Chef Boqueria Torget
Boqueria Göteborg AB
Restaurang- och kökschefer

Boqueria är inspirerad av gemenskapen, glädjen och smakerna som finns i den spanska matkulturen. En livlig restaurang där maten står i centrum, där vi samlas för att umgås och njuta av härlig spansk mattradition. Det livliga bordet där allt delas, från mindre tapas till större raciones. ¡Bienvenidos! STOCKHOLM Boqueria Stockholm som ligger i MOOD Gallerian centralt i Stockholm. Det är en spansk restaurang som består av två delar, matsalen och Torget. I matsalen, som är integrerad med ett öppet kök, serverar vi hela menyn med tapas, raciones, paella m.m. Det råder en familjär stämning i en stimmig miljö - med spansk mattradition i centrum. Torget är Boquerias mötesplats och är som en saluhall och servering i ett, där alla platser och bord är lediga för drop in. Det är här vi håller våra event med DJs eller liveakter. På Torget säljer vi även spanska delikatesser som ostar, charkuterier, konserver och autentiska pintxos. Tycker du om människor, högt tempo, har erfarenhet från yrket och gillar att ge personlig service? Då är vi arbetsplatsen för dig! Nu söker vi en chef  till Torget Torget på Boqueria påminner om en livlig torghandel i Barcelona där vi erbjuder gästen allt från charkuterier och pintxos till kvalitativa drinkar och en stor uppsättning viner. Vardagar serveras lunch ifrån vår deli-disk och mot slutet av veckan fylls lokalen på eftermiddagen för AW då vi också kör med DJ. Fredags- och lördagskvällar förvandlas Torget till en livlig bar med härlig musik och stämning. Arbetet: Du kommer ha huvudansvaret för den dagliga driften av torget med tillhörande resultat- och personalansvar samt ansvara för att planera aktiveringar på Torget tillsammans med ledningsgrupp. Du kommer rapportera direkt till restaurangchef och VD. Vem söker vi: Vi söker dig som brinner för service och värdskap, har talang för att skapa en god gästupplevelse och ser gärna att du har tidigare erfarenhet som restaurangchef. Då restaurangen styrs av säsonger söker vi en flexibel och prestigelös person som rycker in där det behövs. Hos oss får du möjlighet att jobba i en pulserande miljö där din talang för service får komma till användning varje dag. Att du uppskattar mat och dryck och älskar att jobba med människor tar vi för givet. Vi erbjuder: Vi kan erbjuda en 100% tillsvidareanställning med kollektivavtal som startar med en provanställning. Arbetstiderna kommer även innefatta kvällar och helger. Vi ser fram emot din ansökan med CV och foto.

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Rektor Kunskapsskolan Tyresö
Constatera Search & Interim AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Är du en relationell skolledare som utövar ett tydligt och inspirerande ledarskap? Vill du jobba i en skola som sätter eleven i centrum, fokuserar på kunskap, elevens utveckling och en stark gemenskap? Om Kunskapsskolan Tyresö Kunskapsskolan Tyresö startade år 2000 och är en grundskola för årskurs 6-9 med drygt 550 elever. Eleverna är fördelade på sex basgrupper per årskurs. Personalgruppen består av drygt 40 medarbetare indelade i fyra arbetslag som leds av varsin arbetslagsledare. I skolans ledningsgrupp ingår rektor, biträdande rektor, kurator och arbetslagsledare. Elevhälsoteamet består av specialpedagoger, kurator, skolsköterskor och studie- och yrkesvägledare, rektor och biträdande rektor samt vid behov skolpsykolog och skolläkare. Skolan ligger på gränsen mellan Stockholm stad, Tyresö och Haninge kommun i Skrubbaområdet. Om rollen Bakgrunden till rekryteringen är att nuvarande rektor går i planerad pension efter 25 år inom Kunskapsskolan och 11 år som rektor på Kunskapsskolan Tyresö. Vi söker en ny rektor med tillträde i december 2025. Som rektor på Kunskapsskolan ansvarar du för att Kunskapsskolans vision, värderingar och pedagogik förverkligas samt säkerställer att Kunskapsskolans pedagogik tillämpas lokalt. Du ansvarar för och leder den lokala verksamheten inklusive att du har det övergripande ansvaret för elever, personal, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö. Du säkerställer att skolan drivs i enlighet med de nationella styrdokumenten, utifrån skolans kvalitetsplan samt utifrån Kunskapsskolans kvalitetsmodell, arbetssätt och processer. I rollen är du Kunskapsskolans representant i lokalsamhället och i kontakt med myndigheter. Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett framgångsrikt utbildningsföretag där goda studieresultat, nöjda elever och skickliga medarbetare är det som genomsyrar allt vi gör. Du blir en viktig del i att förmedla vår pedagogiska modell till dina medarbetare och elever. Du bidrar till att elever lyckas med, och till och med överträffar, sina mål Du ingår i ett nätverk med över 30 andra rektorer som träffas regelbundet Du får stöd och avlastning med frågor inom HR, ekonomi, juridik, kommunikation med mera från vårt huvudkontor I rollen kommer du att: Leda verksamheten så att uppsatta kvalitetsmål uppnås, i enlighet med huvudmannens kvalitetsmodell Delta i det övergripande pedagogiska utvecklingsarbetet hos huvudmannen Involvera medarbetarna i skolans kvalitetsarbete samt hålla dem löpande informerade om utvecklingen mot måluppfyllelsen Aktivt närvara i den dagliga verksamheten för att ge kontinuerlig återkoppling till medarbetare på arbetsprestation och uppnådda resultat Informera om pedagogiken och skolan till blivande elever och vårdnadshavare Upprätta och hålla budget för varje verksamhetsår i enlighet med företagets nyckeltal och policy Samverka med rektorskollegor, delta i rektorskonferenser, rektorsmöten och klustermöten för att bidra till hela Kunskapsskolans utveckling Du rapporterar till grundskolechefen och är placerad på Kunskapsskolan Tyresö. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse, med fördel i december 2025. Kvalifikationer Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet som skolledare inom grundskolan, som rektor eller biträdande rektor. Du har påbörjat eller genomfört den statliga rektorsutbildningen. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument, har stor vana att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete och har erfarenhet av att arbeta med elevhälsa. Du har erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar. Din kommunikativa förmåga är mycket god i både tal och skrift. Du har mod, är engagerad och handlingskraftig och för dig är det viktigt att göra dina medarbetare och elever delaktiga i utvecklingen av verksamheten. Du är tydlig i din ledarroll och har förmågan att inspirera och entusiasmera. Du har ett skickligt pedagogiskt ledarskap och tar ansvar för elevernas lärande och resultat. Du har god samarbetsförmåga och har stor kommunikativ förmåga både internt och externt och trivs i en nätverkande roll. Frågor och ansökan I den här rekryteringen har Kunskapsskolan valt att samarbeta med Constatera Search & Interim. För frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Lotta Belfrage Palmqvist, [email protected], 0722-522 373. Mer information om Kunskapsskolan och vår pedagogik hittar du på vår hemsida, www.kunskapsskolan.se. Ansök senast 12 augusti 2025 med CV och brev via söklänken ovan eller på www.constatera.se. Rollen är sökbar så länge annonsen är publicerad på nätet. Urval och intervjuer sker i augusti 2025. Svara på följande frågor i ditt brev: 1. Varför är du intresserad av den här rektorsrollen på Kunskapsskolan Tyresö? 2. Hur passar du in mot kravprofilen i annonsen? Välkommen med din ansökan!

2 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Verksamhetschef LSS Gävle
Humana AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vill du vara med och driva samt utveckla två av våra LSS boenden i Gävle? Samtidigt som du dagligen arbetar med att ge människor ett bra liv? Nu finns det möjlighet för dig att söka tjänsten som verksamhetschef hos oss på Humana LSS i Gävle. I rollen kommer du tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Du kommer att ansvara för 2 stycken LSS gruppbostäder i Gävle. Målgruppen på våra boenden är personer inom personkrets 1 vilket omfattar personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Om tjänsten Som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten som du ansvarar för. Att ha personalansvaret för verksamheten kommer att vara en stor del av ditt arbete och du kommer framförallt att arbeta med att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där för stöd till din personal. I rollen som verksamhetschef kommer du huvudsakligen att arbeta med: ansvara för boendets dagliga drift, personal och ekonomi driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten Anställningsvillkor Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning. Sysselsättningsgraden är 100% och du kommer arbeta dagtid, måndag till fredag. Lön sker enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde sker också enligt överenskommelse. Vad får du? Coachande chef och stöttande stabsfunktioner Regelbunden stöd av mentor Stort utbud av interna utbildningar i vår lärportal Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och kollektivavtal Vem är du? Du ska ha ledarerfarenhet, vara van och ha en stor förmåga av att leda och utveckla personal. Vi söker dig som är handlingskraftig, resultatorienterad och med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa relationer och vidhålla kontakter. Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning. Du har förmåga att leda och utveckla verksamhetens grundidé om att alla har rätt till ett bra liv, samt stå för Humanas värdegrund gällande Glädje, Engagemang och Ansvar. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer.  För denna tjänst krävs det att du har: Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom social omsorg (exempelvis socionomutbildning eller beteendevetarutbildning) Flerårig erfarenhet av målgruppen Erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter B-körkort Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Malin Alvin, Regionchef [email protected]

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Verksamhetschef LSS Örebro
Humana AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vill du vara med och driva samt utveckla två av våra boenden i Örebro? Samtidigt som du dagligen arbetar med att ge människor ett bra liv? Nu finns det möjlighet för dig att söka tjänsten som verksamhetschef hos oss på Humana LSS i Örebro. I rollen kommer du tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Du kommer att ansvara för 2 stycken LSS gruppbostäder i Örebro. Målgruppen på våra boenden är personer inom personkrets 1 vilket omfattar personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Om tjänsten Som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten som du ansvarar för. Att ha personalansvaret för verksamheten kommer att vara en stor del av ditt arbete och du kommer framförallt att arbeta med att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där för stöd till din personal. I rollen som verksamhetschef kommer du huvudsakligen att arbeta med: ansvara för boendets dagliga drift, personal och ekonomi driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten Anställningsvillkor Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning. Sysselsättningsgraden är 100% och du kommer arbeta dagtid, måndag till fredag. Lön sker enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde sker också enligt överenskommelse. Vad får du? Coachande chef och stöttande stabsfunktioner Möjlighet till regelbunden professionell handledning och mentorskap Stort utbud av interna utbildningar i vår lärportal Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och kollektivavtal Vem är du? Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer. Du ska vara handlingskraftig, resultatorienterad och ha en god självkännedom. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. För denna tjänst krävs det att du har: Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom social omsorg (exempelvis socionomutbildning eller beteendevetarutbildning) Erfarenhet av målgruppen Erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter B-körkort Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Malin Alvin Regionchef [email protected]

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Enhetschef till Solhems särskilda boende
Leksands kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Trivs du med att ligga i framkant? Vill du vara med och driva framtides äldreomsorg? Sök då jobbet som enhetschef i Leksands kommun! Höjdpunkter med jobbet: • Du leder kompetenta medarbetare • Du verkar i en utvecklande miljö • Din insats gör skillnad Dina arbetsuppgifter Som enhetschef har du verksamhetsansvar vilket innebär att leda, planera och utveckla verksamheten. Du har ekonomi- personal- och arbetsmiljöansvar inom din enhet. En viktig del i ditt uppdrag är att tillsammans med andra enheter hitta gemensamma arbetssätt för att samordna, effektivisera och utveckla verksamheten för att uppnå optimal kvalitet där individens behov står i centrum. I din roll ansvarar du för att kontinuerligt analysera och utveckla verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning och styrdokument kopplat mot politiskt uppsatta mål och fattade beslut. Din profil • Lämplig högskoleutbildning som socionomutbildning, högskoleutbildning inom vård- och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Meriterande är vidareutbildning i ledarskap, erfarenhet av vård- och omsorgsarbete samt erfarenhet av arbetsledning inom vård och omsorg och/eller arbetsrätt • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom ledaregenskaper och samarbetsförmåga. • Körkort erfordras. Du har goda ledaregenskaper och tycker om att arbeta enskilt liksom i grupp mot gemensamt uppställda mål. För att klara av tjänsten behöver du vara en trygg och stabil person med god självinsikt, som kan skilja på det personliga och det professionella. Du behöver också vara analytisk, ha lösningsfokus och ha förmåga att se helheten i det arbetet du gör.  Du behöver även vara en fena på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla uppsatta tidsramar. Arbetet kräver att du arbetar efter en bra struktur, men också med förmåga att vara flexibel. Då tjänsten innebär att du jobbar med människor som kan befinna sig i en svår social och utsatt situation förväntas du visa omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut samt vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha en god samarbetsförmåga. Om arbetsplatsen Solhem är ett trivsamt särskilt boende, beläget i ett lugnt villaområde i vackra Insjön. Verksamheten består av 32 lägenheter fördelat på två avdelningar. inriktningen på boendet är hög omvårdnad. Till din hjälp som enhetschef har du en chefsassistent som sköter den dagliga planeringen. I verksamheten finns också kvalitetsledare som ansvarar för att handleda omvårdnadspersonal i det dagliga arbetet samt en samordnare för kost och en för akvtiviteter. Som enhetschef sitter du i ledningsgruppen för särskilt boende. Tillsammans med kollegor och avdelningschef har ledningsgruppen som funktion att utveckla verkamhetsgemensamma frågor. Ledningsgruppen ses en gång per vecka. Som stöd till ledningsgruppens arbete finns sektorgemensamma funktioner såsom boendeutvecklare, verksamhetsutvecklare, MAS, MAR med flera.  Läs mer om våra boenden här Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Sista ansökningsdatum Vänligen bifoga personligt brev där det framgår varför du är intresserad av tjänsten samt fullständigt CV till din ansökan. Din ansökan vill vi ha senast 2025-07-14. Rekrytering kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen, på grund av sommar och semesterperioder kan återkoppling dröja. Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.   Välkommen med din ansökan

2 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Skiftgående Produktionschefer till Leveäniemi sovringsverk
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Job Posting End Date / last application date: 2025-07-13Som produktionschef i Leveäniemi sovringsverk leder du ett skiftlag nära driften, med ansvar för produktion, personal och utveckling – i en miljö där samarbete, säkerhet och närvarande ledarskap ligger i fokus. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Vill du få en inblick i hur livet är för våra medarbetare i Svappavaara, klicka på länken nedan: Svappavaara - LKAB Din roll I rollen som produktionschef leder du ett skiftgående team med ansvar för både produktion och underhåll. Du arbetar operativt nära verksamheten och har helhetsansvar för arbetsmiljö, personal, ekonomi och förbättringsarbete. Hos oss präglas arbetsmiljön av bred kompetens, teamkänsla och ett prestigelöst samarbete över gränser. Vi tror på små, sammansvetsade grupper (7–10 personer) där närhet mellan produktion och underhåll skapar stabil drift, delat ansvar och effektivt lärande. Svappavaara sovringsverk krossar och sovrar råmalm från dagbrottet för att höja järnhalten, ta bort oönskade mineraler och förbättra materialets kvalitet. Det färdiga rågodset används i anrikningsverken på samtliga orter och blir slutligen pellets i kulsinterverken. För att möjliggöra ett operativt närvarande ledarskap så tillsätter vi nu 4 skiftgående produktionschefer. Det här har du med dig Vi söker en trygg, kommunikativ och närvarande produktionschef med starkt driv och problemlösningsförmåga. Du leder med tydlighet och mod, är en förebild med fokus på säkerhet och skapar trygghet genom ditt agerande. Du har både operativ och administrativ förmåga, är flexibel, prestigelös och ser till helheten för att driva verksamheten framåt tillsammans med ditt team. Därtill har du: Godkänd gymnasieexamen Erfarenhet av ledande roller eller industribakgrund B-körkort för manuell växellåda Goda kunskaper i svenska, tal och skrift Administrativ vana Det är meriterande om du har: Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Synergi, IFS eller annat underhållssystem Projekterfarenhet Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess, vilket innebär att vi kontaktar de kandidater som bäst matchar kravprofilen i den ordning de sökt. På grund av semestertider pausas denna rekrytering under juli månad. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att återkomma till dig så snart vi kan. Start: Enligt överenskommelse Plats: Svappavaara Antal vakanser: 4 st Omfattning: Heltid med skiftform: Förmiddag (må-fre) Dagskift (må-sön) Inarbetad vecka Eftermiddag (må-sön) Inarbetad vecka Kontakt: Du kan nå gruppchef Andreas Lehto fram till v.26, [email protected] Facklig kontakt: Kiruna/Svappavaara Akademikerföreningen, Peter Johansson [email protected]   Ledarna Norra, Ingegerd Kyrö [email protected] Unionen Norra, Sakari Alanko [email protected] About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

2 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Enhetschef
Statens Institutionsstyrelse
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Ryds brunn tar emot skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter är att i enlighet med uppställda mål leda och utveckla avdelningen med ansvar för omvårdnad och behandling av ungdomarna. Utöver det dagliga arbetet på avdelningen ansvarar du även för dess personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet. I ledarskapet ingår även metodutveckling, dokumentation och uppföljning som viktiga delar. Du ingår i institutionens ledningsgrupp och ska förutom avdelningsansvar verka för institutionens utveckling. Till din hjälp har du en behandlingssekreterare, en gruppledare, familjebehandlare samt avdelningspersonal bestående av behandlingspedagoger och behandlingsassistenter. Du ingår också i institutionens chefberedskap enligt rullande schema. Alla enhetschefer ingår i ett internt nätverk med kollegor i samma yrkesroll som samlas vid regelbundna fortbildningsdagar. SiS har ett chefsprogram med olika inriktningar som stärker dig som chef och ledare och du har stora möjligheter att öka din kompetens.  Kvalifikationer Det är ett krav att du har en akademisk examen om minst 180hp som skapar förutsättningar för att på ett fullgott sätt lösa ovanstående arbetsuppgifter. Socionomutbildning, utbildning inom samhällsvetenskap eller beteendevetenskap samt utbildning inom pedagogik med inriktning ungdoms och missbruksvård är meriterande men annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig kan komma ifråga. Det är även ett krav att du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som chef/ledare med helhetsansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet. Samt att du har B-körkort och inställelsetid på max 1,5 h under beredskap. Personliga egenskaper: Arbetet inom SiS kräver att du är strukturerad och tydlig i ditt ledarskap. Uppdraget som enhetschef kräver ett gott samarbete både inom institutionen och med våra samarbetspartners. Du behöver också ha förmågan att engagera din personal och skapa ett arbetsklimat som präglas av delaktighet, utveckling och arbetsglädje. Du har en prestigelös inställning och utövar ett moget ledarskap genom förmågan att balansera myndighetens, personalgruppens och ungdomarnas mål och behov. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och har förmågan till helhetssyn. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på ledarskap överensstämmer med vår. Meriterande: - Ledarskapserfarenhet från arbete inom ungdomsvård, institutionsvård, socialtjänst eller motsvarande. - Erfarenhet av att arbeta med målgruppen eller har erfarenhet av socialtjänst, skola eller psykiatri. - Kunskaper om särskilda befogenheter kopplat till LVU och LSU samt erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild,  driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap.   Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 juli, 2025 Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

2 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Rektor och lärare på Åryds Friskola
Åryds Friskola
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Rektor/Lärare i grundskolan, årskurs F-6 Kommun: Karlshamn Omfattning: 20-60% Varaktighet: 6 månader eller längre Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Om jobbet och vår skola Åryds Friskola söker en rektor och legitimerad lärare F-6 från och med höstterminen 2025. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid, 20 % rektor och 20-40% lärare med 6 månaders provanställning och möjlighet till utökad tjänstgöring. Vår skola ligger naturskönt i det lilla samhället Åryd mellan Karlshamn och Ronneby med närhet till både skog och hav. Vår profil är utepedagogik och vi har en egen skolskog dit vi förlägger verksamheten en gång i veckan. Vackra sommardagar cyklar vi gärna ner till havet för bad och båtliv. Musik, teater och kreativt arbete präglar också verksamheten. Vi har funnits sedan 2009 och skolan kommer till hösten att bestå av c:a 25 elever från årskurs 1 till 6. Vår skola har från början varit hela byns angelägenhet och vi har god stöttning från både föräldrar och övriga bybor. Den höga personaltätheten och de små klasserna borgar för god kvalitet på undervisningen både i skola och på fritids. Vi samarbetar gärna över klassgränserna. Det kan handla om ”Hela skolan sjunger”, teman i tvärgrupper, utedagar, teaterföreställningar eller andra gemensamma projekt. Åryds Friskola drivs som en ideell förening utan något vinstintresse. Huvudmannen är en styrelse som för närvarande till övervägande del består av föräldrar till barn på skolan. Det sker ett nära samarbete mellan styrelse och skolans personal. Vi håller till mitt i byn i nyrenoverade ljusa, vackra klassrum med högt i tak och stora fönster i den fint bevarade skolbyggnad där förut den kommunala skolan bedrev sin verksamhet. Fritidshemmet och personalutrymmen ryms i en egen byggnad bredvid skolan. Vill du arbeta på en skola med en personlig och hemtrevlig anda lite utöver det vanliga och där vi tack vare det lilla formatet har möjlighet att möta varje enskild elev, så är detta ett unikt tillfälle. Vi tillämpar löpande urval. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. För frågor angående tjänsten går det bra att ringa eller maila: Rektor Mårten Frantzén, 0736/278712 [email protected] Ansökan ställs till: [email protected] Vi tillämpar löpande urval. Välkommen med ansökan https://sites.google.com/arydsfriskola.nu/hemsidan/startsida

1 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Verksamhetschef, stöd vård och omsorgsförvaltningen
Kristinehamns kommun
Chefer inom äldreomsorg

"Vår ambition är att vara Sveriges bästa vård och omsorg."   – Maria Malmsten, förvaltningschef    Vill du leda vårt nya verksamhetsområde Stöd och Hälsa?  Vi söker en erfaren och engagerad ledare som vill göra verklig skillnad för människors livskvalitet.   Är du dessutom en person med strategisk blick som ser fördelarna med att skapa ett starkt team genom en kultur av samarbete och tillit, då ser vi fram emot din ansökan.      Stöd vård och omsorgsförvaltningen (SVO) är en förvaltning med fokus på innovation och utveckling. I förvaltningen arbetar närmare 900 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva omsorg, omvårdnad och rehabilitering för de som behöver och ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv.    Inom vår förvaltning arbetar vi personcentrerat med brukaren i fokus. Arbetet utgår från individens förmågor, behov och förutsättningar i samtliga delar av vård- och omsorgsprocessen. En god relation och ömsesidig respekt mellan brukaren och personal är en viktig del. Det handlar bland annat om att skapa enkla och tydliga vägar in i vården, värna självbestämmande och delaktighet samt tillvarata individens egna resurser.    Det nya verksamhetsområdet är i utveckling och ännu är inte allt klart. För närvarande är det klart att fyra enheter kommer att ingå och de ansvarar för Hälso- och sjukvård, myndighetsutövning samt förebyggande arbete. ARBETSUPPGIFTER Verksamhetschefens viktigaste fokus är att leda, driva och utveckla verksamheten i riktning mot givna mål, utifrån tydliga ramar och formellt delegerat ansvar. Verksamhetschefen ska inspirera, vara tydlig med kommunens agenda och ambitioner, säkerställa att beslut och strategier omsätts i praktisk handling genom att dessa tolkas, förstås och anpassas inom verksamheten.   Verksamhetschefen ska skapa resultat genom andra ledare. Att säkerställa att underställda chefer har förutsättningar för att driva den operativa verksamheten, att samspelet mellan olika enheter och mellan avdelningar/verksamheter fungerar väl och att ett helhetsperspektiv på verksamheten och kommunen beaktas är viktiga dimensioner i rollen.     Exempel på ansvarsområden: • Strategiskt ansvar för det nya området.  • Leda utvecklingen, med brukarnas behov i centrum, genom att driva och följa upp utvecklingsarbetet i verksamheten.  • Leda och utveckla.  • Leda och stödja ledningsgruppen i beslut och strategiska processer.  • Främja samarbete och samverkan på förvaltnings- samt kommunövergripande nivå.  • Bidra till att Kristinehamns kommun fortsätter vara en attraktiv organisation och arbetsgivare, vilket är en viktig del av den framtida kompetensförsörjningen.  • Driva och implementera nya arbetssätt såsom omställningsarbete inför den nya socialtjänstlagen. KVALIFIKATIONER Krav: • Universitets-/Högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer lämplig. • Flerårig erfarenhet av att arbeta som chef.  • Gedigen kunskap och erfarenhet om ledarskap, förändringsarbete och måluppfyllelse.   • Goda kunskaper inom ekonomi och förståelse för det ekonomiska uppdraget.  • Digital mognad och intresse för digital utveckling.  • God kompetens inom systematiskt arbetsmiljöarbete för att kunna säkerställa en god arbetsmiljö inom verksamhetsområdet. • B-körkort     Meriterande:  • Erfarenhet av att leda andra chefer. • Goda kunskaper inom relevant lagstiftning och offentlig förvaltning samt förståelse för det politiska uppdraget. • Erfarenhet av hälso- och sjukvårdsorganisation och myndighetsutövning samt stöd till kommunal verksamhet.     Du är en strukturerad, trygg och stabil ledare som ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du är empatisk och skapar engagemang och delaktighet genom att motivera och förse andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål.   Du är samarbetsinriktad och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att ditt budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.   Intervjuer planeras genomföras den 13-15 augusti ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

31 maj 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Interim Enhetschef

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Preliminärt startdatum: 2025-08-11 Slutdatum: 2026-08-17 Option: 1 +1 år, dvs. längst t.o.m. 2028-08-14. Roll och ansvar Som enhetschef ansvarar du för personal, budget, resultat och utveckling inom enhetens ansvarsområden, samt avrapporterar till sektionschefen. Du ingår i sektionens ledningsgrupp och är en aktiv deltagare i vårt gemensamma strategiska arbete. Du leder och fördelar arbetet inom enheten och håller regelbundna uppföljningar och återkopplingar med dina medarbetare. Du är resursägare och hanterar äskningar för dina resurser och upphandlar konsulter vid behov. Verksamhetsuppdrag. Ansvar för att leda och driva initiativ, hålla möten och planera dessa, följa upp progress i initiativ och samordna initiativens arbete, ta fram avrapporteringar mot beställare och hantera medlemmarna i initiativet för att säkra en god arbetsmiljö. I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter Stötta/avlasta sektionschef i introduktion av ny enhetschef Personal, budget, resultat och utveckling inom enhetens ansvarsområden, samt avrapporterar till sektionschefen. Leda och driva verksamhetsuppdrag som tilldelas konsulten inom division näts ansvarsområden Skallkrav: Minst 8 års arbetslivserfarenhet som chef med personal och budgetansvar under de senaste 10 åren. Minst 2 års erfarenhet som chef över teknisk dokumentation, förvaltning av anläggningsinformation och teknisk anläggningsdokumentation inom större myndighet senaste 5 åren.  Minst 2 års erfarenhet inom projektledning inom infrastrukturprojekt med projekthantering, riskhantering och teknisk dokumentation senaste 5 åren. Minst 10 års erfarenhet inom ledande position. Minst 1 år erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem Service Now Mervärde: Minst 1 års erfarenhet av att vara chefsstöd 3 års erfarenhet av att arbeta med strategiarbete på större myndighet 2 års erfarenhet av att driva och leda processarbete inom teknisk anläggningsdokumentation och information Minst 1 års erfarenhet av att leda implementationsarbete i ärendehanteringssystem senaste två åren Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

30 maj 2025
Sista ansökan:
16 november 2025