Älskar du TypeScript & React? Ansök via SSH!
5 Monkeys Agency AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du jobba med TypeScript och React? Älskar du open source? Då vill vi gärna jobba med dig. Ansök direkt i terminalen genom att SSH:a till join.5monkeys.se! Från vårt kontor i Stockholm och från våra distanskontor (remote!) tar vi fram storskaliga digitala tjänster åt våra kunder. Vi har utvecklat några av Sveriges allra största digitala tjänster med Python/Django-baserad backend och TypeScript/React-baserad frontend. Genom att all utveckling sker tillsammans i team kan vi upprätthålla en mycket hög gemensam kunskaps- och kvalitetsnivå där vi lär oss av varandra. Vi gillar modern testdriven utveckling med byggstenar såsom Docker, CI-verktyg och hög coverage. Vi bidrar aktivt till flera open source-projekt. Du hittar några av våra projekt på GitHub: https://github.com/5monkeys PS. Är du student så finns motsvarande tjänst även att söka som sommarjobb, extrajobb, exjobb eller på deltid. För rätt person hittar vi en lösning som passar. Hör av dig! Du ansöker direkt i terminalen genom att SSH:a till join.5monkeys.se. Välkommen!

4 juli 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Senior forskning- och mjukvaruutvecklare
AB CLEANEO
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Uppdragsbeskrivning För kunds räkning söker vi en erfaren forsknings- och mjukvaruutvecklare. Du kommer att arbeta i ett utvecklingsteam som fokuserar på avancerade lösningar för testmiljöer, testutrustning och testmetodik inom automatiserade och uppkopplade transportsystem. Uppdraget innebär att bidra med din tekniska kompetens för att möjliggöra säkra och utmanande tester av framtidens fordonssystem. Rollen kräver god samarbetsförmåga, ansvarstagande och en analytisk förmåga med intresse för forskningsrelaterade frågor. Arbetsplats: Göteborg Obligatoriska kvalifikationer: MSc inom software engineering, mekatronik eller likvärdigt Minst 5 års erfarenhet inom relevant område Goda kunskaper i programmering med C++ och Python B-körkort Flytande svenska och engelska i tal och skrift God förmåga att samarbeta och slutföra uppgifter ansvarsfullt Förmåga att analysera och sätta sig in i komplexa forskningsfrågor Det anses som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med olika Linux-distributioner, samt om du har kunskap inom .NET och Qt. Det är även positivt om du har erfarenhet av frontend- eller fullstackutveckling, kravställning och mjukvaruarkitektur. Ytterligare meriter är kompetens inom sensorutveckling, särskilt radarsensorer, samt kunskap om funktionell säkerhet enligt ISO26262 och ISO13849. Innehav av CE-körkort är också en fördel.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Junior C#-utvecklare
AB CLEANEO
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

För Region Skånes räkning söker vi en junior C#-utvecklare. I rollen som utvecklare blir du en del av ett agilt team med uppdrag att utveckla flera tjänster i Microsoft Azure, som utgör backend för Skånetrafikens biljettsystem. Uppdraget är en del av en större satsning där nya team etableras för att utveckla och vidareutveckla Skånetrafikens digitala tjänster. Följande erfarenheter krävs för uppdraget: Modern C# .NET SQL/noSQL databaser Micro services ARM/Bicep/yml för pipelines API-design och -utveckling Git CI/CD-pipelines (GitHub Actions) Enhetstester Granska kod Agilt arbetssätt Meriterande kvalifikationer: Automatiserade API-tester Microsoft DevOps Docker/Kubernetes Betalflöden samt integrationer mot betallösningar Minimal APIs Azure-molnlösning

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Senior C#-utvecklare
AB CLEANEO
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

För Region Skånes räkning söker vi nu en senior C#-utvecklare. I denna roll blir du en del av ett agilt utvecklingsteam med uppdrag att utveckla flera tjänster i Microsoft Azure som utgör backend för Skånetrafikens biljettsystem. Uppdraget är en del av en större satsning där nya team etableras för att utveckla och vidareutveckla Skånetrafikens digitala tjänster. Följande erfarenheter krävs för uppdraget: Modern C# .NET SQL/noSQL databaser Micro services ARM/Bicep/yml för pipelines API-design och -utveckling Git CI/CD-pipelines (GitHub Actions) Enhetstester Granska kod Agilt arbetssätt Meriterande kvalifikationer: Automatiserade API-tester Microsoft DevOps Docker/Kubernetes Betalflöden samt integrationer mot betallösningar Minimal APIs Azure-molnlösning

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Nätverksansvarig till Stångåstaden
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Led helheten, påverka framtiden! Vill du vara med och bygga framtidens Linköping? Nu finns en unik möjlighet att ta en nyckelroll i Stångåstadens digitala resa. Som nätverksansvarig blir du en del av ett engagerat teknikteam med ett gemensamt ansvar för en modern och säker IT-miljö – där du får helhetsansvaret för företagets nätverksinfrastruktur. Tjänsten är en direktrekrytering till Stångåstaden, Linköpings största bostadsbolag och en av Sveriges ledande bostadsaktörer, med ett tydligt uppdrag: att göra Linköping till en ännu bättre plats att leva på. Arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra teknikteamet inom IT-avdelningen som totalt består av åtta personer – varav tre tekniker idag. För att möta morgondagens behov och ligga steget före i digitaliseringen söker vi nu dig som vill ta ansvar för att både förvalta, utveckla och strategiskt leda nätverksområdet. Du ansvarar för såväl interna som externa nätverk och arbetar både operativt och strategiskt. Du är drivande i det dagliga nätverksarbetet, men är också med och formar de långsiktiga vägvalen kopplade till framtidens lösningar – exempelvis inom uppkopplade fastigheter och IT-säkerhet. Rollen inkluderar: -     Ansvara för drift, administration och vidareutveckling av Stångåstadens nätverk -     Säkerställa kapacitet, säkerhet och tillgänglighet i nätverksmiljön -     Driva nätverksrelaterade utvecklingsprojekt och delta i verksamhetsnära initiativ -     Vara kravställare och samordnare gentemot externa leverantörer -     Arbeta nära teknikteamet och vara ett stöd i projekt och förändringsarbete -     Samverka med verksamheten och bidra till strategiska IT-beslut Du får möjlighet att arbeta både högt och lågt – från praktiska tekniska lösningar till diskussioner på avancerad nivå med beslutsfattare. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som är strukturerad, ansvarstagande och nyfiken – med en förmåga att se helheten men också trivas i detaljerna. Du har erfarenhet av att arbeta självständigt inom nätverksområdet, men trivs lika bra i samarbete med andra. Du är van att prioritera, kommunicera och ta initiativ till förbättringar. Du är positiv, engagerad och inger förtroende i både interna och externa sammanhang. Din sociala kompetens och ditt tekniska djup gör dig till en uppskattad partner i organisationen. Vi tror att du har: -     Minst 5 års erfarenhet av nätverk och gärna en koordinerande roll -     Mycket goda kunskaper inom nätverk och nätverkssäkerhet -     Erfarenhet av Cisco Meraki och Forcepoint-brandväggar -     Erfarenhet av Windows Server, VMware vSphere och Microsoft Azure -     Tidigare bakgrund i tekniska roller med bred IT-erfarenhet -     Eftergymnasial utbildning inom exempelvis datornätverk eller datakommunikation Det är meriterande om du har arbetat i projektroller, har förståelse för IT-arkitektur och vanan att vara kravställare mot externa parter. Vad vi erbjuder Stångåstaden är Linköpings största bostadsbolag och ett av Sveriges främsta kommunägda fastighetsbolag. Med hållbarhet, innovation och samhällsnytta som ledstjärnor arbetar Stångåstaden för att utveckla framtidens boende och en attraktiv stad för alla. Här får du arbeta i ett företag med starkt engagemang, långsiktighet och nära koppling till samhällsutvecklingen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Verksamhetsutvecklare BI
Gästrike Vatten AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi har världens viktigaste jobb – vi arbetar för hållbara samhällen. Häng med oss på resan mot framtidens VA-lösningar! Gästrike Vattens uppdrag är att underlätta människors vardag och bidra till en hållbar samhällsutveckling i våra fem ägarkommuner, Gävle, Hofors, Ockelbo, Älvkarleby och Östhammar. Hos oss får du ett utvecklande arbete med stor delaktighet och eget ansvar på en arbetsplats som genomsyras av ett stort engagemang. Du bidrau med din kompetens i arbetet för ett hållbart samhälle och vara med i företagets fortsatta digitalisering. Har du arbetat i rollen som utvecklare i ett BI-verktyg exempelvis PowerBi eller Qlicksense? Då har vi förhoppningsvis en intressant roll för dig.  Den nya rollen som Verksamhetsutvecklare BI är placerad under avdelningen Ekonomi och inköp som ansvarar för Gästrike Vattens ekonomiska styrning, upphandling och ger stöd åt övriga verksamheter inom området. Genom att förse verksamheten med rätt rapporter och korrekt data möjliggör vi analys, faktabaserad beslutsfattning och förändringsledning. Den nya rollen som Verksamhetsutvecklare BI rapporterar direkt till avdelningschef för ekonomi och upphandling och blir en viktig kugge i vår fortsatta digitaliseringsresa. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare och rapporteringsspecialist är du ansvarig för skapande, distribution, underhåll och rapportering av verksamhetsdata. Genom att analysera och validera data, identifiera möjligheter att integrera datakällor till vårt BI-system, kommer du att vara en nyckel till att affärsnyttor kan realiseras av verksamheten. Då rapporteringsverksamheten är under uppbyggnad kommer du att bidra till den strategiska inriktningen av området och vara med i implementeringen av nytt BI-system. I rollen som verksamhetsutvecklare där du kommer att agera som rapporteringsspecialist ingår bland annat att ansvara för: • Utveckla rapporter, nyckeltal, indikatorer och modeller i nära samarbete med verksamhetsrepresentanter och leverantörer • Utveckla arbetssätt och processer för en effektiv rapporteringsprocess • Att verksamheten har rätt rapportportfölj i BI-systemet • Att agera support till verksamhet i rapporteringsfrågor från BI-systemet • Genomföra utbildningar inom ansvarsområdet • Accesshantering Kravställning/Hantering/Struktur/Efterlevnad KVALIFIKATIONER För att lyckas i denna roll behöver du vara en resultatinriktad person som med eget driv kan prioritera och agera. Du kommer att behöva bygga nätverk inom verksamheten, IT och med externa partners. Att översätta verksamhetens behov till tydliga IT-krav kommer vara en naturlig del i din roll. Vår ambition är även att driva området mer agilt och därför premieras erfarenhet av detta. Summan av detta gör att vi kommer att lägga stort värde i din personlighet.  Kvalifikationer Vi söker dig som har: •  Har en ingenjörsexamen • Erfarenhet av agila arbetssätt • Erfarenhet av att utveckla rapporter i BI- system i t ex Qlicksense, PowerBI • Erfarenhet av integrationer och bygga rapporter med hjälp av data från Unit4 Vidare ska du ha följande förmågor: • Att självständigt ta ansvar för sina arbetsuppgifter och ha ett lösningsorienterat arbetssätt  • Trivas med att samarbeta och bygga relationer både med interna och externa intressenter  • Att vara analytisk, medodisk och ha struktur i ditt arbete • Att bidra positivt till arbetsgruppens klimat Dessutom är det meriterande om du: • Har erfarenhet av SQL och/eller Python • Har erfarenhet av att översätta verksamhetsbehov till IT-krav • Är van att arbeta med stora datamängder • Är van att arbeta med Microsoft Excel ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Har du skyddad identitet, kontakta ansvarig rekryterare för vidare instruktioner för ansökan. Inför rekryteringsarbetet har Gästrike Vatten tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
IKT-administratör på Björkhöjdskolan
Borås kommun
Systemförvaltare m.fl.

Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Björkhöjdskolan är en av Borås Stads nyaste skolor. Skolan ligger i ett lugnt område med skog och natur alldeles in på knuten. Våra ljusa lokaler är nyrenoverade, rymliga och ändamålsenliga. Vi som arbetar på Björkhöjdskolan är engagerade och har precis byggt upp skolan till en F-9 skola som är fördelad på två enheter, F-6 och 7-9. Björkhöjdskolan har en hörselprofil, vilket innebär att vi erbjuder undervisning för elever med hörselnedsättning eller cochlea-implantat (CI). Vi har ett nära samarbete och utbyte med Hörselteam Borås på Södra Älvsborgs sjukhus. Vår hörselprofil är byggd på inkludering och innebär att elever med hörselnedsättning eller CI går tillsammans med normalhörande elever samtidigt som de träffar andra elever med hörselnedsättning eller CI. Vi har pedagoger och personal som har god kunskap om hörselnedsättningar och klassrummen är anpassade för att skapa en bra tal- och hörselmiljö. Tillsammans skapar vi en trygg och varm atmosfär som grund för elevernas kunskapsutveckling. IKT-administratör på Björkhöjdskolan Arbetsuppgifter Björkhöjdskolan söker en IKT-administratör som kommer arbeta för hela skolan, årskurs F-9. Du kommer att hantera Björkhöjdskolans digitala utrustning, som innefattar Chromebooks, Macbooks, PC-datorer samt tillhörande utrustning som projektorer tv-apparater, telefoner och skrivare m.m. Du utför beställningar av hårdvara, applikationer med mera. Administration och dokumentation ingår som en central del. Ominstallationer, montering och uppsättning, felanmälningar, programsupport samt in- och utlämnade av digital utrustning för elever och personal är en annan del i arbetet. Du är länken mellan Borås Stads dataservice och skolan samt fungerar som PC-ombud och IKT- och telefonansvarig. Utöver IKT-ansvaret så kommer du även till viss del vara delaktig i övrig verksamhet tillsammans med eleverna årskurs F-6. Övrig information Läs mer om Borås Stad som arbetsgivare Kvalifikationer Adekvat utbildning inom IKT/IT eller annan kompetens och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig i förhållande till arbetsuppgifterna. Du behärskar både Mac, PC och Chromebooks samt har vana av felsökning och erfarenhet av att arbeta med administrativa användarkonton, GDPR, lösenord och annan likvärdig hantering. Du arbetar proaktivt, är serviceinriktad och nyfiken på digitala lösningar. Du har kunskaper kring Googles verktyg för skola och gärna Unikums skolplattform. Du har goda kunskaper i Excel och har även erfarenhet av hantering av digital utrustning som projektorer, ljudsystem och skärmar. Har du även erfarenhet av att arbeta i en pedagogisk miljö med barn och ungdomar så ser vi det som en merit. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

3 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Projektledare inom eHälsa
REGION GOTLAND
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Digitalisering/eHälsa Vi är en del av hälso- och sjukvårdsförvaltningen och ansvarar för utveckling av Region Gotlands IT-stöd till vården. Vi arbetar i skärningspunkten mellan vård, digitalisering och IT med målet att skapa effektiva och säkra digitala tjänster som stödjer vårdens behov. Vi samverkar också med andra regioner och nationella aktörer för att driva digitalisering inom vård och omsorg. Vill du vara med och skapa en tryggare och effektivare vård genom digital utveckling? Som projektledare inom eHälsa i Region Gotland får du en unik möjlighet att leda viktiga projekt som förbättrar vården för både personal och patienter. Dina arbetsuppgifter Som projektledare hos oss ansvarar du för att planera, styra och följa upp projekt kopplade till vårdsystemen. Du arbetar nära vårdverksamheten, IT-organisationen, leverantörer och andra regioner för att säkerställa att våra digitala tjänster utvecklas och implementeras på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Du kommer att: - Driva projekt från start till mål, med fokus på vårdsystemens funktion och användbarhet - Leda tvärfunktionella projektgrupper bestående av vårdpersonal, IT-specialister och leverantörer - Skapa tydlig och effektiv kommunikation med förankring i verksamheten - Proaktivt hantera risker, resurser och tidsplaner för att nå uppsatta mål - Delta i regionala och nationella arbetsgrupper som representant för Region Gotland - Driva förändringsarbete och stödja verksamheten vid införande av nya system och ny funktionalitet Tjänsten ger dig stor möjlighet att utvecklas inom området. Med ökad erfarenhet tilldelas större ansvar och utvecklingsmöjligheter. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande är utbildning inom systemvetenskap, erfarenhet av vårdinformationssystem samt erfarenhet från offentlig sektor. Vi ser också att du: - Har erfarenhet av projektledning, gärna inom IT, eHälsa, digitalisering eller vårdsystem - Har erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och hantera flera intressenter samtidigt - Har erfarenhet av införande av digitaliseringsprojekt  - Har erfarenhet av upphandling enligt LOU - Har god förståelse för vårdens behov och digitala utmaningar - Är kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende och engagemang - Är strukturerad, självgående och lösningsorienterad Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Arbeta med verksamhetsutveckling av Regeringskansliets kärnprocesser
Regeringskansliet
Drifttekniker, IT

Kansliet för utveckling av kärnprocesserna, Statsrådsberedningen Vill du vara med och forma Regeringskansliets digitala arbetssätt? Har du ett stort intresse för verksamhetsdriven utveckling och erfarenhet av att arbeta med utveckling av verksamhetsprocesser, kravanalys eller liknande? Trivs du i en roll med många kontaktytor? Vi erbjuder rätt person en spännande roll i utvecklingen av Regeringskansliets kärnprocesser. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Kansliet för utveckling av kärnprocesserna driver och samordnar utvecklingen av kärnverksamhetens arbetsformer. Som ett led i utvecklingen har ett digitalt arbetssätt för regeringsärenden och beredningar införts i Regeringskansliet. Det digitala arbetssättet utvecklas löpande och utförs genom att bland annat utforma digitala stöd, förändra rutiner, riktlinjer och malltexter. Utvecklingsarbetet involverar många både i departementen och i Förvaltningsavdelningen. Som handläggare i kansliet är du med och driver utvecklingsarbetet framåt i enlighet med den fastställda inriktningen för utvecklingen. Fokus för ditt arbete är att säkerställa ett sammanhängande digitalt arbetssätt i både utveckling och förvaltning Du representerar kärnverksamhetens behov, är bollplank i vägvalsfrågor och översätter och dokumenterar verksamhetens behov till konkretiserade lösningar. Du faciliterar dialoger om verksamhetsutveckling av Regeringskansliets kärnprocesser och bidrar i förändringsarbetet. Du tar fram användarberättelser, processkartor och flödesscheman. Du tar också fram underlag för revidering av rutiner och riktlinjer. Även framtagande av underlag till och deltagande i kommunikations- och utbildningsaktiviteter ingår i arbetet. En central del i arbetet är att stämma av de underlag som du tar fram och kommunicera innebörden av lösningarna och hur de möter verksamhetens behov. Du kommer arbeta nära kanslichefen och övriga medarbetare i kansliet för utveckling av kärnprocesserna. Fokus för och innehållet i arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område, alternativt motsvarande kunskap, förvärvad på annat sätt, som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Utbildning inom kravanalys, processutveckling och UX-design liksom utbildning inom produktägarskap eller motsvarande är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser och erfarenhet och vana av att dokumentera och översätta behov till tillämpbara lösningar. Du behöver också ha erfarenhet av att arbeta som verksamhetsutvecklare, kravanalytiker, UX-designer eller produktägare i projekt eller team om verksamhetsutveckling. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser med stöd av BPM-verktyg/processverktyg exempelvis Pega Infinity. Det är också en fördel om du har erfarenhet av att utveckla arbetssätt genom exempelvis förändrande rutiner, riktlinjer och instruktioner. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av it-verktyg för kravhantering och visualisering av flöden och processer som t.ex. Figma, Microsoft Visio, Azure DevOps. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning exempelvis genom att ha arbetat som handläggare med ärendehantering på myndighet eller i Regeringskansliet är meriterande, liksom insikt i att jobba i en politiskt styrd organisation. Du behöver ha goda kunskaper om verksamhetsutveckling genom digitalisering. Goda kunskaper om kravhantering, verksamhets- och processutveckling, förändringsledning och användarupplevelse kommer göra dig framgångsrik i rollen. Dina egenskaper Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling, resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Som person är du nytänkande och kreativ. Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du är analytisk och har förmåga att sätta in frågor i ett större sammanhang och se saker från ett övergripande perspektiv. Du utför ditt arbete med mycket gott omdöme och har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du är noggrann och lägger vikt vid att leverera med kvalité. Du är självständig samtidigt som du tycker om att arbeta med andra och du har mycket god samarbetsförmåga. Arbetet ställer också krav på mycket god pedagogisk och kommunikativ förmåga och du kan förklara komplexa problem på ett enkelt sätt.  Övrigt Vi söker 1-2 medarbetare. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Frida Kylberg under vecka 33, som är kanslichef, på 08-405 15 18. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Helena Lundquist på 08-405 96 58. Fackliga kontaktpersoner är Susanne Grund för Saco och Karina Åbom Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2025.     Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
IT-klienttekniker
Naturhistoriska Riksmuseet
Supporttekniker, IT

Vill du arbeta med IT i en inspirerande miljö där naturvetenskap, forskning och kultur möts? Som IT-klienttekniker på Naturhistoriska riksmuseet får du en viktig roll i att säkerställa en säker, stabil och effektiv IT-miljö som stödjer både museets publika verksamhet och forskningsuppdrag. Vi söker dig som trivs i en kunskapsintensiv miljö, som har ett strukturerat arbetssätt och ett starkt ordnings- och säkerhetsmedvetande. Hos oss får du möjlighet att kombinera teknisk expertis med samhällsnytta – och bli en del av en verksamhet som gör skillnad genom att sprida kunskap om naturen, livet och jordens historia. Naturhistoriska riksmuseet är en statlig myndighet med regeringens uppdrag att främja kunskapen, forskningen och intresset för vår värld. Myndigheten är en framstående forskningsinstitution och Sveriges största museum. Museet har under mer än 200 år samlat in föremål och data och bedrivit forskning om livet på jorden. Samlingarna innehåller fler än 11 miljoner växter, djur, svampar, miljöprover, mineral och fossil. All forskning och kunskap delas i utställningarna, Cosmonova och i aktiviteter på museet och digitalt. ARBETSUPPGIFTER I denna roll kommer du att ha en central funktion i organisationens IT-arbete, med ett brett ansvar för att säkerställa en säker och effektiv IT-miljö. Du samarbetar nära med övriga verksamheter för att ge stöd, förstå behov och bidra med tekniska lösningar. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att genomföra säkerhetskontroller, skriva och revidera rutiner samt följa upp att säkerhetskrav efterlevs. Du hanterar och administrerar användarkonton samt behörigheter i Active Directory och andra relevanta system. En viktig del av uppdraget är att arbeta proaktivt för att förhindra IT-problem, exempelvis genom standardisering. Du kommer även arbeta med att automatisera klientkonfigurationer med hjälp av script eller verktyg, samt ansvara för de administrativa verktyg som är kopplade till klienthantering. Rollen innebär både dagligt operativt arbete och möjligheten att bidra till långsiktiga förbättringar av våra IT-processer Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Bevaka och säkerställa att klientdatorer är uppdaterade med rätt säkerhetspatchar, programvaror och drivrutiner • Konfigurera operativsystem, applikationer och IT-utrustning för klientdatorer • Hålla utbildningar och skapa tydlig dokumentation för användare • Felsöka komplexa klientproblem och agera länk mellan support och systemadministration • Skapa, förvalta och felsöka GPO:er (Group Policy Objects) • Driva IT-projekt relaterade till klientmiljön KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som är analytisk och har förmågan att se samband, bedöma konsekvenser och hitta effektiva lösningar. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är noggrann med att hålla tidsramar och bidrar aktivt till gemensamma mål. Du är initiativrik, kommer med förbättringsförslag och driver aktiviteter framåt. Som person är du kommunikativ och lyhörd, och har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift. Du har en god samarbetsförmåga, delar gärna med dig av din kunskap och uppskattar att arbeta tillsammans med andra. Du är också strukturerad, planerar och organiserar ditt arbete väl, och skapar ordning som andra enkelt kan följa. Vi söker dig som har: • Gymnasieexamen • Minst tre års relevant och aktuell erfarenhet av ovan arbetsuppgifter • Förmåga att uttrycka dig välformulerat och tydligt på korrekt svenska och engelska i tal och skrift.  Det är meriterande om du har:      • Eftergymnasial utbildning inom IT • Relevant arbetslivserfarenhet från både privat och offentlig sektor ÖVRIGT Rekryteringen sker i samarbete med Poolia och du är varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson för frågor och funderingar. Med hänsyn till semestertider så kan återkoppling komma att dröja till mitten av augusti. Vårt mål är att genom forskning och publik verksamhet visa vägen till ökad kunskap och handlingskraft, för att vi tillsammans ska kunna bidra till en hållbar och ljus framtid. Vår långsiktiga strävan är att Naturhistoriska riksmuseets anställda ska spegla den mångfald som finns i Sverige. Vi välkomnar alla sökanden oavsett kön, bakgrund, ursprung och funktionsvariation. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025