainagården ska trivas och känna delaktighet i sin vardag. Vi vill att du ska arbeta utifrån ett låg affektivt arbetssätt, vara öppen för förändringar som sker i verksamheten samt kunna arbeta tillsammans med dina kollegor utifrån de rutiner och strukturer som råder på arbetsplatsen. Anställning: Vi erbjuder friskvårds bidrag med 2 500 kr/år Tillträde augusti eller september 2025. Tjänstgöringsgrad ca 80-90%. Vi håller på att göra nya scheman och kan därför inte säga exakt tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning med 6 månader samt individuell lönesättning. Vi har kollektivavtal med Kommunal. Ditt uppdrag: Du ansvarar för att tillsammans med dina kollegor ge individuellt utformat stöd till de boende i vardagslivets alla delar för att stärka den egna förmågan hos den boende. Du ska bistå de boende i dagliga sysslor, så som matlagning, städ och hygien, Du utgår alltid från varje boendes individuella behov och rätten till självbestämmande. En stor del av arbetet består i att utifrån varje boendes förutsättningar bidra till den boendes självständighet och välmående. I arbetet ingår att du blir kontaktman för en eller flera boende. Du ska vara aktiv och gilla att planera och ta egna initiativ med de som bor i verksamheten samt anpassa din kommunikation så att de boende på Ainagården känner att du förstår samt respekterar dem. Arbetet innebär administrativa arbetsuppgifter såsom social dokumentation, upprättande av genomförandeplaner mm, vilket förutsätter god datavana. Du ska ha ett professionellt men ändå nära, motiverande och trygghetsskapande arbetssätt gentemot de boende du ansvarar för. Våra tjänster innebär arbete dag, kväll och helg (separata nattjänster). Du kommer att arbeta enligt ett rullande schema. Kvalifikationer: Att du är utbildad undersköterska eller har en annan likvärdig utbildning med pedagogisk inriktning exempelvis stöd pedagog. Du bör har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Som person är du ansvarstagande, trygg, engagerad och har en positiv inställning. Du ska ha B-körkort. Du ska behärska svenska i tal o skrift. Meriterande: Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom Låg affektivt bemötande - studio 3 Erfarenhet av arbete inom LSS. Erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik. Att du har kunskap i dokumentation enligt IBIC. Vi begär utdrag ur belastningsregistret. Vi behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden. Vill du ha mer information kontakta gärna Cecilia Rosengren, verksamhetschef på telefonnummer 0470-776108 [email protected] Välkommen med din ansökan! -
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård, arbetsmarknad- och integration samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Som boendestödjare utgör du en central del i våra boendes liv! Du bidrar till att människor med en psykisk funktionsnedsättning kan bo i en egen lägenhet med den känslan av självständighet det innebär och även ha en grundtrygghet i vardagen. Bangatan 10 är ett serviceboende med lägenheter för personer som har stöd med särskild service enligt LSS och består av 13 lägenheter, centralt placerade i Fjugesta. Arbetet på Bangatan 10 utgår från varje persons individuella behov och önskemål och utförs i enlighet med verksamhetens uppdrag, tillsammans med övrig personal. Som boendestödjare bistår du med praktisk hjälp och omvårdnad i olika vardagssituationer. Du stöttar i att skapa struktur och rutiner i vardagen och bidrar till att skapa en meningsfull fritid för våra boende genom att möjliggöra deras val av aktiviteter och social interaktion. Arbetet är varierande och omväxlande och genomförs alltid utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • kan uttrycka dig väl i svenska språket, i tal och skrift • talar flytande teckenspråk. För att kunna arbeta som timvikarie på denna tjänst behöver du vara dubbelspråkig, dvs. vara hörande, talande och även kunna flytande teckenspråk. Det är meriterande om du har: • har gått vård- och omsorgsprogrammet med inriktning funktionsnedsättning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten • pedagogisk/social/beteendevetenskaplig utbildning eller liknande • erfarenhet av arbete inom området funktionsnedsättning • erfarenhet av arbete med alternativ kommunikation, exempelvis bildstöd • B-körkort och kan/får köra bil. Rollen som boendestödjare kräver att du är en stabil person med en egen grundtrygghet. Du har ett genuint intresse för att göra skillnad för andra människor och bemöter andra med respekt och ett professionellt förhållningssätt. Du behöver vara lyhörd, flexibel och ha en förmåga att anpassa ditt arbete till den person du möter och till dennes individuella behov. För rollen krävs också att du har förmåga att prioritera och planera arbetet. Du är kommunikativ och uppskattar att samarbeta med kollegor likaväl som du tar initiativ och arbetar självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Apelgårdens Hvb i Blekinge AB erbjuder vård och behandling för ungdomar. Företaget har sitt huvudkontor i Nättraby. Till vårt HVB Villa Fridhem i Hallabro söker vi nu en personal som ska jobba som boendestödjare. Mer information om företaget och våra enheter finner du på vår hemsida. Arbetet ställer höga krav på gott bemötande, pedagogiskt förhållningssätt och struktur. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara matlagning, städ, enklare vaktmästaruppgifter samt hjälp med körningar till skolan etc. Vi förväntar oss att du bemöter våra boende med trygghet, omtanke och respekt. Du har lätt att möta andra människor och skapa relationer samtidigt som du har förmågan att kunna hantera stressiga situationer och ha modet att sätta gränser samt vara tydlig och konsekvent. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nu söker vi en timvikarierande boendestödjare till vårt härliga team på Läkarvägen. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en visstidsanställning som innefattar dag, jour samt vaken natt. Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss på Läkarvägens gruppboende? Om Läkarvägen Läkarvägen är en nybyggd, modern gruppbostad med 6 platser i ett lugnt område i utkanten av Säter. På Läkarvägen är det sjöutsikt och det finns natur och vandringsleder runt knuten. Verksamheten ligger ca 1,7 km från Säters centrum. Ett par hundra meter från verksamheten finns närmaste busshållplats. På Läkarvägen finns cirka 20 medarbetare i alla anställningsformer. Våra medarbetare har erfarenhet och kunskap för att arbeta med målgruppen. De har relevant utbildning inom social omsorg i form av till exempel omvårdnadsprogram, KY-utbildning inom social omsorg eller socionomutbildning. På Läkarvägen arbetar vi med verksamhetsnära ledarskap. Vi har en samordnare som arbetar dagtid så väl som en verksamhetschef fördelad på två boenden i Dalarna. Om rollen I rollen som boendestödjare på Läkarvägen utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiderna är förlagd 07:30 - 21:45, vardagar och helger samt dygn med sovande jour (07:30 - 08:00 dagen efter). Vaken natt 21:00-08:30. I den vakna natten innefattar ditt uppdrag att vaka över en boende i dennes lägenhet och finnas tillgänglig när behov uppstår under natten. Vi söker dig som är bekväm att arbeta både dag- och nattpass. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning, så som barnskötarutbildning, behandlingsassistent, social- eller stödpedagog. Du ska kunna visa upp ditt undersköterskebevis eller annat relevant examensbevis vid anställningsintervjun. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen och har arbetat några år inom omsorg. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Visstidsanställning med möjlighet till förlängning i form av annan anställningsform. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: Intervjuer sker löpande, dock senast 2025-07-13. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas (arbete med barn med funktionsnedsättning) vid en eventuell anställning Krav: B Körkort är ett krav. Uppvisande av undersköterskebevis eller annat relevant examensbevis Jobb från jobbify.se
Nu söker vi en timvikarierande boendestödjare till vårt härliga team på Läkarvägen. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en visstidsanställning som innefattar dag, jour samt vaken natt. Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss på Läkarvägens gruppboende? Om Läkarvägen Läkarvägen är en nybyggd, modern gruppbostad med 6 platser i ett lugnt område i utkanten av Säter. På Läkarvägen är det sjöutsikt och det finns natur och vandringsleder runt knuten. Verksamheten ligger ca 1,7 km från Säters centrum. Ett par hundra meter från verksamheten finns närmaste busshållplats. På Läkarvägen finns cirka 20 medarbetare i alla anställningsformer. Våra medarbetare har erfarenhet och kunskap för att arbeta med målgruppen. De har relevant utbildning inom social omsorg i form av till exempel omvårdnadsprogram, KY-utbildning inom social omsorg eller socionomutbildning. På Läkarvägen arbetar vi med verksamhetsnära ledarskap. Vi har en samordnare som arbetar dagtid så väl som en verksamhetschef fördelad på två boenden i Dalarna. Om rollen I rollen som boendestödjare på Läkarvägen utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiderna är förlagd 07:30 - 21:45, vardagar och helger samt dygn med sovande jour (07:30 - 08:00 dagen efter). Vaken natt 21:00-08:30. I den vakna natten innefattar ditt uppdrag att vaka över en boende i dennes lägenhet och finnas tillgänglig när behov uppstår under natten. Vi söker dig som är bekväm att arbeta både dag- och nattpass. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning, så som barnskötarutbildning, behandlingsassistent, social- eller stödpedagog. Du ska kunna visa upp ditt undersköterskebevis eller annat relevant examensbevis vid anställningsintervjun. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen och har arbetat några år inom omsorg. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Visstidsanställning med möjlighet till förlängning i form av annan anställningsform. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: Intervjuer sker löpande, dock senast 2025-07-13. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas (arbete med barn med funktionsnedsättning) vid en eventuell anställning Krav: B Körkort är ett krav. Uppvisande av undersköterskebevis eller annat relevant examensbevis För mer information kontakta: Samordnare Helena Wiberg, 070-78 23 707, [email protected] Verksamhetschef Angelica Lindeborg, 073-50 40 548, [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Vill du arbeta i en verksamhet där du får vara med och skapa struktur, trygghet och livskvalitet för andra – och känna mening i ditt arbete? Då kan du vara den vi söker! Vår gruppbostad i Västra Hamnen består av sex lägenheter för personer med LSS-beslut. Vi har ett fantastiskt läge nära både hav, matbutiker, bibliotek, gym och restauranger med goda kommunikationer i närheten. Här arbetar vi lösningsfokuserat, med kunden i centrum, och söker nu ytterligare en eller flera kollegor som vill bidra till ett tryggt och meningsfullt vardagsliv för våra boende. Beskrivning av tjänsten som boendestödjare Som boendestödjare är du en viktig del i att skapa en trygg, stimulerande och utvecklande vardag för våra boende. Arbetet är varierat och innebär att ge både praktiskt och socialt stöd i vardagen – utifrån varje individs behov och genomförandeplan. Vi arbetar enligt ett salutogent synsätt med lågaffektivt bemötande. Exempel på förekommande arbetsuppgifter Stöd i vardagssysslor: städning, tvätt, handling, matlagning Personlig omvårdnad: hygien, dusch, bäddning, toalettrutiner Motivera till aktivitet och delaktighet i vardagen Genomföra dokumentation och följa upp insatser Vara närvarande i vardagen och bidra till en god atmosfär Delta i promenader, träning, utflykter och ärenden Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Vem söker vi? Har ett stort hjärta och en vilja att göra skillnad Är trygg, nyfiken, flexibel och initiativtagande Har god samarbetsförmåga och tycker om att skapa relationer Har relevant gymnasieutbildning (vård och omsorg eller likvärdig) Behärskar svenska i tal och skrift Har god fysisk förmåga Meriterande är erfarenhet inom LSS, samt kunskap i TAKK, lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik eller TEACCH. Om Frösunda Omsorg Familjeägda Frösunda Omsorg är ett av landets ledande omsorgsbolag med verksamhet inom Personlig assistans, Funktionsnedsättning, Äldreomsorg och Individ- och familjeomsorg. Vår drivkraft är att leverera högsta möjliga livskvalitet till människor med behov av stöd och hjälp. Hos oss finns möjligheten att utvecklas, anta nya utmaningar och varje dag få göra skillnad i människors liv. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, med 6 mån provanställning Omfattning: 85% Arbetstid: Arbetet är förlagt dag/kväll/helg samt jourtjänstgöring. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 20250627 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Desa Dashevci, Verksamhetschef Telefonnummer: 010 130 30 63 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Frösunda Avlösarservice i Staffanstorp söker personer för avlösaruppdrag i Staffanstorps kommun. Beskrivning av tjänsten som avlösareVi söker nu fler personer för våra uppdrag som avlösare i hemmet. Som avlösare jobbar du med familjer som blivit beviljade LSS-insats avlösning i hemmet. Specifikt jobbar du med barnet i familjen och ger föräldrarna avlastning i vardagen. Då spenderar du tid med barnet i hemmet eller i anslutning till hemmet och hittar på saker som ni kommit överens med familjen. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Kvalifikationer och personliga egenskaper erfarenhet av liknande uppdrag erfarenhet av att jobba med barn erfarenhet av arbete inom LSS Om Frösunda Omsorg Familjeägda Frösunda Omsorg är ett av landets ledande omsorgsbolag med verksamhet inom Personlig assistans, Funktionsnedsättning, Äldreomsorg och Individ- och familjeomsorg. Vår drivkraft är att leverera högsta möjliga livskvalitet till människor med behov av stöd och hjälp. Hos oss finns möjligheten att utvecklas, anta nya utmaningar och varje dag få göra skillnad i människors liv. Övrig information Anställningsform: behovsanställning Arbetstid: måndag till fredag, eftermiddagar. Tillträde: enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Beskrivning Utvecklingsarbetet i Karlstad kring metoden Bostad Först är i full gång och vi söker dig som vill vara med oss i detta arbete. Idag arbetar två vägledare inom Bostad Först i Karlstad, nu söker vi ytterligare två vägledare under en projektanställning på 1 år. Om erforderliga beslut fattas kan de komma övergå i tillsvidaretjänster. För att få ett beslut och tillgång till bostad genom Bostad Först ska du ha ett långvarigt behov av stöd och redan fått flertalet insatser från bla socialtjänsten. Du ska vara motiverad och acceptera att följa hyreslagen. Viktigt är det relationsskapande arbetet och förmåga att följa individens växlande behov. Du kommer vara en del av Boendstödsenheten och kommer att arbeta med ärenden inom denna enhet med fokus på målgruppen skadligt bruk och beroende. Bostad först bygger på 8 grundprinciper som är - - Bostad är en mänsklig rättighet - - Rätten till val och självbestämmande - - Bostad och behandling separeras från varandra - - Stöd riktas till återhämtning - - Stöd baseras på Skade minskning - - Aktivt engagemang utan tvång och fostran - - Deltagarstyrt stöd utifrån individens styrkor, behov och egna mål, Flexibelt stöd under lång tid Arbetsuppgifter Du blir en del av teamet tillsammans med olika professioner. Du kommer arbeta med att utforma samt utföra stöd nära och tillsammans med deltagare/klienter. Du kommer även få arbeta med insatsen boendestöd till personer inom målgruppen skadligt bruk och beroende. Du kommer arbeta schemalagd arbetstid där tjänstgöring på kvällar och helger ingår. Arbetet är omväxlande och såväl utvecklande som roligt. Det bygger på stor förmåga till egen planering, självständighet och flexibilitet. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en utbildning och erfarenhet av arbete med målgruppen samsjukliga, skadligt bruk beroende. Du är troligen socionom, socialpedagog, eller har alternativ utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet av arbete med målgruppen skadligt bruk/beroende/samsjuklighet . Körkort är ett krav. Önskvärt att du kan börja i september, eller efter överenskommelse. Intervjuer är planerade att ske va 30 men kan ske löpande under ansökningstiden. Så vänta inte, känn dig varmt välkommen med din ansökan till oss ! Om Karlstads kommun Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Välj ett jobb för att visa detaljer