Head of Kundservice till Hallon

Hallon är systeroperatör till mobiloperatören Tre och startade i maj 2013. Vi är en snabbväxande, digital operatör och vår affärsidé bygger på enkelhet; det ska vara enkelt att vara kund hos oss. Vi har ingen bindningstid, ingen uppsägningstid, inga fakturor och alltid fast pris. 2018 bytte vi på Hallon och Tre lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Avicii Arena i södra Stockholm där alla vi på Hallon och Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen. Var med och bygg framtidens automatiserade kundservice på Hallon! På Hallon fortsätter vi att satsa på vår digitala närvaro och vår enkla approach. Vill du vara med och designa lösningar som skapar nöjda kunder genom bättre sätt än traditionell service? Nu söker vi vår nästa Head of Kundservice som kommer leda arbetet med att bygga framtidens kundservice genom bland annat AI och att utveckla affärsområdet vidare. Hallon är ett entreprenöriellt bolag som tror på enkla och digitala lösningar för att skapa branschens nöjdaste kunder. Lite mer om rollen Som Head of Kundservice är du den som leder riktningen och navigerar utvecklingen mot en helt automatiserad kundservice där kundupplevelsen är enastående. På Hallon har vi kommit en bra bit på vägen, men vi är långt ifrån klara. Du kommer bryta ny mark för att säkerställa att kunder vill stanna länge hos oss. Vår chatrobot Berry är vår viktigaste medarbetare och han hanterar redan tiotusentals ärenden i månaden. Med Berry i spetsen vill vi att du utmanar oss för att nå ännu högre resultat. Du leder ett team med medarbetare som brinner för automatisering och digitalisering. Det ingår även ett externt team hos vår samarbetspartner där du säkrar kvalitét och har uppföljningsarbete kring leveranser, NPS och resultat. Då vi som team är på en ständig förändringsresa så förväntas du leda i förändring. Du har det fulla personal- och resultatansvaret för ditt team och ser till att dina medarbetare har rätt förutsättningar för att bli bäst på just sitt område. Du ingår i Hallons ledningsgrupp och rapporterar till CCO. Du kommer se fram emot att • få stort ägandeskap i en familjär och entreprenöriell miljö med korta beslutsvägar och möjlighet, tillsammans med dina kollegor, sätta strategin för ditt område • axla en nyckelroll genom att ta vår automatiseringsresa till nästa nivå och ha en aktiv roll i Hallons ledningsgrupp • vara en del av Sveriges bästa arbetsplatser enligt Great Place To Work samt att vi är topprankade hos Karriärföretagen av IT-Young Professionals Mer om dig Din kunskap och insikter kring att designa och bygga automatiserade lösningar i en affärsutvecklande roll, gärna i en kundorienterad funktion, har gjort dig framgångsrik hos tidigare arbetsgivare. Du har varit med på liknande resor där du sett hur tekniken kan skapa värde för affären och du är van vid att arbeta i en miljö som använder AI som arbetsverktyg. Det ligger i din natur att kontinuerligt hålla dig uppdaterad kring omvärldsbevakning och det senaste inom automation och service. Som person gillar du att jobba med problem och lösningar, tänka nytt, utvecklas och utmana gamla arbetssätt. Då det ingår flertal kontaktytor är du van kravställare mot interna stakeholders och externa leverantörer – du är trygg i att vara den som driver strategi och affärsmål framåt. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och vi ser det som meriterande om du har haft personalansvar. Din ansökan Vi tar emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Personligt brev behövs inte, men vi vill gärna att du svarar på de frågor vi ställt nedan i samband med att du söker. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor kontakta rekryterande chef David Johansson. Varmt välkommen till Hallon!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Chef Nätservice

Arbetsbeskrivning Vår vision är att ge våra kunder en bättre vardag och tillgodose dagens behov på ett hållbart sätt med ansvar för framtiden. Vill du jobba i ett lokalt och personligt företag med hög miljöprofil? Då ska du självklart söka tjänsten som Chef Nätservice hos oss! Som Chef Nätservice är du spindeln i nätet för planering och samordning av våra medarbetare som varje dag ser till att våra nät fungerar! Tillsammans arbetar ni med att utveckla och säkra driften av våra ledningsnät för el, VA, fiber och värme. Ni arbetar med projekt, underhåll och reparationer. Du leder 12 medarbetare inom Nätservice som består av rollerna elmontör, rörläggare, rörnätstekniker och fjärrvärmemontör. Arbetet kommer att utgå från kontoret i Vimmerby, men du kommer även att vara en del på plats ute tillsammans med dina medarbetare. En viktig del av ditt uppdrag är att utveckla vår förmåga att fördela och planera vårt arbete på ett klokt sätt. Vi vill också att du utvecklar kompetensen, driver på vårt förbättringsarbete och säkerställer efterlevnad av säkerhets- och arbetsmiljöregler genom utbildning och uppföljning. Detta gör du genom att arbeta utifrån ett utvecklande ledarskap! I denna rekrytering samarbetar Vimmerby Energi och Miljö med Randstad. Välkommen med din ansökan senast den 23 maj. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Jenny Gillard [email protected] eller Ida Nilsson [email protected] Ansvarsområden Strategisk Planering: Tillsammans med Chef Distribution & Service planerar och genomför du aktiviteter för att säkerställa att våra mål nås. Effektivt Ledarskap: Med din proaktiva och engagerade ledarstil leder du ditt team för att säkerställa effektivitet och säkerhet varje dag. Resursplanering: Du är ansvarig för att planera arbetsinsatser för våra medarbetare, baserat på behov och prioriteringar. Medarbetarutveckling: Genom kontinuerlig uppföljning och ett utvecklande ledarskap stöttar du dina medarbetare för att säkerställa deras kompetens och utveckling. Säkerhet och Kvalitet: Du jobbar med tydliga förväntningar och regelbunden uppföljning för att säkerställa efterlevnad av säkerhets- och kvalitetskrav i vårt arbete. Extern Kommunikation: Som vår representant för Nätservice fungerar du som kontaktperson för externa partners såsom entreprenörer och kommunala kontaktpersoner. Arbetsmiljö: Du ansvarar för arbetsmiljön inom verksamheten och med att upprätthålla vårt säkerhetsskyddsarbete. Beroende på bakgrund så kommer du även ges andra uppdrag inom verksamheten där behov finns. Ledarskapet / chefsrollen är prioriterad, men vi behöver din hjälp även på andra områden. Kvalifikationer Relevant utbildning och erfarenhet inom företrädesvis el. Annan bakgrund från VA, värme, anläggningsarbete eller annat relevant är också av intresse. Flera års erfarenhet av ledning och arbetsledning med hög arbetsmiljö- och säkerhetsmedvetenhet. Körkort. Meriterande Viss bakgrund och intresse inom området ekonomi / budget / planering. Vi ser att du har ett tydligt ledarskap med hög integritet. Du är modig, motiverande och inspirerande. Du är duktig på att kommunicera, både internt och externt, och ser goda samarbeten som ett naturligt inslag i ditt uppdrag. Vidare ser vi att du är strukturerad och har en god planeringsförmåga. Du drivs av att få leda och utveckla arbetssätt tillsammans med ditt team, och du har alltid fokus på säkerhet och god arbetsmiljö. Om företaget Vimmerby Energi & Miljö AB Vimmerby Energi & Miljö AB levererar bekvämt och tryggt förnybar el- och värmeenergi till lokala kunder. Vi tar hand om avlopp, avfall och levererar vårt viktigaste livsmedel – rent vatten. Med produkter som är skonsamma mot miljön och stor tillgänglighet är vårt mål att Vimmerby Energi & Miljö AB ska vara det självklara valet för kunden. Vi bedriver verksamheten framför allt i Vimmerby kommun. Vimmerby Energi & Miljö AB ägs ytterst av Vimmerby kommun, dvs. kommuninvånarna. Läs mer på vår hemsida: https://www.vemab.se/

26 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Head of Quality Assurance and Operational Readiness

Who we are   Telenor is rapidly heading towards the digital future and we are looking for brilliant people to join our digital transformation journey in Sweden. Do you have an interest in technology and like to challenge the telecom industry and want to create great customer experiences? Do you have a sense of humor and prefer seeking solutions rather than pointing out problems? Then, please keep on reading.     We are transforming   At Telenor we are accelerating our digital transformation. In the Consumer IT Tribe, we are building a modern and fast-paced software development organization with a mission to enable and accelerate Telenor Swedens Consumer business. We have the accountability to provide fast paced software development from business support systems up to the channel layer.      What you’ll do  As Head Quality Assurance & Operational Readiness in Consumer IT you will enable our squads to deliver IT by balancing scale, complexity, and velocity with high reliability.  You will be responsible for running two to three teams (chapters) and making sure our delivering squads can deliver and execute in a reliable way. As a leader – you have responsibility to ensure the employees and teams growth and lead your teams in the right direction.     In your role as Head Quality Assurance & Operational Readiness you will be:  * Responsible for Service Reliability Engineering   * Responsible for Quality Assurance​  * Accountable for Problem management  * Accountable for Incident Management ​  * Accountable for ensuring/managing Technical debt    Who are you  You are a seasoned leader within software development, used to work in an agile context. You have a passion for quality and years of experience working with monitoring complex business critical solutions. Your communication skills are excellent, both to developers as well as to top management, and you are not afraid of challenge yourself and your colleagues to get the work done. You are always striving for improvements and love to understand current challenges and how to mitigate them.      Our promise    A balanced workforce is key to our success. To secure that, we’re committed to fostering a working environment where our employees are supported and empowered in all areas of their work. We promise you a company eager to learn and rapidly adapt to a digital world where you’ll be welcomed into a skilled team of professional and knowledgeable colleagues. In addition, you’ll get:     * A flexible way of work - have a lunch workout without having to rush back, leave/pick up the kids from school? This is not a problem as long as your teams are happy and your work gets done.   * A generous health and benefit package with wellness grant, health insurance, ”give me a break”-days, employee discounts, regular health checks, occupational pension and much more.   * The possibility to continuously deepen your knowledge and broaden the competence you would like to expand on.     Come join us now   If you are interested and would like to know more, please contact Rickard Tauson, [email protected]. Please do not send your CV via email as these will not be evaluated.     Good to know:   * According to Telenor's policy, we conduct background checks on the final candidate for all recruitments.   * Location: Stockholm   * Please apply today as we are evaluating and interviewing candidates continuously.

26 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Kökschef, souschef, kockar till nytt koncept i Slakthusområdet

Söker driftsäker kökschef (även souschef och kockar) till ett nytt projekt i Slakthusområdet. Drift av restaurangkoncept i stor, uppbyggd park med festivalkänsla – livescen, konstateljéer, urban odling med mera – och seriös snacksig meny. Tänk stadsfestival men mysigare! Jobbet är juni–september, men kan bli heltid året om för rätt person, då med olika varierande, roliga projekt och flexibel arbetstid. Hållbarhet är en viktig del i konceptet, såväl grön som social! På den här platsen ska folk mötas över geografiska, ålders- och andra gränser. Maten är såklart en viktig del i det! Vi jobbar efter teman, med en föränderlig meny, inspirerad av hela världen.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ekonomichef till Hylte kommun

Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess drygt 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Vi söker dig som vill anta utmaningen att vara med och delta i kommunens utvecklingsarbete. Du leder ekonomi och IT-avdelning och är en del av kommunchefens ledningsgrupp. Tjänsten är placerad på Kommunledningsförvaltningen och är direkt underställd Kommunchefen. Du ansvarar, tillsammans med din enhet, bland annat för budget och bokslut, redovisning, rapporter, ekonomistöd till kommunens politiska organisation och tjänstepersonsorganisation. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för att leda it-avdelningen samt utveckla, implementera och förvalta de övergripande IT-processerna i organisationen. Som Ekonomichef är du kommunens talesperson i ekonomiska och it-frågor, du deltar i länets ekonomichefsgrupp och representerar även Hylte kommun i andra offentliga sammanhang. Du blir en viktig del i det förändringsarbete som pågår i kommunen. Du kommer att leda en avdelning med 15 kompetenta medarbetare. Stor vikt kommer att läggas vid ditt ledarskap och din förmåga att låta medarbetare växa och utvecklas. Du skapar trygghet och delaktighet genom din förmåga att stötta och entusiasmera. Samtidigt vill vi se ett tydligt ledarskap, ett sådant som präglas av öppenhet, prestigelöshet och kommunikation. För oss är det viktigt att varje medarbetare känner stolthet och framtidstro i sitt uppdrag och tillsammans verkar för att skapa bästa förutsättningar för hela Hylte kommun. En stor vilja och förmåga att skapa ett för helheten positivt resultat är en grundförutsättning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det finns fyra huvudområden för Ekonomichefen att fokusera på: - Chef för avdelningen - leda och ge stöd till ekonomi- och it avdelningen och dess medarbetare. - Stöd till politiken - ge kommunens förtroendevalda de underlag som krävs för att kunna leda kommunen. - Stöd till förvaltningarna - stötta dem med de underlag som behövs för att skapa goda förutsättningar att leda och följa upp verksamheterna. - Delta i ledningsgruppens arbete - utifrån ett helhetsperspektiv utveckla Hylte kommun tillsammans. Vi vill att du har: - Erfarenhet av ledarskap i en politiskt styrd organisation. - Ekonomisk examen på högskolenivå eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. - God yrkeskunskap inom ekonomi och erfarenhet inom IT-området. - En mycket god förmåga att kunna ta vara på den kompetens som finns i organisationen. - Ett driv och utvecklingsinriktad vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete och ekonomiavdelningen som helhet. - Som person är du noggrann och ansvarsfull, kan arbeta självständigt samt har förmågan att utreda, prioritera och strukturera. - Det är viktigt att du är lyhörd för behov och önskemål samt har en god förmåga att kommunicera och möta människor på ett positivt sätt. - Du är duktig på Officepaketet, särskilt Excel, och har lätt för att sätta dig in i nya system. - Du uttrycker dig väl i tal och skrift och förklarar ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt. - Erforderliga kunskaper inom arbetsmiljö och arbetsrätt Bifoga endast CV där ovan kvalifikationer tydligt framgår. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! Vi är nyfikna på dig! Sök tjänsten eller kontakta oss så berättar vi mer! Kontaktpersoner: Emma Gröndahl, Kommunchef. Nås via Kontaktcenter 0345-180 00 Facklig företrädare: Vision, sektion Hylte. Samtliga fackliga företrädare nås via Kontaktcenter 0345-180 00

26 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Platschef till Centralbadet i Norrköping sökes!

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Letar du efter ett ansvarsfullt arbete där du kan göra skillnad? Brinner du dessutom för bad, träning och hälsa och vill inspirera andra till ett mer aktivt, friskare och gladare liv? Då kan vi ha det perfekta jobbet för dig - Medley söker nu en platschef till sin anläggning på Centralbadet i Norrköping! Centralbadet i Norrköping har 9 bassänger, äventyrsbad, tre bubbelpooler och tre rutschkanor, samt mycket uppskattade utomhusbassänger med hopptorn. I anläggningen finns även gym, gruppträningsalar, bastu och café. Här blir du en del av ett härligt och sammansvetsat gäng på 11 heltidsanställda och flertalet tim- och uppdragsanställda. Om rollen som platschef Som platschef har du det övergripande ansvaret för att leda anläggningen gällande personal, verksamhet, arbetsmiljö, säkerhet, försäljning och resultat. Ditt huvudfokus kommer att vara att leda, motivera och utveckla anläggningens medarbetare och se till att rutiner och säkerhetsföreskrifter efterföljs – med målet att skapa en både trivsam och säker arbetsmiljö för våra gäster och medarbetare. Du kommer se till att anläggningen är välskött, inbjudande och att den följer Medleys koncept och avtal. Du kommer även få möjlighet att planera och driva förbättringsarbeten. I rollen kommer du även ha mycket kontakt med lokala föreningar och jobba i projektarbeten med Norrköping kommun. Förväntan på dig som Platschef och operativ ledare Som operativ ledare på Medley, arbetar man i den dagliga driften. Man leder på "golvet" och följer upp medarbetarna i det dagliga arbetet. Man har det övergripande ansvaret för rekrytering, bemanning/schemaplanering, försäljning och arbetar själv i verksamheten med bemanning och rondering i bad, reception, café, gym och shop i syfte av att "lead by example" men även för att effektivisera bemanningen. Man behöver inte vara experten inom alla områden men har ändå övergripande kunskap inom områden/avdelningarna inom sin organisation. Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter i rollen som platschef: • Budget- och resultatansvar. • Personal- och arbetsmiljöansvar. • Planera, organisera och strukturera förbättringsarbeten på anläggningen. • Säkerhetsställa att anläggningen är välskött och följer Medleys konceptet, avtal och säkerhetsriktlinjer. • Övergripande ansvar för rekrytering, bemanning, schemaplanering och rondering efter anläggningens behov. • Externa relationer & projekt med Norrköping kommun samt täta kontakter med lokala föreningar, lokalmedia, leverantörer och samarbetspartners. Erfarenhet och kunskaper För att trivas och göra succé i rollen som platschef tror vi att du har: • Erfarenhet av ledande roll med personalansvar. • Erfarenhet från träningsverksamhet såsom gym, gruppträning eller simhall eller tidigare arbetat med service och/eller försäljning. • Tidigare erfarenhet av budget- och målarbete. • Goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö. • God systemvana. • Goda kunskaper i svenska och engelska både i skrift och tal. Är du den vi letar efter? I den här rollen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och passa in i rollen tror vi att du är en stabil, trygg och tydlig ledare med förmåga att planera och strukturera arbetet för verksamheten. Vidare tror vi att du är en person som är coachande och kommunikativ, och som kan förmedla mål och ge feedback till ditt team på ett pedagogiskt och ödmjukt sätt. Du är en fena på att samarbeta med andra - oavsett om det är kollegor, kunder eller samarbetspartners. Som platschef på Medley är ingen dag är den andra lik. Vi tror därför att du tycker om att ha en varierad arbetsroll och är inte främmande för att hoppa in och arbeta operativt om det så krävs.  Villkor och omfattning • Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Medley. • Arbetstider: 38,25 timmar per vecka (arbete ca 2-3 kvällar, samt en helgdag i månaden ingår, då verksamheten har sin "peak" under dessa tider och dagar). • Plats: Norrköping. • Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. • För denna roll kommer det att göras en bakgrundskontroll på slutkandidaten.  Låter det här som något för dig? Vänta inte med din ansökan! Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om Medley Medley är en av Sveriges ledande aktörer i bad- och friskvårdsbranschen och startade sin verksamhet 2001. Fler än 20 bad- och träningsanläggningar fördelade på 17 kommuner drivs idag av Medley. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men verksamhet bedrivs även i egna lokaler. Vi vill vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i de kommuner vi verkar i för en aktiv fritid på land och i vatten. Läs gärna mer på www.medley.se The Place är Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig! The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år. Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Sektionschef till Rehabiliteringsmedicin på Skånes universitetssjukhus

Nu välkomnar vi en sektionschef till vår framstående verksamhet inom Rehabiliteringsmedicin på Skånes universitetssjukhus! Rehabiliteringsmedicin ligger inom verksamhetsområde neurologi, rehabiliteringsmedicin, minnessjukdomar och geriatrik (VO NRMG) vid Skånes universitetssjukhus (Sus). Vi erbjuder interdisciplinär och internationellt ackrediterad bedömning och rehabilitering av vuxna personer med aktivitetsnedsättning till följd av ryggmärgsskada, förvärvade hjärnskador inklusive stroke, flerfunktionshinder, kroniska neurologiska sjukdomar och resttillstånd efter polio. Inom Rehabiliteringsmedicin bedrivs personcentrerad vård och individuell rehabiliteringsplan tas fram i samverkan med patient, anhöriga och team. Utöver ansvar för specialistrehabilitering inom Sus upptagningsområde är vi resursenhet inom södra sjukvårdsregionen för rehabilitering av personer med förvärvade hjärnskador och komplexa tillstånd. Skånes universitetssjukhus är ett av fyra centra i landet som har fått i uppdrag att bedriva nationell högspecialiserad vård (NHV) av ryggmärgskaderehabilitering från april 2023 och ett av tre centra i landet som har fått i uppdrag att bedriva nationell högspecialiserad vård (NHV) av resttillstånd efter polio från jan 2024. Hos oss bedrivs multidisciplinär forskning och många av våra medarbetare är disputerade eller aktiva doktorander inom flera professioner. Vi har ett nära samarbete med Lunds och Malmö universitet. Vi har även ett väletablerat samarbete med övriga rehabiliteringsmedicinska verksamheter inom Södra sjukvårdsregionen och flera av våra medarbetare är engagerade inom organisationen för kunskapsstyrning på nationell, regional och lokal nivå. Inom Rehabiliteringsmedicin har vi en slutenvårdsavdelning och en rehabiliteringsmedicinsk mottagning/dagrehabilitering på Sus Lund samt ESD-team (early supported discharge after stroke) på Sus Malmö och Sus Lund samt tre slutenvårdsavdelningar och två öppenvårdsteam på Orupssjukhuset i Höör. Vi är cirka 180 anställda. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en driven och samarbetsorienterad sektionschef för Rehabiliteringsmedicin, som vill vara med och leda den fortsatta utvecklingen av Rehabiliteringsmedicin på Sus. Som sektionschef har du ansvar för verksamhet, ekonomi och medarbetare och du blir närmaste chef för våra i nuläget cirka 20 läkare. Genom ditt ledarskap bidrar du till motiverade och engagerade medarbetare och som chef företräder du Rehabiliteringsmedicin både internt och externt och har förmåga att förmedla verksamhetens mål och strategier. Vi bedriver en stor utbildningsverksamhet med ST-läkare där du som sektionschef tillsammans med ST-studierektorn har ett ansvar för att tillsammans arbeta för återväxten av rehabiliteringsmedicinska specialister och att tillsammans med FoU uppmuntra till att facilitera den kliniska forskningen inom verksamheten. Du leder Rehabiliteringsmedicins ledningsgrupp tillsammans med områdeschefen och rapporterar direkt till verksamhetschefen för VO NRMG. Som sektionschef ingår du även i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Tjänsten som sektionschef kombineras med kliniskt arbete som överläkare, biträdande överläkare eller specialistläkare inom Rehabiliteringsmedicin. Tjänstgöring förekommer både i Lund, Malmö och Höör. KVALIFIKATIONER Som person är du utvecklingsorienterad med intresse för ledarskap och förmåga att entusiasmera, motivera och utveckla dina medarbetare. Arbetet kräver flexibilitet samt ett processorienterat arbetssätt. Din kommunikativa förmåga och ditt intresse för människor gör att du har lätt för att skapa goda relationer samt att samverka såväl inom som utom enheten. Vi fäster stor vikt vid samverkansförmåga och personlig lämplighet. Krav för tjänsten är att du är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård med specialistkompetens inom rehabiliteringsmedicin eller annan relevant specialitet. Språkkunskap i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala samt genomgången eller planerad kurs i klinisk handledning är krav. För att kombinera sektionschefstjänsten med arbete som biträdande överläkare krävs förutom ovanstående även: - heltidstjänstgöring om minst tre år (dokumenterad effektiv tid) - klinisk skicklighet samt självständighet inom din specialitet - genomgången eller planerad klinisk handledarutbildning - dokumenterade undervisnings- och handledarmeriter. För anställning som överläkare vill vi även att du har heltidstjänstgöring om minst fem år (dokumenterad effektiv tid) samt disputation. Vid en universitetssjukvårdsenhet krävs att läkare har pedagogisk erfarenhet och utbildning. Denna kan du ha förvärvat genom handledning av exempelvis sjuksköterske- och läkarstudenter samt läkare under utbildning och som bi- eller huvudhandledare av doktorander. Beskriv tydligt i ansökan genomgångna eller planerade pedagogiska kurser, erfarenhet av handledning och undervisning på olika nivåer. Vi värdesätter tidigare erfarenhet som chef och ser det även som positivt om du har erfarenhet från andra sjukhus och verksamheter. I den här rekryteringen kan vi tillämpa löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I samband med att du skickar in din ansökan ska du fylla i frågeformuläret som måste vara fullständigt och korrekt ifyllt.Du behöver även bifoga dina handlingar digitalt, och för att vi ska kunna bedöma din ansökan måste den vara komplett. Förutom den elektroniska ansökan ska sökande till specialistläkartjänst bifoga läkarlegitimation och specialistkompetensbevis. Gällande tjänst som biträdande överläkare ska även tjänstgöringsintyg bifogas. För överläkartjänst kan även krävas examensbevis gällande disputation, intyg om docentur och publikationslista (uppdelat på originalpublikationer, översiktsartiklar och övriga publikationer). OBS! Dessa digitala handlingar skickas vidare för sakkunnigbedömning, därför ska de medfölja din ansökan. Utomnordiska avhandlingar ska bifogas ansökan och vara bedömda av Universitets- och högskolerådet samt uppfylla kraven för doktorsavhandling vid Medicinska fakulteten, Lunds universitet. I förekommande fall kommer en bedömning göras av Forskarutbildningsnämnden vid Medicinska fakulteten, Lunds universitet, på initiativ av Gemensamma Sakkunniggruppen. Vid eventuella frågor, mejla till: [email protected] På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

26 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Kundgruppschef

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Vi söker dig som är en affärsmässig och kvalitetsinriktad ledare som vill driva och utveckla kundrelationerna och kundgruppsteamet inom Fastighetsförvaltning i marknadsområde Väst för att leverera fastighetsförvaltning i världsklass. Hos oss gör du skillnad I uppdraget som kundgruppschef arbetar du tillsammans med hela marknadsområdet för att stärka och utveckla befintliga kundrelationer. I nära samarbete med leveranschefer arbetar du för att öka kundnöjdheten och god lönsamhet i kunduppdragen. Kundgruppschefen ingår i marknadsområdets ledningsgrupp. Du har personalansvar för sju kundansvariga som utgår från Malmö och Ystad, det är viktigt med din närvaro på bägge kontoren. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt, som kundgruppschef ingår även också eget kundansvar för ett antal bostadsrättsföreningar. För att fånga upp nya behov och utveckla samarbetet med kunderna innebär ditt arbete att du ibland deltar på kontraktsmöten med kund. Du kommer även att ha styrelseledamotsuppdrag i utvalda bostadsrättsföreningar. Styrelsemöten sker vanligtvis på kvällstid. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller marknadsföring och vana att genomföra och driva avtalsförhandlingar. Du har tidigare ledarerfarenhet med resultat- och verksamhetsansvar och en mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Det här jobbet passar dig som är kundorienterad, kommunikativ, lyhörd och ansvarsfull. Du drivs av att utveckla kunderna och se nya affärsmöjligheter.  För dig är det viktigt att knyta långsiktiga relationer med kunder, internt i organisationen och med leverantörer. Rollen kräver god administrativ kunskap, ett strukturerat arbetssätt är en självklarhet för dig. Som chef på Riksbyggen förväntas du tillämpa ett tillitsbaserat ledarskap. Med den kooperativa värdegrunden som utgångspunkt ansvarar du för att leda genom en hög grad av målstyrning och genom att ta tillvara medarbetarnas kompetens och ge rätt förutsättningar att uppnå goda resultat. Du skapar en tillåtande kultur där medarbetare delar med sig av sina åsikter och bidrar med förslag till förändring. Som person är du stark i ditt ledarskap, ser möjligheter och har förmåga att entusiasmera och få med dig människor. Du är duktig på att skapa förtroende och bygga starka relationer med både kund och kollegor. I ledningsgruppsarbetet bidrar du till en positiv förflyttning för hela organisationen med ett strategiskt synsätt och en förmåga att se helheten. Som person är du inspirerande och ambitiös, du motiveras av att utveckla människor och skapa förutsättningar för att nå förväntat resultat. Du har erfarenhet från fastighetsbranschen, kunskaper kring att upprätta och tolka avtal för fastighetsförvaltning (aff) och avtalsförhandlingar Tjänsten kräver B-körkort. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort för tjänsten är Malmö. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Kontakt och ansökan Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 2024-06-02. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!  Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Helena Fremle, telefon:040-109428 eller epost: [email protected] Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

26 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Härliga Härjedalens kommun söker ny Kommunchef

Härliga Härjedalens kommun söker ny Kommunchef Vi söker dig som vill ta det övergripande ansvaret att verkställa, utveckla och styra verksamheterna i Härjedalens kommun mot politiskt uppsatta mål! Uppdraget Som Kommunchef är du kommunens ledande tjänsteperson och har ansvaret att skapa goda förutsättningar och relationer för och med Härjedalens kommuninvånare. Tjänsten innefattar verksamhetsansvar, budgetansvar och personalansvar. Du förväntas driva både det operativa och det långsiktiga strategiska arbetet i kommunen. Läs gärna mer om tjänsten i dokumentet Kommunchefsinstruktion på Härjedalens hemsida. Vem söker vi? Som chef och ledare i Härjedalens kommun är du arbetsgivarens främsta företrädare och det är därför viktigt att du är en god förebild med ett ledarskap förankrat i våra värderingar. Vi tror att ditt ledarskap präglas av förmågan att skapa ett lugn och goda förutsättningar för medarbetarna att arbeta, genom tydlighet, förmågan att motivera och skapa delaktighet. Vidare ser vi att du är mål- och resultatinriktad med god förmåga att fatta och förmedla beslut. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och för att du ska trivas i rollen är det av största vikt att du är strategisk, kommunikativ, flexibel och har god samarbetsförmåga. Som person har du lätt för att ta ett helikopterperspektiv och se helheten. Du är duktig på att coacha andra och delegera. Du trivs och förstår vikten av att samarbeta både internt och externt. Skallkrav: • Vi söker dig med relevant akademisk examen. • Erfarenhet från en ledande position. • Erfarenhet från politisk styrd organisation. • Erfarenhet av att leda andra chefer. • Erfarenhet av att leda ledningsgrupp. • En god kommunikatör med erfarenhet av offentliga samtal, framträdanden. För tjänsten är det ett krav att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du behöver också ha B-körkort. Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställningen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Meriterande: • Väl förtrogen med en kommuns uppdrag • Stort samhällsintresse • Erfarenhet från ett aktivt föreningsliv • Erfarenhet av företagande Vad erbjuder vi dig? Rollen som Kommunchef bjuder på möjligheten att vara med som den drivande faktorn i kommunens framtida utveckling på strategisk och operativ nivå. Som nyckelspelare har du stora påverkansmöjligheter för den framtida riktningen. Tjänsten erbjuder ett omväxlande uppdrag och en bredd av intressanta processer och utvecklingsmöjligheter. Som chef och medarbetare i Härjedalens kommun erbjuds du dessutom pensionsväxling, semesterväxling, förtroendetid samt ledarskapsutvecklingsprogram. Vi tror på en kultur präglad av service, respekt och mod att ständigt förbättra vår service gentemot kommunens medborgare. Hos oss är värdegrunden utgångspunkten och grundfundamentet i allt vi gör. För att vi ska trivas med varandra i ett konstruktivt klimat tror vi att det är viktigt att du delar vårt synsätt. Arbetsplats: Medborgarhuset, Ringvägen 2, 842 33 Sveg, Sverige Anställning: Heltid, tills vidare med ett tilläggsavtal. Ansökan och kontakt: I denna rekryteringsprocess har Härjedalens kommun valt att samarbeta med Adecco. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Stefan Wangdell på [email protected] eller 076-138 48 17. Om du har frågor angående din ansökan, vänligen kontakta Adeccos kandidatsupport via [email protected] Sista ansökningsdag: 2024-05-19 Tillträde enligt överenskommelse. Kontaktinformation: Lars-Gunnar Nordlander Kommunstyrelsens ordförande 0680-16120 Elin Lemon HR-chef 0680-16104 Fackliga representanter Vxl 0680-16100 Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Härliga Härjedalens kommun söker ny Kommunchef

Härliga Härjedalens kommun söker ny Kommunchef Vi söker dig som vill ta det övergripande ansvaret att verkställa, utveckla och styra verksamheterna i Härjedalens kommun mot politiskt uppsatta mål! Uppdraget Som Kommunchef är du kommunens ledande tjänsteperson och har ansvaret att skapa goda förutsättningar och relationer för och med Härjedalens kommuninvånare. Tjänsten innefattar verksamhetsansvar, budgetansvar och personalansvar. Du förväntas driva både det operativa och det långsiktiga strategiska arbetet i kommunen. Läs gärna mer om tjänsten i dokumentet Kommunchefsinstruktion på Härjedalens hemsida. Vem söker vi? Som chef och ledare i Härjedalens kommun är du arbetsgivarens främsta företrädare och det är därför viktigt att du är en god förebild med ett ledarskap förankrat i våra värderingar. Vi tror att ditt ledarskap präglas av förmågan att skapa ett lugn och goda förutsättningar för medarbetarna att arbeta, genom tydlighet, förmågan att motivera och skapa delaktighet. Vidare ser vi att du är mål- och resultatinriktad med god förmåga att fatta och förmedla beslut. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och för att du ska trivas i rollen är det av största vikt att du är strategisk, kommunikativ, flexibel och har god samarbetsförmåga. Som person har du lätt för att ta ett helikopterperspektiv och se helheten. Du är duktig på att coacha andra och delegera. Du trivs och förstår vikten av att samarbeta både internt och externt. Skallkrav: • Vi söker dig med relevant akademisk examen. • Erfarenhet från en ledande position. • Erfarenhet från politisk styrd organisation. • Erfarenhet av att leda andra chefer. • Erfarenhet av att leda ledningsgrupp. • En god kommunikatör med erfarenhet av offentliga samtal, framträdanden. För tjänsten är det ett krav att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du behöver också ha B-körkort. Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställningen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Meriterande: • Väl förtrogen med en kommuns uppdrag • Stort samhällsintresse • Erfarenhet från ett aktivt föreningsliv • Erfarenhet av företagande Vad erbjuder vi dig? Rollen som Kommunchef bjuder på möjligheten att vara med som den drivande faktorn i kommunens framtida utveckling på strategisk och operativ nivå. Som nyckelspelare har du stora påverkansmöjligheter för den framtida riktningen. Tjänsten erbjuder ett omväxlande uppdrag och en bredd av intressanta processer och utvecklingsmöjligheter. Som chef och medarbetare i Härjedalens kommun erbjuds du dessutom pensionsväxling, semesterväxling, förtroendetid samt ledarskapsutvecklingsprogram. Vi tror på en kultur präglad av service, respekt och mod att ständigt förbättra vår service gentemot kommunens medborgare. Hos oss är värdegrunden utgångspunkten och grundfundamentet i allt vi gör. För att vi ska trivas med varandra i ett konstruktivt klimat tror vi att det är viktigt att du delar vårt synsätt. Arbetsplats: Medborgarhuset, Ringvägen 2, 842 33 Sveg, Sverige Anställning: Heltid, tills vidare med ett tilläggsavtal. Ansökan och kontakt: I denna rekryteringsprocess har Härjedalens kommun valt att samarbeta med Adecco. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Stefan Wangdell på [email protected] eller 076-138 48 17. Om du har frågor angående din ansökan, vänligen kontakta Adeccos kandidatsupport via [email protected] Sista ansökningsdag: 2024-05-19 Tillträde enligt överenskommelse. Kontaktinformation: Lars-Gunnar Nordlander Kommunstyrelsens ordförande 0680-16120 Elin Lemon HR-chef 0680-16104 Fackliga representanter Vxl 0680-16100 Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024