Enhetschef till Hemtjänstföretag

Om tjänsten Till vår kund i Skövde söker vi nu en Enhetschef. Vår kund är ett omsorgsbolag som arbetar med att förbättra livet för individen. Här söker vi en person som kommer bli chef inom hemvården med inriktning mot äldreomsorg. Hos vår kund kan du förvänta dig en företagskultur som genomsyras av fokus på kvalitet, engagemang och utveckling. Som Enhetschef har du en nyckelroll för att verksamhetens dagliga drift, dess höga kvalitet och att arbetet såväl som enheten utvecklas i rätt takt och riktning. Vi arbetar alltid utifrån individens behov och önskemål. Du kommer utgå från Skövde och förväntas kunna utgå från kontoret då verksamheten kräver en hög närvaro av Enhetschefen. Om verksamheten tillåter kommer viss flexibilitet kunna erbjudas. Du erbjuds • En organisation som präglas av en familjär kultur. Alla är välkomna och du blir en del av att bygga kulturen! • Möjlighet att få bidra till ett bättre samhälle genom att förbättra varje individs vardag • Arbeta med engagerade kollegor som vill göra ett riktigt bra jobb! Arbetsuppgifter I rollen som Enhetschef planerar, leder och samordnar du arbetet på enheten och jobbar även aktivt med uppföljning, kvalitetssäkring och vidare utveckling av arbetet. Enheten och verksamheten som du ansvarar för fungerar som ett fristående bolag i bolaget. I detta ansvar ingår arbete som rör såväl personal och rekrytering som ekonomisk budgetering och övergripande utvecklingsplaner. Då du arbetar med olika personer och har övergripande ansvar ställer höga krav på samarbetsförmåga, kommunikation och ansvarstagande. Din profil • Har en universitets- eller högskoleutbildning inom socialt arbete eller med inriktning mot hälso- och sjukvård så som sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut • Du har 2 års erfarenhet i en arbetsledande ställning med ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom vård- och äldreomsorg eller så har du • Arbetat som sjuksköterska inom äldreomsorgen/sjukvården, i minst 2 år • Mycket goda kunskaper i svenska och en stark kommunikativ förmåga i tal och skrift. Det är meriterande om du är flerspråkig. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office samt god datorvana. • B-körkort är ett krav för denna tjänst Som person är du utåtriktad med en god social förmåga. Då du arbetar med andra människor ser vi detta som en av dina starkaste egenskaper. Vidare tror vi du är en person med en stark värdegrund som genomsyrar ditt arbete. Övrigt Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt Ort: Skövde Rekryteringen kommer inledas med ett mejl där vi ber dig hålla utkik både i inkorg och skräpkorg så du inte missar vår första kommunikation. Frågor hänvisar vi till [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Enhetsschef till Hemtjänstföretag i Skövde

Om tjänsten Till vår kund i Skövde söker vi nu en Enhetschef. Vår kund är ett omsorgsbolag som arbetar med att förbättra livet för individen. Här söker vi en person som kommer bli chef inom hemvården med inriktning mot äldreomsorg. Hos vår kund kan du förvänta dig en företagskultur som genomsyras av fokus på kvalitet, engagemang och utveckling. Som Enhetschef har du en nyckelroll för att verksamhetens dagliga drift, dess höga kvalitet och att arbetet såväl som enheten utvecklas i rätt takt och riktning. Vi arbetar alltid utifrån individens behov och önskemål. Du kommer utgå från Skövde och förväntas kunna utgå från kontoret då verksamheten kräver en hög närvaro av Enhetschefen. Om verksamheten tillåter kommer viss flexibilitet kunna erbjudas. Du erbjuds • En organisation som präglas av en familjär kultur. Alla är välkomna och du blir en del av att bygga kulturen! • Möjlighet att få bidra till ett bättre samhälle genom att förbättra varje individs vardag • Arbeta med engagerade kollegor som vill göra ett riktigt bra jobb! Arbetsuppgifter I rollen som Enhetschef planerar, leder och samordnar du arbetet på enheten och jobbar även aktivt med uppföljning, kvalitetssäkring och vidare utveckling av arbetet. Enheten och verksamheten som du ansvarar för fungerar som ett fristående bolag i bolaget. I detta ansvar ingår arbete som rör såväl personal och rekrytering som ekonomisk budgetering och övergripande utvecklingsplaner. Då du arbetar med olika personer och har övergripande ansvar ställer höga krav på samarbetsförmåga, kommunikation och ansvarstagande. Din profil • Har en universitets- eller högskoleutbildning inom socialt arbete eller med inriktning mot hälso- och sjukvård så som sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut • Du har 2 års erfarenhet i en arbetsledande ställning med ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom vård- och äldreomsorg eller så har du • Arbetat som sjuksköterska inom äldreomsorgen/sjukvården, i minst 2 år • Mycket goda kunskaper i svenska och en stark kommunikativ förmåga i tal och skrift. Det är meriterande om du är flerspråkig. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office samt god datorvana. • B-körkort är ett krav för denna tjänst Som person är du utåtriktad med en god social förmåga. Då du arbetar med andra människor ser vi detta som en av dina starkaste egenskaper. Vidare tror vi du är en person med en stark värdegrund som genomsyrar ditt arbete. Övrigt Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt Ort: Skövde Rekryteringen kommer inledas med ett mejl där vi ber dig hålla utkik både i inkorg och skräpkorg så du inte missar vår första kommunikation. Frågor hänvisar vi till [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Enhetsschef till Hemtjänstföretag i Skövde

Om tjänsten Till vår kund i Skövde söker vi nu en Enhetschef. Vår kund är ett omsorgsbolag som arbetar med att förbättra livet för individen. Här söker vi en person som kommer bli chef inom hemvården med inriktning mot äldreomsorg. Hos vår kund kan du förvänta dig en företagskultur som genomsyras av fokus på kvalitet, engagemang och utveckling. Som Enhetschef har du en nyckelroll för att verksamhetens dagliga drift, dess höga kvalitet och att arbetet såväl som enheten utvecklas i rätt takt och riktning. Vi arbetar alltid utifrån individens behov och önskemål. Du kommer utgå från Skövde och förväntas kunna utgå från kontoret då verksamheten kräver en hög närvaro av Enhetschefen. Om verksamheten tillåter kommer viss flexibilitet kunna erbjudas. Du erbjuds • En organisation som präglas av en familjär kultur. Alla är välkomna och du blir en del av att bygga kulturen! • Möjlighet att få bidra till ett bättre samhälle genom att förbättra varje individs vardag • Arbeta med engagerade kollegor som vill göra ett riktigt bra jobb! Arbetsuppgifter I rollen som Enhetschef planerar, leder och samordnar du arbetet på enheten och jobbar även aktivt med uppföljning, kvalitetssäkring och vidare utveckling av arbetet. Enheten och verksamheten som du ansvarar för fungerar som ett fristående bolag i bolaget. I detta ansvar ingår arbete som rör såväl personal och rekrytering som ekonomisk budgetering och övergripande utvecklingsplaner. Då du arbetar med olika personer och har övergripande ansvar ställer höga krav på samarbetsförmåga, kommunikation och ansvarstagande. Din profil • Har en universitets- eller högskoleutbildning inom socialt arbete eller med inriktning mot hälso- och sjukvård så som sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut • Du har 2 års erfarenhet i en arbetsledande ställning med ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom vård- och äldreomsorg eller så har du • Arbetat som sjuksköterska inom äldreomsorgen/sjukvården, i minst 2 år • Mycket goda kunskaper i svenska och en stark kommunikativ förmåga i tal och skrift. Det är meriterande om du är flerspråkig. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office samt god datorvana. • B-körkort är ett krav för denna tjänst Som person är du utåtriktad med en god social förmåga. Då du arbetar med andra människor ser vi detta som en av dina starkaste egenskaper. Vidare tror vi du är en person med en stark värdegrund som genomsyrar ditt arbete. Övrigt Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt Ort: Skövde Rekryteringen kommer inledas med ett mejl där vi ber dig hålla utkik både i inkorg och skräpkorg så du inte missar vår första kommunikation. Frågor hänvisar vi till [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Head Chef VRÅ

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. HEAD CHEF VRÅ Nordic Japanese gastronomy with a focus on fish, seafood & vegetables from West Sweden. Our constant goal is to be sustainable from an overall perspective, ecologically as well as socially and economically. In your role, you will be an important part of VRÅ's continued development! We are looking for a humle leader with a heart in the right place with a few years of experience who enjoys sharing knowledge and passion for cooking and sustainability with both guests and employees. You love to cook good food for our guests and want to constantly develop yourself and the team. You see the opportunity to learn and develop in a small committed equal team with zero tolerance towards sexism, racism and homophobia etc. which is part of the Strawberry organization with nice benefits and opportunities. You are flexible and have good knowledge of cooking, sustainability, ingredients, service, kitchen economy, menu creation, and leadership. Send your application to: [email protected] www.restaurangvra.se A CORNER WITH ROOM FOR EVERYONE Imagine having one foot here on the West Coast, and one in Japan. That's roughly how we want you to feel when you step in here. Like the environment is familiar and a little exciting at the same time. More than anything, we want you to feel well taken care of and comfortable. And hungry, of course. The menu has something for everyone, but the focus is on food from the sea and the plant world. The raw materials are almost always local. We usually get the methods and inspiration from Japan. We work sustainably, traceably, organically and have chosen to follow nature instead of trying to tame it. The season may determine what comes in through the kitchen entrance. Therefore, the menu changes depending on the season, and sometimes it even varies a little from day to day. No two nights at VRÅ are the same, but every morning is the same. We start the day with the goal of offering every guest a fantastic experience. Welcome!

24 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Butikschef

Nu söker vi en driven och kompetent butikschef till en väletablerad och populär tobak och servicebutik mitt på ett av södermalms mest trafikerade gator. Som butikschef kommer du vara ansvarig över drift och underhåll av butiken några av områdena du kommer behöva jobba inom är Lager och Inköp Personal och Rekrytering Ledning och Organisering Kassa och Försäljning Budget, Ekonomihantering och grundläggande bokföring Kontakt med säljare och leverantörer Samarbete med varumärke och andra partners Underhåll och/eller implementering av nya butiks och affärssystem Tobak och livsmedelshantering och mycket mer.. Det är en stor roll med mycket ansvarsområden och därav krävs en gedigen erfarenhet och kompetens inom yrket.

24 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
CFO till DOSPACE

Är du redo att ta steget in i en spännande och dynamisk roll som CFO där du också är med och formar en fantastisk arbetsplatsupplevelse och utvecklar framtidens coworking? Då är du precis den vi letar efter! Just nu söker DOSPACE en passionerad och driven Chief Financial Officer. OM ROLLEN Som CFO kommer du att vara ledare för DOSPACE finansiella framgångar och ha det övergripande ansvaret för att navigera genom ekonomiska utmaningar och möjligheter. Tillsammans med övriga ledande roller i ledningsgruppen driver du bolagets utveckling och strategi i linje med affärsmålen. Med ett sinne för ordning och reda samt en passion för siffror kommer du i rollen som CFO ansvara för följande områden: Ledning - Du skapar och implementerar finansiella strategier som stödjer bolagets tillväxtplaner och speglar DOSPACE entreprenöriella anda. - Coachar och utvecklar organisationen för att säkerställa ekonomi och redovisning mot gemensamma mål och framgångar. - Du är den finansiella rösten och ryggraden i alla strategiska beslut, och säkerställer att stegen framåt alltid är välgrundade. Redovisning, uppföljning och administration - Du ansvarar för all finansiell planering, rapportering, budgetering, bokföring och kassaflödesanalys samt övervakning av företagets ekonomiska prestanda. - Du hanterar rapportering till bolagets ledning och ägare. - Du planerar likviditetsbehov och förvaltar försäkringar och avtal. Representation - Du bygger och vårdar starka relationer tillsammans med CV med DOSPACE finansiella partners och intressenter, för att säkerställa att det alltid finns de bästa möjliga förutsättningarna för framgång. Personaladministration - Du upprätthåller och utvecklar befintliga rutiner kring personaladministration såsom personalhandbok, inklusive förmåner, lön, semester och sjukdom. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, troligen med inriktning mot redovisning. Du har erfarenhet av och är riktigt skicklig inom redovisningsarbete samt lockas av att arbeta med digitala ekonomilösningar. Du har erfarenhet av mindre bolag eller startup verksamhet och lockas av att ständigt driva utveckling inom en ekonomifunktion i takt med bolagets snabba tillväxt. Det är meriterande, men inget krav, om du även har erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Som person är du prestigelös. Du stimuleras av att din roll är bred och innebär allt från väldigt hands-on ekonomiarbete till att involveras i strategiska frågor. Vi söker dig som, liksom oss, drivs av att förverkliga den bästa arbetsplatsupplevelsen och du tar gärna tillvara på tillfällen att socialisera med medlemmar och kollegor på siterna. Du har ett gott sinne för ordning och struktur, är kommunikativ och kan på ett pedagogiskt sätt coacha och utbilda kollegor inom det ekonomiska området. Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. VI ERBJUDER Vi erbjuder en roll där du får vara en del av en spännande tillväxtresa, ger dig ansvarsfulla uppdrag att växa i och möjligheten att sätta din personliga prägel på rollen. Du kommer till ett gäng med driv som vill förändra arbetsplatser för evigt. Vi har kul, jobbar hårt, lär oss massor, gör nya saker varje dag och utvecklas både som bolag och som individer. Vill du vara med och skapa den bästa arbetsplatsupplevelsen? Låt oss tillsammans skriva nästa kapitel i DOSPACE fantastiska resa! Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, vi är nyfikna på dig! #wemakeworkawesome ÖVRIGT I den här rekryteringen samarbetar DOSPACE med A-hub och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Alice Lindell på [email protected]. Inom processen tillämpar vi tester för att ge dig alla möjligheter att hitta rätt matchning för din framtida roll. Det innebär personlighets- och problemlösningstest samt test inom ekonomi och Excel. Placering: Du utgår från någon av de 5 coworking siterna i Östergötland med flexibilitet för distansarbete efter behov. Då du uppskattar att arbeta från kontoren varierar du mellan siterna inom regionen samt besöker Gävle, Jönköping och snart nyöppnade Örebro en gång i kvartalet. Start: Start enligt överenskommelse, gärna i augusti 2024. Sista ansökningsdag: Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, sök därför tjänsten så snart som möjligt. Läs gärna mer om DOSPACE här (https://www.dospace.se/).

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Verksamhetschef till Researrangör Grand Productions i Stockholm

Vi söker en driven och prestigelös Verksamhetschef till Grand Productions som består av varumärkena Grand Tours, Historiska Resor, ReseSkaparna och PRO Medlemsresor. Dessa är några av Sveriges ledande arrangörer av tematiska resor, som alltid leds av kunniga guider och kännetecknas av hög kvalitet i alla led. Företaget är dotterbolag i resekoncernen Tour Operators WE Travel Group AB där även Äventyrsresor ingår. De sitter i fina ljusa lokaler i Gamla stan i Stockholm. Arbetsuppgifter Som Verksamhetschef har du budget- och resultatansvar samt ansvarar för planering av försäljning, reseproduktion och marknadsföring. Du både vägleder och följer upp arbetet kontinuerligt. Du är därtill företagets ambassadör och arbetar för att hitta nya kundgrupper, samarbetspartners samt att upprätthålla goda relationer med befintliga partners och leverantörer. I rollen ingår medarbetaransvar för ett team av reseproducenter och resesäljare. Du ingår i koncernens ledningsgrupp. Du tar över ansvar för helheten inom varumärket genom att både förvalta och utveckla det. Tillsammans med dina medarbetare kommer du, utöver att driva den dagliga verksamheten, även genomföra olika slags förbättringsprojekt för att bidra till organisationens resultat. Vem vi söker Vi söker en Verksamhetschef med operativ förmåga som både kan entusiasmera och leda ett team. Vi söker dig som har erfarenhet från resebranschen i ledande befattning inom produktion, försäljning, varumärkes- och marknadsfrågor samt har bred kunskap om digitala kanaler. Du gillar att analysera den löpande verksamheten och är van vid att hålla ett brett perspektiv. Precis som Grand Productions värderar du hög kvalitet, hållbarhet och du har ett genuint intresse för gruppresor. Som person är du pådrivande, affärsmässig och kan hugga i där det behövs. Du är social, kontaktskapande och tycker om att hålla anföranden inför grupper, leda seminarier och liknande. Det är även viktigt att du delar vårt engagemang för hållbart resande. Mer om tjänsten - Direktrekrytering - Tillsättning: enligt överenskommelse - Omfattning: heltid - Placering: centrala Stockholm Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Sofie Jansson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Trafikchef till Mälartåg

Om tjänsten: Transdev söker nu en Trafikchef stationerad i Stockholm för Mälartåg! I rollen som Trafikchef så kommer du att ansvara för två avdelningar inom verksamheten, Trafikledning och Planering. - Trafikledning ansvarar för trafikledningen inom området som Mälartåg befinner sig inom, från Linköping till Gävle. Trafikledning är en verksamhet som är placerad i affärens lokaler i Stockholm och som är i gång dygnets alla timmar. - Planering ansvarar för såväl strategiskt, långsiktig samt kortsiktig planering inklusive framtagande tidtabell, omlopp, schema tjänster m.m. Rollen innefattar personalansvar för cheferna för de ovanstående ovanstående avdelningarna. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Leda verksamheten mot våra uppsatta och trafikabla mål - Samverka med vår beställare Mälardalstrafik. Samverkan sker primärt genom temaforum där du med kollegor representerar Transdev. Flerpartssamverkan i branschen med exempelvs Trafikverket och andra operatörer leds av dig i rollen som Trafikchef - Uppföljning av mål och KPI:er är ett naturligt sätt för dig att arbeta och är en viktig del i såväl ditt arbete som ditt ledarskap - Vara en del i affärens ledningsgrupp. Du kommer in i ett härligt gäng och kommer kunna erbjudas en roll med goda utvecklingsmöjligheter! Vi söker dig som: - Har eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Har flera års dokumenterad erfarenhet av att driva en operativ dygnet runt-verksamhet - Har dokumenterad erfarenhet från att arbeta med tåg i ledande position, antingen från operatörs-, beställare- eller trafikverketsidan - Har ett kommunikativt och tydligt ledarskap och sätter mål och skapar förutsättningar för ditt område att bli framgångsrikt - Har ett kundfokus och fokus på slutkund/resenär. För att lyckas i rollen ser vi att: - Du är en trygg ledare med stort engagemang och som besitter en god empatisk förmåga gentemot dina medarbetare inom verksamhet. - Du är relationsskapande med god samarbets- och kommunikationsförmåga. - Ditt arbetssätt kännetecknas av god struktur, noggrannhet med ett öga för detaljer samtidigt som du har mycket god förmåga att lyfta blicken för ett helhetsperspektiv. - God analytisk förmåga och att självständigt fatta beslut och lösa komplexa frågeställningar krävs i denna roll. - Har du tidigare erfarenhet från att leda i en organisation i förändring/etablering ses detta som en fördel. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju".  Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 22/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta: [email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Restaurangchef till SEN Street kitchen - Skellefteå

SEN Street Kitchen är ett restaurangkoncept som återskapar de autentiska smakerna, dofterna och känslorna vid de livliga gatumarknader och precis som alla andra gatukök över hela östra Asien. Enkelt, snabbt, nyttigt och fräscht. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett genuint intresse för service, mat och dryck. Du drivs av att leverera resultat, men också inspirera, stötta och coacha dina medarbetare. Som person kan du arbeta självständigt och ta beslut. Du har ett starkt engagemang och vilja att lära dig nya saker. I tjänsten som Restaurangansvarig hos oss är du närvarande i den dagliga driften och du motiveras av att leverera service på högsta nivå. I arbetet ingår: - Utbildning av personal. - Schemaläggning. - Beställning av råvaror. - Coacha och stötta medarbetare. - Skapa en positiv och attraktiv arbetsmiljö. - Arbeta mot budget och uppsatta mål. Vad kan vi erbjuda dig? - En grundlig utbildning, och ger dig bra verktyg att komma igång. - Det är högt i tak och möjligt att utvecklas. - Jobba tight med ett mycket glatt och drivet team. - Friskvårdsbidrag. - Interna utbildningar. SEN Street kitchen tillhör SENGROUP som är en asiatisk restaurangkoncern med rötterna i Stockholm. Idag har vi 9 restauranger i 6 olika städer, från Umeå i norr till Värnamo i söder. Vi vill erbjuda våra kunder välsmakande och kvalitativ mat med inspiration från Sydasien där våra olika koncept skapar ett stort utbud av rätter, smaker och råvaror. Skicka in din ansökan så får vi berätta mer om oss!

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda. Om tjänsten Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet. Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss. Rollen som Ekonomiansvarig I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag. Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera: - Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare - Övergripande ansvar för samtliga bolag - Kvalitetssäkra den löpande redovisningen - Månadsbokslut och årsredovisning - Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter - Integrering av nya bolag vid förvärv - Utveckla interna processer och internkontroll - Rapportering till Ekonomichef och VD Vi söker dig som: Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg. För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör. Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna. Vi erbjuder En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder. Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda: - En attraktiv lönesättning - 30 dagars semester - Flextid och hybrid upplägg - Friskvårdsbidrag - Pensionsavsättning - Sjukförsäkringar och föräldralön Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater. Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt. I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på [email protected] alternativt 070-825 08 10

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024