SNABBFAKTA Omfattning: Heltid 40h/veckan Arbetstider: Måndag till fredag kl.08-17.00 Ort: Stockholm, Gärdet Startdatum: 15/9-25 Anställningsform: Särskild visstidsanställning. Detta är ett vikariat på 12 månader. DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Nu söker vi en rekryterare för ett vikariat på 12 månader till vårt rekryteringsteam på Inte Bara Post Bemanning. Inte Bara Post Bemanning är en del av Inte Bara Post Group. Inte Bara Post Group jobbar med Office Management, men framför allt jobbar vi med människor. Våra kunder är företag, men bakom varje företag finns människor med behov, utmaningar och höga förväntningar på sin arbetsvardag. Och det är här vi kommer in – vi löser problemen som gör deras dagar enklare, smidigare och roligare! Kort sagt, vi ser till att företag kan fokusera på det de gör bäst – medan vi tar hand om resten. VAD GÖR DU SOM REKRYTERARE? Som rekryterare hos Inte Bara Post Bemanning rekryterar du externt till våra kunder. Du har en nyckelroll i att självgående leda och genomföra hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till tillsättning. Med ett affärsmässigt och engagerat förhållningssätt bygger du starka relationer med både kunder och kandidater. Du ingår i ett team med en ytterligare rekryterare och samarbetar tätt med kundansvariga samt övriga i leveransteamet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra kravprofil Skriva och publicera jobbannonser Sourcing och aktiv search av kandidater via ATS-system och olika kanaler så som LinkedIn Genomföra intervjuer och bedöma kandidaters kompetenser, erfarenheter och personliga egenskaper Referenstagning och bakgrundskontroller Matcha kandidater med rätt uppdrag och kund Arbeta proaktivt med att bygga långsiktiga relationer med både kunder och kandidater Hantera administrativa uppgifter kopplade till rekryteringsprocesserna Säkerställa positivt employer brand genom att arbeta för en positiv kandidatupplevelse VEM ÄR DU? För att lyckas i rollen är du relationsskapande och nyfiken på människor, företag och dess affärsverksamheter. Du har en positiv och engagerad inställning med ambitionen att alltid arbeta effektivt och strukturerat. Du är prestigelös och förändringsbenägen. Vidare är du en tävlingsinriktad lagspelare som älskar att ha kul – för hos oss på Inte Bara Post Bemanning är jobbet mer än bara en arbetsplats! Vi söker dig som har: Minst ett års erfarenhet av rekrytering Tidigare erfarenhet av att arbeta med flera rekryteringsprocesser parallellt Eftergymnasial utbildning God datorvana Har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av extern rekrytering inom rekryterings- och bemanningsbranschen. ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
Med över 1.200 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 23.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team! Om tjänsten I rollen som Rekryterare hos oss arbetar du nära våra chefer och verksamheten för att säkerställa en professionell och kvalitativ rekryteringsprocess. Du driver dina processer självständigt och stöttar våra chefer i hela rekryteringsprocessen från kravprofilsmöte till annonsering, search, kontakt med kandidater, referenstagning och erbjudande. Du ansvarar för flera parallella rekryteringsprocesser och du arbetar strategiskt med frågor inom kompetensförsörjning och säkerställer att vi rekryterar in rätt kompetens i rätt tid. Det gäller också att vara uppfinningsrik och nytänkande för att hitta nya vägar för att nå ut till rätt målgrupp. Huvudsakliga arbetsområden • Ansvara för alla rekryteringsprocessen • Genomföra telefonintervjuer och anställningsintervjuer • Vara aktiv och målgruppsorienterad vid sociala nätverk och karriärnätverk • Kartlägga och headhunta lämpliga kandidater • Kontinuerlig utveckling och utbyggnad av nätverk och talangpool I samband med rekrytering och projekt kommunicera och stärka New Yorkers Employer branding • Omvärldsbevakning och marknadsföringsaktiviteter • Stöd för onboardingprocessen • Arbetet innebär resor Din profil • Utbildning inom HR, rekrytering och/eller handel och mode • Arbete inom detaljhandeln • Strukturerad, organiserad och tänker gärna strategiskt och långsiktigt • Teamorienterad • Kommunikativ, tydlig och lyhörd • Flexibel • Gärna erfarenhet från modebranschen • Mycket goda kunskaper i Engelska • Goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel Vi erbjuder Ett bra team är det viktigaste för oss, för utan ett bra team skulle även den bästa planen gå i stöpet. Hos oss finner du en tydlig och kommunikativ miljö som efterlever New Yorkers mission: Med passion och mod förverkligar vi idéer som blir till trender. Du kommer sitta på vårt Nordiska huvudkontor i Malmö nära centralen. Arbetstid/Varaktighet: Heltid med tillträde enligt överenskommelse. Upplysningar lämnas av: Human Resorces Department Nordic Countries [email protected] Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk. Ansökningar som inkommer per post, mail eller i butik behandlas inte. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 25.07.2025. Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV! New Yorker Sverige KB
Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. Arbetsuppgifter I tjänsten som VerksamhetsController så arbetar du nära institutionens ledning och ingår i dess ledningsgrupp. Din organisatoriska tillhörighet är dock skolans ledningskansli och här arbetar du tillsammans med övriga VerksamhetsController samt funktionsansvariga ingår i skolans administrativa ledningsråd. I denna tjänst så arbetar du proaktivt inom samtliga verksamhetsområden och fungerar som en brygga mellan skolkansli, det gemensamma verksamhetsstödet och kärnverksamhet. Du kommer därmed kunna överblicka händelser för hela organisationen. I rollen som verksamhetscontroller så kommer du hantera och ansvara för följande arbetsuppgifter: - I samråd med prefekt och ledningsgrupp ansvara för institutionens budgetarbete uppföljning och prognosarbete - Strategisk ekonomistyrning i dialog med institutionens ledning - Utbildningsanalyser - Uppföljning och analys av verksamhetens mål och resultat - Stöd till prefekt och ledning i beslutsfattande genom att tillhandahålla relevant data och analyser - Kvalitetsuppföljning och effektiviseringsarbete inom organisationens olika delar - Säkerställa att verksamheten bedrivs i linje med lagar och regler - Uppföljning och förbättring av arbetsmiljöfrågor - Vidare så kommer du även ansvara för institutionens strategiska lokalplanering- och underhållsplanering samt institutionens nyttjande av lokaler Rollen innebär ett brett, självständigt och varierat arbete med många kontaktytor där du ges möjlighet att få en helhetsbild över hur stödfunktionen fungerar ute i skolans verksamhet. Du kommer ha en central och samordnande roll för hela institutionen. Varmt välkommen med din ansökan, vi är ett positivt och sammansvetsat gäng som väntar på att få välkomna en likasinnad och prestigelös kollega in i vårt team! Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Relevant högskoleexamen inom ekonomi (eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig), - Mycket goda excelkunskaper - Mycket hög administrativ förmåga - Mycket goda kommunikationskunskaper i så väl tal som skrift på svenska som engelska då detta krävs i det dagliga arbetet För att lyckas i tjänsten så behöver du inneha följande färdigheter: - Kunna förklara ekonomisk information på ett tydligt och pedagogiskt sätt - Kunna identifiera avvikelser och förbättringsåtgärder - Vara lyhörd och kunna föra en dialog med olika delar av verksamheten - Kunna bygga goda relationer och skapa förtroende - Vara pålitlig och stå för kvalitet och saklighet i det du levererar - Kunna ta egna initiativ och vara självgående - Ha en analytisk förmåga att förstå och tolka komplexa siffror, budgetar och verksamhetsdata - Ha förmåga att se helheten i verksamheten – inte bara siffror, utan hur ekonomin hänger ihop med mål, strategier och resultat Vidare så behöver du kunna hantera deadlines och parallella arbetsuppgifter och frågeställningar. Meriterande Kännedom om KTH:s organisation alt god kännedom om arbete på Högskola/universitet. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Vi söker dig som vill vara med på en spännande resa att vidareutveckla och ytterligare stärka Swedbanks position på företagsmarknaden i Uppsala! Gillar du utveckling, är affärsdriven och vill arbeta tillsammans i ett härligt team? Då är det här tjänsten för dig! Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Vara en del av vårt företagsteam som arbetar med företagsaffären i Uppland. Ha eget kund- och resultatansvar där du förvaltar och utvecklar din egen kundportfölj genom kundnöjdhet, lönsamhet, proaktivitet och prospektering. Leda teamet med kundstöd och specialister som är knutna till dina kunder. Skapa starka kundrelationer genom värdeskapande och långsiktig affärsrådgivning med skräddarsydda affärsupplägg inkl. kreditgivning. Vara en god ambassadör för Swedbank och företräda banken i olika sammanhang. Arbeta proaktivt där nätverkande och prospektering på den lokala marknaden är centrala delar i uppdraget. I denna roll behöver du: Ha erfarenhet från att arbeta som kundansvarig företagsrådgivare inkluderat kreditgivning där teamarbete med kundstöd och specialister är meriterande. Ett etablerat och stort kontaktnät i det lokala näringslivet är av stor vikt. Därtill en mycket god lokalkännedom och hög lokal närvaro. Relevant kandidat-, magisterexamen eller motsvarande inom ekonomi. Ha mycket högt affärsfokus med ansvar för både eget utfall samt teamets leverans. Genuint intresse för företagande, hög social kompetens, vara utåtriktad och ha en naturlig förmåga att etablera goda affärsrelationer med kunder och företrädare i näringslivet. Vara strukturerad, analytisk, ha ett gott ordningssinne och vara ansvarstagande. God kommunikativ och pedagogisk förmåga och att du behärskar engelska och svenska språket i tal och skrift. Formella krav för rollen är Swedsec Rådgivarlicens och Swedsec Bolånelicens. Körkort underlättar Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och... Få möjligheten att jobba på en växande och spännande företagsmarknad tillsammans i ett team med bred kompetens, starkt affärsfokus och ett gott arbetsklimat. Vi gillar att träffa kunder, göra långsiktiga affärer och har en stark drivkraft att nå högt uppsatta mål. Teamarbete är nyckel till framgång och vår målsättning är att genom proaktivitet överträffa kundernas förväntningar och skapa kundnöjdhet. Jag ser utveckling och eget ansvar, för såväl det egna utfallet och teamets, som viktiga och naturliga delar för att du ska trivas. Jag är övertygad om att man växer med ansvar och delaktighet. Hos mig gillar man att ta för sig, vara engagerad och att bidra till gruppen." Andreas Beime, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-08-03. Placeringsort: Uppsala Rekryterande chef: Andreas Beime +46 (0)18-17 35 21 Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna. #LI-LB1
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Vi söker migrationshandläggare till mottagningsenhet 2 i Vänersborg. Vi söker både medarbetare för tillsvidareanställning och vikariat (planerat 250901-261231) Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av mötet med människor och ett kontinuerligt lärande. Vi erbjuder ett jobb som är viktigt på riktigt Det händer mycket i vår omvärld och många människor söker sig till Sverige. Vi har därför behov av att stärka upp vår verksamhet med fler medarbetare som kan hjälpa till i de delar av verksamheten där behovet för tillfället är som störst. Vår verksamhet är stor och över tid kan det finnas behov av din kompetens även inom andra ärendeslag, utvecklingsmöjligheterna är således många. Oavsett var i verksamheten du kommer att arbeta så har du en betydelsefull roll i att bidra till genomförandet av vårt viktiga samhällsuppdrag. Ditt jobb hos oss är viktigt på riktigt. Vad gör en migrationshandläggare? Som migrationshandläggare arbetar du med att handlägga, utreda, besluta och ta fram förslag till beslut i olika typer av ärenden. Besluten har rättslig verkan för enskilda personer och påverkar deras rätt till förmåner, rättigheter och skyldigheter. Därutöver arbetar du med administration där du hanterar akter och handlingar som har kommit in eller upprättats i ett ärende. I din roll möter du och har samtal med personer som har ett ärenden hos Migrationsverket och andra intressenter. Samtalen kan handla om att underrätta om beslut eller informera om Migrationsverkets processer samt vägleda och ge service. Du identifierar och hanterar eventuella särskilda behov hos personer och i förekommande fall håller du samtal med vuxna och barn i utsatta situationer. Vem är du? Du arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets -och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - Akademisk utbildning om minst 120hp med juridisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet - Kunskap inom förvaltningsrättsliga ärenden - Erfarenhet av arbete med krav på god service och professionellt bemötande - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska - Goda kunskaper i Officepaketet - B-körkort Det är meriterande om du har - Aktuell erfarenhet av arbete med förvaltningsrättsliga ärenden (fråga) - Aktuell erfarenhet av arbete inom mottagningsverksamhet på Migrationsverket - Erfarenhet av professionellt bemötande av människor i utsatta situationer (fråga) - Kunskap i andra språk (uppge vilka) - Erfarenhet av motiverande samtal (fråga) - Erfarenhet av arbete i reception och/ eller telefoni Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare med provanställning och vikariat planerat 250901-261231 Arbetstider: kontorstid Placering: Vänersborg Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsförmåner: Läs om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 17 juli. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Frågor? Kontakta rekryterande chef Marita Sjöqvist, [email protected] eller Anna-Karin Steneskär, [email protected] _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om rollen Som verksamhetskoordinator på Chalmers Stiftelse får du en central och varierande roll. Du arbetar nära både VD, vice VD och dina engagerade kollegor med att ge kvalificerat administrativt och praktiskt stöd, samtidigt som du är med och bidrar till att Chalmers långsiktiga mål förverkligas. I rollen ingår bland annat: Dokument- och ärendehantering i Chalmers diarieföringssystem (Chalmers 360) Koordinering av inköp, bokningar och interna möten Administrativt stöd till vd, vice vd samt ledning och styrelser Stötta upp med administration kopplat till styrelsearbete och digitala styrelseportaler (TeamEngine) Kontakter inom och utanför Chalmerskoncernen, inklusive IT, HR och fastighetsservice Aktivt bidra till uppbyggnad och utveckling av administration inom Chalmers Holding Löpande uppdatera Stiftelsens hemsida för att säkerställa att den är informativ, aktuell och kommunikativ Bidra till en trivsam arbetsmiljö på kontoret – allt från att säkerställa god struktur och ordning till att skapa en välkomnande atmosfär med små insatser som får vardagen att fungera smidigt och trevligt för alla. Du är en viktig del av kansliets team, och tillsammans säkerställer vi att verksamheten drivs effektivt och framåtriktat. Om dig Vi söker dig som trivs i en roll med stort eget ansvar, variation och många kontaktytor. Du är strukturerad och noggrann, men också initiativrik och engagerad. Vi tror att du är en person som uppskattar att stötta andra och känner stolthet i att skapa förutsättningar för att verksamheten ska nå sina mål. Du har: Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet Flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete (gärna från akademi, offentlig sektor eller näringsliv) Mycket god organisatorisk förmåga, med vana att hålla många projekt igång parallellt God samarbetsförmåga och trivs med att ha en central roll i ett team Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Det är meriterande med erfarenhet av system som TeamEngine, Proceedo, Chalmers 360 eller liknande verktyg. Om företaget Chalmers tekniska högskola ägs av Stiftelsen Chalmers tekniska högskola, moderbolag i Chalmerskoncernen, som långsiktigt verkar för att säkerställa och stärka hela koncernens konkurrenskraft och utveckling. Chalmers Holding AB är stiftelsens helägda dotterbolag, som genom sina egna dotterbolag ansvarar för koncernens fastighetsinnehav, investerar i och kommersialiserar forskning samt driver strategiska samarbeten med näringslivet. På kansliet är vi ett engagerat team med hög kompetens och specialistkunskap inom flera områden. Nu söker vi dig som med ditt strukturerade arbetssätt vill bidra till att skapa ännu bättre förutsättningar för vårt gemensamma arbete. Vi ser fram emot att få välkomna vår nya kollega och lagspelare som vill bidra till Chalmers framtid! Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Chalmers Stiftelse med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager, Emelie Nordblad på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 2025-08-10, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Tjänsten är en heltidsanställning med placering i Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi på Jurek söker nu en controller till ett Poseidon, Vi söker dig som är en erfaren controller med erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete som bokslut, avstämningar, prognoser och budget. Välkommen med din ansökan redan idag! Om uppdraget Dina arbetsuppgifter: • Bokslut, avstämningar samt övrig ekonomisk rapportering för främst ett distrikt • Ekonomiska analyser • Budget- och prognosarbete för distriktet • Projektredovisning • Fastighetsdeklarationer • Pedagogiskt stöd till medarbetarna i distriktet i ekonomiska frågor Vem är du? Konsulten ska uppfylla: • Ekonomikandidat eller motsvarande kompetens • Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete; bokslut, avstämningar, prognoser och budget • Erfarenhet av löpande bokföring • Mycket goda kunskaper i att jobba med ekonomisystem som Agresso och Hypergene • Mycket goda kunskaper i Excel • Förmåga att hantera och analysera stora datamängder • Erfarenhet från fastighetsbranschen som ekonom/controller • Mycket god svenska i tal och skrift Det är meriterande om konsulten även uppfyller: • Erfarenhet av Fast2, fastighetssystem • Erfarenhet av Hypergene • Erfarenhet av Unit4/Agresso. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Konsulten ska kunna arbeta självständigt och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt samt god kommunikativ förmåga både muntligt och i skrift. Eftersom arbetet innebär att förhålla sig till många deadlines som kräver samverkan med andra så förutsätter det att controllern arbetar proaktivt, systematiskt, strukturerat, har en effektiv prioritering och förmågan att leda andra framåt i arbetet. Du erbjuds Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad i Göteborg. Omfattningen är heltid 100% och preliminär uppdragsstart är första september 2025 tom 28 februari, med möjlighet till förlängning. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Therese Sundin på [email protected] eller konsultchef [email protected] . Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se! Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Administratör sökes till uppdrag i Kopparberg Omfattning: Deltid (3 dagar/vecka), med möjlighet till heltid i höst Letar du efter ett administrativt uppdrag där du får ta eget ansvar och bidra till viktiga flöden i en producerande verksamhet? Just nu söker vi på OnePartnerGroup en strukturerad och självgående administratör till ett längre uppdrag hos vår kund i Kopparberg. Om uppdraget Uppdraget sträcker sig initialt över 3 dagar i veckan under 3–6 månader, men kan komma att utökas till heltid under hösten. Vid heltidsarbete finns möjlighet till distansarbete 1–2 dagar i veckan, beroende på din erfarenhet och hur väl du matchar rollen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter under sommaren: Reklamationer: Säkerställa interna administrativa flöden, ha kundkontakt och följa upp ärenden tills de är lösta. Avvikelsehantering: Ta emot och följa upp kvalitetsavvikelser från produktionen – säkerställ att rätt dokumentation och åtgärder sker. Funktionsbrevlådor: Hantera och strukturera avdelningens gemensamma e-postflöden. Till hösten kommer ytterligare administrativa uppgifter kunna tillkomma – det här är en roll där du växer med behovet. Vem söker vi? Vi söker dig som trivs i en ansvarstagande roll, gillar att skapa struktur och har en lösningsfokuserad inställning. Vi tror att du har: Minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete God datorvana och erfarenhet av att jobba i flera olika system Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Personliga egenskaper vi värderar högt: Serviceminded – du gillar att hjälpa till och skapar förtroende Drivande – du får saker att hända utan att vänta på instruktioner Strukturerad – du håller ordning även när det är mycket att göra Självgående – du tar ansvar för din egen planering och resultat Placeringsort Kopparberg. Vid arbete på heltid i höst kan 1–2 dagar per vecka på distans vara aktuellt. Ansökan Dina ansökningshandlingar bestående av cv och personligt brev skickar du in via OnePartnerGroup.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Uppdraget inleds som ett konsultuppdrag med möjligheter till anställning hos uppdragsgivare! Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rickard Fornes på [email protected].
Vill du driva och utveckla strategiska miljöfrågor för Stockholms län? Vill du jobba tvärsektoriellt, nära Miljöavdelningens ledningsgrupp och vara delaktig i en långsiktigt hållbar samhällsutveckling för länet? Vill du ha jobbet centralt i Stockholm, nära Kungsgatans puls, men även ha möjlighet till att arbeta hemifrån? Om det här låter intressant är vi nyfikna på att få veta mer om dig. Länsstyrelsen samordnar det regionala arbetet för att vi ska uppnå de svenska miljömålen. Det övergripande målet till nästa generation är lämna över ett samhälle där de stora miljöproblemen i Sverige är lösta. Det ska ske utan att orsaka ökade miljö- och hälsoproblem i andra länder. Hos oss kommer du att vara en del i det. Vad ingår i rollen? Som miljöstrateg driver och utvecklar du Länsstyrelsens strategiska miljöarbete i nära samspel med miljödirektören och miljöavdelningens ledningsgrupp. Du ansvarar för att leda, samordna eller vara delaktig i uppdrag och arbetsprocesser. Rollen innebär många kontakter och samverkan med övriga avdelningar inom Länsstyrelsen men även med externa aktörer inom miljö- och samhällsbyggnad i länet och nationellt. Du ansvarar för samordning och beredning av frågor till Miljö- och samhällsbyggnadsrådet, där länets strategiska frågeställningar och utmaningar adresseras och diskuteras. Din roll är viktig i att se helhet i frågor kring hållbar utveckling. Du kommer att arbeta tvärsektoriellt och hitta former och lösningar för att föra frågorna framåt. Du leder myndighetens arbete med miljömålen och uppdrag för en cirkulär masshanteringen. Tjänsten är placerad centralt på Miljöavdelningen och du har ett nära samarbete med miljödirektören som är din närmaste chef. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du har - akademisk examen inom miljö, naturresurser eller motsvarande område som bedöms relevant för arbetet - minst ett års arbetslivserfarenhet av att leda relevant strategiskt arbete, till exempel i projektform - erfarenhet av chefs-, process- eller projektledarskap - god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska. För att du ska lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du är analytisk, självgående och snabbt kan sätta dig in i komplexa frågor, såväl genom eget arbete som med hjälp av andras kompetenser. Du är van att leda, är strukturerad och stimuleras av att hantera flera uppdrag samtidigt. Du är en prestigelös lagspelare, trivs med samarbeten och skapar och förvaltar goda relationer. Din förmåga att planera, strukturera och leda ett effektivt arbete är gott och du utför det i hög grad sker genom andra aktörer. Du har också förmåga att ta initiativ och driva frågor mot uppsatta mål. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Meriterande är att du har - kunskap om och erfarenheter av tillämpning av miljöbalken. Mer om oss och rollen Anställningen är ett vikariat om ett år och på heltid. Vi vill att du börjar så snart som möjligt då vikariatet är planerat att löpa ut 30 juni 2026. Anställningen är placerad på Miljöavdelningen som består av sex enheter och sammantaget 120 anställda. Här finns kollegor med expertis inom landskap och naturskydd, mark- och vattenskydd, miljöanalys, miljöskydd, natur- och viltärenden samt naturskötsel. Avdelningschefen leder med värme och engagemang och utövar ett tillitsbaserat ledarskap. Så rekryterar vi Du kommer att få svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev till den här ansökan. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om du har frågor Frågor om rollen besvaras av rekryterande chef, miljödirektör, Johanna Lindgren 010-223 13 07. Fackliga kontaktpersoner är Jennie Barthel för SACO, 010-223 10 00, [email protected] samt Nicklas Boussard för ST, 010-223 10 00, [email protected] Sista ansökningsdag: 13 juli 2025 Referensnummer: 112-34969-2025 Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.
Välj ett jobb för att visa detaljer