Är du Samsungs nästa Sales Analyst?

På uppdrag av Samsung söker vi nu dig som vill vara en del av ett innovativt företag och tillsammans med ditt team ständigt jobba för att hålla Samsung i framkant på marknaden och förbättra kundupplevelser. Ditt huvudsakliga ansvar i rollen som Sales Analyst kommer vara att kommunicera försäljnings- och marknadsinsikter för våra mobilproduktgrupper (MX). Du kommer att använda både externa och interna källor för att generera insikter som stödjer beslutsfattandet och förbättrar effektiviteten. Om tjänsten - Analysera försäljningsdata, marknadstrender och kampanjers påverkan - Utvärdera interna data såsom lönsamhet och investeringsavkastning - Använda marknadsinsiktsrapporter, konsumentinsikter och globala trendrapporter för strategisk vägledning - Genomföra konkurrentanalyser baserat på tillgänglig offentlig data - Hantera och tolka olika datakällor för att skapa handlingsbara insikter - Utveckla verktyg och processer för att förbättra teamets förmåga och visualisera insikter på ett effektivt sätt - Led analyser för att hantera affärsbehov, identifiera möjligheter och möta utmaningar - Ge feedback och rekommendationer för att förbättra Samsungs MX prestanda Din profil - Universitetsexamen inom företagsekonomi, ekonomi, statistik, teknik eller liknande - Vi ser gärna att du har 1-2 års erfarenhet inom liknande roller - Erfarenhet av datavalidering, jämförelser och visualisering av data - Branchkunskap är en fördel - Erfarenhet från en nordisk matrisorganisation är meriterande Dina färdigheter - Starka analytiska färdigheter med förmåga att översätta data till begripliga rapporter - God kunskap i Excell - Kunskap om BI-system såsom Tableau, Qlik Sense eller Power BI är meriterande - Flytande i engelska (både skriftligt och muntligt) Personliga egenskaper - Affärs- och kundfokuserad - Effektiv kommunikatör - Proaktiv och strukturerad med förmåga att arbeta självständigt - Tycker om att jobba i en föränderlig miljö - Nyfiken och anpassningsbar Samsung Nordics är en arbetsplats som värdesätter mångfald och innovation. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med andra passionerade individer som delar din strävan efter att använda teknologi för att göra världen till en bättre plats. Genom att vara en del av Samsung får du chansen att växa och utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Anställningen är en heltidstjänst och du utgår från Samsungs kontor i Kista. Tjänsten är med tillträde omgående och vi intervjuar löpande.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Redovisningskonsult

Setterbergs söker en erfaren redovisningskonsult som tycker om att ha roligt på arbetet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av redovisning, bokslut och deklarationer för mindre och medelstora företag. Vårt kontor är på Djursholmstorg och våra kunder är små och medelstora företag i olika branscher. Vi är idag tre kollegor. Dina arbetsuppgifter blir löpande redovisning, lönehantering, rapporteringar. Du har även möjlighet att arbeta med bokslut, årsbokslut, årsredovisning och skatteberäkningar.

6 mars 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Hjälpsam kundservicemedarbetare

Är du den som dina vänner vänder sig till för att få hjälp i olika frågor? Eller den personen som gärna hjälper familjen att förstå olika applikationer på mobilen? Får du energi av att känna "nu har jag verkligen gjort en skillnad i någons liv"? Vi söker nya kollegor till vår fina arbetsplats i Arbrå. Du kommer hjälpa privatpersoner i olika frågor bland annat fakturafrågor, adressändring, tekniska verktyg med mer. Du får givetvis genomgå en utbildning hos oss innan du självständigt besvarar kunder via inkommande samtal, mail och chatt. Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vår fokus på en kundupplevelse i världsklass! Vårt kontor befinner sig i Arbrå. Här sitter vi i stora luftiga lokaler i ett öppet kontorslandskap. På kontoret finns även ett gym och ett relaxrum där du får nyttja det vid anställning hos oss. Vi är måna om en trevlig arbetsplats och här kommer du mötas av människor som ser dig och det är lätt att bli en del i gänget! Vi brinner för kundservice i världsklass och här får du chansen att utveckla dina kunskaper inom både service såväl som att lösa olika problem. Du kommer även få inblick i hur olika externa kunder arbetar och lära dig mycket om olika branscher. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag. Om tjänsten Vi kommer under våren och sommaren 2024 anställa flera nya medarbetare hos oss. Du inleder anställningen med en introduktion och anställs i en timanställning. Vi räknar med att du kan arbeta minst 20 timmar per vecka och även under sommaren. Arbetstiderna är varierande beroende på vilken avdelning du arbetar på hos oss. På vissa avdelningar är arbetstiderna kontorstider, medan andra avdelningar så arbetar man kvällar och helger. Startdatum för tjänsterna varierar under våren och sommaren 2024 och är flexibla om du har en uppsägningstid. När du ansöker till tjänsten kommer du få besvara några frågor och vid kontakt med rekryterare så kommer vi gå igenom vilka intressen du har och erfarenheter för att matcha dig mot rätt avdelning och område. Dina arbetsuppgifter En vanlig dag hos oss innebär att du loggar in i vårat ärendehanteringssystem och besvarar inkommande samtal från kunder. Du representerar ett företag och kommer utgå från kundens riktlinjer och önskemål. Du arbetar på plats hos oss i Arbrå och kommer ha kollegor runtom dig samt en närvarande Team Manager som kan stötta dig i mer komplexa ärenden. Din profil Vi söker dig som vill hjälpa andra personer att lösa och förstå olika problem. Du behöver vara serviceinriktad och vilja arbeta mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du även tycker det är roligt att lära dig nya uppgifter och har en positiv inställning. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska - Har en god datorvana - Har en vilja att utvecklas inom kundservice Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Customer Relations Representative

Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn. Är du en person som brinner för kundservice? Vill du skapa långvariga relationer och bidra till att utveckla kundupplevelsen? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Bygghemma är e-handeln som värdesätter att kunna erbjuda våra kunder en utmärkt köpupplevelse, från rätt bemötande till rätt produkt. Vi letar efter kundorienterade och serviceinriktade personer som vill bli en del av Customer Relations och hjälpa våra kunder genom eventuella ärenden som uppstår med deras beställningar. Om tjänsten Din roll som Customer Relations Representative innebär direktkontakt med både kunder och leverantörer via telefon och mejl. Du kommer att hantera olika ärenden såsom frågor kring order, leverans, returer och reklamationer, och guida våra kunder genom eventuella situationer där det inte riktigt blev som tänkt. Här är tempot högt och supportkulturen stark, och till din hjälp har du erfarna kollegor och en tät dialog med din team manager. Genom att bli en del av vårt team kommer du att få en gedigen internutbildning i våra rutiner, bemötande och system för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga servicen. Om dig Vi söker dig som trivs i en snabb och dynamisk miljö och som brinner för att lösa problem och hjälpa andra. Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande, men inte ett krav - vi värdesätter framför allt din positiva inställning och vilja att lära dig. Att du uttrycker dig tydligt i tal och skrift, både på svenska och engelska, är en förutsättning för att du ska lyckas. Om du är en person som delar våra värderingar om ansvar, enkelhet, utmaningar och samarbete, och om du är redo att ta dig an en spännande och utvecklande roll, så ser vi fram emot din ansökan! Vi erbjuder Som en del av Customer Relations kommer du att vara en del av ett engagerat och stöttande arbetsklimat där vi värdesätter samarbete och utveckling. Du kommer att ha möjlighet att påverka kundresan och bidra till att skapa en ännu bättre kundupplevelse Förutom ett stimulerande arbete erbjuder vi även möjligheten att vara en del av ett av Nordens ledande e-handelsföretag med kontor centralt beläget i Malmö. Hos oss finns det utrymme för utveckling, och vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter som exempelvis teambuilding-aktiviteter och after works. Tjänstgöringsgrad: Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% Låter detta som din typ av utmaning? Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Om företaget Bygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.bygghemma.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=Bz6xxcrSJwI2B245R5SbKrIHNmO9zEnQsmQ4noq4k7I%3D&reserved=0), www.polarpumpen.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.polarpumpen.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=lygZqZFse5uxCK%2BdrodsWnPDjFSOXigukPw1Igx3r7Y%3D&reserved=0), www.trademax.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.trademax.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=SbWP0rtNj6acMPgkgkRdhUMkNJx3onNcKhV04dajsgk%3D&reserved=0), www.nordicnest.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.nordicnest.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=OYlL0%2FFtxFzJy3qBadgnXortIx%2B%2BPXaCcGJy8HSW9vI%3D&reserved=0) och www.svenssons.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.svenssons.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=nv3vl0wjfuK%2Brv2GxTRhCMFxuwQGT65xd8iJ%2BD2AWkM%3D&reserved=0) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.wearebhg.com%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756373651%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=uNNKbS1S7njH5jAmn%2BjNsnYX2%2BX9TvGBrI4yZd3zG70%3D&reserved=0) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Customer Relations Representative

Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn. Är du en person som brinner för kundservice? Vill du skapa långvariga relationer och bidra till att utveckla kundupplevelsen? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Bygghemma är e-handeln som värdesätter att kunna erbjuda våra kunder en utmärkt köpupplevelse, från rätt bemötande till rätt produkt. Vi letar efter kundorienterade och serviceinriktade personer som vill bli en del av Customer Relations och hjälpa våra kunder genom eventuella ärenden som uppstår med deras beställningar. Om tjänsten Din roll som Customer Relations Representative innebär direktkontakt med både kunder och leverantörer via telefon och mejl. Du kommer att hantera olika ärenden såsom frågor kring order, leverans, returer och reklamationer, och guida våra kunder genom eventuella situationer där det inte riktigt blev som tänkt. Här är tempot högt och supportkulturen stark, och till din hjälp har du erfarna kollegor och en tät dialog med din team manager. Genom att bli en del av vårt team kommer du att få en gedigen internutbildning i våra rutiner, bemötande och system för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga servicen. Om dig Vi söker dig som trivs i en snabb och dynamisk miljö och som brinner för att lösa problem och hjälpa andra. Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande, men inte ett krav - vi värdesätter framför allt din positiva inställning och vilja att lära dig. Att du uttrycker dig tydligt i tal och skrift, både på svenska och engelska, är en förutsättning för att du ska lyckas. Om du är en person som delar våra värderingar om ansvar, enkelhet, utmaningar och samarbete, och om du är redo att ta dig an en spännande och utvecklande roll, så ser vi fram emot din ansökan! Vi erbjuder Som en del av Customer Relations kommer du att vara en del av ett engagerat och stöttande arbetsklimat där vi värdesätter samarbete och utveckling. Du kommer att ha möjlighet att påverka kundresan och bidra till att skapa en ännu bättre kundupplevelse Förutom ett stimulerande arbete erbjuder vi även möjligheten att vara en del av ett av Nordens ledande e-handelsföretag med kontor centralt beläget i Oskarshamn. Hos oss finns det utrymme för utveckling, och vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter som exempelvis teambuilding-aktiviteter och after works. Tjänstgöringsgrad: Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% Låter detta som din typ av utmaning? Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Om företaget Bygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.bygghemma.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=Bz6xxcrSJwI2B245R5SbKrIHNmO9zEnQsmQ4noq4k7I%3D&reserved=0), www.polarpumpen.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.polarpumpen.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=lygZqZFse5uxCK%2BdrodsWnPDjFSOXigukPw1Igx3r7Y%3D&reserved=0), www.trademax.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.trademax.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=SbWP0rtNj6acMPgkgkRdhUMkNJx3onNcKhV04dajsgk%3D&reserved=0), www.nordicnest.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.nordicnest.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=OYlL0%2FFtxFzJy3qBadgnXortIx%2B%2BPXaCcGJy8HSW9vI%3D&reserved=0) och www.svenssons.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.svenssons.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=nv3vl0wjfuK%2Brv2GxTRhCMFxuwQGT65xd8iJ%2BD2AWkM%3D&reserved=0) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.wearebhg.com%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756373651%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=uNNKbS1S7njH5jAmn%2BjNsnYX2%2BX9TvGBrI4yZd3zG70%3D&reserved=0) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Customer Relations Representative - Deltid

Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn. Är du en person som brinner för kundservice? Är du kanske student eller letar du efter ett flexibelt och givande extrajobb? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Bygghemma är e-handeln som värdesätter att kunna erbjuda våra kunder en utmärkt köpupplevelse, från rätt bemötande till rätt produkt. Vi letar efter kundorienterade och serviceinriktade personer som vill bli en del av Customer Relations och hjälpa våra kunder genom eventuella ärenden som uppstår med deras beställningar. Om tjänsten Din roll som Customer Relations Representative innebär direktkontakt med både kunder och leverantörer via telefon och mejl. Du kommer att hantera olika ärenden såsom frågor kring order, leverans, returer och reklamationer, och guida våra kunder genom eventuella situationer där det inte riktigt blev som tänkt. Här är tempot högt och supportkulturen stark, och till din hjälp har du erfarna kollegor och en tät dialog med din team manager. Genom att bli en del av vårt team kommer du att få en gedigen internutbildning i våra rutiner, bemötande och system för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga servicen. Om dig Vi söker dig som trivs i en snabb och dynamisk miljö och som brinner för att lösa problem och hjälpa andra. Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande, men inte ett krav - vi värdesätter framför allt din positiva inställning och vilja att lära dig. Att du uttrycker dig tydligt i tal och skrift, både på svenska och engelska, är en förutsättning för att du ska lyckas. Om du är en person som delar våra värderingar om ansvar, enkelhet, utmaningar och samarbete, och om du är redo att ta dig an en spännande och utvecklande roll, så ser vi fram emot din ansökan! Vi erbjuder Som en del av Customer Relations kommer du att vara en del av ett engagerat och stöttande arbetsklimat där vi värdesätter samarbete och utveckling. Du kommer att ha möjlighet att påverka kundresan och bidra till att skapa en ännu bättre kundupplevelse Förutom ett stimulerande arbete erbjuder vi även möjligheten att vara en del av ett av Nordens ledande e-handelsföretag med kontor centralt beläget i Oskarshamn. Hos oss finns det utrymme för utveckling, och vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter som exempelvis teambuilding-aktiviteter och after works. Tjänstgöringsgrad Vi erbjuder en tjänst med flexibla arbetstider, med en tjänstgöringsgrad på 20-50%. Under sommarmånaderna och vissa storhelger ökar behovet upp till 75-100%. Låter detta som din typ av utmaning? Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Om företaget Bygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.bygghemma.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=Bz6xxcrSJwI2B245R5SbKrIHNmO9zEnQsmQ4noq4k7I%3D&reserved=0), www.polarpumpen.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.polarpumpen.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=lygZqZFse5uxCK%2BdrodsWnPDjFSOXigukPw1Igx3r7Y%3D&reserved=0), www.trademax.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.trademax.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=SbWP0rtNj6acMPgkgkRdhUMkNJx3onNcKhV04dajsgk%3D&reserved=0), www.nordicnest.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.nordicnest.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=OYlL0%2FFtxFzJy3qBadgnXortIx%2B%2BPXaCcGJy8HSW9vI%3D&reserved=0) och www.svenssons.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.svenssons.se%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756217467%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=nv3vl0wjfuK%2Brv2GxTRhCMFxuwQGT65xd8iJ%2BD2AWkM%3D&reserved=0) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.wearebhg.com%2F&data=05%7C01%7CJohanna.Svensson%40bygghemma.se%7Cdab49256eeb74f31c2d708db4f954623%7C2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603%7C0%7C0%7C638191274756373651%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=uNNKbS1S7njH5jAmn%2BjNsnYX2%2BX9TvGBrI4yZd3zG70%3D&reserved=0) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Interim TA-specialist till kund

Om uppdraget och dig vi söker Till en av våra attraktiva kunder med välkänt varumärke söker vi nu en interim inhouse TA-specialist för ett uppdrag som startar omgående och pågår ca 3 månader i ett första steg. Vår kund verkar inom Life - science och det är viktigt att du har erfarenhet av att ha arbetat med roller som bland annat sjuksköterskor, radiologer och röntgenassistenter inom denna bransch. Som TA-specialist kommer du att arbeta operativt med samtliga delar av rekryteringsprocessen, allt från att skapa kravprofiler och annonser, genomföra search och telefonintervjuer, hantera urval, rapportera KPIer samt hantera övrig rekryteringsadministration. Du kommer även leda projekt för att förbättra och utveckla kundens rekryteringsprocess. Ett av deras mål är att bli mer digitala och datordrivna. Din profil För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du är strukturerad, effektiv och självgående med gedigen erfarenhet och stor vana av att leda full-cycle rekryteringsprocesser inom Life - science. Du är van vid att arbeta självständigt med flera parallella processer i ett högt tempo. Vidare är du kommunikativ, serviceinriktad och affärsmässig. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med Employer Branding samt systemen Jobylon och Ref app. Du har goda skriftliga och muntliga färdigheter i engelska och svenska. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult - men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans - för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss - oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan - Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! - Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! - Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Redovisningsekonom

Decerno bygger skräddarsydda digitala lösningar som skapar nya möjligheter, förenklar livet för människor och stärker våra kunders konkurrenskraft. Vi jobbar i högpresterande team, där vi kompletterar varandra och gör skillnad tillsammans. Vi söker nu en noggrann, självgående och strukturerad ekonom som har ett genuint intresse för redovisning. Som redovisningsekonom hos oss är du en del av vår ekonomiavdelning och jobbar i nära samarbete med vår ekonomichef. Arbetsuppgifterna består bland annat av: - Löpande bokföring - Fakturering   - Momsdeklarationer/skattedeklarationer - Balansavstämning   - Månads- och årsbokslut - Koncernrapportering - Budgetarbete Krav: - Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet. Alternativt, gymnasial eller likvärdig utbildning samt 5 års arbetslivserfarenhet inom redovisning - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift - Goda kunskaper inom Officeprogrammen, framför allt Excel - Erfarenhet av Visma administration - Erfarenhet av att arbete med hela ekonomiska flödet Meriterande: - Erfarenhet av konsultverksamhet - Erfarenhet inom lönehantering - Erfarenhet av arbete som redovisningskonsult - Erfarenhet inom IFRS16 Mer om dig: För att trivas i rollen som redovisningsekonom på Decerno är du en noggrann, strukturerad och självgående person som trivs i en bred och ansvarsfull roll. Bra kommunikativ förmåga och en god förståelse för hela redovisningsflödet. Du levererar alltid av hög kvalitet, är prestigelös och har ett stort engagemang både i ditt arbete och i företagets verksamhet. Tjänsten är placerad i Stockholm och är en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning på 6 månader. Vad vi erbjuder: - Vi erbjuder dig ett kreativt arbete i en stimulerande och utmanande miljö inom en börsnoterad koncern - Vi erbjuder extra föräldraförmåner för vi tycker att familjen är viktigast! - En av våra viktigaste värderingar är omtanke och det genomsyrar vår kultur - Goda utvecklingsmöjligheter för den som vill - En flexibel arbetsplats med större frihet att planera vardagen för att få arbete och privatliv att gå ihop - Ett fräscht nybyggt kontor i Stockholm med tillgång till eget gym, cykelgarage och takterrass Har du tagit dig så här långt i annonsen berättar vi gärna lite mer om oss: Vi är specialister på skräddarsydda digitala lösningar och vad betyder det tänker du? Det betyder att vi förstår att alla kunder är olika och har unika förutsättningar. Vi skräddarsyr våra lösningar utefter kundens behov vilket medför att vi kan erbjuda våra medarbetare ett smörgåsbord av spännande projekt och tekniker. Samtidigt som vi skapar digitala lösningar vill vi också göra skillnad på riktigt. Det är inte bara något vi säger, vi menar det! Sedan vår start 1984 har vår etiska policy varit vår guide och vi väljer aktivt bort projekt inom vapenindustri, spel, tobak och alkohol. Dessutom siktar vi på att kunna koppla fler av våra projekt till FN:s globala hållbarhetsmål. Vi har kontor i Stockholm, Uppsala, Malmö, Göteborg och Spanien och har ca 150 medarbetare. I rollen har du självklart möjlighet att jobba mestadels på distans om det önskas. Decerno är en del av Addnode Group som är noterad på Nasdaq Stockholm och ingår i segmentet Large Cap. Vid frågor är du välkommen att kontakta HR-generalist Klara Zetterberg på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mail pga. GDPR.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Controller med ansvar för provisioner till Carnegie Fonder

Till Carnegie Fonder rekryterar Capega en controller med ansvar för provisionshantering. Du kommer få en ansvarsfull roll i ett välrenommerat bolag i stark tillväxt. I din roll kommer du ansvara för provisionshantering och analysera, kontrollera och följa upp data. Du kommer även arbeta nära andra avdelningar inom företaget såsom försäljning, ekonomi och middle office. Om Carnegie Carnegie fonder grundades 1988 och har ett förvaltat kapital på ca 100 miljarder kronor vilket gör oss till en av landets största fristående fondförvaltare. Våra fonder är aktivt förvaltade och skapar ekonomisk trygghet åt privatpersoner, pensionssparare, institutioner och företag. Carnegie Fonder har kompetenta och professionella medarbetare i en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du ges stort förtroende att genomföra dina åtaganden. Carnegie Fonder sitter i trevliga lokaler i Stockholm City. Arbetsbeskrivning I din roll som controller kommer du främst att ansvara för Carnegie Fonders provisionshantering. Arbetet innebär att du agerar motpart mot andra aktörer i finansbranschen och gör provisionsberäkningar och analys utifrån stora datamängder. I ditt arbete kommer du även stötta övriga kollegor inom Controller-teamet med arbetsuppgifter så som budgetarbete, granskning av årsredovisning, rapportering till Finansinspektionen, ledning och styrelse, koncernen m.m. Dina arbetsuppgifter i korthet: Huvudansvar för provisionshantering: - Hantera och analysera stora datamängder - Analys, kontroll, redovisning och uppföljning - Kommunikation internt och externt kring provisioner Tillsammans med övriga i controller-teamet kommer du att: - vara delaktig i analys av resultat - vara delaktig i budgetarbete - medverka vid interna projekt för att utveckla ekonomiprocesser - medverka vid intern och extern rapportering Kompetenskrav & erfarenhet Vi söker dig med examen från universitet eller högskola, gärna med inriktning mot ekonomi eller finans. Vi tror att du arbetat några år som tex controller. Har du erfarenhet från fondbolag sedan tidigare är det meriterande men det är inte ett krav. Du har mycket goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av Power BI. För att trivas i rollen söker vi en starkt analytisk person med god problemlösningsförmåga som även har lätt för att kommunicera. I din roll krävs det att du är noggrann och strukturerad med en vana av att arbeta mot deadlines. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. För att du ska passa i rollen ser vi att du har: Ekonomiutbildning eller motsvarande Mycket goda kunskaper i Excel Redovisningskunskaper Några års relevant arbetserfarenhet, gärna som controller Det är meriterande om du har: Erfarenhet av fondbolag Erfarenhet av Power BI Erfarenhet av att automatisera och förbättra processer. Intresse för att förenkla och digitalisera Intresse för fond/aktie-marknaden Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på www.capega.se (http://www.capega.se/) Ansökan & kontakt I denna rekrytering samarbetar Carnegie Fonder med Capega och rekryteringskonsult Åsa Ollert. Ansök gärna via länken så snart som möjligt då vi löpande går igenom urvalet. Sista ansökningsdag är den 31e mars. Vid eventuella frågor, kontakta Åsa Ollert på [email protected] alt. 070-752 48 16.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Operativ Projektledare till Fenix i Stockholm

Vi söker nu en operativ projektledare till Fenix. Är du en empatisk, förtroendeingivande och ansvarstagande person som brinner för kundservice och att driva projekt, då kan det vara dig vi söker. Fenix begravning AB startades år 2014 efter att ha upplevt hur komplicerat och kostsamt det är att planera en begravning och att det finns en stor brist på kundfokus i branschen. Fenix har sedan start arbetat hårt för att skapa ett mer rättvis alternativt för den som måste begrava en anhörig, där kunden står i fokus och deras tjänster enkelt anpassas efter behov både sett till det praktiska men även det juridiska. Om Rollen: Vi ser framför oss att du kommer vara med och bygga upp något excellent med teamet. I rollen kommer du få ett helhetsansvar för Fenix kanaler där dom kommunicerar med sina kunder via telefon, chatt och mejl. Du kommer också få vara med att påverka hur Fenix ska utveckla sin kommunikation internt och externt samt leda detta arbete i projektform. Du kommer inte ha något personalansvar utan jobba operativt och driva arbetet framåt. - Svara i kundservice på mejl, telefon och chatt - Bygga upp och driva en fungerande kundtjänst - Planering, arbetsledning och uppföljning av KPI - Ansvara över Fenix alla ben inom kundservice, Begravning, Fenix Life och Juridik Din profil: - Du är prestigelös, ambitiös, empatisk, förtroendeingivande och innehar en god analysförmåga - Du kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska - Du har ett professionellt sätt och besitter en god kommunikativ förmåga - Erfarenhet av att jobba med att driva projekt på tidigare arbetsplatser - Du har jobbat med kundservice sedan tidigare och förstår processerna Du erbjuds: Du kommer att få ingå i ett positivt och glatt team där man lyfter varandra. Fenix är under en utvecklingsresa och därmed arbetar alla på ett prestigelöst arbetssätt och har högt i tak. Här finns det goda möjligheter till att utvecklas. Arbetstiderna kommer att vara vardagar 8-17, men i rollen kan det vara så att du behöver gå in och arbeta helg. Work as needed. Du kommer att utgå från kontoret som är beläget i centrala Stockholm. Du kommer att ha en fast månadslön. Passar beskrivningen bra in på dig? Tveka inte på att ansöka redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024