Vill du göra karriär inom snabbmatsbranschen och få en av marknadens bästa ledarskapsutbildningar? Som biträdande restaurangchef är du restaurangchefens högra hand och ansvarig för restaurangens drift när restaurangchefen inte är närvarande. Det här är ett första steg för dig som vill driva en egen restaurang en dag. Du bräddar och fördjupar dina ledarkunskaper, och lär dig restaurangchefens alla arbetsuppgifter. Vem söker vi? Dig som har dokumenterad erfarenhet av arbetsledarroll och budgetansvar inom restaurang, hotell, handel eller annan liknande personalintensiv bransch. Erfarenhet från snabbmatsbranschen ser vi som en fördel. Du ska vara serviceinriktad och klarar av att behålla helhetsgreppet i ett högt arbetstempo. Du är noggrann, driftig och är bra på att leda och utveckla människor. Vad erbjuder vi En ledarroll i ett av Sveriges mest framgångsrika snabbmatsföretag med expansion i Sverige och utomlands. Du jobbar tight ihop med restaurangchefen och driver restaurangen. Du kommer att få lära dig alla arbetsuppgifter en restaurangchef har. Det är dina intressen, ambitioner och resultat som avgör hur långt du avancerar hos oss. Vi erbjuder en tydlig karriärstege med internutbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde, vi lanserade i våras våra värderingar Mod, Passion och Gemenskap. Vi har varierande arbetstider, dagar, kvällar, helger. Lön och villkor enligt kollektivavtal. Praktisk information och nästa steg Kandidater som går vidare i processen kontaktas löpande och du som går vidare får göra psykometriska tester (personlighets- och logiktest). Vi genomför bakgrundskontroller som en del av rekryteringsprocessen, då rollen som Biträdande restaurangchef innebär ansvar för både minderåriga medarbetare samt budget och ekonomi. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Har du en naturlig fallenhet för att leda och inspirera andra? Då kan tjänsten som Restaurangchef passa dig! Vad kommer du att göra om dagarna som Restaurangchef på MAX? Som restaurangchef arbetar du strategiskt med stöttning, uppföljning och utveckling av medarbetare och verksamhet. En lika viktig del är att du själv jobbar operativt i driften på din restaurang. Hos oss visar chefen vägen vilket innebär att du sätter dig in i alla delar av restaurangens drift och tycker det är kul att själv delta i produktionen. Du leder genom exempel och arbetar operativt i driften ca 60% av arbetstiden. Du som restaurangchef har det övergripande ansvaret för din restaurang vilket inkluderar såväl drift som ekonomi och personal. Du ser till att restaurangen når fastslagna månadsprognoser och budget samtidigt som dina medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Förutom att du ansvarar för din egen restaurang vill vi också att du verkar som ett föredöme i företaget och bidrar med energi och resurser till hela ditt distrikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: Säkerställa att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort och affärsplan genom att omvandla dessa till lokala mål och handlingsplaner. Du arbetar för att restaurangen når upp till satta mål inom våra sex fokusområden kvalitet, bemötande/service, snabbhet, renlighet, säljfrämjande åtgärder samt kostnadskontroll/lönsamhet. Du arbetar med entreprenörsmässig planering av personal och schema, försäljning / lokal marknadsföring, renovering och underhåll. Du tar fram prognoser för försäljning och arbetade timmar samt upprätta handlingsplan för att nå dessa målsättningar. Med engagemang bygger du ett team genom att rekrytera, utbilda, coacha och motivera dina medarbetare, så att restaurangen tillgodoser och överträffar gästernas förväntningar. Du arbetar med daglig uppföljning och kontroll av varor beträffande svinn, lager/inköp och hantering. Vem är du? Du är en person som förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina medarbetare utvecklas. Du har arbetat några år inom ett serviceyrke eller i någon annan snarlik bransch. Har du dessutom jobbat inom restaurang är det positivt, men det är inget krav. Däremot vill vi att du har minst två års erfarenhet från en ledarroll med personalansvar. Du har grundläggande IT-kunskaper och goda kunskaper i svenska och engelska. Du motiveras av att se andra växa samtidigt som du behåller fokus på mål och resultat. Du har en självklar känsla för service, är prestigelös och duktig på att kommunicera och samarbeta med såväl dina medarbetare som chefskollegor. Dina personliga egenskaper är otroligt viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Våra värderingar Mod, Passion och Gemenskap genomsyrar vårat dagliga arbete och vi söker därför dig som delar våra värderingar. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett roligt och varierat jobb där du driver restaurangen som din egen, med goda utvecklingsmöjligheter internt. Du kommer att få en gedigen skräddarsydd introduktion till vår verksamhet och du får också ta del av våra praktiska och teoretiska ledarskapsutbildningar utifrån ditt individuella behov. Praktisk information och nästa steg Kandidater som går vidare i processen kontaktas löpande och du som går vidare får göra psykometriska tester (personlighets- och logiktest). Vi genomför bakgrundskontroller som en del av rekryteringsprocessen, då rollen som restaurangchef innebär ansvar för både minderåriga medarbetare samt budget och ekonomi. Vi gör ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Nereby har verksamhet i Harestad och i Bergsjön. Vi bedriver differentierad och högkvalitativ skol-, vård- och behandlingsarbete. Verksamheten inbegriper en mängd professioner, såsom lärare, behandlingspedagog, psykolog, sjuksköterska med flera. SiS ungdomshem Nereby tar emot såväl skolpliktiga som icke skolpliktiga pojkar och flickor med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Nereby söker omgående en enhetschef som kan stärka upp sommarbemanningen och några månader framåt. Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen och fattar beslut inom budget samt ansvarar för persoanlfrågor. Vid din sida har du en gruppledare samt övriga kollegor som sammarbetar för att nå institutionens gemensamma mål. Du kommer att täcka behovet av ledning på hela institutionen och du behöver vara bekväm med att fatta beslut som ibland kan vara svåra. Du rapporterar till institutionschef och ingår i daglig styrning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledning och omställningsarbete. Detta är en chans att utvecklas i ditt ledarskap. Kvalifikationer På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap. Du ska också ha: • Adekvat utbildning, kandidatexamen inom personal, beteende eller vårdvetenskap med 180 högskolepoäng. • Arbetslivserfarenhetc av männiksor i utsatt situation samt erfarenhet av ledning och styrning, har du erfarenhet av omorganisering är det meriterande. • Kommunikativ, med god förmåga att uttrycka sig väl, i tal såväl som i skrift, på svenska. Anställning: Då vi är i en omorganisering och ser över vårat behov av extra persoanl till ledning och styrning är detta en chans för dig att kunna bidra med extra kompetens till vår omorganisering på Nereby. Tjänsten är en visstidsanställning med tillträde omgående till och med den sista december 2025. Med staten som arbetsgivare ingår en rad förmåner, läs mer om dessa här: https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/ Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 10/7. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Om BraElpris: Bra Elpris Grundades 2022 med ambitionen att minska företags elkostnader. Vi erbjuder en helhetslösning kring våra kunders elkostnader vilket omfattar förvaltning, optimering och förhandling av avtal. Om tjänsten: Som säljchef ansvarar du över försäljningen och den dagliga driften av säljkåren. Din arbetsroll innefattar totalansvar över budget, säljprocess, kundvård och uppsatta expansionsmål. Du ingår i ledningsgruppen och är med och utvecklar hela företagets affärsutveckling och arbetar direkt under vd:n. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar: Rekrytering och övergripande hr-ansvar Budget och resultatansvar Säljoptimering och utveckling av säljstrategier Uppföljning och utveckling av marknadsföring Uppföljning och utveckling av samarbetsavtal Övergripande storkunds ansvar och uppföljning Vad vi söker: Vi söker dig som har arbetat med försäljning sedan tidigare och som har en god förmåga att arbeta med säljstrategier och har erfarenheter från telemarketing sedan tidigare. Du har ett starkt inre driv och är självmotiverande! Du drivs av att leda andra och att uppnå resultat. Du är en naturlig ledare som kan inspirera, utveckla och skapa en trivsam miljö för ditt säljteam Om du har tidigare erfarenhet av försäljning av elavtal eller liknande produkt är det ett stort plus. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande arbetsplats, med god gemenskap och högt i tak. (både på arbetsplatsen och i organisationen) Ett företag i en spännande tillväxtfas som ger möjlighet för rätt person att kunna växa i så väl din roll som bolagsstruktur. Du erhåller en fast lön samt generös provision utan tak. Tjänsten är på heltid. Låter detta intressant för dig så spara inte på din ansökan. Vår rekrytering sker löpande, välkommen in med din ansökan.
Teamledare med goda befordringsmöjligheter Vi söker en driven ledare med säljfokus Leder du hellre än att följa? Agerar du hellre än att reagera? Och har du insett att du lyckas när dina medarbetare lyckas? Då kan det mycket väl vara dig vi söker till rollen som TL på Jobbplats. Sedan starten har Jobbplats drivits av två nyckelord: driv och lagspel. Vi har byggt ett team av drivna säljare som är lättare att likna vid ett idrottslag än ett företag. På Jobbplats vinner vi tillsammans, och förlorar tillsammans. Det är viktigt för oss. Nu söker vi en teamledare till event som delar vår ambition av att alltid bli bättre – både individuellt och kollektivt. Vad går jobbet ut på? Som teamleader på Jobbplats ansvarar du för budget, schemaläggning och utbildning av nya och befintliga medarbetare. Du slänger inte upp fötterna på skrivbordet och bränner igenom dina gamla telefonlistor utan är aktivt ute och träffar dina säljare och kunder. Dessutom säljer du själv i sann laganda. Du lever som du lär, föregår med gott exempel och inspirerar dina medarbetare. Befordringsmöjligheter Skulle jobbet som teamledare gå bra finns goda möjligheter att ta rollen som säljchef. Då ansvarar du för våra teamledare. Vem tror vi att du är? Du vet att försäljning kan vara snabba pengar – inte enkla pengar. Du har en tydlig målsättning i vad och vart du vill i karriären, och du ser ett stort värde i att skapa och utveckla ett bra team. Du gillar att sätta upp budget, och krossa den. Du är en tävlingsmänniska som hjälper dina säljare att trivas och prestera på arbetet. Hos Jobbplats får du allt stöd och all utbildning du behöver oavsett om du är säljare eller chef. Vill du veta mer? Hör av dig till oss så bokar vi in en tid och tar ett förutsättningslöst snack över en kopp kaffe. Eller så skickar du en ansökan här. Vi hörs!
Vi söker dig som är en erfaren ledare och som vill satsa på Espresso House! Rollen erbjuder en spännande möjlighet att få utvecklas, ansvara för sin coffee shop och vara en del av Espresso House resa framåt. Vill du ta dig an en ny utmaning, har tidigare erfarenheter inom service och ledarskap och vill driva en egen coffee shop på Espresso House? Då är det dig vi söker! Som Coffee shop Manager driver du din egen coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för din coffee shop vilket innefattar försäljning, resultat, arbetsmiljö, matsäkerhet, renlighet och personalansvar. 90% av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med ditt team och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att stötta, coacha och föregå med gott exempel. För att läsa mer om rollen, klicka här Kom och jobba med oss! | Espresso House. Vi söker dig som: • Har haft personalansvar innan och är van att leda andra människor • Vill arbeta i drift tillsammans med teamet och leverera grym service till våra gäster • Är initiativtagande och drivs av att arbeta i ett högt tempo • Har en förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera och påverka ekonomiska resultat • Värdesätter renlighet och rutiner högt i arbetet samt har ett öga för detaljer • Är van att arbeta mot uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning • Har erfarenhet av försäljning och service, gärna i en ledande position • Drivs av att arbeta med människor och värderar gemenskap och samarbete Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet. Utbildning är viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion och Baristautbildning. Utöver detta erbjuder vi även mer utbildning för dig som arbetar som Coffee Shop Manager, så som inom ekonomi, ledarskap, arbetsrätt och arbetsmiljö. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss. Du kan läsa mer om våra olika karriärmöjligheter på vår hemsida. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Trafik och gata Park- och trafikavdelningen ansvarar för frågor som rör parker, grönområden, trafik och gata, offentlig platsmark, kollektivtrafik samt Region Gotlands fordonsorganisation. Uppdraget sträcker sig från planering och utveckling till drift och underhåll. Avdelningen består av fem enheter: park, trafik och gata, kollektivtrafik, offentlig plats och avdelningsstöd samt fordon och anläggning. Tillsammans bidrar de till samhällsbyggnadsprocessen och utvecklar arbetssätt och samverkan för att ge bästa möjliga service till medborgare och besökare. Avdelningen är ständigt i stort mediafokus och hanterar ett stort inflöde av frågor från allmänhet, näringsliv och besöksnäring. Vi ger politiken beslutsunderlag och stöd i komplexa frågor. Trafik- och gatuenheten ansvarar för allt från strategisk planering till förvaltning och underhåll, inklusive styrdokument som Teknisk Handbok, Mobilitetsplan och investeringsplaner. Arbetet omfattar bland annat beläggningsprogram, trafiksignaler, hastighetsöversyn och parkeringsfrågor. Vi arbetar tillitsbaserat med fokus på ständiga förbättringar och helhetssyn. Enheten har 24 medarbetare, varav tre är arbetsledare. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef har du det strategiska och operativa ledningsansvaret inom enheten. Du har medarbetar- ekonomi och arbetsmiljöansvar för din enhet och i detta ingår att du leder och utvecklar dina medarbetare. I din roll som enhetschef genomför du medarbetar- och lönesamtal, kompetensplanerar och har ansvaret för att medarbetarna trivs och för att verksamheten fungerar väl. Du är direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där du aktivt bidrar till att hela avdelningen utvecklas. Den enhetschef vi söker får möjlighet att bidra till hela Gotlands utveckling och framtid genom att jobba aktivt i samhällsbyggnadsprocessen tillsammans med andra chefer och medarbetare. Din och dina blivande medarbetares kompetens behövs i alla skeden från hållbarhetsprogram och översiktsplan till akuta händelser här och nu i det offentliga rummet. Vi arbetar för långsiktig hållbarhet, tillgänglighet, trafiksäkerhet, upprustning, renovering, drift och den övergripande upplevelsen av Gotland som geografisk plats och av Region Gotland som arbetsgivare och serviceleverantör till våra medborgare. Vem är du? Vi söker dig som har ingenjörsexamen eller examen inom samhällsbyggnad, alternativt annan akademisk utbildning motsvarande examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har utbildning inom ledarskap samt b-körkort. Du har sakkunskap inom trafikplanering, mobilitetsplanering, hållbarhet samt god förståelse för vad väghållaransvar innebär. För att lyckas i rollen behöver du ha tidigare chefserfarenhet. Det är även viktigt att du har goda projektkunskaper och erfarenhet av hur man styr och leder projekt. Det är meriterande om du har examen inom samhällsbyggnad, stadsplanering eller trafik och gata, samt om du har genomgått arbetsmiljöutbildning och arbetsrättsutbildning. Andra önskvärda meriter är erfarenhet av upphandlingar samt god kännedom om LOU. Även god mediavana, erfarenhet av komplexa trafikfrågor och trafiklösningar, kunskap om parkeringsverksamhet samt erfarenhet av vägunderhåll och vägbyggnation är meriterande. Vi ser även gärna att du har god kännedom om förutsättningar för myndighetsutövning samt att du har erfarenhet från politiskt styrd organisation. Vi söker dig som är trygg, tydlig och modig i ditt ledarskap, med förmåga att coacha, strukturera och skapa en god arbetsmiljö. Du är affärsmässig, kommunikativ och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du ser helheten och har ett medborgarperspektiv i ditt arbete. Varmt välkommen med din ansökan! Om teknikförvaltningen Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle. Vi erbjuder även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter. Tillsammans arbetar vi med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi söker dig som kan ta vår synlighet till nya höjder – på sociala medier, via digitala kampanjer, genom PR, samarbeten och nya, smarta sätt vi inte ens har testat ännu. Du är en person som förstår vad som driver trafik, bygger räckvidd och skapar konvertering – och du har både förmågan och viljan att faktiskt få det att hända. På riktigt. Du kan växla mellan att själv skapa ett inlägg, designa en kampanj, optimera en rubrik, analysera ett flöde – och att bygga upp en struktur som skalar. Du får saker att lyfta, snabbt. Och med rätt resurser vet du exakt hur du gör tio gånger tillväxt – inte bara en. Här får du arbeta tillsammans med ett team som brinner för psykisk hälsa, men också ett helt verksamhetsgäng som älskar resultat, förbättringar och nytänkande. Du blir en nyckelperson i att få fler att hitta till oss – och vilja stanna. Hur ser en helt vanlig tisdag ut som Head of Media Growth? 08.15 – Du öppnar statistikverktygen. En kampanj du testade igår ger ovanligt låg CTR – du hittar felet, byter bild och justerar målgruppsinriktningen. Upp igen. 09.00 – Veckomöte. Du leder, fördelar, inspirerar. En psykolog, en praktikant, en copy – du vet vad de ska göra för att du har en tydlig plan och stark förväntan. Du tar ansvar för helheten, men inte rädd att göra jobbet själv. 10.00 – Du sitter I poddrummet med vår VD och briefar & inspirerar om punkterna som ska gås igenom av dagens inspelning av poddavsnitt och tiktok-inspelningar. 10.30 – Du optimerar och utforskar AI att ytterligare underlätta och förbättra våra resultat 11.00 – Du hör av dig till potentiella samarbetspartners och bokar in flera spännande möten. Vi har ett bokprojekt på gang och fast du aldrig jobbat med det förut planerar du för en bookrelease-fest. 12.00 – Lunch med kollegor. Ni pratar statistik, storytelling, aktuella psykologämnen, konvertering och lördagens bästa spaning från TikTok. Du får en idé om en ny landningssida – skriver ner direkt. 13.00 – Du skriver en ny kampanjbrief och uppdaterar hela vår innehållskalender med tre nya testformat. Du är snabb, tydlig och vet vad som behövs för att skala. 14.30 – Du laddar upp fyra nya videos, justerar rubriker, experimenterar med metataggar och länkar upp UTM-spårning till kampanjens olika delar. 16.00 – Du går igenom dagens trafikdata, delar insikter med ledningen och skickar en print screen till teamet med de spännande, nya siffrorna och skriver “WOW – bra jobbat idag!” innan du loggar ut. För att älska det här jobbet är du en sån som... – Gör saker – inte bara planerar dem. Du är inte den som pekar och väntar, du kavlar upp ärmarna och sätter igång. Samtidigt vet du när det är smartare att delegera – och ser till att rätt person har rätt boll. – Har en hel regnbåge av färgkodade filer, scheman och ansvarslistor. Du vet att tydlighet gör samarbeten enklare – och att ingen ska behöva gissa vad som gäller. – Ser potential för tillväxt överallt. Du skissar idéer på bussen, i duschen, under lunchen – och testar snabbt, istället för att vänta på perfekta förutsättningar. – Jobbar klart, även när ingen ser. Du behöver inte applåder – men du vill känna att det du gör blir bra. På riktigt. – Har upptäckt att AI är världens bästa superkraft. Du använder det för att skriva, analysera, strukturera – och för att få loss tid till ännu smartare grejer. Du älskar att förbättra allt du rör vid med hjälp av AI, och ser direkt hur det kan användas för att växa snabbare. – Skapar första versionen direkt, visar upp, frågar om feedback – och gör det ännu bättre. Du gillar inte att vänta, du gillar att få saker i rullning och vill veta snabbt om du är på väg åt rätt hall innan du lägger ner en massa mer tid. – Vill omges av människor som är skarpare än du. Du antecknar ett smart citat i mobilen, frågar nyfiket “hur tänkte du där?” och trivs i ett team där alla tänker snabbt och stort. – Bygger strukturer som håller. Du tänker: “Hur gör vi det här så att det funkar även när vi växer?” – och sen bygger du det. Skalbart, med rutiner och processer som andra kan ta hjälp av. – Du tänker inte “vad kostar det här?” utan “vad är avkastningen?”. Du vill att din tid ska skapa verklig effekt – för användare, verksamheten och världen. Vilka vi är Svea KBT och Elly Care är två av Sveriges främsta och snabbast växande psykologföretag med psykologer, läkare och sjuksköterskor som är otroligt kompetenta, skickliga och engagerade – och bakom kulisserna finns ett verksamhetsteam som jobbar stenhårt för att allt ska flyta, växa och bli bättre varje dag. Vi jobbar med terapi, medicinsk behandling, neuropsykiatriska utredningar, företagshälsovård, utbildningar och handledning. Men vi jobbar också med att förbättra våra interna processer, bygga nya tjänster, ta hand om våra medarbetare, hitta smartare sätt att möta våra patienter – och expandera till fler platser, fler områden och fler sätt att göra skillnad. Vi gillar att jobba med människor som är snabba, smarta och orädda. Som inte backar för ansvar, som kan jonglera många saker samtidigt och som brinner för att skapa struktur, förbättring och framdrift. Och du kommer in i ett team där alla är riktigt bra på det de gör – inte på ett skrytsamt sätt, utan bara för att de älskar att göra ett bra jobb. Här finns inget prestige – bara mycket hjärta, mycket hjärna och ett gemensamt driv att hjälpa fler att må bättre. Vad du får hos oss Du får vara en del av en kultur där vi gillar att lära oss saker – om människor, om system, om oss själva. Vi äter frukost ihop, håller workshops som blir spontana brainstormingpass och har ibland konferenser som känns mer som festival än föreläsning. Otroligt duktiga och ambitiösa medarbetare. Du kommer att omges av kollegor som är så skarpa, drivna och lösningsfokuserade att du ibland undrar om det är rimligt att så många briljanta och nyfikna hjärnor sitter i samma möte. Du får löpande feedback och coachning, och du kommer få testa saker du inte trodde att du skulle få chansen att göra. Projektledning, förbättringsarbete, nya idéer – vi säger ofta "kör" istället för "vänta lite". Redo att söka? Redo att kasta dig in i något där allt inte är färdigritat – men där du får vara med och forma vägen framåt tillsammans? Är du taggad på att få jobba med några av de mest engagerade och drivna människorna du mött? Då kan det här mycket väl vara ditt nästa jobb. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan direkt. Vi letar alltid efter vår nästa superstjärna! Vi rekryterar löpande, så vänta inte.
Nu söker vi för ett konsultuppdrag en interim biträdande Fastighetschef till vår kund Botkyrka kommun. Omfattning: Heltid 100% Start: 2025-10-01 Längd: 2026-03-31 Du blir anställd av Poolia, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag. Om tjänsten Biträdande Fastighetschef med erfarenhet av kommunal verksamhet och med fokus ekonomi. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsbeskrivning: Uppdraget är att stötta fastighetschefen administrativt med fokus på ekonomi. o Ekonomistyrning – utveckla process och verktyg för en mer ändamålsenlig uppföljning av drift och investering o Ekonomiuppföljning – leda avvikelsedialog med tekniska förvaltare och förvaltningsområdeschefer o Budget- och prognosarbete, delårsrapporteringar samt verksamhetsberättelse o Delta i fastighetsledningsgrupp o Delta i kommunens investeringsprocess bla framtagande av investeringsunderlag o Leda modellering av internhyresmodell i kommunen o Driva processer självständigt samt samverka med andra funktioner inom kommunen o Kommunikativ och pedagogisk förmåga o Processbehandla stora mängder ekonomisk information och framställa pedagogiska tabeller och bilder utifrån detta material. o Projektleda integration mellan Pythagoras API och Qlik Sense o Projektleda systemutveckling för lösning i low code avseende registrering och attest av akuta reinvesteringar Vem är du? För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier: o Minst 5 års erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet. o Minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med komplexa investeringsunderlag avseende byggprojekt, såväl nyinvesteringar som reinvesteringar. o Vana av indexuppräkningar samt nedskrivningar av fastighetsvärde. o Kunskap om UH-koder och Aff-koder. o Minst 5 års erfarenhet av att vara del av ledningsgrupp på större företag eller större kommun (affärsområde/förvaltning eller likvärdigt). o Minst 5 års erfarenhet som senior controller eller controllerchef på större företag eller större kommun. o Minst 5 års erfarenhet av avancerad utveckling i Qlik Sense (skripthantering, visualisering, QMC). o Expert på Excel. o Minst 5 års erfarenhet av projektledning inom systemutveckling. o Meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta med fastighetsfrågor i Botkyrka kommun. o Kunnig inom följande system: o Agresso o Antura o Proceedo o Pythagoras Om verksamheten Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig? Då ansöker du via länken i annonsen. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. OBSERVERA KORT SVARSTID! Välkommen!
Do you want to work in an exciting role at the company behind the world’s most advanced industrial X-ray source? Built on cutting-edge, patented research, Excillum has not only pushed the boundaries of physics but also developed and delivered products that have transformed how both the industry and academia view X-ray sources. Excillum is now in an exciting phase, continuing the industrialization of the company. To take the next step, they are now strengthening their team with a Head of Service & Technical Support. Would you like to be part of a company with a humble and supportive work culture, where you’ll have the opportunity to lead service, support, and aftermarket operations in a world-leading company? Then Excillum is the place for you! OM TJÄNSTEN Excillum designs, develops, and manufactures X-ray sources used for quality assurance in industries such as semiconductor, electronics, and battery manufacturing. Other applications include drug development and research in fields like biology, medicine, and materials science. Excillum has customers across Europe, Asia, and the United States. Today, approximately 20% of Excillum's customers are industry-based, while the remaining are within academia. As part of the company’s continued industrialization journey, you will play a key and central role in leading and developing a team of six team members. The team you will lead is responsible for service, technical training, and technical support, and you will have overall responsibility for driving development in these areas. The role also involves close collaboration with the rest of the organization to align on service, support, and aftermarket strategies. You will work with stakeholders across the company, including senior management, electronics and software experts, researchers, production, marketing, and sales. You will report to the COO and are also part of the management team for R&D, Supply Chain, and Service. Excillum’s headquarters are located in Kista, Sweden, with both labs and production facilities on-site — giving you the opportunity to work closely with the products being developed. A few words from your future manager "Hi! My name is Göran, and I’ve been the COO at Excillum since January 2025. What attracted me to Excillum was that we are a world-class Swedish company — both in terms of the technology we develop and the people who work here. We’re on an exciting and challenging journey, and for me, it’s important to build a culture where everyone feels empowered to take responsibility, contribute ideas, and help shape our direction. I’m truly impressed by the level of expertise and drive within our team, and that makes me both humble and excited about what lies ahead!" ARBETSUPPGIFTER Work tasks You will take on a broad role, with responsibility for both leading and developing individuals as well as overseeing the overall performance of the team. You will ensure that the right competencies are in place to meet business goals, allocate responsibilities within the team, and act as a role model by actively contributing to and shaping the company culture — driving results and fostering engagement in a complex and ever-changing environment. In this role, you will: * Support and lead the team with clear goals, efficient processes, appropriate tools, and relevant training. * Develop and implement processes to ensure quality and reliability in service delivery, technical training, and customer support. * Work closely with R&D to further develop existing products and develop new ones. * Collaborate closely with Sales and Product Management to develop service contracts and aftermarket offerings. * Lead projects and initiatives within the line organization. * Act as system owner for tools within the function according to the QMS, ensuring compliance with company processes, policies, and quality standards. * Secure the department’s ways of working and ensure relevant parts of the QMS fulfill ISO standards. VI SÖKER DIG SOM This is a role for someone with both experience and a strong drive to lead and develop employees in a global environment where company culture is highly valued. You are a results-oriented individual with the ability to set clear goals, communicate effectively, and confidently express ideas — while also actively listening to foster constructive dialogue where diverse perspectives, interests, and ways of thinking are welcomed. You also bring experience and a strong ability not only to maintain existing processes, but to shape, drive, and implement change within service and support functions in a company working with complex technology. In addition, you have strong business acumen and excel at building and developing collaborations — both with external customers and partners, and internally across the organization. You also have: * A university degree (BSc or MSc) in mechanical engineering, electronics, mechatronics, or a similar field * Experience in a similar role where you have driven, developed, and implemented service and support processes in a technically complex environment * Leadership experience * Excellent English skills It’s a plus if you also have: * Proficiency in Swedish Other information * Start: According to agreement * Work extent: Fulltime * Location: Kista in Stockholm, Sweden * This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from Excillum that all questions regarding the position are handled by Academic Work. * Contact information: Senior Recruitment Consultant Johanna Sörell, [email protected] * Our selection process is ongoing and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase. * Phone interview with Academic Work * In-depth-interview with Academic Work + personality & problem solving test * Interviews with Excillum * References + decision INFORMATION OM FÖRETAGET Read more about Excillum on their website: https://www.excillum.com/
Välj ett jobb för att visa detaljer