Om oss På Blekinge Kompetenscentrum (BKC) samsas Region Blekinges forskning och den forsknings- och utvecklingsmiljö som samägs med länets kommuner med gemensam utvecklings- och projektledning, ett medicinskt bibliotek och forsknings- och utvecklingsstöd. Verksamheten erbjuder bland annat utvecklings- och forskningsstöd för tvärvetenskapliga projekt, utbildning i forskningsmetodik, metodstöd och driver forsknings-, utvecklingsprojekt och utbildning i forskningsmetodik. BKC samverkar lokalt, regionalt och nationellt (med länets kommuner, Sveriges Kommuner och Regioner (SKR), Socialstyrelsen, FoU-enheter och akademiska institutioner etc). Vi söker en strategisk och engagerad avdelningschef till BKC som vill vara med och utveckla regionen. Här får du möjlighet att leda viktiga satsningar inom forskning, projektutveckling och kompetensförsörjning i nära samarbete med Blekinges fem kommuner och andra aktörer inom och utanför länet. Vi söker dig som trivs i ständig förändring och vill driva och utveckla BKC:s verksamhet tillsammans med ansvarstagande medarbetare. Avdelningen har ca 20 medarbetare och är placerad inom område utveckling & it. Område utveckling & it har ca 210 medarbetare. Du rapporterar till områdeschefen. Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll i en verksamhet med stor samhällsnytta samt möjlighet att påverka och vara med och forma framtidens kompetens inom vård och omsorg. Här finns ett engagerat team och en arbetsplats som präglas av samarbete, tillit och innovation. Om jobbet Som avdelningschef för BKC har du en viktig roll i att stärka regionens utvecklingsarbete. Du leder en enhet som arbetar med forskning och utveckling. Du arbetar för att stärka BKC:s roll som en mötesplats mellan teori och praktik och för samverkan mellan Region Blekinge, länets kommuner och andra aktörer. Tillsammans med forskningschefen bidrar du till genomförandet av Region Blekinges forskningspolicy. Som avdelningschef kommer du att: - Leda och utveckla BKC:s verksamhet - Säkerställa att BKC:s verksamhet bidrar till Region Blekinges och uppdragsgivarnas forsknings- och utvecklingsarbete. - Säkerställa ett brett och effektivt samarbete med kommunerna, högskola, universitet och andra externa parter och vara delaktig i att driva strategiska initiativ och utvecklingsprojekt. - Ansvara för budget, personal och verksamhetsplanering. Om dig Vi söker dig som har: - Har en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av forskning, projekt och utvecklingsarbete. - Har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation - Har mångårig erfarenhet som chef. - Är en strategisk och kommunikativ ledare som trivs med samverkan och att bygga nätverk. - Leder med ett utvecklingsorienterat förhållningssätt. - Leder genom tillit och skapar långsiktiga förutsättningar för utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). Om utveckling och it Region Blekinges organisation är indelad i sex ansvarsområden, ett av dem är utveckling och it. Här finns samlade resurser inom planering, digitalisering, informationsteknik, forskning, kvalitet och utveckling, folkhälsa, miljö och hållbarhet. Inom området finns också patientnämndens kansli. Området förvaltar och utvecklar bland annat organisationens arbete kopplat till tekniska tjänster, ledningssystem, processorienterat arbetssätt och portfölj- arkitektur-, teknik- och informationsstyrning. Här finns även Blekinge kompetenscentrum som ansvarar för Region Blekinges medicinska bibliotek, lärcentrum, FoU-avtal, det vetenskapliga rådet och övrig forskningsverksamhet. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Barn- och Utbildningsförvaltningen söker rektor till El-och energiprogrammet EE, Finsnickeriutbildning (Riksrekryterande), Floristutbildning (Riksrekryterande), Frisör och stylistprogrammet vid Östrabo-Y Uddevalla Gymnasieskola. Om arbetsplatsen Som rektor på ÖBO-Y ingår du i Uddevalla Gymnasieskola. Programmen är förlagda inom skolhuset ÖBO-Y där nationella program finns inom BA, FT, IN, EE, FR,VF, Lärlingsutbildningar samt Anpassad gymnasieskola. Uddevalla Gymnasieskola omfattar idag ca 3200 elever och samtliga nationella program förutom HU programmet. Gymnasieskolans utbildningshus är placerade centralt i Uddevalla med närhet till varandra. Dina arbetsuppgifter: - Du leder/coacha lärarna och tillsammans med dem utveckla verksamheten mot målen. - Du ska ha ett starkt pedagogiskt engagemang för elever och lärare. - Du är i första hand pedagogisk ledare inom din rektorsenhet. - Du har ansvar för rektorsenhetens personal, elever och ekonomi. - Är en i rektorsteamet med gemensamt ansvar för skolhuset ÖBO-Y - Du ingår i ledningsgruppen för gymnasieskolan Som person ser vi att du har god samarbetsförmåga, är relationsskapande och har ett tydligt ledarskap. Du är strukturerad, stabil och strategisk. Du är en problemlösare som ser till helheten och är mån om kvalitet, mål och resultat. Som rektor skall du vilja arbeta nära medarbetare och elever i det dagliga arbetet. Din bakgrund: - Rektor - Pedagogisk utbildning - Erfarenhet från arbete i gymnasieskola är en merit. - Pedagogisk ledare För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Är du intresserad av att arbeta med ekonomi och styrningsfrågor? Vill du bidra till en ökad försvarsförmåga med ekonomi som verktyg? Har du erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete vid en myndighet? I så fall är det dig vi söker till Marinstabens ekonomiavdelning. Som anställd i Försvarsmakten finns det goda möjligheter till kompetensutveckling med flertalet interna kurser och utbildningar. Vidare finns det också goda friskvårdsmöjligheter som bland annat inkluderar träning på arbetstid och en sund balans mellan fritid och arbete samt 28-35 semesterdagar beroende på ålder. Om enheten Ekonomiavdelningen stödjer Marinchefen med budget, prognos och återrapportering av marinen, vilket säkerställer att beslutad verksamhet genomförs och återredovisas. Avdelningens ansvar ändras i takt med att marinens verksamhet utvecklas, det innebär bland annat mer internationella kontakter och förändringar i den ekonomiska styrningen. Avdelningen består idag av två sektioner, den ekonomiadministrativa som ansvarat för marinstabens interna ekonomi och ekonomistyrningssektionen som ansvarar för marinens totala ekonomi. Då kvalifikationer och rätt person är avgörande för denna roll så kan vi tänka oss olika arbetsorter Haninge/Muskö, Karlskrona alternativt Göteborg beroende på var du som söker bor. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som ställföreträdande avdelningschef på Ekonomiavdelningen är du avdelningschefens närmsta medarbetare vilket ger dig en nyckelroll i fördelandet av arbete inom avdelningen. Tillsammans med avdelningschefen ser du till att avdelningen levererar på inkomna uppgifter och att avdelningen utvecklas i takt med marinen. I din roll kommer du att företräda avdelningen både inom myndigheten och i kontakten med externa aktörer. KRAV Kvalifikationer • Relevant akademisk examen eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Minst fem års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi, ekonomistyrning och/eller verksamhetsstyrning • Flerårig erfarenhet av arbetsledande roller • God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift Personliga egenskaper Arbetet ställer krav på god förmåga att snabbt skapa dig överblick över en stor mängd arbetsuppgifter och prioritera vad som ska göras först. Du hanterar periodvis hög arbetsbelastning och snäva tidsförhållanden. För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och en god lagspelare, samtidigt som du har en förmåga självständigt driva frågor. Du är tydlig och kommunikativ och har en förmåga att tydligt uttrycka dina åsikter. Du arbetar noggrant och strukturerat, slutför det du påbörjat och håller deadlines. Arbetet kräver att du både kan arbetsleda andra och driva egna projekt inom ramen för Ekonomiavdelningens uppgifter. Vid urval kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet och uppnådda resultat inom tidigare verksamhetsområden. MERITERANDE • Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten, eller annan myndighet • Erfarenhet av arbete med ekonomi/affärssystem, gärna SAP • Genomförd värnplikt, deltagande i frivillig försvarsorganisation eller slutförd officersutbildning För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Haninge/Muskö, Karlskrona alternativt Göteborg. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Lön: 50 000 – 60 000. Tjänsteresor förekommer i begränsad omfattning. Upplysningar om befattningen Ulf Devad Upplysningar om rekryteringsprocessen Jenny Winberg Fackliga företrädare OFR/O – Fredrik Lambert OFR/S – Björn Engren SEKO – Lenny Johansson SACO – Åsa Zackrisson Samtliga nås via FM växel 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-09-03. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du vara med och driva utveckling av både verksamhet och ledarskap för att skapa värde åt Skatteverkets kunder? Som sektionschef hos oss har du en central roll och ditt bidrag är väsentligt för att vi ska lyckas på bästa möjliga sätt. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Som chef och ledare på Skatteverket ser du till helheten och du skapar förutsättningar genom att agera medvetet i vardagen. Med grund i vårt samhällsuppdrag och fokus på kunden arbetar du tillsammans med andra för att leverera största möjliga värde. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas. Vår verksamhet är i ständig utveckling och förändring. Vi har en gemensam syn på hur ledarskapet bidrar till det, hur vi når resultat och främjar en förändringskultur. Som chef och ledare hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap. Vi har flexibel arbetstid samt möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan utifrån verksamhetens krav. Det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Som sektionschef för IT-sektionen Internationellt informationsutbyte är du chef för agila team med fokus på systemutveckling. Du kommer även agera som stöd till Business Owner inom området, ingå i IT-utvecklingsenhet Brottsbekämpnings ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen. Din placeringsort är Malmö. Kontoret har idag ca 90 IT-medarbetare inom olika områden. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde - ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag - ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt - kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information - ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra. Du ska även ha: - en akademisk utbildning inom IT/datavetenskap eller annan relevant utbildning i kombination med flerårig arbetslivserfarenhet som vi bedömer som relevant för befattningen. - flerårig, aktuell och relevant erfarenhet från ledande roller inom något av följande områden: IT-förvaltning, tjänsteutveckling, verksamhetsutveckling eller förändringsledning. Det är önskvärt att du har flerårig och relevant arbetslivserfarenhet inom systemutveckling. Det är även önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet från stora och komplexa it-miljöer. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Inom Skatteverket tillämpar vi chefsförordnanden som är på max fem år, och som kan förlängas ett obegränsat antal gånger. Skatteverkets IT-avdelning arbetar aktivt för att främja en inkluderande arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald där alla medarbetare får lika möjligheter att bidra och utvecklas. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu en biträdande chefsjurist. På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag Som biträdande chefsjurist stödjer du chefsjuristen i dennes arbete. Chefsjuristen rapporterar direkt till myndighetens generaldirektör och har det övergripande ansvaret för att myndighetens verksamhet bedrivs i enlighet med lag och annan författning. Chefsjuristen ska också verka för att myndigheten har ett ändamålsenligt författningsstöd och ansvarar för det rättsliga stödet till myndigheten. I ansvaret ingår att svara för den rättsliga tolkningen av författning, praxis och doktrin i myndigheten. Chefsjuristen företräder vidare myndigheten i rättsliga frågor gentemot Regeringskansliet, andra myndigheter och organisationer, både nationellt och internationellt. Du rapporterar till chefsjuristen. När chefsjuristen inte är i tjänst ersätter du denne. Inom chefsjuristens kansli finns för närvarande två enheter. Biträdande chefsjuristen har personal- och arbetsmiljöansvar för enhetscheferna inom kansliet, samt för kansliets stabshandläggare. Du kan Vi söker dig som är hovrätts- eller kammarrättsassessor och är en mycket skicklig jurist. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på förvaltningsmyndighet. Du har vidare erfarenhet av att arbeta med komplexa rättsliga frågor och verksamheter och har vana att företräda dessa i olika sammanhang. Du har mycket goda kunskaper om statlig förvaltning och om lagstiftningsprocessen. Du har erfarenhet av att leda andra. Du har också en mycket god förmåga att uttrycka dig muntligen och skriftligen. Du har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har chefserfarenhet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Regeringskansliet eller inom försvars- eller säkerhetsområdet. Du är Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, ett mycket gott omdöme och hög integritet. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och en mycket god analytisk förmåga. Du är van att bryta ner komplexa frågeställningar och problem. I perioder bedrivs arbetet med hög intensitet och under tidspress vilket ställer krav på din förmåga att arbeta snabbt utan att göra avkall på den rättsliga kvalitén. Fokus kan ändras snabbt vilket ställer krav på flexibilitet. Som person är du stabil och har lätt för att skapa, upprätthålla och utveckla relationer. Du har även förmåga att leda, engagera och motivera medarbetare. Om FRA FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot. FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot. Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på www.fra.se . För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta biträdande chefsjurist Jessica Sjöstrand (t.o.m. den 8 juli) eller chefsjurist Michaela Dráb (fr.o.m. den 14 juli) på nummer 010-557 46 00. Fackliga företrädare nås via samma nummer. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-08-17. Referensnummer 2025FRA1350-2. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du leda ett engagerat team och vara med och forma framtidens tandvård? Folktandvården Vasastan söker en trygg och professionell klinikchef som motiveras av att driva utveckling och skapa värde – både för kunder och medarbetare. Hos oss får du chansen att kombinera strategiskt ledarskap med närhet till verksamheten på en modern och väletablerad klinik. Vi på Folktandvården Stockholm arbetar, forskar och utvecklar för att stärka regionens munhälsa. När du växer hos oss, gör även folkhälsan det. Vi kallar det tandvård med ett gott syfte. Ditt uppdrag som klinikchef Du kommer att ha det övergripande ansvaret för verksamheten – både strategiskt och operativt. Det innebär att du leder kliniken med fokus på kvalitet, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhetsutveckling. Som klinikchef hos oss är du en närvarande, coachande och tydlig ledare som skapar engagemang och arbetsglädje. Du har ansvar för att kliniken upplevs som attraktiv för både kunder och medarbetare. Inom Folktandvården Stockholm får du som klinikchef stöttning av din områdeschef samt övriga klinikchefer. Vidare bidrar du aktivt till en god samverkan och delaktighet gentemot hela organisationen. Om kliniken Kliniken har 15 nyrenoverade behandlingsrum och ett team på 42 engagerade medarbetare. Kliniken ligger vid Sabbatsbergssjukhuset, bara ett stenkast från Odenplan, med smidiga kommunikationer och möjlighet till personalparkering. Här arbetar ett flexibelt och kompetent team, inklusive nischtandläkare inom endodonti och kirurgi. Med den senaste tekniken, inklusive skanner, erbjuder vi en stimulerande arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas och arbeta på toppen av din kompetens. Vem är du? Du är legitimerad tandläkare, tandhygienist eller tandsköterska i kombination med relevant högskoleutbildning inklusive erfarenhet av tandvårdsverksamhet. Ledarerfarenhet är starkt meriterande, liksom utbildning inom ledarskap och erfarenhet av verksamhetsstyrning. Därutöver har du en god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska. Vidare har du en har en förmåga att leda, utveckla och skapa trygghet i team och en affärsmässighet och förmåga att fatta beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga att skapa ett öppet och tillitsfullt klimat. När du blir en av oss Som klinikchef hos Folktandvården Stockholm erbjuds du ett arbete som gör skillnad – med människor, kvalitet och utveckling i fokus. Vi erbjuder: Stort internt nätverk och erfarenhetsutbyte med andra klinikchefer Kontinuerlig kompetensutveckling Generöst friskvårdsbidrag och förmånliga anställningsvillkor En trygg organisation där du kan växa och trivas långsiktigt Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 juli-2025. Tjänsten är tillsvidare på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma. Har du varit anställd hos oss tidigare/arbetar hos oss, inhämtar vi referens från din klinikchef. Bifoga CV och kopia på legitimation. Vill du veta mer? Kontakta gärna: Joakim Levin, områdeschef, tel: 072-582 23 42 Hanna Nörgaard, Rekryterare, tel: 072-594 91 51 Folktandvården Stockholm är ett av Sveriges största och mest kunskapsdrivande tandvårdsföretag. Vi erbjuder allmän- och specialisttandvård, forskar för framtiden och arbetar för ett hållbart samhälle med bättre folkhälsa. Tillsammans är vi 2 000 medarbetare som jobbar på våra 80 kliniker runtom i Stockholms län, från Norrtälje i norr till Nynäshamn i söder. Varje år tar vi hand om uppemot 1,4 miljoner patienter. Våra värdeord – samverkan, pålitlighet, öppenhet och kompetens – leder oss i vårt dagliga arbete. Hos oss blir du del av en spännande resa, driven av utveckling och innovation. Tillsammans utvecklar vi varandra, tandvården och folkhälsan. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Har du en naturlig fallenhet för att leda och inspirera andra? Då kan tjänsten som Restaurangchef passa dig! Vad kommer du att göra om dagarna som Restaurangchef på MAX? Som restaurangchef arbetar du strategiskt med stöttning, uppföljning och utveckling av medarbetare och verksamhet. En lika viktig del är att du själv jobbar operativt i driften på din restaurang. Hos oss visar chefen vägen vilket innebär att du sätter dig in i alla delar av restaurangens drift och tycker det är kul att själv delta i produktionen. Du leder genom exempel och arbetar operativt i driften ca 60% av arbetstiden. Du som restaurangchef har det övergripande ansvaret för din restaurang vilket inkluderar såväl drift som ekonomi och personal. Du ser till att restaurangen når fastslagna månadsprognoser och budget samtidigt som dina medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Förutom att du ansvarar för din egen restaurang vill vi också att du verkar som ett föredöme i företaget och bidrar med energi och resurser till hela ditt distrikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: Säkerställa att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort och affärsplan genom att omvandla dessa till lokala mål och handlingsplaner. Du arbetar för att restaurangen når upp till satta mål inom våra sex fokusområden kvalitet, bemötande/service, snabbhet, renlighet, säljfrämjande åtgärder samt kostnadskontroll/lönsamhet. Du arbetar med entreprenörsmässig planering av personal och schema, försäljning / lokal marknadsföring, renovering och underhåll. Du tar fram prognoser för försäljning och arbetade timmar samt upprätta handlingsplan för att nå dessa målsättningar. Med engagemang bygger du ett team genom att rekrytera, utbilda, coacha och motivera dina medarbetare, så att restaurangen tillgodoser och överträffar gästernas förväntningar. Du arbetar med daglig uppföljning och kontroll av varor beträffande svinn, lager/inköp och hantering. Vem är du? Du är en person som förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina medarbetare utvecklas. Du har arbetat några år inom ett serviceyrke eller i någon annan snarlik bransch. Har du dessutom jobbat inom restaurang är det positivt, men det är inget krav. Däremot vill vi att du har minst två års erfarenhet från en ledarroll med personalansvar. Du har grundläggande IT-kunskaper och goda kunskaper i svenska och engelska. Du motiveras av att se andra växa samtidigt som du behåller fokus på mål och resultat. Du har en självklar känsla för service, är prestigelös och duktig på att kommunicera och samarbeta med såväl dina medarbetare som chefskollegor. Dina personliga egenskaper är otroligt viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Våra värderingar Mod, Passion och Gemenskap genomsyrar vårat dagliga arbete och vi söker därför dig som delar våra värderingar. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett roligt och varierat jobb där du driver restaurangen som din egen, med goda utvecklingsmöjligheter internt. Du kommer att få en gedigen skräddarsydd introduktion till vår verksamhet och du får också ta del av våra praktiska och teoretiska ledarskapsutbildningar utifrån ditt individuella behov. Praktisk information och nästa steg Kandidater som går vidare i processen kontaktas löpande och du som går vidare får göra psykometriska tester (personlighets- och logiktest). Vi genomför bakgrundskontroller som en del av rekryteringsprocessen, då rollen som restaurangchef innebär ansvar för både minderåriga medarbetare samt budget och ekonomi. Vi gör ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Gör verklig skillnad i människors vardag och utveckla framtidens omsorg i en arbetsmiljö präglad av närhet, stolthet och framåtanda. Vi erbjuder Som chef i Karlsborgs kommun erbjuder vi ett varierande och meningsfullt arbete. Inom hemtjänsten gör du konkret skillnad varje dag för människor som bor kvar hemma och behöver stöd för att leva ett självständigt liv. Hos oss är det viktigt att varje medarbetare känner stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och delta i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Du som chef har tillgång till stödfunktioner inom ekonomi, HR och digitalisering. Givetvis får du som anställd i Karlsborgs kommun ta del av förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Du är vår viktigaste resurs och vi vill ge förutsättningar till ett välmående liv. Det gör vi genom att satsa på ett brett friskvårdsutbud med gratis motionssim och vattengympa, kostnadsfri massage samt friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme utifrån dina förutsättningar. Det finns också möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling liksom en rad andra förmåner som du kan ha rätt till. Läs gärna mer om dem https://intranat.karlsborg.se:8443/Anstallning-arbetsmiljo-och-halsa/medarbetarhandbok/formaner/. Arbetsplatsen Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Som enhetschef ingår du i vård- och omsorgens ledningsgrupp. Vi söker nu en enhetschef till hemtjänsten, där du tillsammans med dina medarbetare ansvarar för att planera, samordna och utveckla insatserna för brukare i deras egna hem. Hemtjänsten i Karlsborg är en viktig del av kommunens omsorgsarbete och står inför spännande utvecklingsmöjligheter med fokus på kvalitet, tillgänglighet och kontinuitet. Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten – både med medarbetare och brukare. Som enhetschef inom hemtjänsten ansvarar du för att leda, planera och följa upp verksamheten utifrån både individens behov och verksamhetens mål. Du arbetar nära din personal, din samordnare samt legitimerad personal för att skapa en trygg och flexibel omsorg i hemmet. Du är arbetsgivarens företrädare och har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde. Du leder, motiverar och skapar förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sitt uppdrag, främjar delaktighet och verkar för en god arbetsmiljö. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom socialt arbete, vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om du har tidigare chefserfarenhet från vård och omsorg, gärna från hemtjänstverksamhet eller annan liknande organisation där flexibilitet och samordning är centralt, är det meriterande. Du arbetar strukturerat och målinriktat, med förmåga att driva processer framåt. Ditt ledarskap präglas av stabilitet, professionalism och ett tydligt ansvarstagande. Du är en närvarande chef som stöttar dina medarbetare i vardagen och skapar förutsättningar för dem att göra ett bra jobb. Du samarbetar väl med andra och ser värdet i att samverka över professionsgränser – alltid med individens behov i fokus. Förutom ett stort engagemang för omsorg i hemmet värdesätter vi erfarenhet inom personalledning, förändringsarbete och verksamhetsutveckling. Du ser möjligheter, är öppen för nya idéer och har förmåga att kommunicera och inspirera dina medarbetare. Du skapar delaktighet och främjar ett arbetsklimat där kreativitet och förbättringsfokus får utrymme. Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Karlsborgs kommun använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Intervjuer planeras till vecka 35. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/
OKQ8 Master Bilservice är en professionell bilverkstad som sedan 1985 erbjuder en heltäckande personbilsservice av alla bilmärken. Vi finns i Huddinge, Stuvsta och har idag 3 anställda. Vår samarbetspartner MECA bidrar med hög kompetens och ett komplett reservdelssortiment. Verkstadschef sökes till OKQ8 Master Bilservice i Huddinge OKQ8 Master Bilservice är en välrenommerad bilverkstad i Huddinge, Stuvsta, som sedan 1985 erbjuder omfattande service för personbilar av alla bilmärken. Med engagerade medarbetare och ett nära samarbete med MECA – som förser oss med expertis och ett komplett reservdelssortiment – står vi inför en spännande utvecklingsfas. Nu söker vi en verkstadschef som vill vara med och driva vår fortsatta utveckling Vi söker dig som har bred erfarenhet från verkstadsmiljö och som är redo att ta nästa steg i karriären som verkstadschef. I rollen ansvarar du för den dagliga driften och leder det operativa arbetet i verkstaden. Du arbetar både strategiskt och praktiskt, och är delaktig i allt från planering och kvalitetssäkring till personalledning och kundkontakt. Du kommer vara nyckelperson i att skapa en effektiv, trygg och serviceinriktad miljö – både för teamet och våra kunder. Vi söker dig som: Har flerårig erfarenhet som bilmekaniker eller verkstadsansvarig Är trygg i felsökning, reparationer och service av både nya och äldre fordon Trivs i en ledarroll och är van att motivera och vägleda andra Har god datorvana och är administrativt strukturerad Talar och skriver flytande svenska Är noggrann, lösningsorienterad och serviceinriktad Vi erbjuder: En central roll i en väletablerad, lönsam verkstad Goda utvecklingsmöjligheter tillsammans med OKQ8 och MECA Stor frihet under ansvar Konkurrenskraftig ersättning Ett nära och engagerat team Tjänsten är på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstider: Mån–Tors: 07.30–16.30, Fredag: 07.30–14.00. Ansökan Skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 augusti till [email protected](endast via e-post). Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi ser fram emot att välkomna vår nya verkstadschef till teamet på OKQ8 Master Bilservice!
Beirut Lounge är en restaurang i Fruängen centrum som erbjuder genuin libanesisk mat i en modern och trivsam miljö. Vi söker nu erfarna kockar med specialitet inom det libanesiska köket. Du ska ha god kunskap om traditionella kalla och varma mezze, grillrätter samt kunna arbeta effektivt både självständigt och i team. مطلوبشيف ذو خبرة في المطبخ اللبناني للعمل في مطعم Beirut Lounge Beirut Lounge هو مطعم يقع في مركز Fruängen ويقدّم المأكولات اللبنانية الأصيلة في أجواء عصرية ومريحة. نبحث الآن عن شيف ذوي خبرة ومتخصصين في المطبخ اللبناني. يجب أن تكون لديك معرفة جيدة بإعداد المقبلات الباردة والساخنة (المزة)، والأطباق المشوية، وأن تكون قادرًا على العمل بكفاءة بشكل مستقل وضمن فريق. المؤهلات المطلوبة: خبرة في الطبخ اللبناني (شرط أساسي) الدقة وتحمل المسؤولية والشغف الحقيقي بالطهي
Välj ett jobb för att visa detaljer