Northmill Bank är ett svenskt fintech-bolag som är dedikerad till att revolutionera sättet vi hanterar och skyddar vår ekonomi. Vi skapar en annorlunda bankupplevelse, digital yet personal. Northmill Bank grundades år 2006 och har vuxit till över 200 anställda i 3 länder, 3 500 handlare och 600 000 användare. Vi använder den senaste tekniken för att utveckla säkra, smarta och användarvänliga produkter för våra kunder. Det är våra privat- och företagskunder som är anledningen till varför vi gör det vi gör. Vi är ett 100% molnbaserat produktföretag där teknologi är drivkraften för att skapa smartare bankprodukter. Ta chansen att vara en del av oss och vår resa! Om rollen Det är våra Customer Advisors som är Northmills hjältar. Det är tack vare våra Customer Advisors som Northmill har branschens högsta betyg på Trustpilot och det är deras insikter som gör att vi lyckas utveckla de mest användarvänliga tjänsterna för våra kunder. På kundservice på Northmill kommer du att växa. Här arbetar du tillsammans med härliga kollegor, får utvecklas inom service och lära dig om finansiella tjänster. I rollen som Customer Advisor är ditt jobb att hjälpa Northmills kunder till en bättre personlig ekonomisk situation. Det är Northmills vision. Som Customer Advisor hjälper du våra kunder via telefon, e-post och chatt. Exempel på ärenden som du kommer att hantera är att öppna sparkonto, låna pengar eller att sänka räntan på nuvarande lån och krediter. Som Customer Advisor har du alltid kunden i fokus och med målet att ge bästa möjliga service. Det här är rollen för dig som är duktig på att bygga relationer och som drivs av att hjälpa människor. Om dig För att lyckas rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs i ett högt tempo, har goda kommunikationskunskaper och alltid strävar efter att leverera service i världsklass. Vi tror också att du är en flexibel person med stor nyfikenhet, driv och uthållighet. Dessutom talar och skriver du flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har (men inget krav): Ekonomisk examen Erfarenhet av kundservice, försäljning eller kredithantering Vi erbjuder Fantastiskt kontor på bästa läget i Stockholm med härliga ytor och vyer. Ett självständigt arbete med möjlighet att påverka. Stora utvecklingsmöjligheter. Stöd för sportaktiviteter (5 000 kr i friskvårdsbidrag). Livförsäkring. Frukost och frukt på kontoret varje dag samt helig fika på fredagar. Konferens utomlands vartannat år. Regelbundna AW:s på fredagar och firade framgångar på kontoret. Fun Facts Vårt kontor blev utsett till Stockholms snyggaste kontor 2020. Ta ett gympass två minuter bort eller en joggingrunda i stan. Konferens utomlands vartannat år samt härliga “Northchill”-afterworks under året. Ansök idag och bli en del av Northmill!
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Är du ett strategiskt samverkansproffs med ett brinnande engagemang för samhällsfrågor och processutveckling? Då söker vi dig! Socialförvaltningen Centrum söker nu en verksamhetsutvecklare till avdelningen Välfärd och Fritid. Avdelningens uppdrag är att med befolkningsperspektiv tillhandahålla generella, tillgängliga, hälsofrämjande och förebyggande insatser och mötesplatser, samt att bidra till en meningsfull fritid. I våra uppdrag möter vi invånare i stadsområde Centrum och från hela staden. Ett stort fokus ligger på barn, unga och familjer. Det familjecentrerade arbetssättet drivs och samordnas inom avdelningen. Avdelningen håller ihop och stödjer samverkan med civilsamhället samt samordnar trygghetsfrågor, folkhälsoarbete, grannskapsarbete och stadsutveckling inom stadsområdet. De lokala behoven är en utgångspunkt samtidigt som hela-staden-perspektivet behöver finnas med i alla uppdrag. Som verksamhetsutvecklare är processledning är en central del av uppdraget, och du har ett brett strategiskt ansvar för att identifiera, utveckla och förbättra arbetssätt och processer inom avdelningen. Du sitter med i avdelningens ledningsgrupp och stödjer ledningen i verksamhetsuppföljning och analys samt driver utvecklingsinsatser som bidrar till att stärka avdelningens arbete i stort. Du stöttar även avdelningens chefer i att samordna förvaltningsövergripande åtaganden, ta fram verksamhetsplaner, med mera. Du kommer även att vara drivande i arbetet med att skriva och ta fram utredningar och rapporter som rör avdelningen samt skriva tjänsteutlåtanden till den politiska organisationen. Du bidrar i arbetet med behovs- och nulägesanalyser och jobbar för att avdelningens arbete alltid ska utgå från invånarnas behov. Samverkan är också något som präglar uppdraget. Du stöttar avdelningen i arbetet med kommungemensamma frågor och du har en viktig roll i att skapa samarbete med andra förvaltningar, avdelningar, med mera. Du bidrar till att bygga relationer och hitta gemensamma strategier som stärker avdelningen. Inom avdelningen finns det sju enhetschefer, en avdelningschef och ni är totalt tre verksamhetsutvecklare. Du arbetar nära enhetscheferna och verkar i det förlängda arbetet för att avdelningen skall lyckas i sina grunduppdrag. Du arbetar även nära tillsammans andra verksamhetsutvecklare, både inom och utom avdelningen i olika forum och konstellationer. Uppdraget kan även förändras allteftersom utifrån avdelningens behov och din kompetens. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten behöver ha en högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, beteendevetenskap, samhällsvetenskap, folkhälsa eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms vara likvärdig. Du behöver ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling. Du behöver även ha dokumenterad erfarenhet av att processleda och/eller projektleda, samt erfarenhet av att leda olika typer av grupper i ditt arbete. Utöver detta behöver du även ha gedigen erfarenhet av att driva processer i samverkan med andra. Vi ser det även som ett krav att du har erfarenhet av att arbeta med samhällsfrågor, gärna med konkret koppling till de verksamheter vi har inom vår avledning. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation ser vi också som ett krav. För att lyckas med uppdraget behöver du även ha erfarenhet av- och förmåga, att bryta ner, omvandla, visualisera och kommunicera komplex information så att det blir begripligt och konkret. Du behöver även ha erfarenhet av att arbeta med analys och statistik som verktyg för verksamhetsutveckling. Du behöver även vara drivande och ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du behöver ha förmåga att avgöra när du ska ta egna beslut och vilka frågor du behöver stämma av med andra. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du behöver vara flexibel och målinriktad. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du tycker om utmaningar och du har en vilja att arbeta fram nya strukturer för uppdraget. Du behöver kunna överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du är även en fena på att kommunicera, och du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Intervjuer för tjänsten hålls under v. 33 & 34. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tillsättning av tjänsten sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Northmill Bank är en svenska utmanarbank som är dedikerad till att revolutionera sättet vi hanterar och skyddar vår ekonomi. Vi skapar en annorlunda bankupplevelse, digital yet personal. Northmill Bank grundades år 2006 och har vuxit till över 200 anställda i 3 länder, 3 500 handlare och 600 000 användare. Vi använder den senaste tekniken för att utveckla säkra, smarta och användarvänliga produkter för våra kunder. Det är våra privat- och företagskunder som är anledningen till varför vi gör det vi gör. Vi är ett 100% molnbaserat produktföretag där teknologi är drivkraften för att skapa smartare bankprodukter. Ta chansen att vara en del av oss och vår resa! Om rollen Som Customer Success Specialist på Northmill får du en nyckelroll i att skapa värde för både företags- och privatkunder. Du blir en del av vårt Customer Success Team som stöttar kunder inom företagsbanken, konsumentbanken och våra betaltjänster. Rollen innebär att du arbetar brett med att stärka kundupplevelsen och driva nöjdhet genom hela vårt tjänsteutbud. Vi söker dig som brinner för service och alltid sätter kunden i centrum. Du spelar en viktig roll i att stötta våra kunder genom hela deras resa, lösa problem, ge proaktiv support och bidra till att stärka relationen mellan kund, teknik och affär. Genom din förståelse för både kundens behov och våra produkter säkerställer du att de får ut maximalt värde av våra tjänster, varje dag. Säkerställa kundnöjdhet och att Northmills företagskunder får ut maximalt värde av våra tjänster Onboarding och teknisk support Merförsäljning Din bakgrund Erfarenhet från kundservice och/ eller försäljning Hög social och kommunikativ kompetens Organiserad och strukturerad Vi erbjuder Fantastiskt kontor på bästa läget i Stockholm med härliga ytor och vyer. Ett självständigt arbete med möjlighet att påverka. Stora utvecklingsmöjligheter. Stöd för sportaktiviteter (5 000 kr i friskvårdsbidrag). Livförsäkring. Frukost och frukt på kontoret varje dag samt helig fika på fredagar. Konferens utomlands vartannat år. Regelbundna AW:s på fredagar och firade framgångar på kontoret. Fun Facts Vårt kontor blev utsett till Stockholms snyggaste kontor 2020. Ta ett gympass två minuter bort eller en joggingrunda i stan. Konferens utomlands vartannat år samt härliga “Northchill”-afterworks under året. Ansök idag och bli en del av Northmill!
Är du en positiv person som drivs av service i världsklass? Då kan detta vara jobbet för dig! Coor är en av Nordens ledande leverantörer av Facility Management och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Coor erbjuder alla tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor ÄR service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, vi lagar mat, vi städar, vi välkomnar gäster, vi levererar post och vi sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vi söker nu drivna och härliga receptionister. I rollen som receptionist kommer du arbeta med att ta emot telefonsamtal, ta emot och skicka mail. Det kommer även innebära att hjälpa gäster med deras ärenden och funderingar. Du kommer kunna kvittera t nycklar till gäster, ta emot felanmälningar som ska delegeras vidare till vaktmästare. Arbetet innebär både ensamarbete och arbete i grupp. Arbetet kommer att vara i två olika lokaler i Boden, den ordinarie receptionen samt en till reception i Sävast. Tjänsten är förlagd på cirka 80% med möjligheter upp till 100%. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har erfarenhet av service. Du ska ha gästen i fokus. Det är även viktigt att du är bekväm att prata med folk och kunna skapa bra relationer. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter. Det krävs en viss datavana för att kunna arbeta i systemet. - B-körkort är meriterande - Kunna göra sig förstådd på svenska och engelska är ett krav Vi utför bakgrundskontroll på all vår personal inför anställning. Låter detta som en tjänst för dig? Tveka då inte utan skicka in en ansökan redan idag, vi arbetar löpande med både urval och digitala intervjuer. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emilia Bergstedt på mailadress: [email protected] OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Är du en utvecklingsorienterad person med en förmåga att samverka som söker en verksamhetsutvecklarroll med operativt fokus? Då söker vi dig! Socialförvaltningen centrum söker nu en verksamhetsutvecklare för gemensamma processer inom avdelningen välfärd och fritid. Tjänsten är ett vikariat under minst ett år under 2026 med möjlighet till förlängning. Avdelningens uppdrag är att med befolkningsperspektiv tillhandahålla generella, tillgängliga, hälsofrämjande och förebyggande insatser och mötesplatser, samt att bidra till en meningsfull fritid. I våra uppdrag möter vi invånare i stadsområde Centrum och från hela staden. Ett stort fokus ligger på barn, unga och familjer. Det familjecentrerade arbetssättet drivs och samordnas inom avdelningen. Avdelningen håller ihop och stödjer samverkan med civilsamhället samt samordnar trygghetsfrågor, folkhälsoarbete, grannskapsarbete och stadsutveckling inom stadsområdet. De lokala behoven är en utgångspunkt samtidigt som hela-staden-perspektivet behöver finnas med i alla uppdrag. Inom avdelningen finns det sju enhetschefer, en avdelningschef och tre verksamhetsutvecklare. Du arbetar nära enhetscheferna och verkar i det förlängda arbetet för att avdelningen skall lyckas i sina grunduppdrag. De gemensamma processerna varierar med tiden och verkar över enhetsgränserna i stadsområdet. Som exempel på identifierade processer som vi fokuserar på just nu inom avdelningen är Skolsociala team, Grannskapsarbete och City Perspektivet. Du kommer att initialt ha ett nära samarbete med tre enhetschefer som tillsammans med dig främst kommer fokusera på den gemensamma processen trygghetsfrågor. Framförallt kommer du att vara knuten till enheten för samhällsutveckling. Som verksamhetutvecklare projektleder du de gemensamma processerna i att allt från att konkretisera processerna till att implementera nya metoder och arbetssätt i verksamheterna och slutligen följa upp resultatet av det nya arbetssättet. Fokus är i det operativa arbetet där du blir en förlängd arm mot enheterna. Du har även en viktig roll i att utveckla och hitta samverkansmöjligheter inom den egna avdelningen. Du har även regelbunden kontakt med respektive ansvariga i verksamheterna. Du kommer även att vara med i ledningsgruppen och kan komma att leda och planera verksamhetsmöten. Ditt uppdrag kommer även att formas allteftersom och utifrån avdelningens behov. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten behöver ha en högskoleutbildning inom beteendevetenskap, samhällsvetenskap, folkhälsa, offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver ha dokumenterad erfarenhet av projektledning, administration och av att processleda eller metodutveckla olika team och grupper. Utöver detta behöver du även ha kunskap och/eller erfarenhet av stadsområdets verksamheter. För att lyckas med uppdraget behöver du ha erfarenhet av att stötta i att visualisera processer till ett kommunicerbart material. Du behöver ha erfarenhet av att skapa och följa upp processerna mot ett mätbart resultat. Du behöver även vara drivande och ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du behöver ha förmåga att avgöra när du ska ta egna beslut och vilka frågor du behöver stämma av med andra. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du behöver vara flexibel och tycka om utmaningar samt vilja arbeta fram nya strukturer för uppdraget. Du behöver kunna överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Tjänsten är ett vikariat under minst ett år under 2026 med möjlighet till förlängning. Intervjuer för tjänsten hålls under vecka 33 & 34. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du arbeta med lönehantering från ax till limpa och vara med i utvecklingen av Studiefrämjandets administration av löner. Är du en teamspelare med eget driv som uppskattar att ge stöd och service inom löneområdet? Då är det kanske just Dig som vi söker för rollen som Löneadministratör. Arbetsuppgifter och ansvarsområdenTillsammans med vår Lönespecialist kommer du att ansvara för lönehanteringen för hela Studiefrämjandet där ni tillsammans hanterar cirka 1000 löner (en blandning av lön för tjänstemän, förtroendevalda och cirkelledare) per månad. Hanteringen av löner sker i AGDA PS. Rapportering för våra chefer, medarbetare och förtroendevalda sker i AGDA webb samt Visma.net Expense. För våra cirkelledare görs rapporteringen via försystemet GUSTAV (system för verksamhetsrapportering). Som Löneadministratör hanterar du löneprocessens samtliga delar vilket bland annat innebär löneberedning, bokning av semesterskuld, arbetsgivardeklaration, rapportering av tjänstepension, utfärdande av arbetsgivarintyg mm. Du kommer att ha en konsultativ roll och ge kvalificerat stöd till chefer, medarbetare och förtroendevalda i organisationen. I din roll har du även kontakt med externa parter som exempelvis Skatteverket, SCB, Arbetsförmedlingen, Collectum och Försäkringskassan. Din profilDu har minst tre års akademisk utbildning som löneadministratör, löneekonom eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Minst tre års erfarenhet av arbete inom löneområdets samtliga delar. Du har arbetat självständigt i AGDA PS i ett par år och känner dig trygg med systemet och alla delar i löneprocessen. Meriterande med erfarenhet av andra lönesystem, exempelvis Flex HRM. Vi tror att det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete inom ideell organisation eller civilsamhället. Du har erfarenhet av att tolka och tillämpa kollektivavtal. Kunskap om kollektivavtalen som gäller vår bransch är meriterande - Tjänstepersoner inom Civilsamhället, Arbetare inom Civilsamhället, Cirkelledaravtalet samt Avtalet för Skolor, förskolor och fritidshem. Det är önskvärt att du har grundläggande kunskaper i ekonomi och redovisning. Du är väl förtrogen med Microsoft 365 - i synnerhet Office-paketet och Teams. Du har en stark kommunikativ förmåga och behärskar svenska språket i både tal och skrift. Vidare har du en god pedagogisk förmåga och kan förklara löneområdet på ett tydligt och begripligt sätt för chefer, medarbetare och förtroendevalda. Du har nyfikenhet och intresse för digitalisering och hur det kan nyttjas för att förbättra administrativa processer och rutiner. Som person är du serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du tar initiativ, är självgående, noggrann och arbetar strukturerat. Du är flexibel och har en god anpassningsförmåga. Du är redo att lära dig nya färdigheter och metoder samt tycker om att dela med dig av dina egna kunskaper och erfarenheter. Om tjänstenTjänsten är placerad i Stockholm, där vi har kontor vid Alvik Strand. Vi har ett generöst förhållningssätt till att arbeta på distans, även om vi förstås är mån om att våra kollegor träffas för att utbyta tankar och idéer eller för den delen ha roligt tillsammans. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande sex månaders provanställning. Tillträde i september/oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Anställning utifrån kollektivavtalet ”Tjänstepersoner inom civilsamhället” tecknat mellan Fremia, Unionen och Akademikerförbunden. För tjänsten tillämpas målstyrd arbetstid med en genomsnittlig veckoarbetstid om 37,5h. Vi erbjuder friskvårdsbidrag där beloppet 2025 ligger på 4000 kr. AnsökanAnsök genom att klicka på "Ansök nu" samt bifoga ditt CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 15 augusti 2025, men skicka gärna in din ansökan redan idag då vi löpande kommer att gå igenom inkomna ansökningar. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Awara Bestun Dyarson (Lönespecialist), Oskar Eriksson (HR-specialist) eller Malena Thorsén Svärd (Biträdande Förbundschef). Facklig kontaktperson för Unionens lokalklubb är Anders Wigren, [email protected]. Om Studiefrämjandet Studiefrämjandet är ett partipolitiskt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet i hela Sverige. Med en särskild inriktning på natur, djur, miljö och kultur arbetar vi med hållbar utveckling som ledstjärna. Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 19 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande. Varje år samlas tusentals deltagare i våra studiecirklar och kurser. Vårt stöd kommer från statens och kommunernas anslag till folkbildning.
Job description We at Randstad Life Sciences are currently looking for a quality technician for full-time consultant position of 5 months assignment. This exciting position will cover different stages of the quality control process which is being responsible of the final release of the product (dental implants and corresponding tools) to being in charge of collecting, reviewing and archiving related products documentation. Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities. Responsibilities As a Quality Technician you will perform final inspection and final release of products and make sure that all activities have been performed according to instructions. The Quality Technician final release will perform several different activities within the group including: · Inspection of sterile and non-sterile product documentation. · Be part of continuous improvement projects. · Archiving of batch documentation. The Quality Technician final inspection will perform varying activities including: · Archiving of batch documentation. · Be part of continuous improvement projects. · Perform Incoming Inspection of components. For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity. Deadline 11th of July - the selection process and interviews will be ongoing. The starting date will be as soon as possible and agreed by all parties. For more information: Please contact Meriem Echbarthi, [email protected]. Please note that applications sent through email will not be processed and deleted due to GDPR. Qualifications We think you are a positive and driven team player. You are open for challenges and enjoy working together with highly skilled and committed colleagues where every day makes a difference. We believe you have: Minimum requirements: · High School/College/Higher vocational education (yrkeshögskola) or equivalent background. · Analytic and structured approach. · Good and meticulous at following instructions. · A careful, responsible way of working. · Good writing skills as we have high demands on documentation. · Good communication and interpersonal skills as parts of the work is done in cross functional teams. · Good knowledge of standard Microsoft Office applications. · Language skills in Swedish. English skills are beneficial. Preferred requirements: · Experience from regulated business. · It is also considered an advantage if you are familiar with ISO 13485:2016 Medical Device – Quality Management System and FDA Quality System Regulation 21 CFR Part 820 or have experience from medical device or other product areas with high regulatory demands. · Experience from manage measurement instruments, such as calipers, micrometers etc. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.
Välj ett jobb för att visa detaljer