Avdelningschef Ögonkliniken, mottagningarna Kungsbacka och Varberg

Bygger ditt ledarskap på ett personligt engagemang och tilltro till medarbetaren? Är du en naturlig ledare som på ett strukturerat sätt och med verksamhetens bästa i fokus överblickar, utvecklar och genomför? Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill vara med och fortsätta utveckla ögonsjukvården i Halland. Om arbetsplatsen Ögonkliniken vid Hallands sjukhus är regionsövergripande och våra drygt 90 medarbetare erbjuder specialistvård av god och hög kvalitet vid våra tre utbudspunkter i Kungsbacka, Varberg och Halmstad. Vi har verksamhet med öppenvård på samtliga tre orter och i Halmstad har vi vår egen operationsenhet med tre operationssalar och tillgång till slutenvårdsplatser. Från Halmstad utgår även en jourlinje för hela Halland.  I Kungsbacka och Varberg finns mottagning och injektionsverksamhet och i Kungsbacka pågår i dagsläget projektering av två operationssalar för dagkirurgisk verksamhet vilka planeras gå i drift under våren 2025. Årligen genomför vi tillsammans ca 20 000 läkarbesök, 24 000 övriga vårdbesök och 1600 operationer. Som avdelningschef för Ögonklinikens mottagningar i Kungsbacka och Varberg har du i uppdrag att leda, fördela, engagera och motivera dina medarbetare och utveckla arbetet inom enheten med syfte att uppnå hög kvalitet, patientsäkerhet och effektivitet. De som jobbar hos dig är drygt 30 medarbetare, undersköterskor, sjuksköterskor, ortoptister, optiker, specialistläkare och överläkare. På mottagningarna finns även medicinska sekreterare som är placerade hos dig men som leds av avdelningschefen för administrativ personal. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill leda och bidra till utvecklingen av två mottagningar med drivna medarbetare. Brinner du för att forma och förbättra vården utifrån patientens perspektiv, kan detta vara tjänsten för dig. Som chef i Region Halland har du två tydliga uppdrag: att styra och leda med fokus på resultat samt att engagera och motivera dina medarbetare. Du företräder regionen som arbetsgivare och i ditt uppdrag har du personal-, budget- och resultatansvar.  Du svarar mot verksamhetschefen och ingår i klinikens ledningsgrupp tillsammans med klinikens övriga avdelningschefer. Vidare har du som avdelningschef arbetsmiljöansvar och ska bidra till klinikledningsarbetet för helheten inom Ögonkliniken och Hallands sjukhus. Som chef har du ett aktivt chefsstöd och god tillgång till stabsfunktioner. Kvalifikationer Vi söker dig som står för ett tydligt och engagerande ledarskap med tidigare chefs- och ledningserfarenhet från större, komplex hälso- och sjukvårdsverksamhet.  Du har relevant högskoleutbildning inom hälso- och sjukvårdsområdet. Som chef och ledare är du trygg i att leda i förändring och kommunicerar verksamhetens uppdrag på ett tydligt sätt som skapar förtroende, delaktighet och engagemang. För att lyckas i rollen som avdelningschef hos oss har du förmågan att etablera goda relationer, har en god samarbets- och kommunikationsförmåga, är lösningsfokuserad och drivande, tar egna initiativ, är ansvarsfull och strukturerad i ditt arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Operativ chef till litet bolag inom leasing

Om tjänsten Vi söker nu en Operativ Chef till vår kunds växande bolag. Som Operativ Chef kommer du att vara en nyckelperson i den dagliga driften och ha en central roll i bolagets framgång. Detta är en spännande utmning för dig som drivs av ledarskap men också att vara operativ och kavla upp ärmarna själv! Huvudsakliga arbetsuppgifter - Ansvarig för den dagliga driften på de olika avdelningarna - Lägga scheman för personalen och säkerställa att alla uppgifter utförs effektivt - Coacha och utveckla personalen för att uppnå deras fulla potential - Arbeta nära gruppcheferna för att säkerställa en smidig drift - Arbeta nära VD och vara lite av hans högra hand Lämplig bakgrund För att axla rollen som Operativ Chef hos vår kund behöver du vara en trygg och lugn person med en färmåga att gå från högt till lågt. Du kan behöva ta ett möte med en av bolagets främsta bankkunder till att hoppa in i kundsupprten då någon är sjuk. Du behöver ha starka ledarskapsfärdigheter och förmåga att coacha och motivera ett team. Samtidigt ser vi att du är prestigelös med förmågan att arbeta på alla nivåer inom organisationen. Du bör också vara lösningsorienterad och klara av stressade sutuationer Personliga egenskaper Vi söker någon som är prestigelös men också har senioritet. Du ska kunna ta initiativ och driva förändring, samtidigt som du är lyhörd för dina medarbetares behov och idéer. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-06-01. Varmt välkommen med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Regionchef inom lokalvård

Vill du arbeta på FM-branschens mest spännande bolag? Vill du vara en del av en affärsenhet som befinner sig i en expansiv fas och som har som ambition att stå i framkant? Vi söker nu en trygg och erfaren ledare som vill utveckla team och verksamhet inom lokalvård med utgångspunkt i Göteborg. Om tjänsten I denna roll har du frihet under ansvar där dina arbetsuppgifter varierar. Som regionchef ansvarar du för dina medarbetare inom regionen, kundrelationer och ekonomiskt resultatansvar. Utöver detta kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära: • Leda regionens verksamhet mot uppställda mål • Utveckla och coacha de driftchefer du har personalansvar över • Utveckla relationer med befintliga och nya kundkontakter • Månatlig uppföljning av ekonomiska resultat mot prognos/budget/kassaflöde och hållbarhetsmål • Säkerställa att verksamheten arbetar på ett välorganiserat och effektivt sätt med fastställda rutiner • Vara en förebild genom att identifiera, utveckla och genomföra förbättringar inom organisationen • Uppföljning av lokala avtal med leverantörer Du rapporterar till kontraktschefen för lokalvård och ingår i kontraktets ledningsgrupp. Vår kandidat Du har tidigare arbetat i en ledande befattning och du har erfarenhet av att leda chefer. Vi ser att du har arbetat i en personalintensiv bransch, t ex inom lokalvårdsbranschen, restaurangbranschen eller liknande. Du behärskar svenska och engelska språket mycket väl i både tal och skrift. Du har god datorvana och är van att arbeta i olika system. Resor förekommer i tjänsten och det krävs att du innehar Körkort B.  Personliga egenskaper Som person drivs du av möjligheten till att både kunna påverka din arbetsplats och av de framtida utvecklingsmöjligheter som ett bolag i stark tillväxt medför. För att bli framgångsrik i denna roll tror vi dessutom att du präglas av en stark drivkraft, självständighet med stor tillit till dina medarbetare och ett strukturerat arbetssätt. Du utmärks av en stark affärsmässighet och trivs i en roll där du får leda och ha ett coachande ledarskap. Som ledare har du en förmåga att genom ett coachande förhållningssätt leda chefer, att bygga starka team och utveckla dina medarbetare. Du föregår med gott exempel och är en ledare som ger energi till ditt team för att nå satta mål. Vi erbjuder  Som regionchef hos Coor kommer du att ingå i ett professionellt och kunnigt team. Vi är ett stort bolag med snabba fötter som erbjuder en spännande, säker och trivsam arbetsplats. Utöver det erbjuder vi fast lön enligt överenskommelse med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.  På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten.  Kontaktuppgifter och övrig information För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Kontraktschef Adnan Sokolovic, [email protected]. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi utför bakgrundskontroll på slutkandidat. Du kan läsa mer om det här: Att söka jobb hos oss (coor.se) Vi ser fram emot din ansökan! Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Enhetschef för Bygg & Drift - Ansök snarast

Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, har nöjet att presentera ett spännande konsultuppdrag som Enhetschef för Bygg och Drift inom Park och Gata. Vi söker en erfaren och engagerad ledare för detta uppdrag, som sträcker sig från den 1 juni till och med årsskiftet 2024/2025, med möjlighet till förlängning. Om Uppdraget: I rollen som Enhetschef för Bygg och Drift kommer du att ha personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar för enheten. Tillsammans med ditt team ansvarar du för drift och underhåll av allmän plats inklusive gator, torg och parker. Du kommer också att hantera vinterväghållning och ansvara för viss fastighetsskötsel samt en del av vår kunds investeringsprojekt. Arbetet är förlagt hos kund i Örebro. Distansarbete är möjligt till viss grad. Exempel på arbetsuppgifter: Ledning, utveckling och uppföljning av verksamheten mot uppsatta mål. Personalansvar och kompetensutveckling för medarbetare. Dialog med entreprenörer och säkerställa efterlevnad av lagar och riktlinjer. Kommunikation internt och externt med olika aktörer inklusive politiker och medborgare. Kvalifikationskrav: * Akademisk examen inom relevant område * Erfarenhet som chef med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar * Flerårig erfarenhet av förvaltning av offentliga miljöer * Kunskap om BasP och BasU samt entreprenadjuridik * B-körkort Personliga Egenskaper: Vi söker dig som är initiativtagande, transparent och har god kommunikationsförmåga. Du är en ledare som driver ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt och har förmåga att skapa och bevara goda relationer. Meriterande: * Erfarenhet av ledarskap genom andra och anbudshantering * Erfarenhet från kundservice och anläggningsbranschen * Erfarenhet av vinterväghållning Kontakt: Vid frågor, kontakta konsultchef Malin Löf via e-post: [email protected] Ansök idag för att bli en del av vårt dynamiska och innovativa team! Löpande urval tillämpas. Klicka på "Ansök nu" för att söka tjänsten.

10 maj 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Selling Manager, IKEA Malmö

We are looking for our curious, innovative, sales driven hungry lion to be our Selling Manager at IKEA Malmö Imagine being the selling maestro at our Malmö Market. Picture leading a team of 180+ fantastic leaders& co-workers, reporting to the Deputy Market Manager. You will not just be a team member; you'll be a key player in the commercial and management dynamics of Malmö Market. We're on the lookout for someone fueled by curiosity, someone who effortlessly balances people and business priorities, hunts down opportunities, and inspires their team to exceed expectations. Our business plan is crystal clear: Customers come first, always, and they are always right. We blend data, insights, and experience to make it all happen. Our growth plan is straightforward too: Sell more, sell smart – in turnover, volume, and quantity. Today, Malmö is a very diverse market, with over 900,000 people living in the greater PMA from 170+ nationalities and speaking 150 languages. Affordability, diversity, and sustainability are the core values here in Malmö, in addition to this, being close to Copenhagen and other European hubs sets the stage for sustainable growth. Malmö Market is a selling sensation, boasting a current market share of 23.9%. But wait, there's more to be achieved! With our City Plan taking off, we're aiming for an additional 3-4% growth in the next 3 years. In addition to all above, Sweden is where IKEA was born. We, along with IKEA Retail Sweden, are at the heart of the "Home of IKEA" movement and guess what? We're neighbors to Ingka global service offices, creating opportunities to co-create and collaborate in every sense. Ready to be part of something big, we look forward to hearing from you soon! A day in your life together with us • Deliver and lead the commercial action plan for the Malmö market; working closely with your team and matrix partners in Retail Sweden to ensure our market contributes the achievement of the agreed goals for the country, maximizes sales and generates sustained long-term profitability. • Secure successful implementation of Country & Market priorities and the sharing and implementation of best practices and outstanding solutions. • Secure a consistent, seamless positive customer experience through all channels by ensuring that your department is always striving to fulfill the omni channel customer experience. • Promote and lead analysis of the overall performance through data& insights to be market relevant and drive growth. • Secure competent and high-performing teams and leaders who inspire and empower every co-worker to recognize and understand their contribution. Identify and develop the many talents within your function to contribute to overall succession planning. • Understand the IKEA social and environmental commitments and know how you can contribute to people& planet positive direction. • Lead your team by promoting a performance culture by utilizing all follow up tools available and create a fun challenging environment to grow the business. Deliver agreed goals and Key Performance Indicators (KPI’s) by: • Commercially driving sales through my short-term and long-term action plans. • Analyzing your KPI’s and working with your team to create meaningful actions to achieve our agreed goals. • Controlling costs through working in a lean, simple, cost-conscious way using best practice and by encouraging the team to drive efficiency and productivity. Who you are You are a strong and experienced leader who leads through people with a gentle approach and is tough on business and leads by example. You are passionate about developing & inspiring your leaders & co-workers. You have an excellent understanding of Life at home, you are hungry commercial lion taking the full Omnichannel approach in the local market, competition, and customers. You optimize the shopping experience to secure satisfied customers and increase sales and profitability in the growing environment of IKEA Malmö. You have • 3-5 years leadership experience on a management level in a high-volume IKEA Market • Proven track record in commercial and conceptual excellence and teamwork driven. • Competent in the home furnishing business. Strong people and management skills. • Have good attention to detail, persistent, structured, and accurate. • Excellent problem-solving and conflict-management experience with strong organizational and analytical skills. • Ability to set budgets, implement action plans and follow up goals. • Ability to manage different performance levels and behaviors. Fluent in English, Swedish is preferable, Questions or support? Lets connect! Ready to be part of something big, we look forward to hearing from you soon! This is a full-time permanent position. Last day to apply is the 31st of May. This role is supported with relocation support. If you have any questions regarding the application process, please reach out to our Recruiter, [email protected]. If you have any questions regarding the position, please reach out to our hiring managers, [email protected] and [email protected] . We look forward to meeting with you!

10 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
VD till Nybro Bostads AB sökes.

Om tjänsten Företagets nuvarande VD lämnar efter 10 år sin befattning för att gå i pension. Därmed söker vi hans efterträdare.  Som VD för Nybro Bostads AB och AB Nybro Brunn ska du leda bolagen genom ett medvetet och aktivt agerande som samhällsbyggare inom Nybro kommun. Det innebär att du ska arbeta långsiktigt med helhetstänkande i nära samverkan med andra bolag och förvaltningar i kommunen samt det övriga samhället. Du har utifrån ägarnas riktlinjer det övergripande ansvaret för att planera, leda och utveckla bolagen. Som stöd har du en ledningsgrupp med dina avdelningschefer där du löpande rapporterar till bolagens styrelser i vilken du också ingår. De övergripande målen fastställs i bolagens affärsplaner, som VD ansvarar du för att koncernen uppnår dessa mål. Det innebär bland annat ett stort fokus på utvecklingsarbete, ökad kundnöjdhet och trygghetsskapande insatser i våra bostadsområden. Vi vill att du är intresserad av att sätta dig in i bolagens historia såväl som deras framtid. VD-rollen innebär också att du är kulturbärare för hela bolagen och ansvarar för att skapa en bra arbetsmiljö och ett inkluderande och hållbart arbetsliv för medarbetarna. Du rapporterar direkt till styrelseordförande samt kommunchef och jämte din egen ledningsgrupp för bolagen, ingår du också i kommunens övergripande koncernledningsgrupp. Placeringsort är Nybro. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.   Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av strategisk chefsposition med dokumenterat goda resultat. Om du har erfarenhet från fastighetsbranschen sedan tidigare är detta meriterande, därtill vill vi att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Som ledare har du erfarenhet av att ha lett förändrings- och organisationsutveckling med goda resultat. Du har kunskap om ekonomi och förståelse för ekonomins betydelse i affärsutvecklingen som ett led i att kombinera samhällsnytta med affärsnytta. Du är en tydlig ledare som är kommunikativ och verkar för goda relationer och samarbete. Du förväntas också ha insikt om ledning och styrning av offentliga eller idéburna organisationer. Du har ett demokratiskt, tillitsbaserat och inkluderande ledarskap, med förmåga att prioritera, delegera och följa upp. Du är ärlig, trygg och modig som person. Som ledare är du lyhörd, förtroendeingivande och med god förmåga till samarbete och att lyfta varje medarbetares styrkor. Du förväntas också vara strategisk, analytisk och ha  förmåga till helhetssyn. Som person är du mål- och resultatorienterad, utvecklingsorienterad, engagerad och med hög arbetskapacitet. Du är öppen för att tänka nytt och har ett visionärt synsätt samtidigt som du har hög integritet och personlig stabilitet. Vi förutsätter att du gillar att vara i händelsernas centrum, i såväl med- som motvind. Som person är du ödmjuk, lyhörd och prestigelös med förmåga att skapa engagemang och att vara en kulturbyggande företrädare för organisationens och kommunens värderingar, detta är en stark drivkraft för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Flytande svenska i tal och skrift samt B- körkort är ett krav. Bakgrundskontroll kommer genomföras. Vi verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier, och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.   Om arbetsgivaren Nybro Bostads AB grundades 1944, och är idag det största bostadsbolaget i Nybro kommun. Vi är ett kommunägt fastighetsbolag som förvaltar cirka 2250 lägenheter samt, i AB Nybro Brunn, även de fastigheter där kommunen har verksamhet. Vi är inne i en expansiv fas och arbetar med både investeringar och verksamhetsutveckling. Vi medverkar i flera intressanta projekt och samarbetar inom exempelvis energi, miljö och digitalisering.  Vår verksamhetsidé är att vi skall främja efterfrågan på boende, förvaltning och vara aktiva i Nybro kommuns utveckling och vision. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Här finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. Läs mer här: http://www.nbab.se   Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Nybro Bostads AB med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Välkommen med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
VD till Nybro Energi AB sökes.

Om tjänsten Företagets nuvarande VD lämnar efter drygt 10 år på sin befattning för att gå i pension. Därmed söker vi hans efterträdare som i egenskap av VD för den aktuella bolagskoncernen, ska företräda Nybro Energi. Som VD för Nybro Energi förväntas du leda en vidareutveckling av koncernens verksamheter som redan nu ligger i framkant gällande utveckling och investering i ny teknik. Kommunen satsar fortsatt inför framtiden och Nybro Energikoncernen kommer som en leverantör av infrastruktur att spela en nyckelroll i kommunens framtida utveckling. Du rapporterar direkt till styrelseordförande samt kommunchef och förutom din egen ledningsgrupp på Nybro energi ingår du också i kommunens koncernledningsgrupp Placeringsort är Nybro. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.   Kvalifikationer Stor vikt läggs vid ledarskapet. Som VD förväntas du vara en inspiratör för de anställda och samtidigt säkra en effektiv verksamhet och med en modern ledarstil  bidra till  lagandan och kulturskapandet i bolaget. Du har även en förmåga att prioritera, delegera och följa upp. Den kommunikativa förmågan är viktig i relationerna till medarbetarna, styrelsen, företrädarna för kommunen och inte minst i relation till kunderna. Vi förväntar oss en VD som kan förena effektiv företagsledning med ett engagemang för kommunen, samhället och hållbarhet. Styrelsen är öppen för olika typer av inriktning hos tänkbara kandidater, meriterande är kunskap om energimarknaden/sektorn. VD:n kommer att vara en nyckelperson i Nybro kommuns samt bolagets framtida utveckling. Den person vi söker ska i så stor utsträckning som möjligt stämma överens med nedanstående beskrivning: Goda ledaregenskaper som har bekräftats i tidigare chefserfarenheter God förmåga att kommunicera med involverade intressenter Stark drivkraft Nätverks- och kommunikationsinriktad God förståelse för ekonomiska samband God teknisk förståelse Analytisk och strukturerad Lämplig utbildningbakgrund för uppdraget, sannolikt teknisk Flytande nivå på svenska språket i tal och skrift God nivå på engelska språket i tal och skrift Innehar B- körkort Som person är du ödmjuk, lyhörd och prestigelös med förmåga att skapa engagemang och att vara en kulturbyggande företrädare för organisationens och kommunens värderingar, detta är en stark drivkraft för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Bakgrundskontroll kommer genomföras. Vi verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier, och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.   Om arbetsgivaren Nybro Energi – en del av framtiden! Vi skapar förutsättningar för morgondagens energilösningar. Vi är också ett kommunalt bolag som har i uppgift att arbeta för kommunens och regionens bästa. Vårt uppdrag är att erbjuda elhandel till kunder i hela Sverige, samtidigt som vi ska tillhandahålla fiberanslutning, fjärrvärme, elnät samt vatten och avlopp till stora delar av Nybro kommun. Vi producerar el som motsvarar en fjärdedel av elförbrukningen i Nybro kommun. Bolagen inom Nybro Energi omsätter omkring 420 miljoner kronor och har cirka 70 anställda. Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro. Här finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. Läs mer: https://nybroenergi.se/   Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Nybro Energi med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Välkommen med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Enhetschef till Stadsbiblioteket

Enchetschef till Stadsbiblioteket  Biblioteken i Södertälje ingår tillsammans med Kulturskolan i Resultatområdet Kultur och Kunskap som tillhör Kultur-och fritidskontoret. Biblioteksorganisationen består av två enheter: Enhet Stadsbibliotek och Enhet Områdesbibliotek, med en ansvarig bibliotekschef för respektive enhet och organisationen kräver nära samarbete och samverkan mellan enheterna. Vi behöver nu rekrytera en ny enhetschef till Stadsbiblioteket. Ledarskap i Södertälje Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer.   I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap bottnar i en djup förståelse för vår värdegrund samt vilka krav vi ställer och vilka förväntningar vi har på ledarskap i Södertälje kommun.   Uppdraget Du kommer till en enhet med en personalgrupp med stort engagemang och initiativförmåga. Din roll blir att inspirera och stötta medarbetarna och verksamheten till lärande, utveckling och förändring, men också säkerställa att gemensamma rutiner följs och implementeras. Tillsammans med medarbetarna ser du till att bibliotekens relevans och aktualitet i lokalsamhället stärks. Du har personal- och arbetsmiljöansvar för enheten samt budgetansvar i nära samarbete med den andra bibliotekschefen. I arbetet ingår att fortsätta utveckla en betydande biblioteksverksamhet med stort fokus på barn och unga. Du ingår i Område Kultur och Kunskaps ledningsgrupp och förväntas bidra till organisationens gemensamma uppdrag och målsättningar. Vem är du? Som ledare är du tydlig, kommunikativ och relationskapande vilket innebär att du kan skapa förutsättningar för dina medarbetare att fokusera på sitt uppdrag. Du har ett mål- och resultatorienterat förhållningssätt som genomsyrar din prioritering, planering och ditt agerande. Du är utvecklingsorienterad och ser till Södertäljebornas och verksamhetens bästa i dina beslut. Biblioteken är öppna platser med generösa öppettider, vår mest besökta kulturinstitution. Det innebär att schema, bemanning, samt resursplanering är centralt för att ro i land bibliotekens uppdrag och nå ut. Tjänsten utgår ifrån Stadsbiblioteket i centrala Södertälje men området Kultur och kunskap har verksamhet och samarbeten på många andra platser så viss flexibilitet förutsätter vi att man som chef och medarbetare har. Personliga egenskaper: - Du har analytisk och pedagogisk förmåga som gör att du är välgrundad i dina beslut och kan skapa förståelse och delaktighet hos dina medarbetare. - Du är modig och förankrad i värdegrunden. - Du har helhetsperspektiv. - Du arbetar strukturerat och skapar tydlighet. - Du är kommunikativ och är lyhörd, tydlig och rak i kommunikation och dialog. Krav: - högskole- eller universitetsexamen inom biblioteks- och informationskunskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig - erfarenhet av ledande funktion i bibliotekssektorn - erfarenhet av chefsansvar för personal, ekonomi och verksamhet  - ledarskapsutbildning  - stor kunskap om de övergripande biblioteksfrågorna och ser biblioteket som en viktig aktör i samhället. - B-körkort Meriterande:  - erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation - erfarenhet av att ha arbetat med medborgarnas, och framför allt barn och ungas, delaktighet. - språkkunskaper utöver svenska och engelska (t.ex. arabiska, syrianska, finska) Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag, flexibilitet vad gäller arbetstid och arbetsformer samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Vi har även ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som ledare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Som chef hos oss får du ta del av våra utvecklingsinsatser för chefer. Du kommer att utmanas i ditt ledarskap för att växa som ledare, stärka dina förmågor att engagera dina medarbetare, se utmaningar ur nya perspektiv och reflektera över ledarskapsfrågor kopplat till Södertälje kommuns värdegrund. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde i augusti eller efter överenskommelse. Arbetstiden kan variera efter verksamhetens behov.  Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

10 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
SUBWAY® söker en ansvarstagande och stabil Restaurangchef

Vill du vara en del av en ledande global franchisekedja och leda en framgångsrik Subway® restaurang? Då skulle just du kunna vara vår nästa stjärna! Vi söker en engagerad och erfaren restaurangchef som brinner för att leverera högkvalitativa subs och enastående kundservice. Som restaurangchef kommer du att ha en central roll i att skapa en positiv matupplevelse för våra kunder och bygga ett effektivt och välkomnande team. Om du är redo att ta ditt ledarskap till nästa nivå och bli en del av vårt Subway® team, är detta rätt möjlighet för dig! Om oss Subway är världens största snabbmatskedja med restauranger i över 100 länder. I Sverige finns ca 160 restauranger och målet är att öka antal restauranger de kommande åren. Subcom Sweden AB är en organisation under ledning av Nordic Bites Group Oy som tillsammans ansvarar för över 350 restauranger i Sverige och Finland. Om jobbet Du jobbar kanske redan som Catering Manager, Store Manager eller Restaurant Manager – eller är kanske erfaren Supervisor, Assistant Manager eller Deputy Manager och vill gå vidare i din karriär. Om du har ledarskapserfarenhet i en hektisk detaljhandelsmiljö eller inom hotell- och restaurang så kan du vara den vi söker. Vi söker dig som kommer vara verksamhetens hjärta! Du är huvudansvarig för din restaurangs framgångar – både vad gäller försäljning, lönsamhet och förstklassig service till kunderna samt själva driften av restaurangen. I de huvudsakliga ansvarsområdena ingår: Rekrytering och utbildning/inskolning av medarbetare i enlighet med Subways® utbildningskrav – du leder genom att föregå med gott exempel! Utföra dagliga administrativa uppgifter såsom schemaläggning, rapportering och dokumentation Registrera leveranser, matcha beställningar och hantera eventuella dagliga bankärenden Förbereda nödvändigt pappersarbete gällande lager och försäljning Förbereda medarbetares löner och tidrapporter Säkerställa 100 % efterlevnad av Subways® riktlinjer Genomföra inventeringshantering och lagerkontroll, inklusive inventering och rapporter varje vecka Analysera försäljning och lagerrapport varje vecka för att förbättra verksamheten Leda och genomföra skötselåtgärder som t.ex. att hålla restaurangen ren och välordnad Implementera marknadsföring i restaurangen och uppdatera kassan i enlighet med kampanjer Säkerställa att säkerhetsrutiner följs för att förhindra skador och olyckor Upprätthålla en säker miljö för medarbetare och kunder Främja och uppmuntra en hög servicenivå till kunderna bland medarbetarna Hantera olösta och/eller eskalerade klagomål från kunder Leverera service av hög standard vid hantering av produkter, vid försäljning, vid förfrågningar och i mötet med kunderna Vem är du och vad förväntar vi oss av dig? - Du har en gymnasieutbildning i grunden och gärna någon ytterligare utbildning i antingen ekonomi, personal, pedagogik eller inom restaurang. - Goda kunskaper inom HRF:s kollektivavtal är ett stort plus. - Arbetar du eller har arbetat inom fastfood, eller restaurangbranschen är det ett stort plus. - Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav i både tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är ett stort plus. - Du är stabil, dvs är lugn och kontrollerad även i stressade situationer. - Du älskar att jobba med och tillsammans med människor och är van att leda andra team och grupper och är duktig på att lära ut till andra. - Du har en god samarbetsförmåga, dvs arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. - Du är serviceinriktad, dvs uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Som person bör du vara stresstålig, driven och kommunikativ. Du skall tycka om att träffa nya människor och känna att det är givande att hjälpa andra. Att du har förmågan att uttrycka dig professionellt i både tal och skrift är ett krav. Hur blir jag framgångsrik här? Att öka försäljningen i restaurangerna kommer att vara det primära. För att bli framgångsrik i rollen ser vi också att du är bra på att utveckla och bibehålla relationer på alla nivåer inom teamet och företaget. Viktiga egenskaper är att du är stresstålig och strukturerad och har lätt för att prioritera. Du motiveras av att bidra till Subways framgång och trivs i ett sammanhang där du får ta stort ansvar. Du kommer ha många kontaktytor så du bör trivas i en miljö med mycket social kontakt och där du bygger förtroendefulla relationer. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en spännande möjlighet att bli en del av Subway®-familjen och leda en Subway® restaurang till framgång. Du kommer att få stöd och resurser från både Subway® och vårt team för att hjälpa dig att lyckas i ditt uppdrag som restaurangchef. Att arbeta som restaurangchef på en Subway®-restaurang är utmanande och samtidigt väldigt givande. Subway®-franchisetagare är mycket stolta över sin personal och kan erbjuda fantastiska möjligheter att verkligen utveckla din karriär. Om du är redo att ta på dig den här utmaningen och bidra till att skapa fantastiska upplevelser för våra kunder, skicka in din ansökan redan idag! Start: Omgående Placering: Väla, Helsingborg Omfattning: 100% Anställningsform: Tillsvidareanställning Lön: Enligt överenskommelse Vill du bli en nyckelperson i vårt engagerande lag? Du är välkommen e-posta ditt CV senast den 24 maj 2024 till: [email protected] Skriv ”Restaurangchef – Väla” i din ansökan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi hälsar dig välkommen till Subway®!

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Chef – led och utveckla arbetet på enheten för nationella migrationsfrågor

Enheten för nationella migrationsfrågor, Justitiedepartementet Vill du ta dig an uppdraget att leda en nyinrättad enhet? Är du van att samordna frågor som rör många intressenter?  Vi erbjuder dig som har erfarenhet av arbete i Regeringskansliet en spännande och utvecklande chefsroll mitt i händelsernas centrum.   Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Den 1 juni 2024 kommer arbetet med migrationsfrågor i Justitiedepartementet att få en ny organisation. Frågorna kommer att vara uppdelade på tre enheter, Enheten för migrationsrätt, Enheten för internationella migrationsfrågor och Enheten för nationella migrationsfrågor. Enheten för nationella migrationsfrågor kommer att ansvara för förvaltnings- och utvecklingsfrågor som rör nationella migrationsfrågor, svenskt medborgarskap och Migrationsverket. Enheten kommer också att samordna budgetarbetet under utgiftsområde 8 Migration. Som enhetschef i Justitiedepartementet axlar du de tre roller som chefskapet i Regeringskansliet innebär. Du får möjlighet att leda medarbetare, agera verksamhetsföreträdare och verka som arbetsgivarföreträdare med målet att fortsätta utveckla myndighetens förmåga att vara ett effektivt och kompetent instrument till regeringen i dess uppdrag att styra riket och förverkliga sin politik. Enheten kommer att bestå av 17 medarbetare som du har personalansvar för. På enheten kommer det också att finnas en biträdande enhetschef. Du rapporterar till en av Justitiedepartementets rättschefer, departementets chefstjänsteman för migrationsfrågor. I uppdraget ingår det att företräda verksamheten i många olika sammanhang, inte bara gentemot medarbetare utan även i andra forum såväl internt som nationellt. Arbetet präglas av många kontaktytor i en händelserik miljö. där du möter många professionella kollegor. Läs mer om departementet och vår verksamhet på www.regeringen.se Din bakgrund Vi söker dig som har en akademisk examen, erfarenhet av arbete i Regeringskansliet samt erfarenhet av arbetsledning och omvittnat goda ledaregenskaper. Du har god kunskap om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser och insikt i och förståelse för vilka krav som ställs i en politiskt styrd organisation. I en mötesintensiv verksamhet som vår förutsätter vi att du har mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift samt goda kunskaper i engelska. Erfarenhet av EU-arbete, arbete med myndighetsstyrning samt erfarenhet av att samverka med riksdagen, myndigheter och andra svenska och utländska aktörer är det meriterande. Likaså är det meriterande om du har kunskap om den statliga budgetprocessen och kunskap om migrationsfrågor. Dina egenskaper Du är strategiskt och kan med kraft leda och organisera verksamheten så att uppsatta mål nås. Du är analytisk och lösningsorienterad och besitter en mycket god kommunikativ förmåga. Som ledare har du mycket god förmåga att inspirera och skapa delaktighet, motivera och utveckla medarbetare i en kunskapsorienterad organisation. Du trivs med att arbeta med andra och har en mycket god samarbetsförmåga. En hög integritet och gott omdöme är en förutsättning. Övrigt Vi erbjuder en tillsvidareanställning som departementsråd och ett tidsbegränsat chefsförordnande på 5 år med möjlighet till förlängning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om befattningen, kontakta rättschef Alexandra Wilton Wahren eller HR-ansvarig Ulrika Berggren. Fackliga kontaktpersoner är Peter Munck, Saco och Catharina de Grad, ST. Samtliga nås via Regeringskansliets växel på telefon 08- 405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 24 maj 2024. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Justitiedepartementet ansvarar för rättsväsendets myndigheter, bland andra polisen, åklagarna, domstolarna och kriminalvården. Departementet ansvarar också för migrationsfrågor. Lagstiftningen inom statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt ligger inom departementets ansvarsområde.

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024