Restaurangchef till O´Learys Nässjö

Om människor, härlig stämning, nöje och variation är vad du älskar, då är O'Learys den perfekta arbetsplatsen för dig. Om oss: På O’Learys handlar allt om social eatertainment – vi kombinerar sport, spel och andra sociala aktiviteter med amerikanskinspirerad mat och dryck. Vi är ditt andra vardagsrum och erbjuder en social plats för människor i alla åldrar. Vi ÄLSKAR att... • leverera fantastiska eatertainmentupplevelse för gästerna • hjälpa våra lagmedlemmar att växa • ha kul och umgås. Hos O'Learys är lagandan det allra viktigaste, och samarbete är det som värderas högst av alla våra lagmedlemmar. Lagkamraterna söker en ledare som: - har passion för mat, dryck, sport och människor. - har förmågan att stoppa alla i laget från att springa iväg åt olika håll. - kan driva dem att utvecklas och nå uppsatta mål tillsammans. - är lyhörd och uppmärksam på både lagets och gästernas behov. - har förmågan att skapa ett vinnande lag, för att varje dag är game day! Önskelistan på dig är att du: • lång erfarenhet från restaurangbranschen. • tidigare erfarenhet av att arbeta som ledare med medarbetaransvar. • att du är resultatorienterad, lösningsorienterad, strategisk och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. • att du kan kan hålla flera biljard/bowling/basket - bollar samtidigt i luften! • att du har förmågan att leda och motivera ett team och skapa en rolig och givande atmosfär för alla medarbetare. • att du har en dynamisk personlighet med en stark passion för besöksnäringen. • en vilja att lära och hålla dig inom ramen för vårt koncept. • att du som person är serviceminded, utåtriktad, noggrann och hanterar stress väl. Arbetsuppgifter: Som restaurangchef på O’Learys är du en viktig del av organisationens utveckling. Dina fokusområden är att nå resultat och bygga en hållbar verksamhet. Du har ett helhetsansansvar för servicen samt personalen i form av rekrytering, schemaläggning, planering samt personalutbildning. Tjänsten innebär administrativt arbete på dagen och operativt på kvällarna, där du skall finnas till för dina teammedlemmar samt vara ansiktet utåt i matsalen. Sök tjänsten genom att skicka in din ansökan redan idag. Bifoga personligt brev, CV och löneanspråk. ANSTÄLLNINGSSTART: Enligt övernskommelse UTSTRÄCKNING: Tillsvidare PLATS: O´Learys Nässjö KONTAKTUPPGIFTER: [email protected] Läs mer om O'Learys på www.olearystrademark.com

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Enhetschef till Ljusdal Energi!⚡🏘️

Ljusdal Energi, som är mitt i ett spännande skede med över 800 fjärrvärmekunder, söker nu en enhetschef för produktion av fjärrvärme och el! Ljusdal Energiär en kommunägd koncern med sju bolag inom infrastruktur som tillsammans ser till att vardagen fungerar för hela samhället genom att säkerställa försörjning av värme, el, vatten, renhållning ochstadsnät. Som enhetschef har du övergripande ansvar för den enhet som producerar fjärrvärme och el. Med verksamhet på flera platser i kommunen är din huvudsakliga uppgift att säkerställa en optimal och oavbruten leverans av energi. Du kommer ha ansvar över ett kompetent team där du får utrymme att planera ert gemensamma arbete. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Wrknest men du kommer anställas direkt hos Ljusdal Energi. Vi önskar därför att all kontakt sker via oss på Wrknest. Varför Ljusdal Energi? Ljusdal Energi är ett ”Great Place to Work”-certifierat företag vilket innebär att medarbetarna tycker att det är en mycket bra arbetsplats. Rollen innefattar varierade ansvarsområden och ger dig en kunskapsbredd. Du erbjuds frihet under ansvar. Dina framtida arbetsuppgifter Leda teamet bestående av 6 personer samt eventuella konsulter. Ansvara för trebioeldade fjärrvärmeverk samt två vattenturbiner. Optimering av driftekonomi-maximerad tillgänglighet. Arbete med arbetsmiljö och yttre miljö. Leda, inspirera och utveckla personalen. Utveckla verksamheten. Vi söker dig som har Flera årserfarenhet av produktion inomkraftvärme, fjärrvärme eller annan processindustri. Ingenjörsutbildning eller teknisk högskoleutbildning. Erfarenhet av ledarskap. Flytande kunskaper i svenska, i tal och skrift. B-körkort. Vi ser det som meriterande med Erfarenhet inom liknande verksamhet. Erfarenhet av inköpsarbete, förhandling och kontakt med tillsynsmyndigheter. Kunskap inom förbränningsteknik. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Ljusdal. Omfattning: 100%, Heltid. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Ljusdal kommun Ljusdal ärbelägen i den vackra regionen Hälsingland. Här är livskvaliteten hög och möjligheterna oändliga för både bofasta, hemvändare och de som precis har flyttat hit. I Ljusdalfinns en harmonisk balans mellan det natursköna och det moderna, där invånare och besökare har möjlighet att njuta av den frihet och friluftsliv som de vilda skogarna och mångfaldiga vattendragen erbjuder. Oavsett om du är ute efter lugn och ro i naturen eller fartfyllda aktiviteter, finns det något för alla i Ljusdal. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Matglad och kreativ enhetschef som bygger oslagbara team?

Vi växer och nu även förmånen att få driva RestaurangOrkanen i Malmö. Högskolerestauranger är en del av Nordrest som är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar brett inom café-, restaurang och catering verksamhet. Vi tillhandahåller ett systematiserat entreprenörskap vilket innebär att vi bistår med ledningssystem, inköpsrutiner och administrativa rutiner men vi kombinerar det med lokalt beslutsfattande. Vi uppmuntrar och uppskattar entreprenörsandan!Vi är stolta ochlever våra värderingar,överraska Positivt ,Sprida Glädje,Vara Tillgängliga Känner du igen dig i dessa? Är du den vi söker? Vad din roll kommer att innebära: Ditt arbete kommer innebära att du aktivt arbetar med målstyrning, prognoser, schemaläggning och du har resultatansvar. Du säkerställer att våra gäster och medarbetare trivs hos oss och följer upp de eventuella klagomål som kan komma in. Sist men inte minst är du bra på att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare att växa och ha roligt på jobbet – varje dag. Vem är du? • En handlingskraftig och trygg ledare med god självinsikt och högt driv • Du har positiv energi som smittar av sig och inspirerar andra • Du brinner för att utveckla och coacha dina medarbetare • Du tycker om att vara närvarande bland såväl gäster som personal • Du har service i ditt DNA • Du har idag en ledande befattning, gärna inom restaurang. • Du har goda ekonomiska kunskaper • Du gillar att driva utveckling och koncept Vi ser gärna att du har: Dokumenterad erfarenhet och/eller utbildning inom ekonomi då budgetering, inköp, inventering och uppföljning av ekonomiskt resultat ingår i arbetsuppgifterna. Dokumenterat god data- och kassavana då vi arbetar i flertalet digitala system. (Kassasystem, fakturering, attestering av leverantörsfakturor, menyer, beställningar osv.) Mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. B-körkort. Du som söker ska ha ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete, då restaurangerna kommer att KRAV-certifieras och miljö- och kvalitetscertifieras enligt ISO 9001 samt ISO 14001. Tillträde efter överenskommelse. Lön: Enligt överenskommelse Anställningsform/tjänstgöringsgrad: Tjänsten är en tillsvidareanställning och heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Ansökan:21 april

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Nu söker vi en ny stjärna som vill driva Sushi Daily I Halmstad

Om jobbet Detta är en fantastisk möjlighet att ta över driften av en sushikiosk. Sushi Daily erbjuder Happily Handmade Sushi av hög kvalitet på lättillgängliga platser runt om i Europa. Våra kiosker finns på stormarknader och resecentra och är små världar av kreativitet: där skickliga sushimästare gör färsk, utsökt sushi inför dina ögon. Med över 1000 kiosker i 11 länder glädjer vi tusentals kunder varje dag. Alla Sushi Daily Kiosker i Norden drivs av egenföretagare, så kallade franchisetagare. Franchisetagaren driver sin egen kiosk enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Vi hjälper dig att komma i gång ordentligt och ger dig det stöd du behöver längs vägen. Tillsammans hjälps vi åt att göra verklighet av din dröm om att starta och driva en egen verksamhet Du driver din Sushi Daily Kiosk som ett eget aktiebolag och har friheten att driva och utveckla den med fokus på hög service till kunderna. Du får stöd och råd från oss, och får även kontakt med andra franchisetagare inom Sushi Daily’s nätverk så att ni kan stötta varandra och utbyta erfarenheter. Det krävs ingen stor investering, du kan får möjlighet att driva en sushikiosk som har kunder från dag ett. Fullständig utbildning tillhandahålls Kontakta Mig: [email protected]

27 mars 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
El & Automationschef sökes till Syvab

Syvab (Sydvästra Stockholmsregionens va-verks AB) äger och driver den högteknologiskaavloppsreningsanläggningen Himmerfjärdsverket, Sveriges femte största. Verkets uppgift är att taemot och rena avloppsvattnet från hela eller delar av sex kommuner med ca 345 000 invånare isydvästra Storstockholm. Av restprodukterna tillverkas biogas och jordförbättringsmedel. Vi satsarmycket på forskning- och utveckling i samarbete med universitet och högskolor. VA-branschen ärdessutom en mycket öppen bransch och många nätverk finns mellan olika reningsverk i regionen därerfarenheter utbyts. Just nu pågår en spännande om- och tillbyggnad av Himmerfjärdsverket till en process medmembranfilter. Den ombyggda anläggningen kommer både att hantera en högre belastning och merrestriktiva reningskrav. Den nya anläggningen möjliggör även framtida läkemedelsrening, försökpågår nu i pilotskala. Vår anläggning ligger naturskönt belägen vid Östersjön med utsikt över Himmerfjärden i Grödinge,Botkyrka. Vi är ca 60anställda i företaget och tillsammans gör vi skillnad och möter framtidens miljöutmaningar. Syvab är ett företagsom är inne i en expansionsfas och som utvecklas i snabb takt. Vi söker nu enEl & Automationschef till vår El & Automationsavdelning. Avdelningen består idag av 6 personer som arbetar med el,automation och instrument. Som El & Automationschef kommer du bl.a: Leda avdelningen och vara ansvarig för att styra och organisera arbetsflödet inom el-området.Du coachar och stöttar teamet genom att ge vägledning, feedback och utvecklingsmöjligheter. Duarbetsleder också entreprenörer som är involverade i el-projekt. Utveckla och underhålla goda relationer med leverantörer för att säkerställa att företaget har tillgång till nödvändiga resurser och produkter. Kontinuerligt presentera underlag för beslut och förbättringar inom el-området, inklusive analys av resultat och rekommendationer.Bl.a utföra energiuppföljning och energioptimering för att minska energiförbrukningen och effektivisera användningen. Utveckla och implementera arbetssätt, system och styrande dokument för att effektivisera arbetsprocesser, samt ansvara för uppföljning och rapportering av verksamheten. Ha ansvar som elanläggningsansvarig enligt ESA (El-säkerhetsföreskrifterna), inklusive delegering av uppgifter till eldriftledare och elsäkerhetsansvarig. Planera underhållsaktiviteter för högspänningsanläggningen och se till att de genomförs på ett säkert sätt samt planera och eventuellt medverka vid kopplingsarbete för högspänning. Ansvara för att dokumentationen är korrekt och uppdaterad. Krav: Civilingenjörsexamen med inriktning mot elteknik eller likvärdig utbildning inom elteknik. Minst 7 års erfarenhet av el och automation från processindustrin. Färdighet i Svenska och Engelskabåde i tal och skrift. Körkort B Vi söker dig som: Är Trygg och stabil: Du är självsäker och har en stabil grund att agera från, vilket ger dig förmågan att fatta beslut och hantera utmaningar på ett konstruktivt sätt. Har en coachande och motiverande ledarstil: Du har förmågan att coacha och stötta ditt team, inspirera dem till att prestera på sin bästa nivå och hålla motivationen hög. Håller ordning och reda: Du är organiserad och noggrann i ditt arbete, vilket gör att du kan hantera och prioritera uppgifter på ett effektivt sätt. Är initiativtagande: Du är proaktiv och har en stark initiativförmåga, vilket innebär att du tar egna initiativ, identifierar och driver förbättringsmöjligheter samt bidrar till företagets framgång. Övrigt:Start: Enligt överenskommelse.Arbetstider:Arbetstider 06:55-15:45 (Vi har flextid)Placering: Himmerfjärdsverket, Grödinge.Anställningsform: Heltid,tillsvidare och vitillämpar 6 månaders provanställning (förhandlingsbart).Kollektivavtal med Sobona Vatten och miljö BÖK 20. Bakgrund-och hälsokontroll samt kreditupplysning kommer genomföras på slutlig kandidat. Ansökan:Skicka din ansökan här! Rekryteringengörs i samarbete med Tillväxt Botkyrka.Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Operativ Verkstadschef för vår serviceverkstad till Werksta Stockholm Da...

En viktig del i tjänsten handlar om att skapa förutsättningar för en mycket hög kundnöjdhet samt att se till att planera och optimera arbetet på vår serviceverkstad. Vi letar efter en självgående person som är villig att driva och utveckla vår serviceverksamhet för att klara av framtida krav. Om dig Vi lägger stor vikt vid din personlighet och det är viktigt för oss att du passar in i gruppen. Det är viktigt att du är en serviceinriktad person och har lätt för att socialisera och bygga förtroenden. Du har erfarenhet från service-och bilskadebranschen och besitter kunskap i de olika affärssystemen, planeringsverktygen samt kalkyleringsprogrammen. Det är viktigt att du har erfarenhet av VGS märken och har kännedom om de krav som VGS ställer på oss.Vi ser gärna att du har någon fordonsutbildning alternativt motsvarande erfarenhet eller teknisk bakgrund. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Körkort är ett krav. Arbetsuppgifter · Ansvarar för vår serviceverkstad inkl personal · Ansvar för produktivitet, drift, kvalitet, budget och resultat för den egna avdelningen. Vi erbjuder dig Werksta erbjuder dig ett spännande jobb som utmanar allt du kan och bjuder på en utvecklingsresa. Vi har viljan och resurserna att ligga först med ny kunskap och teknik. Du får bli del i en organisation med mycket engagerade medarbetare. Läs mer om vad vi kan erbjuda på vår karriärsida. Frågor om tjänsten besvaras av Christian Lönn, 08-622 92 06. Välkommen med din ansökan! Om företaget Werksta Stockholm Danderyd är en del av Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werkstagruppen vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 30 verkstäder med ca 600 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen över 40 000 bilar. Vi vill med hög tillgänglighet och god service leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werkstagruppen ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja med över 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstagruppen ägs av investeringsfonden Procuritas Capital Investors.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Restaurangchef Örebro

Är du en naturlig ledare som vill ta chansen att växa och utvecklas i branschen? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. En arbetsplats som arbetar för en mer hållbar och hälsosam värld. Kollektivavtal och friskvård. Arbete främst dagtid. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Heltid, tillträde våren 2024 Plats: Örebro Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.

27 mars 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Vi söker en Restaurant Manager till Scandic Rubinen, heltid

Västkustens pärla, Sveriges andra största stad, Lilla London. Kärt barn har många namn. Men det är här det händer! Med bästa läget i Göteborg, mitt på Avenyn, ligger Scandic Rubinen. Spännande inredning en innovativ restaurang och förmodligen Göteborgs bästa takbar. Vi är populära av stammisar, inresande och Göteborgarna själva. Service för oss på Scandic Rubinen innebär alltid att vara det självklara valet för våra gäster, med detaljer i fokus, kreativitet och spontanitet. Ett hotell där våra medarbetare trivs och vill fortsätta utmanas och utvecklas i litet som stort. Tillsammans skapar vi stämning och atmosfären som präglar vistelsen för alla våra gäster och kollegor. Vi söker en Restaurant Manager till Scandic Rubinen. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Restaurant Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som Restaurant Manager har du det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk mat- och dryckesupplevelse i vår restaurang. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Restaurant Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som ledare hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

27 mars 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Platschef VGÖ

Vad kul att du väljer att kolla in rollen som Platschef hos oss på Infranord! Vill du vara med och ta ansvar, bidra och påverka i en spännande och ständigt växande samhällsviktig bransch? Är du intresserad av infrastruktur och entreprenadverksamhet samt vill vara med på en resa som möjliggör hållbart resande samt transporter? Då är det kanske dig vi söker! ARBETSUPPGIFTER Som Platschef har du har en viktig roll i bolaget, både idag och i vår fortsätta utveckling. Du bidrar bla. till vår utveckling genom att du har ett drivande intresse för infrastruktur, ny teknologi och vill vara med och modernisera järnvägen. Du kommer arbeta med basunderhållet Västra Götaland Öst (VGÖ) vilket är ett drift- och underhållskontrakt. VGÖ sträcker sig över fem bandelar mellan Laxå och Partille, Gårdsjö och Håkantorp samt Håkantorp och Herrljunga. Sträckan omfattar ca 62 mil järnväg. Du är trygg i din ledarroll och är van vid att driva affären från uppstart till utvärdering. Du värdesätter goda kundrelationer och att efterleva en god affärsetik. Inom ditt kontrakt ansvarar du över att offereraprocessen, omvärldsbevakningen samt att affären efterlevs och genomförs såväl säkerhetsmässigt som ekonomiskt. Ditt ledarskap präglas av att du har förtroende och visar engagemang för dina medarbetare. Du är även tydlig i din kommunikation och har en fallenhet för att motivera dina medarbetare framåt mot uppsatta mål. För dig är det en självklarhet att säkerheten prioriteras och att våra medarbetare har en säker arbetsmiljö. Ytterligare är det en självklarhet för dig att skapa en arbetsmiljö som skapar välmående och en hög trivsel på arbetsplatsen. Du kommer ingå i Region Syds ledningsgrupp med andra platschefskollegor samt stödfunktioner, du rapporterar direkt till Affärschefen. Du är närmsta chef för ca 10 medarbetare och ditt affärsområde sträcker sig geografiskt över Västra Götalandsregionen. KVALIFIKATIONER • Relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig • Erfarenhet av från Entreprenad- och/eller Järnvägsbranschen • Förmåga att fatta beslut och genomföra • Goda strategiska och analytiska färdigheter • Erfarenhet av projektledning samt personalansvar • Hög kommunikation- och samarbetsförmåga • B-körkort

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Facility Manager

We are looking for an experienced Facility Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our passionate Facility Maintenance team based in Västerås. By joining us, you will be a key player in contributing to building one of the first large scale European battery factories. About the job As a Facility Manager at Northvolt, you will play a critical role in developing and executing maintenance strategies for our facility area, ensuring reliability, cost-effectiveness, and safety. You will be responsible for implementing and enforcing health and safety policies, recruiting and developing a world-class maintenance team, and setting strategies for internal maintenance and outsourcing. Additionally, you will oversee preventive and reactive maintenance, control facility activities, manage budgets, and drive continuous improvement initiatives. Key responsibilities include but are not limited to: Develop and execute maintenance strategies for facility maintenance, focusing on availability and cost-effectiveness. Supervise all facilities staff and external contractors, ensuring high-quality work and adherence to safety standards. Create and execute plans for preventive and reactive maintenance to ensure optimal facility operation. Review utilities consumption and strive to minimize operating costs. Develop the "4Ms" within the facility area – Manning, Machine, Method, and Materials – to optimize operations. The person we are looking for is driven, caring and structured. You thrive by leading others and work towards common goals. You are used to a high paced work environment and got good time management skills. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humour. Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognise that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this. Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Please note that any applications submitted via email or direct messaging will not be considered. Skills & Requirements We believe that you have : BSc or MSc in Mechanical or Electrical Engineering or equivalent University degree with good understanding of basic financial principles Proven leadership in large manufacturing organizations (50+ people) Minimum 5-10 years’ experience of similar role with management and manufacturing An example driven management of the shop floor. Resolute 5S Capacity to move from strategic level to problem solving leader in the matter of seconds Solid understanding of budgeting and statistical data analysis Working knowledge of MS Office

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024